Drivetest Skoda Fabia (2010-2014)

1.2 HTP 70CP Avantaj
Skoda Fabia (2010-2014) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 18.08.2010
Cehul timid
După trei ani pe piaţă, Skoda i-a oferit un facelift lui Fabia. Acesta a debutat la Salonul auto de la Geneva din această primăvară şi are rolul de a alinia acest model la aspectul întregii game a constructorului ceh. Vorbim de modificări estetice minore, care îl transformă pe Fabia într-un Roomster mai mic. Modelul a ajuns şi în garajul Automarket pentru un drivetest de trei zile. Ce mai e nou în gama Fabia?
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Ştie cineva ce înseamnă iniţialele HTP? Vă spunem noi: High Torque Power. La prima vedere, sună a oximoron. Cum să îi dai denumirea High Torque Power unui motor cu trei cilindri care dezvoltă abia 70 CP? Explicaţia e simplă – versiunea de 70 CP a acestui propulsor furnizează 112 Nm la 3.000 rpm, în timp ce versiunea de 60 CP a aceluiaşi motor furnizează 108 Nm (acelaşi nivel cu Dacia Sandero 1.2 16v) . Pentru că noi am testat versiunea de 70 CP, vom discuta în continuare doar despre această unitate. Cei de la Skoda oferă acest propulsor în compania unei transmisii manuale cu cinci trepte, care transmite puterea punţii faţă. Exceptând Grupul Volkswagen, avem de a face cu unul dintre puţinele propulsoare cu trei cilindri din segmentul B. Singurii rivali care mai oferă un propulsor cu trei cilindri în linie sunt cei de la Toyota, cu unitatea lor de 1.0 litri şi 69 CP. În mod evident, nu avem de a face cu cel mai puternic motor din segment şi nici cu cea mai ridicată valoare a cuplului motor, dar întâlnim un set de valori decente pentru un client care nu caută performanţe şi nu are „pretenţii deosebite”. Reprizele nu sunt deloc impresionante şi se află la limita decenţei în materie de dinamică. Practic, trebuie să apăsaţi pedala la fund la fiecare depăşire şi să aşteptaţi. În unele cazuri, veţi fi nevoiţi să retrogradaţi o treaptă să urcaţi cu mai multă uşurinţă un deal. Partea bună este că timoneria cutiei de viteze este extrem de precisă, iar pedala de ambreiaj oferă un feedback bun. Aşadar, unitatea de 1.2 litri şi 70 CP nu se prezintă chiar atât de rău. Sunetul motorului nu este cel mai plăcut pe care l-am auzit până acum, acesta fiind similar cu un diesel la relanti şi apoi transformându-se în ceva similar cu un motor de aspirator supraturat.

Consum

La fel ca în cazul oricărui model de segment B, consumul de carburant este un element esenţial atunci când un client se documentează înainte de achiziţie. Cei de la Skoda anunţă un consum mediu de 5.5 litri la sută pentru Fabia 1.2 HTP 70 CP, în condiţiile în care consumul urban este de 7.3 litri la sută şi consumul extra-urban este de 4.5 litri la sută. Cel mai economic model din segment este Toyota Yaris 1.0 VVT-i, care are un consum mediu de 5.0 litri la sută, în timp ce modelul cel mai însetat este Suzuki Swift 1.3 GLX – model de 92 CP care are un consum mediu de 6.2 litri la sută. Printre modelele mai economice decât Fabia 1.2 HTP putem enumera Hyundai i20, Opel Corsa 1.2 Twinport,Mazda2 1.3i şi Seat Ibiza 1.2 MPI. Atât Mazda2 1.3i, cât şi Hyundai i20 1.2 au un consum mediu de 5.2 litri la sută, în timp ce Opel Corsa 1.2 Twinport anunţă un consum de 5.3 litri la sută. Spaniolii de la Seat au reuşit să obţină un consum mediu cu 0.1 litri la sută mai mic decât al lui Fabia în condiţiile în care au utilizat acelaşi motor. În timpul testului nostru, Fabia a înregistrat un consum de 7.5 litri la sută în mediul urban, valoare întregistrată într-un stil de condus temperat şi cu un trafic lejer. Dacă traficul se aglomerează sau veţi conduce într-un stil mai alert, consumul de carburant va urca la 8.0-8.5 litri la sută. În mediul extraurban, am înregistrat un consum de 6.6 litri la sută, în condiţiile în care am depăşit rareori viteza de 100 km/h. Pe autostradă, modelul rulează cu 120 km/h în treapta a cincea la 3.200 rpm, iar urcarea la 3.500 rpm aduce o viteză de 130 km/h. Dacă parcurgeţi 100 km pe autostradă fără să depăşiţi 130 km/h dar fără să mergeţi mai încet de 120 km/h veţi înregistra un consum de 7.2 litri la sută. În cazul în care vă avântaţi la depăşiri şi stoarceţi fiecare fărâmă de putere din motorul cu trei cilindri al lui Fabia, veţi înregistra un consum de peste 8.5 litri la sută.

Performanţe

În mod evident, o subcompactă cu un motor aspirat cu trei cilindri nu are cum să fie performantă. În cazul lui Fabia 1.2 HTP, vorbim de o viteză maximă de 163 km/h şi de o acceleraţie 0-100 km/h în 14.9 secunde. Cel mai performant model de maxim 12.000 de euro este Suzuki Swift 1.3, echipat cu un motor de 90 CP şi 116 Nm, care îl ajută să accelereze de la 0 la 100 km/h în 11 secunde şi accelereză până la o viteză maximă de 175 km/h. Pe locul doi vine Fiesta 1.25, care dezvoltă 82 CP şi 114 Nm şi poate accelera de la 0 la 100 km/h în 13.3 seceunde. Viteza maximă a lui Fiesta în versiunea de 1.25 litri este de 168 km/h. Fiesta este urmată de Clio 1.2 16v, cu un timp de 13.4 secunde pentru 0-100 km/h şi o viteză maximă de 167 km/h. Opel Corsa 1.2 Twinport şi Dacia Sandero 1.2 16v accelerează de la 0 la 100 km/h în 13.6 secunde, dar Corsa poate atinge o viteză maximă cu 12 km/h mai mare decât Sandero, respectiv 172 km/h. Cel mai slab model din acest segment este şi cel mai economic, respectiv Toyota Yaris în versiunea 1.0 VVT-i - acesta accelerează de la 0 la 100 km/h în 15.7 secunde şi atinge o viteză maximă de 155 km/h.

Interior

Cehii de la Skoda nu au operat schimbări la interiorul acestui model odată cu facelift-ul minor de la exterior. Pe de o parte, acesta este un lucru bun, deoarece volumul de 315 litri al portbagajului a rămas neschimbat şi Fabia rămâne în continuare liderul segmentului la acest capitol. Pe de altă parte, clienţii interesaţi de noutăţi la capitolul habitaclu vor fi dezamăgiţi. Odată urcaţi la volan, întâlnim acelaşi stil sobru pe care ni-l prezintă modelele Volkswagen ( vorbim aici de Polo), dar abordat într-o manieră şi mai anostă. În afară de sigla de pe volan şi design-ul bordul, niciun element estetic nu ne-a spus că suntem într-o Skoda şi nu într-un Volkswagen – vorbim aici de forme şi stilul de îmbinare al elementelor, nu de calitatea materialelor sau culorile acestora. Tapiţeria care înveleşte scaunele este destul de dură, ceea ce ne spune că ar trebui să reziste foarte bine de-a lungul anilor, dar nu va fi niciodată plăcută la atingere. La nivel de ergonomie, interiorul lui Fabia este potrivit, singurul lucru pe care l-am fi dorit în plus la acest preţ fiind o cotieră şi un volan îmbrăcat în piele. În cazul acestui model, volanul îmbrăcat în piele nu este un moft, ci mai degrabă o necesitate dacă nu conduceţi cu mânuşi. Materialul în care este îmbrăcat volanul este foarte dur şi îţi dă senzaţia că ai de a face cu şmirghel, nu cu un plastic mai dur. Dacă putem să trecem peste alte plastice de calitate inferioară de la interior, volanul şi cu maneta schimbătorului de viteze ar fi trebuit scutite de acest tratament low-cost. Deşi apreciem intenţia celor de la Skoda de a se diferenţia de Volkswagen şi la interior, amplasarea comenzilor sistemului de climatizare în locul comenzilor pentru sistemul audio nu face decât să fure atenţia şoferului de la drum, iar spaţiul de depozitare găsit la Polo între cele două blocuri de comenzi a dispărut în neant. Pentru a edifica nivelul la care se află materialele din acest model, putem spune că versiunea entry-level a lui Polo prezintă materiale superioare, iar versiunea de top a lui Dacia Sandero – aflată la un nivel de preţ extrem de apropiat de cel al lui Fabia – oferă materiale de o calitate cel puţin la fel de bună cu cele găsite pe Fabia, în condiţiile în care motorul este mai puternic şi beneficiem şi de alte dotări în plus.

Preţ de achiziţie

Skoda Fabia porneşte de la 10.018 euro cu toate taxele incluse. Vorbim de versiunea de 60 CP a motorului HTP de 1.2 litri şi de nivelul de echipare Trend. În cazul în care vă interesează modelul Fabia şi nu vă permiteţi altă motorizare, vă recomandăm să faceţi un efort financiar şi să alegeţi versiunea de 70 CP a aceluiaşi motor, care are un preţ de pornire de 10.361 de euro în acelaşi nivel de echipare. Exemplarul testat de Automarket costă 10.739 de euro cu toate taxele incluse. Să vedem ce alte opţiuni mai avem la această sumă. O analiză rapidă ne arată că nu avem chiar atât de multe posibilităţi, singurele modele mai ieftine sau cu un preţ apropiat fiind Dacia Sandero, Hyundai i20, Seat Ibiza şi Suzuki Swift. Pe de o parte, amplasarea lui Ibiza la preţul de 10.410 euro le oferă clienţilor să aleagă un model în baza design-ului, fără să îşi mai bată capul cu diferenţe în ceea ce priveşte platforme, motorizări, service-uri şi condiţii de finanţare şi achiziţie. Practic, avem de a face cu o diferenţă de numai 49 de euro dintre Skoda Fabia 1.2 HTP şi Seat Ibiza 1.2 MPI Reference. Pe de altă parte, dacă privim gama Dacia Sandero observăm că putem achiziţiona o subcompactă diesel cu un motor de 70 CP contra sumei de 10.055 de euro cu TVA inclus. Obţinem un motor cu aceeaşi putere nominală, 48 Nm în plus şi un consum de carburant mai redus. Celelalte modele comparate au preţuri apropiate de 12.000 de euro, iar unele chiar depăşesc această valoare – vezi Citroen C3 1.4i Confort – care are un preţ de pornire de 13.016 euro cu toate taxele incluse, dar şi Mazda2 cu ai săi 12.990 de euro cu TVA inclus şi Ford Fiesta 1.25 Trend, care porneşte de la 12.040 de euro cu toate taxele incluse.

Siguranţă

În 2007, versiunea pre-facelift a lui Fabia a obţinut patru stele la testele EuroNCAP. Facelift-ul lui Fabia nu a fost încă testat de organismul european, deci rămâne să schimbăm punctajul în cazul în care modelul obţine cinci puncte la testele de siguranţă europene. În standard, modelul este echipat cu patru airbag-uri, ABS, sistem reglaj moment motor (similar cu controlul tracţiunii), sistem de frânare Dual Rate(aranjament dublu al sistemului de frânare care permite păstrarea unor funcţii de frânare chiar dacă sistemul hidraulic ar ceda) şi alte elemente precum sistem Isofix pentru montarea scaunelor pentru copii.

Ţinută de drum

În timp ce Volkswagen Polo - fratele de platformă al lui Fabia şi Ibiza - prezintă o tinută de drum aliniată gamei Volkswagen, iar Ibiza prezintă o ţinută de drum cu o oarecare tentă sportivă, cei de la Skoda au încercat să abordeze "nişa" confortului. Practic, Grupul VAG a încercat să facă trei versiuni ale aceleaşi platforme care să se comporte diferit, totul la costuri marginale. Într-un fel, putem spune că le-a reuşit. Fabia este într-adevăr destul de confortabilă pentru segmentul ei. Din păcate, orice tendinţă de dinamică pe viraje a fost aruncată la coş odată cu înlocuirea amortizoarelor cu elemente mai moi, iar arcurile sunt şi ele destul de moi. Ruliul pe viraje este pronunţat, iar comportamentul general al modelului este subvirator. Stabilitatea la viteze mari - în limita vitezei maxime pe care o poate atinge acest model - este la limita inferioară a clasei, fiind foarte aproape de Dacia Sandero. Comportamentul modelului pe frânare este bun, iar sistemul de frânare pare să fie foarte eficace, deşi pneurile standard nu sunt deloc cele mai performante disponibile pe piaţă pentru dimensiunea respectivă. Dacă nu aveţi nicio pretenţie de condus sportiv de la Fabia, vă puteţi mulţumi totuşi cu o direcţie precisă care nu cere prea mult efort din partea şoferului şi cu un nivel de confort rezonabil pentru preţul şi segmentul său.

Vizibilitate

O lunetă de dimensiuni mari, geamuri laterale mari şi oglinzi de dimensiuni generoase - acestea sunt elementele care ajută un model să obţină un punctaj mare la capitolul vizibilitate. Skoda Fabia le are pe toate, în primul rând pentru că modelul nu plăteşte un tribut design-ului prin amplasarea de oglinzi laterale de trotinetă, iar montanţii sunt suficienţi de subţiri pentru a nu obstrucţiona şoferul în timpul manevrelor.

Tehnologie

La un preţ de aproape 11.000 de euro, este greu să oferi o sumedenie de facilităţi tehnologice. Orice ar face un constructor, trebuie să renunţe la artificiile electronice în favoarea unui produs fiabil care să fie pe placul cât mai multor consumatori. Aşa este şi cazul lui Fabia. Nu ştim încă prea multe despre fiabilitatea noii generaţii, dar faptul că este cel mai bine vândut model al celor de la Skoda ar trebui să spună ceva despre ghicirea preferinţelor consumatorilor. Fiind destinat tinerilor pragmatici, Fabia prezintă strictul necesar în materie de tehnologie. Ca dovadă, avem un radio-CD cu MP3 player pe partea de entertainment, iar facilităţile oferite şoferului se limitează la computer de bord, geamuri electrice faţă cu impuls, priză suplimentară 12 volţi în consola centrală şi închidere centralizată.

Design

După cum aţi putut citi şi în introducere, Fabia a primit acest facelift la trei ani de la debutul pe piaţă. În momentul lansării, acesta venea cu un design proaspăt, care era suficient de sobru să păstreze clienţii vechi, dar suficient de modern să atragă clienţi noi. Cei de la Skoda au zis să nu încerce să schimbe prea multe lucruri, iar rezultatul îl vedeţi în imaginile de mai sus.Avem un design cuminte, fără elemente stridente, care încearcă să îşi facă loc prin trafic fără să deranjeze pe nimeni. Dacă ne uităm la concurenţii săi la acelaşi preţ, nu stă chiar atât de rău.
Date tehnice - Skoda Fabia (2010-2014) 1.2 HTP 70CP Avantaj
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1198
Lungime mm
4000
Putere maxima CP (rpm)
70 (5400)
Latime mm
1642
Cuplu maxim Nm (rpm)
112 (3000)
Inaltime mm
1498
Viteza maxima km/h
163
Greutate kg
1095
Acceleratie 0-100 km/h s
14.9
Ampatament mm
2465
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
45
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
315
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Skoda Fabia (2010-2014)

Ultimele teste

Comentarii (36)

  • cristi
    Platforma actualei Fabia este aceeasi cu cea a vechii Fabii, insa nu e similara cu cea de pe generatiile actuale Polo si Ibiza. Ca de obicei, documentarea inainte de a scrie un articol ar ajuta mult.
    Sincer, 2.8 mi se pare o nota cam prea mica, avand in vedere notele concurentilor directi.
    23 8
  • Nu e nimeni interesat de jegu asta de masina?
    20 32
  • Andrei
    skoda
    un rezultat slab ..era de asteptat.
    15 20
  • Ivanoff
    Impartiali...
    Ori sunteti "bata" in domeniu,ori sunteti rau voiti!...
    Ati pomenit de toate modelele concurentei la capitolul dotari/pret si nu ati amintit de Toyota Yaris...
    La 10.420 e de departe c m dotat model din gama,amintind aici doar Aerul conditionat,stopurile cu tehnologie LED,distributia pe lant a motorului,radio CD cu MP3 si intrare suplimentara auxiliara,inchidere centralizata din telecomanda,computer de bord,ABS,EBD si BA,plus garantia de 5ani sau 160.000 km din bara in bara...
    Dc pt voi Yarisul este "irelevant",va recomand sa mai aruncati o privire pe APIA!
    21 1
  • Ivanoff
    Completare
    PS: Am uitat sa va mai spun ca Yarisul a optinut 5 stele la EuroEncap...
    Si mai am o curiozitate: ce este " sistem reglaj moment motor "?
    10 4
  • Inca un exemplu de masina de oras care "te baga in faliment" pe autostrada :)
    Amortiziarele mai moi or sa placa publicului de romania . . . ca avem niste drumuri ... ca in bancul ala cu Dacia Duster ( "uite ba, romanii astia ar face orice numa sa nu repare drumurile", in caz ca nu il stiati )
    11 3
  • Dannte
    SKODA
    GEAMURI LATERALE MARI ??????? ce ai condus gogule pana acum? - tancheta? La acest model de FABIA geamurile si vizibilitatea in general sun cel mai mai mare lucru prost la aceasta masina, urmeaza motoarele de 3 pistoane - o penibilitate de masina - au stricat tabla degeaba. Dute vere si tu pe la CLIO sa vezi acolo geamuri si vizibilitate - cred ca este campion clio la acest capitol plus ca are 5 stele la EuroNcap.
    10 16
  • Nu sunt foarte multe de spus despre masina. Am condus varianta "veche" a Fabiei cu motorizarea HTP si nu este chiar atat de rea. Ce e drept, in afara localitatilor am ascultat 3 melodii pana sa ajunga la 140km/h :)
    Si eu sunt curios sa aflu ce inseamna "sistem reglaj moment motor" si "sistem de franare dublu".
    @Sebastian Toma: spune-mi te rog ca nu ai copiat din ce ai primit de la vreo agramata tinuta in poala de vreun directoras de la Porsche Bucuresti Vest, ca altfel nu imi explic cele doua chestii de mai sus! In rest, articolul e bun, masina simpla.
    7 4
  • @ Ivanoff, Octav71
    Ai explicaţia la rubrica respectivă, în paranteze.
    Sistemul dual rate nu este nici el nou în lumea auto, dar merita menţionat. I se mai poate spune şi sistem de frânare dublu, pentru că asta înseamnă - în esenţa sa.

    @Ivanoff
    Toyota Yaris porneşte de la 11.160 de euro cu toate taxele incluse. Nu luăm în considerare promoţiile sau alte oferte la publicarea unui drivetest. Nu toate promoţiile sunt permanente.
    Uite aici lista de preţuri şi dotări ale lui Yaris, pentru a vedea ce date am studiat în momentul comparaţiei.

    http://www.automarket.ro/masini-noi/toyota/yaris-5-usi-754/

    @Dannte
    Deşi suprafaţa vitrată a geamurilor nu este în mod neapărat cea mai mare din segment, acestea sunt amplasate bine în ceea ce priveşte unghiul şi oferă o perspectivă foarte bună a şoselei - cel puţin din ceea ce am întâlnit în testul nostru.

    Mulţumim pentru atenţie.
    10 5
  • parere
    Nu pot spune decat ca am condus un polo genetatie 2006 cu acelasi motor, chiar si pe zapada prin bucuresti, pentru oras e masina si motorul perfect chiar si vara cu aer dat drumul. Are un sound de diessel si fata de clioul meu care are 1.4 16 v 100 co se simte intr-adevar ca are cuplu la turatii joase dar doar atata, este un motor decent consuma decent daca nu te infigi in el are distributie pe LANT, si mai pica parca din bobinele de inductie si mai merge in 2 pistoane, in rest pot spune ca are o tehnologie extrem de simpla si de fiabila in acelasi timp masina despre care vb era un Happy cu 50 000 km la pord si i s-au schimbay doar consumabilele , inlocuit antigel , termostat, si 1 bobina
    5 4
  • pentru cunoscatori
    Numai cunoscatorii pot da 12.000 de euro pe o masinuta in 3 cilindri cu 70 de cai putere.
    20 5
  • CelFaraNume
    @Sebastian Toma faceliftul acestui model a fost facut de Giugiaro? Care sunt primele modele desenate de Giugiaro?
    2 3
  • @CelFaraNume
    Nu, Skoda Fabia facelift nu a fost desenat de Giugiaro.

    Nu ştiu unde ai citit tu de Giugiaro, că nu i-am menţionat nicăieri pe italieni.

    Modelul este desenat de echipa internă de la Skoda, nicidecum de Giugiaro.
    7 0
  • cred ca Ion a sintetizat corect intreaga afacere

    mai bine nu putea fi spus
    7 3
  • Porcarie
    Nota 3 e maximum pentru acest jeg de motor.Tipic Skoda=prost si scump.
    11 18
  • Skocrap
    Umbra la asfalt
    cea mai inutila masina de pe drum. Iar consumul.......este o minciuna. Eu am avut modelul de 64 de cp, tot asa, pe combi, si aveam media de consum de 12%. La Mazda 6 MPS de 260 cp este de 14%...dar are cu 200 de cp in plus.
    12 11
  • ar trebui....
    sa testati si una dintre motorizarile 1.4 TDI de 70 sau de 80 CP pt a va face o idee despre o masina foarte economica. Modelul pe benzina ce-i drept e mai ieftin, dar nu este ceea ce trebuie in privinta consumului si a performantelor. Diesel-urile in schimb sunt mult mai placute la pedala, dar mai ales la buzunar... :))
    Cat despre design... chiar daca ar trebui sa nu se discute gusturile aici chiar nu-i inteleg pe cei care nu indragesc felul cum arata masinuta asta destul de cocheta.
    10 6
  • Marius
    masina proasta
    o mare teapa marca VAG... va spun din start: va luati 1.2 6v va duceti in cap cu cel putin 45 de milioane pt schimbarea chiulasei... asta daca aveti noroc sa nu se strice si catalizatorul pana reusiti sa va ajungeti la service cu ea... fiabilitate zero! am caz real la 40.000 km
    21 20
  • Skocrap ... interesant nume...

    problema cu masinile ( toate ) este ca daca stai cu pedala jos consuma mult, indiferent de marca.

    Daca tu ai avut o masina de 64 de cai si ai vrut sa fii zmeul soselelor, sa ii faci pe toti loozerii aia cu bmw sau audi ... nu ti se pare normal ca masina aia sa consume ??
    12 3
  • Alt model concurent
    Cred ca la concurenta poate fi trecut si Mitsubishi Colt.
    Versiunea de 1.1 75 CP, cuplu 100 Nm porneste de la 10002 EUR (TVA inclus) ptr nivelul de echipare Inform. Consum mediu 5.5 l/100km.
    Versiunea de 1.1 Clear Tec porneste de la 10524 EUR. Consumul mediu este de 4.9 l/100km.

    Versiunea de 1.3, 95 CP, cuplu 125 Nm porneste de la 11077(TVA inclus) ptr nivelul de echipare Invite. Consum mediu 5.8 l/100km.
    Colt 1.3 Clear Tec Invite este 11598 (TVA inclus). Consumul mediu 5.0 l/100 km.

    Preturile nu sunt promotionale.
    Versiunea de 1.1 Clear Tec mi se pare o oferta mult mai buna calitate/pret.
    3 1
  • TheOne
    Fabia 1.2 70 CP
    Am condus modelul prefacelift de Fabia Combi 1.2 HTP 70 CP (2009) si sunt foarte multumit de ea (si da am condus si conduc prin natura jobului meu multe modele de masini, majoritatea modele mici de dupa 2008 si cu litraj mic. Motorul asta "il face" pe 1.4 80 Cp de pe Golf (nu stiu exact care sunt greutatile specifice ale masinilor). Fiind in 3 pistoane cu presiune marita simti motorul foarte bine si se duce pana in 140-160 km/h destul de repede si nu consuma 10%....mai degraba am testat mers continuu 140-150 km/h vre-o 10 minute si consumul nu a trecut de 7% iar la mers normal 110-120 km/h chiar era sub 6%. Am deja >50000Km intr-un an jumatate la bord si nu am schimbat decat necesarul (ulei, filtre, etc). Poate nu este cea mai buna dintre ofertele actuale dar este foarte practica si de incredere. Nu are cu siguranta calitatea materialelor dar este pretul corect.
    21 4
  • Fabia 1.2 60CP
    Conduc modelul prefacelift Fabia 1.2 HTP 60CP, de aproape 2 ani. Nu faci rally cu masinuta asta, nu pentru asta a fost construita. In schimb te misti din punctul A in punctul B, rapid, econom, fara batai de cap cu locul de parcare etc. Numai masinile jegoase se pot vinde in Romania mai mult de 10k
    15 2
  • Aditza
    Moama ce bord are....aduce a Golf 2 din 1990. De toata jena.
    4 14
  • Performanţe
    Cred ca pe locul 2 la performanta se afla i20 cu 12.9 nu Fiesta cu 13.3
    Mie imi pare ca versiunea anterioara arata mai bine...
    0 3
  • simpli_cititor
    @Aditza
    Stii exista diferite masini. Germanii s-au prins ca rolul unei masini este in principal sa te duca de la A la B si cu un aer conditionat macar. Un motor mic, are un consum mic cu ajunsurile si deajunsurile sale. Noi romanii, ducem mai greu cu asta, si privim masinile ca niste bibelouri ..
    Acum degeaba ma complic eu tie sa-ti aduc motive ... tu la fel de snob o sa ramai
    15 1
  • De ce nu testati si fabia cu motor tsi?
    10 1
  • vali86
    prea mica nota
    aceasta masinuta nu e supersonic dar te duce si te aduce in siguranta alaturi de inca 3-4 persoane si bagaje ergonomia e ridicata iar tinuta de drum este una buna, dar multi care au pus note sunt sigur ca nu au condus masinuta, iar la tehnologie sa fim seriosi e foarte avansata pentru banii pe care ii dai pe ea, e o masina solida, cel sau cei care au pus note sunt sigur ca au punctat doar motorasul care te multumeste daca sti sa il exploatezi, eu detin o astfel de masinuta si deocamdata pot sa ma declar multumit de ea, daca ar fi fost pe bune testul de mai sus aceasta masinuta ar fi meritat 3.5 dupa parerea mea oricum daca iei varianta full si cu dieselul de 1.2 sau tsi de 1.2 , eu sustin ca e peste concurenta (citroen, renaul, toyota peugeot, ford ) dar cel mai bine se vede in timp si din punct de vedere al fiabilitatii; la partea cu consumul eu am scos 4% cu motorasul de 1.2 , 70htp si am mers legal , deci cum zicea cineva mai sus aceasta masinuta trebuie sa sti sa o conduci iar multi care comenteaza nu au condus o masina niciodata , numa bine
    17 1
  • si hyundaiul are destule motoare de 1.5 3 cilindrii destul de performante

    aaaaaa apare concurenta ?

    salutare
    3 1
  • skoda fabia
    e masina buna da daca prostul de flavius comenteaza prost ce sa ii fac fabia e omasina buna cu consum mic si versiuni bune aaratati unclio la poza si clio ala al tau e de cacat
    6 2
  • daniel
    Fabia [am testat-o si am mers cu ea cu 190 km/h]
    Va pot spune ca am testat o fabie de 1.2 60 cp si am mers cu ea cu 190 km/h si se mai ducea , ceea ce Dacia Sandero -Dacia Logan chiar si 1.4 nu ar fi putut sa mearga :)
    Best car
    Va mai pot spune ca skoda este o masina care are motor de vw- tabla-vw-comfort-vw tot....
    Si totusi am incercat si logan 1.4 si am mers cu el 165 km/h mai mult nu s-a dus, si la demaraj mai slaba decat fabia
    Un sfat din partea mea- nu comparati Skoda cu Dacia-Renault-Ford
    Respect:)
    6 3
  • Voi sunteti si sparti..pe bune..adica skoda fabia vine cu noul motor de1.2 tsi de 105 cai , care face senzatie in europa , si voi testati modelul cu motor de 1.2 si 70 de cai HTP care era si pe skoda fabia din 2006.
    7 2
  • CodrutC
    daniel tu esti prost sau te prefaci ? fabia 1.2 60 cp 190 km/h si se mai ducea ? pe cine minti aici ?
    4 2
  • CodrutC
    de cand fabia de 70 cp bate golful de 80 cp* ?
    Fabia 1.2 HTP 70 cp :
    Viteza maxima km/h
    163
    Acceleratie 0-100 km/h s
    14.9

    Golf 1.4 80 cp :
    Viteza maxima km/h
    172
    Acceleratie 0-100 km/h s
    13.9

    Cum poti sa combari golful cu fabia ? in primul rand motorizarea de 1.4 80 cp este prima motorizare pe lista de preturi la golf pe cand fabia vine in standard cu 60 cp :))
    nu o sa gasesti tu in viata ta pe fabia 270 cp cum gasesti pe golf din fabrica !
    2 2
  • whateveriu
    audi niste enormitati in lista asta de comenturi de ma umfla rasul ... Hyundai... daca ati urmarit vreodata macar de curiosi Top Gear... that's not a car, it's a Hyundai, as easy as that.....
    singurul om care stie despre ce vorbeste dintre toti e eo - tipul care pomeneste de TSI...
    daca n-ai bani si vrei sa dai 8 mii juma, o sa trebuiasca sa iti iei motorul de 1.2 htp si n-ai decat sa te plangi ca ai consum mare la 130 la ora... e normal... daca vrei sa ii dai talpa, cumpara Fabia RS, cu motor 1.4 tsi si 180 de cai... acelasi motor de pe vw scirocco..insa in momentul ala va trebui sa mai pui cam 10 mii peste pretul de pornire de la 1.2...(dar la o tona 100 va fi periculos de rapida - periculos in sensul propriu al cuvantului)
    eu conduc ford, dar masinutele astea sunt foarte bine facute si de bun simt... insa daca vrei sa dai liniute... ia-ti un bmw de 10 ani, baga maneaua maxim la casetofon si izbeste-te de primul zid ca nu pentru asta e facuta o masina DE ORAS cu motor de 1.2
    3 0
  • Grigore
    Auzi tu la unii ! ca nu se compara Fabia cu Fiesta !!! Pffff !!
    2 0
  • emilescu
    Am o skoda fabia combi din 2009 ,varianta style,cu care am facut 60.000 de km fara nici o problema .Nu am schimbat decit consumabilele atunci cind a trebuit.Consumul in afara este de aprox.5.5 in conditiile in care nu nerg mai iute de 120 km/h(vit medie aprox 70-75)km/h.
    Sint foarte multumit de ea ,e fiabila ,are garantie la rugina 10 ani,are toate dotarile necesare,nu consuma mult ,are distributie pe lant,asigurarea e de 280lei/an iar rovigneta 114lei/an.Deci sint foarte multumit de alegerea facuta.Daca vrei fugareala si demaraj in tromba nu e normal sa-ti cumperi masina de mai sus si inseamna ca nu ai gindit bine alegerea...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru