de Mircea Meșter, Foto: Mircea Meșter, Freelancer
Miercuri, 15.04.2009
-
-
Trimite pe:
Atunci cand ai pe mana un model cu o asemenea istorie, te gandesti ca simplul fapt ca ii dai note poate reprezenta un afront. Mai degraba il lasi pe el sa iti dea note in functie de cum tragi de capacitatile sale dinamice si de cum te obisnuiesti cu interiorul sau extrem de confortabil. Un E350 CDI inseamna, insa, o invitatie la test. Iar notele vin de la sine.
Motor / Transmisie
Am avut in test motorul V6 de 3.0 litri care dezvolta 231 de cai putere, cea mai ofertanta versiune diesel a noii generatii E-Klasse. Cuplul maxim al acestui motor, de 540 Nm, este accesat la 2400 rpm, un nivel relativ ridicat, ale carui efecte negative sunt insa sterse cu buretele de cutia automata cu sapte trepte 7G-Tronic de care dispunea modelul de test. Cuplul motor-cutie isi face treaba excelent, simpla apasare a pedalei de acceleratie fiind garantul unor senzatii care tradeaza cuplul imens al motorului Mercedes, care vine cu 40 Nm mai mult decat cel al rivalilor A6 3.0 TDI si 535d. Practic, la kickdown, schimbarile de trepte au loc aproape insesizabil, deloc deranjant. Motorul vine cu rezerve de putere indiferent de viteza si de treapta in care te afli. Iar autostrada iti demonstreaza acest lucru cel mai bine: distanta 90-130 km/h este parcursa de acul vitezometrului fara nicio problema, acelasi lucru intamplandu-se la 110-150 km/h, de exemplu. Schimbarea treptelor are loc diferit, in functie de modul de rulare pe care l-ai ales apasand butonul aflat pe consola centrala: Sport sau Confort. In modul confort, la o rulare linistita, E350 trece la treapta superioara in jurul a 2700 rpm, in timp ce modul Sport aduce modificarea de raport la 3600-4000 de turatii, in preajma varfului de putere (3800 rpm). Atunci cand ai insa nevoie de cuplu pentru depasiri, cutia simte kickdown-ul si iti ofera un moment ridicat, indiferent de modul de rulare.
Consum
Sigla BlueEfficiency, care trona pe aripile laterale frontale, este garantul unui consum ceva mai redus decat cel la care apreciezi ca ar putea sa se ridice un motor de 3.0 litri, fie el si diesel. Consumul mixt maxim anuntat de producatorul german este de 7.1 litri/100 km, insa realitatea contrazice cifrele oficiale. In conditiile unei rulari de circa 1200 de kilometri mai mult in afara orasului si in regim alert, consumul mediu afisat de computerul de bord era de 10.2 litri/100 km. O analiza arata ca cifrele oficiale sunt mai coborate decat cele ale concurentei, un plus in acest sens fiind adus, in mod sigur, de etajarea cutiei cu sapte trepte. Iar un consum de 10 litri/100 km nu poate fi considerat deloc unul prost in conditiile in care ai la dispozitie un model care, la nevoie, poate sprinta in mai putin de 7 secunde de la 0 la 100 km/h. Chiar daca masa proprie este de 1825 de kilograme. De notat ca, in cazul in care treptele cutiei 7G-Tronic sunt schimbate manual, fara a trece de 3000 rpm, consumul scade cu circa un litru/100 km.
Interior
O simpla enumerare a elementelor de care dispune E-Klasse in standard reuseste sa compuna imaginea confortului suprem. De la scaune ventilate si incalzite la materiale de top, indiferent ca acestea sunt aluminiu, lemn, plastic sau orice altceva. De la trapa electrica la numeroasele spatii destinate lucrurilor marunte de la bord sau la portbagajul de 540 de litri. De la butonul start/stop care iti permite sa uiti ca ai cheia la tine pana la scaunele electrice cu memorie pentru ambele locuri frontale. De la luminile interioare de atmosfera care isi schimba intensitatea in functie de ce vad senzorii de lumina in exterior pana la sistemul complex de control pentru displayul central. E-Klasse expira confort, spatiu si perfectiune. Bonus: sunetul motorului perceput in habitaclu te duce cu gandul la un propulsor pe benzina de maxim 2.0 litri. Adica se aude exact atat cat sa stii ca masina functioneaza. Adio, zgomote de tractor!
Preţ de achiziţie
E-Klasse 350CDI pleaca de la 50.991 de euro cu TVA inclus. In comparatie cu principalii sai concurenti de piata, pretul modelului Mercedes este ceva mai scump, marja fiind insa infima la acest nivel (+600 de euro fata de A6 si +2500 de euro fata de Seria 5). Vorbim insa de un model de generatie noua, deci pretul este explicabil. Iar raportul calitate/pret este insa unul perfect corect avand in vedere multitudinea de elemente standard care se regasesc in dotarea Elegance, testata de noi. Cu toate acestea, la o comparatie stricta intre versiunile de baza ale lui E-Klasse si ale concurentei, pretul modelului Mercedes creste in raport cu cel de la BMW sau Audi.
Siguranţă
Modelul testat beneficia de aportul a 7 airbaguri si de o gama larga de sisteme de siguranta active. Avand in vedere nivelul la care se ridica E-Klasse, este inutil sa pomenim de pachete precum ESP sau ABS, care se regasesc in ultima perioada in dotarea de serie a modelelor compacte, insa trebuie amintit pachetul anti-ruliu care isi face treaba excelent in conditii extreme si cel de asistenta la prezenta unui alt vechicul in unghiul mort, care actioneaza prin martori luminosi asezati in oglinzile laterale si prin semnale acustice. Foarte placut modul de actionare al pachetului de avertizare a parasirii benzii de mers: de fiecare data cand calci o linie continua pe sosea, volanul vibreaza subtil de trei ori.
Ţinută de drum
E-Klasse nu este facut pentru a rula sportiv. Vorbim insa de un model Executive cu valente dinamice peste medie, fapt reliefat si de prezenta unui buton de comutare Sport/Confort in ceea ce priveste comportamentul suspensiilor. Pe sosea, E-Klasse se bate sus de tot in cea ce priveste nivelul confortului oferit celor cinci pasageri pe care ii poate gazdui. Atunci cand incerci sa scoti maxim din modelul Mercedes, in viraje stranse si repetate, E-Klasse isi arata totusi limitele. Dar AMG exista pentru a completa anumite lipsuri.
Vizibilitate
Eventualele lipsuri la acest capitol sunt contrate cu succes de sistemele de asistenta enumerate la capitolul Siguranta. Apare, in plus, un pachet de senzori de parcare extrem de util in conditiile in care diferenta de lungime dintre masinile pe care le conduci zilnic si modelul de teste se apropie de un metru. Insa, chiar si fara acest pachet, suprafetele vitrate ale lui E-Klasse sunt imense, problemele regasindu-se doar la nivelul montantului posterior. Este foarte probabil ca acestea sa fie, insa, doar unele de adaptare.
Tehnologie
Navigatie GPS. Pachetele de siguranta enumerate mai sus. Sistem audio semnat Harmann/Kardon care isi adapteaza zona de actiune in functie de numarului si pozitionarea ocupantilor in masina. Sistem cruise control cu care te obisnuiesti imediat dupa ce il testezi pentru prima data. Senzori de ploaie si de lumina. Faruri adaptive cu functie cornering. Bluetooth, recunoastere vocala. Acces si start/stop keyless. E o simpla enumerare, insa in acest spatiu ar trebui sa existe o trimitere spre lista extrem de bogata de dotari a modelului pe care l-am avut in test. Una peste alta, E-Klasse se ridica cu brio la nivelul pe care il astepti de la o astfel de masina. Pana si la nivelul de inteligenta al acesteia: Mercedes a preferat ca, in loc sa monteze trei mufe separate pentru iPod, USB si auxiliar, sa amplaseze in torpedou o conexiune pentru care ai la dipozitie trei mufe adaptive diferite. Evident, e doar un exemplu minor, insa acestea arata faptul ca vorbim de atentie pana in cele mai mici detalii. Practic, singurele lucruri care ii lipseau modelului testat era o camera posterioara la parcare si un touch-screen, lucru suplinit de prezenta senzorilor de parcare si mai ales de joystick-ul inspirat si mult mai usor abordabil regasit pe consola centrala.
Design
Intre conservatorismul celor de la Audi si curajul nebun al celor de la BMW, Mercedes se incadreaza perfect cu un model care reuseste sa faca in acelasi timp o trimitere la istoria lui E-Klasse si la viitorul acestuia. Partea frontala este cea mai disputata din acest punct de vedere, solutia adoptata de Mercedes, cu blocurile optice duble si cu linia subtila de LED-uri asezata in partea inferioara a acestora, iscand numeroase controverse intre fani. Efortul unei marci care a dovedit ca poate sa fie conservatoare atunci cand vrea si extrem de avansata estetic atunci cand trebuie merita insa laudat. Fie si pentru ca asistam la o editare moderna a unei forme extrem de cunoscute. Mai mult, partea frontala cu blocuri optice angulare imprima un nivel si mai ridicat al elegantei atunci cand masina e observata pe strada.
Ne-a placut
- Calitatea materialelor si a asamblarilor
- tehnologie de ultima ora
- Interior confortabil
- Motor bun, cunsum acceptabil
- Cutia 7G-Tronic
Nu ne-a placut
- Suspensiile limitate la rulare sportiva
- Pretul mai mare decat al concurentei
Toate astea dupa ce, evident, iti vei fi dat numele real pe site. Pentru ca e prima data cand scriu un reply copiind numele celui caruia ii raspund pe acest site.
Numai bine.
2. Daca vorbim de E Classe, nu putem sa nu amintim de HIGHBEAM ASSIST si ATTENTION ASSIST. Poate nu am citit eu drive testul cu atentie, dar nu am gasit nicaieri vreo mentionare despre aceste tehnologii.
3. Nimeni nu contesta ca vorbim despre o masina de lux care era absolut normal sa obtina punctaje foarte bune si chiar maxime la unele dintre categorii. Cu toate astea, drive testul per ansamblu este unul pro Mercedes. Unde este impartialitatea jurnalistului?
Multumesc.
Pro: - mare si confortabila
- design
- motorizare (3.5l Modelul testat de mine)
- consum
Con: - Galagioasa (se aude motorul si exteriorul destul de tare)
- scaunul cu perne de aer devine la un enervant
- cutia de viteze are timp de raspuns mare la kickdown (aprox 2,5 sec) - apoi se comporta ireprosabil
- suspensii prea rigide la viteze mici cca 30 km/h
- sistem de sunet bun dar am vazut si mai bune :)
- Bancheta din spate nu prea ofera suport lateral pasagerilor
Concluzie: parerea mea personala este ca masina este mai mult o masina de autostrada, ea avand multe optiuni scumpe care sunt complet nefolositoare in Romania
1. Ce-mi place
2. Ce nu-mi place
Pentru ca e importanta si parerea ceui care face test-drive-ul. Cine a mai testat modelul si ma refer la altii de la alte publicatii auto, vine cu parerea sa.
Pentru cei care spun ca este zgomotoasa...e diesel oameni buni. Ce ati vrea? Sa nu se auda nimic? Un procent destul de mare din proprietarii de diesel, tocmai de asta isi cumpara o masina diesel, pentru felul in care se aude motorul. Este considerat un punct in plus la achizitionarea masinii.
Si pentru cei care spun ca este un articol pro Mercedes, este vreun articol scris de oricare publicatie vreti voi si sa nu fie pro Mercedes?
E Mercedes fratilor...despre ce vorbim aici?!
Si nu este vorba numai de sunetul motorului - se aude tot ce se intampla afara poti purta o discutie cu cineva cu geamul deschis :) daca te straduiesti
Si nu, nu e Mercedes :)
pt cei ca tie exista KIA.....super, mega masina universului
trist e ca marca mercedes a ajuns cel putin la noi un fel de fitza, cumpara fata lu' tata mercedes ML AMG sau BRABUS, cand ea habar nu are ce inseamna soferia
am o vecina care si-a luat M3 ca sa arate prietenelor ca e tare....
trista directia in care ne indreptam
Un motor se judeca in comparatie cu un alt motor din aceeasi clasa, capacitate, tip combustibil, nu cu un motor mult mai puternic si cu o cilindree mult mai mare.
Daca aceasta este justificarea pentru nota acestui motor, imi permit sa ii dau 2 pentru ca motorul de pe Bugatti Veyron este mult mai bun.
Felicitari Automarket ca au stiut sa faca acest test!
Cei care criticati noul E ati mers intr-adevar cu el ? Marea majoritate "isi da pe net cu parerea despre...." era un vers...
Eu zic ca e corect facut testul si daca era ceva suspect erau numai note de 9 si 10 (cum ati luat voi, la scoala ,astia care criticati fara sa stiti ). Totusi nu a excelat peste tot: performante, consum.
Conduceti prudent!
nu critic ci doar ii dau dreptate lui alex...oricum articole destul de bune...cu timpul vor fi si mai bune..poate chiar originale.succes