Drivetest Mazda 3 sedan (2013-2017)

1.5 100CP Man Challenge
Mazda 3 sedan (2013-2017) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 13.01.2014
Reinventare

Mazda a înlocuit simultan versiunile sedan şi hatchback ale modelului său compact, reuşind să ofere lumii auto două maşini frumoase în aceeaşi zi. Spre deosebire de generaţia precedentă, care venea cu o identitate proprie dictată de zâmbetul imens al barei faţă, noul Mazda3 prezintă "faţa" lansată pe Mazda6 prin ceea ce japonezii numesc limbajul de design Kodo. Această schimbare de filozofie aduce o mică scădere pe partea de personalitate, dar vine ca un câştig la nivel de estetică.

Pentru că era păcat ca schimbarea de design să vină singură, Mazda3 are un interior nou şi o platformă tehnică reproiectată, cu toate beneficiile aferente. Noua generaţie este mai uşoară, mai economică, mai confortabilă şi mai practică decât cea pe care o înlocuieşte. Şi totuşi, există şi schimbări inverse.

La fel ca în cazul celei de-a treia generaţii a lui Ford Focus, celei de-a noua generaţii a lui Honda Civic şi ca în multe alte cazuri, Mazda a temperat puţin din sportivitatea şi feeling-ul compactei sale în favoarea unui comportament rutier matur şi confortabil. Din fericire, nu vorbim despre amorţire, ci despre o reacţie mai puţin sentimentală la ceea ce se întâmplă în jur.

Mazda 3 sedan (2013-2017)
1.5 100CP Man Challenge

  • Pret de pornire 16.690 €
  • Pret model testat 17.080 €
  • Taxa auto 84 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Cel mai mic motor din gama Mazda3 Sedan este un propulsor aspirat, alimentat cu benzină, cu o cilindree de 1.496 cmc. Acesta este şi subiectul testului nostru şi vine în standard cu o transmisie manuală cu şase trepte. Motorul de 100 CP are un cuplu maxim de 150 Nm, pe care îi asigură la 4.000 rpm, în timp ce puterea maximă vine la 6.000 rpm.

Iniţial, mi s-a părut ca Mazda are o ofertă foarte ciudată de motorizări, cu un salt bizar între unitatea de bază şi următoarea, care are 500 cmc şi doar 20 CP în plus. La o privire mai atentă, observăm că Mazda are unul dintre cele mai capabile motoare entry-level, fiind mai performant decât unităţile aspirate de 1.4 litri şi livrând aproape la fel de mult cuplu motor precum unităţile de 1.6 litri ale concurenţei. 

Deși nu este întotdeauna un campion la silențiozitate, propulsorul de 1.5 litri din gama Mazda3 abia se aude la ralanti și devine perceptibil la interior după ce turometrul afișează peste 3.500 rpm. Cam tot pe atunci începem să-i simțim și o bună parte din cuplul disponibil, cu toate că livrarea este lineară și putem schimba treptele de viteză încă de la 2.500 rpm atunci când rulăm cu viteze mici, după cum ne recomandă și indicatorul de schimbare a treptelor. Vorbim, deci, de un motor pur de turaţie, unul dintre ultimele aspirate pe care poţi să pui mâna în segmentul compact în anul de graţie 2014.

Reprizele oferite nu te dau pe spate, pentru că vorbim despre o compactă de 100 CP, dar nu vorbim nici de vreo dezamăgire, iar o explicație a acestui fapt este că Mazda3 Sedan este unul dintre cele mai ușoare modele din segment. La capitolul laude, nu putem să nu menționăm sistemul i-stop, care operează cu un nivel de rafinament remarcabil, suficient încât să stârnească invidia în rândul producătorilor premium.

Consum

În timp ce toată industria auto se orientează spre downsizing, Mazda încă investește în unitățile aspirate, după cum ne arată noua gamă de motorizări cu care este echipată gama sa de compacte. Conform fişei tehnice oficiale, versiunea de bază a gamei Mazda3 Sedan are un consum mediu de 5.0 litri la sută în ciclul NEDC. Dintre toate compactele sedan de pe piață, doar două modele reușesc să-i depășească performanța: Ford Focus 1.0 EcoBoost 100 CP și Skoda Octavia 1.2 TSI 105 CP. Deloc întâmplător, ambele au motoare de cilindree mai mică și supraalimentate, creatorii lor urmând cu sfințenie curentul downsizing.

În cadrul testului nostru, consumul urban a variat între 5.1 și 7.3 litri la sută. Explicația este destul de simplă, fiind legată de temperaturile exterioare scăzute, care nu au permis funcționarea sistemului i-stop. Traficul Capitalei și-a spus și el cuvântul, valoarea mai mică fiind obținută cu un flux de trafic regulat.

Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a șasea, Mazda3 Sedan 1.5 afișează 3.000 rpm și înregistrează un consum de 7.1 litri la sută. În regim extraurban, respectând limitele de viteză în vigoare și conducând într-un regim temperat, fără prea multe depășiri, am obținut un consum de 5.0 litri la sută. Admirabil pentru un "benzinar" de 100 CP, spunem noi.

Performanţe

Versiunea de bază a lui Mazda3 Sedan are nevoie de 10.7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate atinge o viteză maximă de 185 km/h. Performanţa îi este egalată de două berline compacte de 1.6 litri, Hyundai Elantra și Mitsubishi Lancer, ambele cu motoare mai puternice și mai mari.

Peste acestea există un singur model compact mai rapid de aproximativ 100 CP: Skoda Octavia 1.2 TSI 105 CP. 

O altă bilă albă pentru Mazda3 Sedan este masa, modelul cântărind 1.190 kg potrivit datelor oficiale, ceea ce înseamnă că este cel mai usor din segment.

Interior

La fel ca la exterior, Mazda a preluat o parte din elementele lansate odată cu Mazda6 și le-a integrat la scară în habitaclul lui Mazda3. Vestea bună este că n-au fost preluate chiar toate. De exemplu, ornamentul vișiniu de pe bordul lui Mazda6 a fost înlocuit de unul piano black, care arată mult mai bine.

Remarcăm cusăturile roșii care leagă pielea care îmbracă volanul, maneta schimbătorului de viteze și manşonul levierului frânei de parcare. Acestea conferă un design sportiv, alături de vitezometrul mare, care tronează în bordul lui Mazda3. Paranteză: versiunile superioare de motorizare au un turometru în acea poziţie, viteza fiind afişată pe un Head-up Display din sticlă, acesta fiind similar cu cel prezent în gamele Peugeot și Citroen.

Scaunele din față sunt moi și au un suport lateral generos, fiind unele dintre cele mai bune găsite pe o compactă entry-level. Explicaţia pentru cel mai bun interior la o compactă sedan de volum încă de la entry-level vine de la alegerea aceluiaşi interior pentru toate nivelurile de echipare. Poziția la volan este ergonomică și are o gamă largă de reglaje iar comenzile sunt accesibile și bine gândite. 

Portbagajul are 419 litri şi este cu 171 mai mic decât al lui Skoda Octavia, liderul segmentului la acest capitol. Valoarea este rezonabilă pentru o compactă sedan, dar nu se încadrează pe podiumul segmentului.

Sistemul multimedia prezintă un ecran tactil cu design elegant și comandat de butonul rotativ montat pe consola centrală. Nu ar fi stricat însă ceva mai multă atenţie la montarea acestuia pe bord, pentru că la o analiză atentă observi câteva scăpări la capitolul asamblare.

Alături de acea comandă multifuncțională se află şi butonul care controlează volumul sistemului audio, integrat la fel ca la Audi A3, pe consola centrală. 

Preţ de achiziţie

Gama Mazda3 Sedan pornește de la 16.700 euro cu TVA inclus. Noi am testat versiunea de bază a compactei - Challenge, lucru care nu se întâmplă prea des, deoarece echipările de top tind să fie alese pentru mașinile din parcul de presă, în vederea prezentării tuturor elementelor tehnologice disponibile. Spre deosebire de Mazda3 hatchback, nivelul de echipare Emotion nu este oferit şi pentru berlină.

Există părţi bune şi părţi mai puţin bune în strategia asta. În primul rând, din fericire pentru Mazda3 Sedan, avem o dotare standard suficient de bogată încât versiunea entry-level să fie una bine dotată. Pe de altă parte, abundenţa de dotări penalizează Mazda3 Sedan la capitolul accesibilitate, pentru că modele precum Renault Fluence Facelift, Mitsubishi Lancer și Chevrolet Cruze Facelift pleacă de la preţuri aflate la 2.000 de euro mai jos.

Singurele excepții sunt Hyundai Elantra și Volkswagen Jetta, care vin cu prețuri de pornire ceva mai mari decât al lui Mazda3 Sedan 1.5 Challenge. De exemplu, Jetta costă peste 17.000 de euro în versiunea 1.2 TSI Trendline, echiparea de bază din gama Jetta.

Siguranţă

Mazda3 a obținut cinci stele de siguranță la testele EuroNCAP din 2013. Punctajul pentru protecția ocupanților a fost unul dintre cele mai ridicate din segmentul compactelor de volum, 93%. Remarcăm și punctajul bun al echipamentelor de prevenire a accidentelor, de 86%.

În standard, Mazda3 are sistem de control al stabilităţii, ABS+EDB, airbag-uri cortină faţă-spate, airbag-uri laterale pentru pasagerii din faţă şi airbag-uri frontale pentru cei doi.

Nivelul de echipare Challenge, entry-level-ul în gama Mazda3 Sedan şi subiectul testului nostru, aduce şi asistentul de frânare automată (Smart City Brake Support) pentru prevenirea accidentelor la viteze reduse, care operează la viteze între 4 şi 30 km/h şi poate să frâneze singur.

Ţinută de drum

Mazda se poate mândri în continuare cu titlul de cea mai manevrabilă berlină de volum a segmentului C. Chiar dacă versiunea precedentă a lui Mazda3 Sedan părea ceva mai sportivă.

Noua generaţie păstrează caracteristicile principale ale comportamentul rutier, dar vine cu suspensii ceva mai confortabile, diferenţa dintre cele două generaţii fiind uşor de perceput chiar şi de cei neavizați. Astfel, denivelările și gropile mioritice sunt absorbite mult mai bine şi mai silenţios de suspensia noului model.

Direcţia oferă în continuare un feeling bun, dar nu se ridică la nivelul anterioarei generaţii, care devenise preferata mea în segment. Pe scurt, Mazda3 Sedan vine cu o ținută de drum care să fie pe placul mai multor şoferi decât era predecesorul său, confortul fiind un lucru mai solicitat decât sportivitatea, mai ales când vorbim de berline compacte de volum în versiunile lor entry-level.

Vizibilitate

Mazda3 Sedan nu impune probleme pe partea de vizibilitate, având oglinzi și suprafețe vitrate bine proporționate. La fel ca la multe modele noi care au montanții A înclinați înspre habitaclu pentru a oferi un aspect sportiv, montantul de pe partea șoferului intră în câmpul vizual la unele viraje de stânga, dar nu este un inconvenient major.

Montanții C sunt destul de bine înclinați, aceștia nefiind într-atât de lați încât să perturbe câmpul vizual mai mult decât se întâmplă în majoritatea cazurilor din segment la ieșirea cu spatele din parcările în spic.

Tehnologie

După cum vă spuneam și la capitolul preț de achiziție, Mazda3 Sedan are o listă generoasă de dotări standard. Printre elementele care îl scot în evidență se numără sistemul multimedia cu ecran tactil și comandă pe consola centrală și sistemul de evitare a coliziunilor la viteze mici prin frânarea automată.

Mai mult decât atât, interfața grafică a sistemului multimedia este modernă, lăsându-l în urmă pe fratele mai mare Mazda6. Deşi exemplarul testat nu avea sistem de navigație, meniul respectiv fiind înlocuit de o busolă care prezenta coordonatele GPS, ştim că grafica sistemului de navigație este mult mai bună din punct de vedere calitativ față de cea a lui Mazda6. Ergonomia sistemului multimedia este exemplară, meniurile fiind intuitive și aranjate logic. Sistemul multimedia prezintă și un submeniu pentru aplicații, care integrează un monitor al consumului de carburant și al sistemului i-stop, menite să ajute șoferul să-și urmărească atent consumul de carburant și să vadă cum poate să economisească benzină.

Principala nemulțumire la versiunea entry-level a lui Mazda3 pe partea de tehnologie este alegerea nefericită a amplasării turometrului. Acesta este amplasat într-o căsuță de dimensiuni reduse în cadrul ceasurilor de bord și este dificil de urmărit. Tot acolo a fost amplasat și indicatorul de schimbare a treptelor. Soluția tehnică este rezolvată însă pe versiunile de top, acolo unde turometrul ia locul vitezometrului, iar acesta din urmă trece pe head-up display.

Design

Mazda3 a primit un design asemănător cu cel al fratelui său de clasă medie, Mazda6. Rezultatul este neobișnuit, partea frontală lăsând impresia unui Mazda6 intrat la apă, în timp ce posteriorul este semnificativ mai frumos față de cel al generației precedente.

Modelul se distinge pe șosea prin liniile care curg de la aripa față pe portiere şi până la stopuri şi care dau senzația că maşina se mişcă chiar şi când stă la semafor. Chiar și pe această nuanță de culoare, deloc vie, Mazda3 Sedan arată foarte bine și a reușit să atragă multe priviri.

Nu ne-a placut

  • Lipsa motorizărilor benzină turbo în gamă
  • Preţ versiune de bază în raport cu rivalii
  • Turometrul de dimensiuni mici în versiunile fără Head-Up Display
Date tehnice - Mazda 3 sedan (2013-2017) 1.5 100CP Man Challenge
Combustibil
Benzina
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1496
Lungime mm
4585
Putere maxima CP (rpm)
100 (6000)
Latime mm
1795
Cuplu maxim Nm (rpm)
150 (4000)
Inaltime mm
1450
Viteza maxima km/h
185
Greutate kg
1190
Acceleratie 0-100 km/h s
10.7
Ampatament mm
2700
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
51
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
419
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mazda 3 sedan (2013-2017)

Ultimele teste

Comentarii (36)

  • În coloana din dreapta articolului aveți mașini testate din același segment. Primele cinci au calificativ identic. Folositor, n-am ce zice.
    34 2
  • Scrooge
    Taxa auto e 0 acum, peste 5 ani la revanzare nu se stie....te trezesti cu o modificare de lege care "iti agata" o taxa de 500 de euro pe masina :)
    18 0
  • Scrooge
    @sneaker.....mda, la masini testate din cele 7 din coloana, prima e aceeasi Mazda 3 si urmatoarele 3 bucati sunt "Octavii".

    @automarket....pretul modelului testat nu e 16690, ci 17080 pentru ca masina are si vopsea metalizata care costa 390 euro
    20 2
  • impecabil consum urban pentru un motor pe benzina, transmisia se pare ca face minuni
    34 6
  • gun cometa
    Nu va avea nicio sansa sa se bata cu concurenta. Nu vad ce avantaje ar avea pentru a castiga ceva teren... mai ales ca piata auto la noi e la pamant. Renault, Ford, Skoda si altii... vin cu oferte mai interesante.
    18 42
  • RD-Woo
    Producatorul nipon si-a dovedit maiestria prin noul limbaj de design KODO. Bravo lor!
    39 11
  • si apropo de taxa auto 0, eu stiam ca doar motoarele pe motorina sunt Euro 6, cele pe benzina sunt Euro 5
    12 9
  • RD-Woo, daca crezi ca designul si culoarea sunt principalele criterii sa iti cumperi o masina, atunci sunt sanse mari sa fii fata.
    Tehnic cred ca sunt mult in urma orcarei marci eurpene, cel putin la motoare.
    16 54
  • Tehnic vorbind,cred ca esti cu mult in urma(sau,de fapt,pe dinafara) in domeniul auto . Afirmatia ta dovedeste clar asta...Ce-ai fi cautand oare pe site-ul asta ?!?!?
    33 15
  • tehnic vorbind e o MAZDA. asta spune tot.
    28 9
  • Hai ma ce dracului, daca scria TEDEI pe caroserie o cumparam, dar asa nehh. Mult in spatele Octavie plictisitoare si putin HI-Tech, dar macar scrie TEDEI pe aia si are si FORMOUSAN, parca ?
    15 21
  • frate,te contrazice insusi passatul cc.doar pt. design ca in rest motorizarile de baza sunt aceleasi ca pe passatul clasic .deci pt.un cc mai pui o roaba de bani deci?exact la acest capitol mazda 3 va lua fata concurentei.
    20 4
  • tare tind sa cred ca un 1.0 ecoboost, 1.2 tsi sau 1.2 tce au consumuri REALE mai mari decat 1.5 asta aspirat. si culmea, cred ca sunt si un pic mai predispuse la probleme. nu toti doresc 300+ nm ca sa plece primii de la semafor. daca mai ai si un copil prin masina, sigur o sa mergi ca tataie...
    46 10
  • antonny
    Felicitari Mazda pentru netrecerea la motoare de motocositoare ......
    31 3
  • Nu toti doresc 300+ nm, dar asta nu inseamna ca e OK sa aiba doar 150nm !!
    Este foarte putin !

    De ce spun asta:
    - poate vrei sa urci o panta (eventual ajungi si in Grecia cu masina in vacanta si mergi pe autostrazile lor in panta) si sa vezi consum atunci, ca nu mai scoate 5 litri/100km.
    - poate mergi pe dealul negru si nu vrei sa o tii la 4000 ture.
    - poate vrei sa mergi pe autostrada cu 130km/h intr-a 6-a si sa poti ajunge la 140 km/h mai usor.
    - probabil nu toti vor scoate un consum bun cu ea.
    - poate vrei sa depasesti si sa nu ai emotii cand faci asta

    Experienta mea:
    - am avut o masina de 107 CP (benzina fara turbo) si consuma mai mult decat cea pe care o am acum care are 156CP (tot benzina dar turbo).
    - cea noua are cuplu dublu decat cea veche si SE SIMTE ORICAND asta
    Ambele masini au fost cumparate de noi
    21 9
  • admirabil efortul mazda, n-au ales calea usoara (turbo) si le-a iesit, bravo.
    p.s. 2l, 165 cp, 1200 kg, suna tare bine...
    21 6
  • 2l si 165CP intr-adevar e ok

    dar asta de 100 CP ti se pare de 2014 ? :)
    ca despre asta e articolul
    13 6
  • @sneaker Nu stiu ce ti se pare asa ciudat ca cinci masini sa primeasca acelasi calificativ. Acesta este o medie a tuturor elementelor luate in calcul la un drive-test (siguranta, vizibilitate, spatiu interior, tinuta de drum, design, s.a.) si de aici similitudini. Trebuie doar sa stii exact ce-ti doresti de la masina, sa citesti toate testele cu modelele care iti plac si acolo decizi singur. Sau si mai simplu fa singur test-drive la dealer si vezi ce-ti place mai mult...
    5 1
  • Dacia Plant
    Masina asta nu are pret deloc ridicat daca stau si ma gandesc ca un Nissan Micra 1.2 compresor de 98 ponei costa fix 18.143EUROI.
    23 5
  • Daca ce ziceti voi e pe bune, mi se pare excelent motorul. Consumurile alea sunt incredibil de bune, mai ales ca din ce ati mentionat nici n-a pornit i-stop. Sunt aproape similare cu ale unui hibrid in realitate, iar pretul e si el foarte decent. Chiar de luat in seama.
    @mog
    Din proprie experienta, Ecoboost-ul e pe-acolo si nici in rest nu e rau motorul, dar sunetul de 3 cilindrii e absolut odios pt mine. In rest, ai perfecta dreptate, consumurile sunt mult mai mari decat spun producatorii la motoarele mici cu turbo. Este fizic imposibil sa ai putere mai mare dintr-un motor mai mic cu ajutorul turbo si sa nu consumi pe masura. Magaria cu consumurile si emisiile este ca ele sunt pe bune doar la testele oficiale, similar cu politica in cazul NCAP (studiaza dinamica testelor si concep masinile sa treaca cu brio testul, nu si vreun impact in realitate). Si nu e o conspiratie, e pur si simplu vorba de bani. Cand e vorba de bani, mai ales pe praful asta, dispare orice urma de moralitate si justete.
    21 5
  • Scrooge
    @ 150nm.....daca ai sa te uiti la greutate ai sa vezi ca se apropie de modele de clasa mica. Si eu conduc o compacta de 150cai si 200nm turbo dar am condus vreo 2 modele de generatie noua cu motoare aspirate si cuplu nu foarte generos si m-au impresionat frumos. Ce scrii in lista respectiva e foarte adevarat, dar pentru multi sunt cazuri rare cand se intalnesc cu ele, atat de rare incat diferenta de pret de aprox 2000 de euro chiar merita / se simte.

    Oricum ma bucur ca Automarket a gasit in sfarit o masina cu un raport pret/calitate/dimensiuni :) mai mult decat misto. Asa preturi mai rar vezi pe aici :)
    16 4
  • tibranelli
    Masina pare a fi foarte faina, dar consumul mi se pare iesit din comun de ciudat! Tocmai au facut un test drive si unui Smart ForTwo si consumul a iesit similar (dupa cum afirma ei) avand in vedere ca Smartul e "un pic diferit" fata de aceasta Mazda..........ciudat!....Poate ca cel care a facut testdrive-ul are un stil de mers de care as vrea sa aflu si eu ca posesor de benzinar ca cifrele afisate sunt foarte ciudate. Unele cifre legate de consum par foarte reale ex: Mercedes CLA 200, Golf 7, Skoda Octavia 1.6tdi fata de aceasta Mazda.
    5 6
  • hai frate, faceau astia transfagarasanul cu dacii de 60 cp si nu o sa poti cu 1.5 100cp si 150nm.
    motorul e mai mult decat potrivit pt masa masinii, precum si pt a merge cu 140-150 pe autostrada fara sa o tii in 6000 ture.
    cine isi ia masina asta cu motorul asta e genul de om care isi ia si corolla 1.4 99cp...
    nu stiu voi, dar eu cunosc o gramada de persoane care nici nu stiu ce cuplu are motorul de pe masina lor. astia sunt clientii mazda, toyota, honda ... care nu stiu ei de turbo, diferential central, awd si alte nebunii.
    ei vor doar o masina fiabila, au auzit ca japonezele sunt asa si aia isi vor cumpara oricat ai incerca tu sa`i convingi altfel. si sunt multi asa...priviti in jurul vostru.
    23 7
  • Poti sa faci transfagarasanul si cu motoreta daca vrei :D
    Replica ta e puerila si enervanta in acelasi timp, normal ca poti sa faci transfagarasanul si cu 30CP daca vrei.

    Dar, suntem pe site-ul asta ca sa discutam.

    Ca-si iau unii masina si nu stiu ce putere sau cuplu are, asta e problema lor, poate nu sunt pasionati deloc de domeniul auto si asta nu e in neregula deloc :)

    In schimb, majoritatea de pe site-ul asta sunt mai pasionati/cunoscatori decat ei si de-asta discutam aici

    Au mai evoluat vremurile, nu crezi?
    Pt. o masina din 2014, mie nu mie se pare o prea mare realizare asta cu 100cp si 150nm.
    Poate pentru 2004 era ok.

    Imi place cum arata Mazda 3 sedan dar nu-mi place motorul de 100CP
    8 13
  • e dreptul tau sa nu`ti placa. dar atata timp cat ei ofera raport putere/cuplu/consum asemanator cu 1.0/1.2 turbo, sunt inca in joc.
    eu nu as desconsidera masina asta doar ca nu are un motor mic turbo.
    tocmai, ca mi se pare shmecheria mai grea sa faci un benzinar aspirat mare sa`ti consume cat un diesel si cu emisii de drujba, decat sa pui o turbina pe unul de 999cc.
    14 5
  • Salut. Poate ajuta pe cineva parerea mea, avand in vedere faptul ca am facut drive-test atat cu Mz 3 G100, cat si cu G120 (2.0l). Acasa am un 1.2Tsi 105CP. G100-ul e intr-adevar cam slabut pt 2014, oricat de fanboy Mazda/japoneze sa fii, e adevarat. Un 1.2Tsi 105Cp se simte mult mai bine (cuplul ajuta), insa consumul acestuia e putin mai mare. Dintre cele doua, as merge fara nici o ezitare pe varianta turbo.

    In schimb, motorul de G120 e fenomenal, am plecat de la drive-test cu un zambet tamp pe fata :D. Nu e cu nimic mai prejos ca si performante ca un turbo de putere similara, iar la consum nici nu mai vorbim, e mult mai econom. Dintre G120 si un turbo tot pe la 120CP as alege G120-ul de la Mazda.

    Comparatia am facut-o strict pe motoare, cand cumperi o masina conteaza si cutia, directia, interiorul, etc - aspecte la care Mz 3 sta foarte bine (mai putin locurile din spate, unde e sub media clasei ca si spatiu).

    Sfatul meu e sa lasati cearta si sa faceti cate un drive-test cu fiecare masina care va trezeste curiozitatea. Doar asa va veti face o parere REALA si sa treceti la comparatii. Numai bine si drum intins!
    27 0
  • @dan minti de ingheata apele in legatura cu setea unui turbo mic. Si asta o spun din proprie experienta. Problema e ca sunt o sumedenie de kids care nu numai ca nu au masina dar nici macar un carnet si incep sa te creada. Asta e trist, minciuna e mai usor transmisibila si ignoranta propagata odata cu ea mai greu de tratat.
    5 10
  • @vianu: lasa prostiile, daca tu ai motor de genul si conduci ca bunelu, e posibil sa scoti consumuri ca la carte. lasa oamenii mari sa conduca si dupaia vorbim si de consumuri.

    În ceea ce priveşte consumul de carburant, vă pot spune că Renault Captur consumă între 8 şi 10 litri/100 km în mediu urban, în funcţie de stilul de condus. În cele două săptămâni alături de Captur-ul portocaliu am parcurs 725 de kilometri, din care 200 au fost în afara oraşului.
    5 3
  • @mog....esti complet in plus maturule :)

    daca nu stii sa-ti folosesti motorul in mod optim este cat se poate de evident ca tu sofezi ca un "om mare"

    hai sa traiesti....
    3 2
  • @Obbie
    Sa scoti din 2000 cc 120 de CP e penibil omule. Sa compari 2000 cc cu un motor turbo de 1000-1200 cc e Iarăși penibil. De ce nu compari motorul de pe Mazda cu aceleași motorizări turbo de la concurenta (mărci de volum) care oferă 230-300 CP din aceeași capacitate cilindrica si mai vorbim de zâmbete după aceea.
    7 16
  • era penibil sa vii cu 2l si 120 cp si cu un consum de tanc. altfel, ce a reusit mazda acum sa faca e o bijuterie inginereasca.
    au si un 2.5 skyactiv de 192 cp si 260 nm cuplu, cutie automata pe mazda6. ala are consum mixt 6.8%. sa faca si vag din asta si mai vorbim. faptul ca ei au inceput trendul asta cu motoare mici turbo, nu inseamna ca toti ar trebui sa`l urmeze. daca devii competiv cu aspiratele in continuare (consum, emisii etc) de ce nu? ca a zis vag sau ford ca asa trebuie, toti 1l turbo?
    nu neg, sunt motoare extraordinare si ele, dar la fel de extraordinare sunt si astea de la mazda.
    19 5
  • Jiminy
    Aproape toata lumea viseaza la 'jdemilioane de CP, dovada clara ca au fost deja prinsi in capcana de marketingul producatorilor care nu au altceva cu care sa se laude. Un exemplu bun este motorul Hyundai de 1.6 benzina MPI cu 132 de caluti declarati, despre care multa lume se intreaba unde se ascund cand ai nevoie de ei. Despre raportul de compresie de 14:1 al noilor motoare Mazda (fata de 10,5:1 la Hyundai), ce inseamna asta si cat de dificil este sa ajungi la asemenea valoare nu vorbeste nimeni?
    17 0
  • Eu susțin Mazda. În primul rind aceste motoare nu sunt de drag racing. Nu sunt facute ca sa faci depasiri la 120km/h din coloana. Cred ca e pentru oras mai mult. Intradevar bravo pentru Mazda pentru tehnologia skyactiv - raportu de compresie de 16:1 !!! Asta se numeste lucru/cercetare pentru a obtine eficienta , nu turbocompresorul. Turbocompresorul face EXACT aceea ce face un motor cind este "largit". Plus la asta un motor turbo are un raport de compresie scazut , iar la LAG , se simte tare bine ȘI INTIRZIEREA TURBINEI și compresia slaba.
    6 0
  • @Eu

    Că toate sunt mașini bune, asta știu și singur. Mazda, Skoda, VW, Toyota, Opel fac mașini „bune”. Toate sunt moderne, fiabile, silențioase, performante și consumă puțin. Ce vreau să știu când mă uit la teste e care sunt mai bune în general. Stelele alea nu se justifică dacă nu creează o diferențiere. Cu atât mai puțin fracțiunile de stele de după virgulă. Un Golf e cel mai bun? Perfect, 5 stele. Mazda 3 e foarte bună, dar nu ca un Golf? 4 stele. Astra e bună, dar cam veche, grea, motoare și ținută de drum nu foarte convingătoare? 3 stele. E simplu.
    2 0
  • adrian
    salut baieti,
    am condus si eu g100. intradevar e fenomenal.nu are rost sa va certati. e un propulsor pur si simplu care mi-e mi-a placut. am si un 1,9 tdi alh de 90cp si un honda 1399 cmc de 100 cp. am condus si 1,2 tsi si 1,4 tsi si 1,0 ecoboost. daca vreti parerea mea, care am stil de condus familist, lejer si cu copil pe bancheta din spate, cele mai proaste sint tsi-urile. cel putin 1,2 pe noua octavia e clar subdimensionat. dar asta e politica de vinzari pe piata din romania. 1,0 ecoboost mi-a placut, il consider revolutionar, se pot scoate si consumuri fff bune cu el, dar nu il vad fiabil. vorbim peste vreo 7-8 ani. sper sa ma insel. tsi-urile stim cu totii ca au avut o groaza de probleme, si inca mai au...
    g100 e elastic, poti merge intr-a VI-a cu 75 la ora. masina iti arata electronic daca e sb sau supra turata, dar propulsorul e realmente o reusita. la consum ce sa mai zic: l-am luat in drive cu 6,3 si dupa vreo 20 km variati cu rampa lunga, intersectii, semafoare, demaraje si altele asemenea, la condus de familist insa, l-am lasat la 4,2. nici dealer-ului nu ii venea sa creada. cred ca g120 e la fel de bun, dar taxele actuale il fac nevandabil pentru unii. cei care vor scrisnet de frine la semafor nu au treaba cu g 100 sau 120. ele si nt pentru fiabilitate, consum si placerea de a fi conduse usor.
    in rest numei de bine
    20 0
  • adrian
    scuze pentru greseli. asta arata inca o data de ce nu e buna viteza...
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru