Drivetest BMW Seria 2 Cabriolet (2015-2018)

2.0 Benzina Turbo (220i) 184CP Aut8
BMW Seria 2 Cabriolet (2015-2018) zoom
de Mircea Meşter, Foto: Mircea Meșter
Vineri, 26.08.2016
Amplificator

Cabrioletele sunt mașini construite pentru anotimpul cald. Sau anotimpurile calde, în funcție de zona de pe Glob de pe care citești aceste rânduri. Puțini privesc aceste mașini ca pe unele bune la casa omului în orice lună a anului, pentru că atunci când temperaturile coboară sub 10-15 grade e deja ușor cam forțat să te plimbi pe șosele cu plafonul descoperit și cu pletele înghețate în vânt.

De fapt, nici vara pe soare năucitor nu prea merge să conduci decapotat. E foarte cald, iar soarele-ți va arde instantaneu partea de față care se nimerește să stea în calea razelor. Dacă nu ai o cremă de protecție foarte bună și o pălărie sau o șapcă, ai șanse reale să oprești după 50 de kilometri și să te dai bătut pentru că te-a lovit insolația.

Rămân, deci, câteva ferestre de temperatură perfectă pentru a gusta cu jind din fructul cabrio. Dar e cumva o loterie să nimerești fix în vacanță zilele alea și să nu fii nevoit să fugi de nebun prin munți de fiecare dată când se nimerește o zi ca alea perfecte de vară în care nu e nici foarte cald, dar nici nu plouă.

Am făcut o introducere cam lungă pentru a ajunge la esență: de ce ai da, în cazul ăsta, niște bani grei pe o mașină pe care o poți folosi la adevărata ei valoare timp de câteva zile pe an? Sau, poate, câteva săptămâni în total?

Ei bine, pentru că în zilele alea, cât de puține sunt ele, o să ai ocazia de a te simți la volan așa cum nu ai cum să te simți în niciun fel de altă mașină, indiferent de câți cai are. De fapt, sentimentul de libertate pe care ți-l oferă o mașină cabrio nu are în general legătură cu caii, ci eventual cu sunetul pe care-l scoate motorul atunci când ești pe șosea proaspăt asfaltată și în jurul tău e o pădure deasă. Sau un tunel. Sau vârfurile Alpilor. Sau malul unui lac căruia-i vezi fundul. Sau dealurile pline de viță de vie și măslini ale Toscanei. Sau castelele de pe Valea Loarei. 

Cabrioletul e o mașină care are asupra călătoriei același efect pe care îl au sarea și piperul asupra mâncării: potențează, amplifică plăcerea pe care o simți atunci când ești doar tu, volanul, cerul și sunetul. Și eventual persoana potrivită în dreapta. Iar dacă nimerești și peisajul corect în jurul tău, lucrurile devin cu adevărat fascinante. 

Ei bine, în testul de azi luăm exemplul concret al lui BMW 220i Cabrio, una dintre mașinile care-ți pot oferi momentele de liniște și contemplare de care ai cu siguranță nevoie în zilele alea din an în care vrei să fii doar tu cu șoseaua. Și cu aerul.

BMW Seria 2 Cabriolet (2015-2018)
2.0 Benzina Turbo (220i) 184CP Aut8

  • Pret de pornire 33.840 €
  • Pret model testat 40.808 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

2.0 litri, patru cilindri, turbocompresor Twinscroll cu tehnologie Valvetronic, 184 de cai putere atinși la 5000 rpm și un cuplu maxim de 270 Nm care devine disponibil de la 1250 de rotații pe minut, deci cam din momentul în care apeși pedala atunci când motorul e la ralanti. Pentru că mai jos nu prea stă decât atunci când intră sistemul Start-Stop. 

Roțile motrice sunt spate. Pe Seria 2 Cabrio, singura integrală e pe versiunea M240i, din care explodează 340 de cai putere.

Am avut în plus o cutie de viteze cu opt trepte în versiunea sa sport care costă aproape 4000 de euro, dar de care te vei îndrăgosti pentru că-ți va oferi liniștea și confortul de care ai nevoie atunci când vei intra în stare de croazieră pe serpentine. Și un consum mai bun decât cel al manualei.

Da, mărcile auto consacrate au rezolvat și problema cutiei, iar cutiile automate au devenit atât de bune, încât nu mai ai cum să cosumi mai puțin decât automata, chiar dacă ți se pare că ești pilot la nevoie și prieten cu propriul portofel la cealaltă nevoie.

Am făcut această introducere fără a respira pentru a scăpa de datele tehnice seci pe care le afișează Seria 2 Cabrio în versiunea sa 220i. Asta pentru că dacă ieși dintre pătrățelele caierului de matematică, ai la dispoziție un ansamblu motor-cutie care lucrează aproape perfect, schimbarea treptelor fiind realizată onctuos și fluid atunci când urci în viteză în ritm relaxat, dar abrupt dacă apeși pedala la fund în modul Sport. Moment în care acul turometrului o ia razna de la retrogradările în trepte.

Dar 220i n-o să te lipească cu ceafa de tetiere și nici n-o să-ți rupă coloana violent atunci când intri în kickdown. E un motor care mai are o versiune superioară de 252 de cai putere pe care o vei regăsi sub indicativul 230i, deci vorbim practic de varianta "moale" a acestuia. Fără ca moale să însemne în vreun moment că simți că mașina ar avea nevoie de mai mulți cai pentru a te face să trăiești momentul. 

Dacă aș fi pus în situația de alege o motorizare pe benzină pe Seria 2 Cabrio, probabil că aș alege acest 220i. E prima alternativă pe care-o ai peste "baza" cu 3 cilindri și 136 cai și îți oferă senzații corecte având în vedere dimensiunile, masa și segmentul mașinii. Bineînțeles că, dacă vrei senzații, poți alege și ceva mai "sănătos". Dar nu face compromisuri: du-te direct la M240i, o versiune recent lansată care scoate 340 de cai putere și-ți oferă sentimente apropiate de cele pe care le poți trăi pe M2, care din păcate nu e disponibil în variantă cu plafon deschis.

Consum

Până în momentul în care noul Audi A3 se va lansa și în versiune cabrio, BMW Seria 2 Cabriolet fluieră cam singur în biserică. Este singurul cabriolet compact cu patru locuri regulamentare pe care-l găsești pe piață, singurele alternative fiind roadsterele concurenților, adică modelele cabrio cu două locuri precum Audi TT, Mercedes-Benz SLC și poate Nissan 370Z Roadster. 

Bine, cele patru locuri sunt patru mai degrabă pe hârtie. Dar despre asta vorbim la interior. Până una alta, dacă numeri tetierele, Seria 2 Cabriolet iese pe plus în fața celorlalți. 

Problema e că cele două locuri în plus ale lui Seria 2 Cabriolet înseamnă o greutate mai mare decât cea a roadsterelor clasice (150-200 de kilograme e o diferență notabilă), iar asta face ca o comparație directă la nivel de consum și la performanțe să nu fie foarte fair.

BMW anunță un consum mediu de 6.2 litri/100 km pentru versiunea 220i cu transmisie automată, o valoare care, fiind singurul reper din segment, pare una decentă. 

În traseele bătute de noi, formate din șosele și drumuri expres, am măsurat o medie extraurbană cu 30-40% mai mare, de 8.5 litri/100 km, în condițiile în care am rulat într-un ritm normal și am forțat de câteva ori acolo unde ne-a permis contextul. Cifrele cresc pe autostradă spre 9.0-9.5 litri/100 km, iar în regim urban vorbim de consumuri medii care bat 10 litri/100 km la utilizarea de zi cu zi a mașinii.

Performanţe

Fiind o motorizare medie în linia de unități pe benzină oferite de BMW, 220i nu este nici melc fără plafon, nici vreo rachetă sol-sol trimisă pe Pământ ca să te scoată din viața plină de plictis de până acum și să-ți toarne supersânge în vene. Este, însă, o mașină care-și mișcă fizicul îndeajuns de bine încât să danseze la nevoie pe viraje și să-ți ofere senzații dinamice decente sub cerul liber.

Cifrele oficiale arată 7.7 secunde pentru 0-100 km/h și o viteză maximă de 226 kilometri pe oră. Și pentru că o parte din testul nostru a avut loc în Germania, am putut să testez parțial comportamentul la viteze ridicate al unei mașini care mi-a dat impresia că are resurse de putere chiar și la 160-170 de kilometri pe oră, atunci când apăsarea pedalei aduce un zvâc evident. 

Din nou, la fel ca la capitolul consum, nu prea avem termeni de comparație. Putem lua ca repere relative Audi TT Roadster și SLC, deși cele două modele nu au patru locuri și sunt evident avantajate la nivelul masei totale: 7.3 secunde, respectiv 6.9 secunde pentru motorizările echivalente (1.8 TFSI de 180 CP, respectiv SLC2000, cu un 2.0 de 184 CP).

Interior

Când vorbești de interiorul unui cabriolet compact, trebuie să-ți împarți discursul în trei părți distincte evidente: locurile din față, locurile din spate și portbagaj. Cele trei sunt atât de diferite, încât împărțirea grosieră a Terrei pe trei zone climatice pare un simplu moft geografic. 

În față, dacă nu ai vedea soft top-ul (sau cerul, în funcție de caz) și dacă nu ai ști ce conduci, nu ai simți că te afli într-o maşină compactă. Ai spațiu berechet, îți poți muta scaunele în miliarde de feluri pentru a-ți stabili poziția ideală, ai scaune nu doar confortabile, ci și profilate sportiv grație kitului M de interior, iar volanul tinde să facă parte din același univers estetic și practic. Planșa de bord este însă cam seacă, dar e îmbunătățită evident în raport cu cea a lui Seria 1 Cabrio, strămoșul direct al modelului testat. Unii ar spune însă că simplu este mai bine.

După care îți dai seama că în joystick-ul de pe consola centrală ți se deschide celălalt BMW Seria 1 prin sistemul iDrive: sofisticat, plin de tehnologie, complex și extrem de ușor de înțeles și de utilizat. Foarte interesant este faptul că, atunci când rulezi decopertat, Seria 1 Cabrio nu îți dă dureri de cap deloc până la 150 de km/h, paravântul textil detașabil care acoperă locurile din spate fiind mai mult decât util. Atât din punctul de vedere al curenților de aer, cât și din cel al zgomotului perceput.

Apropo de paravântul demontabil, acesta este segmentat și poate fi transformat ușor într-un pachet plat de dimensiunea unui biblioraft. Un pas în plus față de precursorul Seria 1 Cabriolet, care avea nevoie de spațiu serios în portbagaj pentru asta.

Apropo de portbagaj, vorbim de un cabriolet care, cu plafonul ridicat, este mai mult decât util. Încap fără probleme două genți de cabină plus două ghiozdane în spate și nu am avut greutăți de niciun fel la acest capitol, singurele semne de întrebare fiind legate de gura de acces restrânsă. Dar logica germană triumfă când e vorba de spațiul pentru bagaje până şi cu plafonul coborât. Portbagajul își pierde vreo 10 centimetri din înălțime, celelalte coordonate fiind identice. Altfel spus, dacă ai bagaje îndeajuns de inteligente constructiv, ai șanse să circuli fără probleme astfel. 

Locurile din spate nu sunt însă specifice unei compacte, Și probabil că cei de la BMW își asumă asta fără probleme. Ok, dacă vorbim de doi copii de până la 12 ani, s-ar putea să nu aibă probleme de acomodare. Dar doi adulți simt în mod sigur constrângeri din toate direcțiile. Plus un paravânt detașabil în brațe, dacă aceștia vor să vadă cât mai mult din lume pe verticală, iar portbagajul e deja plin. Dar poți să vezi și partea bună a peisajului: locurile din spate pot juca rolul perfect de spațiu pentru bagaje, mai ales dacă ai genți de voiaj care nu încap în portbagaj.

Pe scurt, Seria 2 Cabrio e o mașină creată pentru doi pasageri cu bagajele specifice. Orice persoană în plus care vrea o tură cu mașina decapotată ar face bine să-și asume faptul că nu se va lăfăi în confort.

Preţ de achiziţie

Prețurile pentru Seria 2 Cabrio pleacă de la puțin peste 33.000 de euro, bani în care ai inclus un motor pe care BMW a început să-l monteze de vreo doi ani pe toate modelele compacte și mici ale Grupului, de la Mini la Seria 1 și ajungând la Seria 2. Este vorba de 218i, un motor pe benzină turbo cu trei cilindri de 1.5 litri care dezvoltă 136 de cai putere. 

În lista de prețuri urmează un diesel de 150 de cai putere, iar apoi dăm de motorul testat de noi. 220i pleacă de la 37.100 de euro în variantă cu transmisie manuală, la care se adaugă 3800 de euro în cazul în care ești decis să ne asculți sfatul și să mergi pe mâna automatei cu opt trepte. 

În jurul sumei de 41.000 de euro. Aici te situezi dacă vrei un BMW Seria 2 precum cel din testul Automarket.

Evident, de aici pleci apoi cu o listă lungă de opțiuni care îți poate urca factura către 60.000 de euro. O sumă cam picantă pentru o compactă, fie ea și cabriolet sport cu patru locuri. Dar o sumă care nu mai sperie pe nimeni în lumea premium, acolo unde barierele psihologice s-au spart de ceva vreme, când un M3 echipat corespunzător a ajuns să depășească 100.000 de euro. 

Evident, cifrele astea nu sunt valabile doar pentru BMW. Audi TT și Mercedes SLC sunt chiar mai scumpe, pentru că în motorizări și echipări identice vorbim despre modele care costă cu 2000-3000 de euro mai mult.

Deci, dacă vrei un cabriolet cu putere decentă, cu ceva spațiu pentru oameni și bagaje și cu ADN-ul dinamic al celor de la BMW, pregătește 50.000 de euro și se rezolvă. Cu ceva opțiuni adiționale incluse.

Siguranţă

Lista dotărilor de siguranță ale lui Seria 2 Cabriolet în versiunea 220i este atât de complexă, încât singurul lucru pe care îl poți adăuga este sistemul ISOFIX pentru scaunul pasagerului din dreapta. În rest, ai tot ce se poate pe o astfel de mașină, căreia îi lipsesc doi montanți. Nu ai cum să ai, astfel, airbag de tip cortină, dar cele frontale și cele laterale sunt la datorie.

Normal, ai DSC (cu toate funcțiile sale conexe pe care inginerii BMW ți le oferă), ai controlul tracțiunii, ai în principiu tot ce ai nevoie. Foarte interesant este însă faptul că scaunele din spate nu dispun de arcele de protecție în caz de răsturnare, așa cum se întâmplă în cazul altor cabriolete. O alegere estetică dublată însă de una inginerească: ele sunt ascunse în tetierele scaunelor din spate și "explodează" dacă ai fost îndeajuns de lansat încât să verși mașina. Deci nu, BMW nu a uitat de ele, așa cum pare inițial.

Există și sisteme de asistență activă, iar dacă ai noroc să ieși în țări pentru care autostrada nu e o dorință, ci o realitate, vei putea să rulezi cu cruise controlul activ fără a avea nevoie de pedale pentru sute de kilometri la rând. Când intri în orașe, mașina va frâna în cazul în care tu nu ești atent la traficul oprit în față.

Ţinută de drum

Derivat din coupe, cabrioletul lui BMW Seriei 2 reușește să se ridice aproape de nivelul fratelui său cu plafon dur în ceea ce privește comportamentul dinamic. Este evident că distribuția maselor este diferită și că focusul inginerilor nu a fost, în cazul cabrioletului, să imprime o ținută de drum de nota 10. E greu să faci asta când structura mașinii primește modificări substanțiale.

Dar schimbările la nivel constructiv nu au dus deloc la o scădere dramatică a comportamentului unei mașini de top în segmentul compact. Cu DSC-ul activ, 220i Cabriolet își păstrează trasa cu încăpățânare, chiar și pe șosea umedă, reușind să îți dea o senzație de "șină" extrem de pregnantă. Ruperea aderenței vine doar la manevre cu adevărat sportive, care nu sunt recomandate pe o șosea publică.

Șasiul și jantele de dimensiuni mari participă și ele activ la senzația agresivă de stabilitate, orice traseu virajat devenind în acest mod o plăcere la nivelul senzațiilor dinamice. Cu DSC-ul dezactivat, mașina își dezvăluie fața mai puțin abordabilă șoferilor de duminică: tracțiunea spate își confirmă vocația, cabrioletul pictează traiecte diferite pe viraje, iar sistemele care te țineau în lesă intervin abia la limită. 

Față de defunctul Seria 1 Cabrio, noul model plusează cu amortizoare ceva mai potrivite pentru rularea în viața de zi cu zi, ceea ce transformă mașina într-un all-rounder interesant. Poți să-ți cumperi Seria 2 Cabrio și să-l folosești fără probleme tot timpul anului. Va ține și la zăpezi, și la șine de tramvai, și la soare.

Vizibilitate

Atunci când ai plafonul coborât și vezi la 360 de grade în jur fără impedimente, nu ai absolut nicio problemă să te orientezi în parcări, să vezi pe șosea sau să observi celelalte mașini în oraș. Când ridici plafonul, însă, clasicele probleme ale cabrioletelor reapar: nu vezi în părțile laterale-spate decât cu ajutor exterior la manevrele de ieșire din parcare din cauza faptului că montantul 3 este înlocuit de o mare de pânză. Partea bună e că dimensiunile lunetei sunt destul de generoase, deci vei putea să o utilizezi ca atare fără nicio problemă în zilele ploioase.

Evident, pe Seria 2 Cabrio ai la dispoziție senzori de parcare și cameră de marșarier, elemente care-ți fac viața ușoară și pe care doar cei inconștienți nu le montează pe mașinile de azi. Nu de alta, dar parcările ascund tot felul de capcane ușor de driblat dacă ai la dispoziție așa ceva.

Tehnologie

Dacă acum câţiva ani ne uitam la Seria 7 ca la un OZN şi ne aşteptam ca odată ce-i deschidem portiera să vedem revărsându-se de acolo soluţii tehnologice scumpe şi intangibile pentru muritori, explozia smartphone şi ritmul nebun în care se desfăşoară cursa de urmărire dintre marii jucători ai pieţei de tehnologie face ca maşinile să evolueze într-un ritm incredibil de la o generaţie la alta.

De exemplu, încălzirea în scaune a fost o soluţie de confort care timp de vreo 10 ani a rămas apanajul modelelor foarte scumpe în vremurile romantice ale industriei auto. Astăzi, sistemele de monitorizare a unghiului mort sau camera video pentru marşarier sunt elemente pe care le poţi comanda pe modele de segment B la doar câţiva ani de la apariţia lor. La fel se întâmplă cu soluţiile legate de conectivitate, internet, date, muzică şi aşa mai departe.

Evident că, în acest context grăbit al cursei pentru întâietate în faţa clientului, BMW încearcă să îndese cât mai multe elemente pe modelele sale, indiferent că vorbim de segmentul compact sau de cel mare. Este la fel de adevărat că preţurile modelelor urcă simţitor din această cauză, însă nimeni nu se plânge atât timp cât vânzările mărcii au crezut la un nivel record absolut în prima jumătate a anului la nivel mondial, chit că bavarezii stau deocamdată sub rivalii de la Mercedes-Benz la acest capitol.

Mi-ar lua o veşnicie să enumăr toate elementele tehnologice de care poate să dispună un Seria 2, însă vă invit pe site-ul oficial, unde fiecare dintre acestea sunt explicate pe larg. Dacă ar fi să aleg un element tehnologic pe care să-l duc cu mine în toate celelalte mașini pe care am plăcerea să le testez, head-up display-ul color din ce în ce mai bun dezvoltat de bavarezi ar fi acela. Asta pentru că îmbină tehnologia şi confortul de care nu vrei să fii privat niciodată după ce-l experimentezi măcar pentru câteva minute

Design

Seria 2 Cabriolet este o mașină mult mai matură decât fostul Seria 1 Cabriolet, care a precedat-o. E un element vizibil mai ales în partea posterioară, acolo unde decapotabila BMW are o alură care te face să crezi că a trecut la primul job direct din băncile liceului.

La fel ca orice cabriolet al lumii, Seria 2 vine la pachet cu două personalități distincte: una se distinge atunci când are plafonul ridicat, cealaltă când acesta e coborât. Este evident că întreg farmecul unei astfel de mașini stă în alura sa sexy și gata de aventură pe care o ai în fața ochilor atunci când soft top-ul este pliat, însă modelul BMW reușește să-și păstreze o mare parte din personalitate și atunci când afară plouă.

În versiunea testată de noi, pachetul exterior estetic M a făcut ca mașina să semene cu una scoasă de pe linia de producție a diviziei cu același nume, deși nu era cazul. O serie de accesorii bine alese poate face însă diferența dintre o mașină reușită și una cu adevărat frumoasă.

Și totuși, încă nu mă împac cu blocurile optice frontale care par "înlăcrimate". Dar măcar bavarezii reușesc să păstreze personalitatea fiecărui model din gamă, făcându-le ușor de recunoscut într-o lume în care Matrioșka este la putere.

Nu ne-a placut

  • Diferențe notabile între consumul anunțat și cel real
  • Preț peste 40.000 de euro în versiunea 220i automată de bază
  • Scaune posterioare limitate
  • Portbagaj cu deschidere mică
Date tehnice - BMW Seria 2 Cabriolet (2015-2018) 2.0 Benzina Turbo (220i) 184CP Aut8
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1997
Lungime mm
4454
Putere maxima CP (rpm)
184 (5000)
Latime mm
1774
Cuplu maxim Nm (rpm)
270 (1250)
Inaltime mm
1403
Viteza maxima km/h
226
Greutate kg
1605
Acceleratie 0-100 km/h s
7.7
Ampatament mm
2690
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
52
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
335
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW Seria 2 Cabriolet (2015-2018)

Ultimele teste

Comentarii (6)

  • O intrebare putin off-topic: Unde anume au fost facute pozele ?
    1 1
  • mircea
    @Maverick_SS
    În sudul Germaniei și nordul Italiei.
    3 1
  • O alta manipulare marca BMW. Pretul nesimtit nu ma mai mira deja. A devenit ceva natural pentru nemtii. Sunt in stare sa ceara pret si pe staniolul la ciocolata ( o fosta vb batraneasca ) . BMW 218I 136CP cabrio basic costa 33.840 € adica putin peste 34 mii daca adaugam si una din nuantele metalizate din paletarul de culori. In acest pret ofera cateva dotari destul de penibile pt o masina absolut premium si ca target si ca imagine. Suspensia spate Multi-link vine din varianta a doua de echipare ( adica cea prezentata in test ) care costa cu vreo 7 mii mai mult. De astfel Climatizarea Automata este optionala , mai dai 600 euro pe ea + packet multifunctional ajunge la vreo 2.000 euro ( asta daca vrei clima automata, daca nu stai cu A/C manual si te roade invidia pe vecinu cu Logan Prestige ca el are clima semi-automata in 10 mii euro, iar tu care ai cheltuit o avere pe primul tau BMW nu ai ) . Dar un lucru este cert: Va fii remiza la punti rigide spate :))))))) .
    13 18
  • "Cabrioletele sunt mașini construite pentru anotimpul cald. Sau anotimpurile calde, în funcție de meridianul de pe care citești aceste rânduri."

    Mircea, nu înțeleg, ce treabă are meridianul cu anotimpul cu meridianul? Sigur nu are treabă cu latitudinea?
    10 2
  • mircea
    @LR
    Ai dreptate. Am încercat să folosesc o deviație a expresiei "de pe alte meridiane" în sensul "din alte zone ale Pământului", dar am reformulat pentru claritate. Mulțumiri.
    9 3
  • @Mircea
    Cu plăcere. Și altădată :)
    7 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru