Feedback

DrivetestHonda Civic

1.0 Benzina Turbo (VTEC) 129CP Aut Elegance Navi
4.1
Test drive Honda Civic zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 16.04.2018
Schimbare de percepție

Noi, românii, suntem înnebuniți după fast-food. Dar problemele de sănătate ne-au făcut să ne gândim serios la conceptul de slow-food. Noi, românii, iubim lucrurile accesibile. Dar evaluăm calitatea produselor despre care nu știm nimic după eticheta cu cea mai mare valoare. Noi, românii, ne iubim tare mult țara. Dar am început să ne facem vacanțele mai mult prin străinătate. Unii chiar au și rămas pe acolo.

Noi, românii, suntem înnebuniți după mașinile germane. Dar am început să le iubim și pe cele japoneze. Noi, românii, suntem înnebuniți după mașinile cu transmisie manuală. Dar traficul cotidian ne-a făcut să iubim din ce în ce mai tare transmisiile automate.

În rândurile de mai jos o să vedem dacă o mașină japoneză cu o pseudo cutie automată poate schimba percepția românilor. Intră în scenă Honda Civic cu un motor turbo de un litru și o cutie CVT.

Honda Civic
1.0 Benzina Turbo (VTEC) 129CP Aut Elegance Navi

  • Pret de pornire 17.500 €
  • Pret model testat 21.500 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Despre noul motor turbo de un litru al celor de la Honda am tot scris în ultima perioadă. Chiar dacă fanii Honda au considerat downsizing-ul o blasfemie, motorul 1.0 turbo de 129 de cai putere ne demonstrează că Civic-ul poate fi o mașină mult mai plăcută și cu o adresabilitate mai mare.

Din păcate, în cazul versiunii 1.0 turbo cu transmisie CVT avem un cuplu motor mai mic cu 20 de Nm decât în cazul manualei. Sunt doar 180 de Nm, livrați de la 1700 de rotații, ceea ce face din Civic o mașină la limita voioșiei, destul de agilă în mediul urban, capabilă să-ți ofere acele impulsuri de care ai nevoie când vrei să te strecori. Cu toate acestea, bagajul de resurse nu este suficient pentru a face din Civic o mașină agilă și la viteze ceva mai mari. Așa că, după 100 de km/h, o să te rogi de japoneza ta să se miște ceva mai repede, mai ales atunci când ai decis să ocupi toate locurile din talon și toată capacitatea portbagajului.

Colac peste pupăză, Honda oferă și o transmisie CVT pentru acest motor. Nu e cea mai inspirată alegere din punct de vedere al spiritului dinamic. Simularea unor trepte atunci când ai nevoie de o retrogradare te aduce în fața unui zgomot deranjant, care nu vine la pachet cu o explozie mult așteptată. Simți că mașina se străduie să-ți ofere ceva mai mult, dar parcă nu e suficient.

Altfel, în mediul urban, CVT-ul își face liniștit treaba și te scapă de calvarul schimbării manuale a treptelor în traficul aglomerat.

Așadar, dacă vrei o automată pe motorul entry-level de un litru și 129 de cai putere ar fi bine să nu îți dorești un rafinament aparte. Zgomotul cutiei CVT este destul de intruziv, iar simularea treptelor de viteză nu este tocmai fericită. Pe lângă toate acestea, motorul cu trei cilindri are unele vibrații, cu care trebuie să te obișnuiești.

La finalul acestui capitol, trebuie să mărturisesc, cu vinovăție, că sunt anumite momente în care îmi place cum sună cei trei cilindri. Subliniez: anumite momente.

Consum

În ciuda comportamentului sâcâitor, o cutie CVT poate garanta un consum redus. Mai ales atunci când o asociezi cu un mod Eco, menit să mai taie din elanul mașinii. Iar o asemenea trăsătură este esențială în cazul unui motor pe benzină, fie el și de un litru.

Așa se face că această configurație a lui Civic ar trebui să fie cea mai eficientă. Și este. Insesizabil, dar este. De ce spun asta? Pentru că acest motor 1.0 turbo cu CVT este mai economic decât același motor cu manuală. Diferența este însă infimă: 5.0 litri în regim mixt, față de 5.1 litri, tot în regim mixt.

În traficul urban, Civic-ul de test s-a învârtit în jurul valorii de 9 litri/100 de kilometri. Ba chiar a scăzut sub acest prag atunci când am rulat mai mult noaptea prin București. În afara orașului, de la București până la Sinaia, alternând condusul economic cu cel normal, consumul a oscilat între 5 și 6.5 litri/100 de kilometri. Menționez că cei 5 litri au fost atinși într-un regim de condus extrem de eficient.

Revenind la media de consum oficială de 5.0 litri a versiunii testate, trebuie să vă spun că ea este mai bună decât a multor rivali din segment. Kia Cee'd, Ford Focus, Hyundai i30, Mazda3 și Nissan Pulsar, în configurații comparabile, consumă mai mult decât modelul japonez, chiar dacă, în unele situații, resursele sunt clar mai modeste.

Reușesc însă să scadă sub pragul de 5 litri/100 de km rivalii Volkswagen Golf, Seat Leon și Opel Astra. E drept că ultimii doi au și ei mai puține resurse, doar Golf fiind comparabil direct.

Performanţe

Honda Civic este una dintre cele mai agresive și sportive propuneri de design din segmentul compact. Prin urmare, odată ce te-ai urcat la volan, te aștepți să se ridice la înălțimea designului provocator. Nu e cazul versiunii noastre de test. Mda, vorbim de o ușoară formă fără fond, întrucât ai un motor mic și o cutie care face mai mult zgomot decât performanță.

Cu toate acestea, cele 10.8 secunde scurse în intervalul 0-100 de km/h îl ajută pe Civic să egaleze Kia C'eed și să bată Ford Focus, Nissan Pulsar și Opel Astra. Nu este însă suficient pentru a dovedi nume grele precum Seat Leon, Volkswagen Golf, Mazda3 și chiar Hyundai i30.

Interior

Interiorul lui Honda Civic e un loc primitor, care vine cu alte coordonate decât agresivitatea designului exterior. Dacă aș judeca după mulțimea spațiilor de depozitare și după utilitatea lor, aș putea spune că Civic e de fapt un monovolum.

Avem suport de sticle generos în toate cele patru portiere, avem o cotieră uriașă, spațiu berechet pe consola centrală și chiar o zonă cu încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile. Unde mai pui că în spatele consolei centrale se mai ascunde un spațiu. Cum se întâmpla la vechile modele Volvo, cu consola centrală fluidă.

Dincolo de practicalitate, Honda oferă un design destul de anost al planșei de bord, dar folosește materiale de calitate, unele dintre ele moi și plăcute la atingere. Pe locurile din spate se călătorește bine, întrucât japonezii oferă un spațiu generos la nivelul picioarelor.

Cât privește portbagajul, Honda s-a întrecut din nou pe sine și continuă filosofia inaugurată recent, care presupune foarte mult spațiu acolo. Sunt 478 de litri, o valoare de care nu se apropie nici unul dintre rivali.

Preţ de achiziţie

La prima vedere, Honda Civic ține prețurile sus, deși concurența din segmentul compact este acerbă, iar eticheta este un factor decisiv în alegerile pe care le fac românii. Există însă și la noi suficienți fani Honda, care știu ce se ascunde dincolo de prețul piperat.

Socotelile pentru un Civic nou încep de la 17.500 de euro, însă versiunea noastră, echipată cu motor turbo de un litru și cutie CVT, echipare de top Elegance Navi, ajunge să coste 21.500 de euro. Trebuie să ținem cont că, deși e un preț piperat, mașina vine cu toate dotările de care ai nevoie și pe care plătești bani grei în cazul celorlalți rivali.

Nu cred că are rost să vă spun că un Kia C'eed comparabil, cu motor de 135 de cai putere și automată cu 7 rapoarte, echipare City, este considerabil mai ieftin: 18.100 de euro. Un Ford Focus 1.0 Ecoboost de 125 de cai cu automată și echipare Titanium se apropie amenințător la 20.600 de euro.

Bineînțeles, e loc și de alegeri mai scumpe. Mazda3 2.0 benzină, cu transmisie automată și echipare Revolution ajunge chiar la 23.400 de euro. De asemenea, un Hyundai i30 cu echiparea de lansare Exclusive, motor de 140 CP și automată, sare de 22.000 de euro.

Nissan Pulsar rămâne o propunere accesibilă, cu motorul său de 1.2 litri, 115 CP, automată și echipare N-Connecta: doar 20.000 de euro. Nici Opel Astra nu se lasă mai prejos, echiparea Innovation pe motorul 1.0 benzină, turbo de 105 CP, cu automată, scoțând din buzunar 20.100 de euro.

Ajungem și la Seat Leon, o propunere destul de accesibilă, la 19.600 de euro, preț valabil pentru un motor 1.0 benzină, cu 115 CP, DSG și echipare Style.

L-am lăsat la urmă pe etalonul segmentului, Volkswagen Golf, care vine cu un motor de 1.5 litri benzină, cu 130 CP, DSG, echipare Highline și un preț de 22.100 de euro.

Siguranţă

EuroNCAP a luat la întrebări Honda Civic, iar rezultatele nu au fost chiar demne de spiritul japonez. Mai exact, compacta a primit doar patru stele, fiind depunctată pentru siguranța oferită pasagerilor copii. A primit doar 67 de procente pentru că au apărut probleme la nivelul capului pentru pasagerul copil de 10 ani, așezat pe locurile din spate: capul acestuia nu a fost protejat de airbagul cortină, iar rănile provocate au fost îngrijorătoare.

Au mai apărut slăbiciuni și în cazul testului de impact lateral, unde pasagerii spate au avut de suferit la nivelul pieptului. Chiar și așa, Civic a primit 92% pentru protecția adulților, un punctaj foarte bun la această categorie.

Honda nu a stat cu mâinile în sân și a remediat problema. EuroNCAP a efectuat retestarea și Civic a punctat mai bine la capitolul protecția pasagerilor copii. Mai exact, procentajul a urcat de la 67% la 75%. Nu este un rezultat spectaculos, dar îi ajută pe japonezi să ia cele 5 stele.

Restul punctajelor a rămas neschimbat: 75% pentru protecția pietonilor și 88% pentru sistemele de siguranță.

Civic este echipat cu șase airbaguri, frânare automată de urgență cu funcție de detectare a pietonilor și păstrarea benzii de mers.

Ţinută de drum

Honda a vrut să se asigure că Civic rămâne o mașină cu adresabilitate mare. Așa că nu a înclinat balanța către sportivitate sau confort. A preferat un echilibru plăcut, care îi permite japonezei să absoarbă mai bine gropile, să nu pară foarte rigidă și să nu transmită foarte multe în interior.

Suspensia îți oferă un sentiment premium, fiind bine izolată, fără zgomote neplăcute sau alte intruziuni.

Civic a avut de câștigat și din punct de vedere dinamic, având în vedere că mașina este disponibilă acum și cu suspensie spate Multilink. Pe viraje, Civic păstrează o consistență plăcută, cu un ruliu destul de bine estompat, și cu o senzație de siguranță.

Și direcția a fost calibrată la fel de echilibrat. Nu pare greoaie atunci când o utilizezi la manevre dificile în oraș. La drum lung ea păstrează o precizie decentă, însă nu transmite detalii despre suprafața de rulare.

Vizibilitate

Prima senzație pe care am avut-o atunci când am urcat în Civic a fost aceea că habitaclul este ușor întunecat. Suprafața vitrată nu este foarte mare, iar asta îți va crea la început o ușoară senzație de disconfort. În plus, ai nevoie de o mai bună acomodare cu formele și dimensiunile.

Luneta are valori decente, dar este separată de eleronul posterior. E cam aceeași senzație pe care am experimentat-o la vechiul Citroen C4 Coupe. Montanții incomodează și ei destul de mult, atât cei față, cât și cei spate.

Oglinzile laterale sunt bine proporționate, fiind capabile să completeze unele lacune ale vizibilității posterioare.

Tehnologie

Cu un ecran multimedia potrivit, Honda Civic ar putea avea unul dintre cele mai tehnologizate interioare din segment. Din păcate, ecranul de 7 inch și grafica sistemului multimedia nu alcătuiesc un pachet tehnologic impresionant. E drept că meniul este simplist, iar navigația 3D este ușor de folosit și plăcută. Însă, parcă în era în care totul avansează atât de rapid, grafica sistemului este una deficitară și deja învechită.

Funcția tactilă are un răspuns decent, iar interfața plictisitoare poate fi schimbată cu aplicațiile telefonului vostru mobil, întrucât există conexiune Apple CarPLay și Android Auto.

Situația este salvată și de ecranul digital amplasat în spatele volanului, care este și el ușor de folosit și are o grafică plăcută.

Lista dotărilor de bun simț oferite standard include comenzi pe volan, o cameră de marșarier cu o calitate destul de slabă a imaginii, senzori de ploaie și lumină, senzori de parcare, scaune încălzite și sistem audio cu opt difuzoare.

Design

Așa cum spuneam și mai sus, Honda Civic este una dintre cele mai atrăgătoare propuneri din segmentul compact. Partea frontală emană o agresivitate deosebită, este foarte coborâtă, vine cu o semnătură luminoasă interesantă și cu multe elemente de plastic negru lucios.

Profilul are și el o linie dinamică, iar posteriorul, deși nonconformist, este o pată de curaj pe care mulți o vor digera foarte bine. Cu tot cu stopurile sale LED ușor ciudate.

Pe lângă toate acestea, dacă adăugăm și culoarea Sonic Grey, perfect contrastată cu acele elemente negre lucioase, Civic se transformă rapid într-o apariție interesantă.

Nu ne-a placut

  • Designul anost al interiorului
  • Grafica sistemului multiedia central
  • Cutia CVT
Date tehnice - Honda Civic 1.0 Benzina Turbo (VTEC) 129CP Aut Elegance Navi
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
988
Lungime mm
4518
Putere maxima CP (rpm)
129 (5500)
Latime mm
1799
Cuplu maxim Nm (rpm)
180 (1700)
Inaltime mm
1434
Viteza maxima km/h
200
Greutate kg
1209
Acceleratie 0-100 km/h s
10.8
Ampatament mm
2697
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
46
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
478
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Honda Civic

Ultimele teste

Comentarii (11)

  • Cea mai bun hathcback din segmentul compact la ora actuală
    22 19
  • Că și un punct de vedere legat de testele efectuate recent și în timp și mai ales de concluziile și aprecierile destul de individuale față de noul model Honda, constat cu surprindere că la noi noul Civic este văzut total diferit că în majoritatea țărilor europene unde a fost testat. Deși la motorizarea 1.0 turbo hathcback avem aprecieri discrepante ( punctaje de 3.9, 4.0 și 4.2 ) în varianta cu cutie manuală mașină este net avantajată comparativ cu varianta cu cutie CVT, totuși punctajul final este mai bun in cazul cutiei cu variație continuă, chiar dacă cutia este menționată la aspecte care nu au plăcut ( cu toate că aceasta aduce niște lipsuri evidente și limitează mult mașina în unele puncte forte, ale motorizării, dinamicii, consumului etc) .
    Crezând că am o impresiei personală eronată am urmărit teste efectuate și de către alte publicații și specialisti iar concluziile au fost cu totul altele. Deci părerile diferă destul de mult și acest lucru poate nu aduce decât confuzie legat de acest model prin prisma comparativă a rezultatelor diverșilor testatori cât mai ales comparativului cu modele concurente lucru care nu face bine educației cumpărătorului auto din România.
    14 4
  • Marcel: Toyota Lexus CT 200h are doar tractiune fata, sau exista si versiunea cu un... Raspunde
  • Calitatea fabricatiei este destul de slaba comparativ cu ceea ce producea Honda in trecut (vezi sudurile la vedere si imbinarile cu lufturi), iar motorizarea consuma destul de mult in oras. In plus, motorul are aceleasi belele cu injectia directa (detonatii, zgomote si vibratii) si lantul se aude tare. Tapiteria este de o calitate slaba (mult sub generatia trecuta), butoanele de pe volan sunt dintr-un plastic execrabil iar sistemul multimedia mai face probleme (mai ales la temperaturi reduse). Overall, o masina dezamagitoare. Honda trebuie sa se trezeasca, au ajuns cam jos fata de nivelul la care ii stiam.
    13 11
  • Exact cum banuiam,motoarele mici cu turbo sunt o mare teapa in realitate fata de ce scrie pe hartie.Consuma in oras fix cat o Honda accord cl7 de 2.0 aspirat.Daca mai pui la socoteala si capacitatea rezervorului care e de 45l cu tot cu rezerva e clar,o sa te imprietenesti cu baietii de la benzinarie.Exteriorul pokemon cu toate ca nu imi place,nu-l discut ca gusturile difera,discut doar interiorul,nu forma ci calitatea,are niste plastice de zici ca e Logan.
    14 10
  • Motorul asta de 1L inlocuieste motorul de 1.4L de pe generatiile anterioare. Cel de 1.5L pe longevivul 1.8 s.a.m.d Din perspectiva asta, noul 1L este clar o evolutie in bine a ofertei.
    Poate multi nu va dati seama cata tehnologie si dotari sunt in acest nou model, dar si mai important cat de spatios este. Urcati-va doar intr-unul, ridicati cotiera si o sa observati ca va intra toata mana (cu tot cu cot) in spatiul disponibil. Portbagaj iarasi, no comment - excelent.
    Japonezele nu au avut niciodata o calitate a materialelor extraordinara, nici insonorizare reusita. Dar au fost foarte foarte rezistente in timp.
    Exemplu toate Skodele si VW cu manere gumate coapte si zgariate dupa 4-5 ani. N-o sa vezi asa ceva intr-un Civic.
    Cat despre preturi, pentru dotari identice doar Hyunday/Kia se poate compara. VW, Skoda, Mazda, Seat sar mult calul odata ce incepi sa bifezi optiuni.
    19 5
  • 21.500 euro un cotet din asta cu motor de baza ?


    Prin 2007 cumparai Octavia 2 Elegance TDI pe la 18.000 euro , acuma un cotet ca fabia cu niste dotari ajunge sa sara de 20.000euro.
    18 8
  • Presupun ca stii cum functioneaza inflatia.
    9 1
  • @S: Daca si Honda face cotete ...ce sa mai zic de Fiat, Citroen sau Renault,de exemplu. Ok, e 21.500 dar ofera o gramada de dotari plus automata. Skoda e masina buna, nimic de zis, am avut si am fost multumit, dar Honda e mai buna, n-am cum sa nu recunosc. Toate japonezele sunt facute mai cu simt de raspundere decat europenele, cu parere de rau zic asta, deoarece tin cu europenii mei dar as vrea sa si am motive sa tin neconditionat cu ei. Daca ar fi sa-mi iau acum o masina noua, as alege o japoneza (mai putin marcile Nissan sau Mitsubishi - prietenii stiu de ce).
    11 11
  • @456: Fiat si Citroen nu fac masini :) Citroen face masini urate fiat nu face masini.

    Pentru mine exista japoneze si masini germane + alea americane.

    A mers un prieten cu o alfa la service si se scarpinau aia in cap.
    1 14
  • Aia de la service se scarpinau in cap de prosti ce erau. Mai bine ar mai pune mana pe un manual de service, ca nu frige si nici nu musca.
    13 1
  • Destul de slaba calitativ, indiferent cât o lauda lumea. Am ales 2018, in dauna civic sedan 2016 și nu sunt chiar cel mai încântat... și mai e și o grămada de bani ...
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru