de Sebastian Toma
Vineri, 27.03.2009
-
-
Trimite pe:
Automarket a testat Kia Cee’d 1.6 GSL. Hatchback-ul coreean a reusit sa iasa in evidenta tocmai prin consistenta de care a dat dovada in echilibrul dintre dotari, calitate si pret.
-
Pret model testat
16.239 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Exemplarul testat era echipat cu cel mai echilibrat propulsor pe benzina disponbil in gama Cee’d. Unitatea de 1.6 litri dezvolta 122 CP si un cuplu motor de 154 Nm cu ajutorul unui sistem de distributie variabila CVVTi. Propulsorul este remarcabil de silentios la relanti, dar se face auzit incepand cu 3.000 rotatii pe minut. Performantele oferite sunt rezonabile pentru clasa si cilindreea sa, acesta avand cativa cai putere in plus fata de competitorii sai cu aceeasi cilindree, lucru care poate fi simtit in momentele critice. Fata de motorul de 1.4 litri cu care poate fi echipat Cee’d, acest motor ofera un consum mai redus si o putere mai mare. Totodata, propulsorul de 1.6 litri este mai avantajos decat unitatea pe benzina de 2.0 litri deoarece taxele anuale sunt mai reduse pentru aceasta unitate. Desi motorul de 2.0 litri ofera 19 CP si 32 Nm in plus fata de unitatea de 1.6 litri, diferenta de performanta dintre cele doua unitati favorizeaza propulsorul testat.
Exemplarul testat prinde viata dupa 2.500 rpm si incepe sa isi arate coltii dupa 3.000 rpm. Acesta ofera performante rezonabile pentru clasa sa, daca este exploatat in portiunea superioara a gamei de turatii. Cutia de viteze manuala cu care este echipat acest model permite rularea la turatii reduse pentru a putea avea un consum de carburant cat mai coborat, in timp ce ofera suficienta elasticitate pentru a putea accelera usor atunci cand este cazul. Cu toate acestea, motorul "cere" adesea o turatie mai mare de 3.000 rpm pentru a oferi agilitatea necesara in conditii dificile de trafic.
Consum
In cazul unui model de volum cum este Kia Cee’d, consumul este un element deosebit de important. Dat fiind echilibrul dintre performante si consum pe care il ofera propulsorul de 1.6 litri, acesta este cel mai potrivit pentru Cee’d. Astfel, Kia Cee’d 1.6 consuma intre 8.5 si 9 litri de carburant la 100 kilometri parcursi in regim extraurban, pe cand consumul urban atinge o cifra 11 litri la 100 kilometri. Valorile de consum mentionate mai sus au fost inregistrate cu aerul conditionat pornit. Intr-un stil alert de codus, consumul de carburant creste cu circa 0.5-0.7 litri la 100 km parcursi.
Interior
Interiorul lui Kia Cee’d ofera materiale de calitate rezonabila si un design clasic, pentru a putea fi pe plac unui numar cat mai mare de clienti. Spatiile de depozitare oferite acopera necesitatile tipice ale utilizatorilor, iar spatiul oferit se ridica la nivelul competitorilor sai din aceasta clasa.
Scaunele sunt destul de ferme, iar scaunele fata ale exemplarului testat beneficiau de un suport lombar reglabil. Din pacate pentru Cee’d, acest suport lombar este mai neobisnuit si nu isi indeplineste rolul pana la capat. Modelul compenseaza prin reglajele pe care le pot parcuge scaunele fata, Cee’d putand fi condus cu usurinta de orice adult, indiferent de lungimea picioarelor. Ergonomia comenzilor si volanul reglabil pe inaltime si adancime compenseaza duritatea scaunelor. Fermitatea scaunelor este deranjanta la drumuri lungi, in cazul in care decideti sa calatoriti fara a opri prea des.
Plasticul de la interior este asamblat bine alaturi de celelalte componente si este placut la atingere.
Preţ de achiziţie
Modelul testat are un pret de 16.239 euro cu toate taxele incluse. Dotarile oferite in nivelul de echipare al modelului testat acopera nevoile utilizatorilor tipici. Astfel, modelul era echipat cu climatronic, geamuri electrice fata/spate, spatiu de refrigerare in torpedou, precum si radio CD cu MP3 player si mufa USB pentru conectarea dispozitivelor audio externe. Cifrele de vanzari pe care acest model le-a inregistrat in Romania subliniaza faptul ca Cee’d este unul dintre competitorii principali in materie de vanzari pe segmentul sau.
Avand in vedere faptul ca acest model se bazeaza pe un pret de achizitie cat mai avantajos pentru dotarile sale, Kia Cee'd are doar doi concurenti care ofera un motor la fel de puternic si un nivel de echipare comparabil. Spre deosebire de Fiat Bravo si Opel Astra, Cee'd ofera o gama larga de dotari standard, cum ar fi geamuri electrice fata/spate si aer conditionat automat, care nu sunt regasite in echiparea standar a celor doi concurenti la acelasi pret.
Siguranţă
Pe langa faptul ca acest model a primit cinci stele la testul EuroNCAP, Cee’d este echipat cu sase airbag-uri, inclusiv airbag de tip cortina. Modelul beneficiaza in standard de EBD, ABS si ESP. Atat sistemul ESP, cat si airbag-ul frontal pasager pot fi dezactivate daca se doreste acest lucru. Puntea spate este echipata si ea cu frane pe disc inca de la nivelurile medii de echipare.
Ţinută de drum
Suspensiile lui Cee’d sunt relativ ferme in comparatie cu alte modele din segment, ceea ce face trecerea peste gropi mai neplacuta, dar compenseaza prin tinuta de drum. Astfel, modelul are un ruliul al caroseriei relativ redus pentru o compacta fara pretentii sport, in timp ce garda la sol oarecum ridicata ii permite atacarea fara griji a gropilor din Romania. Cu toate acestea, suspensia lui Cee'd este departe de o tinuta de drum sportiva. Directia acestui model este potrivita in materie de fermitate si raspunsuri, si nu necesita un efort deosebit din partea soferului in timpul utilizarii.
Vizibilitate
Modelul are mici hibe in materie de vizibilitate in cazul in care efectuati o parcare paralela si o garare cu spatele. Aceste probleme pot sa apara din cauza formei pe care o are luneta si stalpul C al lui Cee’d. Oglinzile au o dimenisiune potrivita si sunt incalzite pentru a evita neplacerile cauzate in timpul iernii.
Tehnologie
Dat fiind pretul sau si segmentul din care face parte, Kia Cee’d nu exceleaza in materie de artificii tehnologice. Computerul de bord afiseaza informatiile de baza ale calatoriei, elemente precum consumul in litri pe ora sau cantitatea de carburant consumata nefiind disponibile.
Design
Modelul are un design creat sa atraga publicul european, dat fiind faptul ca acest model este oferit in exclusivitate pe aceasta piata. Aspectul exterior al lui Cee’d nu iese in evidenta cu vreun element anume si este potrivit cu caracterul acestui model.
Date tehnice - Kia Cee'd (2006) 1.6 GSL MT 122CP Style |
Combustibil
Benzina |
Nr. usi
5 |
Motor tip / cilindri
n/a |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
1591 |
Lungime mm
4235 |
Putere maxima CP (rpm)
122 (6200) |
Latime mm
1790 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
154 (4200) |
Inaltime mm
1480 |
Viteza maxima km/h
192 |
Greutate kg
1190 |
Acceleratie 0-100 km/h s
10.8 |
Ampatament mm
2650 |
Tractiune
Fata |
Volum rezervor litri
53 |
Cutie viteze
M5 |
Volum portbagaj litri
340 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre Kia Cee'd (2006)
nimic nou..
a....mororul de1.6 consuma mai putin si trage mi bine decat cel de 1.4......tare. STIAM ASTA....si ca biscuiti sarati sunt sarati...
Ceva nou ????
Multumesc.
minte de copii de 10 ani aveti
Eu inteleg dotarile in echiparea standard, dotarile pe care le are cel mai ieftin model din gama (cea mai eftina echipare). Pai daca e cum gandesc eu, esp-ul nu e standard. Numai Airbag-urile sunt standard.
"Puntea spate este echipata si ea cu frane pe disc inca de la nivelurile medii de echipare." Discurile de frana pe spate sunt standard, indiferent de motorizare sau nivel de echipare.
Si acuma sincer, ce tot aveti cu vizibilitatea in spate? Numai bunicuta merge cu spatele facand o intoarcere a trunchiului de aproape 180 de grade, punand mana dupa spatarul pasagerului (ce sa ii faci ii e dor de bunicul). Fratilor, oglinzile retrovizoare. Sa spunem ca tir-urile sunt foarte greu garabile? Pai ati vazut ce parcari si cum intra la milimetru. Nu va mai plangeti atata de vizibilitatea in spate ca nu mai aveti dacii 1300 fratilor. Nu se mai fac parcarile laterale cu repere de la stalpul dreapta/stanga spate cum erau descrise in cartile vechi. S-au dus vremurile alea.
In rest, cam asta este. Astra nu e comparabila ca pret/dotari cu ceed-ul si cu atat mai putin bravo. Intr-adevar i30-ul era o comparatie mai potrivita (avand in vedere ca diferenta de pret intre ele e in jur de 1000 eur cip. Ce sa ii faci? taxe vamale la hyundai care inca nu a inceput productia in europa).
A si ati uitat sa amintiti la tinuta de drum, suspensia spate independenta (cum are numai golf-ul si focus-ul in aceasta clasa).
Si eu as spune ca la design merita mai mult de nota 5 din 10. Cel putin, place mai mult ochiului decat focus (o masina destul de urata dpdv estetic), , sau renault megane si/sau poate chiar decat auris (e frumoasa daca o iei pe bucati, dar in ansamblu, auris-ul e cam o struto-camila, dar, fiecare are gusturile lui).
Discuri spate sunt disponibile pe toate modele.
Suspensiile insa sunt cam tari si ceva probleme la telescoapele spate (se rezolva pe garantie se pare)
Fiat ofera aceasi putere dar pe motoare turba si aia ii alta mancare de peste :)
Ati uitat sa mentionati de directia asistata electronic.
- notele pentru vizibilitate si design sunt nedrepte, eu as da mai degraba un 7 avand in vedere clasa din care face parte (pt vizibilitate la un auris sau la un c4 coupe ce nota s-ar cuveni daca ceed ia 5?)
- ca si tehnologie, e corect ca masina nu are touch screen, xenon, computer de bord cu afidaj color, dar sa nu uitam ca suspensia independenta face parte din acest capitol si aici nu sunt prea multe masini in clasa
- motorul de 1.6 consuma mai putin decat cel de 1.4 ?!?! Informatia asta e "scoasa din burta" - www.clubkia.ro - pentru referinte mai bine
- tinuta de drum - cat se poate de corect caracterizata
Sa dai 4/10 la tehnologie unei masini care vine din standard cu: - airbaguri peste tot,
- motor VVT,
- suspensie multilink pe spate
- discuri de frana pe spate,
- directie electronica ce se intareste o data cu viteza,
- un sistem audio excelent care isi mareste intensitatea la viteze mari,
- prize AUX, USB, de 12 V si cu multe alte artificii care la alte masini nu apar mi se pare rea vointa.
Ce trebuie sa aiba o masina de clasa compacta ca sa ia o nota mai mare la tehnologie, domunle autor ???
Vizibilitate si design: 5/10 ??? Sa fim seriosi ! E una din cele mai aratoase masini din clasa compacta si geamurile sunt destul de mari, poate trebuie sa va schimbati dioptriile.
Tinuta de drum doar 6/10 ? Are una din cele mai bune tinute din clasa compacta.
Masina costa mult mai putin de 16239 cat ai scris acolo, modelul city este la vreo 14.000 EURO cu TVA inclus. Nici macar nu te-ai interesat.
de ce dai 6/10 pentru un motor la care recunosti ca este peste multe altele din clasa ca putere si consum ???
Mi se pare antireclama pe fata, se vede ca modelul deranjeaza pe multi.
Corectati-ma daca gresesc :)
Nu compara un consum obtinut in cadrul unui traseu extern cu un consum obtinut in cadrul unui traseu din Romania. O medie de viteza de 116 km/h ar insemna sa incalci flagrant legile de circulatie din Romania - cu exceptia cazului in care resetezi Computerul de bord inainte sa intri pe autostrada!
Nu uita ce implica un traseu extra-urban in Romania, si ia in considerare faptul ca nu circuli cu viteza constanta, mai exista si opriri ..etc
@ asdfgh
Design? Sa fim seriosi...dupa cum a zis si autorul, masina e banala. Sunt pline strazile de Kia Cee'd.. nu arata in nici un fel. E ANOSTA.
Intotdeauna un motor mai mare va consuma mai putin decat motorul entry-level atunci cand este folosit pentru a atinge aceeasi viteza.
@ Ando
-airbag-urile au fost mentionate la siguranta
-motorul a fost mentionat la capitolul sau
- suspensia a fost descrisa la capitolul "tinuta de drum"
-directia electronica nu este deosebita - am condus si eu un cee'd
-sistemul audio este slab
- PRIZA DE 12 V E DOTARE LA TINE??
Nu este vorba doar de geamuri aici, ci si de amplasarea stalpilor A,B si C! - cat vroiai sa primeasca -totusi?
Tinuta de drum? In Comparatie cu ce masina din clasa compacta este mai buna? Te-ai dat cu un Golf vreodata?
Un Lancer EVO ce nota trebuie sa ia daca Kia Cee'd ia mai mult de 6?
Nivelul de echipare testat de autor costa mai mult de 14 mii euro..
Vizibilitate: este una dintre cele mai bune daca stii sa conduci - cand faci parcare laterala sau cu spatele nu trebuie sa iti sucesti gatul sa te uiti in spate ci doar trebuie sa te uiti in oglinzi care sunt destul de mari sa vezi toata masina si tot ce se afla pe langa masina.
Nu zic ca se tine mai bine decat Golful precizat de tine dar nici mai rau sa stii ca nu este.
Sistemul audio - aici trebuie sa te contrazic - este peste multe masini - peste VW cu mult .....
Consumul mixt este de max 10 pe distante de 5000 - 6000 km
inclus Bucuresti si autostrazi (vit 160 kph)
Priza auto exista (+ bricheta). La SW exista o priza si in porbagaj (dotare care vine de la cel mai de jos model).
Legat de tinuta de drum: Daca auto marchet da la Ford Ka 7/10 la tinuta de drum... si la ceed 6 atunci te indoiesti tare de review-urile lor (la EVO cat ii mai da? )
Cred ca autorul a fost foarte indulgent dand nota 6 eu as fi lasat-o repetenta
P.S. daca merge cu 160 pe linie dreapta nu uitati ca si dacia voastra mergea la fel cand era tanara.
Desi pt Kia, Cee'd este un pas in fata laudele posesorilor sunt mult exagerate, insa sunt oarecum obligati sa le laude la cati bani au dat pe ele. (am citit aici (dupa ce am scris comentariul) cat costa si m-am ingrozit). Pai cu 16000 gasiti o groaza de japoneze care sa va faca sa realizati ce inseamna o masina adevarata, poate mai uitati de roabe.
Nu mor deloc de ciuda, daca ar fi mai multe masini bune ar exista o concurenta mult mai apriga si tot noi, cei care discutam aici am castiga pana la urma.
Gabi, ce competitori ai testat tu inainte sa iti iei Cee'd ???
Daca ai circula mai mult pe autostrazi ceea ce probabil nu faci ai stii ca un consum mediu pe Autobahn e mai mare decat cel de pe o sosea nationala(adica extraurban in Ro), din simplu motiv ca Rx=rho*v^2*S*Cx, pentru tine in termeni populari: Rez la inaintare creste cu patratul vitezei, ptr ca Cx, rho si S sunt constante...
Cee'd in echiparea city (esp, climatronic, jante, etc(si lista e lunga) e 13500 pt 1.4 si vreo 14500 cred pt 1.6.
Nu stiu cum sa zic...kia nu ofera motoare de rahat gen 1.4 80 cp 16V!!!, 1.4 90 cp, 1.6 102cp, 1.6 100 cp, ofera motoare foarte bune si de top la un pret si dotari foarte bune.
In concluzie nu-si bate joc de clienti!!! Si pentru mine e foarte important cat dau si cat primesc. Dar in fine, fiecare stie cat valoreaza banul lui.
Stiu ce poate golf 5 si m-am lamurit.
Nu am cee'd :P
Sincer de cand a aparut cee'd-ul ceilalti au mai lasat pretul jos pt ca altfel nu mai vindeau. Eu il consider un best buy. BRAVO KIA!!!
si despre cuplu:golf 148nm 3800rpm
megane 151nm la 4250 rpm
ceed 154nm la 5200 rpm!!!
si inca ceva.....: sa nu-mi spuna mie cineva ca ceed are o garda la sol chiar si "relativ ridicata" !!!!!
In rest este o masina fff buna cu un pret acceptabil si demna de luat in seama.
P.S.: cei care spun ca masinile japoneze sunt cele mai bune nu cumva spuneau acum vreo 5-10 ani ca masinile germane sunt no.1 ?????Baieti fiti mai originali!!!!
- priza de 12 V ( suplimentar fata de cea de la bricheta)
- priza USB
- priza AUX
- computer de bord (consum mediu, instant, viteza medie, distanta pana la golire rezervor, ore conduse, etc)
- sistem de distributie variabila CVVTI
- directie asistata electrronic (ideala in oras)
- comenzi pe volan
- portbagaj generos pt clasa ei
- airbaguri frontale, cortina si laterle pt cap atat fata cat si spate
- 5 stele la Euro NCAP
- geamuri electrice fata
- ABS, EBD
- oglinzi electrice si incalzite
- cotiera centrala cu 2 compartimente
- suport pahare si sticle de 0.5 langa cotiera centrala
- aer conditionat
- CD radio cu MP3
- consum mediu pe traseul Cluj - Ramnicu Valcea - Bucuresti si retur, aer conditionat pornit 80% din timp = 6.3 l/100 pt motorul de 1.4
- consum urban Cluj, 7.8 L
Ce se doreste mai mult de la o masina de 11.500 Euro ?
Aratati-mi si mie o oferta asemenatoare si mai stam de vorba.
Esti exact pe dos, meshtere!
Pozitia de condus este foarte comoda: ai scaun reglabil pe inaltime, suport lombar, volan reglabil!
Este chiar foarte stabila si in linie dreapta si in curbe!
Calitatea plasticelor este chiar superioara altor marci din clasa sa!
Ajunge lejer la 160 si nu simti nimic la viteza asta! La Dacie ii cad tablele pe la 120-140, asa ca...
Eu am ales o Kia Cee'd in detrimentul urmatoarelor: Golf 5 (prea slab dotat pt. banii de care dispuneam, motor de 70 Cp), ford focus(motor slabut), astra clasic(slabut dotata), aveo, logan, etc;- masini pe care le-am testat.;
Cateva adaugari la lista lui "eu" :
-sistem audio standard cu 6 difuzoare(2 inalte), care suna excelent, mult peste toate celelalte masini pe care le-am testat;
-garantia de 7 ani(pt motor si transmisie) si 5 ani pt. restul masinii; oferita cu curaj datorita tehnologiei de fabricatie si nu doar din marketing
-orice vopsea este standard; pt. unii e o delctare ca isi pot alege orice culoare metalizata sau nu fara a plati cateva sute de euro in plus
Cateva date de consum real la cee'd 1.4:
-in oras destul de aglomerat ma invart pe la 8-8,2 (destule cazuri de 5000-6000) de ture in treptele 1-2;
- la drum intins cu 5 persoane adulte + bagaje pe o distanta de 300 km cu clima pornita 80% din drum, viteza medie 97km/h ; viteza de mers dominanta de 120-140, viteza maxima 150; consum 6,1 L/100 km; Nu ma asteptam!
Review-ul mi se pare aberant in unele ipostaze: in conditii de mers normal, cum poate sa consume 1.6 mai putin ca 1.4? In conditii de tractiune, greutate, etc - e alta poveste gen diesel vs. benzina. Asa se face comparatia?
Alta chestie greu de crezut: cum sa consume extraurban 8-9 L? Imposibil la un mers decent. Daca accelerezi si franezi ca sa poti accelera din nou, atunci trebuie specificat.
Ideea de final: Fiecare cu a lui, nu poti face sa le placa tuturor, nici nu e cazul; dar cine o detine si e multumit de ea, oricum nu isi schimba impresia dupa taranii care o tavalesc in noroi ca nu au ce lucra si ei.