Drivetest Opel Corsa (2010-2014)

1.3 CDTi 95CP Cosmo ecoFLEX S/S
Opel Corsa (2010-2014) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 14.02.2012
O pipetă de motorină

Opel Corsa este model popular. Foarte de succes pe piaţa românească, este unul dintre cei mai importanţi jucători în segmentul B european alături de Ford Fiesta, Volkswagen Polo sau Renault Clio. Corsa este un model iubit în România, fiind extrem de răspândit pe străzi. Dar, cu toate acestea, Corsa nu mai atrage atenţia aşa cum o făcea acum câţiva ani, dup lansare. De aceea, Opel a operat un facelift. Destul de discret. Mai interesant este că Opel a creat o gamă de modele eco prietenoase ce poartă sigla Ecoflex. Despre asta vom vorbi azi, deoarece avem în faţă un Opel Corsa Ecoflex 1.3 CDTi.

Opel Corsa (2010-2014)
1.3 CDTi 95CP Cosmo ecoFLEX S/S

  • Pret de pornire 13.645 €
  • Pret model testat 16.170 €
  • Taxa auto 114 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Sigla Ecoflex de pe spatele modelului ne atrage atenţia că avem de a face cu un model prietenos cu mediul. Pentru modelul Corsa, Opel a ales motorul 1.3 CDTi ca cel mai potrivit pentru a purta sigla Ecoflex. Acest motor este disponibil pe Corsa în două versiuni de putere: 75 şi 95 CP. Noi am avut la dispoziţie versiunea mai puternică a acestui propulsor. Aceasta, reprezntată de un motor de 1.248 cmc, dezvoltă 95 CP la 4.000 rpm şi 210 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm. Este asociat cu o cutie de viteze manuală cu doar cinci trepte a cărei etajare a treptelor trei şi patru este cam ciudată. Motorul este destul de zgmotos, mai ales atunci când temperaturile exterioare scad sub -10 grade Celsius. Lucru destul de întâlnit în luna februarie a acestui an.

Consum

Punctul forte al acestui model este consumul de carburant. Motorul turbodiesel de dimensiuni mici asociat cu sistemul Start-Stop plus alte îmbunătăţiri scad consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon. Din păcate, noi am testat acest model în perioada în care iarna bucureşteană s-a manifestat din plin. Gerul foarte puternic a influenţat consumul de carburant, iar sistemul Start-Stop nu a a intrat în funcţiune decât când temperatura ambientală a crescut. Chiar şi aşa, am înregistrat un consum urban de 5.8-6.1 litri /100 km. Cifrele oficiale spun 4.3 l/100 km, consum urban şi 3.6 l/100 km consum mediu. Dacă temperatura ambientală ar fi fost pozitivă şi am fi avut şi pneurile cu rezistenţă redusă la înaintare (maşina era dotată cu anvelope de iarnă), sunt sigur că am fi obţinut un consum urban undeva în jur de 5 l/100 km. De remarcat că acest propulsor de 95 CP emite doar 109 g/km CO2.

Performanţe

Dacă acest motor excelează la capitolul consum de carburant şi emisii de dioxid de carbon, performanţele nu sunt uimitoare. În cazul Opelului Corsa 1.3 CDTI Ecoflex de 95 CP viteza maximă este de 177 km/h iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în 12.3 secunde. Pentru un propulsor diesel de 1.3 litri, nu ne putem aştepta şi la performanţe uimitoare. Comparând aceste cifre cu modelele concurenţei, vedem că modele ca Citroen C3 1.6 HDI 95CP, Lancia Ypsilon 1.3 Multijet 95 CP sau VW Polo 1.6 TDI 90 CP se laudă cu viteze de top de peste 180 km/h şi acceleraţii de la 0-100 km/h în jur de 11.5 secunde. Cea mai "rapidă" maşină din acestă clasă este Toyota Yaris 1.4 D-4D 90 CP cu 10.8 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 km/h.

Interior

Interiorul lui Corsa este un loc al contrastelor. Pentru clasa mică nu este nici cel mai spaţios interior pe care l-am întâlnit, dar este ceva mai bine structurat ergonomic decât alte modele. Însă Opel nu vrea să renunţe la câteva detalii pe care personal le consider depăşite. În primul rând, display-ul de pe consola centrală este identic ca grafică cu cel de acum două generaţii. Nu înţeleg de ce Opel nu renunţă la manetele cu impuls pentru semnalizare şi ştergătoare. Sunt enervante şi necesită timp să te obişnuieşti cu ele. 

De partea bună a poveştii vin în schimb plasticele moi şi de o calitate suficient de bună. Nivelul de echipare al modelului testat de noi era Enjoy, iar o parte dintre dotările de la interior au fost opţiuni. De exemplu, volanul cu trei spiţe legat în piele costă 95 euro, pachetul pentru fumători 15 euro, comenzile pentru sistemul audio pe volan 45 euro.

Preţ de achiziţie

Pentru că este un model economic care ţine cu casa şi este foarte prietenos cu mediul înconjurător, Corsa Ecoflex 1.3 CDTi Enjoy 95 CP are un preţ de pornire ceva mai mare decât versiunile "normale": 14.265 euro. În plus, modelul de test mai avea o serie de opţionale care au dus preţul la 16.170 euro. 

Cea mai mare concurenţă vine din partea constructorului autohton Dacia. Modelul Sandero cu motor 1.5 dCi de 90 CP costă 11.600 euro, dar nu oferă, ce-i drept, sisteme ca Start-Stop sau pneuri cu rezistenţă redusă la înaintare. Performanţele sunt, de asemenea, ceva mai slabe. În rest, Ford Fiesta, Kia Rio, Renault Clio şi Skoda Fabia se învârt în jurul preţului ui Corsa Ecoflex. Există şi modele mai scumpe: VW Polo, Toyota Yaris sau Citroen C3.

Siguranţă

Opel Corsa a fost testat constant de-a lungul anilor de către EuroNCAP. Ultima dată, Corsa a fost supus unui crash test în sesiunea din 2006. A obţinut atunci un scor de cinci stele. Pentru versiunea de echipare Enjoy, ESP-ul este opţional şi costă 160 euro. 

Ţinută de drum

Corsa nu a excelat niciodată la acest capitol. Este însă un model corect, suficient de confortabil pentru uz urban, dar şi destul de distractiv atunci când este scos la drum lung. Nu are ţinuta de drum a unui Ford Fiesta, nici calitatea suspensiei de la VW Polo. Este cumva un compromis între cele două. Dar clientul care va alege versiunea Ecoflex va fi mai puţin interesat de ţinuta de drum. Acesta va fi atras de consumul de carburant extrem de scăzut şi de faptul că achiziţionează un automobil "verde" care poluează mai puţin decât o maşină normală.

Vizibilitate

Corsa nu pune probleme de vizibilitate pentru cel de la volan. Geamurile, parbrizul şi luneta sunt suficient de mari pentru a nu avea probleme la mevrele de parcare. Oglinzile retrovizoare sunt suficient de mari şi sunt bine plasate pentru a avea o perspectivă bună asupra traficului din jur.

Tehnologie

Motorul de 1.3 CDTi este principala piesă tehnologică cu care se mândreşte acest model de Corsa. Este extrem de economic şi suficient de puternic pentru un motor atât de mic. Pentru a deveni un Ecoflex, acest motor este ajutat de sistem Start-Stop care poate fi dezactivat prin intermediul butonului eco de pe consola centrală. Opel spune că pentru a obţine consumul redus şi emisii de dioxid de carbon mici a mai redus viteza de relanti a motorului, a adăugat pneuri cu rezistenţă redusă la înaintare (absente pe maşina noastră de test din cauza iernii), iar raportul final din cutia de viteze a fost lungit. De asemenea, caroseria a fost coborâtă cu 20 mm pentru a îmbunătăţi performanţele aerodinamice. În rest, modelul testat dispunea de tehnologia modestă pe care o găseşti pe versiunea de echipare Enjoy, al doilea nivel de echipare din gama Corsa.

Design

Acest  Corsa este cel îmbunătăţit estetic de curând. Diferenţele de design sunt discrete şi sunt vizibile mai ales în zona blocurilor optice frontale. Acestea sunt mai mari, mai profilate şi includ lumini de zi. De asemenea, a fost redesenată şi zona proiectoarelor de ceaţă. Partea din spate este însă identică. Silueta generală a rămas identică, astfel că noul Corsa nu va putea fi confundat cu alt model concurent. 

Nu ne-a placut

  • Motor zgomotos
  • Cutie de viteze etajată ciudat
Date tehnice - Opel Corsa (2010-2014) 1.3 CDTi 95CP Cosmo ecoFLEX S/S
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1248
Lungime mm
3999
Putere maxima CP (rpm)
95 (4000)
Latime mm
1737
Cuplu maxim Nm (rpm)
190 (1750)
Inaltime mm
1488
Viteza maxima km/h
177
Greutate kg
1199
Acceleratie 0-100 km/h s
12.3
Ampatament mm
2511
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
40
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
285
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Opel Corsa (2010-2014)

Ultimele teste

Comentarii (22)

  • O masinuta de crizea, nici prea prea...., nici foarte foarte...!
    19 6
  • Constantin
    culoare
    Cum se numeste culoare ca e super.
    6 7
  • Cool ,cred?
    Detin acest model dar pe benzina 1.4 lant 101 cp jante scaune incalzite si volan piele incalzit cu comenzi ,8 airbeguri ,faruri adaptive, piele ,clima cu dispei mare esp ebd cbc sunt super multumit pe timpu asta iimi consuma in jur de 8.6 9 merg numai prin orsa ma ajuns 12.200 cu 3 vouchere discount
    6 10
  • @
    Dupa parerea mea mai bine arata inainte de facelift. Oricum nu este un model prea stralucit. Mai bine mi-as cumpara un Grande Punto, caci are acelasi motor.
    Pretul este destul de piperat. Chiar nu merita acesti bani.
    Seat Ibiza sau VW Polo arata mult mai bine (in caliteate de fan al acestor marci).
    15 24
  • f scumpa
    Masina costa peste 16000Eur si nu are climatizare automata, geamuri electrice spate sau aux/USB. De la o vreme toti constructorii se arunca la niste preturi...
    20 2
  • cosmin
    corsa
    in primul rand LA MULTI ANI DE SF.VALENTIN!si apoi cred k este o masina f reusita kiar si la acest scor pe care i lati dat.in ciuda minusurilor minore...este o masina perfecta pt oras mai ales pt romani:mica,practica,iarna sar putea sa fie o problema(tractiune doar pe fata)...,frumushik,economica in primul rand!deci o masina pe placul nostru,alte reprosuri nui gasesc dekt cele mentionate si de dvs intro oarecare masura...oricum bv OPEL!tot asa!si astept un comparativ si sper sa mentionati si clasamentul:D mult succes!!
    3 9
  • din moment ce esti un vagonist convins nu puteai sa dai alte exemple bineinteles. eu simpatizez marca opel mai mult sau mai putin dar corsa e clar o masina foarte ok si tu o compari cu polo care e de generatie noua si poate daia ti se pare un plus . pt mn polo e un golf mai mic adica plictisitor. si corsa e booring daca nu ai bani de niste dotari calumea insa full options vs full options corsa e mai atragatoare. c 3 de exemplu mi se pare mult mai tare.
    9 14
  • ******
    de ce sa cumpar corsa cand pot cumpara chevrolet aveo 1.3 diesel ???? cu banii mai putin ,aceasi masina dar cu alta palarie ........
    20 14
  • daniel
    coolness effect
    in functie de ce ati dat la coolness effect interesanta la asta si neinteresanta la citroen c3? iar punctajul la fel., aiurea, cand a aparut a primit 4,2 si acum 3.8. Mi se pare enorma diferenta, numai pentru faptul ca a evoluat piata. unde-i obiectivismul?
    11 4
  • Un bidon de benzina!
    6 11
  • reclama mascata Fiat
    multumim pt reclama facuta motoarelor italiene... doar profanii nu stiu ca e vorba de motrul 1,3 mjet de la Fiat... din pacate, opel a "reusit" sa ii mai scada din performante,[rin softul neperformant+ turbina inhouse... dpdv al motoarelor diesel, italienii le dau lectii nemtilor de ani buni !
    14 16
  • o balarie
    scumpa ca dracu ...tre sa fii nebun sa dai atatia bani pe flegma asta de masina...la 16.000 iei un sedan dotat destul de bine ...de ex Cruze... nu stiu ce e in capul producatorilor cand arunca astfel de preturi ...apoi se mira ca scade piata de masini noi... pai va urez faliment fericit :))))))
    27 7
  • :)
    Poate e o masina buna,merge bine,e noua,are consum mic tra la la.

    Ideea este ca trebuie sa fii nebun sau ticnit sa dai 16000 de euro pe o masina ca asta.Fie ea si noua.16 000 de euro.
    19 2
  • serpe66
    iacs
    te doare mintea...o masina de categoria asta ar trebui sa fie max 8000 euro....cu indulgenta...ce naiba , is numai niste cotete pe 4 roti...
    12 4
  • dagwod
    scump vericule.......
    Mie personal mi se pare foarte scumpa....
    Acum depinde cine o cumpara.....
    Daca vorbim strict de masina in sine...adica transport.....

    la 7000 iti iei golf 5 tot diesel, mai bagi 1000 in el ca sa il pui la punct!
    si iti raman bani de inca un golf 5 :)))
    15 4
  • corsa
    masina este f scumpa. 16.000euro? sa fim seriosi. este o masina de clasa mica. in banii astia iti iei o masina din clasa golfului cu destule dotari.
    10 3
  • scumpa mea
    Nu zic că-i puțin 16.000 pentru o mașină din clasa mică, dar uite, un Aveo LTZ cu același motor costă aproape 15.000, iar un Polo 1.2 TDI (da, ăla cu un cilindru lipsă) tot pe-acolo în echiparea Comfortline. O comparație între dotări e treabă de chinez bătrân, mai ales la ora asta, dar pun pariu că un Corsa Njoy iese mai bine, inclusiv la prețurile opționalelor.

    Că există și variante mai ieftine, clar. Că merită sau nu una anume, asta-i la alegerea fiecăruia. De-aia prețurile la orice mașină încep jos și se termină sus. Trebuie ținut cont de lucrurile astea înainte de a afirma că asta-i "mașină scumpă".
    8 2
  • *****
    @sneaker ......... aveo 1.3 95cp echiparea ltz costa 14750 deci 1500 euro fata de opel corsa care e aceasi masina dar cu alta sigla ........daca ne uitam la aveo 1.3 95 cp echipare ltz+ unde avem trapa si scaune incalzite pret 15350 ...corsa cu aceste dotari sare de 17000 euro ... si acum mai pun odata intrebarea ...... De ce sa cumpar opel corsa si nu chevrolet aveo ???
    4 1
  • crysti09
    Sa ii vedeti pe baietii care vand OPEL...plini de ei, increzatori etc ....si asta doar cand ii intrebi daca nu mai reduc ceva la pret. In rest amabili, binevoitori.

    Cum zicea colegu de mai sus ....faliment placut ))))
    6 2
  • cristi
    Sunt posesor de corsa 1.4 100 cp si sunt dezamagit total in oras ia 9 afara ia 7-8 fara sa depasesti 130 la ora nu are stabilitate este mai zgomotoasa cu mult decat loganul
    Parerea mea este ca masinile mici sunt prea scumpe pentru ce ofera
    2 2
  • crocodilul
    Ba ducetiva la culcare voi astia, care sunteti precum vulpea care nu ajunge la struguri si spuneti ca sunt acri. Voi ati facut diferenta de bani la cat costa un vw polo 1.6TDI de 90cp, numai zic ala de 105cp si apoi sa vorbiti, de parca ala este poleit cu aoleo, ce sa zic sunteti platiti de prea maritul grupul vag sau poate sunteti chiar posesori de vag-uri, orricum automarketul asta dupa cum se vede sunt platiti bine sa laude numai vag sau fordu ca de!, asa isi ia si ei banu, ma rog asta este cu capitalismul asta. Aia dau banu gros sa fie mereu in fruntea clasamentului in revistele astea care mai de care. De fapt niste neaveniti se suie si ei la volan care habar nu au sa conduca si isi dau cu parerea, da ei trebuie sa faca marketing. Tot atat de bine pot da multe exemple aici, referitor la performantele, ce zic astia de fac reclama atata la grupul vag sau care or mai da chasul gros. Pai zicea ceva de stabilitate, ca nu ar avea, pai eu va zic in calitate de posesor al unui opel corsa ecoflex, ca se pisa pe multe masini din clasa ei la stabilitate, inainte sa o cumpar am testat mai multe marci de masini. Daca te uiti la ampatamentul, ecartamentul, garda la sol, sta mult mai bine decat un vw polo, skoda fabia, reno clio, seat ibitza,hiundai i20,chiar si fiat grande punto care multa lume zice ca este la fel, dar nu este nici pe departe, si ca performante am scos chiar un timp mai bun, decat ce scrie in carte de 11,8s de la 0-100km/h, portbagajul este chiar putin mai mare decat la un vw polo, si in primul rand nu prea putem compara un motor de nici 1.3 cu unul de 1.6 . Atunci faceti comparatie cu motorizarea de 1.7 de la opel corsa, 130cp si 300nm de la 1500-2500, care iarasi se pisa pe toate motorizarile diesel concurente in clasa ei. pana la urma si un vw polo ajunge la peste 17000 de euro sau tot atat de bine un ford fiesta. Ca disign eu il vad mai atragator decat un vw polo care aduce a sobru si demodat sau skoda fabia care zici ca aproape este un logan patratos cu ramele usilor de zici ca e dacia 1300, este clar ca din topor si cu cel mai mic ampatament si ecartament. Doar fordul fiesta mia mai placut ca design la exterior si interior care pare totusi mult mai futurist decat un polo. Ce am apreciat la polo a fost calitatea plasticelor mai buna decat la corsa pe care se pare ca il cam dezavantajeaza, iar despre frantuzoaice sau chevrolet nici nu mai incape comparatie ka sunt mulllllt mai praf, as putea sa scriu chiar un roman despre renault clio sau pejo 207 sau aveo. Apropo ala de vorbeste din burta cu consumul lui cred ca este mai mult ca sigur un loganist fustrat. Pai zimi si mie ce masina cu motor aspirat de 1.4 16v sau 1.6 8v sau chiar un 1.2 16v o sa iti ia tie in oras sub 9-10%, cred ca vorbesti prostii. Apropo am un vecin pe scara cu un aveo si mi-ia zis omu ca sub 12% vara nu iese si asta fara aer dat drumul si fara cine stie ce vitejii ca are copilu mic pe bancheta din spate, si la doi saci de adeziv i sa lasat la pamant masina; mai am unul la parter care se plange cu matizul care ajunge la 8% in oras. Prea scumpa domne, pai iati sh-uri de vw sau alte alea, si dupa aia te intrebi de ce mia cazut turbina sau alte alea. Cea mai buna masina ramane tot una noua orice ai zice, si daca este sa o luam la pret si un logan dci depaseste 10000 de eu, ce ai vrea opel la pret de logan hai pa.
    9 3
  • Manuel
    Si eu sunt posesor de corsa in 2 ani am facut 50000 km prin toata tara, dar deja a trebuit sa schimb bieletele pe fata, usile din spate nu se mai inchid la telecomanda, raman deschise, este inca in garantie, asa ca m-au programat sa-mi schimbe incuietorile, si ce ma deranjeaza cel mai mult, nu este bine izolata, intra praful in masina de parca as intra pe drumuri neasfaltatea, trebuie sa aspir scaunele si sterg praful cel putin odata pe sapt ca daca nu e groaznic. De la opel am mai condus si insignia, acolo e izolata ok, dar la corsa e dezastu
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru