Drivetest Kia e-Soul

e-Soul 150 kW Design
Kia e-Soul zoom
de Bogdan Mirică
Joi, 18.04.2019
Cu un pas înainte

În vreme ce unii producători premium abia lansează primele lor modele electrice, Kia se poate lăuda deja cu un model electric aflat la a doua generație. Sud-coreenii s-au grăbit să aducă pe piață Soul electric în anul 2014. Unii au considerat că e o mișcare pripită, însă, acum, la cinci ani distanță, Kia culege roadele curajului său: a vândut în Europa mai multe Soul-uri electrice decât benzină și diesel la un loc.

Și asta nu e singura veste bună. Marca a reușit să acumuleze multă experiență și să propună acum o nouă generație Soul cu o autonomie impresionantă, gata să-i vindece și pe cei mai sceptici. Succesul de care s-a bucurat vechiul Soul electric, generat și de faptul că nu prea erau multe opțiuni de acest tip în segment, i-a determinat pe cei de la Kia să ofere noua generație Soul doar în versiunea cu zero emisii.

Am testat-o la Frankfurt, acolo unde Kia și-a stabilit de mulți ani baza pentru operațiunile sale din Europa și centrul de design.

Kia e-Soul
e-Soul 150 kW Design

  • Pret de pornire n/a €
  • Pret model testat n/a €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Grupul sud-coreean Hyundai-Kia a reușit să dea naștere unui ansamblu electric extrem de competitiv, cu valori de putere și autonomie foarte bune. Resursele investite în dezvoltarea sa trebuie amortizate, așa că ambele branduri caută să folosească noua propulsie electrică pe un număr cât mai mare de modele. Hyundai l-a introdus deja pe Kona electric, testat de mine în vara anului trecut la Oslo.

Acum, Kia vine cu propria propunere. Ba chiar plusează cu două modele electrice pe aceeași rețetă: eSoul și eNiro. Avantaj Kia. Agregatul electric abia dacă umple jumătate din compartimentul motor al lui Soul. Însă, e capabil să ofere o putere totală de 204 cai și, foarte important, un cuplu uriaș, de 395 Nm.

În eSoul, cei aproape 400 de Nm, livrați instant, se simt fantastic. Ai accelerări bruște, care te înfig cu capul în tetieră. Pe bune! Dinamica la viteze urbane este foarte bună și te poate convinge să nu te mai întorci niciodată la o benzină sau un diesel. Lucrurile sunt sprintene și când depășiți granițele orașului, eSoul oferind impulsuri bune și încredere, chiar și la viteze de autostradă.

Fiind vorba de Germania și autostrăzile sale cu porțiuni fără limită de viteză, am putut să simt acest impuls chiar și la 150 de km/h. Așadar, chiar dacă nu e o mașină creată pentru a fi utilizată pe autostradă, Kia eSoul oferă niște reprize de accelerare impresionante și îți garantează încredere în orice depășire.

Resurele motorului sunt transmise către puntea față prin intermediul unei cutii drive by wire, cu o singură treaptă, care își face treaba foarte bine și îți garantează o liniaritate specifică modelelor electrice.

Cei 395 de Nm pot fi gestionați diferit prin intermediul mai multor moduri de rulare. Avem Eco+, Eco, normal și Sport. Chiar și accelerările în modul Eco sunt destul de bune. Parcă îmi amintesc de vechiul Soul electric, care avea cu 84% mai puține resurse (110 CP). În modul Sport s-ar putea să fii luat de val, așa că e bine să-l selectezi cu grijă.

Pentru cei care se gândesc că 204 cai ar putea fi prea mult, fie din punct de vedere financiar, fie din punct de vedere al gestionării resurselor, Kia pune la dispoziție același eSoul și cu un motor de 136 cai putere. Culmea, el vine la pachet cu aceeași valoare impresionantă de cuplu: 395 Nm.

renovatio e-charge
Pentru a facilita transportul pe distanțe lungi cu mașina electrică, Renovatio e-Charge oferă acoperire la nivel național a principalelor rute de transport. Mai mult, stațiile Renovatio fac parte din coridorul trans-european, zona sud-estică.

Consum

În contextul în care Nissan Leaf este cea mai vândută mașină electrică din lume, cu peste 400.000 de unități livrate, Kia nu putea să-l ignore. Așa că a raportat eficiența lui eSoul la actualul Leaf. Așa se face că sud-coreenii se bat cu pumnul în piept că modelul lor de 136 CP este mai eficient cu 30% decât Leaf. În fișa tehnică, Kia anunță un consum mediu de 15.7 kWh pentru versiunea de 204 CP. 

Rularea mea alături de această versiune mi-a adus o valoare de consum de 16.8 kWh. Vorbesc aici de un consum extraurban, cu porțiuni de autostradă fără limită de viteză și cu viraje plăcute pe drumuri de munte. Cum se traduce asta pe înțelesul tuturor? Adică am parcurs aproximativ 100 de kilometri cu un sfert de rezervor.

În aceste condiții, autonomia de 452 de kilometri nu mai pare așa utopică. În fond, bateria de 64 kWh este una destul de generoasă pentru un model din acest segment. Prin comparație, Hyundai Kona electric, care beneficiază de aceeași baterie uriașă, promite o autonomie de 482 de kilometri. Pentru cei care aleg versiunea de 136 CP, autonomia anunțată de producător are o valoare de 276 kilometri. În această configurație, eSoul e pe același raft cu eGolf și cu Leaf.

Cu 452 de kilometri autonomie, eSoul promite să te vindece de teama că rămâi fără baterie. Totuși, energia nu este inepuizabilă. Trebuie să încarci. Și o poți face liniștit acasă dacă ți-ai montat un wall-box cu o capacitate de 7.2 kW. Acesta încarcă bateria de 39.4 kW în 6 ore și 10 minute. Dacă aveți norocul să găsiți stații de încărcare rapidă, cu o capacitate de 100 kW, conexiunea DC poate ajuta ambele baterii, și pe cea de 39.2 și pe cea de 64 kW, să urce de la 20% la 80% în doar 42 de minute.

Ajută la reîncărcare și padelele din spatele volanului. Acestea modifică forța de recuperare a energiei irosite la frânare. În modul maxim de recuperare, este suficient să ridici piciorul din accelerație și mașina încetinește atât de rapid încât aproape că se oprește.

Pentru cei care au nelămuriri legate de baterie, ea va avea o răcire pe bază de apă. De asemenea, pe timp de iarnă ea se va folosi de un sistem de preîncălzire.

Performanţe

După cum vă spuneam și la capitolul Motor, dinamica mașinii este impresionantă. Mai ales la viteze urbane. Accelerația de la 0 la 100 de km/h nu are o valoare impresionantă, însă trebuie să conduci mașina ca să înțelegi că spiritul exploziv se întâmplă sub acest prag, care e doar o statistică nedreaptă.

Totuși, dacă trebuie să ne raportăm la niște rivali, trebuie să vă spun că sprintul versiunii testate de mine se face în doar 7.9 secunde, iar viteza maximă se oprește la 167 km/h. O să mă raportez din nou la Kona electric și la cele 7.6 secunde ale sale, un timp mai bun decât cel al fratelui de platformă care beneficiază de aceeași putere.

Nissan Leaf, cea mai populară mașină electrică din lume, are doar 150 de cai putere, dar reușește un timp de accelerare similar cu cel al lui eSoul. BMW i3 S, cea mai sportivă declinare a germanului, beneficiază de 184 de cai putere și reușește un timp de accelerare cu o secundă mai bun decât al lui Kia eSoul.

Interior

Noul Kia eSoul a crescut cu cinci centimetri în lungime și și-a mărit ampatamentul cu trei centimetri. Asta înseamnă ceva mai mult spațiu la interior. Pasagerii de pe locurile din spate vor sta confortabil, cu suficient loc la picioare. Ca să nu mai vorbesc de locul disponibil la nivelul capului. Podeaua este aproape plată și nu incomodează un al treilea pasager. Din păcate, portbagajul rămâne unul destul de zgârcit. Are o capacitate de numai 315 litri. E suficient pentru un cuplu, dar prea puțin pentru o familie. Are un fund dublu, deci posibilități diferite de compartimentare.

Habitaclul abundă în spații generoase de stocare. Ai buzunare largi în portiere, o cotieră adâncă și unul dintre cele mai bine croite spații pentru telefonul mobil. În plus, are și încărcare prin inducție.

Spre deosebire de ceilalți producători, Kia nu a declarat război butoanelor. Dimpotrivă, le-a înmulțit. Așa o să te trezești cu o mulțime de comenzi pe volan. Din fericire, o mare parte dintre ele sunt intuitive.

Materialele care îmbracă părțile superioare ale planșei de bord și fețele ușilor sunt moi și au o textură plăcută. Însă, cum cobori mâna pe consola centrală și alte zone inferioare, descoperi un plastic auster, tare și neprietenos. Aerul auster al habitaclului poate fi personalizat cu trei pachete diferite de culoare (albastru, roșu, auriu), menite să mai înveselească atmosfera.

Preţ de achiziţie

Kia nu a anunțat încă prețurile oficiale pentru noul eSoul în România. Cu toate acestea, aș vrea să mă raportez la fratele de platformă Kona electric, care are deja prețuri pe piața din România. Acesta costă 45.400 de euro, însă cu toate promoțiile Hyundai și cu bonusul oferit de Guvern, prețul lui poate ajunge la numai 31.800 de euro.

Știm că politica de prețuri a celor de la Kia presupune o poziționare ceva mai accesibilă decât Hyundai. Asta înseamnă că este foarte posibil să vedem un eSoul care coboară sub pragul de 30.000 de euro dacă se ia în calcul și bonusul oferit de stat. O valoare excelentă pentru o electrică de 204 cai putere și autonomie de 452 de kilometri. Dacă ne uităm în segment, e cam același preț la care ar putea fi achiziționat un Leaf, cu o autonomie mai mică. Volkswagen eGolf ar ieși ceva mai ieftin cu bonusul de 10.000 de euro, adică undeva la 27.000 de euro, însă autonomia sa este, de asemenea, sub cea oferită de eSoul.

Despre BMW i3 S nici nu poate fi vorba, întrucât prețurile sale pornesc de la 41.000 de euro și urcă amețitor în funcție de opționale. 

Siguranţă

Vechea generație Kia Soul electric a primit patru stele în cadrul testului de impact desfășurat în anul 2014. Nu a fost un punctaj excelent, dar noua generație promite să repare asta. Mai ales că este dezvoltată pe platforma lui Hyundai Kona, care a primit cinci stele în cadrul testelor EuroNCAP din anul 2017.

Lista de dotări de siguranță este una stufoasă și include monitorizarea unghiului mort, asistent pentru frânarea de urgență, menținerea benzii de rulare, asistent pentru faza lungă, pilot automat adaptiv și monitorizarea stării de oboseală a șoferului. Toate aceste sisteme de siguranță la un loc îi permit noului eSoul să ofere nivelul doi de autonomie.

Dincolo de toate aceste elemente de siguranță, Kia a îmbunătățit și rigiditatea caroseriei cu 35% față de vechiul Soul, ceea ce înseamnă mai multă rezistență la impact.

Ţinută de drum

Vechiul Kia Soul electric era o mașină creată pentru a asigura o deplasare confortabilă și nimic mai mult. Noua generație vine la pachet cu 204 cai putere și cu ceva pretenții de sportivitate. Dinamica în linie dreaptă e similară cu ce trăiești într-un hot-hatch. Aș risca să spun chiar că e dincolo de un hot-hatch, mulțumită cuplului motor. În viraje, nu e cazul să aveți așteptări prea mari.

Are însă potențialul de a vă așterne zâmbetul pe buze și de a vă oferi ceva mai multă siguranță în abordarea virajelor. Spun asta pentru că ruliul a fost diminuat, iar suspensia anterioară a fost înlocuită cu una multi-link. Aderența a crescut, însă, pe asfalt ud, nivelul mare al cuplului ar putea duce la ruperi de aderență, mai ales la plecările de pe loc în forță. Tot din această cauză apare și un fenomen de torque-steer.

Antifonarea suspensiei a devenit mai bună, la pachet cu cea a habitaclului. Aceste două aspecte contribuie la sentimentul de confort. Amortizoarele dinamice, de nouă generație, nu transmit zgomote neplăcute la interior, deși, recunosc, nici drumurile din Germania nu au solicitat intens suspensia.

Direcția a primit și ea îmbunătățiri și are o cursă mai scurtă până la bracarea completă a roților. De asemenea, în mediul urban va fi ușor de manevrat.

Vizibilitate

Forma pătrățoasă, de „cozonac” cum au spus unele priviri răutăcioase, nu aduce compromisuri în materie de vizibilitate. Luneta este uriașă. Aș putea spune că e atât de mare, încât oglinda retrovizoare nu o poate cuprinde. Oglinzile laterale sunt și ele bine proporționate, iar montanții față nu pun probleme mari în viraje.

Pentru cei care vor un plus de siguranță, eSoul dispune și de o cameră de marșarier, cu un unghi generos, dar de o calitate slabă a imaginii.

Tehnologie

Kia eSoul este primul model al sud-coreenilor care oferă sistemul multimedia UVO Connect pe piața din Europa. Este o tehnologie nouă, în jurul căreia se concentrează toată acțiunea din interiorul mașinii electrice. Vine cu o navigație TomTom, care include informații în timp real din trafic, o hartă a stațiilor de încărcare (probabil nu e cazul României), o hartă cu locuri de parcare disponibile, radare fixe și informații despre vreme.

Totul oglindit pe un ecran uriaș, de 10.2 inch, care face cinste modelului sud-coreean. Are o grafică bună, se mișcă destul de bine, iar meniul nu este alambicat.

Sistemul UVO Connect vine la pachet cu o aplicație inteligentă, disponibilă pe telefoanele cu Android și iOS, care permite trimiterea unei destinații de pe telefon în sistemul de navigație, verificarea nivelului bateriei, pornirea climatizării și localizarea mașinii.

Lista de gadget-uri care te vor cuceri imediat ce te urci la volan mai include un ecran digital de 7 inch pentru instrumentele de bord și un Head-Up Display proiectat pe o bucată de sticlă. Nu lipsesc farurile cu LED și sistemul audio Harman/Kardon, dar nici scaunele încălzite și ventilate, elemente regăsite de obicei în segmentul premium.

Design

Atunci când au desenat Soul, designerii Kia au fost inspirați de un mistreț cu un rucsac în spate. Pe bune! Cel puțin asta ne spuneau în urmă cu câțiva ani în cadrul unei lansări naționale. Noul eSoul păstrează aerul pătrățos și încordat, însă îl combină cu câteva elemente de design futuriste.

Spre exemplu, dacă îl privești din față, eSoul impresionează prin blocurile optice extrem de discrete, unite de o baghetă foarte fină. Posteriorul folosește stopuri pe toată înălțimea montanților, unite și ele de o bandă LED în partea superioară. Se creează astfel o aură roșie încât o să ai impresia că tocmai te-a depășit Sfântul Petru cu o aură roșiatică deasupra capului.

Comparativ cu generația trecută, eSoul oferă în standard jante de 17 inch, nu de 16. Acestea au un efect lucios, care se vede interesant în timpul mersului.

Dincolo de toate aceste detalii estetice, eSoul are un design pe care ori îl iubești, ori îl urăști. Nu prea e cale de mijloc. Sincer, părerea mea, este că avem nevoie de mașini precum eSoul, capabile să ne scoată din banalitate cu formele lor ciudate.

Nu ne-a placut

  • Calitatea anumitor materiale de la interior
  • Capacitatea portbagajului
  • Torque steer pe asfalt umed

Ultimele teste

Comentarii (27)

  • Desi datele tehnice suna bine, mai degraba as lua eNiro, dar nu acum ci cand o sa apara faceliftul peste vreo 2 ani. Poate atunci va costa mai putin si se vor produce mai multe baterii ca sa ajunga si pentru Romania.
    16 3
  • La capitolul Pret de achizitie cred ca va referiti, in ultimul paragraf, la BMW i3 S, nu i8, oricat de bine ar suna un i8 la 41.000.
    15 2
  • Asta-i marea problema, disponibilitatea in Romania. Din pacate la Hyundai e doar fictiune pentru moment, asa ca ramane speranta in Kia. Haideti baieti ca puteti!
    10 1
  • Personal, pot sa spun ca designul exterior mi-a placut dintotdeauna, dar bordul este urat si nu-i pentru 2019. In plus, AM a evidentiat calitatea slaba a unor materiale la interior. Toate acestea le punctez pentru ca in acel habitaclu va sta posesorul tot timpul cat va folosi masina si cred ca este un aspect foarte important, in comparatie cu aspectul exterior, care se reflecta mai mult in ochii altora.

    Pretul in sine este destul de mare, dar cine isi permite o va cumpara oricum.
    7 1
  • Toate bune și frumoase (inclusiv stilul original al e-coreencei îmi place), dar rămân la părerea că-i prea scumpă încă - și nu doar pt subțirica clasă medie autohtonă, ci și pt. majoritatea vesticilor *normalos*.
    ...Chiar și luând în calcul eco-bonusul f. generos d-aici, raportat la francezi ori italieni (până la 6K €) sau nemți (4K).

    Flotele unor firme cu interes PR de a fi percepute drept *eco* vor continua să fie însă promotorii EV-urilor în faza asta delicată de tranziție a mobilității urbane.
    Care dă Doamne să țină cât mai mult, fiindcă finalul înclin să cred că va fi cel al... dispariției mobilității individuale.
    28 4
  • Bine ca astia de la Hyundai-KIA inca sunt cu picioarele pe pamant si lanseaza un model electric care este destul de normal. Cand te uiti la ceilalti care vin cu modele electrice si au sute de cai si fac suta in 4 sec dar autonomie tot de 450 km desi bateria este cu mult mai mare. Acum cand toti vor sa treaca pe bateri si se stie ca nu fac fata sa fie livrate, mai bine un model normal decat o racheta la care ii golesti "rezervorul" in 3 liniute si te bati cu caramida in piept ca esti eco.
    Ma rog, as scris cam mult dar cred ca ati prins ideea...
    16 5
  • Conform celor mai recente informatii pretul pe kw este tot de aprox. 270 euro ca si acum 2-3 ani ( si nici nu cred ca va scadea in urmatorii 10 ani), deci bateria in acest caz costa vreo 17.000 euro . Nu inteleg ce anume platesti de restul vreo 23-25.000 euro !? Atata costa un Soul model nou nout termic , cu motor termic, cu turbine si nspe' mii de piese si angrenaje adiacente unui motor termic, cu galerie de evacuare, cu evacuare, cu catalizator, cu ...etc .
    20 3
  • Flavius
    @pipo
    Spunea cineva intr- o postare ca ar trebui asteaptam sa dispara subventiile ca sa scada pretul bateriilor . Inclin sa-i dau dreptate. Tesla face deja celulele cu 100$/kwh respectiv bateriile(care pe langa celule mai includ sistemul de racire) cu pana la 140$. Restul e profit.Suma de mai sus , 270 E/kwh am intalnit-o zilele trecute mentionata intr-un articol in care se spunea ca in ultimii cinci aniu pretul a scazut cu 30%.Serios? Cam putin.O alta statistica, din alt site(american)dadea valta evolutie: 1000$/kwh in 2010 , 200$/kwh in 2017.
    14 2
  • andrei
    deci cand nu sunt electrice cu autonomie buna tipati ca nu sunt. cand apar, ca sunt prea scumpe. dar simultan laudati tesla. care tesla e scumpa. ok, cine o mai intelege ceva. :)
    nu o sa dau in veci zeci de mii de euro in plus ca sa fiu eco, ca la cei 5-7000km anuali si aia in afara localitatilor, economia prin electric e fix pix. si cum am mers atatia ani pe diesel/benzina pot sa mai merg multi inca ca nu sughit. ma bucur insa ca apar astfel de modele ca incet-incet tehnologia va deveni standard. dar mai avem pana acolo.
    13 11
  • @Flavius: Da, eu presupuneam involuția prețului bateriilor- artificial crescut acum - odată cu tăierea eco-bonusurilor.
    Dar niște experți în domeniu susțineau că profitul e exagerat la producătorii de BEV-uri. Și au dreptate din simplul motiv că vin cu cifre concrete (114 $/kWh era de ex. prețul plătit de GM pt bateriile lui Chevy Bolt acum un an, iar 150-160 €/kWh e prețul *european* maxim actual inclusiv sist. răcire, chiar mai mic dacă-i de la LG-Chem Polonia.)

    Dovadă (indirectă): diferența de preț între e-Kona / e-Niro cu baterie mare / mică (39 / 64 kWh) e de doar 4.000 €.

    Nedumerirea stimabilului @pipo rămâne însă-n picioare - nu mai revin nici eu la socoteala după care un Zoe de ex., după eliminarea bateriilor din preț, rămâne *coajă* la cca. 18.000 € - cât un Megane cu motor, cutie, turbo, catalizator etc.
    31 2
  • daca ar fi ieftine s-ar putea sa nu faca fata cererii, iar pe langa faptul ca probabil productia de baterii n-ar face fata, ar fi si probleme de infrastructura insuficient dezvoltata. Ce-ar fi daca pe langa faptul ca dureaza o incarcare 40 min., ar mai trebui sa stai si la coada?
    6 0
  • @Kiro/Flavius : pai si atunci de ce astia de la Nissan zic ca pretul actual este 270 euro/ kw si imi aduc aminte clar ca acu vreo 2-3 ani parca si nemtii si alti europeni spuneau tot de ceva peste 250 euro . Oricum , atunci daca e sa ma iau dupa preturile de care spuneti voi atunci nedumerirea mea e si mai mare ,pretul ramas dupa ce scadem bateria fiind unul si mai mare. O sa faca munti de bani producatorii auto si cei de baterii pe spatele clientilor si va asigur ca o sa aiba grija ca preturile sa nu scada cel putin 10 ani de aici incolo. Asa cum mai spuneam , deocamdata suntem in faza de experimente pe banii clientilor potenti financiar atata timp cat cererea e mai mare decat oferta. Eu unul sunt din ce in ce mai sceptic ca imi voi lua o electrica prea curand. Este pt. mine o nebuloasa totala aceasta "electrificare" dupa care alearga toti producatorii disperati ,iar aceasta disperare duce de obicei la atingerea scopului prin orice mijloace ,ceea ce nu e de dorit. Mai astept, sper sa ajung la momentul in care sa pot sa fac eu alegerea in deplina cunostinta de cauza si de informatii reale. Sper sa ajung de exemplu intr-un viitor nu chiar indepartat sa-mi aleg eu bateria (producator, tip celule, putere, etc) dupa o analiza atenta a pietei daca tot va fi un element atat de important al masinii si sa asigurat prin contract direct cu producatorul de elemente esentiale , adica cum si in ce conditii a fost produsa, care este "amprenta toxica", cum si in ce conditii va fi reciclata , etc. Ca de fapt despre asta este vorba daca tot facem sacrificii pentru un mediu mai "ecofriendly" ,nu ? De ce as lasa asta pe mana unui producator auto care nu are nici-o treaba cu producerea bateriilor si pt. care va fi doar un subansamblu care-l va ajuta la aducerea unui profit cat mai substantial . Un producator ca ..nu stiu.. Mercedes ( e doar un exemplu)...o sa-ti vanda bateria cu 350 euro/kw cel mai probabil chiar daca aceeasi baterie (acelasi producator, aceeasi tehnologie ,poate doar cu o alta forma fizica) si care poate o sa coste 100 euro/kw pe o ..sa zicem Dacia ! Sper ca producatorii de baterii sa ia decizia corecta cat mai curand si sa faca baterii "generice" , pe "socluri" comune sau in ce fel or vrea ei sa le categoriseasaca , dar sa o faca cat mai curand cat ii au la mana pe producatorii auto. Fiindca altfel treaba o sa se complice prea mult in viitor si nici ca vom mai afla vreodata cat anume a costat bateria din masina noastra. Nu stiu, eu asa vad lucrurile deocamdata , nu zic ca asta-i solutia absoluta si cea mai buna.
    16 1
  • @pipo: Le zici bine apropo de calculul tuturor factorilor pro/contra cumpărării unui anume model de EV.
    Cât despre prețul bateriilor, repet: cei 25 kWh în plus (64-39) îi costă pe coreeni 4K €, deci 160 €/kWh. Iar asta, incluzând cei 10% vamă import UE și TVA, plus profitul indubitabil al producătorului.

    Nu mai zic că suma rezervată bateriilor e mai mică de fapt, și alte componente fiind mai scumpe la versiunile de 204 CP / 64 kWh vs. 136 CP / 39 kWh (magneți motoare, .ESC-uri = controllere, cabluri Cu pt amperaje mărite, pompe răcire majorate etc.)
    20 1
  • 1. ... un cuplu uriaș, de 395 Nm. Deși pe hârtie nu pare mult...
    2. ... aceeași valoare impresionantă de cuplu...

    Mama lui de cuplu: e urias, impresionant sau nu pare mult?
    14 1
  • ACE - Craiova
    Siguranta de 5 stele EURONCAP ar fi ceva important.....
    Din pacate acest model este dezavantajat MULT de:
    1) bordul batranicios;
    2) volumul portbagajului de numai 315 litri.
    GARDA LA SOL ar fi 15,2 cm conform site-ului:

    https://www.autoevolution.com/cars/kia-soul-ev-2018.html#aeng_kia-soul-ev-2018-ev-201-hp-150-kw
    11 4
  • Flavius
    @pipo
    Nu exista nici o cotradictie intre ce zicem noi si ce zici tu si anume faptul ca autoturismele electrice sumt mult mai scumpe decat costa sa le faca. E capitalismul , tata. Singura legatura dintre pretul de vanzare si costul de productie este aceea ca daca pretul scade sub cost , firma da faliment! Pretul e facut de raportul cerere-oferta si este intotdeauna deformat artificial cand pe traseu mai apar si subventiile, eco-bonusurile fiind si ele subventii.
    8 1
  • Flavius
    @pipo
    Mercedes nu vinde cu 350E/KWh.Am un Smart forfour si bateria e undeva in jur de 240E/Kwh,incluzand aici si sistemul de racire. Cat despre faptul ca aceeasi piesa este vanduta la preturi foarte diferite de firme diferite , nu e nimic nou sub soare. Iti dau un exemplu din curtea Dacia: am avut o Solenza diese. Cand a trebuit sa ilocuiesc bujiile incandescente am constatat ca bujiile din cutiile pe care scria Dacia erau Beru , fabricate in Irlanda si costau 1500.000 bucata(150 in banii de azi) De curios am cautat sa iau aceleasi bujii , cu acelasi cod , fabricate in aceeasi fabrica din Irlanda evident de acelasi producator ambalate in ambalajul producatoprului , Beru. Cat crezi ca au costat?FIX JUMATATE , 750.000 (75 de lei de azi)!
    11 2
  • @Flavius: Aham, ești deci în temă și d.p.d.v. practic...
    Îndrăznesc atunci să te-ntreb (offtopic, clar): reușești să faci 100 km cu e-Forfour-ul tău iarna?
    Zic asta fiindcă nu demult mă bătea și pe mine gândul să iau unu strict pt. oraș (de fapt pt. nevastă-mea, dar nu vreau să recunosc asta :-))... însă, după un test-drive + ceva search-uri pe forumuri m-am sucit.

    În ciuda prețului relativ convenabil - cu eco-bonus, clar, adică la juma de preț-listă aprox., că altfel ar fi invandabil.
    Nu-i totuși o mașină rea - să nu fiu înțeles greșit. Dar cine vrea să-l folosească și la scurte escapade extra-urbane nu-l va lua niciodată cu autonomia actuală. Cazul soției de fapt, care ar fi vrut să ajungă cu el - uneori și pe frig - la o casă aflată la 105 km de oraș, drumul incluzând și ceva... mai multe :-) serpentine (zona Siriu-Bz.)
    Nicio șansă deci.
    ...Poate, cu promisa viitoare baterie mai mărișoară (de cca. 24 kWh.) Când însă (tot poate...) eco-bonusul va fi redus. Sau anulat, mai știi?!

    Și să nu uit apropo de preț - tot la vreo 18K € ar rămâne *coaja* e-Smart-ului chelit de baterii. Fie și la prețul umflat declarat de Merc. pt cei vreo 17 kWh actuali parcă.
    15 1
  • Asta e gogorita cu bateriile de 17.000 euro ...
    cel mult 8000 euro...

    Aici il puteti asculta pe responsabilul de e-mobilitate de la VW, cel mare si gras din dreapta...spune clar: "masinile electrice de la VW vor fi la acelasi nivel de pret cu dieselurile"

    Aici video: https://www.youtube.com/watch?v=q2Tqw9LX3QE&feature=youtu.be

    Din ultimul numar autobild: urmatoarea generatie e-tron va pleca de la 40.000 euro fata de 80.000 euro in prezent. Economia va veni din utilizarea noii platforme VW pentru masini electrice. din ce declara ei, este foarte costisitor sa faci o masina electrica pe platforma de conventionale!
    6 2
  • Flavius
    @Kilotractor
    17.6 mai exact. Salut! Ramane de vazut. Abia am luat-o. Azi s-a facut o luna si am 1560 km deja facuti. Ce pot sa-ti zic ca am obtinut pana acum, 130-160km in urban , in functie de cat de rau am calcat-o pe coada ; 170km extraurban mers in coloana , 70-75 km/h ; 130km extraurban mers cu 110 in umbra aerodinamica a unui camion cu prelata pe autostrada , 110km mers cu 100/h fara nimic in fata l 125-135km mers pe sosea cu aproximativ 90/h , fara minic in fata. Sunt multumit,mie imi vine ca o manusa. Fac cca.12.000 Km pe an exclusiv urban plus 5-6.000 pe drumuri extraurbane scurte , de pana in 50-60 km.Pentru restul de 4-5000 pe care ii fac pe trasee mai lungi decat autonomia lui am alta masina , vechiul meu Peugeot 308 1.6HDi
    8 0
  • Flavius
    @Kirotractor
    Ca pret e suprconvenabil dar DOAR luand in calcul subventia.Am luat-o in leasing fara sa dau nici o rabla la schimb (ar mai fi scazut pretul si in primul rand avansul de la 4200 cat am dat la 3250) Rata e de 220+50casco dar nu mai consum motorina de cca800-850lei/luna. Practic ma costa avansul +50E/luna Casco+ cam 80E/luna diferenta intre banii dati si banii economisiti.
    6 0
  • Flavius
    Maxim 80
    2 0
  • Flavius
    @kirotractor
    Mai era cineva din Bucuresti cu Smart p-aici, un Fortwo pe care il are de anul trecut dar nu l-am mai vazut sa posteze nimic de vreo jumatate de an. Matrixx . El ar fi putut sa ne lamureasca cum e cu Smartu' iarna
    4 0
  • @Flavius: Mulțumesc pt informațiile concrete -- care pot fi utile și altora.
    Se pare că:
    - ori ai avut noroc de o baterie neasamblată pe vapor, :-)
    - sau ai un stil de condus mai fluid,
    - ori au mai progresat Smarții :-p la consumul specific kWh/km.

    Findcă autonomia obținută de tine e cu 6-8% mai bună decât a altora (am făcut o medie statistică de pe forumuri.) Oricum, eu aștept tot versiunea viitoare de 24 kWh.
    Mulți km fără hibe îți urez cu a ta !
    14 0
  • p.s.: Da, @Matrix a... scăpat totuși o valoare demoralizantă :-) de autonomie pt e-FourTwo - n.b., iarna prin Buc. (80-90 km -- culmea că urban, dacă-mi amintesc bine.)

    Acu tot stilul de conducere primează, dar sigur și cât de friguros e fiecare.
    Fiindcă statul la semafoare cu încălzirea la max. nu cred că face bine sănătății bateriilor. :-P
    13 0
  • Flavius
    Nu locuiesc in Bucuresti. Aici semefoarele sunt sincronizate aproape toate si de cele mai multe ori pot face cate 2-3 km fara oprire , mergand constant cu 50/h , viteza la care sunt sincronizate. Cu siguranta asta influenteaza autonomia.Mai sunt si cronometrele de langa semafoare care imi permit sa anticipez cand nu prind verde si in loc sa pun frana las in frana de motor-regenerare baterie
    9 0
  • Erată: era vb. de e-ForTwo, nu e-FourTwo.-ul lui @Matrix.
    În fine, dacă tot am reintrat p-aici: mă gândesc acum că și faptul că am probat astă-toamnă e-Smartul abia dat jos de pe Swift Sportul meu mi-o fi ...alterat senzațiile. :-)
    Chiar dacă, până la 50-60 km/h, accelerațiile piticaniei mi s-au părut neașteptat de vioaie.

    Kia e-Soul (64 kWh) poate părea deci o fuzee comparativ, iar de autonomie ce să mai zicem?! Probabil că ai atinge cu ea 500 km.
    12 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru