Feedback

DrivetestJaguar XF (2011-2015)

3.0 V6 S/C Premium Luxury 4WD auto
Test drive Jaguar XF (2011-2015) zoom
de Mircea Meșter
Marti, 21.10.2014
Lordul

Deşi mulţi le cântau prohodul după despărţirea cu cântec de Ford, cei de la Jaguar şi Land Rover au văzut în investiţiile indiene un nou start perfect într-o eră nouă. Cam la fel cum a reuşit Volvo să o facă, o altă marcă pe care americanii au aruncat-o ca să "se concentreze pe propriile branduri care fac performanţă", aşa cum ţin şi acum minte că suna un comunicat oficial al mărcii din Detroit prin 2010.

De fapt, despărţirea de Ford a fost cel mai bun lucru care i se putea întâmpla unei mărci precum Jaguar. Uitată în nemurire în cadrul Marelui Albastru, ignorată şi cu puls minim, marca nu avea absolut nicio şansă în faţa unei concurenţe - mai ales germane - în care investiţiile de miliarde de euro sunt lucruri normale în fiecare an. Cu o gamă îmbătrânită şi cu riduri evidente la nivel de tehnologie, Jaguar devenise o marcă pe care o mai apreciau doar bătrânii care înţelegeau totuşi că un X-Type îţi oferă o părticică de prestanţă şi confort pe care alte mărci nu le pot atinge prin propriul ADN, aşa cum o fac britanicii.

Între timp, însă, Jaguar şi mai ales Land Rover şi-au găsit calea şi încearcă să se aşeze pe cărarea care duce spre marea de clienţi care aşteaptă în afara hăţişurilor. Land Rover a lovit cu Range Rover Sport şi mai ales cu Evoque, în timp ce Jaguar a testat apele cu XF şi XJ, a fascinat cu F-Type şi acum atacă agresiv cu XE, viitorul rival al Seriei 3, Audi A4 şi Mercedes-Benz C-Klasse.

Până la XE, care de-abia a văzut lumina zilei la Salonul de la Paris din această toamnă, am reuşit să punem mâna pe un XF cu motor V6 pe benzină de 3.0 litri care ne-a oferit o felie din gustul industriei auto britanice. Am observat încă o dată că, dacă e aproape imposibil să-i baţi pe nemţi cu armele lor, cea mai bună soluţie este să găseşti soluţii alternative care să te scoată în faţă. Cu cât mai departe de specificul german, cu atât mai bine.

Jaguar XF (2011-2015)
3.0 V6 S/C Premium Luxury 4WD auto

  • Pret de pornire 43.772 €
  • Pret model testat 71.380 €
  • Taxa auto 1455 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Segmentul sedanurilor mari premium cu motoare de 3 litri şi şase cilindri pe benzină nu este unul extrem de populat, însă modelele disponibile în această zonă a clasei sunt adevărate repere pentru cei care nu se uită la consum, ci vor performanţe în costuri cât de cât decente. A se citi "performanţe pe care nu dai banii de care ai nevoie pentru a trece la M-uri, AMG-uri şi RS-uri".

Evident, cei mai populari reprezentanţi din zona asta sunt nemţii. Seria 5 în versiunea 535i (şase cilindri în linie, după tradiţia BMW), E-Klasse în varianta E400 şi A6 3.0 TFSI adună majoritatea clienţilor care se orientează spre modele de acest tip. Şi totuşi, există viaţă şi după limba germană. Iar Jaguar XF în variantă 3.0 V6 Supercharged este una dintre alternativele interesante pe care le poate aborda un client pregătit să dea în jur de 60.000 de euro pe o maşină.

Partea bună este că, dinamic, modelul britanic nu are de ales şi trebuie să-şi facă treaba foarte bine. Ceea ce se şi întâmplă. Cu 340 de cai putere şi 450 Nm, cele mai bune cifre ale clasei în această zonă, XF nu te lasă să aştepţi putere atunci când ai nevoie de ea, iar cutia automată cu 8 rapoarte îşi face şi ea treaba mai mult decât decent. Ai la dispoziţie o uzină care rămâne cu resurse chiar şi când pedala se apropie de metal, iar la nivel de feeling singurul lucru care i se poate reproşa lui XF este o relativă lipsă de fineţe, pentru că sunetele care ajung în habitaclul unei maşini altfel concentrată pe confort sunt ceva mai agresive decât ţi-ai dori.

Consum

Teoretic, cei care vor alege un V6 pe benzină nu se vor lega de detalii precum diferenţe de unul-doi litri la suta de kilometri faţă de concurenţă, mai ales că Jaguar are clienţi care mizează pe conceptul britanic pe care-l oferă XF, ignorând complet decimalele pe care le afişează fişele tehnice ale rivalilor. Totuşi, este de notat faptul că XF vine cu un consum mediu mixt de 9.3 litri/100 km, cu un "urban" de 13.2 şi un "extraurban" de 7.0, cifre serios mai mari decât tot ceea ce oferă concurenţa germană în materie de economie de carburant.

Este însă cumva normal. Jaguar stoarce 340 de cai din motorul V6, în timp ce la Audi vorbim de 310 CP, la Mercedes-Benz de 333 CP, iar la BMW de 306 CP. Deci, din dorinţa de a oferi putere, britanicii au sacrificat consumul, ceea ce explică întrucâtva cifrele astea. Totuşi, merită notat faptul că diferenţele sunt, totuşi, destul de importante: în timp ce consumul în regim mediu mixt se învârte în cazul germanilor între 8.0 şi 8.2 litri/100 km, britanicii contraatacă cu peste un litru mai mult.

Fără să forţăm prea tare maşina, consumul urban a atins 15 litri/100 km, iar în afara oraşului ne-am mulţumit cu 10 litri/100 km. Şi nici nu ne-am fi aşteptat la alte cifre.

Performanţe

Dacă la consum nu e loc de bătaie cu nemţii, performanţele sunt o zonă în care modelul construit de Jaguar aleargă umăr la umăr cu rivalii săi tradiţionali. Cu 5.6 secunde pentru 0-100 km/h, XF se află la 0.1 secunde de Audi A6, la 0.3 secunde de E-Klasse şi îl egalează pe Seria 3 535i xDrive. 

La comparaţia vitezei maxime, cele patru modele ale segmentului se opresc in corpore la 250 de kilometri pe oră.

Merită, totuşi, să subliniem aici faptul că vorbim de un soi de paradox al segmentului. Deşi vorbim de motoare care nu duc lipsă de potenţă şi de resort, ne aflăm într-o categorie de maşini care ar trebui să fie mai degrabă iubite pentru confortul pe care-l oferă. Deşi maşini precum M5 sau E63 AMG pot să demonstreze contrariul, am considerat întotdeauna că unui sedan din acest segment îi stă mai bine ca limuzină de croazieră decât ca rachetă sol-sol.

Probabil că performanţele unei astfel de maşini ar trebui să se cuantifice în gradul de relaxare pe care-l ai atunci când cobori de la volan după 200 de kilometri de condus, de exemplu. 

Interior

Ambianța este unul dintre punctele forte al lui Jaguar XF. Deşi există câteva scăpări evidente la nivel tehnologic şi în unele cazuri izolate la alegerea materialelor, XF te face să te simţi într-o maşină cu adevărat specială. Departe de feeling-ul clasic german al rivalilor săi, interiorul lui XF te "îmbracă" aşa cum o face un sacou croit excelent dintr-un magazin tipic britanic, creat de vreo dinastie de oameni pasionaţi care au trăit cu foarfecele în mână toată viaţa. Ai puţin din atmosfera unei camere de conac, ai o idee din liniile maşinilor din Albion care au colorat lumea auto din anii '50-'60, ai câteva detalii care îţi arată că Jaguar este una dintre foarte puţinele mărci care-şi permit încă să mizeze pe elemente clasice împrumutate din propria istorie.

Meciul se joacă la nivel de detalii. Modul în care Jaguar şi-a lăsat amprenta pe "comutatorul" aeratoarelor din habitaclu, butonul simplu şi elegant cu care deschizi torpedoul sau rotativa care ia locul levierului pe care Jaguar îl transformă astfel într-un soi de unealtă depăşită. Toate acestea - şi multe altele - sunt delicii mărunte care te lasă să admiri imediat elemente pe care altfel nu le-ai fi văzut ca argumente de creaţie.

Bordul este simplu, mai simplu decât al concurenţei, deşi Jaguar nu impune un "centru de comandă" cum este iDrive-ul celor de la BMW, preferând să meargă pe cartea simplă a modulelor de climatizare şi de comandă a meniurilor. Ai în schimb un display central cu touchscreen de dimensiuni medii (7") care a rămas uşor în urmă la nivel de grafică, dar aduce un meniu simplu de înţeles şi prin care navighezi uşor. 

La nivel de materiale, aluminiul texturat (Knurled Aluminium) şi furnirul clasic se împletesc cu pielea de calitate de pe scaune şi bord. Există însă şi zone cu plastic, mai ales în zona inferioară a bordului, care ar fi putut să fie ceva mai bine camuflate. 

Preţ de achiziţie

Preţul nu va face niciodată diferenţa între maşini la acest nivel. Vorbim de maşini care se învârt în jurul sumei de 60.000 de euro, deci de modele cumpărate de oameni care-şi permit să mai dea câteva mii în plus pe diferite dotări suplimentare. 

Statistica arată însă că un Jaguar XF 3.0 V6 cu transmisie automată, tracţiune integrală şi în echiparea superioară Premium Luxury costă în România 60.140 de euro, preţul pe care-l dă un cumpărător al unui Seria 5 535i cu xDrive şi cutie automată, dar cu dotări mai puţine. Mercedes-Benz E-Klasse oferă nivelul de echipare superior, Elegance, cu 3000 de euro mai scump, în timp ce Audi vine cu versiunea de bază a lui A6 3.0 TFSI cu quattro şi S Tronic la un preţ de 59.000 de euro.

Evident, o comparaţie între echipări similare ni-l arată câştigător pe Jaguar XF, care profită astfel de poziţia sa de challenger şi trage de preţ în jos pentru a aduna cât mai mulşi nehotărâţi. De notat că maşina testată de Automarket dispunea de elemente opţionale în valoare de 11.240 de euro cu TVA. Acestea includ jantele din aliaj de 19 inch, scaune din piele Soft Grain Barley/Truffle, ornamentele interioare din lemn şi aluminiu sau vopseaua metalizată Caviar.

Siguranţă

Atunci când EuroNCAP a testat Jaguar XF în versiunea sa pre-facelift, în 2011, modelul britanic a adunat patru stele din cinci, find penalizat pentru deficienţele semnalate la testul de impact lateral cu stâlpul. Oficialii britanici nu au primit atunci decizia foarte fericiţi, însă au promis că problemele vor fi remediate "pe următoarele modele".

XF a primit de atunci un facelift, însă organizaţia europeană care notează maşinile la nivelul siguranţei nu a mai avut curiozitatea de a analiza comportamentul maşinii în condiţiile în care dificultatea probelor la care sunt supuse maşinile s-au înăsprit serios între timp. Până la proba contrarie, XF rămâne unul dintre modelele de la care întreaga suflare auto s-a aşteptat la mai mult la acest capitol.

Partea bună este că o privire aruncată asupra echipamentelor de siguranţă disponibile pe noul XF (aici) arată o listă destul de sănătoase de elemente standard, ceea ce le oferă celor care pot să treacă peste scorul de la EuroNCAP un argument serios atunci când vor fi întrebaţi de ce au cheltuit banii pe modelul Jaguar.

Ţinută de drum

Vă spuneam la începutul acestui text faptul că Jaguar s-a prins imediat că nu e cazul să se lupte cu nemţii cu armele acestora, astfel că XF reprezintă un concept de sedan de clasă mare complet diferit faţă de ceea ce întâlnisem pînă acum în zona asta. Chiar dacă raportul putere/performanţe i-ar da tot dreptul să ceară partea leului atunci când vine vorba de dinamică, Jaguar XF este o maşină concepută pentru a-l purta pe cel de la volan şi pe familia sa în confort maxim între borne. 

De altfel, în comportamentul pe şosea al maşinii ăsteia regăseşti din nou o parte din caracterul boem al interiorului. XF e un lord britanic care nu dă doi bani pe stilul de viaţă al tinerilor şi care-şi trăieşte viaţa în linişte, sorbindu-şi ceaiul şi călărind pe propria moşie printre copaci seculari crescuţi de multe generaţii în curtea conacului. Când te afli în XF şi schimbi poziţia cutiei de viteze cu ajutorul butonului rotativ din aluminiu, ultimul lucru care-ţi trece prin cap este să apeşi pedala şi să conduci ca un apucat, depăşind maşini ca pentru un record din jocurile video. Încă o dată: nu poţi să spui că maşina nu poate asta, pentru că în caz de necesitate ai la dispoziţie un kickdown care trezeşte la viaţă jumătate de cartier prin sunetul înfundat al motorului V6 de sub capotă, însă pur şi simplu nu vorbim despre un model produs pentru a împărţi bezele privitorilor pe serpentine.

Vizibilitate

XF nu-ţi dă probleme acute la nivelul vizibilităţii, iar după ce te obişnuieşti cu dimensiunile destul de sănătoase ale maşinii reuşeşti să te strecori chiar şi printre blocurile adormite de noapte ale cartierelor bucureştene mirate că văd o maşină atât de elegantă în faţa scării. Evident că montantul parbrizului stă între tine şi fericirea de a vedea cât şi ce trebuie la manevrele în spaţii restrânse, însă vorbim de un detaliu comun în întreg segmentul şi nu numai.

În rest, în XF nu-ţi pierzi busola şi reuşeşti să te orientezi cum trebuie la parcare sau pe şosea. 

Tehnologie

Deşi vine cu elemente grafice uşor depăşite, sistemul multimedia de la Jaguar XF îţi oferă acces la o mare parte dintre sistemele moderne disponibile la bordul maşinilor de clasă superioară. Sistemul audio de top din lista de opțiuni este semnat - cum altfel? - de o companie britanică, Bowers&Wilkins, care-i oferă probabil lui XF exact atmosfera de care e nevoie într-o astfel de maşină. Spun "probabil" pentru că maşina de test nu am avut la dispoziţie această opţiune, mizând însă pe un sistem cu o putere totală de 380W care şi-a făcut treaba decent.

Evident, ai la dispoziţie conexiune Bluetooth pentru telefon, navigaţie de pe HDD şi un pachet de comenzi vocale despre care Jaguar spune că recunoaşte vocea şoferului şi o "desluşeşte" la nevoie dacă în maşină se mai află alţi pasageri care vorbesc. 

La nivelul sistemelor active de asistenţă, Jaguar oferă acces la un pachet de monitorizare a unghiului mort care te ajută dacă eşti distras atunci când vrei să schimbi banda. Nu avem însă frânare automată, recunoaşterea semnelor de circulaţie, sau Head-Up Display, de exemplu, elemente care încep să intre de ceva vreme în echiparea maşinilor de segmente inferioare din lista concurenţei directe.

Design

Chiar dacă a trecut ceva vreme de la lansarea facelift-ului lui XF, modelul britanic rămâne o maşină atrăgătoare. Nu doar pentru noi, cei care am admirat-o îndeaproape, ci şi pentru trecătorii care au admirat-o pe stradă şi pe şosea în orele în care maşina şi-a făcut loc în parcarea redacţiei. 

După ce a scăpat de "ochii" complicaţi ai versiunii pre-facelift şi a adoptat liniile mult mai elegante ale lui XJ, fratele mai mare şi ceva mai scump, XF a primit un ghiont estetic evident. Iubesc grila masivă metalică a maşinii testate, la fel cum îmi place la nebunie linia de coupe pe care XF o are atunci când îl priveşti din profil. La fel, îmi place faptul că designerii britanici au reuşit să-i imprime Lordului XF o personalitate aparte fără a apela la foarte multe artificii estetice şi elemente cromate suplimentare, aşa cum se întâmplă de obicei. Liniile sunt clare, elegante, suple, aşa cum îi stă bine unui senior.

Nu ne-a placut

  • Consum ridicat
  • Display cu grafică învechită
  • Lipsa unor sisteme tehnologice contemporane
  • 4 stele EuroNCAP împrumutate de la versiunea ante-facelift
Date tehnice - Jaguar XF (2011-2015) 3.0 V6 S/C Premium Luxury 4WD auto
Combustibil
Benzina
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2995
Lungime mm
4961
Putere maxima CP (rpm)
340 (6500)
Latime mm
1877
Cuplu maxim Nm (rpm)
450 (3500)
Inaltime mm
1460
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1880
Acceleratie 0-100 km/h s
6.4
Ampatament mm
2909
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
64
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
540
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Jaguar XF (2011-2015)

Ultimele teste

Comentarii (25)

  • @ Mircea - Automarket
    Pe cand faceti drive test cu Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 150 CP si Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 184 CP?
    41 38
  • Scorpionul.negru
    A fost odata ,,lord'' Jaguar. Acum e FAKE. Cum arata si ce materiale avea S - type si ce diferenta e acum intre S type si XF. XF ar fi trebuit sa pastreze macar jumatate din mostenirea lui S. Pacat. SIgla ce e de el.....
    22 15
  • Mihai: Testerul depisteaza scurt circuit opel astra G 1.6v? Raspunde
  • felicia
    Who the f*/& cares about skoda ?!! Vorbim aici de parfum englezesc premium, nu rebuturi marca skoda !
    44 27
  • Parfum englezesc ...cu aroma de haldi :)))
    17 17
  • Glumetu
    vrei sa spui parfum de indian...nu vezi ca masina asta e depasita tehnologic? pana si puntajul obtinut spune asta 4.0 ....ca sa te oftigi putin octavia a obtinut in testele automarket 4,3

    a zis si omu bre ce sari asa de dos in sus? ia testati ba octavia scout sa crape fierea in fitosi...sa vezi daca nu obtine mai multe puncte decat jaguarul asta!
    29 30
  • @Glumetu
    Dupa exprimarea mediocra si ortografie, as spune ca singurul "oftigat" aici esti chiar tu. Mda,in ziua de azi Skoda angajeaza orice taranus cu 4 clase.
    Imi lasa un gust amar Skoda din cauza unor indivizi ca tine.
    21 15
  • Suleyman Cunoscatoru
    @Scorpionul: Nu inteleg de ce zici asta ? Vechiul S la fel ca vechiul X, aveau un interior foarte urat, numai forme rotunde. Asta este foarte rafinat si foarte placut ochiului.
    13 6
  • Superb, rafinat, aristocratic! Ce spun taranii nu conteaza.
    25 10
  • @Archi

    Corect ! Taranii cu fumigene TDI mai exact ! Taranii cu skoda! Culmea!
    23 12
  • Jaguar
    "Dupa ce indienii de la Tata au devenit proprietarii de drept ai Jaguar si Land Rover, intreaga lume auto incepe sa isi puna intrebari despre ce se va intampla cu cele doua marci britanice de traditie odata ce acestea au intrat in portofoliul unui constructor asiatic despre care nu se cunosc foarte multe la noi"

    Nu ne-a placut:

    - Consum ridicat
    - Display cu grafică învechită
    - Lipsa unor sisteme tehnologice contemporane
    - 4 stele EuroNCAP împrumutate de la versiunea ante-facelift
    ___________________________________________________

    O fi aristocratic pentru lumea a treia adica India, pentru Europa stacheta este ceva mai sus. Masina asta nu sta in veci in fata lui BMW seria 5, Audi A6 ori Mercedes clasa E.

    Respect Glumetu! Octavia Scout este o masina mult mai avansata tehnologic si mai practica decat aceasta chinezarie...
    28 23
  • robert
    @scorpionul negru

    Observ ca din cateva comentarii de ale tale,preferai jaguarul cum era inainte.arata binisor.insa acum e altceva,e o evolutie.nu cred ca trebuie sa te impotrivesti unui pas spre bine.si eu am avut inainte perceptia asta cu toate masinile,dar mi-am dat seama ca e o mentalitate gresita.asta e doar un sfat pe care ti l-am dat fiindca admir parerile tale realiste,in general
    5 6
  • Soferu
    Frate... mai lasa-ne cu Skoda TDI.....
    MOTORINA E PENTRU TRACTOARE.
    23 12
  • Cristi: Ce semnificatie are 25 play la noul TUCSON 185cp? Raspunde
  • @Soferu
    E un singur obsedat (probabil un baietel la pubertate sau vreun trepadus de la skoda) care se trece sub mai multe nume, dornic sa vada numele skoda pe firmament. Cam penibil as spune, dar nu-si da seama.
    14 9
  • Imi cer scuze ca nu pot aloca 71.380 euro pentru un Jaguar, insa nu obisnuiesc sa conduc o masina mai scumpa decat casa in care locuiesc. Totusi castig mult peste medie, adica cateva mii de euro insa banii nu ajung din pacate pentru asemenea nazdravanii...

    Da, deci nu sunt un aristocrat si nici nu imi doresc asta...

    Insa sa fii numit "taran" pentru ca nu conduci o masina de lux, asta explica intru totul starea acestei natiuni, mentalitatea bolnava si perfida, lipsa unui sistem de valori, lipsa de respect fata de semeni si lipsa de educatie.

    Cand va mai ies asemenea nazdravanii pe gura, sa va aduceti aminte de oamenii care v-au pus stiloul in mana, v-au invatat sa scrieti (rau au facut) si v-au pus cartea in mana sperand sa iasa oameni din voi.

    Acei invatatori si profesori nu isi permit nici macar o dacie logan? Oare sunt niste tarani?
    31 9
  • gigi_frana
    super....sa te legi de consumul unei astfel de masini, 3l benzina , 340 CP, AWD si ~1900 kg - 15% in oras...no comment

    daca era haudi sau bemveu il ziceati "pipeta"... vezi
    http://www.automarket.ro/test-drive/audi-a5-coupe-20-tfsi-quattro-56796.html, unde n-am vazut nici un comentariu negativ la cei 12.5% pentru un motor de 2L si o masina cu 300Kg mai usoara :)

    "VAG"inizare placuta in continuare!!!
    14 4
  • Modelul pre-facelift este din 2007. Dupa 8 ani e normal sa para invechit. Ar fi fost bine sa mai faca si niste modificari la interior, pentru ca exteriorul arata foarte bine (subiectiv, cred ca e cel mai frumos din clasa). Principalul avantaj este pretul, raportat la modele cu motoare si dotari asemanatoare. Un Mercedes/BMW/Audi cu motoare de 3l 4x4 trec usor de 80000 euro.
    7 4
  • Soferu
    Problema nu e doar cu Skoda.... sunt pline orasele de masini diesel, care au ...000.000 de Km si scot un fum de zici ca sunt pe carbuni. Care e rostul unei masini diesel in oras? faci peste 30.000 Km pe an?... toti isi ia diesel "ca consuma putin" dar habar nu au cum se intretine un diesel calumea.. si cati bani costa.... Fumul de la diesel de de 10-15 ori mai toxic decat la benzina... In parlamentul european deja se discuta introducerea unei taxe pentru diesel, pentru a descuraza folosirea masinilor diesel in marile orase...
    12 6
  • INFINITI
    Mie imi place mai mult Infiniti Q50 . Pacat ca nu se importa in Romania.

    http://www.automarket.ro/masini-noi/infiniti/q50-2014-2724/poze/#/4
    12 6
  • antonny
    banii sa ai ....masina rara pe strazi
    6 2
  • Aceasta masina ii saluta "calduros" pe fostii ei stapani de peste ocean care acum viseaza la Forduri care sa se apropie de premium. Viseaza. Pentru ca au avut candva o marca premium in ograda din care se puteau inspira, dar de care s-a ales usor praful, au vandut-o altora si uite domn'ne ce frumos a renascut. Felicitari Jaguar, felicitarilor celor de la Tata care au facut ca Jaguar sa renasca frumos fara sa-i fie alterate traditiile!
    11 4
  • Domnu soferu (roaba), sa conduci tu masini pe benzina, nu incerca sa maschezi prostia din capul tau prin argumente de 30.000 km pe an.
    Nu ai decat sa platesti ca un fraier 2-3l benzina in plus la fiecare suta de km parcursi la un motor decent asa pt clasa muncitoare.
    Esti foarte destept nu contest asta dar nu ma intoxica cu prostia ta.
    3 0
  • costel
    salut baieti am si eu urgent nevoie de niste raspunsuri cu privire la jaguar hf motor 3000 diesel 245 de cai an fab.2011 ce parere aveti sunt defectuase la ce sa ma astept
    0 0
  • burduja nicolae marius: Porneste greu masina dimineata. De ce? Raspunde
  • costel
    salut baietiajutatima va rog fr, la niste raspunsuri cu privire la jaguar hf motor 3000 diesel 245 cai an fab.2011 ce parere aveti este o masina buna sau defectuasa
    0 0
  • costel
    nu vreau sa ma sfatuiti daca merita sa cumpar o astfel de masina
    0 0
  • Shelby V8, un Mercedes BMW s-au Audi raportat la motoare si dotari asemanatoare nu sunt mai scumpe, Jaguar-ul e mai scump oricum ai lua-o
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru