Drivetest Infiniti FX facelift (2012-2015)

3.0d 238CP AT7 GT
Infiniti FX facelift (2012-2015) zoom
de Dragoș Băltățeanu
Vineri, 11.05.2012
Efecte speciale

În 2008, Infiniti venea oficial în Europa. Marca premium a celor de la Nissan era prezentă de ceva vreme în Statele Unite ale Americii şi modelele vândute acolo era importate neoficial şi în Europa. Unul din modelele preferate de europeni era FX-ul vândul în America. Acest SUV cu look de maşină sport a cucerit clienţi din întreaga lume şi a fost unul dintre motivele pentru care oficialii mărcii au decis intrarea pe piaţa europeană. După prima generaţie a modelului Infiniti FX care a fost lansată în Statele Unite în 2003, Infiniti venea în 2008 în Europa cu noul FX. Astăzi, la patru ani diferenţă, FX primeşte un facelift mai mult decât discret care are rolul de a-l menţine tânăr şi proaspăt. 

Infiniti FX facelift (2012-2015)
3.0d 238CP AT7 GT

  • Pret de pornire 62.013 €
  • Pret model testat 67.988 €
  • Taxa auto 967 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

La capitolul motorizări, faceliftului nu aduce nimic nou. Infiniti a decis ca modificările să fie pur estetice, partea mecanică rămânând neschimbată. Trei motoare, două pe benzină şi un diesel compun oferta SUV-ului FX. La capitolul benzină avem un V6 de 3.7 litri şi un V8 de 5.0 litri. Dar în test am mers cel mai mult cu propulsorul diesel V6 de 3.0 litri. Este cea mai nouă completare a gamei, fiind gândit special pentru piaţa europeană. Dieselul de 2.993 cmc dezvoltă 238 CP la 3.750 rpm şi 550 Nm la 1.750 rpm. Este asociat cu o cutie de viteze automată cu şapte trepte. Aceasta poate fi comandată şi manual prin intermediul clapetelor de magneziu amplasate în spatele volanului sau a levierului când acesta este mutat în poarta manuală. 

Motorul este potent şi livrează convingător cei 550 Nm. Sunetul este un pic atipic pentru un diesel, Infiniti având grijă ca agregatul de sub capotă să nu sune ca un tractor. Pe acceleraţie avem parte de un şuierat baritonal plăcut urechii. Cutia schimbă treptele suficient de repede şi este intuitivă. Singurul reproş este că, uneori, SUV-ul se simte greoi cu această motorizare. Cele două tone ale maşinii raportate la cei 238 CP pot justifica această senzaţie.

Consum

Europenii preferă motoarele diesel. Acest lucru este cunoscut mai ales pentru constructorii de SUV-uri. Chiar şi cele de lux. Mai ales propulsoarele V6 de trei litri s-au dovedit a fi un succes pe modelele SUV din segmentul de lux. Audi, BMW, Range Rover şi chiar Porsche au în gamă un astfel de motor, deoarece cuplul mare şi consumul redus de carburant atrag clienți. Teoretic. Infiniti s-a aliniat la trend şi a ales un V6 de 2.993 cmc. Problema este că acest motor nu consumă chiar aşa de puţin. Cifrele oficiale date de Infiniti spun că propulsorul de trei litri are un consum mediu de 9 litri/100 km. Iar consumul urban este de 11.2 litri/km. Este cel mai mare consum în acest segment. Concurenţa formată din Audi Q7, BMW X5, Porsche Cayenne şi Range Rover Sport au motoare ceva mai puţin însetate. Cel mai economic se dovedeşte a fi dieselul de pe Cayenne cu un consum mediu 7.2 l/100 km. În timpul testului nostru din Germania, am folosit modelul FX cu motor diesel pe drumuri secundare şi pe autostradă. Consumul înregistrat de computerul de bord a fost de 9.5 litri/ 100 km.

Performanţe

La capitolul performanţe, Infiniti FX 30d se menţine aproape de modelele concurente. Ajutat de cei 238 CP, FX poate atinge o viteză maximă de 212 km/oră, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/oră se efectuează în 8.3 secunde. În ceea ce priveşte viteză de top, cel mai bine stă Porsche Cayenne cu 220 km/oră, iar la acceleraţie excelează atât BMW X5 cât şi Porsche Cayenne diesel cu 7.6 secunde. 

Interior

Interiorul a trecut prin acest facelift aproape intact, deoarece designerii Infiniti s-au concentrat mai mult asupra exteriorului şi a părţii frontale a SUV-ului FX. În habitaclu regăsim acelaşi stil Infiniti, un mix între clasic şi modern. Calitatea materialelor folosite este excelentă, iar printre puţinele modificări de la interior remarcăm trecerea culorii instrumentelor de bord de la roşu la alb. Poziţia la volan este înaltă, dar scaunele sunt ample şi confortabile. Spaţiul la interior este destul de mic pentru un SUV, dar acest lucru se datorează tributului plătit designului. Forma de maşină sport întruchipată într-un SUV arată bine la exterior, dar micşorează semnificativ spaţiul interior. La fel şi portbagajul, care este cel mai mic din segement. În portbagajul lui Infiniti FX încap 410 litri în formă de bagaje. Singurul care se apropie de această valoare este Range Rover Sport cu 440 litri. Restul concurenţei au volume de peste 600 litri.

Preţ de achiziţie

Infiniti este o marcă premium, iar modelele pe care le vinde nu sunt ieftine. Pentru SUV-ul FX cu motor diesel preţurile încep de la 62.013 euro (TVA inclus). Acest preţ este valabil pentru modelul FX 30d în echiparea GT. Modelul testat de noi a venit în echiparea GT Premium, iar preţul pentru această versiune este de 67.988 euro (TVA inclus). Motorul diesel mai este disponibil şi în echiparea sportivă S sau S premium. Preţurile pentru aceste versiuni este de 65.163 euro, respectiv 71.138 euro (TVA inclus). Preţurile modelelor concurente încep de la 58.362 euro în cazul lui Audi Q7, dar şi de la 68.806 pentru Porsche Cayenne. Avantajul Infiniti? Spre de deosebire de concurenţă, japonezii pun accentul pe modele bine dotate cu liste de opţionale scurte.

Siguranţă

Modelul FX a fost testat de către EuroNCAP în 2009. A obţinut fără probleme scorul maxim general de cinci stele. Gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi a fost de 86%, iar pentru pasagerii infanţi de 77%. Toate modelele Infiniti FX vin dotate din fabrică cu şase airbaguri (pasager, şofer, laterale şi cortină). Mai avem tetiere active şi sistem de avertizare în cazul unei coliziuni frontale iminente (FCW). Acest sistem este disponibil pe versiunile GT Premium şi S Premium. 

Ţinută de drum

Deşi nu este cel mai puternic motor din gama FX, motorul V6 de trei litri şi 238 CP îşi face bine treaba. Reuşeşte să mute cele două tone ale modelului FX cu suficientă eleganţă şi fără prea mult zgomot. Maşina este însă destul de masivă şi uneori își dă o senzație greoaie. Suspensia compensează şi oferă suficient confort pentru cei din habitaclu. Pe succesiuni de viraje, inerţia îşi spune cuvântul. Caroseria se înclină, nu deranjant, dar ruliul există. Infiniti foloseşte un sistem de tracţiune integrală împrumutat de la marca-mamă Nissan, o garanție a calității acestui tip de pachet. Pentru o suspensie mai rigidă şi un comportament mai sportiv, trebuie să optați pentru versiunile S.

Vizibilitate

Pentru un SUV, Infiniti FX are o suprafaţă vitrată destul de mică. Parbrizul este însă suficient de amplu pentru o vizibilitate bună. Luneta este ceva mai îngustă şi are o formă destul de ciudată. Desi nu este perfectă, vederea în spate este satisfăcătoare. Oglinzile laterale sunt suficient de mari pentru a manevra fără probleme în spaţii mai înguste. Pentru extra atenţie, Infiniti a dotat modelul FX cu sistemul Around View Monitor. Este standard pe versiunile Premium şi oferă o vedere perimetrică a automobilului pentru cel de la volan. Pentru vizibilitate bună şi pe timp de noapte Infiniti oferă şi faruri adaptive AFS. Luminile xenon sunt standard pe toate modelele.

Tehnologie

Infiniti a pus mereu accent pe tehnologie. Modelele produse de compania japoneze sunt burduşite de accesorii, gadgeturi şi foarte multe butoane. Pe lângă sistemele enumerate mai sus, precum cel de avertizare în caz de coliziune, Around View Monitor şi farurile adaptive, Infiniti mai oferă Lane Departure Prevention, sistemul care te avertizează când părăseşti banda de rulare din neatenţie, sistem de cruise control inteligent, monitorizarea presiunii în anvelope, sistem de control al tracţiunii, cameră pentru mersul cu spatele, cheie inteligentă, conectivitate USB/iPod și Bluetooth sau vopsea "auto-cicatrizantă" Scratch Shield.

Design

Când au creat acest model, în 2003, designerii Infiniti au vrut să creeze un automobil sport în formă de SUV. S-au inspirat de la maşinile performante clasice şi au creat o capotă lungă şi un cockpit împins spre partea din spate. Vizual, FX atrage şi este altfel decât SUV-urile de lux concurente. A doua generaţie a adus elemente de design noi, iar acum faceliftul modifică în principal grila radiatorului. Au renunţat la cea plină de elemente complicate pentru un design mai curat inspirat de conceptul Essence. Acest tip de calandru a fost folosit prima dată pe versiunea specială FX Sebastian Vettel Edition. Tot la capitlorul design, faceliftul a mai modificat ornamentele farurilor de ceaţă şi a adus două culori noi dintre care am remarcat un albastru deosebit. Jantele au şi ele un design nou, însă modificările de design se opresc aici. Partea din spate este identică cu cea a modelelor de dinainte de facelift. 

Nu ne-a placut

  • Spaţiu interior
  • Portbagaj mic
  • Feeling greoi
Date tehnice - Infiniti FX facelift (2012-2015) 3.0d 238CP AT7 GT
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2993
Lungime mm
4865
Putere maxima CP (rpm)
238 (3750)
Latime mm
2134
Cuplu maxim Nm (rpm)
550 (1750)
Inaltime mm
1680
Viteza maxima km/h
212
Greutate kg
2175
Acceleratie 0-100 km/h s
8.3
Ampatament mm
2885
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
90
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
410
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Infiniti FX facelift (2012-2015)

Ultimele teste

Comentarii (10)

  • Acordul dintre subiect si predicat
    "modelele vândute acolo era importate neoficial şi în Europa", "Preţurile pentru aceste versiuni este de 65.163 euro, respectiv 71.138 euro (TVA inclus)."

    Acordul este manifestarea relatiei sintactice dintre doua cuvinte, constând în repetarea informatiei gramaticale de la un cuvânt la celalalt. Relatia este orientata: dintre cele doua cuvinte legate prin acord, unul impune restrictia de forma, iar celalalt se supune ei. De exemplu, se repeta, cu directia subiect – predicat, informatia gramaticala de persoana si numar: eu citesc, tu citesti, masinile erau importate, preturile sunt....

    Hai ca nu e asa de greu!
    19 12
  • Acest Infiniti arata mai sportiv si decat Cayenne, frumoasa masina, dar propulsoarele V6 s-au dovedit de succes la concurenta, mai putin la Bmw:)
    13 14
  • mda...
    Masina asta merita mai mult respect. Dragoş Băltăţeanu intoarce-te de unde ai plecat te rog frumos.
    20 9
  • Vasilica
    Stie careva asta are piese de dastar pe ea?!
    6 17
  • :))))))))
    da are si de logan...sistemul 4x4
    13 6
  • Fantastic! Si totusi, nicio surpriza...
    ...din partea Automarket! Daca n-are sigla W, nu e bun!
    1. De cand conteaza consumul la un autoturism de 70k euro??? Chiar voi ati spus asta, cu alte ocazii...
    2. Daca n-as fi mers cu o astfel de bijuterie (ca pasager, din pacate) n-as vorbi... acceleratia e fenomenala, dar voi stiti probabil mai bine, cand spuneti ca motorul e prea slab sa "mute" 2 tone!
    3. "... cheie inteligentă, conectivitate USB/iPod, concetivitate Bluetooth..." rog explicare termen "concetivitate", cred ca e ceva nou, inventat de Infiniti sau de voi, depinde...
    15 4
  • octav71
    Masina arata bine, bine de tot!
    Nu am inteles de ce la "celibatari" (cui se adreseaza) este semnul cu ochelari. Celibatarii au ochelari by default?
    Am mers cu varianta veche de FX, motorizarea benzina si in afara de consum nu am avut ce sa ii reprosez. Sunetul motorului, feelingul, comportamentul, totul se desfasoara la un nivel premium.
    Daca intelegem ca FX a fost gandit ca "altceva" in clasa lui, este posibil ca acest Infiniti sa ne placa. Daca ne uitam in portofel, inseamna ca nu este pentru noi.
    Parca totusi merita o nota ceva mai mare.
    SPor!
    9 3
  • arata senzational
    O masina care impune respect cand o vezi in oglinda cu semnal stanga ..
    14 4
  • nu stiu de consumul declarat dar cel mai important e factorul de dupa volan.
    in bucuresti am obtinut aprox 12% cu magaoaia asta. pe autostrada in regim de mers la limita legii 10%.
    si seara, la plimbare, obtii si 5%.

    ICC-ul e interesant, dar sub cel de audi, referitor la distanta pastrata si viteza.
    camerele de jur imprejur sunt bestiale la parcari

    parca totusi ma incanta versiunea pre-facelift, mult mai brutala ca prezenta
    1 0
  • ce am uitat sa spun
    12% in bucuresti
    10% pe autostrada la aceleasi viteze
    si 5% relax noaptea
    obtine un motor de 1.6 benzina aspirat pe o masina din clasa compacta cu jumate putere
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru