Drivetest Opel Mokka (2012-2017)

1.7 CDTI 130CP Enjoy S/S
Opel Mokka (2012-2017) zoom
de Sebastian Toma
Marti, 30.10.2012
Drept la replică

SUV-urile de segment B. The next big thing, cum ar spune americanii. Europenii par să fie înnebuniţi după acest segment, dacă judecăm după numărul de producători de automobile care au început să dezvolte modele pentru această fostă nişă. De un an şi jumătate, Nissan Juke este liderul acestui segment, modelul atrăgând o grămadă de clienţi prin nebunia sa. E un fel de etalon în materie de succes. Modelul japonez urmează să primească o doză concentrată de cafea, mai ceva ca un espresso italienesc. E vorba de primul său rival adevărat, Opel Mokka.

Opel pregătea de ceva vreme modelul Mokka, despre care ce se credea că este o versiune înălţată a lui Corsa. Reprezentanţii Opel jură însă că între cele două nu-i nicio legătură, Mokka are o platformă nouă, realizată cu o serie de componente preluate de la Astra. Deşi este proaspăt lansat pe piaţă, Mokka a înregistrat deja 40.000 de comenzi, iar nemţii sunt încrezători în privinţa viitorului acestui model.

Opel Mokka (2012-2017)
1.7 CDTI 130CP Enjoy S/S

  • Pret de pornire 16.790 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Testul internaţional cu Opel Mokka ne-a pus în faţa a două dintre cele trei motorizări oferite: 1.4 Turbo şi 1.7 CDTI. Le-am încercat pe amândouă, dar CDTI-ul ne-a intrat la suflet. A fost ca întâlnirea cu un prieten vechi, pentru că este diesel-ul pe care îl cunoaştem deja din gama Opel. În plus, cei de la Opel estimează că va reprezenta peste 50% din vânzări la nivel european.

Spre deosebire de SUV-urile mai mari, combinaţia motor diesel-tracţiune integrală, cu sau fără transmisie automată, nu va fi bestseller-ul gamei. De ce? Clienţii de SUV-uri de segment B nu ies de pe şosea aproape niciodată, iar un sistem 4x4 aduce costuri mai mari şi, în acest caz, cântăreşte doar 65 kg în plus. Transmisia automată va exista însă ca opţiune.

Motorul CDTI de 1.7 litri este acelaşi cu cel care echipează modelele Corsa, Astra şi Meriva şi oferă 130 CP la 4.000 rpm, respectiv 300 Nm între 2.000 şi 2.500 rpm. În raport cu motorizarea de 1.4 litri, acesta oferă reprize net superioare, iar comportamentul său este plăcut încă de la 1.500 rpm. La ralanti, propulsorul nu emite un nivel deranjant de decibeli, însă acesta se face auzit odată ce trecem de 2.500 rpm.

În raport cu principalul său rival, Nissan Juke, Mokka vine cu mai multă putere şi cu mai multe versiuni alături de care este oferit motorul diesel, ceea ce ar trebui să atragă o bază mai mare de clienţi.

Consum

Opel Mokka are un consum mediu de 4.5 litri la sută pentru versiunea diesel. Consumul urban este declarat la 5.4 litri la sută, pe când consumul extraurban este declarat la 4.0 litri la sută. În cadrul testului nostru, concentrat pe drumuri naţionale şi autostrăzi, versiunea 1.7 CDTI a lui Mokka a consumat între 5.0 şi 5.8 litri la sută.

Principalul rival al lui Mokka, Nissan Juke, are o versiune diesel cu un singur nivel de putere, 110 CP, care are un consum mediu de 4.9 litri la sută. Versiunea diesel a lui Mini Countryman are un consum de 4.6 litri pentru unitatea de 2.0 litri şi 143 CP, respectiv 4.4 litri la sută pentru unitatea de 1.6 litri şi 112 CP. Astfel, această rundă este câştigată de noul jucător al segmentului, Opel Mokka.

Performanţe

Opel Mokka accelerează de la 0 la 100 km/h în 10.5 secunde în versiunea 1.7 CDTI. Modelul german poate să atingă o viteză maximă de 187 km/h. Principalul său rival, Nissan Juke 1.5 dCi, are un timp 0-100 km/h de 11.2 secunde şi o viteză maximă de 175 km/h.  Countryman Cooper SD îl întrece pe Mokka la 0-100 km/h şi este capabil de o viteză maximă superioară.

În cazul celor două modele, diferenţa de 20 CP şi 60 Nm în favoarea lui Mokka se simte din plin la fiecare apăsare a pedalei de acceleraţie. În ciuda faptului că Juke este destul de agil, Mokka oferă reprize foarte bune şi performanţe superioare.

Interior

Interiorul este printre cele mai reuşite elemente ale noului Mokka. Opel Mokka este spaţios şi are un interior plăcut. Chiar are cinci locuri reale şi există un portbagaj suficient  de spaţios încât să găzduiască bagajele celor cinci pasageri, capacitatea sa fiind de 356 litri.

Exemplarul Mokka testat este echipat cu scaune faţă certificate AGR, care prezintă încălzire pe trei niveluri, reglare electrică a înălţimii şi a suportului lombar. Reglarea spătarului şi glisarea faţă-spate a scaunelor din faţă ale lui Mokka sunt realizate manual. Scaunele din faţă sunt comfortabile, iar poziţia la volan este înaltă. Bancheta spate este fracţionabilă 40/60 şi oferă trei locuri, toate fiind suficiente chiar şi pentru pasageri mai înalţi.

În ceea ce priveşte materialele, observăm numeroase influenţe de la Astra şi Insignia, atât în privinţa calităţii, cât şi în cea a design-ului abordat. Opel Mokka are fix 19 spaţii de depozitare de diferite mărimi, suficient pentru cerinţele unei familii moderne. Singurul element deranjant este levierul frânei de mână, care are dimensiuni mai mari decât ar fi fost necesar, ceea ce poate deveni un inconvenient atunci când sunt amplasate sticle în suporturile de pahar alăturate.

Preţ de achiziţie

"Când ne gândeam noi la Mokka, în segment existau doar Suzuki SX4 şi Fiat Sedici", spuneau reprezentanţii Opel la conferinţa de presă a noului Mokka organizată odată cu testul internaţional. Între timp, segmentul a primit un jucător important, Nissan Juke, care a arătat lumii că se poate.

În ceea ce priveşte publicul ţintă, 60% din acesta este format din bărbaţi, dar reprezentanţii mărcii sunt de părere că o parte din aceşti clienţi se vor lăsa convinşi de "jumătatea lor mai bună" să aleagă noua maşină, deci Mokka încearcă să atragă atât domnii, cât şi doamnele.

Cei de la Opel ştiu deja că persoanele care vor să cumpere un Mokka nu au niciun interes să iasă de pe şosea, iar tracţiunea integrală nu este nici ea pe lista de dotări dorite. Dar se doreşte o gardă la sol mai ridicată, o poziţie la volan mai ridicată, un interior spaţios şi un consum mic de carburant. Până aici, toate bune, Opel a livrat fix aceste caracteristici.

Versiunea de bază a lui Mokka, un 1.6 benzină de 115 CP, pleacă de la 16.790 euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Bestseller-ul va fi un 1.7 CDTI, aşteptat să fie ales de peste jumătate dintre clienţii de Mokka. Estimăm că această versiune va porni de la 19-20.000 de euro pe piaţa internă. Motorizarea 1.4 Turbo este aşteptată să fie aleasă de 20% dintre clienţi.

Siguranţă

Opel Mokka nu a ajuns încă în mâinile celor de la EuroNCAP. Însă, nemţii au în vedere obţinerea unui punctaj de cinci stele, obiectiv pe care ar trebui să-l atingă fără probleme din moment ce toate modelele din gama lor curentă au cinci stele de siguranţă.

Toate versiunile Mokka includ controlul electronic al stabilității (ESC), Controlul tracţiunii (TC), precum şi sistemul de asistenţă la pornirea în rampă (HSA) şi sistemul de control la deplasarea în pantă (HDC). Echiparea standard include airbag-uri frontale şofer şi pasager, airbag-uri laterale şofer şi pasager, precum şi airbag-uri cortină faţă şi spate.

Ţinută de drum

SUV-urile de segment B nu oferă o ţinută de drum sportivă. Nu-i rolul lor, pur şi simplu. La fel este cazul lui şi Mokka. Nou-venitul în gama Opel este orientat spre confort şi are o ţinută de drum previzibilă, cu o clasică tentă subviratorie, care apare în situaţiile limită. Versiunile 4x4 au o suspensie ceva mai fermă, dar nu vorbim despre o diferenţă majoră.

O schimbare semnificativă faţă de alte modele din gama Opel vine la nivelul direcţiei, actionată integral electric. Aceasta are un reglaj mai moale, care ajută în mediul urban, dar poate deveni neplăcut dacă îţi place să conduci sportiv.

Capacităţile off-road sunt limitate, dar Mokka nu va intra oricum în acest mediu, după cum arată datele culese de cei de la Opel. Avem o gardă la sol suficientă pentru a urca borduri şi pentru a trece fără probleme peste micile imperfecţiuni ale drumurilor europene.

Vizibilitate

Mokka are o poziţie înaltă la volan, un set de oglinzi laterale generoase şi o lunetă cu dimensiuni potrivite. Pe lângă aceste elemente, Mokka poate fi comandat şi cu senzori de parcare faţă şi spate, alături de o camera video pentru marsarier.

Singurul element care ar putea să impună probleme ar fi montanţii C, dar acest lucru este acoperit de camera video pentru marşarier.

Tehnologie

"Noi credem că maşina nu este un iPod", au spus cei de la Opel când au deschis subiectul tehnologie. Ei spun că trebuie să poţi accesa comenzile multimedia fără să te uiţi la ecran, iar pentru asta ai nevoie de mai multe butoane, nu de o singură comandă multifuncţională. Nemţii au notat rapid criticile care vizau numărul mare de butoane amplasate pe consola centrală şi le-au reorganizat mai bine. Ideea principală este că au împărţit comenzile în două, după cât de des sunt folosite: în stânga celor două rotiţe care comandă unitatea multimedia, găsim comenzile pe care le folosim mai des, pe când comenzile pe care le folosim mai rar sunt amplasate în partea dreaptă.

Mokka beneficiază şi de cea de-a doua generaţie a camerei video frontale Opel Eye, care include un sistem de avertizare privind o coliziune frontală (FCA), sistem de recunoaştere a indicatoarelor rutiere şi sistem de avertizare privind depăşirea benzii de circulaţie (LDW).

Nu putem să nu menţionăm sistemul FlexFix, care găzduieşte o bicicletă în standard şi permite circularea cu o viteză mai mare de 120 km/h cu bicicleta montată. Cu ajutorul unui accesoriu, Mokka poate transporta trei biciclete pe sistemul FlexFix, iar acestea pot fi înclinate în jos printr-o manevră simplă pentru a putea deschide portbagajul.

Design

Din punctul de vedere al design-ului, Mokka este clasic pe lângă Juke. De fap, orice e clasic pe lângă Juke. Pe de o parte, Nissan a riscat mult şi bine cu Juke, dar aspectul crossoverului japonez ar putea să nu fie la fel de atrăgător peste câţiva ani. Opel a mizat însă pe limbajul de design cu care şi-a obişnuit clienţii, care poate să treacă mai uşor peste încercările timpului.

Mokka este un model care nu este încărcat cu artificii estetice inutile şi reuşeşte să evite "efectul matrioşka" din gamele altor constructori germani, cu toate că este un amestec de idei ale designerilor din Russelsheim.

Nu ne-a placut

  • Direcţie electrică moale
  • Capacităţi soft-road limitate
  • Suspensie relativ moale
  • Rafinament motor 1.7 CDTI
Date tehnice - Opel Mokka (2012-2017) 1.7 CDTI 130CP Enjoy S/S
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1686
Lungime mm
4278
Putere maxima CP (rpm)
130 (4000)
Latime mm
1777
Cuplu maxim Nm (rpm)
300 (2000)
Inaltime mm
1658
Viteza maxima km/h
193
Greutate kg
1354
Acceleratie 0-100 km/h s
10.0
Ampatament mm
2555
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
52
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
356
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Opel Mokka (2012-2017)

Ultimele teste

Comentarii (15)

  • Ce inseamnă subiectivitatea ... Am citit ieri un articol despre Opel Mokka de la un site celebru (cu cei 3 prezentatori britanici) realizat la același eveniment de presă. În acel articol se spunea că dintre cele două motoare testate dieselul de 1.7 este vechi, puturos și gălăgios și nu merită comandat și dacă ar fi posibil toată lumea ar trebui să meargă pe varianta 1.4 turbo. Adică exact invers de ceea ce se spune aici. Morala ar fi să nu vă lăsați influențați prea mult de aceste teste și să mergeți să probați mașina!
    67 11
  • de ce naiba mi`as lua un suv, fie el si de segment mic, compact, whatever, fara 4x4?
    doar sa fiu mai inalt la volan sa pot urca bordurile, sa parchez pe trotuar?
    nu inteleg logica asta, sincer.
    48 36
  • antonny
    De unde au aflat ; Cei de la Opel ştiu deja că persoanele care vor să cumpere un Mokka nu au niciun interes să iasă de pe şosea, iar tracţiunea integrală nu este nici ea pe lista de dotări dorite.
    La pret de Opel Mokka 2wd cumperi aceasi masina cu aceleasi motoare dar cu tractiune 4wd Chevrolet TRAX
    18 14
  • @Alex
    Eu cred ca englezoii de care vorbeam stiu foarte bine ce spun. Motorul de 1.7 este vechi, zgomotos. Nu cred ca ei sunt subiectivi ci cei de la Automarket care sunt cunoscuti fani OPEL.
    @Mog
    Cum de ce? Sa aibe melteanu senzatia de "gip"! Sa se creada in Wrangler!
    26 16
  • silentios vs. zgomotos
    De cand 1.7 cdti e mai silentios decat 1.5 dci ?!! Numai la Automarket se poate!
    40 13
  • @ Automarket

    Maşina poate fi dotată cu tracţiune integrală? Am înţeles ca standard vine doar cu tracţiune faţă dar integrala se regaseşte pe lista de opţionale? N-am reuşit să aflu aceste aspecte din cele scrise de voi.

    Totusi de ce ar cumpara cineva un SUV fără transmisie integrală......? Doar pentru poziţia puţin înălţată de la volan sau mai bine pentru satisfacerea mândriei personale de a avea '" jip" cum spun unii de pe la noi?!

    Revenind la subiect pot spune că modelul de faţă arată bine, mult mai bine decât broscoiul Juke atât la exterior dar mai ales la interior, care cel puţin din poze dă senzaţia de calitate. Totuşi piaţa va hotărâ în privinta acestui Opel, cu un nume cam neinspirat după umila mea părere.
    13 24
  • cam semana cu ix35
    8 19
  • @slVW83
    Sunt şi versiuni oferite cu tracţiune integrală.
    Pentru moment, versiunea 1.7 diesel nu poate fi comandată cu tracţiune integrală, dar va fi disponibilă începând cu anul viitor.
    11 2
  • @silentios vs. zgomotos
    mai important decat szgomotul motorului este antifonarea, din cauza asta in test opelul a iesit mai silentios, pt ca in interior nu se aude la fel ca la un logan 1.5


    Personal observ urmatoarele inconveniente care ar fi trebuit luate in vedere daca tot se aduce aminte de cuvantul SUV:

    - unghiul de atac e ca la o masina normala
    - la bara din fata nu are ce sa caute fusta aceea sub ornamentul acela argintiu
    - garda la sol pare destul de normala = 1540mm atat are un sandero 1550mm
    - nici macar unghiul de degajare nu l-au facut ceva mai sanatos...tot anemic zici ca e, au lasat si toba de esapament destul de jos

    In cazul asta avem deci o masina de clasa B cu pretentii

    Un sistem 4x4 la aceste miniSUV-uri e de preferat mai ales pt iarna si eventualele strazi mai desfundate, nicidecum offroad.
    Banuiesc ca nu s-a investit prea mult in acel sistem 4x4 din cate vad e destul de usor 65kg si asa e de preferat ca sa nu creasca pretul deja marisor pt aceasta categorie....sa plece de la 19-20,000 euro o masina clasa B, motor 1.7, tractiune fata...
    12 19
  • "E vorba de primul său rival adevărat, Opel Mokka."

    Pardon, primul rival adevarat pentru Juke a aparut acum cativa ani si este Kia Soul.

    @mog, ce rost are sa-ti iei Porsche 911 daca are 2 locuri (ca cele din spate sunt o gluma), drumuri pline de gropi, nu are portbagaj si consuma 25l/100 in oras? Nu are nicio logica. Insa uneori inima si placerile vietii dicteaza mai puternic. :)
    20 20
  • Ca design mi se pare reusita.
    Ca motorizare , destul de buna, insa ca si cei de mai sus ,fara 4x4 e cam degeaba.
    10 14
  • arata absolut delicios atat pentru masculi, dar mai ales pt femele :D...in ceea ce priveste dimensiunile mi se pare mai degraba un concurent pentru qasqai decat pentru juke...orice e o masina pe care mi-ar placea sa o detin , mult mai atragatoare decat un tiguan sau un koleos ...
    9 16
  • cultura auto online
    @MPS
    Ai dat un comentariu prostesc ! Vw si Renault nu au inca masini pe segmentul asta ! De fapt asta-i genul de client al acestui Opel: naiv si ignorant.
    15 16
  • @cultura de cartofi online
    pai tu esti un ignorant mai mare decat mine pentru ca am si spus ca la cat este de mare poate fi lejer concurent pentru modelele aduse in discutie de mine ... dc sa nu fie ? ca asa considera presa fiindca are cu x cm mai putin in lungime si ampatament ? mie mi se pare concurent pentru qasqai si bineinteles pentru restul modelelor de nivelul lui qasqai adica , koleos, tiguan (care e ca un break mai inalt ). Pot sa fac diferenta intre 2 nise dinstincte insa in cazul de fata cred ca sunt diferente prea mici pentru a fi ceva clar diferentiat. Este destul de clar si vizibil ca mokka e mai mare decat juke asa ca asta e parerea mea. Sunt curios ce marca conduci ca mai ignorant decat un vw-ist sau reno-ist greu mai poate fi cineva.
    11 9
  • O masina care, din puntul meu de vedere, nu-si are utilitatea in oras. In mediul urban presupun ca va fi cel mai des intrebuintata iar alternative la acest Opel Mokka sunt multe.
    1 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru