Feedback

DrivetestBMW Seria 2 Gran Tourer facelift

2.0 Diesel Turbo (218d) 150CP 4x4 Aut8
4.2
Test drive BMW Seria 2 Gran Tourer facelift zoom
de Bogdan Mirică
Joi, 09.08.2018
Ajutor din umbră

L-ați văzut pe noul BMW Seria 8? Dar pe noul BMW X4? Nu mai vorbesc despre încă futuristul BMW i8, acum și în variantă Roadster. Ele sunt mașinile vedetă în gama BMW. Ele țin prima pagină a revistelor de specialitate. Dar, cu toate acestea, nu ele țin BMW pe traiectoria actuală de succes și nu ele aduc volume de vânzări consistente.

În spatele dezvoltării acestor fabuloase mașini vedetă se ascund banii și volumele unor modele deja consacrate și iubite în Europa: BMW Seria 3, BMW Seria 5, BMW X1 și, culmea, BMW Seria 2 Active Tourer. Acesta din urmă, huiduit îndelung de puriștii gamei în momentul lansării, a reușit să devină o prezență constantă pe autostrăzile Vestului, bucurându-se în continuare de apetitul zonei pentru mașini de familie.

Reușita lui BMW Seria 2 Active Tourer este cu atât mai importantă cu cât SUV-urile au făcut din monovolume o specie pe cale de dispariție. Vreme de 10 zile, am încercat să mă integrez în peisajul european alături de un monovolum premium: BMW Seria 2 Gran Tourer, adică varianta cu șapte locuri a familistului german.

Am primit cheile sale în Munchen și l-am condus peste 3000 de kilometri prin Germania, Austria, Slovenia și Croația. Mai jos o să aflați cum s-a simțit el și cât BMW se mai ascunde într-un Seria 2 Gran Tourer.

BMW Seria 2 Gran Tourer facelift
2.0 Diesel Turbo (218d) 150CP 4x4 Aut8

  • Pret de pornire 27.846 €
  • Pret model testat 37.155 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Cheia primită la biroul de presă BMW din Munchen a deschis portierele unui Seria 2 Gran Tourer în versiunea 218d cu xDrive. Asta înseamnă un motor de 2.0 litri diesel, cu patru cilindri, care livrează 150 de cai putere. Rușinos, se vor grăbi unii să spună. Nu e mult, într-adevăr, dar cei care se gândesc la o mașină de familie vor considera suficientă valoarea.

Vine la pachet cu un cuplu de 350 Nm, cu 20 de Nm mai mare decât pe versiunea de dinainte de facelift. Este un cuplu generos, care mișcă bine monovolumul, reușind să-i imprime un comportament dinamic, care îți oferă suficientă încredere în depășiri. Lipsește explozia specifică modelelor BMW, sentimentul fiind acela de diesel muncitor, care merge la limită ca să nu te dezamăgească.

Momentul motor maxim apare devreme și începe să pălească dincolo de 2500 rpm. Acolo e și zona în care dieselul devine guraliv și destul de prezent în habitaclu. La viteze mici nsă, el este bine antifonat.

Resursele celor patru cilindri sunt gestionate cu ajutorul unei transmisii automate cu opt rapoarte, Steptronic, care își face mereu treaba pe nesimțite. Treptele sunt schimbate cu o liniaritate fantastică, iar retrogradările sunt destul de bune, chiar dacă rulezi în modul EcoPro sau Comfort. Modul Sport al transmisiei face ca totul să fie alert și ca cei 150 de cai putere să nu ți se pară anemici.

Singurul moment în care bagajul de putere pare insuficient a fost consemnat pe autostrăzile din Germania, unde la peste 150 de km/h accelerarea se face destul de greu.

După cum probabil ați intuit, există mai multe moduri de rulare, fiecare cu un răspuns diferit al cutiei și motorului. EcoPro ține cu buzunarul tău și te lasă fără o mare parte din resurse. De asemenea, pe autostradă, la viteză de croazieră, poate decupla motorul de cutie pentru un consum redus. Comfort îți oferă o mașină absolut normală, iar Sport îți dezvăluie o accelerație sensibilă și o față surprinzătoare a monovolumului.

Consum

BMW oferă o versiune hibridă pentru Seria 2 Active Tourer, dar nu și pentru Gran Tourer. Tocmai de aceea, majoritatea publicului european care vrea eficiență pe varianta cu șapte locuri va putea opta pentru un diesel. Pentru că un diesel ține cu bugetul familiei, chiar și atunci când rulezi pe autostrăzile fără limită de viteză din Germania.

Cu șase pasageri și cu viteze care au sărit mereu de 130 de km/h, monovolumul a consumat 7.5 litri/100 de kilometri. Când traseul s-a mai domolit și limitele de viteză au devenit mai stricte, consumul s-a stabilizat la 6.8 litri/100 de kilometri.

În fișa oficială, BMW anunță un consum extraurban oficial de 4.5 litri/100 de km. În regim mediu, consumul anunțat este de 4.8 litri. Nu prea sunt rivali comparabili în segmentul premium, întrucât Mercedes Clasa B nu are versiune cu 7 locuri.

Dacă ar fi să cobor puțin din segmentul premium și să mă uit la un Volkswagen Touran cu motor TDI de 150 de CP, automată DSG, dar fără tracțiune integrală, consumul mediu este tot de 4.8 litri/100 de km. Există și un Opel Zafira pe același raft: 170 de cai putere, automată, fără 4x4, consum mediu de 5.8 litri/100 de km.

Performanţe

E un monovolum, așa că să nu vă așteptați la artificii. BMW Seria 2 Gran Tourer, cu tot cu materialul său genetic sportiv, ajunge de la 0 la 100 de km/h în 9.4 secunde atunci când este configurat ca mașina mea de test. Este o valoare decentă, care îi va mulțumi pe familiști. Nu și pe șoferii sportivi care așteaptă „suta” în mai puțin de 5 secunde atunci când văd logo-ul BMW.

Volkswagen Touran are nevoie de 9.3 secunde, iar Zafira de mult mai mult. Spre deosebire de testele desfășurate la noi sau în orice altă țară din lumea asta, am avut ocazia să verific și viteza maximă. Autostrada germană mi-a permis să ajung pe la 208 km/h, adică fix pe acolo pe unde promite și BMW că se oprește viteza maximă a lui Seria 2 Gran Tourer: 205 km/h.

Interior

În cazul unei mașini de familie, interiorul cântărește mult în luarea deciziei. BMW a știut asta și a căutat să creeze un habitaclu prietenos și destul de încăpător. Miza a fost mare, având în vedere că este unul dintre cele două modele BMW care pot fi comandate cu șapte locuri.

De pe locurile din față, interiorul este unul atrăgător, cu materiale moi la atingere și o tapițerie din piele extrem de plăcută. Avem mai multe inserții cromate și o alternanță între plastic care imită lemnul și plastic negru lucios, specific segmentului premium. Până și mocheta din portbagaj contribuie la percepția premium.

Scaunele sunt confortabile, și spun asta din perspectiva unui jurnalist auto cu afecțiuni demonstrate, care a condus 9 ore BMW Seria 2 Gran Tourer și nu s-a ales cu dureri de spate.

Ergonomia continuă să fie exemplară, iar spațiile de depozitare sunt și ele bine gândite și generoase. Există foarte mult loc în interiorul portierelor, chiar și în cele spate, avem, o consolă centrală cu spațiu generos, o cotieră centrală sub care se găsește loc pentru orice, loc pentru telefon mobil la baza planșei de bord, dar și un torpedou cam zgârcit.

Pe locurile din spate există suficient loc la picioare, chiar și pentru trei adulți. Bancheta este ajustabilă și poate glisa în față cu până la 13 centimetri pentru a elibera mai mult loc pentru cei de pe locurile din spate. De asemenea, spătarul poate fi și el ajustat. În funcție de aceste ajustări există loc și pentru cei de pe al treilea rând de scaune. Podeaua înălțată face destul de dificilă șederea pe aceste locuri pe distanțe lungi, întrucât picioarele vor sta foarte sus. Nici spațiul la nivelul capului nu este foarte generos, dar pentru copii este suficient. 

Dacă folosești doar unul dintre cele două scaune din spate, rămâi și cu un spațiu decent pentru bagaje. Dacă folosești ambele locuri de pe ultimul rând, atunci te trezești cu numai 145 de litri, adică destul de puțin. În configurația cu cinci locuri, cele două scaune rabatate creează o suprafață plată în portbagaj și crește capacitatea la 560 de litri. La nevoie, cu rabatarea ambelor rânduri de scaune, în habitaclu pot încăpea obiecte cu o lungime de până la 2.6 metri.

Preţ de achiziţie

Accesul în familia BMW nu e tocmai ieftin. Cu toate acestea, BMW Seria 2 Gran Tourer este unul dintre cele mai accesibile bilete de intrare, cu un preț de pornire de 27.900 de euro pe piața de la noi.

Bineînțeles, prețul versiunii testate de mine este ceva mai ridicat. Un Seria 2 GT în versiunea 218d, cu tracțiune integrală xDrive și cutie automată cu 8 trepte este cu 10.000 de euro mai scump decât prețul de bază, ajungând la 37.200 de euro. Cine vrea un tratament premium pentru familia sa trebuie să fie dispus să plătească însă și mai mult. Există două niveluri de echipare clasice, Luxury și Sport, și există și pachetul M. Dar, pe lângă acestea există și o listă lungă cu dotări opționale care pot dubla prețul mașinii.

Rivali de volum cum sunt Opel Zafira și Volkswagen Touran nu sar de 30.000 de euro. 

Siguranţă

BMW Seria 2 Active Tourer nu a scăpat de exigența EuroNCAP, fiind testat de organismul internațional încă din 2014. Varianta cu cinci locuri a monovolumului german a primit atunci un punctaj maxim de cinci stele, reușind să ofere 84% protecție pentru adulți, 85% pentru copii și 60% pentru pietoni. Sistemele de siguranță au primit și ele 70%.

Chiar dacă este cu 22 de centimetri mai lung decât Active Tourer, varianta cu șapte locuri testată de mine are o arhitectură identică, iar cele cinci stele sunt transferabile. Unde mai pui că după facelift lista de dotări de siguranță a devenit mai generoasă. Există un sistem de frânare automată de urgență, monitorizarea unghiului mort și asistent pentru păstrarea benzii de mers.

Există și un pilot automat capabil să păstreze o distanță constantă față de vehiculul din față. Din păcate, funcția este activă doar până la 140 de km/h, ceea ce înseamnă că unii germani ar putea fi dezamăgiți pe autostrăzile lor fără limite de viteză.

Ţinută de drum

Spuneam mai sus, la capitolul Performanță, că Seria 2 Gran Tourer beneficiază de pachetul genetic sportiv al părintelui BMW. Chiar dacă acesta nu este atât de evident când vine vorba de sprintul de la 0 la 100 de km/h, el este cât se poate de perceptibil atunci când analizezi ținuta de drum. În rețeta monovolumului s-au scăpat intenționat o suspensie ceva mai țeapănă și o direcție fantastică.

Așadar, în ciuda ruliului evident creat de caroserie, Seria 2 Gran Tourer poate să fie chiar o mașină plăcută pe segmentele de drum cu viraje. Totul este bine plantat pe șosea, iar sistemul de tracțiune integrală xDrive asigură o aderență bună.

Atunci când rulează liniștit, într-un ritm cotidian urban, Seria 2 Gran Tourer are o suspensie destul de confortabilă, ușor mai rigidă decât a altor monovolume. Nu este însă o rigiditate deranjantă. Denivelările și gropile sunt absorbite bine, iar zgomotul nu este transmis în habitaclu. Așadar, în configurația de bază, BMW Seria 2 Gran Tourer poate fi un monovolum perfect pentru nevoile unei familii normale.

Dacă șoferul are și o latură sportivă încă neexplorată, BMW pune la dispoziție și o suspensie ceva mai rigidă alături de pachetul M. De asemenea, pe lista de opționale există și amortizoare adaptive.

N-am uitat nici de direcție, poate cea mai precisă care a existat vreodată pe un monovolum. Nu transmite foarte multe informații despre suprafața de rulare, dar are o precizie fantastică și îți oferă încredere.

Vizibilitate

Chiar dacă luneta este una destul de generoasă și bine proporționată, ultimul rând de montanți ar putea să pună unele probleme la parcările în marșarier. Din fericire, există o cameră video spate cu o calitate foarte bună.

Oglinzile laterale au și ele o dimensiune bună, însă primul rând de montanți, cu tot cu micul geam lateral care încearcă să ajute, poate fi un coșmar periculos. Mărturisesc că în Munchen montantul de pe partea stângă mi-a ascuns un pieton care traversa neregulamentar.

Tehnologie

BMW a încercat să-i ofere lui Seria 2 Gran Turismo tot ce are mai bun în laboratorul său tehnologic. Faceliftul a adus îmbunătățiri, dar nu vă așteptați la recunoașterea gesturilor. Avem noul sistemul multimedia cu ecran de până la 8.8 inch, capabil să-ți ofere informații din trafic, starea vremii și una dintre cele mai bune navigații 3D de pe piață.

Sistemul multimedia nu vine cu suport Apple CarPlay sau Android Auto, ceea ce îl depunctează ușor în societatea actuală. Din fericire, conexiunea cu un telefon mobil prin intermediul Bluetooth-ului este ușoară. Pentru cei care au un telefon de ultimă generație, trebuie precizat că în cotieră există o zonă de încărcare prin inducție. iPhone 8 se încarcă ceva mai greu, dar un Samsung Galaxy S8 primește energie destul de rapid.

Sistemul Head-Up Display este proiectat pe o bucată de plastic, nu direct pe parbriz, așa cum se întâmplă în cazul celorlalte modele din gamă. Chiar și așa, poate afișa informații utile, cum ar fi viteza de deplasare, navigația și semnele de circulație recunoscute.

Instrumentarul de bord rămâne unul analog, dar este lizibil și plăcut. Lista de dotări este completată de scaune încălzite și cu reglare electrică, oglinzi rabatabile, senzori de ploaie și de parcare și un set de lumini inteligente full LED, care pot să se ajusteze singure la condițiile de drum și să nu-i orbească pe ceilalți participanți la trafic.

Design

Odată cu faceliftul, BMW a încercat să-i ofere monovolumului său un aspect contemporan, însă nu a modificat foarte mult designul. E nevoie de un ochi antrenat pentru a observa diferențele.

În partea frontală există acum un spoiler nou, cu prize de aer repoziționate, o grilă dublă ceva mai mare și proiectoare de ceață cu LED. În partea posterioară, schimbările sunt și mai subtile. Spoilerul a fost redesenat ușor, iar pentru un plus de sportivitate toate motorizările au primit evacuări duble, de o parte și de alta a spoilerului.

Germanii nu au uitat nici de paleta de culori, care a devenit acum mai bogată cu două nuanțe: Sunset Orange și Jucaro Beige.

Nu ne-a placut

  • Prețul piperat
  • Montantul față de pe partea șoferului
Date tehnice - BMW Seria 2 Gran Tourer facelift 2.0 Diesel Turbo (218d) 150CP 4x4 Aut8
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1995
Lungime mm
4568
Putere maxima CP (rpm)
150 (4000)
Latime mm
1800
Cuplu maxim Nm (rpm)
350 (1750)
Inaltime mm
1608
Viteza maxima km/h
205
Greutate kg
1685
Acceleratie 0-100 km/h s
9.4
Ampatament mm
2780
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
51
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
645
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW Seria 2 Gran Tourer facelift

Ultimele teste

Comentarii (9)

  • Rahateca Tedei
    un VW Touran la 40000 are doar "pret ridicat", un BMW la 37000 e de-a dreptul piperat :)))))

    http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-volkswagen-touran-20-tdi-67773.html
    18 8
  • Ati uitat sa treceti la NE-A PLACUT: DIESEL!!
    14 9
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • Mie tocmai pretul mi s-a parut ok.

    Adica stiu ca ati testat mai demult un mini care sarea lejer de 40 mii.
    13 2
  • someone
    nu stiu unde am citit ca : seria 2 gt incepe acolo unde se termina c-max ( care e cel mai sportiv monovolum compact ) . puteati sa spuneti ceva putin mai mult despre acest aspect.
    7 2
  • SIMPLE MINDS
    Ma uit cu uimire la valoarea din caseta tehnica a inaltimii acestei constructii teutone (1.61 m) si constat ca pentru depasirea bornelor in vanzari n-au facut altceva decat sa-si vanda sufletul necuratului.Bine ca nu-i si cu tractiune fata modelul testat ! Cand veti atinge borna 3 milioane/an???Raspuns:numaidecat!!!!!!!!!!!
    15 5
  • SIMPLE MINDS
    ......De ce asa repede? Pentru ca BANII n-au miros.Asa sa fie!
    20 2
  • ...pt. cei care doresc stil, design de avangarda, spatiu, tinuta de drum buna, motor diesel silentios si economic exista Citroen Grand C4 Picasso ( Space Tourer pe stil nou), campionul clasei la vanzari monovolume compacte in Europa...
    9 9
  • TOP vânzări monovolume in Europa luna iulie:
    Scénic 13367 -15,8% fata de 2017
    C4 Picasso 9738 - 15,8%
    VW Touran 8561 -16,2%
    BMW Seria 2 Gran Tourer facelift 8204 -7,7%
    Segmentul este in scădere al 2-lea an consecutiv si tendința este de scădere.
    Strict daca faci pret/vânzare pare ca BMW Seria 2 suferă mai puțin
    In nume personal: este o mașină cu un design urat
    5 4
  • Seria 2 Gran Turismo? Asa incepe capitolul Tehnologie.... Credeam ca e Gran Tourer.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru