Drivetest Ford Fiesta

1.5 Diesel Turbo (TDCi) 120CP Man6 Vignale 5 usi
Ford Fiesta zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 21.03.2018
Instigator

Dacă Mini poate vinde mașini de 30.000 de euro, noi de ce nu am putea? Dacă Audi a avut succes cu A1, noi de ce nu am putea avea? Asta par să-și fi spus directorii de produs Ford atunci când au conceput planurile pentru actuala generație Fiesta.

Așa se face că americanii, inspirați de succesul europenilor în segmentul mic premium, au decis să dea naștere unui rival pe măsură. Și ce cobai mai bun decât Fiesta, cea mai populară mașină din toată gama europeană, liderul segmentului mic atâția ani la rând?

Prin urmare, Fiesta poate fi acum și premium. La fel ca frații Edge, S-Max, Kuga și Mondeo, care au primit și ei versiuni Vignale. Am testat câteva zile unul dintre cele mai scumpe Ford Fiesta pe care le poți comanda în România și am încercat să văd dacă se poate ridica la nivelul competitorilor despre care vorbeam mai sus.

Ford Fiesta
1.5 Diesel Turbo (TDCi) 120CP Man6 Vignale 5 usi

  • Pret de pornire 12.150 €
  • Pret model testat 20.400 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Chiar dacă tot mai mulți producători de modele subcompacte au decis să renunțe la motorizările diesel definitiv sau pentru o perioadă (Skoda Fabia, Volkswagen Polo), Ford crede în continuare în TDCi-urile sale. Alături de EcoBoost-urile pe benzină, desigur.

Prin urmare, actualul Fiesta folosește și un motor diesel de 1.5 litri și 120 de cai putere. Primul lucru pe care îl observi este antifonarea destul de bună, chiar dacă mai există mici vibrații. Ford a reușit să separe vocea guturală a dieselului de urechile pasagerilor, însă doar până pe la 3000 de rotații. Dincolo de acest prag, sunetul trădează motorizarea de sub capotă.

Folosirea unui diesel are mai multe avantaje. În primul rând un cuplu generos, de 270 de Nm, mai mare decât cel oferit de versiunile Ecoboost pe benzină. Cei 270 de Nm se simt bine încă de la 1700 de rotații și fac din Fiesta o subcompactă agilă, nu doar în oraș, ci și în afara lui. Aveți resurse suficiente pentru plecări rapide de pe loc sau pentru depășiri.

Motorul cu patru cilindri este asociat unei transmisii manuale cu șase rapoarte, care promite o etajare bună: primele trepte sunt ceva mai scurte pentru a favoriza accelerația, în vreme ce a cincea și a șasea sunt mai lungi, pentru a optimiza consumul. Timoneria este și ea destul de bună și precisă.

Consum

Dieselul este o alegere inspirată doar atunci când vă propuneți să parcurgeți mulți kilometri alături de Fiesta. Abia atunci consumul redus face ca alegerea unui diesel să fie o afacere. Fiesta noastră de test a consumat aproape 7 litri într-un București destul de relaxat și sub 5 litri/100 de km în afara lui.

Valoarea oficială înscrisă în fișa de consum este de numai 3.5 litri/100 de kilometri. Pare utopică, dar poate fi atinsă, întrucât motorul are potențial și vine chiar cu o funcție Eco, menită să anestezieze accelerația și să tempereze resursele.

E destul de greu să găsești un diesel la fel de puternic în gama celorlalți rivali din segment. Cu toate acestea, am avut noroc cu un Peugeot 208 de 120 de cai putere și un Renault Clio de 110 cai putere. Ambele consumă însă 3.6 litri/100 de kilometri. Nici măcar un Citroen C3 de 100 de cai putere nu este mai economic, consumul acestuia fiind tot de 3.6 litri/100 de kilometri.

Dacă aruncăm un ochi și la potențialii rivali din segmentul premium, vedem că Fiesta și-a făcut bine temele. Un Audi A1 cu motor diesel de 116 cai putere are același consum de 3.5 litri. Mini Cooper D cu motorul său de 1.5 litri are o medie de consum de 3.6 litri.

Performanţe

Mulțumită cuplului generos, Fiesta poate emite pretenții de spirit sportiv. Nu e chiar ceea ce simți într-un Fiesta ST-line cu motor Ecoboost de 140 de cai putere, dar se apropie. Pe hârtie avem un sprint de la 0 la 100 de km/h în 9.0 secunde. Nu pare impresionant la prima vedere, dar dacă privim în segment, vedem că lucrurile se succed destul de repede.

Puținii rivali din segment care promit puteri asemănătoare sunt clar mai slabi. Peugeot 208, Renault Clio și Citroen C3 nu reușesc să se apropie de Fiesta. Nici măcar rivalii din segmentul premium nu reușesc să se apropie de Fiesta: Audi A1 și Mini Cooper D sunt cu aproape jumătate de secundă mai lenți.

Interior

Abia acum am ajuns la capitolul care diferențiază radical un Fiesta standard de unul Vignale, asemeni celui pe care l-am testat. Totul începe dincolo de portierele echipate cu funcție de protecție la deschidere (acel plastic care îmbracă marginea ușii pentru evita lovirea și deteriorarea vopselei).

Interiorul unui Fiesta Vignale te transportă rapid în segmentul premium. Avem o planșă de bord îmbrăcată în piele și evidențiată prin cusături contrastante. Același tratament și pe portiere. În zona inferioară a planșei de bord mai găsești însă plastic tare, semn că designerii de interior n-au putut acoperi chiar toate urmele înrudirii cu un model standard.

Chiar și așa, Fiesta Vignale dă dovadă de materiale mult mai prietenoase decât cele pe care le găsim într-un Mini, spre exemplu. Volanul și schimbătorul păstrează linia premium. Ca să nu mai vorbesc de scaunele frumos profilate, care vin cu un model special de cusături și cu aceeași piele de calitate.

Inserțiile cromate s-au înmulțit, însă rețeta ergonomică rămâne aceeași cu cea găsită pe un Fiesta cu echipare inferioară. Avem comenzi intuitive pentru climatizare și butoane cu care te obișnuiești repede pe volan. Spațiile de depozitare din interiorul portierelor primesc doar sticle de 0.5 litri, pe consola centrală există spațiu pentru pahare și un lăcaș generos pentru telefonul mobil, la baza planșei de bord. Acesta are și o suprafață cauciucată pentru o aderență mai bună.

Pe locurile din spate pot călători doi adulți, însă locul la nivelul picioarelor este unul la limita decenței. La nivelul capului nu vor fi probleme. Portbagajul nu este unul extrem de generos: are o capacitate de 292 de litri, ușor cam zgârcită dacă ne raportăm la Dacia Sandero, Renault Clio, Peugeot 208 și Citroen C3. Din fericire pentru Ford, Audi A1 și Mini Cooper D au un portbagaj și mai mic, și pun într-o lumină bună Fiesta.

Vă spuneam că dieselul este mult mai bine antifonat decât pe vechea generație. Se pare că și habitaclul a fost mult mai bine izolat de zgomotul exterior, inclusiv de cel la rulare. Apare un sunet de vânt după 120 de km/h, însă nu pare a fi la fel de deranjant ca în cazul altor modele din segment (Renault Clio, spre exemplu).

Preţ de achiziţie

Chiar dacă vorbim despre un model de volum, cu prețuri accesibile în mod normal, teleportarea în universul Vignale costă. Destul de mult dacă mă întrebați pe mine. Ajungi să vorbești despre o subcompactă care pornește de la 21.400 de euro.

În mod normal, de la această valoare pornesc deja sedanurile de clasă medie. Și asta nu e tot. Dacă mai alegi și un pachet multimedia, care include ecranul de 8 inch și sistemul Bang&Olufsen, sau pachetul care garantează încălzire pentru scaune, volan și parbriz, prețul final ajunge la 25.200 de euro.

Destul de aproape de un Mini echipat decent. Din fericire, socotelile nu se opresc aici, fiecare dealer Ford păstrând ceva reduceri pentru momentul în care un potențial client le calcă pragul. E o politică pe care Ovalul Albastru o practică de mulți ani la noi în țară. Așa se face că Fiesta mea de test, cu tot cu reducerea aplicată de dealer, a ajuns la 20.400 de euro. Un preț foarte bun pentru o subcompactă cu aer premium, extrem de bine echipată pentru acest segment, raportată la rivalii din gama Mini și Audi.

Modelele de volum nu prea intră în socoteala noastră. Nu depășesc 20.000 de euro nici dacă alegem cele mai scumpe niveluri de echipare. Dacă ne raportăm însă la segmentul premium, Fiesta pare un adevărat chilipir.

Să vă explic: un Mini Cooper D cu o echipare standard la limita decenței pleacă de la 23.700 de euro. Aceeași rețetă și în cazul lui Audi A1 cu motorizare comparabilă. Prețul său pleacă de la 23.500 de euro.

Siguranţă

Ford își face temele în materie de siguranță. EuroNCAP a notat modelul subcompact american cu cinci stele. Potrivit organizației, Fiesta a reușit să obțină 87% din punctajul maxim pentru protecția pasagerilor adulți. Pentru protecția pasagerilor copii, punctajul a fost de 84%.

Fiesta vine disponibil cu șase airbaguri (frontale, laterale și cortină), cu avertizare la depășirea benzii de mers, cu ESP și ABS și sistem de recunoaștere a semnelor de circulație.

Ţinută de drum

Testele anterioare cu noua generație Fiesta au scos la iveală preocuparea inginerilor Ford de a păstra intact caracterul sportiv prin care s-au făcut remarcate generațiile anterioare. Vorbim în continuare de una dintre cele mai plăcute subcompacte când vine vorba de o ținută de drum sportivă.

Suspensia plantează foarte bine mașina pe șosea, iar direcția este la fel de precisă ca cea a unui Mini. Asta pentru că tot le comparam mai devreme în materie de preț. Suspensia poate deveni ușor zgomotoasă și sensibilă la anumite gropi din arealul Carpato-Danubiano-Pontic, mai ales atunci când alegeți jantele de 18 inch.

Bineînțeles, un Fiesta Vignale fără un set de jante de 18 inch este incomplet din punct de vedere estetic, dar aveți grijă la ce primează pentru voi: confortul sau aspectul exterior.

Vizibilitate

Ford a ales un set de oglinzi mici și simpatice pentru Fiesta. Însă prea puțin utile și generoase când vine vorba de vizibilitate. Așadar, e nevoie de atenție și de o fixare cât mai bună a acestora. Luneta are o proporționare destul de bună, însă ultimul rând de montanți va ridica unele probleme în marșarier, mai ales până vă obișnuiți cu dimensiunile mașinii.

Tehnologie

Ford a fost conștient de problemele pe care le avea fostul său sistem multimedia. Și de incapacitatea acestuia de a ține pasul cu tehnologiile actuale. Așa că a elaborat un SYNC3 care să nu mai dea erori și care să nu-și mai enerveze clienții prin răspunsul întârziat.

Noul SYNC3 se numără printre cele mai prietenoase sisteme multimedia din segmentul subcompact. Are două dimensiuni disponibile, 6.5 și 8 inch (pe acesta din urmă l-am avut și eu instalat pe mașina de test), o mulțime de funcții, un meniu simplificat cu care te obișnuiești repede și o luminozitate cu 20% mai mare decât a oricărui rival. Asta îl face să se vadă foarte bine chiar și în condiții de lumină exterioară puternică. Sistemul multimedia poate fi asociat ușor unor telefoane inteligent prin Android Auto și Apple CarPlay.

Fiind vorba de un membru al familiei Vignale, Fiesta le mai oferă clienților săi și o serie de elemente de personalizare, cum ar fi luminile ambientale, care pot avea mai multe culori. Volanul, scaunele, parbrizul și oglinzile laterale sunt încălzite, ceea ce ajută mult pe timp de iarnă.

Există acces fără cheie, precum și sistemul My Key, care permite limitarea anumitor caracteristici ale mașinii pentru situațiile în care împrumutați mașina. Pe lista de opționale puteți regăsi un acoperiș panoramic cu trapă electrică, o cameră video pentru marșarier - cu o calitate destul de slabă, din păcate -  și un sistem audio Bang&Olufsen Play, cu 8 difuzoare, o capacitate de 675W și o fidelitate foarte bună.

Design

Pentru a justifica diferența de bani, dar și pentru a garanta un aspect premium, Fiesta Vignale mizează pe o serie de artificii la nivel exterior. Avem în primul rând o mulțime de logo-uri care ne vorbesc despre faptul că avem în față un membru al familiei Vignale.

Apoi vin o mulțime de elemente cromate. Fără îndoială, cel mai bine evidențiată este grila radiatorului, care beneficiază acum de lamele cromate. Există un contur cromat și pentru întreaga suprafață vitrată.

Nu uit nici de jantele de 18 inch, care se încadrează foarte bine în peisaj. Toate acestea pot fi completate de o vopsea specială, care mai costă alți 650 de euro. Din fericire, stopurile cu LED sunt standard.

Nu ne-a placut

  • Portbagajul ușor cam mic
  • Prețul piperat
  • Istoria inexistentă Ford în zona premium
  • Oglinzile laterale mici
Date tehnice - Ford Fiesta 1.5 Diesel Turbo (TDCi) 120CP Man6 Vignale 5 usi
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
n/a
Lungime mm
4040
Putere maxima CP (rpm)
120 (0)
Latime mm
1783
Cuplu maxim Nm (rpm)
270 (0)
Inaltime mm
1476
Viteza maxima km/h
195
Greutate kg
n/a
Acceleratie 0-100 km/h s
9.0
Ampatament mm
2493
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
42
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
292
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford Fiesta

Ultimele teste

Comentarii (11)

  • someone
    oricat ar fi de bine echipat si de premium, la 20.400 ( pret cu reducerea inclusa !!! ) imi iau direct si fara sa ma gandesc de 2 ori varianta ST. nu stiu daca gamei fiesta i se preteaza un tratament luxury.
    inca o chestie pe care o am de comentat: de ce despre golf 6 s-a scris ca e un golf 5 cu facelift mai ales pt ca foloseste aceeasi platforma cu golf 5, dar despre aceasta fiesta, care foloseste aceeasi platforma cu generatia precedenta nimeni nu spune nimic? e practic aceeasi strategie cu cea a vw insa...... nu ma intelegeti gresit, imi place fordul, am si eu unul luat de nou din showroom, dar mi-ar placea ca judecatile sa se faca dupa aceleasi criterii pt toata lumea.
    27 14
  • ciudata atitudinea ford cu seria vignale, mi-e greu sa cred ca finisajele premium vor compensa imaginea de marca de volum mai ales cand vorbim de aceeasia caroserie, cel putin seria ds de la citroen e lucrata si la table(pe ds 3 ati uitat sa-l mentionati la comparatie).
    20 5
  • sincer cred ca Vignale e peste DS-ul Citroenului. Am mers timp de o saptamana cu un DS5 si, desi mi-a placut, parca nu era la fel de "premium" ca un Mondeo Vignale. Asta a fost parerea mea la momentul respectiv. Arata super bine la exterior, are niste artificii de design interesante la interior, DAR inca apar plastice care sunt mai mult de C5 nu de DS5.
    8 12
  • Da, combinatia de marca de volum cu elemente premium nu ma incanta nici pe mine... Mai bine un volum bun decat volum cu pretentii, fortat.
    9 9
  • Octavian
    "Pretul piperat" - cam tot ce a aparut nou in ultimul an are pretul piperat.
    23 4
  • Scrooge
    20.400 si are cutie manuala ??...masina de oras....fie ea si un pic premium...nu merge....automata e singura solutie.
    17 8
  • Eu cred ca e o masina bine "plasata" in aceasta clasa a "subcompactelor premium". Sunt de acord, Ford nu are o istorie in zona premium, insa aceasta tentativa cu echipare premium a unui model de volum merita atentie. Iar Fiesta Vignale are destule avantaje in raport cu rivalii mentionati (A1, Mini si DS 3): calitatea comparabila, performante mai bune si pret mai mic.
    12 9
  • În domeniul segmentului B ( subcompact ) premium Ford nu are trecut, este în prezent dar nu prea va avea viitor pentru că nu este la nivelul concurenței...Audi și Mini aparțin altei culturi / lumi auto din sfera căreia Ford nu fece părete iar DS este o marcă originală și cu steiff care nu poate să se compare cu Ford care propune că soluție modelul de volum cu pretenții premium....cam subțire și forțat
    11 7
  • Arata foarte bine pe hârtie (oricum si fără aceste "îmbunătățiri" Fiesta este de luat in seama, mie îmi place mult), dar rămâne un Ford Fiesta poți sa-i pui si motor de avion daca vrei, tot Fiesta rămâne, segmentul de cumpărători este foarte restrâns.
    5 3
  • Am vazut masina la SIAB. Are niste finisaje surprinzator de bune pentru un Ford. Singurul lucru de care sufera este imaginea.
    Oricum, eu prefer Fiesta ST, pe care de asemena am vazut-o la SIAB. Probabil ca are un pret similar cu Vignale.
    4 0
  • din punct de vedere al motorizarii mi se pare foarte ok masina...de asemenea echiparea este foarte interesanta...din pacate nu este foarte confortabila masina iar la fiabilitate cam lasa de dorit (evident ma refer la vehiul fiesta, dar banuiesc ca si in cazul de fata lucrurile vor sta la fel)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru