Drivetest Mercedes-Benz Clasa C Coupe

C200 2.0 184CP Aut
Mercedes-Benz Clasa C Coupe zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 15.03.2016
Aproape de frumos

Frumusețea poate lua multe forme. Poate fi un trandafir alb, poate fi un apus pe malul mării, poate fi un foc de artificii, poate fi un Ferrari roșu sau poate fi Jessica Alba. Dacă nu e Jessica Alba, atunci poate e Penelope Cruz sau Angelina Jolie.

Frumusețea este un calificativ pe care îl acordăm subiectiv, motiv pentru care rețeta frumuseții este complexă și niciodată desăvârșită. Și totuși...

Rețeta frumuseții e aproape de a fi completă la Stuttgart. Atât de aproape, încât este replicată pe toate modelele coupe din gamă. O multiplicare a designului pe care l-am condamnat de fiecare dată, dar pentru care facem o excepție.

O excepție pentru Mercedes Clasa C Coupe, mașina cu cele mai armonioase forme din segmentul său. Dar despre asta vorbim la capitolul Design.

Mercedes-Benz Clasa C Coupe
C200 2.0 184CP Aut

  • Pret de pornire 37.200 €
  • Pret model testat 41.640 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Să ne uităm mai întâi la ce găsim sub capotă. Este vorba despre un motor pe benzină turbo cu patru cilindri și o capacitate de 2.0 litri. Este rețeta clasică a segmentului mediu, cu resurse medii, pentru clientul mediu, care își dorește un minim de sportivitate, combinată cu eficiență.

Este un motor decent, cu un sunet plăcut la turații înalte. Un motor care se simte bine grație cuplului motor îndestulător: 300 de Nm. Vitalitatea este dată însă de turația joasă de la care începe plaja de cuplu: doar 1200 rpm. Pe lângă toate acestea mai punem la socoteală și 184 de cai putere.

Referindu-ne strict la ce livrează mașina punții spate putem spune că alegerea acestui motor este destul de fericită. Aveți suficiente resurse pentru o rulare mai alertă, iar situațiile în care mașina va părea submotorizată nu există.

Poate doar atunci când alegeți cutia automată cu șapte rapoarte, care se poate dovedi puțin confuză. Dacă în modul Comfort alternează liniar și plăcut treptele de viteză, în modul Sport sau în modul Manual comportamentul său este discutabil. Te poți trezi într-o treaptă de putere în care motorul urlă ca și cum ai fi pe circuit, dar sub tine nu se întâmplă mare lucru. Adică mult zgomot pentru nimic. Asta pentru că ieși din plaja de cuplu maxim.

Atunci când nimerește combinația perfectă, cutia scoate la iveală tot ce are mai bun versiuena C200. Și are suficient.

Consum

Când vine vorba despre consum, nu vă așteptați la economie. Motorul pe benzină consumă în regim de autostradă aproximativ 8 litri/100 de kilometri, însă fără menajamente când vine vorba despre viteza de rulare. Atunci când exagerezi pe viraje și te bucuri de turații înalte, ai putea ajunge chiar și la 9 litri/100 de kilometri.

Există și reversul medaliei, atunci când selectezi funcția Eco, iar pedala de accelerație este anesteziată. Probabil în acest mod te poți apropia de consumul mediu de 5.4 litri//100 km, anunțat în fișa oficială.

Cel mai important rival, BMW Seria 4, în versiunea cu putere similară (184 cai putere), consumă ceva mai mult, adică 6.0 litri/100 de kilometri.

Performanţe

Când vine vorba de performanțe, este foarte important ca acestea să se ridice la nivelul aspectului exterior. Iar cei 184 de cai putere asigură performanțe bune. Bineînțeles, în modul sportiv de rulare.

Accelerația de la 0 la 100 de km/h se realizează în 7.3 secunde, un timp suficient de scurt pentru a-i ține piept rivalului Seria 4, care se laudă cu aceeași valoare. La capitolul viteză maximă, C200 este depășit la limită de 420i, scorul fiind 235 la 236 km/h.

Interior

Interiorul noului C-Klasse Coupe nu se putea dezice de rafinamentul pe care l-a introdus în segmentul mediu fratele său sedan. Berlina a revoluționat și simplificat ergonomia, mizând pe un design complet nou.

Planșa de bord a devenit mai intuitivă, lucru valabil și în cazul coupe-ului. Iar gurile de ventilație circulare, cu aspect metalic, se simt parcă cel mai bine aici și contribuie la aspectul premium. Ca și inserțiile de lemn și aluminiu pe care le regăsești în restul habitaclului. Până și plasticul din zona inferioară este moale și plăcut la atingere. La toate acestea adăugăm o tapițerie din piele fină, perforată.

Cred că noul C-Klasse Coupe subliniază cel mai bine ideea de habitaclu premium. E suficient să urci la volan pentru ca simțurile tale să realizeze acest lucru.

Pe lângă ergonomia bună, coupe-ul oferă și un spațiu de stocare generos a telefonului, amplasat la baza planșei de bord. Buzunarele portierelor sunt însă ceva cam înguste și nu pot găzdui sticle mari. De altfel, cu excepția cotierei cu deschidere dublă, spațiile de depozitare nu sunt foarte numeroase.

Pe locurile din spate se pătrunde destul de greu, dar asta este explicabil în cazul unui coupe. Linia plonjată a caroseriei face ca și spațiul oferit la nivelul capului să fie destul de redus pentru un adult cu înălțimea de aproape 1.80 metri.

Portbagajul are o capacitate de 400 de litri și este destul de încăpător. Problema este gura mică de încărcare și faptul că ușa portbagajului nu se ridică foarte mult, în primă fază, ea fiind acționată electric. Și, credeți sau nu, am lovit de două ori cu capul atunci când am accesat portbagajul. Comparat cu ce oferă BMW Seria 4, noul Clasa C Coupe oferă un portbagaj mai mic cu 45 de litri, o diferență desul de importantă.

Preţ de achiziţie

Nu poți să pui un preț pe frumusețe. Și totuși, dacă vrei un C-Klasse Coupe ar fi bine să te pregătești cu cel puțin 37.000 de euro. Dacă râvnești chiar la versiunea testată de noi, C200, cu transmisie automată, atunci socotelile încep de la 41.500 de euro. Dacă ne uităm în segment, vedem că un BMW Seria 4 este mai ieftin cu aproximativ 1500 de euro.

Siguranţă

Testat în anul 2014, Mercedes Clasa C a obținut cinci stele și un punctaj impresionant de 92% pentru protecția pasagerilor adulți. Fiind vorba doar despre un derivat de caroserie, putem presupune că punctajul EuroNCAP se aplică foarte simplu și modelului coupe.

Mașina vine cu asistent pentru păstrarea benzii de rulare, sistem de frânare Pre Safe, asistent Cross Traffic, asistent pentru prevenirea impactului frontal, pilot automat adaptiv cu funcţie de frânare, sistem de avertizare şi protecţie la impact din spate, asistent activ unghi mort, capotă activă pentru protecţia pietonilor şi BAS Plus. Sunt multe şi au un singur scop: evitarea accidentelor.

Este multă tehnologie, împrumutată de la fratele mai mare S-Klasse. și este încă o dovadă că maşina autonomă este tot mai aproape de noi, iar Mercedes s-a înscris în cursa pentru pionierat în acest domeniu.

Ţinută de drum

O mașină frumoasă trebuie să arate bine și atunci când stă pe loc, și atunci când se află în mișcare. Iar C-Klasse Coupe, pe cât de bine arată în mișcare, pe atât de bine se simte pe segmentele de drum virajat.

Suspensia este configurată pentru a oferi o ținută de drum sportivă, și plantează foarte bine cele patru roți în virajele strânse. Pentru cei care vor distracție, există modul Sport+, suficient pentru cei care vor să simtă un dans ușor al punții spate. Apare pierderea de aderență și supravirarea. O plăcere vinovată, corectată imediat de un sistem ESP care taie alimentarea și te trage de urechi părintește. Joaca devine frustrantă. E ca și cum, copil fiind, ai primit înghețata favorită, dar nu o poți mânca pentru că ai ”roșu în gât”.

Lăsăm la o parte paralele și ne referim și la confortul pe care îl simte cel de la volan. Existența unor jante de 18 inch și a unei suspensii sportive face ca modul de rulare Comfort să fie o floare cu care nu se prea face primăvară. Ținuta de drum este rigidă și te va zdruncina serios la orice groapă. Și, din păcate, gropi avem destule.

Vizibilitate

Cînd vine vorba despre vizibilitatea unui coupe, mă văd nevoit să avertizez încă de la început că designerii au sacrificat anumite unghiuri de dragul artei. Pardon, frumosului. Iar în cazul lui C-Klasse Coupe asta se vede cel mai bine în partea posterioară.

Deși avem o lunetă cu o dimensiune bine proporționată, înclinarea ei face ca vizibilitatea posterioară să fie redusă. Unde mai pui că și montanții sunt destul de generoși. Nici oglinzile laterale nu ajută foarte mult. Așadar, e nevoie de atenție sporită.

Tehnologie

La capitolul Tehnologie, ca și la capitolul Interior, Mercedes a încercat să le ofere celor din habitaclu un sentiment premium. Și sentimentul există. Avem un computer de bord color, intuitiv și ușor de utilizat, amplasat în spatele volanului. Avem o tabletă generoasă în mijloc planșei de bord, care, deși nu are o încadrare fericită în estetica interiorului, este și ea ușor de utilizat.

Centrul de comandă, amplasat pe cotiera centrală, necesită o ușoară acomodare, dar funcțiile sale preluate de la telefoanele mobile inteligente (swipe, pinch și zoom) îți vor părea extrem de naturale și intuitive. Meniul pare și el ceva mai prietenos și se apropie de cel al rivalilor.

Luminile LED sunt un ajutor fantastic pe timp de noapte, reușind să se sincronizeze perfect cu traseul, fie el și sinuos. Adăugați aici și tehnologiile amintite la capitolul Siguranță, camera pentru marșarier, scaunele încălzite și ajungeți la un pachet complet.

Design

Așa cum spuneam și la început, Mercedes s-a apropiat foarte mult de ideea de frumos, reușind să obțină forme fluide, simetrice, care întorc privirile trecătorilor acum, în momentul lansării, dar le vor întoarce și peste șase ani, la finalul carierei. Ai putea spune că este vorba de o rețetă la fel de bine gândită ca cea a primului Mercedes CLS.

Dacă la schița standard mai adăugați și un pachet de accesorii AMG, cu praguri laterale și extensii pentru spoilere, plus un set de jante de 18 inch care arată bine, dar zdruncină totul, atunci obțineți un coupe de toată frumusețea.

Nu ne-a placut

  • Suspensie prea rigidă
  • Accesul în portbagaj
  • Spațiul la nivelul capului pe ultimul rând de scaune
Date tehnice - Mercedes-Benz Clasa C Coupe C200 2.0 184CP Aut
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1991
Lungime mm
4686
Putere maxima CP (rpm)
184 (5500)
Latime mm
1810
Cuplu maxim Nm (rpm)
300 (1200)
Inaltime mm
1405
Viteza maxima km/h
235
Greutate kg
1525
Acceleratie 0-100 km/h s
7.3
Ampatament mm
2840
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
66
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
400
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mercedes-Benz Clasa C Coupe

Ultimele teste

Comentarii (13)

  • @Automarket: V-ati schimbat fotograful ? Face niste poze excelente :)
    24 0
  • Asta da mertzan
    O masina de curvasarit
    29 0
  • Unul din cele mai frumoase Mercedes-uri noi mai accesibile. Spatele imi place mai mult ca la S coupe ! E mai finut.
    18 2
  • photo 9/31 bestiala :)
    6 1
  • Alex Rs
    frumos review si f pertinent ,respect !
    cat despre masina..spatele acela plonjat nu ma atrage deloc ,privita din lateral pare o struto-camila..nici o masina sport nici o limuzina..e un mix,cred ca Audi sau jaguar sunt mai reusite estetic decat acest model
    2 14
  • stopurile sunt in cu totul diferit fata de masina, arata neterminat spatele cu aceste stopuri, de ce nu o fi pus stopurile de la sedan?
    3 13
  • @lorinczi.thomas
    :))) sunt mult mai frumoase stopurile astea alungite decat asiaticele alea mici de pe sedan. Ai si tu niste gusturi....
    11 5
  • ANDRUM
    Lexus Rc il bate la fundul gol pe aceasta copie ordinara baby S class .
    3 24
  • Test obiectiv, dar n-ar strica si-un pic de atentie la acordurile elementare - v. "O multiplicare a designului pe care l-am condamnat de fiecare dată"... cind de fapt MULTIPLICAREA designului trebuia condamnatA. ;-)

    Ontopic, coupe-ul C-Klasse imi pare o fuziune fericita intre clasic si modern ca linie... si Cx, iar versiunea de 184 CP testata-i taman buna pentru traficul din Romania - doar parerea mea subiectiva, normal.

    Probabil insa ca majoritatea acelora cu "doar" cca. 40K euro rezervati pentru o noua masina va opta pentru versiuni mai "practice", iar numai cei si mai solvabili vor alege C-Coupe-ul ca a doua masina (ori A5 sau Seria 4) in variante mai puternice.
    16 0
  • 0-100 in 7,3 sec ?

    Buna gluma asta.....in realitate si in teste abia scoate 8-9sec .Acelasi lucru ca si la Nissan GT-R .
    0 21
  • @ioi ai un link cu acele teste?Daca nu, sunt doar vorbe goale, rautacisme, cum ar zice un bun prieten.
    @ANDRUM right!Sure it does
    9 0
  • Nelu.Pantofaru
    42000 de EUR? Mi se pare putin, asta cred ca e pretul fara optionale, sigur asta este pretul final?
    3 2
  • Greseala pret final!!

    Pretul minim al masinii doar uitandu-ne dupa poze este de 49716Euro.
    Pachet AMG
    7G Tronic
    Vopsea: rosu Hyacinth
    Lemn frasin + tapiterie Piele ARTICO gri Crystal
    COMAND ONLINE (vezi pozele de interior cu ecranul marit)
    Scaune incalzite
    Sistem iluminare ILS
    la care cu siguranta au adaugat si alte optionale pe care e pacat sa nu le alegi daca iei masina asta, gen Agility Control, etc.

    Asa ca revizuiti pretul ca sa nu inducem in eroare lumea ;)
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru