Drivetest Renault Clio (2012-2016)

1.5 dCi 90CP Man Life Energy
Renault Clio (2012-2016) zoom
de Mircea Meșter, Sebastian Toma. Foto: Ciprian Mihai
Joi, 13.12.2012
Glamour

Undeva în Franţa, acum vreo 7-8 ani, se lansa o nouă generaţie a lui Clio. Un best seller Renault despre care francezii au considerat că nu trebuie decât să fie prezentat pentru a fi vândut pe piaţă. Asta se întâmpla atunci când termenul criză economică nu exista decât în cărţile de istorie, iar Renault considera că designul poate fi avangardist şi neînţeles, pentru că publicul nu are nevoie de estetică digerabilă în segmentul mic de volum.

Între timp, acel model a trecut şi printr-un facelift apărut fix deodată cu criza economică, însă lucrurile nu s-au schimbat. Clio rămânea un model extrem de bine poziţionat ca preţ şi la capitolul dotări, însă rămânea în urma rivalilor - pe măsură ce aceştia se înnoiau - la capitolul design, calitate percepută şi atmosferă interioară. Aveai o maşină dotată pe bani destul de puţini, dar erai doar unul dintre cei care îngroaşă rândurile posesorilor de maşini, fără să ieşi în evidenţă prin nimic. Asta dacă nu alegeai versiunea RS, evident.

Ei bine, acele vremuri au apus. De fapt, apusul lor se confundă cu răsăritul unui Clio care pare din cu totul altă galaxie faţă de modelul de generaţie veche. Şi nu e vorba doar de design. Conceptul maşinii s-a schimbat total, Renault reuşind să aducă pe lume o maşină care atrage privirile şi în care pur şi simplu îţi face plăcere să stai. Noul Clio e glamour, e colorat, e atent conceput, e plăcut şi, cel mai important, este o maşină dezirabilă. De acum, din toate punctele de vedere.

Renault Clio (2012-2016)
1.5 dCi 90CP Man Life Energy

  • Pret de pornire 10.200 €
  • Pret model testat 15.655 €
  • Taxa auto 150 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Dacă la capitolul design ştim exact cui să-i mulţumim, respectiv lui Laurens van den Acker, la gama de motorizări nu avem un nume cu aceeaşi rezonanţă căruia să-i spunem ce ne place şi ce nu. Dar aici situaţia e mai simplă: 4 motoare diferite, două diesel şi două alimentate cu benzină. Ambele diesel-uri au o cilindree de 1.5 litri, iar motoarele pe benzină sunt de două tipuri: un 1.2 16v şi un 0.9 TCe. Versiunile entry-level ale celor două tipuri de motoare dezvoltă 75 CP, iar versiunile de top oferă 90 CP.

În raport cu rivalii, Renault vine cu o ofertă de motorizări extrem de simplă. Pe lângă simplitate, aceasta vine cu un nivel rezonabil de putere, deşi nu excelează la acest capitol. Cel mai puternic diesel pe care îl poţi cumpăra în această clasă dezvoltă 130 CP, pe când cel mai puternic diesel din oferta Clio, testat de noi, oferă 90 CP şi 220 Nm.

Unitatea vine cu o manuală cu cinci trepte, care are o timonerie precisă şi o etajare corectă, etajată evident spre un consum redus de carburant. Am apreciat în mod special silenţiozitatea acestui propulsor, realizată printr-o antifonare perfecţionată vizibil. Reprizele furnizate sunt corecte pentru nivelul de putere oferit, cu toate că ar fi fost de apreciat şi posibilitatea comandării unor motoare mai puternice, cum ar fi dCi-ul Energy de 1.6 litri şi 130 CP.

Consum

Renault Clio 1.5 dCi 90 CP are un consum mediu de 3.4 litri la sută. Impresionant de mic, dacă ne întrebaţi pe noi. Este atât de mic, încât surclasează orice rival cu putere comparabilă, indiferent de ce artificii pentru reducerea consumului de carburant prezintă respectivul model. De ce? Pentru că noul Clio vine cu sistem Start-Stop şi cu un sistem de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare.

Consumul urban este declarat la 3.9 litri la sută, pe când consumul extraurban este declarat la 3.1 litri la sută. Alături de un rezervor de carburant care găzduieşte 45 de litri, avem în faţă o autonomie cu patru cifre. Cei mai apropiaţi rivali al lui Renault Clio 1.5 dCi 90 sunt Chevrolet Aveo 1.3D în versiunea ECO şi Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX S/S, ambii având un consum mediu cu 0.2 litri la sută mai mare.

În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban care a variat între 3.5 şi 5.8 litri la sută, realizat într-un stil de condus economic şi cu sistemul Start-Stop activat. Dacă aplicăm un regim mai sportiv şi renunţăm la Start-Stop, ajungem la un consum de 6.4 litri la sută. Pe autostradă, rulând cu o viteză constantă de 120 km/h, turometrul afişează 2.500 rpm, iar consumul se stabilizează la 5.5 litri la sută. În regim extraurban, avem un consum situat între 4 şi 5 litri la sută, în funcţie de cât de repede şi de constant ne deplasăm.

Performanţe

Clio are nevoie de 11.9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza sa maximă este de 181 km/h. În ceea ce priveşte rivalii săi, cinci modele sunt mai rapide până la sută, printre care se numără Aveo, C3Fiesta (2008), 208 şi Ibiza facelift. Însă, doar Peugeot 208 şi Citroen C3 1.6 e-Hdi reuşesc să atingă o viteză maximă mai mare decât cea a lui Clio.

De remarcat faptul că toţi rivalii lui Clio echipaţi cu motorizări diesel de 1.6 litri oferă un nivel superior al cuplului maxim, deşi acesta diferă cu doar 10 Nm şi este disponibil la aceeasi turaţie ca şi în cazul lui Clio, respectiv 1.750 rpm.

Interior

Interiorul este zona în care simţi cel mai bine diferenţele dintre conceptul generaţiei anterioare Clio şi cel al generaţiei noi. Adio, materiale crem şi negre cu aspect prăfuit şi obosit! Adio, suprafeţe plane! Adio, plictiseală! Clio a trecut printr-o cură de înfrumuseţare care l-a întinerit cu câţiva ani buni. Şi termenul nu e ales greşit. Dacă aş fi văzut fără probleme pensionari la volanul vechiului Clio, modelul nou este plin de viaţă şi mi se pare că este construit pentru tineri plini de energie. 

La baza "trezirii" modelului francez stă Laurens van den Acker, cel care a primit cheia biroului de design Renault acum trei ani şi care acum îşi arată cu adevărat influenţa. Materialele care te înconjoară în Clio sunt plăcute atât cromatic, cât şi tactil, totul e pus la loc cu atenţie şi logică, iar sentimentul de maşină modernă este pregnant. În modelul testat de noi, culoarea roşie de pe bord şi scaune se completa perfect cu apariţia suprafeţelor acoperite cu negru lăcuit şi cu pielea pentru a crea o ambianţă foarte plăcută şi în trend cu anul 2012. E adevărat că acele suprafeţe piano black se vor dovedi extrem de pretenţioase în timp şi la atingere, iar fiecare deget poate fi contabilizat după amprentă. La fel de adevărat e că testul timpului trebuie să fie trecut şi de suprafeţele roşii, care străluceau pe o maşină de-abia mişcată de pe banda de fabricaţie, dar care trebuie întreţinute cu atenţie de viitorul posesor.

Apropo de testul timpului, Clio vine cu multe elemente preluate direct de pe vechea generaţie. Avem acelaşi satelit de comandă sub volan, avem acelaşi tip de butoane pentru oglinzi, aceeaşi aşezare ciudată a butonului de cruise control, care stă pe consola centrală şi exact aceleaşi comenzi pentru lumini, aşezate în stânga volanului. E adevărat, cele mai accesate comenzi - cele ale climatizării şi cele ale sistemului multimedia - au fost complet înlocuite. Pachetul multimedia este acelaşi pe care-l regăsim şi pe vărul Sandero, iar sistemul de climatizare are în centru un buton rotativ imens care te ajută să reglezi temperatura la bord. În clasicul stil Renault, am avut probleme în a găsi butonul care reglează volumul sistemului audio. Dacă nu eşti obişnuit cu satelitul de comandă de sub volan, ţine în minte faptul că acesta e aşezat în dreapta display-ului touch, o poziţie cam incomodă.

Preţ de achiziţie

Versiunea de bază a lui Renault Clio pleacă de la 10.200 de euro cu TVA inclus. Vorbim despre un preţ foarte competitiv, fiind întrecut doar de versiunile de bază ale lui Dacia Sandero, Kia Rio şi Skoda Fabia. Mai există câteva modele din segment ale căror versiuni cu trei uşi sunt mai accesibile, dar nu se compară direct cu modelul franţuzesc. Ca idee, noul Clio este mai ieftin decât era vechiul Clio, care pleca de la 11.250 de euro cu TVA inclus.

Versiunea testată de noi se numeste Dynamique 1.5 dCi Energy 90 CP S/S şi pleacă de la 14.500 de euro cu TVA inclus. Mult sau puţin, decide buzunarul fiecăruia, dar Clio 4 1.5 dCi tot are un preţ competitiv. Fiind vorba de nivelul de echipare de top, l-am comparat cu echipările comparabile ale rivalilor. Surpriză sau nu, doar patru modele sunt mai ieftine, iar printre acestea se numără şi versiunea de top a lui Dacia Sandero. Printre rivalii cu un preţ mai mic pentru versiunea diesel de 90 CP se numără Skoda Fabia, Kia Rio şi Hyundai i20. Menţionăm şi că versiunea ecoFLEX a lui Corsa are un preţ de achiziţie mai mic decât cel al lui Clio, dar nu reprezintă echiparea de top în această gamă.

Exemplarul testat  avea un preţ de 15.655 euro cu TVA inclus, fiind echipat cu pachetul de personalizare completă Iconic, vopsea metalizată Rouge Flamme şi senzori de parcare spate.

Siguranţă

La capitolul siguranţă, noul Clio se ridică la nivelul impus de Renault pe întreaga sa gamă. Dacă vremurile în care Renault se lăuda că este singurul producător al lumii cu toată linia de modele aşezată pe cinci stele EuroNCAP a cam trecut - e adevărat, nu neapărat din cauza celor de le Renault, ci pentru că mai toţi producătorii cu nume au atins această performanţă recent, noul Clio păstrează aceleaşi atribute la capitolul siguranţă şi rămâne unul dintre cele mai sigure modele din clasa mică. Cu cinci stele EuroNCAP, 88% protecţie a pasagerilor adulţi şi 89% protecţie a copiilor, Clio se aşează pe o poziţie înaltă a clasamentului segmentului cu ajutorul celor 6 airbag-uri şi a sistemelor ESP şi ABS disponibile în standard. Lucru oarecum normal pentru un model de această talie în anul 2012.

Ţinută de drum

Noul Clio nu vine cu nimic surprinzător la capitolul ţinută de drum. În mare, dacă eşti obişnuit cu modul în care stă pe şosea şi se conduce vechiul Clio, nu vei simţi diferenţe notabile pe noul model. Aceeaşi punte semirigidă spate, acelaşi comportament dinamic. Să ne înţelegem: având în vedere că vechiul Clio era o maşină foarte ok la acest capitol, era păcat ca lucrurile să se schimbe în rău, aşa cum se mai obişnuieşte prin industria auto. Este una dintre maşinile care echilibrează bine atât comportamentul dinamic atunci când e nevoie de el (nu vorbim, totuşi, de un RS), cât şi comportamentul confortabil. Iar acest echilibru e greu de nimerit de o maşină care nu vine cu suspensii adaptive personalizabile.

Există însă schimbări sesizabile la capitolul direcţie, care este mult mai precisă şi îţi oferă un răspuns mai rapid şi mai exact la comenzi. Inginerii francezi au pus accent pe acest capitol în dezvoltarea noului Clio, iar rezultatul este vizibil.

Vizibilitate

Noul Clio şi-a schimbat suprafeţele vitrate, pe care le-a aruncat ca jertfă designului nou modernizat, dar lucrurile nu stau foarte rău. De exemplu, faptul că designerii au căutat să "reinventeze" silueta modelului francez şi s-o transforme într-un soi de coupe ascunzând mânerele uşilor în montantul lunetei penalizează puţin dimensiunea acesteia din urmă şi implicit vizibilitatea poesterioară. Nu e însă nimic serios: sunt diferenţe sesizabile, dar cu care te obişnuieşti instantaneu.

Partea bună e că în noul Clio stai mai bine la volan ca în generaţia anterioară. Poziţia este un pic înaltă, iar per total am observat o îmbunătăţire masivă. Am avut câteva probleme şi cu vizibilitatea pe latura stânga din cauza montantului foarte gros. Pe virajele de stânga, m-am văzut nevoit de mai multe ori să îmi mut poziţia capului pentru a putea vedea drumul. La parcări şi manevre citadine, te obişnuieşti repede cu dimensiunile compacte ale caroseriei. Chiar dacă este acum puţin mai lung, Clio a rămas la fel de uşor de parcat. 

Tehnologie

La cât de avansat este exteriorul lui Clio din punct de vedere estetic, ne aşteptam la un bord cu holograme şi la alte elemente futuriste, cum ar fi un joystick în loc de volan. Din fericire, nu s-au întâmplat toate aceste lucruri, fiind preferată o abordare modernă, dar nu exagerată.

Exemplarul testat prezintă limitator de viteză, tempomat, climatizare cu reglare automată, sistem multimedia cu ecran tactil şi navigaţie, acces şi pornire fără cheie şi senzori de parcare spate. Nu-i tocmai futurist, ci se dovedeşte a fi chiar tot ce îţi trebuie în acest segment, poate chiar suficient şi pentru segmentul superior. Vă recomandăm să vă comandaţi şi un set de scaune încălzite.

Încă o dată suntem nevoiţi să lăudăm sistemul de acces keyless, care te face să uiţi că maşina ta are o cheie sau ceva asemănător. Practic, deschizi uşa de pe butonul de pe mâner cu ajutorul senzorilor de proximitate (trebuie să ai cartela la tine, totuşi), porneşti maşina la fel de uşor de la butonul Start. Iar maşina se închide singură când pleci de lângă ea, scoţând şi un sunet cumva dojenitor: "Vezi c-ai uitat să mă închizi. Cred." E adevărat, poate că Renault ar putea să-i dea altă formă acelei cartele, care a rămas în urma maşinii din punctul de vedere al factorului fun.

Design

Nu există cuvinte care să descrie diferenţele estetice între noul Clio şi modelul înlocuit de acesta.  E ca şi cum designerii francezi ar fi sărit vreo trei generaţii.

Faţa noului Clio e inedită, cu blocuri optice supradimensionate voit, cu o siglă la fel de mare care domină zona centrală şi cu două baghete LED care joacă rolul luminilor de zi. Fantastic efectul vizual pe care-l oferă cele două bandouri negre laterale aşezate pe uşi, acestea având rezultatul pe care-l are uleiul de masaj pe un abdomen bine definit: subliniază aspectul atletic al modelului. Spatele este şi el bine conceput, proporţionat, deşi stopurile nu se ridică la nivelul impus de partea frontală masivă. De văzut cum vor trece de iarnă zonele vopsite piano black de pe caroserie, cum este cea a spoilerului posterior. 

Per total, noul Clio se revanşează cu vârf şi îndesat după ce câţiva ani am primit un design mai degrabă sec din partea celor de la Renault. Iar ăsta e un semn bun atât pentru Renault în general, cât şi pentru modelele care se apropie în gama francezilor. Megane, se aude?

Nu ne-a placut

  • Vizibilitate redusă faţă de vechiul Clio
  • Plastic negru glossy sensibil
  • Elemente enervante preluate de la generaţia anterioară
Date tehnice - Renault Clio (2012-2016) 1.5 dCi 90CP Man Life Energy
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1461
Lungime mm
4062
Putere maxima CP (rpm)
90 (4000)
Latime mm
1732
Cuplu maxim Nm (rpm)
220 (1750)
Inaltime mm
1448
Viteza maxima km/h
178
Greutate kg
1071
Acceleratie 0-100 km/h s
11.7
Ampatament mm
2589
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
45
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
300
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Renault Clio (2012-2016)

Ultimele teste

Comentarii (24)

  • Narcisa
    Frumoasa foc!!! zici ca este o italianca gen Alfa Romeo!!!
    73 9
  • Fiat Punto Evo, Punto Evo 2012 cu sistem start&stop 1.3 MJet au consumul mediu declarat de 3.5 l/100km, mai mic decat al modelelor competitoare mentionate in articol. Consider articolul partinitoar si incomplet.
    19 45
  • @asanu
    Fiat Punto facelift 1.3 Multijet dezvoltă 75 CP, deci nu este comparabil cu versiunea testată de noi, care dezvoltă 90 CP.

    Iar versiunea de 75 CP ar eun consum mediu de 4.2 litri la sută, potrivit datelor noastre.

    http://www.automarket.ro/masini-noi/fiat/punto-facelift-13-mjet-75cp-pop-107573/specificatii.html
    28 6
  • marius
    Chevrolet Aveo 1.3 D si Opel Corsa 1.3 CDTI au motorul 1.3 MultiJet de la Fiat.
    Corect ar fi sa prezentati, ca si rival la consum cu Renault Clio, un Fiat Punto sau Panda.
    Cat despre Clio din articol nu pot spune decat de bine.
    Frumoasa, consum mic. Bravo.
    10 15
  • Mai bine mai pun 5000 euro si-mi iau o masina!
    15 51
  • Fisa tehnica:,, pret model testat: 13800 euro''. Capitolul ,,Pret de achizitie'' ultimul alineat :,, Exemplarul testat avea un preţ de 15.655 euro cu TVA inclus,, Deci....cat costa, sau ce nota merita de fapt? 4 stele? De ce ,ca e Renault?
    12 33
  • L-am vazut in realitate. Este mult mai cheap decat apare in fotografii. Se vede ca este facuta in Turcia.
    10 41
  • Sincer mi se pare oribila (am vazut-o si in realitate si arata mai nasol de cat in poze).
    La consum ati dat 5 stele cand consumul real a fost cu vreo 60% mai mare decat cel declarat ? Nu e cam mult ?
    7 39
  • incepe sa semene cu un Juke..adica diform si urat. nu vad niste vanzari mari ale noului model.
    8 40
  • @liviu: deci tot cu autobuzul o sa mergi? (scuze, nu m-am putut abtine)
    on topic:
    @ automarket: la tinuta de drum, penultimul paragraf nu este terminat
    26 4
  • Modelul testat este fabricat in Turcia sau in Franta?
    5 0
  • antonny
    la banii astia cumperi duster 4x4 1.5 dci 110 cp ,iar consumul e mai mare cam cu 1l si nu are nici start stop
    4 9
  • @Mircea, nu sunt de acord cu tine cand spui "Renault considera că designul poate fi avangardist şi neînţeles, pentru că publicul nu are nevoie de estetică digerabilă în segmentul mic de volum" sau "Clio rămânea un model extrem de bine poziţionat ca preţ şi la capitolul dotări, însă rămânea în urma rivalilor - pe măsură ce aceştia se înnoiau - la capitolul design, calitate percepută şi atmosferă interioară". Mie personal imi place Clio 3 si consider ca la nivelul generatiei lui doar Peugeot 207 si Opel Corsa puteau sa aiba un pachet interior/exterior mai atractiv, deci in nici un caz designul nu era unul greu digerabil.

    Am condus Clio 4 si asa cum spui si tu designul exterior este un pas urias inainte, comparativ cu toata clasa mica, nu doar cu vechiul Clio. In acest moment nu are concurenta din pct-ul de vedere al designului exterior. In ceea ce priveste interiorul, chiar daca aspectul glossy ii da un aer fresh, consider ca materialele folosite nu au aceeasi calitate ca la vechea generatie, desi plansa de bord este mult mai atractiva acum si calitatea perceputa este mai buna. Chiar si asa, interiorul este la nivelul concurentei din pct de vedere al calitatii. In plus se conduce bine, vine cu un pret competitiv si cu un design cu mult peste ce avem acum in clasa mica. Daca Renault nu da lovitura cu masina asta, nu stiu cand si cum ar mai putea sa o faca.
    Multa bafta in continuare!

    P.S.: Si eu mi-am pus aceeasi intrebare in ceea ce priveste bandourile exterioare glossy de pe usi si consider in continuare ca vor fi vulnerabile la drumurile noastre, insa nu sunt de acord sa il depunctati pt asta pana cand realitatea nu ne confirma temerile. Si apropo, asa cum tie nu iti place pozitionarea comenzilor pentru lumini, mie personal mi se pare mult mai comoda comparativ cu modelele germane, dar asta tine mai mult de gusturi.
    50 5
  • mircea
    @C-G-C

    Designul e, în general, subiectiv. De-asta ne semnăm articolele :) În rest, de acord cu tine.
    7 10
  • Love Clio
    Masina arata senzational ! Supozitia Automarket ca suprafetele lucioase la exterior nu vor rezista iernii e doar atat... o supozitie !

    Clio are clasa, stil... ce mai, e o masina de life-style cu care m-as mandri
    44 8
  • Am testat noul Clio.Pacat ca la aspectul reusit ,nu are un motor de dofta ,ca de exemplu 1.4 16V 100 CP sau 1.2 Turbo 115 Cp.De remarcat si disparitia pachetului drumuri grele.Si apropo de Clio 3, a fost aleasa masina anului 2006 si unanim apreciata pentru aspectul fun.
    9 9
  • @flavius
    Te inseli in cateva privinte. Motorul 0.9 TCe o fi mic la cilindree, insa are cuplu mai mare decat 1.4 16v normal aspirat. TCe-ul se preteaza mult mai bine unei exploatari urbane, iar puterea de 90 CP e suficienta.
    Legat de 1.2 TCe, tot ce trebuie sa faci e sa ai rabdare. Renault la anuntat in oferta noului Clio in primavara. Va avea 120 CP si probabil transmisie cu dublu ambreiaj in 6 trepte.
    37 8
  • @io
    Imi pare rau io,dar dupa cum am scris, am facut testul cu 0.9TCe si sunt in posesia unui 1.4 16 V.Plusul de cuplu este numai pe hartie, in realitate la noul Clio ,spre deosebire de Sandero nu se vede decit ca un mare minus.Sunt impotriva Downsize-ului cu orice pret si a sistemului turbo pentru citadine.Daca nu megi cu motrul turat in oras, ai prajit turbina in 30000 km.
    9 24
  • @flavius
    Prietene, scrii povesti... Renault facea motoare turbo pe benzina inca din anii '70. Faptul ca esti tu circumspect, asta-i alta discutie... dar face tu pe atotstiutorul de parca ai fi avut de-o vesnicie un benzinar turbo made by Renault.. esti ridicol !
    23 6
  • *nu face pe atotstiutorul
    10 4
  • @Mihai
    Nu il fac pe autostivuitorul;R a fost primul cu turbo in F1 si la turisme ,dar asta nu inseamna ca turbo-ul este indicat pentru o circulatie preponderenta in oras.Si ma refer la orice marca.Turbo este avantajos la drumuri lungi ,indiferent de la ce marca ar proveni.
    8 17
  • @flavius
    Gresesti. Motorul turbo functioneaza la un regim de turatii mai scazut si e mai flexibil in oras decat unul normal aspirat. Oricum, 0.9 tce nici nu se vrea un inlocuitor pentru 1.4 16v. Cine nu se multumeste cu 90 CP, va trebui sa astepte versiuni mai puternice precum 1.2 tce 120 cp si 1.6 tce 200 cp. Cuplul mare si avut devreme se simte.
    18 6
  • Foarte putine masini arata ca niste concept car-uri coborate de pe piedestal. Clio este unul dintre acele rare exemple, iar piesele de culoare neagra lacuita ii dau o nota de distinctie si eleganta.
    18 0
  • cosmin
    ffff mijto masinutza asta!!NO COMMENT!motorul pare destul de reusit,designul e exceptional...ff tare!!ma intreb cum suna motorul...oare e asa cum spuneti voi,mai silentios sau mai zgomotos?oricum e super masina!!!bv renault!!apropo kia rio are motor 1,4 si 90 cp...poate fi un concurent serios..si arata la fel de bn k si acest clio..mare grija renault!! SARBATORI FERICITE TUTUROR SI UN AN NOU FERICIT SI BOGAT IN MULTE TESTE NOI :D !!!
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru