Drivetest Mazda CX-7

2.2 CD Emotion
Mazda CX-7 zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Freelancer
Vineri, 06.11.2009
Ministerul Economiei
Abia lansat in luna septembrie in cadrul salonului Auto de la Frankfurt, noul Mazda CX-7 facelift a ajuns si in Romania, chiar mult mai devreme decat ne asteptam. Crossover-ul a intrat repede pe sub pielea romanilor atunci cand a fost lansat pentru prima data pe piata autohtona, poate si datorita raportului calitate-pret greu de batut in segment. CX-7 a sfidat practic logica marilor constructori, care sunt de parere ca o gama variata de motorizari atrage numerosi clienti, singura optiune disponibila pentru modelul japonez gasindu-si numerosi adepti, in ciuda motorului de 260 de cai putere si a consumului pe masura. Faceliftul vine insa sa rezolve si problema optiunilor si sa dovedeasca tuturor ca CX-7 este o alegere potrivita chiar si atunci cand vine echipata cu un motor diesel. Trebuie sa recunoastem ca decizia japonezilor de a instala o astfel de unitate a intuit in sfarsit gusturile romanilor, mari fani ai motoarelor pe motorina, in primul rand din motive economice.

Motor / Transmisie

Debutul romanesc al faceliftului operat pe CX-7 a presupus, cum era si normal, testarea versiunii diesel, principala noutate a modelului revizuit. Am avut ocazia de a simti capacitatile unei unitati MZR-CD de 2.2 litri, capabila sa ofere o putere totala de 173 de cai, disponibili relativ devreme, de la 3500 de rotatii. Desi bagajul de putere nu este unul impresionant, modelul de 1800 de kilograme se bazeaza pe un cuplu motor de 400 Nm pentru a deveni dinamic si pentru a crea impresia de forta. Plaja de turatii pe care se simte momentul motor incepe undeva la 2000 de rotatii si continua destul de bine, pe masura ce acul turometrului urmeaza impulsurile acceleratiei. Resursele sunt suficiente pentru a face din CX-7 un model dinamic, gata sa iti ofere acel impuls vital cand te afli intr-o depasire riscanta. Chiar daca uneori dieselul nu este foarte fidel in raspuns pedalei de aceleratie, o acomodare prealabila poate estompa aceasta caracteristica, pentru ca in fond vorbim de reactiile unui diesel. Cei 173 de cai sunt exploatati foarte bine prin intermediul unei cutii manuale cu sase rapoarte, specifica modelelor Mazda. Spunem specifica pentru ca japonezii au fost apreciati intotdeauna cand a venit vorba de aceasta transmisie. Cu una dintre cele mai precise curse, cu rapoarte scurte pentru a favoriza acceleratia si o etajare relativ buna, cutia manuala este tot ce ti-ai putea dori atunci cand esti adeptul unui condus sportiv. Chiar daca uneori schimbarea se face mai brusc, iar retrogradarea nu este atat de gentila pe cat si-ar dori unii, CX-7 da impresia de forta chiar daca de multe ori zgomotul frumos al motorului nu se materializeaza. Vorbind insa in termeni generali, chiar daca motorul este unul decent, transmisia face ca nota acestuia sa creasca, multumita preciziei.

Consum

Principalul motiv pentru care romanii prefera dieselul este consumul. Principalul motiv pentru care japonezii au lansat si o varianta diesel este acelasi, consumul. Valorile astronomice ale versiunii pe benzina, au facut ca multi sa isi doreasca o autonomie ceva mai mare de 400 de kilometri pentru CX-7-le lor. Asa a luat nastere versiunea diesel, care promite in ciclu combinat un consum de 7.5 litri/100 de kilometri. Noi am avut ocazia de a testa faceliftul doar in mediul extraurban si putem spune ca japonezii sunt intr-adevar cinstiti, cel putin in proportie de 50%. Mai exact, consumul oficial de 6.6 litri/100 de kilometri s-a confirmat pe drumurile autohtone, mai exact pe un DN1 destul de aglomerat, unde valorile reale au urcat pana la maxim 6.9 litri/100 km. Nu am apucat sa ne convingem de acel optimist 9.1 l/100 km anuntat pentru mediul urban, dar ne asteptam ca valorile reale sa nu depaseasca cu mai mult de un litru ceea ce Mazda promite in cartea tehnica. Tot la acest capitol trebuie sa vorbim si despre inovatia gandita de Mazda pentru a reduce emisile de gaze. Sistemul se numeste Sigle Catalytic Reduction si functioneaza cu ajutorul unei substante botezata AdBlue, pe baza de uree, care determina un proces chimic. In urma acestuia, 40% din emisiile de CO2 sunt transformate in azot, iar valoarea totala inscrisa in cartea tehnica este de numai 199 g/km.

Performanţe

Desi ne laudam cu 173 de cai putere si un cuplu suficient, de 400 de Nm, Mazda CX-7 nu impresioneaza la capitolul performante. Samuraiul promite o acceleratie de la 0 la 100 de km/h in 11.3 secunde, adica timp suficient sa admiri decorul la fiecare demaraj. Spunem asta pentru ca modele comparabile din segment si nu numai, promit o acceleratie mult mai buna, desi nu dispun de acelasi bagaj de putere. Daca ne uitam la Mitsubishi Outlander, mai usor cu 70 de kilograme si mai "timid" cu 17 cai putere, observam un timp de acceleratie de numai 9.9 secunde. Fratii francezi C-Crosser si 4007, cu aceeasi putere sub capota, adica 156 de cai, promit si ei o acceleratie de 9.9 secunde pana la 100 de km/h. Luam in calcul si modelul X-Trail de la Nissan, care, desi cantareste cu 250 de kilograme mai mult si dispune de fix aceeasi putere, 173 de cai, poate atinge 100 de km/h in doar 10 secunde. In plus, toate modelele amintite mai sus promit o viteza maxima de 200 de km/h, adica exact aceeasi valoare cu care se lauda si CX-7.

Interior

Mazda a pastrat aceeasi grija pentru interior cu care ne-a obisnuit. Desi la capitolul materiale nu exceleaza, plasticul fiind destul de tare si neprietenos pe alocuri, finisajele te fac sa te simti intr-un model premium, caruia cu greu ii poti gasi un cusur. Fiindca vorbim de un facelift trebuie sa punem in evidenta si modificarile suferite la interior de modelul nipon. Acestea se observa "cu ochiul liber" si vizeaza in principal zona plansei de bord. In afara de materialele noi, vorbim despre insertii cromate la nivelul portierelor si al gurilor de ventilatie, despre cadrane noi pentru instrumentele de bord si despre un afisaj color in partea superioara a plansei de bord, care mai invioreaza atmosfera in interiorul habitaclului si inlatura aspectul monoton. Scaunele raman la fel de confortabile si in cazul faceliftului, un drum lung de cateva sute de kilometri nefiind o problema pentru sofer si pasageri. In plus, reglarea electrica a scaunelor poate face ca pozitia de condus sau de "copilot" sa fie cat mai relaxanta. Pe locurile din spate vorbim de acelasi confort, pasagerii beneficiind de spatiu suficient pentru picioare si la nivelul capului. Trasatura se datoreaza in principal dimensiunilor generoase ale modelului (4700 mm lungime, 1872 mm latime si 1645 mm inaltime), care fac insa ca modelul sa fie greu de incadrat intr-un anume segment. Revenind la spatiu, putem afirma ca portbagajul lui CX-7 este suficient de incapator, pentru nevoile pasagerilor sai, cei 455 de litri fiind o capacitate apropiata de cea a modelelor Outlander, X-Trail si 4007.

Preţ de achiziţie

Faceliftul operat de Mazda pe CX-7 nu va scoate mai multi bani din buzunarul romanilor; ba dimpotriva, dieselul vine cu un pret ceva mai scazut. Pentru inceput, nivelul de echipare de baza al dieselului testat de noi porneste de la 28.290 de euro si vine cu o gama larga de dotari standard, incluzand aici un sistem de control al stabilitatii si climatizare automata. Celelalte trei echipari superioare, Challenge, Revolution si Revolution Top costa pe rand 29.490 de euro, 32.490 de euro si 34.090 de euro, preturi cu TVA. Comparand pretul dieselului de 173 de cai putere cu cel al rivalilor din segment observam ca CX-7 sta foarte bine la acest capitol. Un Nissan X-Trail echipat cu o unitate diesel similara, tot de 173 de cai putere, ajunge sa coste undeva la 34.412 euro, pentru cei care se gandesc la varianta de baza. Daca optati pentru o echipare mai bogata, pretul urca pana la 39.391 de euro, cu mult peste ceea ce percepe Mazda CX-7 in versiunea sa cea mai scumpa. Un Mitsubishi Outlander echipat cu un motor de numai 156 de cai putere porneste de la 34.066 de euro,adica aproape de pretul pe care Mazda il percepe pentru versiunea de top a lui CX-7. Daca ne aruncam privirea la cea mai "bogata" versiune a Outlander-ului, observam ca aceasta atinge 37.074 de euro. Aceeasi motorizare de 156 de cai putere se regaseste si pe fratii francezi de platforma Citroen C-Crosser si Peugeot 4007, care dispun de aceleasi caracteristice tehnice cu Outlander. Reprezentantul "leului" porneste de la 30.143 de euro si ajunge pana la 33.986 de euro, usor mai ieftin decat CX-7-le de top, dar cu un motor mai slab. In schimb, C-Crosser pleaca de la 32.611 euro si ajunge la 35.841 de euro, cu nivelul de echipare Exclusive. Un contracandidat destul de puternic pentru CX-7 ar putea fi considerat Hyundai Santa Fe, care porneste de la 21.230 de euro cu TVA si o oferta speciala pentru versiunea diesel de 150 de cai putere. Nivelul de top al coreeanului ramane la o valoare cu cateva mii de euro mai mica decat cea a lui CX-7, chiar daca in materie de calitate lucrurile stau complet altfel. Daca la toate cele enumerate mai sus adaugam si faptul ca Mazda intentioneaza sa se pozitioneze pe un segment cu pretentii premium, trasaturile modelului dovedind in mare parte acest lucru, reiese ca noul CX-7 in varianta diesel se poate dovedi o adevarata afacere pentru cei care isi doresc un SUV.

Siguranţă

Deşi la capitolul siguranta Mazda CX-7 vine cu o serie de sisteme care devin tot mai populare pe modelele mari, modelul japonez a dezamagit la EuroNCAP, primind doar 4 stele din 5 posibile. Rezultatul vine in ciuda unor sisteme care la prima vedere ar trebui sa garanteze punctajul maxim pentru modelul nipon. Este vorba de asa numitul RVM, un sistem care avertizeaza soferul la schimbarea benzii de mers, de clasicele ABS, EBD si EBA si de controlul stabilitatii si al dinamicii, pachete botezate DSC si TCS. Pentru situatiile neplacute, in care impactul nu mai poate fi evitat, Mazda vine cu un pachet de sase airbaguri.

Ţinută de drum

Vechiul CX-7 se prezenta ca un model cu o garda inalta la sol, cu un unghi de atac de 18.5 grade, care reusea sa pastreze o tinuta de drum impecabila, foarte sigura la viteze mari. Faceliftul a incercat sa perfectioneze aceasta calitate, sasiul crossover-ului devenind cu 5% mai rigid. Suspensiile si amortizoarele noi contribuie si ele la rigidizarea tinutei de drum si la asigurarea unei stabilitati de invidiat in segment. Unghiurile de atac si de degajare ale versiunii diesel au scazut cu cateva grade, insa acest lucru nu este neaparat un dezavantaj, avand in vedere ca modelul nu este unul destinat cu precadere off-road-ului. CX-7 se simte cel mai bine pe sosea, acolo unde la viteze mari senzatia de siguranta se pastreaza iar in viraje abordate cu indrazneala aderenta se rupe foarte greu, multumita in mare parte tractiunii integrale cu control activ al distribuirii cuplului. Pentru cei care isi doresc un SUV mai soft, capabil sa pluteasca peste gropi sau alte denivelari ale suprafetei de rulare, CX-7 nu va fi tocmai alegerea potrivita. Japonezul vine si cu o directie asistata electric, care isi aduce aportul la tinuta de drum buna.

Vizibilitate

Modelul japonez vine cu un set de oglinzi laterale foarte generoase, care te ajuta sa nu scapi nimic din vedere si cu o oglinda retrovizoare generoasa, echipata cu functie anti-orbire. Manevrele efectuate in marsarier pot fi derutante uneori din cauza dimensiunii montantilor posteriori, care ingusteaza campul vizual. Noroc ca exista insa o camera pentru astfel de manevre. Pe timp de noapte totul este sub control multumita unui sistem de faruri adaptive cu bi-xenon care ajuta soferul sa aleaga trasa perfecta in fiecare viraj unde "s-a stins lumina".

Tehnologie

Pe mainile noastre a incaput dieselul in varianta de echipare Revolution Top, care satisface practic si cele mai exigente gusturi in materie de confort. Japonezii au luat in calcul instalarea unor functii de bun simt, foarte utile atat soferului cat si pasagerilor, lista de echipamente fiind destul de generoasa chiar si la nivelul entry-level. In habitaclu, ambianta placuta este intretinuta de o climatizare automata, pe o singura zona si de un sistem audio Bose de inalta fidelitate, cu magazie de 6 CD-uri si conexiune auxiliara. Confortul este amplificat de reglarea electrica a scaunelor anterioare si de geamurile electrice cu impuls pentru toate cele patru usi. Sarcinile soferului sunt usurate de luminile bi-xenon, de senzorii de ploaie, de camera pentru marsarier, de conexiunea Bluetooth, de sistemul cruise control cu un raspuns relativ bun si de instalatia de spalare a farurilor. In plus, soferul beneficiaza si de mai multe comenzi pe volan, o trasatura imbunatatita comparativ cu vechiul model, mai saracacios la acest capitol. Nu lipseste sistemul de navigatie, care desi nu este de dimensiunea celor cu care s-au obisnuit soferii romani, vine cu o pozitionare bine gandita, ce nu altereza campul vizual al soferului, in momentul in care acesta cauta informatii

Design

La nivel vizual, CX-7 nu s-a schimbat foarte mult, pastrand acelasi aer personal si insolit al modelului de dinainte de facelift. Desi retusurile estetice sunt greu sesizabile, acestea reusesc sa maturizeze intr-o oarecare masura crossover-ul japonez. Noutatile se refera in primul rand la accesoriile cromate regasite la nivelul pragurilor, grilei frontale si hayonului. Spoilerul frontal a fost si el redesenat pentru a incadra mai bine proiectoarele de ceata. Mazda anunta si alte trei noi nuante de caroserie: Aluminium Metallic, Stormy Blue Mica si Sparkling Black Mica.
Date tehnice - Mazda CX-7 2.2 CD Emotion
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2184
Lungime mm
4700
Putere maxima CP (rpm)
173 (3500)
Latime mm
1870
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (2000)
Inaltime mm
1645
Viteza maxima km/h
200
Greutate kg
1875
Acceleratie 0-100 km/h s
11.3
Ampatament mm
2750
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
69
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
455
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mazda CX-7

Ultimele teste

Comentarii (7)

  • Stanila Petru
    Mai bine faceti si voi un test la un Ferrari ca destea mass-market ne-am saturat!
    4 37
  • Marian
    cx 7 diesel
    Comparatiile cu celelalte modele este un pic trasa de par in privinta preturilor....
    Mai toate modelele (Outlander....X-trail...C-crosser...samd) beneficiaza in aceasta perioada de reduceri mai mult decat atractive....vezi cazul X-trail care poate fii achizitionat in jurul a 20.000 euro.....sau Outlander cu 21.000-23.000 euro fara tva( modelul echipat cu navi)....
    Promotiile nu pot fi ignorate chiar daca sant pentru modele care au aparut de ceva timp si urmeaza a fii inlocuite cu facelift-ul lor....
    Pentru cineva care intentioneaza sa-si cumpere o masina(in majoritatea cazurilor urmand sa faca un credit bancar) va garantez ca fiecare euro conteaza.....Dar poate ca in perioada sarbatorilor Mazda Romania va face unele promotii pentru ca intradevar acest model sa devina interesant......ma gandesc la ceva in jurul a 5.000 euro....Atunci poate rivaliza cu modelele enumerate(in privinta preturilor).Sa nu uitam ca celelalte modele sant un frate mai mic de 4x4 al modelelor Pathfinder,Pajero si fac fata unui teren off road cu usurinta...
    Dar fiind un model nou(dpdv al motorizarii)nu prea cred sa avem noi noroc de reduceri semnificative....In orice caz la banii pe care ii cer pe masina (34.000 cu tva ) poti gasii si altceva mai interesant(un Pajero de ex....acum este 25.000 fara tva cel mai ieftin model {taxa de inmatriculare gratuita} si nu se compara...sau o Toyota Rav4.....)
    Nu neg faptul ca imi place masina....dar va fii intradevar interesanta cand va aparea la adevaratul ei pret pe piata...si il vad undeva in jurul a 21.000-22.000 euro cu tva pentru modelul de baza.....

    PACE
    17 6
  • ........
    varza frate....mai bn prezentati Aro
    2 31
  • mihai2001
    O masina aproape perfecta
    O masina aproape perfecta deoarece beneficiaza de fiabilitatea japoneza. Este totusi o masina de nisa asa ca nu ma astept la vanzari fulminante. Nu cred ca exista comparatie cu Outlander si celelalte, e o masina mult mai sportiva si frumoasa.

    Oricum e o masina care intoarce priviri, ca mai toate modelele MAZDA, si pt design merita toti banii.

    P.S. Apropo de promotii. Ele o sa se termine in curand, de aceea nu mi se pare relevanta discutia, si de cele mai multe ori se aplica doar la masinile care stau pe stoc de ceva vreme.
    15 4
  • taxa de poluare
    fratilor la motorizarea asta de 2.2 platesti 3000 euroi taxa de poluare.
    la nissan nu, e motor sub 2000 cmc....
    1 7
  • taxa
    Nu platesti taxa, motorizarile noi sunt Euro 5
    9 0
  • Nu stiu ce sa spun...
    Conduc acest model de la inceputul lui 2011. Este intr-adevar mai lenesa decat alte masini pe care le-am condus anterior, insa are un interior business si o tinuta de drum buna. I-as acorda putin mai mult decat a obtinut pe acest site :)
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru