Drivetest Infiniti M (2010-2014)

3.5h V6 GT Premium auto
Infiniti M (2010-2014) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 23.01.2012
Eco logică

Infiniti a aştepat o vreme până a intrat pe piaţa modelelor cu propulsie hibridă. Dar când a făcut într-un final pasul către aceast segment, l-a făcut aşa cum trebuie. Infiniti a ales pentru să dezvolte primul său hibrid construindu-l pe gama M, deci în segmentul premium mare. Până la modelul hibrid, clienţii puteau alege între puternicul motor pe benzină de 3.7 litri sau turbodieselul de trei litri. Acum, cine vrea performanţă şi un spirit eco poate alege versiunea M35h. 

Infiniti M (2010-2014)
3.5h V6 GT Premium auto

  • Pret de pornire 59.500 €
  • Pret model testat 65.750 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru a crea un sistem hibrid fără a compromite performanţa, inginerii japonezi de la Infiniti au ales să împerecheze un motor pe benzină cu şase cilindri în V de 3.5 litri cu un motor electric. Motorul pe benzină dezvoltă 306 CP la 6.800 rpm iar cel electric mai adaugă 68 CP. Împreună, cele două surse de putere fac din Infiniti M35h un automobil de 364 CP. Adică mai puternic decât versiunea pe benzină M37, care oferă "doar" 320 CP. Sistemul hibrid este asociat cu o cutie de viteze automată inteligentă adaptivă cu şapte trepte. Cutia oferă posibilitatea schimbării treptelor şi în mod manual, iar în mod automat cutia învaţă stilul celui de la volan şi îşi adaptează schimbările în consecinţă. Puterea este transmisă punţii spate.

Consum

Am condus acest model iniţial în Germania, dar pe un traseu nu foarte lung. Ei bine, testul din România mi-a confirmat impresiile de atunci. Cele două surse de putere colaborează aproape perfect, iar daca abordezi un stil de condus relaxat  în oraş vei vedea cum turometrul cade la zero şi automobilul parcurge distanţe mari în mod electric. Dacă viteza este constantă şi bateria este suficient de încărcată, M35h va folosi doar motorul electric. Mai mult, am reuşit să rulăm 100% electric chiar şi pe autostradă, cu 100-120 km/h, secretul stând într-o rulare cât mai constantă cu putinţă. Asta ajută enorm consumul de carburant. În mediu urban, computerul de bord a indicat un consum mediu de 9.3 l/ 100 km. Consum declarat de constructor de 9.2 l/100 km, este deci realizabil. Însă dacă ne grăbim undeva, consumul de benzină în mediul urban va creşte spre 12-13 l/100 km.

Performanţe

Ce impresionează cel mai mult la Infiniti M35h este faptul că totul se întâmplă extrem de natural. La volan, senzaţiile sunt aproape identice cu cele oferite de un autombil cu propulsie clasică. Trecerile de la propulsia pe benzină la cea electrică sau la cea în tandem sunt insesizabile. Doar turometrul căzut la zero şi martorul EV aprins în bord ne aduc aminte că rulam în mod electric. Iar faptul că Infiniti nu a făcut nici un compromis în domeniul performanţelor creşte atractivitatea acestui model. 

Avem de-a face cu primul hibrid din gama Infiniti, dar şi cu cel mai puternic model din gama M. Semnificativ mai puternic decât versiunea diesel şi chiar mai puternic decât modelul cu motor pe benzină de 3.7 litri, M35h oferă celui de volan performanţe excelente. Acceleraţia de la zero la 100 km/oră se face în 5.5 secunde, iar viteza maximă atinsă este de 250 km/h. Principalul concurent vine tot din Japonia şi este Lexus 450h. Nu mai este la prima tinereţe, Lexus pregătind un înlocuitor pentru anul 2013. Însă actualul model nu este de lepădat, performanţele lui Lexus 450h sunt apropiate de cele ale hibridului Infiniti. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în 5.9 secunde iar viteza maximă este tot de 250 km/h.

Audi A6 şi BMW Seria 5 în versiune hibridă sunt şi ele aproape de lansare, deci bătălia se va ascuţi în acest segment în următoarele luni.

Interior

Când vine vorba de interioare, Infiniti a reuşit să exceleze în ultima vreme. În cazul berlinei premium de clasă mare M, Infiniti a făcut impresie încă de la lansare. Lemnul lucios finisat manual cu pulbere de argint şi sistemul Forest Air ce permite celor din interior să adulmece parfum de pădure de conifere şi pajişte proaspăt cosită sunt doar două dintre elementele specifice berlinei M. Toate acestea se regăsesc şi pe modelul M35h. Avem aceleaşi fotolii din piele extrem de confortabile. Avem piele de calitate şi lemn lucios, iar confortul este la standarde înalte. Pasagerii nu vor simţi oboseală nici chiar la drumurile lungi.

Singurul neajuns al modelului M35h este portbagajul ceva mai mic faţă de versiunile fără sistem hibrid. Portbagajul are un volum mai mic pentru că trebuie să facă loc acumulatorilor care stochează energia necesară motorului electric. Infiniti M35h are un portbagaj de 350 litri faţă de 500 litri cât are varianta cu motor pe benzină. Chiar şi aşa, portbagajul este suficient de adânc şi poate fi folosit cu succes. Iar pentru cei care nu se vor putea orienta în spaţiu, Infiniti a desenat pe interiorul capacului portbagajului o schemă a ordinii în care trebuie să fie băgate bagajele voluminoase. Tetris!

Preţ de achiziţie

Infiniti este un brand premium iar automobilele produse de marca grupului Nissan nu vor fi niciodată ieftine. Avem în faţă o berlină de clasă mare ai cărei rivali sunt Audi A6, BMW seria 5, Mercedes-Benz E-Klasse şi Lexus GS. Iar preţurile pentru varianta hibrid a modelului Infiniti M pornesc de la 59.500 euro TVA inclus. Varianta testată de noi era versiunea GT Premium al cărei preţ este de 65.750 euro, TVA inclus. Comparativ, rivalul de la Lexus este ceva mai scump şi vine cu preţuri cuprinse între 60.800 şi 74.500 euro.

Siguranţă

Infiniti M nu a fost niciodată testat de EuroNCAP. Singurul model al mărci care a fost supus la crash teste de către EurNCAP este modelul FX. Acesta a obţinut cinci stele la sesiunea de teste din 2009 şi nu există motive pentru care berlina M nu s-ar comporta la fel. De altfel, Infiniti a investit mult în siguranţă în ultima perioadă, iar modelul M are o lungă listă de sisteme. Avem şase airbaguri oferite în dotarea standard a automobilului, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, ICC (inteligent cruise control), sistem de avertizare pentru unghiul mort, sistem de atenţionare la părăsirea benzii de rulare, avertizare în cazul unei coliziuni frontale. Pentru modelul cu propulsie hibridă avem şi un sistem pentru protecţia pietonilor. Pentru că automobilul este extrem de silenţios când rulează în mod electric la viteze mici, Infiniti l-a dotat cu un sunet artificial atât la mersul cu faţa, cât şi pentru manevrele efectuate în marşarier.

Ţinută de drum

Infiniti M35h nu compromite multe nici la capitolul ţinută de drum. Este excelent pe distanţe lungi, iar pe autostradă confortul oferit este excelent. Mai ales când la 100 km/h sau chiar 120 km/h turometrul cade la zero iar maşina este propulsată electric în cea mai deplină linişte. Dar Infiniti nu uită de unde a plecat şi nici faptul că toate automobilele sale oferă performanţe şi pentru cei cu inima sportivă. V6-le de 3.5 litri de sub capotă este practic acelaşi motor care a fost folosit multă vreme de modelul Nissan 350Z, deci pedigree-ul sportiv este prezent. Pe consola dintre cele două scaune din faţă, Infiniti a plasat un selector prin care cel de la volan poate alege între modurile Eco, Winter, Normal şi Sport. În Sport, ambele motoare dau tot ce au mai bun şi cei 364 CP împing cele 1.8 tone fără nici o problemă. M35h este cel mai puternic model din gama M şi cel mai plăcut în utilizare dintre cele trei variante disponibile.

Vizibilitate

În ciuda faptului că este un automobil de dimensiuni mari, vizbilitatea este bună. Ne-am fi dorit poate suprafeţe vitrate mai mari, dar acestea plătesc tribut designului. Însă inginerii au avut grijă de cel de la volan. M35h are senzori de parcare atât în faţă cât şi în sapte iar la manevrele cu spatele pe display-ul central sunt afişate imagini de o claritate incredibilă. Oglinzile retrovizoare sunt suficient de mari iar centrală are funcţie heliomată.

Tehnologie

Lista de sisteme avansate pe care acest model le foloseşte este lungă. Începând cu sistemul de propulsie hibridă format dintr-un motor termic V6 de 3.5 litri şi un motor electric plus setul de acumulatori litiu-ion. La acesta se adaugă sistemul de frânare regenerativă care încarcă bateria atunci când autombilul frânează sau decelerează. Apoi avem sistem cruise control inteligent cu radar frontal ce frânează automat maşina atunci când apare un obstacol. La interior avem un display mare pe care sunt afişate informaţiile de la sistemul de propulsie, navigaţie, climatizare şi audio. Cel de la volan mai primeşte informaţii de la computerul de bord şi pe display-ul aflat între vitezometru şi turometru. Iar dacă selectăm modul eco de condus, pedala de acceleraţie îi creşte o conştiinţă şi începe să se împotrivească celui de la volan. Dacă apeşi prea tare pe acceleraţie în modul eco, aceasta îţi va împinge uşor piciorul inapoi, încercând să te convingă să adopţi un stil de condus mai relaxat. 

Design

Designul berlinei M atrage priviri, deşi nu mai este la prima tinereţe. Ce-i drept, Infiniti are încă status de marcă exclusivistă, Mai ales la noi în ţară. Liniile fluide sunt destul de cuminţi, dar M35h atrage prin bosajele cumva exagerate, care dau senzaţia de putere. Totuşi, M-ul lui Infiniti are ceva frumos, indefinit. Frumuseţea o găsim în detalii mici, precum linia farurilor şi a stopurilor cu LED-uri, în jantele cu un desen complicat şi în luminile discrete de la portiere care se aprind automat atunci când te apropii de maşină noaptea cu cheia inteligentă în buzunar. 

Nu ne-a placut

  • Portbagaj relativ mic
  • Preţ
Date tehnice - Infiniti M (2010-2014) 3.5h V6 GT Premium auto
Combustibil
Electric + Benzina
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
3498
Lungime mm
4945
Putere maxima CP (rpm)
364 (0)
Latime mm
1845
Cuplu maxim Nm (rpm)
(0)
Inaltime mm
1500
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1830
Acceleratie 0-100 km/h s
5.5
Ampatament mm
2900
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
70
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
350
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Infiniti M (2010-2014)

Ultimele teste

Comentarii (20)

  • adrian78
    ...
    Eu nu inteleg notiunea de ecologie Pai daca vrei sa fi ecologic trebuie sa consumi putin valori apropiate de un motor diesel si performantele ar trebui sa ajunga pe locul doi!!Sa nu mai zic de taxe si impozite la un motor de 3,5l nu vad partea spectaculoasa a acestui model!!
    Se incadreaza in trendul hai sa fim eco cu motoare de 6000cmc si o rasnita de motor electric de 10kw!!
    19 31
  • Prea putine spuneti la categoria"Tinuta de drum"! Vorbiti mai mult de motor.

    Pedigree spotiv?! Ia uitati-va in poza de mai jos in ce hal "arata" masina daca te dai putin la ea, pe sosele publice, nu pe circuit.

    http://imageshack.us/photo/my-images/267/infinitim30dgtpremium20.jpg/

    Nici in gluma nu poti spune ca are vreo urma de sportivitate :).
    14 19
  • "Motorul pe benzină dezvoltă 306 CP la 6.800 rpm iar cel electric mai adaugă 68 CP. Împreună, cele două surse de putere fac din Infiniti M35h un automobil de 364 CP."

    De cand 306+68=364?
    15 11
  • @adrian78
    "Sa nu mai zic de taxe si impozite la un motor de 3,5l"

    Motoarele hibrid sunt taxate la jumatate, adica ca si cum ai plati impozit pentru un motor de 1.7
    28 0
  • NISSAN DE LUX....
    Prefer oricand un E 350 cu pachet AMG la banii aia . Sau un BMW 5 cu pachet M...
    ps. si consuma si mai putin fara sa fie hibrid.....
    13 32
  • Chuck Norris
    @ Adi
    Pachelele AMG si M ar fi ultimele de pe lista de optiuni. Mai intai ar trebui sa incepi cu unele de bun simt: senzori de parcare, interior piele, navigatie, etc.. Nici macar brichela si scrumiera nu sunt standard. O sa vezi k o sa mai adaugi aproximativ 20000 euro la pretul de baza. Poti sa vezi pretul modelului testat la BMW seria 5 (89644 E).

    Oricum poti sa stai linistit... Nici nu se apropie de consumul declarat de producatori.
    28 5
  • Chuck Norris
    Infiniti M
    Nu incerc sa apar marca Infinity, dar nu inteleg depunctarea la capitolul 'Pret'.

    Chiar voi ati spus ca Lexus GS hibrid e mai scump.

    Variantele non-hibrid cu o putere apropiata de Infiniti 35h ale Clasei E, A6 si seriei 5 sunt mai mai scumpe (nu ma refer la pretul de pornire), deci Infinity M este cam cea mai ieftina din clasa. La un pret apropiat este Jaguar XF.
    26 4
  • mi-ar sta bine in ea. Sa vedem numerele la loto
    Mie imi place modelul foarte mult. Ca design parca arata mai bine seria 5 dar daca mi-as permite sa cheltui 60 de mii as prefera sa ii dau pe o masina mai rara.

    Poza in care mai ca se rastoarna o fi in modul confort sau cu masina fortata. De altfel si cu M5 poti gasi poze similare. La o adica doar putin logica te-ar face sa te gandesti ca la 5,5 pana la suta masina trebuie sa fi fost gandita destul de sport - erau obligati.

    Pielea si finisarile sunt peste masinile germane. Comparati in magazin si apoi blamati-ma daca nu este adevarat.

    Designul bordului ma cam enerveaza. Pe de o parte este la fel la toate modelele lor iar pe de alta ceasul ala e si pe Mondeo si pe Passat...

    Cat despre pret poti spune ca e mare fata de un Ford dar fata de ceilalti din categoria premium este o aberatie sau o scapare de moment. La nemti daca pui amortizoare reglabile pui 1500, pui faruri dinamice te obliga sa mai iei nu stiu ce si mai pui 1500, pui piele mai pui 2000 si tot asa.
    Ca sa nu mai zic ca pachet amg nu este egal cu model preparat de AMG. E ca loganul cu sigla de la Type R :))
    9 3
  • @Calingura

    Arata o poza similiara, nu cu M5, ca exagerezi intr-un mod penibil si nici nu gasesti, dar cu un seria 5 simplu sau E C-lass simplu, daca zici ca se gasesc.

    Sa fim seriosi! Gasesti, dar de prin anii '80, care sa se comporte asa.
    4 14
  • e romania!!
    nu merita sa faci un test avand in vedere ca la noi e plina tara de maneliste cocalarisme si bmw.nu poate fi accceptata o asemenea masina! sau 4 stele la interior???? asta e hotie pe fata!ce-i drept la bmw arata mult mai bine sau la alte modele din gama sa...ma rog Romania!!
    8 12
  • Coni_D
    Stai sa caut. imi vine imi minte testul 5h Gear.
    5 4
  • Coni_D
    http://fwd.channel5.com/fifth-gear/videos/supercars/bmw-m5-2
    La minutul 3:35.

    Cu precizarea ca recunosc ca nu e 100% la fel de sarita nu este nici pe departe monopost de formula unu cum lasi tu sa se inteleaga prin comparatie.

    Nu are rost sa caut poze cu E Clase de acord?
    10 7
  • Lasana-ne cu M5 tau amice!
    Laasa prostiile si mai informeaza-te!! fii si tu putin atent si accepta realitatea nu mai avea in cap numai prostii!! suntem in epoca hibrizilor si a electricelor dar tu ai ramas undeva departeeeee!
    11 15
  • Cineva
    @edi80 Nu e chiar asa....
    Si eu sunt pro alte marci mai rare dar in clasa asta prefer seria 5 sau E class.
    Compromisul merita in defavoarea lui A6..dar exista XF care e mai ok zic eu decat Infinti si e destul de rar si el...rar fata de BMW si Mertz. Ca s-a umplut tara si de Jaguar.
    6 5
  • @Calingura

    OMFG!!!
    Daca tu vezi ceva macar asemanator, inseamna ca ai ochi de lemn. Masina este si pe circuit, nici pe departe n-are alura Infinti-ului. Nici in scenele cele mai compromitatoare nu ajunge la "performantele" Infiniti-ului.

    Cauta si cu E-Class, ca ai sa vezi ca nici pe aproepe nu esti.
    5 9
  • O sa caut si cu E mai ales daca ai impresia ca poza cu Infiniti nu a fost fortata. Daca s-ar lasa atat la o simpla jalonare imagineaza-ti cat s-ar lasa pe circuit.
    5 0
  • Nu cred ca este cazul sa comparati o jucarie, un v6 aspirat, cu M5 F10 ... nu prea se pune. Plus de asta aveti o imagine statica a uneia si o fractiune de secunda dintr-un film, de la mare distanta, a celeilalte. Stici ce viteze aveau masinile, ce unghi avea volanul, ce pneuri, ce..etc? ... fiti seriosi ! ;)

    In ceea ce priveste statutul de cocalar atribuit automat celui care pomeneste cele trei litere bavareze ... cred ca respectivii "atribuitori" ar trebui sa caute problema intre scaunul personal si tastatura calculatorului de unde au scris prostioarele respective. Este adevarat ca sunt nenumarate bemveuri de bulgaria, spania, italia si romania care circula prin fata discobarului din sat ... dar mai exista si oameni care cumpara acele masini pentru ca "VOR" nu pentru ca trebuie sa-si afirme statutul de cocalar in fata tutoror daciarilor din centrul satului ...
    7 2
  • Vasilica
    Mi se pare comparatia mult prea trasa de par si mai ales sa le pui pe aceeasi linie cu marcile consacrate in domeniu chiar daca e varf de gama in portofoliu.Nu as compara cu Volvo si nici nu as da banii pe ea in fata unui Volvo S80.
    La cum arata mi se pare potrivita pentru un cocalar international.
    Vad ca iar au inceput robotii sa apara, daca zice unu retard ceva imediat 10 roboti sau 1 cu mai multe nume repeta la nesfarsit.
    1 12
  • Vasilica nu te enerva
    Nu am mai pus imagini cu clasa C (gasisem chiar una cu un SL55AMG) pentru ca totusi Unckle are dreptate: ne departam si exageram.

    Dar ce spui tu Vasilica e comedie curata. Poate masina o fi de cocalar, o fi urata dar sa o compari cu S80 este cel putin dubios :))). Pe ce criterii in afara de cele de aspirant la titlul de proprietar faci tu asemenea judecati?
    7 0
  • vector
    Tractiune
    Masina asta (frumoasa si buna, sunt convins) trage cu puntea fata (cum scrie in caseta tehnica) sau spate (cum precizeaza autoru testului)? putina coerenta n-ar strica... pentru ca altfel e greu sa mai credem ce se scrie aici.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru