Feedback

DrivetestMINI Cabrio facelift

2.0 Benzina Turbo 192CP Aut7 Cooper S
4.0
Test drive MINI Cabrio facelift zoom
de Cornel Șocariciu, Foto | Mihai Barbu | Bogdan Baraghin
Miercuri, 13.06.2018
Spirit liber

Cu doar câteva zile înainte ca Prințul Harry și Meghan Markle să-și declare iubire veșnică, un britanic cu origini în Oxford ajungea pe plaiuri mioritice. Nu, n-a fost cadoul de nuntă pregătit de Mini pentru familia regală, ci debutul lui Mini Cabrio facelift în România.

Dacă Bogdan v-a povestit cum a descoperit alături de Mini Cabrio facelift locurile din Transilvania de care Prințul Charles s-a îndrăgostit, eu o să vă spun mai multe despre modificările aduse decapotabilei britanice. Îmbunătățirile pregătite de Mini au fost anunțate la începutul anului, iar acum atât versiunile hatch cu trei și cinci uși, cât și varianta cabrio pot fi comandate în România. 

MINI Cabrio facelift
2.0 Benzina Turbo 192CP Aut7 Cooper S

  • Pret de pornire 32.342 €
  • Pret model testat 42.480 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru că avem în față un facelift, Mini a ales să nu aducă modificări majore în ceea ce privește gama de propulsoare. Motorul pe benzină de 1.5 litri și 102 cai putere a primit un spor de 10 Nm și promite acum un cuplu maxim de 190 Nm, iar toate unitățile pe benzină vin cu un sistem de injecție a cărui presiune maximă a crescut de la 200 la 350 de bari și cu lame ale turbinei dintr-un material nou. Toate aceste modificări au fost realizate pentru a îmbunătăți eficiența unităților pe benzină.

În cazul testului nostru, Mini Cabrio Cooper S facelift este echipat cu motorul de 2.0 litri benzină care produce 192 de cai putere la 5.000 rpm și 280 Nm începând cu 1.350 rpm. Cu astfel de resurse, decapotabila din Oxford intră în liga modelelor cu capacități sportive ridicate.  

Trei personalități sunt disponibile, în funcție de modul de rulare ales: Green, Mid și Sport. Sunt convins că ați avut ocazia să vedeți cum se trezesc din somn pisicile. Mai întâi cască, apoi își întind lăbuțele, se arcuiesc, mai cască încă o data și abia apoi părăsesc adăpostul. Așa s-ar putea traduce și răspunsul motorului atunci când alegi rularea în modul Green. Totul este anesteziat și "timpul are răbdare".

"No drama": așa aș putea traduce răspunsul motorului în modul Mid. Unitatea pe benzină răspunde elegant oricăror cerințe și te ajută indiferent de situație. Dar toată atmosfera docilă se modifică radical în modul Sport. Orice atingere fină a pedalei de accelerație este transformată într-un sunet grav și vei realiza imediat că ai depășit pe nepregătite cu mult viteza legală. Totodată, gazele rezultate în urma procesului de ardere sunt transformate în "pops & bangs". Cunosc bine aceste sunete, iar cu Mini Cabrio facelift am simțit că britanicii le-au temperat. Mini continuă să ofere sunete de evacuare și în sistemul audio, în condițiile în care mașina este capabilă să ofere rapsodii gândite pentru terorizarea vecinilor. Din păcate, britanicii nu vin și cu posibilitatea dezactivării "sistemului" așa cum puteai face pe vechiul Fiesta ST200. 

Odată cu lansarea facelift-ului, Mini a introdus pe varianta Cabrio și o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte. Poate cea mai bună decizie din ultimii ani. Transmisia schimbă rapid treptele, iar în momentul kickdown-uluir ăspunde prompt și-ți oferă încrederea necesară pentru a face o depășire. Ce-i drept, și resursele bune ale motorului își spun cuvântul în aceste cazuri.

Cei care vor un răspuns și mai bun vor putea alege o cutie sport, tot cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Aceasta din urmă este oferită și cu padele în spatele volanului.

Consum

Britanicii sunt cunoscuți pentru umorul negru, iar când au decis să-l aducă pe piață pe Mini Cabrio Cooper S, cu siguranță au râs copios. De ce? Pentru că modelul din Oxford nu are niciun rival în segment. Nimeni nu oferă cabriolete sport în această zonă a pieței. Dar asta nu înseamnă că-l vom lăsa să joace după bunul plac, motiv pentru care facem abstracție de plafonul din material textil și-l punem, măcar ilustrativ, în aceeași oală cu Hot Hatch-urile tradiționale. Chiar și această comparație este ușor trasă de păr, întrucât britanicul preia din genele premium ale părintelui BMW.

În aceste condiții, tot ce ne rămâne de făcut este să-l aducem pe micuțul britanic față în față la nivelul cifrelor tehnice cu Renault Clio RS, Volkswagen Polo GTI și proaspătul Ford Fiesta ST.

Pe fișa tehnică a lui Mini Cabrio Cooper S facelift, constructorul britanic notează un consum de 5.5 litri la 100 de kilometri parcurși în regim mixt. În oraș, decapotabila o să "înghită" 6.8 litri/100 de kilometri, iar în regim extraurban, modelul din Oxford se laudă cu 4.8 litri/100 de kilometri. 

Renault Clio RS (cutie automată și 200 CP) în varianta de 200 de cai putere și Polo GTI (cutie automată și 200 CP)promit un consum mediu mixt de 5.9 litri/100 de kilometri, în timp ce proaspătul Ford Fiesta ST (transmisie manuală și 200 CP) anunță o medie de 6.0 litri/100 de kilometri.

În cadrul testului, consumul mediu pe un traseu extraurban care a inclus drumuri virajate și porțiuni în urcare a fost de 8.5 litri la 100 de kilometri.

Performanţe

Un model din clasa mică cu 192 de cai putere sub capotă trebuie să vină cu valori frumușele în dreptul performanțelor. Iar Mini Cabrio Cooper S facelift nu se face de râs la acest capitol. Britanicii spun că versiunea revizuită a decapotabilei poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 7.1 secunde.

Totuși, toți ceilalți rivali care poartă pecetea Hot Hatch sunt ceva mai rapizi pe acest sprint. Polo GTI și Clio RS au nevoie de 6.7 secunde pentru a ajunge la 100 km/h cu start de pe loc, în timp ce "campionul" este Fiesta ST cu 6.5 secunde.

Dacă aducem în discuție și viteza maximă, decapotabila din Oxford nu lasă garda jos: 230 km/h, valoare egalată de francezul Clio RS. Atât Fiesta ST, cât și Polo GTI au o viteză de top mai mare (232 km/h, respectiv 237 km/h), însă nu promit valori care să-l îngrijoreze prea tare pe Mini Cabrio.

Interior

Scaunele sport sunt oferite standard, iar în cazul de față au fost îmbrăcate în piele Chester Brown (1000 de euro). Suportul lateral oferit este unul bun, iar "îmbrățisările" pe care le oferă atunci când ataci virajele rapid nu te vor dezamăgi.

Instrumentarul de bord nu a suferit modificări odată cu facelift-ul, iar ecranul sistemului multimedia are acum funcții tactile. Astfel, vei putea renunța la controlul sistemului de infotainment cu ajutorul controller-ului rotativ împrumutat de la BMW și poziționat pe tunelul median. La fel ca până acum, în jurul acestuia au fost poziționate o serie de butoane care oferă scurtături în meniul sistemului. În plus, Mini promite și un compartiment special pentru încărcarea wireless a telefoanelor inteligente. Acesta a fost integrat în contiera centrală.

Spațiile de depozitare nu sunt cele mai generoase: găsești suporturi pentru pahare amplasate și proporționate corect, însă în buzunarele ușilor vei putea "înghesui" cel mult o pereche de ochelari și un portofel. Despre poșetele doamnelor nu are rost să vorbim. Le pot amplasa discret pe scaunele din spate. 

Spațiul pentru pasagerii din spate nu-i cel mai generos pe care l-am întâlnit în segmentul mic și același lucru putem spune și despre cei 215 litri ai portbagajului. Totuși, nu trebuie să uităm de faptul că avem în față un model decapotabil, iar mecanismul care ridică și coboară plafonul a influențat decisiv volumul portbagajului.

Preţ de achiziţie

Aerul premium pe care Mini îl preia din gama BMW face ca prețul cerut de britanici să nu fie unul accesibil oricărui buzunar. Da, un Mini poate fi considerat un moft, iar dacă îl vrei în garaj trebuie să-ți pregătești bine conturile.

Mini Cabrio facelift în varianta Cooper S pleacă de la 30.500 de euro, în timp ce versiunea echipată cu transmisie automată cu dublu ambreiaj are un preț de pornire de 32.300 de euro cu TVA. Și asta înainte să începi să-l configurezi. Culoarea Starlight Blue te costă 500 euro, suspensia adaptivă încă 500 euro, iar pentru pachetele Wired și Chili vei mai avea nevoie de încă 4.700 de euro.

În tot acest timp, Renault Clio RS sau Volkswagen Polo GTI au un preț de pornire cu circa 10.000 de euro mai mic, în timp ce Ford Fiesta ST în varianta cu trei portiere pleacă de la 23.450 de euro. Dar nu trebuie să uităm un lucru: niciunul dintre aceste modele nu este oferit într-o versiune cabrio.

Și uite așa, caracterul premium este cel care tranșează lucrurile în defavoarea britanicului.

Siguranţă

Hatchback-ul Mini a fost testat de Euro NCAP în 2014. Cum organizația independentă nu obișnuiește să testeze versiuni cu facelift, cele patru stele obținute atunci vor fi preluate și de actualul Mini.

În 2014, varianta cu trei uși a acumulat 79% în dreptul protecției pasagerilor adulți și 73% în cadrul secțiunii care testează protecția copiilor. Pentru protecția pietonilor, Mini a primit 66%, iar sistemele de siguranță disponibile pe hatchback-ul britanic au fost notate de EuroNCAP cu 56 de procente.

Acum, Mini Cabrio facelift (dar și versiunile Hatch cu trei și cinci uși) este oferit cu un pilot automat cu funcție de frânare (inclus în pachetul Chili) și cu tehnologia Driving Assistant (600 de euro).

Ţinută de drum

Am spus-o de mai multe ori și o voi repeta: sunt fanul mașinilor mici cu atuuri sportive, iar Cooper S îmi vine mănușă. Cu sau fără plafon. Ținuta de drum este orientată către sportivitate, iar acest lucru se resimte din plin pe drumurile din România. Cu toate acestea, spre deosebire de varianta fără facelift, acest Mini Cabrio a fost ceva mai confortabil. Dar doar în modurile Green și Mid.

În modul de rulare Sport, suspensia devine și mai fermă, iar denivelările sunt trimise direct către ocupanți. Astfel, Mini Cabrio este capbil să devoreze virajele strânse fără prea multe bătăi de cap și cu acea energie tipică modelului britanic.

Cu plafonul pliat, Mini Cabrio începe să-ți facă necazuri doar atunci când treci de 80 km/h. Și pentru că avem în fața noastră un cabrio, zgomotele din afară (cu plafonul ridicat) pătrund cu ceva mai multă ușurință în habitaclu, însă nu la un nivel pe care să nu-l poți suporta.

Direcția rămâne la fel de precisă și incisivă, iar feedback-ul oferit te ajută să abordezi cu încredere orice situație. Totuși, în cazul manevrelor de parcare, fermitatea poate deveni o problemă.

Vizibilitate

Un model de clasă mică poate fi considerat vehiculul ideal pentru cei care acum încep să descopere tainele șofatului. În cazul versiunii Mini Cabrio facelift, lucrurile devin și mai simple dacă decizi să cobori plafonul din material textil. Soft-top-ul poate fi operat și în mers, până la viteze de maximum 30 km/h.

Oglinzile laterale sunt bine dimensionate, însă atunci când plafonul este ridicat, oglinda centrală poate fi catalogată drept un obiect pentru decor. În plus, plafonul coborât și parbrizul poziționat aproape vertical ar putea să ofere bătăi de cap celor care se tem de spațiile înguste.

Manevrele de parcare nu au cum să fie dificile. În cazul versiunii testate, pachetul de senzori și camera video pentru mersul cu spatele (290 de euro) te scapă de emoții suplimentare.

Tehnologie

Mini spune că noul Cabrio facelift poate fi adaptat cerințelor fiecărui client. Varianta de test a fost echipată cu pachetul Chili (3100 de euro) care oferă pachetul Mini Driving Modes (Green, Mid, Sport), senzor de ploaie și control automat al farurilor, aer condiționat automat, pilot automat cu funcție de frânare, lumini de ceață cu LED și pachetul de lumini pentru interior.

Farurile adaptive cu LED mai costă încă 400 euro, iar scaunele încălzite fac parte din pachetul Always Open (450 de euro).

Suspensia cu amortizoare adaptive și camera video pentru mersul cu spatele și senzorii de parcare sunt și ele opționale. Ecranul color de 6.5 inch este oferit standard, însă pentru display-ul tactil de 8.8 inch vei plăti suplimentar. 

Serviciul Apple CarPlay nu este nici el accesibil în România. În plus, indiferent de țară, Mini nu oferă suport Android Auto. 

Design

Un Mini poate fi catalogat drept un simbol britanic. Nici măcar un novice nu ar putea să confunde un Mini Hatch sau Cabrio cu modelele altui producător.

Facelift-ul pregătit de constructorul din Oxford a adus o serie de îmbunătățiri și la nivel estetic. Blocurile optice cu LED formează acum un cerc în interiorul farului, logo-ul Mini este simplificat, iar stopurile reflectă caracterul britanic al modelului: semnătura luminoasă a acestora oferă imaginea Union Jack, drapelul Regatului Unit.

De asemenea, Mini oferă trei nuanțe noi pentru caroserie (Emerald Grey, Starlight Blue și Solaris Orange), plus jante de 17 inch cu design nou: Roulette Spoke, Propeller Spoke și Rail Spoke. În plus, pachetul Mini Excitement, disponibil opțional, include și proiecția logo-ului Mini pe partea șoferului cu ajutorul unei surse aflată în oglinda exterioară.

Și pentru că am testat versiunea Cooper S, litera "S" rămâne la loc de cinste pe grila britanicului, în timp ce terminațiile duble ale sistemului de evacuare completează aspectul agresiv.

Nu ne-a placut

  • Preț ridicat
  • Sunetul care imită evacuarea
  • Lipsa spațiilor de depozitare
  • Spațiul mic atât pentru pasageri, cât și pentru bagaje
Date tehnice - MINI Cabrio facelift 2.0 Benzina Turbo 192CP Aut7 Cooper S
Combustibil
Benzina
Nr. usi
3
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1998
Lungime mm
3850
Putere maxima CP (rpm)
192 (5000)
Latime mm
1727
Cuplu maxim Nm (rpm)
280 (1350)
Inaltime mm
1415
Viteza maxima km/h
230
Greutate kg
1390
Acceleratie 0-100 km/h s
7.1
Ampatament mm
2495
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
44
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
215
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre MINI Cabrio facelift

Ultimele teste

Comentarii (3)

  • Hmm, zero comentarii, deci zero interes - deși mașinuța-i dezirabilă.
    Evident că și... cumpărabilă doar pentru cei (sau mai ales cele ;-) - aloo, s-aude-n Dorobanți?) cu bani în exces, așa că singura deducție logică ar fi absența lor-pițipoancelor din zona AM.

    P-o notă ceva mai serioasă, accentele de stil / dotările care dau caracterul așa-zis *lifestyle* Mini-urilor sînt nimerite la fix de BMW (pînă și ipocrizia steagului britanic din stopuri exercită atracția ei.)

    Că toate astea-s plătite mai scump decît fac nu remarcă oricum nimeni circumscris *targetului* vanitoșilor vizați de marca britanică doar cu numele.
    14 1
  • @Kirotractor
    N-aș zice că interesul e tocmai zero, dar ai intuit bine: când vine vorba de Mini, reacțiile de pe Automarket au fost dintotdeauna ceva mai rezervate.

    Nu știu de ce, pentru că marca are poveste, iar mașinile sunt chiar speciale. Probabil pentru prețul lor foarte ridicat.
    8 0
  • @mircea: Cred că ai dreptate - ca (aproape) întotdeauna. ;-)
    Fiindcă-n restul Europei... mai bănoase Mini vindea de ex. în 2016 de 10 ori (!!!) mai multe Cooper S decît Clio RS.

    Îți mai zic pe scurt și-o întîmplare distractiv-sugestivă apropo de *ispita Mini*. Înainte să-mi iau Swift-ul Sport 1.6, am probat metodic mai multe alternative - de obicei singur, dar la testul c-un Mini comparabil, deși mult mai scump (Cooper, fără S) am avut nefericita inspirație s-o iau și pe nevastă-mea.

    Cînd i-am spus la final că-i cel puțin egala Swift-ului (deja probat) în mai toate domeniile, dar nu merită luată (mda, banii bată-i vina), mai să bufnească-n plîns - chiar dacă, după oareșce meditație... financiară, a recunoscut că am oarecum :-))) dreptate.

    Concluzie inevitabilă: pentru sexul frumos cel puțin, Mini rămîne irezistibil.
    Dar și pentru destui bărbați (mai ales S / JCW-urile).
    13 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru