Feedback

DrivetestSubaru Trezia (2011-2014)

1.3 i L
Test drive Subaru Trezia (2011-2014) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 25.05.2011
Noua viziune

Recesiunea a pus la grea încercare lumea auto. Au fost voci cu greutate care au dat şanse doar unui număr de maxim şase grupuri auto. Cu toate acestea, greul pare că a trecut, iar constructorii ţin să sfideze previziunile sumbre. Chiar şi cei mai mici producători au ţinut steagul sus şi au reuşit să îşi păstreze clienţii. Subaru este unul din exemple, fanii mărcii fiind foarte ataşaţi de ceea ce înseamnă performanţă şi tehnologie pentru brandul japonez. Perioada neagră a născut însă şi noi idei, noi segmente, ba chiar şi noi modele. Japonezii s-au conformat şi ei, apelând la ajutorul prietenilor mai mari de la Toyota, pentru a putea extinde rapid gama. A luat naştere un mini MPV simpatic, cu un nume ce rimează cu cel al unei flori, gata să aducă în curtea Subaru clienţi complet noi.

Subaru Trezia (2011-2014)
1.3 i L

  • Pret de pornire 14.744 €
  • Pret model testat 15.736 €
  • Taxa auto 140 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

În ţara noastră, Trezia este oferit cu o singură motorizare, care se poate dovedi perfectă pentru cei care caută un "benzinar” econom, de cilindree mică. Este vorba despre micul propulsor de 1.3 litri, cu patru cilindri, o unitate care prezintă caracteristicile unui motor normal aspirat. Cum se traduce asta în realitate? Cuplul motor este destul de modest şi este resimţit din plin la o turaţie mai înaltă. În cazul unităţii de 1.3 litri vorbim de 125 de Nm la 4000 de rotaţii. Puterea totală însumează 99 de cai şi pare a fi decentă pentru mezinul care cântăreşte cu puţin peste o tonă.

Motorul se dovedeşte fâşneţ în oraş, acolo unde poate face faţă provocărilor într-un ritm alert, însă devine ceva mai leneş în afara aglomerării urbane. Impulsul acceleraţiei la viteze mari se simte greu, la fel ca atunci când maşina este încărcată.

Pentru a exploata cum se cuvine resursele şi pentru a favoriza obţinerea unui consum redus, Subaru a instalat o transmisie manuală, etajată bine, cu o timonerie plăcută şi precisă. Cele şase rapoarte reprezintă un plus în segmentul în care toţi mizează pe cutii cu cinci trepte.

Consum

Subaru Trezia ţine să revoluţioneze segmentul atunci când vine vorba de consum. Cei 6.8 litri înscrişi în fişa tehnică ajung pe la 7.8 litri în viaţa reală, fără a folosi aerul condiţionat. O valoarea bună, apropiată de cea a unui diesel cu cilindree mare. În afara oraşului, Trezia poate atinge o valoare record de 4.8 litri/100 de kilometri, însă noi nu am reuşit mai bine de 5.5 litri/100 de km atunci când am respectat toate limitările de viteză.

Comparativ cu rivalii din segment, Trezia este depăşit doar de conaţionalul Honda Jazz, valorile acestuia fiind mai bune în mediul urban, deşi dispune de o cilindree mai mare.

Performanţe

Deşi Subaru este un brand cu greutate atunci când vine vorba de performanţe, pentru un model din acest segment trăsăturile nu au fost transplantate. Trezia se mulţumeşte cu un sprint lent de la 0 la 100 de km/h, cronometrat la 13.3 secunde. Dacă nu ar fi fost codaşul Note, Trezia ar fi plecat capul pentru cea mai slabă performanţă din segment. Honda Jazz, Citroen C3 Picasso şi Kia Venga se descurcă cu mult mai bine. Trezia nu spală ruşinea nici la capitolul viteză maximă, deşi se poziţionează mai bine, cu 170 de km/h, peste Note şi Venga.

Interior

Deşi ne-am fi aşteptat ca liniile jucăuşe ale exteriorului să se regăsească şi la interior, am fost dezamăgiţi. Subaru nu reuşeşte să adopte un spirit ludic şi rămâne cramponat în austeritate, inspirată în primul rând de liniile terne şi de calitatea materialelor. Plasticul folosit pentru a îmbrăca habitaclul este destul de tare şi neprietenos, doar finisajele bune compensând aspectul său. Planşa de bord preferă simplitatea şi funcţionalitatea în schimbul aspectului spectaculos, pe care mizează, de exemplu, Jazz. Din fericire, Trezia compensează la capitolul spaţii de depozitare, numeroase şi bine gândite, foarte utile pentru o familie.

La fel de util se va dovedi şi spaţiul interior generos, printre cele mai bune din segment. Pe bancheta din spate pot călători în confort trei pasageri, chiar dacă scaunele păstrează acelaşi sentiment de austeritate. Portbagajul este şi el destul de încăpător, cu o capacitate de 363 de litri, însă nu se ridică la nivelul celui deţinut de Kia Venga, etalon din acest punct de vedere în segment.

Preţ de achiziţie

Subaru păstrează filosofia de nişă şi atunci când vine vorba de preţ. Trezia nu este chiar cea mai ieftină alternativă din segment, preţul său de pornire fiind de 14.744 de euro. Pentru această sumă clientul primeşte 99 de cai, o transmisie cu şase rapoarte şi o echipare de bun simţ. Cei care îşi doresc în plus proiectoare de ceaţă, jante de oţel, un sistem audio cu şase boxe, comenzi audio pe volan, precum şi piele pentru acesta, trebuie să aleagă următorul nivel de echipare, care ajunge la 15.736 de euro.

Dacă ne uităm în segment, cea mai ieftină alternativă rămâne Citroen C3 Picasso, care pleacă de la 12.750 de euro, în versiunea 1.4 VTi şi echipare Attraction. Foarte aproape de acesta se menţine Kia Venga, care costă 12.802 euro şi oferă 90 de cai şi 137 de Nm. Nissan Note nu face nici el concesii, o echipare Visia, de bază, a motorizării 1.4 de 88 cai putere fiind etichetată cu 13.490 de euro. Nici măcar Honda Jazz nu se ridică la nivelul preţului perceput de Subaru. Japonezul pleacă de la 14.235 de euro şi poate ajunge până la maxim 14.855 de euro.

Siguranţă

Subaru nu a făcut concesii la capitolul siguranţă, oferind clienţilor săi un pachet complet de sisteme active şi pasive. Pentru a evita orice situaţie neplăcută, Trezia vine echipat în standard cu ABS cu 4 senzori şi 4 canale precum şi sistem de distribuţie a forţei de frânare, sistem VDCS (Vehicle Dynamics Control System) şi nu în ultimul rând asistenţă la frânare (BA).

În cazul unui impact, cei cinci pasageri vor fi bine protejaţi de şapte airbaguri, dintre care două frontale, două laterale, două cortină şi unul pentru genunchii şoferului.

Ţinută de drum

Subaru a stat întotdeauna bine la acest capitol. Recunoscuţi pentru tracţiunea integrală Symmetrical All Wheel Drive, invidiată chiar şi de inginerii BMW sau Audi, japonezii au găsit un compromis optim şi pentru Trezia. Mini MPV-ul se descurcă bine atât pe străzile prost asfaltate cât şi pe porţiunile de drum virajat. Setarea suspensiei încearcă să-i împace şi pe cei cu un apetit sportiv mai dezvoltat, deşi este greu de crezut că există astfel de manifestări în segment. Aceeaşi suspensie filtrează însă foarte bine şi neregularităţile şoselei. Direcţia este destul de precisă, cu un feedback bun.

Vizibilitate

Trezia nu ridică probleme de vizibilitate. Oglinzile sunt bine proporţionate, suprafaţa vitrată este generoasă, iar câmpul vizual al şoferului nu este perturbat. Montanţii posteriori încadrează o lunetă generoasă, care leagă vizual şoferul de ceea ce se întâmplă în spate, fără a rezerva surprize neplăcute. Şi pe timp de noapte Trezia se decurcă bine, reuşind să distribuie o lumină suficientă, indiferent de drumul pe care rulaţi.

Tehnologie

Pretenţiile tehnologice nu sunt exagerate în acest segment, existând însă o serie de reguli esenţiale pentru asigurarea unui minim de confort. Ambianţa este întreţinută de un sistem audio cu patru sau şase boxe, capabil să primească medii de stocare mobile prin intermedul mufelor auxiliare.

Nu lipsesc aerul condiţionat, geamurile şi oglinzile electrice şi încălzite, coloana de direcţie reglabilă pe înălţime şi adâncime şi comenzile audio pe volan. Cei de pe locurile din spate vor avea posibilitatea de a-şi regla şi spătarul scaunului în timp ce bancheta va putea fi rabatată fracţionat, caracteristici care subliniază încă o dată versatilitatea.

Design

Subaru Trezia este una dintre cele mai atrăgătoare opţiuni din segment. Designerii s-au străduit să îi ofere mezinului un aspect vesel, care te înviorează de fiecare dată când îl vezi în parcare. Cu o privire mai atentă am putea asocia MPV-ul unui personaj cunoscut internauţilor, mai exact vulpoiul folosit de Mozilla pentru a-şi identifica browser-ul. Liniile blocurilor optice faţă induc acest sentiment, mulţumită colţurilor puternic conturate. Aspectul este întregit de un set de jante de 16 inch şi de o inserţie cromată aplicată la nivelul grilei şi al hayonului.

Nu ne-a placut

  • Plasticul din interior
  • Acceleraţia 0-100 km/h
Date tehnice - Subaru Trezia (2011-2014) 1.3 i L
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1329
Lungime mm
3995
Putere maxima CP (rpm)
99 (6000)
Latime mm
1695
Cuplu maxim Nm (rpm)
125 (4000)
Inaltime mm
1595
Viteza maxima km/h
170
Greutate kg
1070
Acceleratie 0-100 km/h s
13.3
Ampatament mm
2550
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
42
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
429
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Subaru Trezia (2011-2014)

Ultimele teste

Comentarii (12)

  • asta nu e subaru, e o toyota cu logo subaru in fata. Subaru e.... era ceva cu tractiune integrala, fara rame la geamuri si cu motoare boxer de minim 1500cmc...
    23 1
  • dragos_thaci
    Ce consumuri dati, fratilor. Acest gandac de masina consuma 8 litri la suta. OMG.
    Cati km au masinile din testele voastre ? Sunt iesite din rodaj ? Orice masina consuma cu cel putin un litru mai mult in perioada de rodaj. Ca sa dau exemplu un alt gandac de masina...Kia Picanto, in primii 3000-4000 de km consuma intre 9 si 10 l. la suta in oras, dar apoi nu prea mai trecea de 6,5 l. in oras.
    Daca nu e lucrul asta, inseamna ca aveti piciorul drept din caramida si nu va dati seama, ori va indruma "expertii" vostri sa stati la 4000 rpm, ca asa e cel mai bine si asa "protejati" motorul, ca atunci se face ungerea corecta :00.
    20 1
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • LOl
    Ba seamana cu Hyundai ala mic :-))
    6 0
  • Ce gluma de masina!
    O masina mai banala ca asta nu am vazut.
    8 7
  • Excomunicatorul
    :)
    Bine zici dragos,chiar ca mi se pare un consum nesimtit de mare.Daca un 1.3 consuma 8l in oras...Cam mult.

    In rest,masina asta nu mi se pare prea stralucita. N-as cumpara asa ceva.
    7 3
  • leonte
    N-arata prea bine, dar tinand cont ca in Europa se vinde Fiat 500 si tot felul de Mini, nu vad de ce nu s-ar vinde si asta.
    2 9
  • jakota
    Masina asta este Toyota Verso S in Europa, motorul toyota de 1.33 butoane de Yaris ...etc. cam asa era si Justy - prin alte tari are stema Toyota. Eheii, boxer, tractiune integrala, la alta categorie... Totusi nu e chiar asa de mica(ca i10 sau 500)
    0 1
  • Bogdan
    Super scumpa
    Sincer nu vad justificarea in aceste preturi. De la 14 XXX mii euro !! Toate astea mici sunt ff scumpe gen fiat 500 toyota IQ etc de la 12 mii in sus , ce naiba ,de la banii astia sunt chiar masini, Golf 6, Duster 4x4 dCi, Octavia etc..Iar de consum...si asta f mare, loganul batranului meu de 1.6 16v ia 8.3 verificat de la plin la plin si are 3 mii de km cu el... si vb aia e mai mare ,mai putin aerodinamic decat astea mici.. XXX
    8 0
  • Subaru
    Prea multe elemente au "imprumutat" de la Toyota...
    1 0
  • am un AYGO...
    1.0 VVT-i si sub 7,5-8l/100km nu scade consumul in Bucuresti. E adevarat, nu conduc ca un "tataie", dar in orice caz sub 7 nu ai cum sa o scazi orice i-ai face. Masina a fost noua, mereu a consumat asa. NU mai aberati, voi, posesorii de dci-uri, benzina e benzina, consuma...
    3 4
  • Ce ma amuza incompetentii astia care isi cumpara masinute cu niste motoare anemice cu cilindree de 1- 1.2 litri (cica pentru consum) si le behaie motorul in draci ca deh, ei au pretentii "sportive"... nu conduc ca un "tataie", nu-i asa AXE...? faza e ca le consuma cat un Logan 1.6 16v si n-au nici pe departe aceleasi performante... mda, dau pe afara de inteligenta "shumacherii" astia...
    5 2
  • foarte straniu
    foarte straniu ca Honda Jazz 1.4 are specificatii la fel ca Trezia (mai preciz 1339 cm3, 127/4800, masa si demensiuni la fel) si acceleratie 0-100 11,4sec! dar Trezia 13,3sec!? (cu 1329 cm3 si 125/4000).
    carei faza? cineva minte?
    1 0
  • Marius: Un a6 3.0 si nu intra turbo . Se aprinde motorasi si bujile Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru