Drivetest Mitsubishi ASX (2010)

Mitsubishi  ASX (2010) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 02.05.2012
Diamantul alb

Mitsubishi este un producător recunoscut pentru calitatea modelelor sale off-road. A făcut istorie cu Pajero, apoi a introdus Outlander, un SUV complet. Iar pentru că piaţa SUV-urilor compacte a început să crească, Mitsubishi a răspuns cu ASX. Are dimensiuni restrânse, ceea ce îl face ideal pentru traficul urban. Dar are toate calităţile unui mini SUV, inclusiv tracţiune integrală. Deci este perfect pentru drumurile noastre grele. Şi pentru a îl face şi mai atractiv, importatorul autohton a dezvoltat o ediţie specială gândită pentru piaţa românească: Diamond Edition.

Mitsubishi ASX (2010)

  • Pret de pornire 24.090 €
  • Pret model testat 31.998 €
  • Taxa auto 262 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motorul diesel de 1.8 litri şi 150 CP este cel mai mare atu al modelului ASX. Este primul motor diesel dezvoltat chiar de Mitsubishi şi s-a dovedit a fi un propulsor de succes. Este silenţios, puternic şi oferă suficient cuplu. Până la apariţia acestui propulsor, Mitsubishi îşi dota modelele pentru piaţa europeană cu motoare diesel achiziţionate de la alţi producători. Modelul Outlander a folosit la început motorul TDI 2.0 de origine Volkswagen, pentru ca apoi să treacă la un 2.2 diesel împrumutat de la grupul PSA. Mitsubishi ASX a avut onoarea să fie primul model din gamă care a folosit motorul diesel 1.8 Di-D. Este un motor cu un raport putere/cilindree bun, oferă reprize excelente şi este chiar silenţios. Cuplul motor maxim este de 300 Nm şi este oferit între 2.000 şi 3.000 rpm. 

Singura problemă este legată de transmisie. Puterea este gestionată de o cutie de viteze manuală cu şase rapoarte. Primul raport este extrem de scurt şi acest lucru devine uneori enervant. Îl folosim la plecarea de pe loc, imediat fiind nevoie de treapta a doua. În rest, nimic de reproşat, timoneria este suficient de precisă pentru o utilizare plăcută. Păcat însă că Mitsubishi nu oferă şi opţiunea pentru o cutie automată, eventual cu două ambreiaje. Pentru un SUV compact destinat mai ales uzului urban, ar fi fost o opţiune logică. 

Consum

Pentru modelul ASX 1.8 Di-D, Mitsubishi anunţă un consum mediu de motorină de 5.7 litri/100 km. La drum lung, consumul oficial este de 4.9 litri/100 km. Am folosit modelul de test preponderent pe drumuri naţionale şi am reuşit să înregistrăm un consum de 5.1 l/100 km. La drum lung şi viteze de croazieră, motorul de 1.8 diesel de pe ASX se dovedeşte a fi economic. 

În ceea ce priveşte concurenţa, doar noua Mazda CX-5 cu motor diesel de 2.2 litri se dovedeşte a fi mai economică. Cifrele oficiale spun că Mazda CX-5 2.2 CD consumă 5.2 litri/100 km. Restul concurenţei are motoare ce consumă mai mult. 

Performanţe

În ceea ce priveşte performanţele, ASX 1.8 DI-D se descurcă onorabil. Viteza maximă este de 198 km/oră, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/oră se face în fix 10 secunde. Privind la cifrele concurenţei, ASX se dovedeşte a fi competitiv. Jeep Compass cu motor 2.2 CRD de 163 CP este ceva mai rapid la viteza de top, dar mai lent la acceleraţie, iar noua Mazda CX-5 2.2 diesel este cea mai sprintenă. 0-100 km/h în cazului modelului Mazda se face în 9.4 secunde, în timp ce viteza de top este practic egală.

Interior

Interiorul versiunii Diamond Edition este o surpriză. Pentru a atrage, acest model dedicat pieţei româneşti vine cu o tapiţerie de piele roşie şi inserţii de piele de aceeaşi culoare pe feţele de uşă. Combinată cu culoarea exterioară albă, pielea roşie oferă un contrast interesant. Mai mult, scaunele au acum încălzire electrică şi un sistem de masaj, butoanele fiind montate pe consola centrală lângă butonul sistemului de tracţiune integrală. Tot la interior, Diamond Edition vine cu iluminare interioară cu LED-uri, ceea ce aduce în habitaclu o lumină albă interesantă. În rest, nu a fost schimbat nimic faţă de un ASX normal. Plasticele sunt de calitate medie, iar spaţiul interior este suficient pentru patru ocupanţi. Spaţiul în portbagaj este de 442 litri.

Preţ de achiziţie

Mitsubishi ASX Diamond Edition este disponibil ca variantă de echipare doar pentru versiunea cu motor diesel. Oferta constă în trei variante Diamond Edition, diferenţele fiind date de lista de dotări oferite în standard. Modelul testat de noi a fost versiunea Diamond Edition A13. Preţul de listă este 31.998 euro, dar Mitsubishi oferă un preţ de 27.623 dacă se optează pentru achiziţionarea prin programul Rabla. În oferta Mitsubishi mai există două versiuni Diamond Edition cu preţuri de 32.962 şi respectiv 33.980 euro (TVA inclus).

Preţul este competitiv, deşi la concurenţă există şi preţuri mai mici. Cel mai de temut concurent este Mazda CX-5 cu motorul 2.2 diesel de 150 CP. În echiparea Challenge, preţul de listă este de 28.590 euro, TVA inclus. 

Siguranţă

Mitsubishi ASX a fost testat de către EuroNCAP anul trecut în cadrul unei sesiuni de crash teste. A obţinut scorul general maxim de cinci stele şi un grad de protecţie de 86% pentru pasagerii adulţi.

În dotarea de serie a modelului ASX intră airbaguri frontale şi laterale, airbag pentru genuchi şi airbaguri laterale tip cortină. Pe lista sistemelor electronice de asistare regăsim M-ASTC, cotrolul activ al stabilităţii şi tracţiunii şi Hill Start Assist System - asistenţă la plecarea din rampă. 

Ţinută de drum

ASX are o suspensie setată pentru confort. Nu avem însă de a face cu o barcă, cel de la volan fiind satisfăcut şi când ASX are de negociat viraje. Suspensia lui ASX se descurcă excelent şi în oraş, filtrând bine denivelările din carosabil. Modelul japonez este avantajat în mediul citadin şi de dimensiunile compacte. ASX se poate aventura şi în afara şoselei datorită modului 4WD, dar cu moderaţie. Poate negocia fără probleme un drum forestier mai accidentat, dar cam atât.

Vizibilitate

Vizibilitatea este bună la bordul lui ASX. Fiind un SUV compact, poziţia de condus este un pic mai înaltă ceea ce oferă o vizibilitate mai bună asupra traficului. Unghiurile moarte nu sunt exagerate, iar la manevrele cu spatele ajută mult şi setul de senzori de parcare. Versiunea Diamond Edition vine şi cu o cameră video pentru mersul cu spatele ce proiectează imaginile pe display-ul generos al sistemului multimedia Clarion.

 

Tehnologie

Modelul ASX Diamond Edition vine cu o serie de îmbunătăţiri la capitolul tehnologie. Pe lista de dotări standard regăsim sistemul de masaj de care pomeneam mai devreme şi iluminarea interioară cu LED. LED-urile au fost folosite şi pentru luminile de zi aplicate sub proiectoare. De asemenea, luminiile de poziţie folosesc LED-uri. Sistemul multimedia a fost înlocuit cu un sistem Clarion cu un display touch. La acesta poate fi conectat orice sursă externă de muzică: USB, iPod, bluetooth. Poate reda inclusiv imagini video. Calitatea sunetului oferită este bună. Tot sistemul Clarion joacă şi rol de navigaţie, pe acelaşi display putând fi afişată harta digitală a oraşului în care ne aflăm şi indicaţii de traseu. Mai avem camera pentru mersul cu spatele de o rezoluţie bună şi un sistem de pornire a motorului Viper 5101V prin intermediul telecomenzii. 

Design

În ceea ce priveşte designul, ASX-ul Diamond Edition se deosebeşte de modelele normale prin câteva elemente de caroserie. Avem spoilere vopsite integral în curloarea caroseriei, o evcuare dublă pentru sistemul de eşapament. luminiile de zi cu LED, ornamente cromate pentru bara faţă şi logo-ul ASX aplicat pe lateralul caroseriei. Ar fi mers poate şi nişte jante mai mari, Mitsubishi optând pentru jantele clasice de aliaj de 16 inch cu anvelope 215/65R16. 

Nu ne-a placut

  • Anumite finisări
  • Lipsa cutiei de viteze automate ca opţiune

Ultimele teste

Comentarii (18)

  • ****
    Bravo ca nu mai faceti comparatie cu Volkswagen........iar cu ce nu va placut ....Romani nu sunt asa mari cumparatori de masini cu cutie automata.....deci nu are o asa mare pierdere
    23 18
  • mie personal mi se pare "mic" la interior ... mai mic decat Lancer...

    referitor la treapta 1-a .. o avea "reductorul integrat" la fel ca prafosul carpatin :)
    12 6
  • Amorezul
    Adica Dacia Lodgy are Cool Effect Interesanta iar acest model Mitsubishi are Neobservata.Cum explicati acest lucru scumpii mei redactori? Cum?
    39 22
  • nice
    ASX este un 4x4 decent in clasa lui, performantele sunt ok pe hartie, la fel si motorul suna promitator.Cu micile restilizari arata bine
    13 5
  • un cititor
    @Dragoş Băltăţeanu
    Adica asta ia 4 stele la "Performante", iar Renault Koleos 2.0 175CP care-i mai puternic, are cuplu superior si e mai rapid ii dati 3 stele?!?
    Dintr-o data competitorii mai rapizi Mazda CX-5, Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, Opel Antara, Volkswagen Tiguan s-au "evaporat" la testul asta, nu? De unde atata subiectivism pentru un redactor?
    35 10
  • @Amorezul
    Pai daca si Civic are design sters, evident ca Mitsubishi e fada pe langa un Lodgy. Aici exista o cu totul alta lume, alta decat cea in care traim.
    14 11
  • automarket
    Despre testele celor de la automarket s-ar putea spune orice, însă nu şi ca sunt obiective :)

    Nu încercaţi să comparaţi 2 autoturisme din aceeaşi clasă ca note/număr de stele fiindcă veţi ajunge la niste concluzii năucitoare :))
    22 0
  • octav71
    Pentru "cititorul" de deasupra: Koleos, Santa Fe si Sorento sunt cam prin alta clasa! Verifica la masini noi, siteul automarket ofera suficiente info in domeniul asta.
    Nu inteleg ce cauta Compass in aceasta ecuatie? Credeam ca vorbim de masini!
    Toata stima pentru motorul de 1,8 diesel, este silentios si potent. Overall, un pic cam scumpa, dar tehnologia se plateste (la fel ca si la CX-5)
    Mitsubishi 28 de poze, Citroen 63, Audi S7 41 de poze, Lodgy 25. Care este criteriul dupa care stabiliti numarul de poze?
    Si multumesc pentru ca ati facut o poza si cu locurile din spate.
    SPor!
    11 9
  • un cititor
    @octav71
    Vorbim de crossovere. Koleos si ASX sunt in aceeasi clasa. Inainte sa-mi dai replici mie, mai bine citeste ce a scris Automarket (Sebastian Toma) la capitolul Performante in testul cu noul Koleos. Mie nu mi se pare corect sa pucteze asa discriminatoriu. Ce daca sunt 2 teste facute de 2 jurnalisti diferiti?

    http://www.automarket.ro/test-drive/renault-koleos-facelift-cvm-privilege-43960.html
    10 5
  • driver82
    Mda, cam umflata nota...
    14 5
  • avatar
    asx
    ASX-ul este lider la materiale toxice folosite la interior. Ca spatiu mi se pare sub concurenta iar ca pret peste :)
    10 4
  • Octavian
    @octav71
    'Oferim aceleaşi calităţi în teren accidentat şi manevrabilitate ca şi vehiculele cu tracţiune integrală consacrate, cum ar fi Jeep-ul'. Descrierea respectiva o gasesti pe site-ul Mitsubishi . Tehnologia se plateste , corect , dar din pacate nu prea regasesti tehnologie de ultima ora pe ASX, sa nu mai spunem de pretul de pornire de 32.000 euro. Pana la urma beneficiaza de o platforma compacta ( apropo, vezi ca se inrudeste cu Compass, e platforma dezvoltata in comun Daimler-Chrysler- Mitsubishi) , motorizari decente si dotari care ii duc pretul acolo unde e . In rest, praf in ochi : sistem de tractiune integral mediocru, capabilitati off road ioc, spatiu interior extrem de limitat , garda la sol rusinoasa ,etc,etc . Iar daca compari cu Jeep Compass , acesta din urma e ' mai masina' macar prin prisma capabilitatilor off road( tractiune,garda la sol , cutie automata adaptata, etc) + motorizare , capacitate de tractare , consum , etc. Poate varianta de baza a ASX-ului, la 17.000 euro isi merita banii , dar sa dai dublu si sa sari de pragul de 30k ...nu prea merge. Sa fim seriosi, nu vorbim de Pajero , vorbim de un Lancer cu garda la sol marita si 4x4.:P
    15 2
  • :)
    Daca si modelul asta este diamant... Mai da-i in sloboz de M5,M6,S Klasse , A8 , si toate celalte modele premium care se respecta.
    2 5
  • IngerulNegru
    @un cititor
    Koleos? Pe aici se discuta despre masini, nu despre Renault si Dacia.Daca s-ar face o sectiune de camioane/utilitare le-ai gasi pe acolo. Ca sa terminam cu glumele, Diamond Edition este un ASX in care s-a mai investit ceva cat sa ia ochii.Degeaba imbraci cu piele un plastic tare,la un moment dat tot o sa inceapa sa scartaie, vezi Renault.De ce as da 32000 euro pe un ASX?Doar ca are piele si scaune incalzite si un look mai schimbat? Nu asta caut. Caut o masina care sa isi faca treaba si sa consume putin, sa ma duca in siguranta la destinatie si sa se strecoare si pe acolo pe unde un break obisnuit nu se baga.Si atunci ASX-ul normal e mai mult decat imi trebuie.
    9 5
  • prafosul
    @Octavian: ASX nu mai foloseste vechea platforma dezvoltata in comun cu Jeep/Chrysler/Dodge, folosita acum doar de Lancer. Este o arhitectura noua, p-Global, utilizata in diverse versiuni de ampatament, de toate noile modele Mitsubishi si de ''fratii'' din concernul PSA, 4008/Aircross.
    2 1
  • chuck norris
    cam anost
    1 0
  • Traian
    @IngerulNegru

    Da discutam de masini, cu Renault in calitate de constructor cu state mult mai vechi decat Mitsubishi in industria auto, in prezent un Renault aflat intr-o Alianta cu un specialist 4x4-Nissan, adica un grup puternic aflat intr-un clasament la ani lumina de maruntelul Mitsubishi. Mda, as spune ca trebuie sa discute oameni seriosi, nu comedianti. Lasa oamenii care stiu cum stau lucrurile si du-te inapoi la spart seminte in fata blocului, copile.
    1 3
  • Ingerul Negru
    @Traian: A veni si a compara Koleos, care e in clasa lui Outlander, cu ASX arata cata lipsa de cultura auto ai. Nu ma lua pe mine cu copile si alte de-astea. Detin un Renault, stiu pentru ce l-am luat, sunt multumit de el si de cat am platit. Dar atat! Nu poti alatura Renault si Mitsubishi. Ar fi ca si cum ai spune ca Megane e la fel cu Lancer, ceea ce e penibil. Ca si tine, de altfel. Vezi tu, Nissan si Renault au masini bune, daca stii ce vrei si esti pragmatic. Mitsubishi ofera altceva. Si nu vorbim aici despre Renault Sport sau GTR-uri, seria z de la Nissan samd. Nu! Aici vorbim de masini de serie, normale. Iar aici Renault este mai slab decat Mitsubishi. Pricepi???? Ca sa nu mai spun ca la Mitsu iesi mai ieftin ca intretinere decat la Renault.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru