Drivetest Mercedes-Benz GLK facelift (2012-2015)

2.1 GLK 220 CDI auto 4M
Mercedes-Benz GLK facelift (2012-2015) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 24.03.2014
A doua viaţă

Mercedes-Benz GLK este deja un automobil cu care ne-am obişnuit în traficul din ţara noastră. A fost acceptat repede de către adepţii mărcii din Stuttgart pentru faptul că oferă ce este mai bun din mai multe lumi şi este bine adaptat chiar şi vieţii la oraş. Are ceva din C-Klasse, dar oferă o gardă la sol suficient de mare pentru a nu te îngrijora la toate gropile şi bordurile pe care oraşul ţi le scoate în cale. Poate negocia cu uşurinţă un drum forestier sau unul acoperit de praf, dar în acelaşi timp este semnificativ mai mic decât fratele ML şi mult mai uşor de manevrat în oraş. Deci GLK-ul, chiar şi noua sa versiune cu facelift, este deja un preferat al celor care îşi doresc un SUV premium cu dimensiuni compacte. La Automarket ne-am mai întâlnit cu GLK în 2009 şi apoi în 2011. Acum, în 2014, GLK se prezintă cu noua sa faţă facelift şi deja şi-a găsit suficienţi fani. 

Am testat versiunea 220 CDI 4Matic dotată cu transmisie automată 7G Tronic Plus. Este una din cele mai căutate opţiuni de motorizare datorită motorului decent cu consum redus. Iată impresiile noastre.

Mercedes-Benz GLK facelift (2012-2015)
2.1 GLK 220 CDI auto 4M

  • Pret de pornire 38.824 €
  • Pret model testat 55.769 €
  • Taxa auto 412 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Mercedes foloseşte un propulsor diesel de 2.143 cmc cu patru cilindri ca motor de bază pentru GLK. Este un propulsor robust, aflat de ceva vreme în echiparea modelelor cu stea pe capotă, şi este suficient de puternic şi economic pentru a-şi păstra locul în gamă. Pe GLK, acest motor este disponibil în două variante de putere: 170 CP pentru versiunea 220 CDI şi 204 CP pentru 250 CDI. Pentru cine doreşte mai multă putere, Mercedes încă oferă şi un motor V6 diesel de 265 CP pentru versiunea 350 CDI. 

Noi am avut la dispoziţie modelul 220 CDI, motorul de sub capotă livrând 170 CP la 3.200 rpm, în timp ce cuplul motor maxim dezvoltat este de 400 Nm la 1.400 rpm. Cifre suficiente pentru a-i oferi lui GLK un caracter onctuos atât la viteze de oraş, cât şi de autostradă. Motorul se dovedeşte a fi silenţios, habitaclul fiind bine izolat, în stil Mercedes, de zgomotele de afară şi de cele ale motorului. Oferă reprize excelente, dar cel mai bine se împacă cu cutia de viteze automată cu şapte trepte numită 7G Tronic Plus. Spre deosebire de GLK-ul de dinainte de facelift, levierul cutiei automate a fost mutat de pe consola centrală, în spatele volanului. Nu ne deranjează, este discret şi eliberează mult loc între cele două scaune din faţă. 

Consum

Deşi avem de-a face cu un SUV ce cântăreşte aproape două tone, consumul de carburant rămâne în cote decente. Cifrele oficiale sunt destul de optimiste şi greu de realizat în viaţa de zi cu zi, dar trebuie să le menţionăm. Mercedes spune că un GLK 220 CDI cu transmisie automată va consuma în medie 6.2 litri/100 km. 

În cele trei zile de test am parcurs tot felul de drumuri, am petrecut timp în traficul din praş, dar am ieşit şi la drum lung. Media obţinută de noi a fost de 8.7 litri/100 km. În oraş, computerul de bord a urcat până la 9.8 litri/100 km, iar la drum lung a scăzut până la 7.5 litri/100 km. La cifrele bune contribuie şi un excelent sistem Start-Stop bine pus la punct şi care nu ne-a enervat îndeajuns de mult pentru a-l dezactiva.

Performanţe

Noul GLK facelift se ţine bine când vine vorba despre performanţe. Cei 170 CP şi 400 Nm permit reprize bune indiferent de turaţie. Propulsorul se achită bine de oricine sarcină care îi este încredinţată şi este excelent secondat de cutia de viteze automată cu şapte trepte. Trepte sunt schimbate lin atunci când cutia este în modul eco şi mult mai năpraznic dacă o trecem în modelul sport.

Viteza maximă pe care o poate atinge un GLK 220 CDI 4Matic este de 205 km/h, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/oră se face în 8.8 secunde. Aceste cifre sunt întrecute doar de concurenţa venită de la Volvo şi BMW, modelele XC60 şi X3 echipate cu motoare echivalente accelerând până la sută în 8.5 secunde. Restul modelelor concurente se dovedesc a fi mai lente decât GLK.

Interior

Interiorul lui GLK este un loc plăcut. Chiar foarte plăcut. Este spaţios atât pentru pasagerii din faţă, cât şi pentru cei care călătoresc pe banchetă. În spate au loc chiar şi cei mai înalţi, fără probleme. Iar mutarea levierului cutiei de viteze de pe consola dintre scaune în spatele volanului a eliberat mult loc care este folosit acum ca spaţiu de depozitare. Butoanele sunt puţine şi logic organizate, finisările sunt atente, iar inserţiile metalice sunt foarte plăcute vederii. Singurul lucru care strică cumva feng-shui-ul interiorului este display-ul mult prea mic pentru anul 2014 şi mai ales grafica depăşită a acestuia. Mai ales când comutăm pe harta sistemului de navigaţie, aceasta pare creată pe un computer vechi. Păcat, pentru că am văzut şi sisteme mai bune de navigaţie la Mercedes, dar exemplarul nostru nu beneficia de acestea. 

Scaunele sunt excelente, cu multiple reglaje, ceea ce-l va ajuta pe cel de la volan să îşi găsească repede poziţia perfectă la volan. Mai trebuie doar să ne amintim că Mercedes are toate comenzile în stânga volanului, inclusiv ştergătoarele şi pilotul automat. Şi pentru că este o maşină în care putem încărca toată familia, avem şi un portbagaj suficient de generos pe care îl accesăm prin intermediul hayonului cu comandă electrică. Acesta poate adăposti 450 litri de bagaje, o valoare relativ cam mică comparativ cu principalii concurenţi, care oferă portbagaje de 500 litri şi chiar mai mult de atât.

Preţ de achiziţie

Ştim foarte bine că în cazul mărcii Mercedes-Benz nu cumpărăm doar un automobil, ci şi o doză bună de imagine de marcă. Aşa că preţul unul Mercedes nou nu va fi niciodata prea mic. În cazul GLK-ului, aceste este ceva mai scump ca o berlină de clasă medie, dar mult mai ieftin ca un SUV full-size aşa cum este ML-ul. Preţurile pornesc de la 38.000 euro pentru un GLK facelift cu motor pe benzină şi de la 41.000 pentru unul cu motor diesel. Modelul testat de noi a venit bine echipat, aşa cum vin de obicei maşinile de test drive. O pagină şi jumătate de opţionale mai târziu, preţul total al modelului din imagini este de 55.769 euro (TVA inclus). Una dintre cele mai scumpe dotări opţionale este pachetul optic AMG exterior ce conţine luminiile de rulare pe timp de zi LED, suspensia sport, jante AMG de 19 inch şi elemente AMG de design. Totul pentru 2.150 euro, fără TVA.

Concurenţa are preţuri similare dacă vorbim de Audi Q5, în timp ce BMW X3 se află la ora schimbării generaţiilor, noul X3 facelift neavând încă preţuri pentru România. Volvo XC60 este ceva mai abordabil pentru versiunea D4 cu motor diesel de 181 CP, având un preţ de bază de 38.600 euro.

Siguranţă

Mercedes-Benz GLK a trecut pe la testele EuroNCAP în 2010 în varianta sa fără facelift şi a obţinut, cum altfel, scorul maxim de cinci stele. Gradul de protecţie pentru adulţi a fost de 89%, iar cel pentru pasagerii copii de 76%. GLK-ul s-a dovedit a fi mai puţin prietenos cu pietonii, gradul de protecţie înregistrat fiind de 47%.

Bineînţeles, GLK vine dotat cu toate airbagurile regulamentare, mai precis şapte la număr, inclusiv unul pentru genuchii celui de la volan. 

Ţinută de drum

GLK-ul te cucereşte repede, imediat ce te-ai instalat la volan. Este genul de maşină în care poţi face sute de kilometri fără să te simţi obosit şi în care abia aştepţi să revii. Nu are suspensie pneumatică, precum fraţii săi mai mari, dar asta nu însemnă că inginerii din Stuttgart nu au reuşit să îi regleze aproape perfect suspensia clasică. Uneori, în oraş, ar putea fi o idee cam fermă, dar te obişnuieşti repede. Este perfectă pentru drumuri lungi, indiferent dacă folosim autostrada sau drumul naţional, şi putem chiar să ne jucăm un pic şi în afara asfaltului. Deşi pare un SUV de asfalt, GLK-ul poate negocia fără probleme şi un drum de macadam sau unul forestier nu foarte denivelat. Reuşeşte să îmbine excelent ce este mai bun din ambele lumi: cea a sedanurilor şi cea a SUV-urilor. Poate un compromis, dar unul excelent adaptat ţării noastre. 

La nivelul direcţiei, Mercedes-Benz pare că a rezolvat problemele ante-facelift, maşina oferind îndeajuns de mult feedback încât să înţelegi exact ce se întâmplă sub tine în orice moment.

Vizibilitate

GLK-ul este ceva mai înalt decât o berlină clasică, deci poziţia la volan va oferi o mai bună vizibilitate asupra maşinilor din jur. Datorită formelor simple fără prea multe linii curbe, parbrizul este aproape drept, aşa că nu vom avea prea multe probleme de vizibilitate pe viraje. Deşi nu am avut cameră pentru mersul cu spatele, exemplarul nostru de test a venit dotat cu senzori de parcare atât în faţă, cât şi spate. Interesant este că Mercedes încă păstrează sistemul său clasic de avertizare cu un şir de LED-uri amplasat în raza vizuală a celui de la volan. Un element care nu s-a schimbat prea mult de-a lungul timpului şi pare desuet, dar care se dovedeşte încă eficient. 

Tehnologie

Mercedes-Benz nu a făcut niciodată rabat când vine vorba de tehnologie. Şi-a umplut mereu mainile produse cu cele mai noi tehnologii în domeniu atât în zona de siguranţă cât şi în cea de infotaniment. Cu câteva excepţii. În ceea ce priveşte modelul nostru SUV, am avut de-a face un model cu o echipare medie la capitolul tehnologie.

Am apreciat, de exemplu, sistemul Direct Steer pe care Mercedes îl oferă în standard pe GLK. Direct Steer permite modificarea demultiplicării direcţiei în funcţie de viteza de rulare. Astfel, când stăm pe loc este extrem de uşor să ajungi de la un cap la celălalt al volanul, pe când la viteze mai mari volanul are nevoie de mişcare mai amplă. Sistemul cruise control cu radar frontal permite menţinerea automată a vitezei de rualre alese, maşina frânând automat dacă este necesar. Farurile Bi-Xenon opţionale sunt o operă de artă atât la capitolul look cât şi la funcţionalitate şi eficienţă. În ceea ce priveşte sistemul infotaiment, nu ne-a plăcut displayul prea mic şi cu o grafică urâtă. În plus, structura meniurilor care pot fi navigate cu controller-ul rotativ nu este cea mai intuitivă şi solicita atenţia celui de la volan, mai ales dacă acesta nu este familiarizat cu acest tip de sistem.

Design

Când a apărutprima dată, Mercedes-Benz GLK nu a întrunit aprecirea fanilor mărcii. Considerat cam pătrăţos şi diferit de restul gamei, a fost însă repede iertat şi adoptat de mulţi clienţi. Oricum, nu putem spune că GLK este un automobil urât. Are o prestanţă specifică, iar acum, după facelift a primit un set de blocuri optice impresionante. Per total, proporţiile au fost păstrate, fiind un SUV aflat undeva la limita dintre clasa compactă şi cea medie. Ca şi până acum, va fi în continuare apreciat în linişte de cei care îşi doresc un automobil premium care să poate să meargă ca un sedan, care nu le dă dureri de cap pe drumuri de macadam şi care poate fi parcat suficient de uşor în oraş. 

Nu ne-a placut

  • Preţ
  • Lipsa camerei pentru marşarier
  • Display mic
Date tehnice - Mercedes-Benz GLK facelift (2012-2015) 2.1 GLK 220 CDI auto 4M
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2143
Lungime mm
4536
Putere maxima CP (rpm)
170 (3200)
Latime mm
1840
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (1400)
Inaltime mm
1669
Viteza maxima km/h
205
Greutate kg
1880
Acceleratie 0-100 km/h s
8.8
Ampatament mm
2755
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
59
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
450
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mercedes-Benz GLK facelift (2012-2015)

Ultimele teste

Comentarii (9)

  • viteza maxima e de 205 km/h, nu CP...trebuie corectat.
    7 4
  • Urata masina....sper ca noua generatie sa fie restilizata total !
    19 34
  • masina imi place cum arata. pretul e unul astronomic pentru romani.
    21 4
  • X3 si XC 60 arata mult mai bine decat aceasta, dupa parerea mea. Tehnic, nu sunt foarte diferite. E o chestiune de gusturi, pana la urma.
    15 9
  • Am fost intr-o excursie in calitate de pasager cu modelul si motorizarea asta. Spatiul interior si portbagajul este redus, dar nu ai ce sa-i reprosezi in rest. Din clasa asta prefer in ordine Q5, GLK, apoi X3.
    10 3
  • @sandu

    Sa stii ca, in general, Mercedes face masini scumpe si pentru nemti, nu doar pentru romani! In Germania Mercedesuri noi, conduc fie cei cu adevarat bogati, fie cei trecuti de prima tinerete care dupa o viata de munca isi permit o masina mai de soi. Ca la noi ghertoii "sta" in doua camera confort doi si isi "ia" Mertzan, e cu totul alta discutie...
    28 1
  • Cum naiba sa faci poze unui motor asa de murdar!! Plimbati si voi o carpa pe el!!
    9 1
  • Cum naiba sa faci poze unui motor asa de murdar!! Plimbati si voi o carpa pe el!!
    6 1
  • ADRIAN FLORARU
    E O MASINA FOARTE BUNA SI SI...DAR E SCUMPA,DAR MERITA DACA AI,,,
    10 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru