Feedback

DrivetestBMW Seria 8

4.4 Benzina Biturbo (M850i) 530CP 4x4 Aut8
4.6
Test drive BMW Seria 8 zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 12.03.2019
Stă de șase

Un Grand Tourer cu personalitate multiplă care poartă numele unui model legendar care în anii '90 reușea să rescrie definiția luxului și pe cea a performanțelor. Cam aceasta ar putea fi, pe scurt, descrierea noului BMW Seria 8.

După câteva luni bune în care divizia de marketing a celor de la BMW ne-a ținut pe jar cu o mulțime de imagini teaser și fotografii realizate în timpul testelor, nemții au lansat noul Seria 8 la jumătatea anului trecut. În România, modelul a fost lansat în luna noiembrie, iar primul contact pe care l-am avut cu Seria 8 a fost pe circuitul Academiei Titi Aur.

Acolo, Mircea a descoperit cum "zumzăitul" unui V8 poate fi acompaniat de claritarea sunetului produs de un violoncel Stefano Scarampella din 1890 în mâinile unui artist desăvârșit.

Astăzi, analizăm ceva mai "matematic" noul model al bavarezilor într-un test dedicat.

BMW Seria 8
4.4 Benzina Biturbo (M850i) 530CP 4x4 Aut8

  • Pret de pornire 127.985 €
  • Pret model testat 141.290 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Aș fi puțin ipocrit să spun că n-am așteptat întâlnirea cu Seria 8. Ba din contră. Am avut emoții mari și m-am simțit ca în clasele primare atunci când, cu o noapte înaintea excursiei la Antipa, abia dacă puneam geană pe geană până la răsărit.

Idila avea să se-nfiripe rapid, însă știam de la bun început că povestea aceasta de iubire, oricât de scurtă urma să fie, trebuia să se bazeze pe respect reciproc. Eu trebuia să am grijă ce cuvinte amoroase îi șoptesc, iar el (Seria 8) să mă bucure la fiecare apasare aprigă a pedalei de accelerație sau la fiecare viraj atacat cu multă energie.

Imediat ce deschizi portiera, vei vedea scris cu litere de-o șchioapă textul "M850i", semn că sub capota lungă a lui Seria 8 Coupe se află o adevărată uzină de putere. Un motor V8 care are o capacitate de 4.4 litri, mai exact. Apăs butonul "îmbrăcat" în sticlă și poziționat pe tunelul median, iar astfel trezesc cei 530 de cai putere ai coupe-ului bavarez.

Puterea maximă este disponibilă între 5.500 și 6.000 rpm, iar cuplul motor oferit de unitatea V8 este de 750 Nm, valoare livrată între 1.800 rpm și 4.600 rpm.

BMW știe că Seria 8 nu va fi exploatat la maxim de fiecare dată când pornești motorul, motiv pentru care propune mai multe setări care au efecte directe asupra modului în care unitatea pe benzină livrează resursele. În modul Adaptive, software-ul pregătit de bavarezi va efectua o serie de calcule bazate pe modul de conducere și va pregăti resurse suficiente indiferent de situația de trafic. Pe lista pregătită de nemți există modul Eco Pro, care anesteziază din plin răspunsul motorului. De cealaltă parte a baricadei se află modurile Sport și Sport Plus, care dezlănțuie cei 530 CP într-un mod mai brutal și plin de efecte chimice la nivel molecular.

Cu toate acestea, indiferent de modul de rulare selectat, motorul pregătit de nemți nu-ți dă senzația că "obosește" sau că se fâstâcește, resursele fiind livrate rapid și consistent în funcție de cerințele solicitate de șofer.

Pentru gestionarea resurselor, BMW propune o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte Steptronic Sport. Indiferent de modul de rulare selectat, transmisia își face din plin treaba și fără ezitări, fie că ataci viraje închise pe coborâri abrupte, fie că rulezi pe autostradă și te apropii de viteza de croazieră. Pentru ca resursele generoase să fie exploatate cât mai bine, BMW propune și un sistem de tracțiune integrală inteligent xDrive. Acesta promite să te ajute în situații limită atunci când, din greșeală, încerci să sfidezi anumite legi ale fizicii.

Deși unitatea V8 pare că nu poate rămâne fără suflu indiferent de situația în care ai adus-o, voi puncta acest capitol cu 9 din 10 puncte posibile. Răspunsul este simplu: în scurt timp vom cunoaște un M autentic: noul M8 Coupe.

Consum

Când ești dispus să cumperi un model echipat cu un motor V8, indiferent de marcă, un lucru este cât se poate de clar: consumul de carburant nu se numără printre acele caracteristici de care vei ține cont în momentul alegerii. Îți cumperi un V8 pentru că iubești acel bolborosit provocat de mișcarea cilindrilor, pentru că vrei resurse generoase și pentru că trupul tău secretă hormonul fericirii atunci când benzina trece din stare lichidă într-o formă gazoasă gata să ridice și cel mai mic fir de păr de pe brațe.

Pe fișa tehnică, BMW spune că noul Seria 8 în versiunea M850i xDrive consumă, în medie, 9.7-9.8 litri la 100 de kilometri. În oraș, consumul ajunge până la 13.1 litri/100 de kilometri, în timp ce în extraurban, valoarea teoretică trecută de inginerii bavarezi este de 7.8-7.9 litri/100 de kilometri.

În viața reală, lucrurile stau complet diferit. Am condus versiunea M850i xDrive pe mai bine de 500 de kilometri, iar la final computerul de bord a indicat 14.3 litri/100 de kilometri. Pe tot parcursul drumului, am variat modurile de rulare, de la Eco Pro la Sport și Sport Plus, iar o treime din cei 500 de kilometri au fost făcuți în oraș. La viteze de autostradă, consumul ajunge la 9 litri/100 de kilometri în timp ce pe drumurile virajate, acolo unde pedala de accelerație a stat foarte aproape de orizontală, consumul afișat a trecut cu ușurință de 18 litri/100 de kilometri.

Segmentul în care Seria 8 Coupe și-a făcut apariția este unul "rarefiat". Lexus LC devine un concurent direct pentru GT-ul bavarez, dar în același timp, Mercedes-Benz Clasa E Coupe nu cere timeout și încearcă să rămână la nivelul ridicat al bavarezului. Cu toate acestea, BMW țintește cu Seria 8 direct către Clasa S Coupe.

Cea mai potentă versiune a lui Clasa E disponibilă în acest moment este AMG E53 4Matic+. Motorul de 3.0 litri cu șase cilindri în linie generază "doar" 435 de cai putere și 530 Nm, valori mai modeste comparativ cu cele oferite de Seria 8. În aceste condiții, vom lua în calcul resursele lui Clasa S Coupe în varianta S560 4Matic Coupe (V8 de 4.0 litri, 469 CP, 700 Nm).

În cazul lui Lexus LC echipat cu motorul V8 de 5.0 litri, oficialii producătorului japonez anunță un consum mediu de 11.5 litri/100 de kilometri, cu mult peste valoarea trecută de bavarezi. Seria 8 reușește să "câștige" duelul consumului și cu S560 4Matic, coupe-ul din Stuttgart fiind mai lacom cu 0.2 litri/100 de kilometri în regim mixt.

Performanţe

Un GT cu performanțe de supercar. Este una dintre cele mai simple descrieri pe care le poți face în cazul lui M850i xDrive. 3.7 secunde sunt suficiente pentru ca modelul nemților să țâșnească, cu start de pe loc, până la 100 km/h. Valoarea este cu adevărat impresionantă dacă luăm în considerare și faptul că masa coupe-ului trece cu lejeritate de două tone în momentul în care începi să bifezi diferite dotări opționale.

Pentru a obține această valoare de supercar, BMW a pregătit și un sistem Launch Control capabil să livreze resursele motorului V8 într-un mod perfect în momentul startului de pe loc.

Atât Lexus LC Coupe, cât și S560 4Matic Coupe vin cu resurse mai slabe comparativ cu germanul din Munchen. Japonezul accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.7 secunde, în timp ce Clasa S are nevoie de 4.6 secunde pentru aceeași repriză.

Viteza maximă a lui M850i xDrive este limitată electronic la 250 km/h, aceeași valoare fiind trecută și în dreptul lui Clasa S. Singurul model care vine cu o viteză maximă mai mare este Lexus LC. În cazul coupe-ului japonez, inginerii au decis să "ofere" o viteză de top de 270 km/h.

Interior

Când ai în plan să ataci direct Clasa S Coupe, atunci trebuie să faci puțină ordine în lucruri și să oferi ce ai mai bun în gamă. Cam așa s-a întâmplat și cu interiorul lui Seria 8. Nemții au optat pentru un habitaclu modern și minimalist, care pune accentul pe latura sportivă a condusului.

Imediat ce deschizi portiera vei fi întâmpinat de scunele sport care promit să-ți ofere strângeri ferme la nivelul trupului ori de câte ori decizi să treci cu aplomb printr-o succesiune de viraje strânse.

Instrumentarul digital de bord are o diagonală de 12.3 inch, iar nemții propun trei teme care pot fi alese prin intermediul ecranului sistemului de infotainment. Din păcate, posibilitățile de personalizare nu sunt atât de generoase ca în cazul altor constructori premium.

Pe tunelul median, nemții au optat să integreze butonul pentru pornirea motorului, butoanele care controlează modurile de rulare și, bineînțeles, controller-ul rotativ cu ajutorul căruia șoferii pot naviga prin opțiunile sistemului multimedia.

Ecranul central tactil are o diagonală de 10.25 de inch și primește un nou sistem de infotainment. Nemții au dezvoltat o interfață care poate fi personalizată cu diverse informații, în funcție de dorințele fiecărui șofer. Meniul principal se mută în partea din stânga a ecranului și propune doar 5 submeniuri: Media, Communication, Navi, Car și Apps. Fiecare dintre acestea deschid, la rândul lor, pagini care pot fi personalizate.

Tot cu ajutorul sistemului de infotainment, clienții pot alege setările individuale pentru modurile Eco Pro Individual și Sport Individual. Sistemul de infotainment funcționează fluid, indiferent de modul de operare (tactil sau prin controller-ul rotativ), însă vei avea nevoie de ceva timp pentru a te obișnui cu noul meniu. 

BMW nu a făcut rabat de la materiale de top atunci când a ales paleta de opționale pentru Seria 8. Dacă scaunele și planșa de bord sunt acoperite cu piele, plafonul poate fi comandat într-o versiune cu Alcantara. Ce-i drept, această dotare va mai scoate din buzunarele doritorilor încă 1.050 de euro. Ornamentele din oțel și pachetul Crafted Clarity (sticlă finisată atent pentru butonul de pornire și pentru selectorul de viteze) completează atmosfera de la interior.

În ceea ce privește spațiile de depozitare, BMW a reușit să vină cu soluții generoase la nivelul cotierei centrale. Pe fețele ușilor încap însă sticle de mici dimensiuni și cam atât, restul spațiului putând fi utilizat doar pentru mărunțisuri.

Dacă pasagerii din față sunt răsfățati cu spațiu suficient pentru cap și picioare, cei din spate nu beneficiază de mai nimic. Accesul pe locurile din spate se face greoi, iar orice pasager cu o înălțime mai mare de 1.6 metri va avea probleme în ceea ce privește spațiul pentru cap.

Preţ de achiziţie

Deși a fost botezat Seria 8, GT-ul nemților este un urmaș direct pe cale "paternă" al lui Seria 6. Dar numele, echipamentele și tehnologiile moderne îl propulsează pe coupe-ul german la un nivel de preț apropiat de Clasa S Coupe.

Cel mai accesibil Seria 8 vine alături de o motorizare diesel și poartă indicativul 840d xDrive. Versiunea este echipată cu un motor de 3.0 litri cu șase cilindri în linie care oferă 320 CP și 680 Nm. Pe piața din România, prețul de pornire este de 102.400 de euro.

În cazul versiunii pe benzină, discuțiile încep de la 128.000 de euro. Pentru această sumă, clienții vor primi mai multe accesorii semnate de divizia M: sistem de frânare, pachet M Technology, Pachet M aerodinamic și volan M îmbrăcat în piele. Tot pe lista echipamentelor standard trecem farurile cu LED și direcția integrală (Integral Active Steering).

Calculele pentru un Lexus LC echipat cu motorul V8 de 5.0 litri încep de la 106.000 de euro și urcă în funcție de echipare, modelul japonez fiind, astfel, cel mai accesibil dintre GT-urile de acest tip. În cazul lui Clasa S în versiunea S560 4Matic Coupe, prețul de pornire pe piața din România este de 137.000 de euro.

Siguranţă

Noua generație BMW Seria 8 Coupe nu a trecut prin testele de siguranță organizate de Euro NCAP. Dar este destul de ușor de dedus că armata de sisteme de siguranță pregătită de nemți cu siguranță s-ar descurca excelent.

Standard, M850i xDrive este echipat cu pachetul Driving Assistant. Acesta include următoarele sisteme: avertizare de coliziune frontală, avertizare și funcție de frânare în caz de urgență cu posibilitatea detectării pietonilor, sistem de identificare a limitelor de viteză, avertizare la părăsirea benzii de circulație, avertizare de trafic în partea din spate, avertizare de coliziune în partea din spate și avertizare la schimbarea benzii de circulație. Tot aici amintim și de versiunea de bază a asistentului la parcare.

Pe lista de dotări opționale, BMW trece următoarele: Cruise control adaptiv cu funcție stop&go, Steering Control Assistant, Lane Control Assistant, BMW Night Vision, Priority Warning și Wrong-way Warning. Versiunile avansate ale asistentului la parcare includ și funcția Reversing Assistant care poate controla mașina cu spate pe o distanță de pânăla 80 de metri pe aceeași traiectorie pe care a fost condusă înainte.

Ţinută de drum

Apăs butonul care trezește la viață cei opt cilindri și aștept câteva secunde pentru ca aceștia să se calmeze și să pot pleca la drum. Direcția lui Seria 8 este precisă și incisivă, oferind un feedback excelent. Știu tot timpul cum am poziționat roțile, iar volanul comunică cu nervii aflați la nivelul degetelor. E greu să-l manevrezi în spații înguste, dar direcția integrală îmi dă o mână de ajutor.

Până la viteze de 72 km/h (88 km/h atunci când selectezi modurile Sport și Sport Plus) roțile de pe puntea spate vor vira în direcția opusă celor de pe puntea față. Astfel, vei obține manevrabilitate sporită în spații înguste sau dinamică mai bună atunci când rulezi pe circuit. La viteze mai mari decât cele amintite mai sus, sistemul Integral Active Steering, pentru că așa l-a botezat BMW, face ca roțile de puntea spate să vireze în aceeași direcție cu cele din față. Altfel spus, viraje de viteză pe care le poți ataca cu și mai multă viteză.

În modurile Comfort și Eco Pro vei descoperi un Seria 8 docil, capabil să treacă cu ușurință peste denivelări și să nu-ți deranjeze foarte mult stările de meditație. Totul se transformă atunci când muți pe modurile Sport sau Sport Plus. Suspensia adaptivă M Professional (disponibilă opțional pentru 2.700 de euro) devine rigidă, răspunsul motorului se ascute, iar transmisia este gata să dea două trepte în jos dacă aplici mai multă forță pedalei de accelerație.

Un kickdown bine aplicat, iar mușchii gâtului luptă din răsputeri să-ți țină capul într-o poziție optimă. Acesta este modul în care M850i xDrive vrea să te trimită la colț și să-ți arate că nu-i momentul să te joci în condițiile în care anvelopele de iarnă nu aderă la fel bine atunci când temperaturile trec de 10 grade. V8-ul de sub capota lui GT-ului bavarez este capabil să ofere astfel de senzații. Pe drumurile virajate, direcția integrală, suspensia adaptivă și sistemul xDrive lucrează perfect pentru ca tu să te dai jos de la volan cu un zâmbet larg pe față.

Cu puțină atenție, și fără să încerci obsesiv să rupi aderența, Seria 8 dezvoltă un comportament dinamic de top. Chiar și atunci când greșești, Seria 8 te iartă și promite un comportament neutru. Șoseaua udă, temperaturile mari, peste media anotimpului, și anvelopele de iarnă m-am determinat să nu depșesc prea mult limitele și să rămân într-o zonă de siguranță. Am decis să-mi stăpânesc pornirile naturale și să nu acționez conform instinctului. 

Vizibilitate

În momentul proiectării noului Seria 8 Coupe au existat probabil o serie de discuții aprinse între designeri și inginerii care se ocupau de partea de vizibilitate. Și imediat ce îți arunci privirea la noul model german vei realiza că designerii au avut câștig de cauză.

După ce îți găsești poziția optimă de condus, vei vedea că zonele vitrate pe care ți le oferă Seria 8 sunt destul de sărace. Montanții A, capota extrem de lungă și luneta de mici dimensiuni îți pot cauza probleme în momentul în care negociezi zone înguste. Cu toate acestea, oglinzile laterale sunt bine proporționate și te ajută să veghezi cu încredere traficul.

Pentru a te salva din situațiile delicate, BMW a pregătit o armată de senzori și camere capabile să te ghideze cu precizie.

Tehnologie

BMW a pregătit un pachet de bază generos pentru Seria 8. Așa cum aminteam și în dreptul capitolului dedicat siguranței, nemții promit o suită de sisteme gata să-ți facă viața mai ușoară la volan, dar și să te protejeze în cazul unor situații neprevăzute.

O funcție interesantă este cea care poate transforma Seria 8 într-un model semi-autonom. Prin activarea pilotului automat adaptiv cu funcție Stop&Go, coupe-ul german își păstrează banda de rulare și distanța față de vehiculul aflat în față. În cazul în care acesta se oprește, și Seria 8 oprește. Plecarea de pe loc poate fi făcută în mod automat. În cazul în care durata de staționare trece de 30 de secunde, șoferul este cel care trebuie să inițieze plecarea de pe loc. Aceasta poate fi făcută fie prin apăsarea butonului "Resume", fie prin simpla atingere a pedalei de accelerație. 

Tot aici trebuie să amintim de sistemul de direcție integrală, pe care l-am prezentat în capitolul dedicat ținutei de drum, dar și de noul sistem de infotainment. Așa cum anunțam ceva mai sus, prin intermediul acestuia, șoferii pot seta, printre altele, modurile de rulare Eco Pro Individual și Sport Individual.

Pentru modul Sport Individual, BMW propune setări pentru următoarele opțiuni: amortizoare (sport, comfort), direcție (sport, comfort), motor (sport, sport plus, comfort), transmisie (sport, sport plus, comfort).

De asemenea, BMW Seria 8 este echipat cu un Head-Up Display, dar și cu sistemul care permite controlarea prin gesturi a unor funcții de la nivelul sistemului multimedia. Acesta din urmă o să devină destul de enervant dacă ești tipul care gesticulează când discută (Ciao, Italia!), pentru că gesturile tale sunt interpretate ca o serie de comenzi. 

Cheia inteligentă cu ecran tactil este și ea o dotare standard pe Seria 8. 

Design

Un Grand Tourer cu performanțe de supercar sunt doi termeni care îți provoacă, necondiționat, o imagine agresivă la nivelul subconștientului. Iar BMW a reușit să redea perfect această imagine.

Capota lungă este străjuită de farurile cu tehnologie laser (opționale pentru 1.700 de euro) și de grila masivă cu elementele tradiționale BMW. Jantele de 19 inch și accesoriile aerodinamice de la nivelul spoilerului se împletesc într-un tot unitar pentru a creiona cu blândețe un contur agresiv și, în același timp elegant.

Plafonul plonjat se încheie deasupra roților spate cu doi umeri lați, în timp ce posteriorul afișează elemente fluide care se întrepătrund și generează o imagine profund agresivă. 

Nu ne-a placut

  • Spațiul și accesul pentru locurile din spate
  • Vizibilitatea din timpul anumitor manevre
  • Consumul real
  • Preț piperat față de "înaintașul" Seria 6
Date tehnice - BMW Seria 8 4.4 Benzina Biturbo (M850i) 530CP 4x4 Aut8
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
4395
Lungime mm
4851
Putere maxima CP (rpm)
530 (5500)
Latime mm
1902
Cuplu maxim Nm (rpm)
750 (1800)
Inaltime mm
1346
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1965
Acceleratie 0-100 km/h s
3.7
Ampatament mm
2822
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
68
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
420
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW Seria 8

Ultimele teste

Comentarii (4)

  • Corocsenie Adrian
    Bijuterie masina nimic de zis. Cred ca se ridica la nivelul numelui pe care il poarta si impactul primei generatii. Dar asa ceva nu are ce cauta in Romania. E pur si simplu de o inutilitate desavarsita. Iti bati joc de masina pe aici si de banii tai.
    10 13
  • @Corocsenie Adrian - total de acord cu tine, din multe puncte de vedere masina aceasta nu se incadreaza pe tiparul romanilor/ Romaniei. asta nu inseamna ca nu se vor vinde si la noi o gramada. As mai adauga faptul ca nu pot pricepe de ce ti-ai dori un motor de 4.4, poti face exact acelasi lucru si cu un motor de 3.0.
    10 10
  • Sunt sigur ca e ceva extraordinar nu sa o detii , macar sa o conduci doar ca pentru mine exista un DAR ....Nu pot spune nimic rau de ea doar ca...nu o vad deloc la nivelul S coupe ului si nici al Lexului LC . Pur si simplu are interior de seria 3- seria 5 ca si nivel nu stiu. Cand dai 100 de mii pe asa ceva te astepti sa fie ceva foarte wow si nu cred ca e cazul aici . E pentru condus si pentru cei care vor chiar sport dar cand zici lux in 2 usi, s coupe imi vine primul in minte., sa nu mai zic de Bentley Gt sau Lexus care au acel grad de exclusivitate rar in ziua de azi.
    6 7
  • Eu mă întreb ce eforturi supraomenești au depus designerii bavarezi ca să obțină la balena asta de aproape 5 m un spațiu pe banchetă egal cu al TT-ului.

    Serios acu, e greu explicabilă nu doar masa proprie cu 110 kg peste cea a M5-ului - mai ieftin, deși mai spațios/puternic (tot cu V8 BiTurbat 4.4 și tot 4x4) x, ci și designul... straniu pentru un BMW sportiv zic eu.
    ...Iar un stil original ȘI reușit ar fi fost unicul argument pro-8.
    Consolele-s deci prea lungi - nu doar cea anterioară, contrar trade-mark-ului scurtimii BMW - iar plafonul aplatizat gen muscle-car strică și mai mult dinamica vizuală a ansamblului.

    Dinamica rulării sînt convins că-i de top, însă *ambalajul* tehnicii nu m-ar convinge în veci - clar că doar dacă, prin absurd, aș avea un portofel cât sacul lui Moș Crăciun.:-)
    12 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru