Feedback

DrivetestSuzuki SX4

1.4 Benzina Turbo (Boosterjet) 140CP 4x4 Man6 Spirit
4.1
Test drive Suzuki SX4 zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 10.11.2016
La masa bogaților

Pentru că este unul dintre brandurile cu pedigree când vine vorba despre mașini create pentru teren accidentat, Suzuki are de mult timp un loc la masa bogaților. Prin urmare, japonezii profită din plin de pe urma creșterii segmentului SUV-urilor compacte.

Ce se întâmplă însă atunci când locul tău la masă este rătăcit pentru că cineva s-a gândit să-ți schimbe numele peste noapte? Cam așa s-a întâmplat cu SX4, un model pe care japonezii l-au vândut fără probleme în Europa, dar căruia i-au schimbat numele în S-Cross odată cu noua generație, apărută acum cinci ani. Faceliftul revine însă la numele SX4, deși pe hayon, dacă citești cu atenție, Suzuki încearcă să mulțumească pe toată lumea și lasă întreaga denumire a modelului: SX4 S-Cross.

Suzuki SX4
1.4 Benzina Turbo (Boosterjet) 140CP 4x4 Man6 Spirit

  • Pret de pornire 14.600 €
  • Pret model testat 20.700 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Suzuki își multiplică șansele prin introducerea unor noi generații de motoare turbo, pe care le-am testat de-a lungul timpului și care se dovedesc a fi extrem de bine croite pe nevoile publicului european.

Unul dintre ele este Boosterjet-ul de 1.4 litri și 140 de cai putere, o unitate gândită parcă pentru a lovi în clasicele TSI-uri de la Volkswagen. Motorul propune 140 de cai la 5500 de rotații, dar, și mai important, un cuplu de 220 de Nm, disponibil de la 1500 de rotații.

Pe hârtie nu pare mult, însă dacă o să ne uităm la cele doar 1200 de kilograme ale mașinii, cu tot cu tracțiune integrală, atunci cei 220 de Nm par să fie suficienți. Crossover-ul se simte vioi și implicat de fiecare dată când forțezi puțin plecările de pe loc sau depășirile.

Motorul chiar face casă bună cu mașina, fiind cea mai inspirată alegere pentru cei care nu vor să audă de diesel și ceva mai mult cuplu.

Transmisia manuală cu șase trepte nu este printre cele mai precise din lume. Din contră. Ea este etajată ceva mai lung spre final pentru a ajuta consumul.

Consum

Și fiindcă tot a venit vorba despre consum, trebuie să precizăm că Bucureștiul și traficul său au oferit valori între 8.5 și 10 litri/100 de kilometri. Valorile urbane sunt ajutate de un sistem Start-Stop, cu ușoare vibrații la repornire. În afara orașului, valoarea este de 6.5 litri/100 de kilometri.

Dacă ne uităm în fișa oficială, Suzuki ne promite o medie de 5.6 litri/100 de kilometri, mai mică decât a proaspăt lansatelor Volkswagen Tiguan și Seat Ateca, modele care sunt poziționate oricum în partea superioară a segmentului compact. Nissan Qashqai și Renault Kadjar vin cu valori asemănătoare lui SX4, iar Duster promite doar 6.3 litri/100 de kilometri.

Performanţe

La capitolul performanțe, Suzuki SX4 promite să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 10.2 secunde, un timp insuficient de bun pentru a putea bate rivali cu renume, cum ar fi Skoda Yeti, Volkswagen Tiguan sau chiar noul Ateca. Diferența față de Renault Kadjar este infimă, iar pe Nissan Qashqai și Dacia Duster japonezul îi lasă în urmă fără probleme.

Interior

Faceliftul operat pe noul SX4 aduce câteva materiale noi, un sistem multimedia pe care îl găsim și pe fratele mai mic Vitara, dar și o serie de tehnologii proaspete. Interiorul nu se modifică foarte mult, fiind în continuare destul de încăpător pentru cinci pasageri. De asemenea, regăsim și o mulțime de spații de depozitare generoase, atât la nivelul portierelor cât și al consolei centrale. Și spațiul pentru telefoanele mobile este suficient de mare și adânc.

Ergonomia sistemului de climatizare este bună, însă operarea computerului de bord ar fi putut fi îmbunătățită, fiind parcă înghețată în timp. Calitatea materialelor rămâne una demnă de un entry-level în segmentul SUV-urilor compacte. Avem plastic destul de tare în multe locuri, iar finisajele sunt perfectibile.

Calitatea ar putea fi pusă sub semnul întrebării, de exemplu, de faptul că forțarea închiderii geamului atunci când acesta este deja în poziția maximă antrenează în mișcare fața de ușă. Adică aceasta se va mișca cu totul. Ar fi însă nedrept să etichetezi o mașină doar după acest aspect, care tinde să fie mai degrabă o lipsă de rafinament.

Cât privește capacitatea portbagajului, cei 430 de litri ar putea părea insuficienți într-un segment în care toți se laudă cu valori mult mai mari. Doar Qashqai și Skoda Yeti se învârt în aceeași zonă.

Cere ofertă
Vrei un Suzuki SX4?

Te ajutăm să primeşti oferte speciale personalizate direct de la cei mai apropiaţi dealeri.

Preţ de achiziţie

Când ai pe piață un Dacia Duster care pleacă de la puțin peste 10.000 de euro, e foarte dificil să devii cea mai abordabilă opțiune din segment. Este aproape imposibil, chiar dacă prețurile tale sunt destul de mici și pornesc de la 14.600 de euro.

Dacă vă doriți însă motorul pe care l-am testat noi, alăturat unei tracțiuni integrale și unui nivel de echipare generos, socotelile ajung la maxim 20.700 de euro cu TVA inclus. Cred că este de la sine înțeles că Volkswagen Tiguan și Seat Ateca sunt cu câteva mii de euro mai scumpe.

Chiar și Renault Kadjar, care vine fără 4x4 pe versiunea 1.2 TCe, este mult mai scump: 22.500 de euro. La fel se întâmplă și cu fratele său Nissan Qashqai, care ajunge la 24.000 de euro, de asemenea fără 4x4.

Skoda Yeti este ceva mai aproape de modelul japonez, cu o valoare de 21.600 de euro. Bineînțeles, rămâne mereu opțiunea unui Dacia Duster în versiune de top, la numai 16.000 de euro.

Siguranţă

Suzuki S-Cross a trecut prin testele de impact acum un an de zile, iar EuroNCAP i-a acordat scorul maxim de cinci stele, cu 92% din punctele posibile adunate la capitolul protecţia adulţilor. Lista de dotări pentru siguranţă este completă cu şapte airbaguri inclusiv cortină şi pentru genuchi, ranforsări în portiere, ABS, EBD, asistenţă la frânare şi ESP.

Odată cu faceliftul, lista de sisteme de siguranță se îmbogățește cu pilot automat adaptiv și cu asistență la frânare cu radar. Această ultimă funcție are două trepte de reglare a intervenției. Indiferent pe care o veți alege (să frâneze mai devreme sau mai târziu), SX4 va țiui de fiecare dată când vă apropiați ceva mai tare de mașina din față. Ba chiar vă veți trezi că fânează când nu e cazul. Cred că e nevoie de o reglare a sensibilității radarului pentru a feri șoferii de incidente neplăcute.

Ţinută de drum

Când vine vorba despre ținută de drum, Suzuki SX4 este o propunere confortabilă, suspensia fiind calibrată pentru a primi cu stoicism o mulțime de șocuri din partea carosabilului autohton. Trebuie să invocăm și acum lipsa rafinamentului, întrucât suspensia este ușor zgomotoasă. Să ne gândim însă și la concesii, având în vedere că SX4 este una dintre cele mai accesibile propuneri din segment.

Ieșirile în teren accident sunt recomandate, însă cu măsură. Pentru că SX4 rămâne un crossover, nu un off-roader pur, așa cum erau vechile modele Suzuki în urmă cu câteva decenii.

Există o tracțiune integrală care vă poate scoate din bucluc atunci când aderența nu este perfectă. Cuplați modul Snow al selectorului amplasat pe consola centrală și diferența este notabilă. Există un mod Auto, există și unul Sport și există și funcția Lock pentru cei mai fanatici.

Vizibilitate

Suzuki SX4 oferă o poziție înaltă de condus și nu pune mari probleme de vizibilitate. Luneta este bine proporționată, iar montanții nu sunt foarte mari. Cei frontali mai pun unele probleme în viraje strânse.

Tehnologie

Lucrurile s-au îmbunătățit substanțial pentru noul SX4, odată cu faceliftul. Asta pentru că în centrul planșei de bord a apărut același sistem multimedia ca în cazul lui Vitara.

Am apreciat în nenumărate rânduri ușurința în utilizare a sistemului multimedia. Este prietenos, are o grafică decentă și se mișcă destul de bine. Este cu siguranță mult mai rapid decât SYNC 2, sistemul folosit de Ford, iar senzorul tactil funcționează mai bine.

Prin urmare, Suzuki a rezolvat problemele de conectivitate și a păstrat dotările esențiale cum sunt senzorii de lumini și ploaie, climatizarea pe două zone și scaunele încălzite.

Design

Modul în care a fost redesenat noul SX4 poate crea multe comentarii. Dincolo de chestiunile de gust, trebuie să apreciem faptul că japonezii nu caută să uniformizeze designul așa cum se întâmplă în cazul altor conaționali și nu numai.

Prin urmare, oricât de controversate ar fi liniile noului SX4, ele sunt de apreciat pentru că nu se aliniază unui trend din ce în ce mai criticat. Vezi un SX4 pe stradă și ești sigur că el este. Nu-l poți confunda cu un Vitara.

Nu ne-a placut

  • Calitatea materialelor
  • Suspensie ușor zgomotoasă
  • Deficiențe de construcție la interior
  • Dimensiuni și spațiu reduse în segment
Date tehnice - Suzuki SX4 1.4 Benzina Turbo (Boosterjet) 140CP 4x4 Man6 Spirit
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1373
Lungime mm
4300
Putere maxima CP (rpm)
140 (5500)
Latime mm
1785
Cuplu maxim Nm (rpm)
220 (1500)
Inaltime mm
1585
Viteza maxima km/h
200
Greutate kg
1215
Acceleratie 0-100 km/h s
10.2
Ampatament mm
2600
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
47
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
430
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Suzuki SX4

Ultimele teste

Comentarii (16)

  • 33 37
  • 7 12
  • Adrian: Salut! Intentionez sa cumpar un BMW Seria 7 730 din 2010-2011. Care sunt... Raspunde
  • Adrian
    Ce ai dat tu e o copie de X1/X3. Ce treaba are asta cu scorul nu inteleg...
    Designul este ceva relativ...nu poate place tuturor. SX4 este un compromis foarte interesant..la putin peste 20.000 ai o masina foarte dotata cu o cutie automata buna si e cam best buy in segment
    Pe mine ma interesează interiorul în special ca acolo stau..nu ma uit la grila cand conduc...
    22 8
  • @Adrian
    8 13
  • 10 22
  • Pretul de 15-17 mii nu e mare la ce ofera. Se merita ! 20 e cam mult. Au reusit in sfarsit sa fabrice o masina cat de cat care sa poata concura cu greii.
    14 4
  • Continui sa cred ca Suzuki e o marca subevaluata - inclusiv de catre jurnalistii auto. ;-) Si nu zic asta fiindca-s proprietar de Swift, ci doar vazind "notele" nemeritat de mici date pe toate meridianele... europene la testele cu Vitara, SX-4 etc (unica exceptie, Swift-ul Sport 1.6.)

    De acord ca SX-4 / S-Cross nu arata stralucit nici dupa facelift (desi partea frontala noua nu se compara cu hidosenia precedenta - parere subiectiva, evident), dar update-urile tehnice sint remarcabile pentru o masina IEFTINA-n definitiv la modul relativ.
    ...Si foarte fiabila-n plus (Dauertest-ele nemtesti pe 100K km ale versiunii anterioare o confirma din plin, in ciuda unor detractori izolati de pe tarlaua net-ului.)

    P.S. M-ar interesa - si nu doar pe mine cred - un test si cu versiunea de baza mai accesibila, cu motorasul 1.0 turbo de 112 CP (disponibila exclusiv cu tractiune fata), ca sa vedem si noi daca cei 5-7.000 euro ceruti in plus de concurentii gen SEAT Ateca sint justificati - sau nu.
    35 2
  • jucioc808
    Cind veţi testa noul baleno?
    5 2
  • 7 11
  • @Kirotractor: Boosterjet-ul 1.0 de 112cp vine cu tractiune integrala Allgrip.

    Am facut si eu un drive-test cu versiunea de varf a acestui facelift (1.4T AT Allgrip Luxus) si mi-a placut cum se misca. Poate pentru ca sunt obisnuit cu rigiditatea suspensiei masinilor Suzuki, nu mi s-a parut nimic nelalocul lui... Cred ca e chestie de asteptari/termen de comparatie/stil de condus...
    9 0
  • Corectura: Boosterjet-ul 1.0 de 112cp vine SI cu tractiune integrala Allgrip.
    4 0
  • Grila fata este ciudata, dar rămâne o mașină interesanta.
    Dar nu este la masa bogaților, se va bate cu Duster care este un low-cost. Este departe de Kadjar si Qashqai. aceste modele se învârt si ele pe lângă masa bogaților
    7 3
  • Moldovean: Clanță blocată. Soluții? Raspunde
  • D-ule redactor, pretul de baza la 1,4l, 140cp, 4x4, este 19100 euro, iar pretul de baza al unui VW Tiguan cu motor 1,4 tsi, 150 cp, 4x4 este 27214 euro. Renault Kadjar este malt mai scump 22500 euro, dar acesta este modelul cel mai dotat, pentru ca cel de baza este de doar 17600 euro.Nu inteleg de ce tot faceti reclama ascunsa marcii VW, spunand ca Tiguan este cu cateva mii de euro mai scump, cand o echipare mai buna ajunge la peste 33000 euro, cei drept cu un motor mai potent. Si oricum comparatia pe care o faceti intre SX4 si Tiguan, nu este una corecta, cum nu ar fi sa comparati Tiguan cu un Range Rover Evoque [ de exemplu].
    28 4
  • unu +unu
    1 10
  • P.S.... final: Cind am de carat cite ceva mai voluminos cu Swift-ul Sport incep sa regret ca n-am asteptat facelift-ul lui SX-4 (zic asta si fiindca l-am vazut, in fine, "pe viu'" si e mai frumusel-dinamic ca-n poze, chiar daca nu-i top-model.)

    In orice caz, imi pare mai reusit decit noua Vitara - alta varianta mai incapatoare care m-ar fi tentat, daca mi-ar fi placut macar la nivel de "acceptabil" designul - de ala exterior vorbesc ca interiorul e OK, fara sa straluceasca.

    ...Asta-i viatza insa, nu le putem avea chiar pe toate - unii. :-)
    16 1
  • @bob.sincle
    1 9

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru