Drivetest Ford C-Max (2014-prezent)

1.5 Benzina Turbo (Ecoboost) 150CP Man6 S/S Trend
Ford C-Max (2014-prezent) zoom
de Dragoș Băltățeanu
Marti, 28.04.2015
Latura practică

Ford şi-a upgradat familia de monovolume aducând un refresh important modelelor compacte C-Max şi Grand C-Max, plus o generaţie complet nouă pentru marele S-Max. Astfel, alături de românescul B-Max, Ford are acum o ofertă completă pentru orice familie şi nevoile ei. Pentru a prezenta cum se cuvine noile modele din gamă, Ford ne-a chemat în Spania, pe insula Mallorca, pentru a încerca noile automobile. Vom începe cu Ford C-Max, proaspăt trecut printr-un upgrade important. Ulterior, într-un test separat, vom diseca noul Ford S-Max, un model ceva mai mare în dimensiuni, dar la fel de important pentru Ford.

Ford C-Max are o bună reputaţie în lumea cumva plictisitoare a monovolumelor, automobile dedicate în special familiilor. Ford a reuşit să păstreze spiritul modelului Focus, model cu care C-Max împarte platforma, astfel că vorbim de o maşină dedicată transportului de familie, dar ceva mai dinamică decât concurenţii săi.

În România, noul Ford C-Max va sosi în luna iunie şi tot atunci vor fi comunicate şi preţurile oficiale pentru ţara noastră. Deocamdată, să vedem cum se simte şi ce trebuie să reţinem din noul model Ford.

Ford C-Max (2014-prezent)
1.5 Benzina Turbo (Ecoboost) 150CP Man6 S/S Trend

  • Pret de pornire n/c €
  • Pret model testat n/c €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Ford şi-a echipat modelul C-Max cu o gama completă de propulsoare benzină şi diesel. Gama de motoare pe benzină începe cu deja foarte cunoscutul motor 1.0 Ecoboost de 100 sau 125 CP, acesta fiind urmat apoi de motorul de 1.5 Ecoboost de 150 sau 182 CP. Amatorii diesel pot alege motorul de 1.5 litri TDCI în variante de 95 sau 120 CP, plus o variantă Econetic de 105 CP care va emite doar 99 grame CO2/km. Dacă se doreşte ceva mai multă putere, se poate opta pentru motorul 2.0 TDCI în variante de 150 sau 170 CP.

La lansarea oficială din Spania am putut încerca C-Max în varianta 1.5 Ecoboost 150 CP. Acest motor face parte din familia de propulsoare de ultimă generaţie Ford construite inclusiv în România, la uzina de motoare de la Craiova. Motorul echipează şi alte modele din gama Ford, precum KugaFocus sau Mondeo.

Este unul dintre motoarele elastice şi polivalente din gama Ford. Acest motor înlocuieşte practic propulsorul 1.6 turbo de 150 CP care era disponibil pe anteriorul C-Max. 

Noul motor de 1.5 litri este supraalimentat prin sistem turbo şi asta îi permite să se mişte dezinvolt şi la turaţii mici. Cei 150 CP sunt dezvoltaţi la 6.000 rpm, dar cuplul maxim de 240 Nm este disponibil jos, între 1.600 şi 4.000 rot/min. Motorul satisface normele de poluare Euro 6 şi este asociat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte cu o acţionare precisă şi bine etajată. 

Cei 150 CP răspund chemării pedalei de acceleraţie, dar trebuie să insistăm un pic şi să ducem turometru spre zona roşie pentru ca motorul să-şi alinieze toate forţele. Per total, experienţa este plăcută, iar motorul pe benzină de 150 se potriveşte bine cu C-Max, poate chiar mai bine decât în cazul modelului Focus.

Consum

Noul motor de 1.5 litri turbo este suficient de puternic pentru a mişca dezinvolt noul C-Max. Dar cum stă la capitolul consum? Cifrele oficiale spun că vorbim în medie de 6.1 litri/100 km, cu un "urban" de 7.8 litri şi cu un "extraurban" de 5.1 litri/100 km. Cifrele sunt destul de optimiste, pentru că în viaţa reală Ford C-Max 1.5 Ecoboost consumă în medie 9.5 litri/100 km. Acesta a fost consumul înregistrat de noi pe drumurile din Mallorca, dar parcurse într-un ritm sportiv.

Dacă aşezăm în comparaţie consumul oficial de benzină al modelului Ford cu cel al concurenţei, C-Max 1.5 Ecoboost stă foarte bine, fiind întrecut la acest capitol doar de concurenţii premium BMW Seria 2 Active Tourer 218i (136 CP) cu un consum mediu de 4.9 litri/100 km, şi de Mercedes-Benz B200 (156 CP), cu o medie de 5.6 litri/100 km. Opel Zafira Tourer cu motor 1.4 turbo de 140 CP se laudă cu un consum identic cu cel al modelului Ford, în timp ce restul concurenţilor au cifre de consum mai ridicate. 

Performanţe

În ceea ce priveşte performanţele noului Ford C-Max echipat cu motor 1.5 litri Ecoboost de 150 CP, acestea nu sunt deloc slabe. Cei 150 CP sunt alerţi atunci când sunt bine biciuiţi şi permit efectuarea acceleraţiei de la 0 la 100 km/oră în 9.4 secunde. Viteza maximă care poate fi atinsă este de 204 km/oră. Aceste cifre plasează modelul C-Max în zona monovolumelor compacte cu pretenţii dinamice, fiind întrecut la acest capitol, din nou, doar de modelele din clasa premium: BMW 218i Active Tourer şi Mercedes-Benz B200.

Interior

Ford a lucrat mult la îmbunătăţirea interioarelor pentru toata gama sa de modele. Noul C-Max nu face excepţie şi a fost upgradat în acelaşi stil regăsit şi pe Focus. Modelul testat de noi s-a prezentat în echiparea de top Titanium, care include display-ul tactil full size color împărţit în patru zone şi prin intermediul căruia se pot controla cele mai importante funcţii ale sistemului multimedia.

Ceasurile de bord au fost şi ele redesenate, iar spaţiul a crescut, cinci pasageri putând călători confortabil pe scaune individuale. Portbagajul are o capacitate care poate varia între 432 şi 666 litri, în funcţie de poziţia scaunelor din spate şi de cât de mult alegem să încărcăm spaţiul de bagaje: până la poliţă sau până la plafon. Chiar şi aşa, C-Max are doi rivali puternici în acest domeniu: Dacia Dokker, cu un portbagaj de 800 litri, şi Volkswagen Touran cu 695 litri. 

Sunt şi câteva elemente amplasate mai puţin fericit. De exemplu, Ford a decis să păstreze un CD Player, iar acesta e aşezat în partea superioară a consolei centrale, deasupra display-ului. Ergonomic amplasarea nu este rea, dar dacă maşina stă expusă în soare pentru multă vreme, temperatura ridicată poate topi sau deforma un cd uitat în player.

De asemenea, pe plafon sunt amplasate două spaţii de depozitare. Unul este pentru ochelari şi are o formă nouă şi chiar un sistem de prindere. Al doilea este pentru obiecte generale, dar, din nou, căldura degajată de plafon poate afecta obiectele amplasate înauntru. Nu mai vorbesc de o ciocolată uitată acolo vara, de exemplu.

Modelul C-Max are doar cinci locuri şi foloseşte portiere clasice pentru accesul la locurile din spate, în timp ce fratele mai mare Grand C-Max are şapte locuri şi portiere culisante în spate. Al treilea rând de locuri este gândit pentru persoane cu statură mai mică, iar la nevoie scaunele se pot rabata plat în podea. În cazul lui Grand C-MAX, locurile din spate pot fi aranjate şi în configuraţie de şase locuri, cel central putând fi rabatat. Cele două scaune individuale rămase pe rândul doi pot culisa apoi spre centru pentru a oferi mai mult spaţiu pasagerilor. 

Preţ de achiziţie

Deocamdată, preţurile pentru noul Ford C-Max facelift nu au fost făcute publice pentru piaţa românească. Acestea vor fi publicate undeva mai aproape de data lansării în România, care este stabilită pentru luna iunie a acestui an. 

Ştim însă că preţul de pornire pentru Ford C-Max va fi de 14.000 euro, dar acesta include o ofertă combinată între discount-ul oferit de Ford şi programul Rabla. Preţul este valabil pentru modelul C-Max 1.0 Ecoboost 100 CP în echiparea de bază Trend. 

Restul concurenţei are preţuri ce variază între 24.000 şi 30.000 euro, dacă intrăm şi în zona premium. Ne aşteptăm ca un C-Max echipat decent cu motorizarea testată de noi să se situeze undeva la 22.000 euro.

Siguranţă

Actualul model cu facelift nu a trecut încă prin testele de impact organizate de către EuroNCAP. A doua generaţie a modelului C-Max a fost testată în 2010, când a obţinut un scor general de cinci stele.

Ca de obicei, Ford oferă pentru C-Max un set complet de airbag-uri, plus o serie de echipamente active şi pasive. Opţional, Ford C-Max poate fi echipat cu sistemul Active City Stop, care poate opri complet maşina în cazul unui impact iminent şi dacă viteza de deplasare este mai mică de 30 km/oră.

Ţinută de drum

Aici este zona unde Ford excelează în faţa concurenţei din clasa monovolumelor compacte. De obicei, acest tip de automobil este considerat un mod de transport pentru familie şi atât. Ford a reuşit să schimbe această optică încă de la prima generaţie, atunci când reuşea să imprime o ţinută de drum cu adevărate calităţi dinamice inspirate de Focus, modelul cu care C-Max se înrudeşte strâns.

Această relaţie a fost menţinută de-a lungul tuturor variantelor, ceea ce înseamnă că nici actuala generaţie nu face excepţie. Suspensia este excelentă, iar ţinuta de drum nu se lasă cu nimic mai prejos faţă de cea a modelului Focus. C-Max poate fi condus sportiv şi chiar este o adevărată plăcere să parcurgi drumuri virajate. Silueta mai înaltă se simte, la fel ca şi inerţia, dar nu vorbim de nimic supărător. Doar în cazul versiunii Grand C-Max ruliul devine uneori enervant atunci când forţăm nota.

Direcţia a rămas precisă şi bine echilibrată în cazul lui C-Max, dar se simte cumva mai anesteziată pe variantele Grand C-Max cu motor diesel. Dar pentru C-Max cu motor pe benzină, feedback-ul trimis prin volan este mai mult decât mulţumitor.

E drept că la capitolul dinamică au început să apară concurenţi care oferă performanţe similare şi poate chiar şi superioare, dar aceştia se află în zona premium. Ne referim aici la BMW Seria 2 Active Tourer şi Grand Tourer sau la Mercedes B-Klasse.

Vizibilitate

Ca la orice monovolum, suprafaţa vitrată este generosă, iar poziţia la volan este mai înaltă faţă de cea dintr-un automobil normal. Asta se traduce printr-o vizibilitate foarte bună. În plus, cel de la volan este ajutat şi de un set de senzori şi de o cameră pentru mersul cu spatele. Iar pentru ieşirile dificile cu spate dintr-o parcare pependiculară există Cross Traffic Alert, un sistem care te avertizează dacă un alt automobil se apropie pe şoseaua parpendiculară pe locul tău de parcare. Foarte util. 

Tehnologie

Ford a investit mult în tehnologie, astfel că noul C-Max poate fi foarte bine dotat. Toate sistemele cunoscute de pe modelul Focus sunt disponibile și pentru C-Max, și aici ne referim mai ales la cele active pentru siguranță, aşa cum sunt Active City Stop sau Cross Traffic Alert. Bineînțeles, C-Max poate fi dotat și cu sitem de avertizare la părăsirea accidentală a benzii de rulare, sistem complet de senzori, cameră pentru mersul cu spatele și sisteme pentru parcare automată paralelă şi perpendiculară.

Sistemul multimedia Sync2 este centrat în jurul unui ecran tactil color de opt inch care răspunde destul de repede la comenzi, dar care este încă perfectibil.

Pentru că este automobil cu un puternic caracter practic, C-Max poate fi comandat cu hayon cu acționare electrică și deschidere prin acționarea unui senzor cu piciorul, sistem util atunci când ai mâinile ocupate. 

Design

Ford a decis că toate modele din gama sa trebuie să aibă un element comun. Iar acest element este grila radiatorului. De formă hexagonală, grila poate fi regăsită pe aproape toate modelele Ford.

Este bine ca acestea să aibă o identitate comună, dar există şi riscul ca ele să semene prea mult între ele. De exemplu, între Focus şi C-Max există puţine diferenţe atunci când sunt privite din faţă, chiar dar monovolumul compact şi-a păstrat atitudinea sportivă şi look-ul agresiv care l-a consacrat.

Per total, vorbim de o îmbunătăţire a imaginii, iar C-Max îşi va atrage clienţi interesaţi de un automobil dinamic şi foarte practic. Acest lucru se întâmplă însă cel mai mult în Europa de Vest şi mai puţin pe pieţele din estul Europei, unde monovolumele şi automobile break sunt încă neînţelese şi puţin apreciate. 

Nu ne-a placut

  • Anumite spații de depozitare amplasate nefericit
  • Şezut tare pentru scaunele din spate
  • Consum relativ ridicat pentru o familie
Date tehnice - Ford C-Max (2014-prezent) 1.5 Benzina Turbo (Ecoboost) 150CP Man6 S/S Trend
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1499
Lungime mm
4379
Putere maxima CP (rpm)
150 (6000)
Latime mm
1828
Cuplu maxim Nm (rpm)
240 (1600)
Inaltime mm
1610
Viteza maxima km/h
204
Greutate kg
1394
Acceleratie 0-100 km/h s
9.4
Ampatament mm
2648
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
55
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
471
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford C-Max (2014-prezent)

Ultimele teste

Comentarii (17)

  • cici de la bucatarie
    consum 9, 5 mediu e bine ?
    pai pe zapada inseamna 12 , sa mi iau turbo pe benzina .fratilor , daca noul ford mondeo 2015 in ameica testat de americani cu acest motor de 1, 5 nu a iesit bine , voi ce doriti acum ?
    e un motor care respecta placerea europenilor de cilindree mica si atat , e oferta pt cine nu are bani de taxe si impozite mari atat .
    daca il aduci in bucuresti are consum de v6 .
    nu e nimic nou sub soare .
    24 8
  • Nu m-ar fi deranjat deloc un facelift total al părții din spate a lui Grand C-Max.
    12 4
  • petrush
    sigur ca da .toate fordurile seamana intre ele la grila cu aston martin
    16 7
  • Spatios modelul.....nota 10 pt test.
    8 13
  • Am testat-o si pot spune ca are un prag de incarcare destul de ridicat si anumite comenzi cu mari probleme de ergonomie. Nu m-a incantat
    17 6
  • Zafira si Sportsvan merg luate in considerare mult mai bine in cazul achizitionarii unei astfel de masini. Poate si Scenic insa doar daca ar veni cu o generatie complet noua cu design-ul nou Renault.

    Pacat ca in Europa monovolumele in general sunt in moarte clinica si nu reusesc sa atinga popularitatea din anii 80-90...
    12 10
  • "buza" portbagajului si finisajele mediocre n-au ce cauta la un monovolum
    21 4
  • Conduc modelul actual de C-Max cu motor de 2.0 Tdci 163 CP de peste 3 ani si sunt foarte multumit de masina. Consumul facut la pompa pana in prezent este de 5.75 l/100 km. Am fost in serice doar pentru revizii, in rest nu am avut nici o problema tehnica.
    E dinamic, economic, silentios si suficient de spatios. Daca scoti cele 3 scaune din spate ai un minivan pentru transport obiecte voluminoase sau poti sa mergi in vacanta cu 2 biciclete MTB in masina + bagajele aferente. Dupa mine raportul pret/calitate este foarte bun! Sunt curios sa vad pe viu modelul facelift si daca ma va convinge poate merg la un buy-back.
    28 16
  • Sandu aI-III-lea
    O masina placuta,dar nu se poate compara totusi cu sora sa S-Max care e...mult mai placuta.
    6 3
  • Leo, un minus îl ai de la mine, dar din greșeală. Îmi cer scuze și socotește-l ca plus, te rog. Mi-a zburat mâna aiurea pe telefon.
    12 6
  • Destul de interesant,poate chiar cea mai buna optiune din segment.
    9 11
  • Ce legatura are motorul diesel cu acest bezinar turbo? Nici una! Vedeti ca sunt cateva teste recente (facute inclusiv in Romania) unde precizeaza intre punctele slabe ale masinii consumul foarte ridicat de combustibil (mai exact dublu fata de cat declara producatorul). In concluzie, comparativ cu vechea motorizare de 1.6 Ecoboost, 1.5-ul nou este mult mai setos.
    13 6
  • comparatia trebuie facuta cu citroen picasso si renault scenic, campionii de pe podiumul vanzarilor
    http://left-lane.com/european-sales-2014-midsized-mpv-segment/
    nu cu monovolumele bmw si mercedes care au vanzari insignifiante in Europa
    17 2
  • vioanu
    @@leo

    deci tu pui botu' la consumurile rezultate in urma unor teste de 5 minute... Mai bine incerci un sprinmonitor....sunt sute de utilizarori cu sute de mii de km. E mai sugestiva parerea lor.

    dar dublul consumului oficial....esti copil?
    8 9
  • Nu am voie sa pun link cu test facut in Ro cu motorul asta. Am exagerat, nu este dublu:- de la 6,1% declarat de producator ia 9,1-9,5% in realitate. Mi se pare enorm.
    7 5
  • Renault Scenic convinge mai multi cumparatori decat acest Ford c-max.

    Actualul Scenic se vinde mai bine decat C-max.
    12 11
  • Asta cu consumul e foarte relativa. Mai ales la un motor turbo pe benzina. Daca mergi economioc consuma putin, daca ii dai capace se dubleaza consumul. Daca vrei performant, le ai. Dar e cu benzina nu moca.
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru