Drivetest Isuzu D-Max Single Cab (2009-2012)

Isuzu D-Max Single Cab (2009-2012) zoom
de Bogdan Mirică
Luni, 29.06.2009
Ajutorul lui Sisif
Isuzu incearca sa patrunda pe piata din Romania cu un pick-up ce se pozitioneaza foarte bine in segmentul sau, judecand cel putin dupa pretul de pornire. Este vorba despre D-Max, model comercializat deja pe celelalte piete europene sub numele de Rodeo. Carausul japonez este oferit in variantele cu cabina simpla si dubla si pune la dispozitia clientilor din Romania doua motorizari diesel, una de 2.5 si una de 3.0 litri.

Motor / Transmisie

Atunci cand vorbim de un model "muncitor", motorizarea conteaza foarte mult. Isuzu a ales sa debuteze pe piata din Romania cu doua unitati diesel, una de 2.5 litri si una de 3.0 litri. Pick-up-ul testat de noi s-a bucurat de serviciile unitatii mai mici, de 2.5 litri, care ofera 136 de cai putere la 3600 de turatii, cu 16 cai putere mai mult decat ofera aceeasi motorizare regasita pe rivalul Toyota Hilux. Motorul common-rail cu patru cilindri si injectie directa pune la dispozitia soferului, care cauta sa isi deserveasca ferma de la tara sau propria afacere, un cuplu motor de 280 de Nm, resimtit la valoarea sa maxima pe o plaja de turatii cuprinsa intre 1800 si 2800 rpm. Ceea ce impresioneaza la versiunea testata este capacitatea motorului de a trage chiar si la turatii mici si in trepte de viteza superioare. Motorul ales de Isuzu se potriveste foarte bine cu destinatia masinii, aceea de a fi un bun caraus indiferent de situatie. Comportamentul bun al motorului depinde insa foarte mult si de cutia de viteze destul de bine etajata, care incearca sa ofere cuplu si putere exact atunci cand masina are nevoie. Transmisia livreaza resursele unitatii diesel puntii spate si se preocupa de dozarea acestora corespunzator.

Consum

Dieselul instalat pe noul D-Max nu este unul foarte gurmand, Isuzu avand grija sa ofere publicului din Romania alternativa ieftina si buna a unui pick-up pentru nevoi curente. Desi nu am testat modelul decat in mediul extraurban, trebuie sa afirmam ca valorile consumului raman destul de mici, chiar si atunci cand vorbim de o exploatare intensa a motorului. Asadar, in conditiile in care acul turometrului a trecut mai mereu peste 3500 de turatii, consumul a sarit cu aproape doi litri peste valoarea anuntata de producator si inscrisa in fisa tehnica: 6.3 litri/100 de km in regim extraurban. Trebuie insa sa mentionam ca pe tot parcursul testului instalatia de climatizare a functionat, influentand categoric valorile finale ale consumului. Bineinteles, in conditiile in care adaugam si o incarcatura in bena destul de generoasa, ne vom confrunta probabil cu cifre mult mai ridicate ale consumului. Judecand dupa consumul indicat de ceilalti concurenti din segment, putem afirma ca Isuzu sta destul de bine la acest capitol, inregistrand, cel putin oficial, valori usor mai mici.

Performanţe

Nu putem vorbi de performante in cazul unui model care este facut doar sa care si nimic mai mult. Cu toate acestea, Isuzu D-Max incearca sa ofere cifre decente, care sa multumeasca pe oricine doreste sa isi faca treaba repede si cu spor. Valorile acceleratiei depasesc lejer valoarea de 12 secunde pe intervalul 0-100 de km/h in timp ce viteza maxima se opreste la 170 de km/h. Chiar si asa, Isuzu D-Max se misca ceva mai repede decat contracandidatii din segment.

Interior

La interior D-Max nu emite pretentii. Soferul se poate bucura de scaune, volan si un schimbator de viteze. Lasand insa gluma la o parte se cade sa mentionam finisajele reusite puse intr-o lumina proasta doar de calitatea plasticului folosit la interior. Trebuie insa sa recunoastem ca o astfel de masina nu isi propune sa aduca clientului o serie de materiale prietenoase la atingere, materiale care ar urca considerabil pretul. Scaunele nu sunt foarte confortabile la drum lung iar pozitia la volan poate deveni unoeri incomoda pe distante lungi. Can vorbim de spatiu interior nu putem trece cu vederea faptul ca, desi pasagerii modelului cu simpla cabina dispun de suficient spatiu pentru picioare, in spatele scaunelor spatiul de depozitare este foarte mic. Practic japonezii au cautat sa sacrifice tot ce tine de interior pentru a mari capacitatea de incarcare a benei. Dimensiunile generoase (5030 mm lungime, 1460 mm latime si 1635 mm inaltime) ii permit pick-up-ului sa puna la dispozitia clientilor sai o bena cu o lungime de 2.27 metri, o latime de 1.53 metri si o sarcina utila de pana la 1140 de kilograme. Generozitatea benei ii aduce modelului un punctaj bun la capitolul interior, chiar daca materialele folosite in habitaclu nu sunt de o calitate buna.

Preţ de achiziţie

In cadrul acestui segment, pretul este un aspect foarte important. In conditiile in care clientii isi doresc o masina care sa care si atat, fara prea mari pretentii, Isuzu nu putea sa patrunda pe piata din Romania fara un pret atragator. Potrivit declaratiilor facute de importatorul oficial al marcii in Romania, preturile au fost calculate in luna martie a acestui an, ele urmand sa fie revizuite in scurt timp pentru a deveni mai competitive. Chiar si asa, Isuzu D-Max propune publicului din tara noastra o lista de preturi mai atragatoare decat cea a candidatilor din segment. Raportand pick-up-ul japonez la ceilalti asiatici regasiti pe piata autohtona, mai exact la Toyota Hilux si Nissan Navara, observam ca D-Max este mai ieftin decat rivalii sai cu cel putin 1000 de euro. Astfel, cel mai ieftin Hilux Single Cab porneste de la 17.442 de euro cu TVA inclus, in timp ce Navara King Cab ajunge la fabuloasa suma de 28.843 de euro. In aceste conditii, D-Max castiga detasat lupta, pretul fixat pentru versiunea Single Cab de 2.5 litri 4x2 fiind de numai 16.541 de euro cu TVA. In conditiile in care importatorul roman se va tine de cuvant si va revizui pretul de pornire vom asista cu siguranta la o oferta fara egal in acest segment.

Siguranţă

Isuzu D-Max incearca sa isi trateze pasagerii cu elemente de siguranta decente, regasite pe orice model contemporan. Vorbim de un sistem ABS cu EBD (repartizare electronica a fortei de franare), centuri pretensionate si doua airbaguri frontale, pentru pasager si sofer. In cazul versiunilor superioare, cu cabina dubla, vorbim de mai multe airbaguri si de un sistem ESP. UPDATE: Nota a fost modificata dupa ce modelul testat nu a reusit sa obtina decat o stea si jumatate la testele de siguranta EuroNCAP.

Ţinută de drum

Pick-up-ul cu tractiune spate ofera o rulare sigura la viteze mari doar atunci cand vorbim de o sosea bine asfaltata. Daca avem insa de a face cu o infrastructura proasta, combinata cu multe portiuni virajate, lucrurile se schimba in rau. Masina devine foarte nesigura, mai ales in situatia in care bena nu este incarcata, si nu exista o apasare suficienta pe axa spate pentru o aderenta sporita. In viraje, tendinta de a pierde controlul, in cazul in care viteza nu este adaptata corespunzator, este prezenta constant, de aceea soferul trebuie sa abordeze cu grija astfel de portiuni de drum. Suspensia aleasa de Isuzu pentru D-Max nu este o combinatie tocmai fericita, mai ales pentru drumurile de la noi din tara. Soferul si pasagerul vor fi zdruncinati, la propriu, atunci cand avem de a face cu portiuni de drum prost asfaltate. Lucrurile se schimba insa atunci cand rulam pe drumuri de tara, pietruite. Aici, masina se simte foarte bine si isi face datoria cu brio indiferent ca vorbim de o bena incarcata sau nu. Desi nu dispune de o garda la sol mai inalta, D-Max se descurca bine in teren accidentat, cu conditia ca trasaturile sale sa nu fie supraapreciate.

Vizibilitate

Cand avem de a face cu un model care masoara peste 5 metri lungimea, vizibilitatea este un factor foarte important. Japonezii au fost constienti de acest lucru si au incercat sa faca rost de un set de oglinzi laterale cat mai mari. Dupa ce am testat masina ne-am dat seama ca au reusit sa le gaseasca pe cele potrivite, pentru ca dimensiunile acestora sunt foarte bine proportionate. Cu alte cuvinte, soferul nu va scapa din vedere nici un coltisor al benei si va sti in permanenta ce se intampla in spatele sau. Oglinda retrovizoare centrala este si ea destul de utila atunci cand vorbim de manevre cu spatele. Pe timp de noapte, instalatia de iluminare isi face foarte bine datoria, vizibilitatea pe drumurile prost iluminate nefiind o problema.

Tehnologie

Cum era de asteptat, D-Max, sau "Ultimul Samurai" cum a fost el promovat in Romania, nu poate oferi pasagerilor sai decat un minim de dotari, de bun simt. In conditiile in care avem de a face cu un pick-up nu este cazul sa fim pretentiosi, insa echiparea de baza nu ofera prea multe accesorii, exceptand aerul conditionat manual si Radio CD-ul Sony, cu mufa de iPod si telecomanda, instalat de importator. Habitaclul este privat insa de oglinzi si geamuri actionate electric dar si de inchidere centralizata. Soferul nu dispune nici macar de proiectoare de ceata sau senzori de ploaie si lumina. Pentru clientii mai practici e bine de stiut ca D-Max vine echipat standard cu o protectie pentru bena, in conditiile in care acest accesoriu este optional in cazul rivalilor din segment.

Design

Cand te adresezi clientilor de pick-up-uri designul este fara indoiala un capitol pe care nu trebuie sa pui un prea mare accent. Cu toate acestea, filosofia de design trebuie sa inspire robustete, masculinitate si putere, fara a trada liniile definitorii ale brandului. In ceea ce-l priveste pe D-Max, Isuzu a cautat sa inglobeze cat mai bine calitatile enumerate mai sus, fara a emite insa pretentii de design atragator.

Nu ne-a placut

  • Echiparea saraca
  • Instabilitatea

Ultimele teste

Comentarii (9)

  • Observatie
    Pentru cei care nu stiu sau au nelamuriri, nota modelului a fost acordata in raport cu ceilalti concurenti din segment, Nissan Navara si Toyota Hilux.
    2 1
  • "Soferul si pasagerul vor fi zdruncinati, la propriu, atunci cand avem de a face cu portiuni de drum prost asfaltate" ..........asta ati scris la tinuta de drum......suna amuzant dar si ridicol putin.....da intrun nissan navara sau toyota hilux nu simti portiunile de drum prost asfaltate?? sau in orcare masina ?? mai ales la ce drumuri avem noi in tara......nota e cam mica.....nu stiu ce cred unii da cand dai o nota sub 5 la un criteriu atunci inseamna ca masina sta foarte jalnic.....si totusi daca ne uitam la pret eu cred ca merita mai mult de 68.......mai ales la noi in tara unde masinile mai low-cost se cumpara......eu am vazut pe strada multe masini Isuzu D-max.......nu foarte multe da la cat de bine se vindea nainte Isuzu e o performanta.....si siguranta a primit cam putin.....nu stiu ce a facut la testele euroncap da daca testu se face in raport cu concurentii sa nu uitam ca si nissan navara o dezamagit.......si designu.......voi cu gura voastra spuneti ca e un capitol mai putin important la pickup-uri dar ia doar 6.......de parca pe langa restu pickup-urilor e urata.....dar nici nissan navara sau toyota hilux nus mai "sexy" ca isuzu ........
    4 3
  • Steaua
    asta nu e masina
    doar Sang Yong e mai urata ca asta...in rest niciuna
    5 1
  • numar13
    interesant
    e interesanta remarca cu senzori de ploaie si de lumina :))
    2 0
  • saraca...
    adevarul e ca o cam ia intre roti Navara si Hilux...
    3 1
  • pretul neica....
    da-i romanului volan cu 4 roti la un pret mic ,mic daca se poate pe nimic si uita de siguranta ,tehnologie,design,calitatea materialelor.....daca e culoarea roz nu-i problema ...pretul neica sa fie ......foarte mic ...masina de carat 1140 kg in bena are cuplu de 280nm si la 2800 ......Navara are siguranta(http://www.euroncap.com/tests/nissan_navara_2008_2/319.aspx) si nefericitul rezultat anterior s-a datorat unei probleme de soft care s-a rezolvat dar CEI MAI IMPORTANT E CA DIN 2.5 DIESEL STOARCE 403 NM LA 2000 ROT SI MAI ITI DA SI 171 CP PT CA LA SOSEA SA TE DUCI CU 200KM/H...asa mai merge nu!!!!
    2 0
  • @maru
    nu trebuie sa gandesti asa problema, nu e o masina de familie.altfel sta treaba.de exemplu, eu am o firma de distributie ok? mie imi trebuie 10 pick-up-uri.buuuun.pe mine crezi ca ma intereseaza ca gheorghe de la volanul masinii cu nr 2 nu are cuplu? crezi ca ma intereseaza ca masinile mele care si asa merg in oras, nu prind 200 km/h? pai pe mine, neica, pretul ma intereseaza, sa le iau pe lesing, apoi sa le vand dupa ce expira la o firmulita mai mica decat a mea.asta in cazul in care nu ai un big-ass construction company si iti iei un GMC de 5 tone lung cat un cap-tractor ca sa faci impresie la clienti.
    1 0
  • @maru
    uitate aici si vezi ce o facut nissan navara
    http://www.promotor.ro/noutati-auto-auto-diverse/articol-crash-test-pick-up-uri-2415877
    0 0
  • Bogdan
    Isuzu d-max
    Salut.
    Am 2 masini Isuzu d-max si sunt multumit de ele, intradevar la testul euroncap sta ingrijorator si cam lasa de gandit. In rest masina este k. Amandoua au avut parte de teren accidentat, noroi, zapada si asfalt prost asa cum se spune mai sus ca este rigida, este normal sa fie asa pentru ca masina asta cara 980 Kg.
    Iar ca performante stati linistiti ca ajunge destul de repede in limitatot 170 km\h cea de 2,5L si 180 km\h cea de 3,0L. Consumul nu scade mict 10,2 L\% cea de2.5L si 11 L\% ce de 3.0L indiferent de condus "probat".
    Pa pa si multa bafta
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru