Drivetest Mercedes-Benz Clasa E (2009-2013)

Mercedes-Benz Clasa E (2009-2013) zoom
de Mircea Meșter, Foto: Mircea Meșter, Freelancer
Miercuri, 15.04.2009
Clasa de olimpici
Atunci cand ai pe mana un model cu o asemenea istorie, te gandesti ca simplul fapt ca ii dai note poate reprezenta un afront. Mai degraba il lasi pe el sa iti dea note in functie de cum tragi de capacitatile sale dinamice si de cum te obisnuiesti cu interiorul sau extrem de confortabil. Un E350 CDI inseamna, insa, o invitatie la test. Iar notele vin de la sine.

Motor / Transmisie

Am avut in test motorul V6 de 3.0 litri care dezvolta 231 de cai putere, cea mai ofertanta versiune diesel a noii generatii E-Klasse. Cuplul maxim al acestui motor, de 540 Nm, este accesat la 2400 rpm, un nivel relativ ridicat, ale carui efecte negative sunt insa sterse cu buretele de cutia automata cu sapte trepte 7G-Tronic de care dispunea modelul de test. Cuplul motor-cutie isi face treaba excelent, simpla apasare a pedalei de acceleratie fiind garantul unor senzatii care tradeaza cuplul imens al motorului Mercedes, care vine cu 40 Nm mai mult decat cel al rivalilor A6 3.0 TDI si 535d. Practic, la kickdown, schimbarile de trepte au loc aproape insesizabil, deloc deranjant. Motorul vine cu rezerve de putere indiferent de viteza si de treapta in care te afli. Iar autostrada iti demonstreaza acest lucru cel mai bine: distanta 90-130 km/h este parcursa de acul vitezometrului fara nicio problema, acelasi lucru intamplandu-se la 110-150 km/h, de exemplu. Schimbarea treptelor are loc diferit, in functie de modul de rulare pe care l-ai ales apasand butonul aflat pe consola centrala: Sport sau Confort. In modul confort, la o rulare linistita, E350 trece la treapta superioara in jurul a 2700 rpm, in timp ce modul Sport aduce modificarea de raport la 3600-4000 de turatii, in preajma varfului de putere (3800 rpm). Atunci cand ai insa nevoie de cuplu pentru depasiri, cutia simte kickdown-ul si iti ofera un moment ridicat, indiferent de modul de rulare.

Consum

Sigla BlueEfficiency, care trona pe aripile laterale frontale, este garantul unui consum ceva mai redus decat cel la care apreciezi ca ar putea sa se ridice un motor de 3.0 litri, fie el si diesel. Consumul mixt maxim anuntat de producatorul german este de 7.1 litri/100 km, insa realitatea contrazice cifrele oficiale. In conditiile unei rulari de circa 1200 de kilometri mai mult in afara orasului si in regim alert, consumul mediu afisat de computerul de bord era de 10.2 litri/100 km. O analiza arata ca cifrele oficiale sunt mai coborate decat cele ale concurentei, un plus in acest sens fiind adus, in mod sigur, de etajarea cutiei cu sapte trepte. Iar un consum de 10 litri/100 km nu poate fi considerat deloc unul prost in conditiile in care ai la dispozitie un model care, la nevoie, poate sprinta in mai putin de 7 secunde de la 0 la 100 km/h. Chiar daca masa proprie este de 1825 de kilograme. De notat ca, in cazul in care treptele cutiei 7G-Tronic sunt schimbate manual, fara a trece de 3000 rpm, consumul scade cu circa un litru/100 km.

Performanţe

6.8 secunde pentru 0-100 si 249 de kilometri pe ora viteza maxima. Nu vorbim de un model construit pentru o rulare dinamica, astfel ca performantele sale ar fi putut fi ignorate de producator, Si totusi, in virtutea concurentei cu ceilalti producatori premium de pe piata, Mercedes tine la staiful sau. In aceste conditii, diferentele intre performantele concurentilor din segment nu exista, ele fiind absolut identice. Iar cand acestea se ridica la cifre excelente la capitolul acceleratie si maxime la capitolul viteza (in virtutea acordului existent intre constructorii germani, aceasta este limitata electronic la 250 km/h), nu ai ce sa reprosezi. Pentru mai mult decat atat, bateti la usa AMG. Cu un cec direct proportional.

Interior

O simpla enumerare a elementelor de care dispune E-Klasse in standard reuseste sa compuna imaginea confortului suprem. De la scaune ventilate si incalzite la materiale de top, indiferent ca acestea sunt aluminiu, lemn, plastic sau orice altceva. De la trapa electrica la numeroasele spatii destinate lucrurilor marunte de la bord sau la portbagajul de 540 de litri. De la butonul start/stop care iti permite sa uiti ca ai cheia la tine pana la scaunele electrice cu memorie pentru ambele locuri frontale. De la luminile interioare de atmosfera care isi schimba intensitatea in functie de ce vad senzorii de lumina in exterior pana la sistemul complex de control pentru displayul central. E-Klasse expira confort, spatiu si perfectiune. Bonus: sunetul motorului perceput in habitaclu te duce cu gandul la un propulsor pe benzina de maxim 2.0 litri. Adica se aude exact atat cat sa stii ca masina functioneaza. Adio, zgomote de tractor!

Preţ de achiziţie

E-Klasse 350CDI pleaca de la 50.991 de euro cu TVA inclus. In comparatie cu principalii sai concurenti de piata, pretul modelului Mercedes este ceva mai scump, marja fiind insa infima la acest nivel (+600 de euro fata de A6 si +2500 de euro fata de Seria 5). Vorbim insa de un model de generatie noua, deci pretul este explicabil. Iar raportul calitate/pret este insa unul perfect corect avand in vedere multitudinea de elemente standard care se regasesc in dotarea Elegance, testata de noi. Cu toate acestea, la o comparatie stricta intre versiunile de baza ale lui E-Klasse si ale concurentei, pretul modelului Mercedes creste in raport cu cel de la BMW sau Audi.

Siguranţă

Modelul testat beneficia de aportul a 7 airbaguri si de o gama larga de sisteme de siguranta active. Avand in vedere nivelul la care se ridica E-Klasse, este inutil sa pomenim de pachete precum ESP sau ABS, care se regasesc in ultima perioada in dotarea de serie a modelelor compacte, insa trebuie amintit pachetul anti-ruliu care isi face treaba excelent in conditii extreme si cel de asistenta la prezenta unui alt vechicul in unghiul mort, care actioneaza prin martori luminosi asezati in oglinzile laterale si prin semnale acustice. Foarte placut modul de actionare al pachetului de avertizare a parasirii benzii de mers: de fiecare data cand calci o linie continua pe sosea, volanul vibreaza subtil de trei ori.

Ţinută de drum

E-Klasse nu este facut pentru a rula sportiv. Vorbim insa de un model Executive cu valente dinamice peste medie, fapt reliefat si de prezenta unui buton de comutare Sport/Confort in ceea ce priveste comportamentul suspensiilor. Pe sosea, E-Klasse se bate sus de tot in cea ce priveste nivelul confortului oferit celor cinci pasageri pe care ii poate gazdui. Atunci cand incerci sa scoti maxim din modelul Mercedes, in viraje stranse si repetate, E-Klasse isi arata totusi limitele. Dar AMG exista pentru a completa anumite lipsuri.

Vizibilitate

Eventualele lipsuri la acest capitol sunt contrate cu succes de sistemele de asistenta enumerate la capitolul Siguranta. Apare, in plus, un pachet de senzori de parcare extrem de util in conditiile in care diferenta de lungime dintre masinile pe care le conduci zilnic si modelul de teste se apropie de un metru. Insa, chiar si fara acest pachet, suprafetele vitrate ale lui E-Klasse sunt imense, problemele regasindu-se doar la nivelul montantului posterior. Este foarte probabil ca acestea sa fie, insa, doar unele de adaptare.

Tehnologie

Navigatie GPS. Pachetele de siguranta enumerate mai sus. Sistem audio semnat Harmann/Kardon care isi adapteaza zona de actiune in functie de numarului si pozitionarea ocupantilor in masina. Sistem cruise control cu care te obisnuiesti imediat dupa ce il testezi pentru prima data. Senzori de ploaie si de lumina. Faruri adaptive cu functie cornering. Bluetooth, recunoastere vocala. Acces si start/stop keyless. E o simpla enumerare, insa in acest spatiu ar trebui sa existe o trimitere spre lista extrem de bogata de dotari a modelului pe care l-am avut in test. Una peste alta, E-Klasse se ridica cu brio la nivelul pe care il astepti de la o astfel de masina. Pana si la nivelul de inteligenta al acesteia: Mercedes a preferat ca, in loc sa monteze trei mufe separate pentru iPod, USB si auxiliar, sa amplaseze in torpedou o conexiune pentru care ai la dipozitie trei mufe adaptive diferite. Evident, e doar un exemplu minor, insa acestea arata faptul ca vorbim de atentie pana in cele mai mici detalii. Practic, singurele lucruri care ii lipseau modelului testat era o camera posterioara la parcare si un touch-screen, lucru suplinit de prezenta senzorilor de parcare si mai ales de joystick-ul inspirat si mult mai usor abordabil regasit pe consola centrala.

Design

Intre conservatorismul celor de la Audi si curajul nebun al celor de la BMW, Mercedes se incadreaza perfect cu un model care reuseste sa faca in acelasi timp o trimitere la istoria lui E-Klasse si la viitorul acestuia. Partea frontala este cea mai disputata din acest punct de vedere, solutia adoptata de Mercedes, cu blocurile optice duble si cu linia subtila de LED-uri asezata in partea inferioara a acestora, iscand numeroase controverse intre fani. Efortul unei marci care a dovedit ca poate sa fie conservatoare atunci cand vrea si extrem de avansata estetic atunci cand trebuie merita insa laudat. Fie si pentru ca asistam la o editare moderna a unei forme extrem de cunoscute. Mai mult, partea frontala cu blocuri optice angulare imprima un nivel si mai ridicat al elegantei atunci cand masina e observata pe strada.

Nu ne-a placut

  • Suspensiile limitate la rulare sportiva
  • Pretul mai mare decat al concurentei

Ultimele teste

Comentarii (26)

  • aksjdbaksdb
    ....
    cati bani ati primit pentru "testul" asta?! Nu contest marca Mercedes ci doar...verticalitatea voastra...dar la urma urmei..cine sunt eu sa fac lucrul asta. Cheers!
    5 20
  • mircea
    @aksjdbaksdb
    Te contrazici singur. Cred ca cel mai potrivit ar fi fost sa contesti punctual categoriile la care nu esti de acord cu punctajul sau textul scris de mine.

    Toate astea dupa ce, evident, iti vei fi dat numele real pe site. Pentru ca e prima data cand scriu un reply copiind numele celui caruia ii raspund pe acest site.

    Numai bine.
    14 2
  • andr3i
    E klasse
    TARE masina.
    8 0
  • silviu
    mai atragator
    Nu mai este asa de plictisitor ca si vechiul e-klasse. Cat priveste cuplul motor, s-a strecurat o greseala. Este mai mare decat cel al lui 530d (500 NM), dar nu decat cel al lui 535d (580 NM).
    2 0
  • Andrei
    1. Cred ca nu intereseaza pe nimeni personajele care se afla la volanul masinii testate. Ar fi excelent daca te-ai putea limita la a fotografia masina si nu persoana care se afla in interiorul ei. Vorbim totusi de un site auto nu de hi5, facebook sau alte site-uri asemanatoare unde sunt sute de fotografii cu diferite personaje "la volanul" unor masini mult prea scumpe pentru puterea lor de cumparare.

    2. Daca vorbim de E Classe, nu putem sa nu amintim de HIGHBEAM ASSIST si ATTENTION ASSIST. Poate nu am citit eu drive testul cu atentie, dar nu am gasit nicaieri vreo mentionare despre aceste tehnologii.

    3. Nimeni nu contesta ca vorbim despre o masina de lux care era absolut normal sa obtina punctaje foarte bune si chiar maxime la unele dintre categorii. Cu toate astea, drive testul per ansamblu este unul pro Mercedes. Unde este impartialitatea jurnalistului?

    Multumesc.
    1 2
  • florin
    mercedes
    La pret/calitate 8/10? eu cred ca trebuie mult mai putin. la banii astia iti iei 2 masini f bune!!! Cred ca trebuie sa corelati putin per total raportul pret caliatate. O masina de 10000 E e normal sa fie mai slaba dar sa aiba un punctaj adecvat. Una de 150.000 de E va avea din punctul voastru de vedere 10/10??? Cine o cumpara pe aia???
    0 9
  • Test
    Am facut si eu test la masina si nu prea ma incantat atat de tare
    Pro: - mare si confortabila
    - design
    - motorizare (3.5l Modelul testat de mine)
    - consum

    Con: - Galagioasa (se aude motorul si exteriorul destul de tare)
    - scaunul cu perne de aer devine la un enervant
    - cutia de viteze are timp de raspuns mare la kickdown (aprox 2,5 sec) - apoi se comporta ireprosabil
    - suspensii prea rigide la viteze mici cca 30 km/h
    - sistem de sunet bun dar am vazut si mai bune :)
    - Bancheta din spate nu prea ofera suport lateral pasagerilor

    Concluzie: parerea mea personala este ca masina este mai mult o masina de autostrada, ea avand multe optiuni scumpe care sunt complet nefolositoare in Romania
    2 6
  • Sorin Grumazescu
    @Mircea Mester
    Bine scris articolul, dar la final mi-ar fi placut inca doua sectiuni:
    1. Ce-mi place
    2. Ce nu-mi place
    Pentru ca e importanta si parerea ceui care face test-drive-ul. Cine a mai testat modelul si ma refer la altii de la alte publicatii auto, vine cu parerea sa.

    Pentru cei care spun ca este zgomotoasa...e diesel oameni buni. Ce ati vrea? Sa nu se auda nimic? Un procent destul de mare din proprietarii de diesel, tocmai de asta isi cumpara o masina diesel, pentru felul in care se aude motorul. Este considerat un punct in plus la achizitionarea masinii.

    Si pentru cei care spun ca este un articol pro Mercedes, este vreun articol scris de oricare publicatie vreti voi si sa nu fie pro Mercedes?
    E Mercedes fratilor...despre ce vorbim aici?!
    7 0
  • pentru sorin grumazescu
    cred ca daca ai putea te-ai insura cu o masina mercedes...
    1 4
  • test
    sunt de acord ca este diesel dar daca te urci in A6 sau seria5 vei observa ca sunt mult mai bine antifonate decat E-Class.

    Si nu este vorba numai de sunetul motorului - se aude tot ce se intampla afara poti purta o discutie cu cineva cu geamul deschis :) daca te straduiesti
    0 4
  • Sorin Grumazescu
    @eu
    Da, ai dreptate asa se inatampla si la BMW si la Audi. Acum...ce sa zic, masina mea nu este una foarte mare, dar are motor de 2.0l diesel. Iar mormaitul scos de acesta este foarte placut. Daca asociezi imagine/sunet nu vezi altceva decat "mica/nervoasa". Si n-o spun numai eu, o spun toti care mi-au condus masina. Ma rog...fiecare cu placerea lui
    Si nu, nu e Mercedes :)
    1 1
  • zgomot
    Am trait s-o aud si p-asta... rontaitul de tractor diesel trece drept placut pentru unii... incredibil
    2 3
  • Cu un Cx de 0.25, noul E-Klasse este cea mai silentioasa masina de clasa mare
    De unde ati scos chestia cu zgomotul la noul E-Klasse ? Cititi review-urile cu noul E (atat pe benzina cat si Diesel) in presa auto din Germania si Anglia si veti vedea ca noul E este cea mai silentioasa si confortabila masina de clasa mare . Si vorbim aici de parerea unor ziaristi cu peste 25 ani vechime in jurnalism auto .
    8 3
  • adryan
    mercedes rules
    MAI OAMENI BUNI,NU VEDETI CATA ELEGANTA,CAT LUX CATA PUTERE,CAT RAFINAMENT?E TOTUSI MERCEDES SI NU AVEM CE COMENTA SINCER.CATA ADMIRATIE ATI CULEGE SI CATE FEMEI FRUMOASE ATI AVEA PE SEARA IN DREAPTA IN ACEASTA SUPER MASINA?'DACA E SA GANDIM CA PUSTII'.E FASCINANTA MASINA.O ZI BUNA!
    2 6
  • Jurnalisti corupti :))
    2 3
  • intradevar
    spunea cineva mai sus, cu banii de pe mercedes E isi cumpara 2 masini bune, dar in mod sigur e doar parerea lui ori nu a condus nici o data o masina premium, sigur se putea vinde si cu un pret mai mic dar o data cu marca cumparam si bucata de istorie si experienta dobandita in atatia ani de fabricare

    pt cei ca tie exista KIA.....super, mega masina universului

    trist e ca marca mercedes a ajuns cel putin la noi un fel de fitza, cumpara fata lu' tata mercedes ML AMG sau BRABUS, cand ea habar nu are ce inseamna soferia

    am o vecina care si-a luat M3 ca sa arate prietenelor ca e tare....

    trista directia in care ne indreptam
    7 0
  • Cum poti da nota 8/10 unui motor doar pentru ca acelasi model mai are si alte motoare mai puternice ca optiuni?
    Un motor se judeca in comparatie cu un alt motor din aceeasi clasa, capacitate, tip combustibil, nu cu un motor mult mai puternic si cu o cilindree mult mai mare.
    Daca aceasta este justificarea pentru nota acestui motor, imi permit sa ii dau 2 pentru ca motorul de pe Bugatti Veyron este mult mai bun.
    3 0
  • Crysty
    E class
    Felicitari Mercedes pt punctajul obtinut in special la interior si la tehnologie.
    Felicitari Automarket ca au stiut sa faca acest test!
    Cei care criticati noul E ati mers intr-adevar cu el ? Marea majoritate "isi da pe net cu parerea despre...." era un vers...
    Eu zic ca e corect facut testul si daca era ceva suspect erau numai note de 9 si 10 (cum ati luat voi, la scoala ,astia care criticati fara sa stiti ). Totusi nu a excelat peste tot: performante, consum.

    Conduceti prudent!
    4 0
  • interesant ce zice alex...nota 8 ptr model ca mai exista amg si la consum si calitate/pret comparatia e facut cu concurenta-BMW si AUDI...
    nu critic ci doar ii dau dreptate lui alex...oricum articole destul de bune...cu timpul vor fi si mai bune..poate chiar originale.succes
    0 0
  • Sorin Grumazescu
    @Mircea Mester
    Multumesc :)
    2 0
  • era de asteptat sa fie o masina buna, mercedes intotdeauna a stiut sa faca o limuzina, totusi nu pot sa zic ca-mi place designul exterior...
    0 0
  • Crysty
    E class
    Pana acum din toate automobilele testate a obtinut cel mai bun punctaj !
    0 0
  • marius
    deci faza cu vibratu` volanului ii cea mai tare =)) ...va imaginati ce ar crede/zice o blonda ?:)))
    0 0
  • http://www.1001auto.ro/articol/433_1/Studiu-JD-Power-cei-mai-multumiti-clienti.html
    0 1
  • lipsa de profesionalism
    a fotografului se vede pentru ca nu ati facut macar o poza a banchetei spate si a portbagajului deschis
    4 0
  • mercedes e
    fiecare masina trebuie condusa inainte sa vb despre ea dupa ce conduci un mercedes simti calitatea siglei de asta pretul putin mai ridicat dar daca ai destul cascaval merita
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru