Feedback

DrivetestKia Sportage

2.0 Diesel Turbo (DSL) 184CP 4x4 Aut6 Style
3.9
Test drive Kia Sportage zoom
de Mircea Meşter, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 04.10.2017
Zidul

Sportage este unul dintre modelele care au deschis apetitul românilor pentru SUV-uri compacte. Se întâmpla în perioada 2005-2008, rămasă în istorie ca cea mai prolifică din istoria industriei auto din România, moment în care vânzările de mașini noi au depășit 300.000 de unități pe an. Față de 100.000, valorile în jurul cărora ne învârtim în această perioadă.

Kia profita la maxim în acele momente de un model care oferea spațiul interior excelent pentru o familie și de faptul că rivalii din acest segment puteau fi numărați pe degetele de la o mână. Iar Sportage a devenit modelul perfect pentru cei care își doreau o mașină în care poziția la condus este înaltă, care venea cu motorizări interesante și care, foarte important, nu-ți scotea din buzunare foarte mulți bani.

Era perioada în care Kia forța cu adevărat ușile Europei (Cerato, Picanto și Rio erau celelalte modele din gamă în acel moment), pe care le-a deschis decisiv odată cu lansarea lui Cee'd, compactă hatch proiectată și produsă pe continent. Sportage rămâne însă în memoria industriei ca modelul care a pus Kia pe hartă în Europa, fiind mașina care a testat apele într-un segment care până în acel moment era o necunoscută pentru mulți. Era, dacă țineți minte, o perioadă în care era aproape de neconceput ca o mașină cu look off-road să fie dezvoltată în principal pentru a merge pe asfalt. 

Anii au trecut, iar peste Sportage s-au adunat generațiile. Modelul sud-coreean s-a maturizat, a profitat de experiența adunată în anii dinaintea boom-ului de vânzări din zona SUV și astăzi reușește să reprezinte cu succes marca din Seul în lupta cu greii clasei. Adică Qashqai și Tiguan, mașini care nici măcar nu erau în ou pe vremea în care Sportage se vindea în showroom-uri. Sportage e al treilea cel mai vândut SUV compact din Europa (după cei doi rivali menționați mai sus) și dă din coate să se distanțeze de plutonul din ce în ce mai gros.

Kia Sportage
2.0 Diesel Turbo (DSL) 184CP 4x4 Aut6 Style

  • Pret de pornire 17.163 €
  • Pret model testat 32.050 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Sportage a ajuns la a patra generație, moment în care coreenii nu mai caută drumul prin desișurile pieței europene, ci demonstrează că l-au găsit de ceva vreme. Și că s-au adaptat la cerințe. Pentru că motorul pe benzină de 1.6 litri s-a aliniat aliniat la moda turbo, iar cele trei opțiuni diesel acoperă orice preferințe de putere pe care le-ar putea avea potențialii clienți: de la 1.7 diesel de 115 CP până la un 2.0 diesel de 136, sau 184 CP, Kia are de toate pentru toți în vitrină. Mă rog, lipsește un hibrid, dar petru asta există Niro, un SUV de dimensiuni asemănătoare care își propune să popularizeze motorizările alternative în gama asiaticilor.

În testul Automarket a ajuns cel mai puternic motor diesel din ofertă: un 2.0 de 184 CP pe care Kia îl folosește de ceva vreme și care a primit îmbunătățiri dinamice și ecologice pe măsură ce industria le-a cerut. Cutia automată clasică cu șase trepte și convertor de cuplu este dovada apartenenței acestui motor la gama anterioară lansării actualei generații Sportage. Și spun asta pentru că noul diesel de 1.7 litri din gama mărcii coreene folosește o transmisie modernă, cu dublu ambreiaj.

Până să vedem la treabă versiunea de 1.7 litri, vă putem spune că actualul 2.0 de 184 de cai putere îți oferă îndeajuns de multe resurse pentru a nu avea motive să te plângi vreodată de lipsă de putere și de cuplu. Sunt 400 Nm disponibili foarte jos, în jur de 1750 rpm, ceea ce face ca plecările în trombă să fie o joacă de copii pentru unul dintre cele mai ușoare SUV-uri compacte: puțin peste 1600 de kilograme.

Dar trebuie să fii atent până unde duci acul turomerului: zgomotul care pătrunde în habitaclu se simte destul de acut după 2500 de turații.

Transmisia vi se va părea fluidă dacă preferați un stil de condus relaxat, dar își va trăda vârsta tehnologică la kickdown și la abordările dinamice pe șosea, acolo unde veți semnala întârzieri ușoare la plecare și schimbări de treaptă sesizabile. Chiar și pe modul Sport. Acesta din urmă trezește la viață motorul și schimbă rapoartele cutiei, Sportage devenind ceva mai acut în reacții.

Consum

Zona motoarelor diesel care gravitează în jurul segmentului 180-190 CP este destul de populată și reprezintă în general vârful ofertei constructorilor implicați în această clasă. Rivalii celor de la Kia folosesc la rândul lor motoare 2.0 turbodiesel, cu excepția japonezilor Honda CR-V (1.6 biturbo) și Mazda CX-5 (cu motor de 2.2 litri). Mai mult, toți cei prezenți în această zonă de putere oferă transmisii automate și aproape toți vin cu 4x4. Excepția este Peugeot 3008, despre care am stabilit deja că lipsa unui sistem de tracțiune integrală este marele minus.

Kia Sportage anunță un consum mediu mixt de 6.3 litri/100 km în regimul de testare european. SUV-ul coreean se află în zona gurmandă a segmentului, acolo unde doar fratele de grup Hyundai Tucson vine cu cifre mai mari: 6.5 litri. În rest, toate celelalte 7 SUv-uri compacte care au în portofoliu versiuni asemănătoare vin cu cifre mai bune. Dcă îl ignorăm pe Peugeot 3008, care profită de lipsa integralei pentru a afișa un 4.8 litri/100 km, campionul consumului din această zonă de putere a SUV-urilor compacte este Honda CR-V 1.6 diesel, care profită de motorul mai mic pentru a aduna punctele la acest capitol. Pe podium vin, în continuare, Ford Kuga 2.0 de 180 CP (cu 5.2 litri/100 km), Seat Ateca 2.0 TDI de 190 CP (5.2 litri) și apoi "frații" Kodiaq și Tiguan, cu 4.7 litri/100 km.

Probabil că sunteți curioși de cifrele afișate de Sportage în viața reală. Am testat mașina în mare parte în regim extraurban pe șosele relativ libere, iar cifrele de consum au variat între 5.5 și 7.5 litri, în funcție de cât de mult am apăsat pedala. Cert este că o rulare relaxată vă scapă de grijile consumului, în timp ce o abordare ceva mai agresivă a virajelor în modul Sport poate duce consumul spre 10 litri pe termen scurt. Nu e o surpriză, având în vedere că vorbim de o mașină de peste 180 de cai putere.

Performanţe

Sportage se află într-un pluton de SUV-uri care stau agățate la mijlocul clasei compacte când vine vorba de performanțele pe șosea. Cu 9.5 secunde pentru 0-100 km/h, Sportage se află la egalitate cu Hyundai Tucson (care folosește aceeași bază tehnică) și Mazda CX-5 când vine vorba de plecarea de pe loc. 

Performermerii acestei zone ale segmentului sunt alți doi frați de platformă, Seat Ateca și VW Tiguan, care în versiunile lor diesel de 2.0 litri oferă 7.5, respectiv 7.8 secunde pentru 0-100 km/h. Chiar dacă ești unul dintre cei care consideră că performanțele pe șosea nu sunt foarte relevante pentru un SUV (bine, în acest caz poate ar trebui să le spui "UV-uri", nu "SUV-uri"), cele două secunde diferență sunt ușor de sesizat pe hârtie și pe stradă.

Există însă și "melci" în acest segment. Ford Kuga, de exemplu, este fruntaș la consum, dar are nevoie de 10 secunde pentru 0-100 km/h, la fel cum se întâmplă în cazul lui Honda CR-V.

Interior

Paradoxul mașinilor în general și al lui Sportage în special este faptul că, pe măsură ce a adunat fire albe în păr și a schimbat generațiile, SUV-ul sud-coreean a devenit mai tânăr și mai prietenos cu utilizatorii săi. Iar odată cu a patra generație, care circulă de ceva vreme pe străzile românești, interiorul a primit la rândul său tușe de vitalitate care-l aliniază la cerințele contemporane tehnologice, de calitate și de confort.

Planșa de bord este dominată de un display central integrat între două aeratoare. Calitatea sa grafică este decentă, în timp ce un al doilea ecran - cu o rezoluție mai bună, dar de dimensiuni mai mici - îți oferă ajutor informațional între cele două cadrane ale instrumentarului. Acestea sunt principalele centre de comandă ale mașinii, iar poziționarea lor e corectă.

Dacă ești fanul comenzilor fizice pe mașină, grila de butoane de sub display-ul central te va face să te simți ca acasă într-un moment în care cei mai mulți concurenți încearcă să-și digitalizeze mașinile cât mai mult posibil. Și cei de la Kia ar fi putut să facă asta, mai ales că butoanele sistemului de climatizare puteau fi ușor transformate în rotative suplimentare. Dacă ești însă ahtiat după tehnologia de ultimă oră și de telefoanele cu ecrane cât mai mari, probabil că prezența celor peste 20 de butoane în centrul planșei de bord ți se părea arhaică. E o chestiune de gusturi, până la urmă.

Ambele categorii de clienți vor concluziona însă că marca sud-coreeană a făcut pași masivi în față la capitolul calitate percepută, pentru că materialele utilizate și liniile generale ale interiorului sunt peste unii concurenți care se prezintă la prețuri mai mari. Vezi levierul schimbătorului de viteze sau materialele de pe bord. Există însă și scăpări tehnice la nivel de design. De exemplu, chiar dacă designerii au încercat să ofere o abordare simetrică a planșei de bord, cei foarte atenți la detalii vor observa imediat că display-ul central e ușor defazat spre dreapta față de linia mediană a peisajului interior.

La nivelul poziției de condus, nicio surpriză: stai sus, scaunele oferă confortul necesar pentru drumuri medii și lungi, iar locurile din spate pot găzdui fără probleme patru adulți. Aș îndrăzni să spun chiar că indiferent de înălțimea acestora. Sau bagajele lor, pentru că scaunele se pot plia și rabata pentru a prelungi podeaua portbagajului.

Cu 503 litri, portbagajul configurabil pe două niveluri al lui Sportage se află în media unui segment condus cu autoritate de Skoda Kodiaq și al său "sac fără fund" de 650 de litri. Ford Kuga oferă însă doar 450 de litri, de exemplu.

De notat că, deși nu este cazul mașinii de test din fotografii, versiunea superioară de echipare GT Line aduce cu sine nu doar un exterior mai bun (vom vorbi despre asta la capitolul Design), ci și un interior cu elemente diferite față de restul gamei. Volanul e schimbat cu unul de formă diferită și acoperit cu piele perforată, pedalierul din aluminiu înlocuiește pedalele clasice, iar materialele de pe bord se modifică și ele.

Preţ de achiziţie

Prețul de achiziție a fost și este în continuare cel mai mare atu al lui Sportage în lupta cu rivalii din segment. Fie că vorbim despre versiunile de motorizare mai mici sau de cele puternice, Sportage își bate toți rivalii când vine vorba de prețul de achiziție, ceea ce face ca mulți clienți să prefere raportul preț/calitate foarte bun al modelului Kia în fața unor elemente tehnologice sau de confort superioare oferite de cele mai recente generații ale rivalilor săi.

Cel mai ieftin Sportage poate fi comandat pentru puțin peste 17.000 de euro (1.6 benzină manuală de 132 CP, echipare Plus), nivel de preț pe care-l bate doar Dacia Duster și doar dacă considerați că Duster - aflat la granița dintre segmentele B și C - se luptă cu modelul Kia. 

Urcăm însă abrupt în gamă și ajungem la motorul 2.0 diesel de 185 de cai cu transmisie automată plus integrală, care este disponibil în preț de listă, în versiunea de echipare Style (de bază la acest nivel de putere), pentru 27.700 de euro cu taxe incluse.

Este un preț excelent de care niciun rival nu se apropie măcar. Ca să înțelegeți cât de mare e prăpastia dintre Sportage și competitori, aflați că niciunul dintre cei 8 rivali direcți care pot fi echipați asemănător nu coboară sub 30.000 de euro în prețul de listă. Ba chiar, în unele cazuri, ajung pe la 35.000 (CR-V 1.6 diesel 4x4 cu automată în echipare Elegance).

De altfel, Kia Sportage are o singură versiune superioară - GT Line - care pe acest motor este disponibilă pentru 28.600 de euro. Altfel spus, versiunea de top a lui Sportage este serios mai accesibilă decât cele mai ieftine variante ale concurenților direcți. 

Pe mașina de test am beneficiat și de opționale care au crescut valoarea mașinii la 32.000 de euro. Și chiar și așa, Sportage este puțin mai ieftin decât un Tiguan 2.0 TDI Comfortline.

Este tabloul perfect al unei afaceri excelente, dacă ne întrebați pe noi.

Siguranţă

În 2015, când EuroNCAP a testat această generație a lui Sportage, modelul a primit 5 stele din partea organizației independente europene. Cu scoruri excelente (90%, respectiv 86%) la capitolele protecția pasagerilor adulți și protecția pasagerilor copii.

Mai mult, la vremea lansării sale, acum doi ani, Sportage oferea deja toate sistemele de protecție activă care între timp au devenit o regulă în industrie. Avem frânare automată în caz de urgență, avertizare la prezența altei mașini în unghiul mort, avertizare la părăsirea involuntară a benzii sau senzori care detectează mașinile care se apropie perpendicular la ieșirea cu spatele din locul de parcare.

 

Ţinută de drum

Kia a lucrat mult la calitatea ținutei de drum a lui Sportage în ultimii 10 ani. De la o mașină al cărei principal atu dinamic era faptul că e înaltă și că poate trece astfel peste potecile cu macadam, Sportage a devenit între timp un model echilibrat și plăcut la condus.

Ceea ce nu înseamnă însă că SUV-ul celor de la Kia îți oferă sentimentul de legătură cu șoseaua pe care-l ai într-un Qashqai sau într-un Tiguan. Asta ca să specificăm numele celor doi mari rivali din segment. Ai destul de mult confort în suspensii, pentru că scopul inginerilor a fost să le facă viața mai ușoară celor de la interior, însă ruliul își face simțită prezența destul de serios dacă îți aduci aminte că ai cumpărat o mașină de peste 180 de cai putere și apeși butonul Sport de pe bord. 

Sportage nu e o mașină sport, iar asta se vede și în direcția asistată care pe cât de ușor e de manevrat în oraș, pe atât de moale pare pe viraje.

Sportage nu vine cu suspensii adaptive nici măcar între opțiuni.

Vizibilitate

Dacă eliminăm problemele clasice pe care le are un SUV de talia lui Sportage - montantul parbrizului care obturează zona frontală stânga sau vizibilitatea frontală la viteze mici, modelul coreenilor nu are probleme majore de vizibilitate. Luneta este destul de mare încât să nu-ți facă probleme indiferent de poziția tetierelor, iar oglinzile au dimensiunile potrivite pentru gabaritul SUV-ului Kia.

Dacă aveți probleme de orientare, coreenii vă sar în ajutor cu o cameră de marșarier cu o calitate mediocră a imaginii și cu senzori de parcare. 

 

Tehnologie

Așa cum spuneam și anterior, Sportage este un model care de acum își așteaptă facelift-ul, pentru că peste SUV-ul Kia au trecut deja doi ani de carieră de piață. Cu destul de mult succes, de altfel. Iar una dintre explicațiile succesului este faptul că, în ciuda prețului foarte competitiv, coreenii nu oferă o mașină săracă în dotări și opțiuni, ba din contra.

Cu excepția câtorva elemente tehnologice care au fost popularizate ceva mai recent și care lipsesc din dotarea modelului coreean, cum sunt instrumentarele de bord digitale, camerele la 360 de grade, farurile LED sau Head-Up Display-ul, Sportage reușește să se păstreze actual chiar și acum. 

Așa cum am văzut la capitolul siguranță, pachetul de sisteme active este complet și oferă de la frânare automată de urgență la asistent de unghi mort. În plus, mașina citește și indicatoarele și îți afișează informația în bord, pentru a te ajuta pe segmentele de drum pe care nu ești atent la peisaj. 

Mi-a plăcut că Sportage oferă scaune față și spate încălzite, dar și că cele față pot fi comandate cu ventilație, o opțiune care până acum câțiva ani făcea parte exclusiv din arsenalul modelelor premium. Tot la capitolul "Sportage o avea încă din 2015" se numără și modulul care-ți oferă posibilitatea de a-ți încărca telefonul wireless așezându-l pe consola centrală. Asta dacă telefonul îți permite, pentru că unele companii mari - nu spunem care - descoperă de abia în 2017 această tehnologie.

Cele două display-uri de la bord își fac treaba conștiincios și fără probleme. Mi-ar fi plăcut însă ca nivelul grafic al ecranului central să se ridice la cel al ecranului de 4.2 inch dintre ceasurile de bord. Cumva, dintr-un motiv care-mi scapă, coreenii și în mare parte chiar și japonezii par că nu dau doi bani pe calitatea imaginii celui mai important ecran din mașini, deși ne aflăm în era telefoanelor mobile pe care ochii nu pot distinge pixelii. Pe display-ul mare al celor de la Kia, îi poți probabil număra dacă ești foarte dedicat.

Design

Ca să vorbești despre designul exterior al lui Sportage, trebuie să împarți problema în două aspecte. Pentru că Sportage este disponibil pe piață în versiunile de echipare "pământene" și în versiunea GT Line, care adaugă un plus de personalitate prin aplicarea unor lumini de ceață LED dispuse în patru module care schimbă serios fața mașinii. Este cea mai bună dovadă că, dacă investești mai puțin de 1000 de euro în plus pentru a alege GT Line în favoarea echipării Style, primești o mașină care arată cu câteva mii de euro bune mai scumpă.

În rest, Sportage e o mașină coerentă și curată. Așa cum se întâmplă de obicei în cazul testelor pe care le fac, am făcut un sondaj pe pagina personală de Facebook pentru a afla opinia prietenilor mei despre design-ul lui Sportage. Părerile au fost (foarte) împărțite, iar media celor aproape 100 de note acordate acolo a trecut de 7. 

Personal, Sportage îmi place foarte mult în partea posterioară, unde stopurile LED legate printr-o baghetă pe lungimea hayon-ului arată excelent. Fața, cu grila sa imensă și cu blocurile optice "umflate" și prelungite pe aripi, poate să-ți placă sau nu. Cert e că Sportage are îndeajuns de multă personalitate pentru a ieși în evidență în segment.

Nu ne-a placut

  • Consum mare versus rivalii direcții
  • Direcție foarte asistată
  • Planșa de bord cu multe butoane
  • Performanțe mediocre
Date tehnice - Kia Sportage 2.0 Diesel Turbo (DSL) 184CP 4x4 Aut6 Style
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1995
Lungime mm
4480
Putere maxima CP (rpm)
185 (4000)
Latime mm
1855
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (1750)
Inaltime mm
1635
Viteza maxima km/h
201
Greutate kg
1615
Acceleratie 0-100 km/h s
9.5
Ampatament mm
2670
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
62
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
503
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Kia Sportage

Ultimele teste

Comentarii (22)

  • Motorizare diesel... iar nu am mai citit articolul.
    38 16
  • someone
    din nou suv ,din nou diesel.
    interesant e ca altii au facut o comparatie intre benzina si diesel ( pret performante, costuri intretinere etc ) la aceeasi masina, si la sportage a batut 1.6 turbo fata de 2.0 crdi 184 .
    35 7
  • Botis petru: Cum aflam problema de la un seat 1400, la care testarul arata codul 00533? Raspunde
  • Presa internationala bubuie de electrice, noi ne ocupa cu eternul " 2.0 dizal"...
    Apoi ne mai miram ca importam nu stiu ce gioarse, conserve si afumatori de carnati si slana, cand de fapt noi cumparam ceea ce se promoveaza!
    Cu bine!
    42 17
  • Probabil ca au facut testul si au scris articolul la scurt timp inainte/dupa testul cu Volvo XC60, ca prea le-au publicat unul dupa altul. Aveau deci masinile de test deja "acontate" pe diesel, asa ca putem sa-i iertam, desi sunt deja multi cei care cer (mai multe) teste pe benzinare... Insa pentru SUV-urile urmatoare ar fi bine sa ceara de la dealeri si motorizari pe benzina, daca vor sa le mai citeasca multi testele :) Nu ii opreste nimeni, de exemplu, sa testeze aceeasi masina pe benzina si motorina dpdv consum/performante. Niste comparative de genul asta ar fi foarte utile si gustate. Parerea mea...
    22 4
  • razvan
    @AM
    Dieselul v-a luat mintile.Vai de capul vostru.
    12 10
  • Scrooge
    pffff da mult v-a mai luat pana sa bagati sportage la test :)
    @LLL.....banuiesc ca deja ai 2 electrice in garaj.....sa nu uitam ca anul 2017 e primul an in care in Europa (deci nu Miorita cu micuta ei piata) benzina a egalat dieselul la vanzari, deci dieselul inca va mai conta multi ani de acum inainte (de clasa SUV nu mai vorbim)...si nu sunt fan diesel, am avut doar benzinare, fac doar o constatare. Cu siguranta va disparea, dar treptat in ani de zile, cine crede ca in 2020 vor disparea brusc de pe piata e infantil rau.
    22 6
  • Salut testul facut pentru ca eram cu un ochi pe Sportage si cu unul pe Peugeot 3008, motoare de 2 litri.
    Inca nu m-am decis pentru care dau banii.
    6 5
  • tc1900
    multi comenteaza ca sa se afle in treaba

    pt o masina de acest fel, 4x4, grea fata de un sedan, nu f aerodinamica, dieselul e sg optiune.

    inteleg sa nu te uniti la un kia rio sau ceed diesel, dar la un suv compact diesel e best option,

    my 50 cents
    20 14
  • someone
    7 11
  • @tc1900: dieselul e sg optiune pentru tine. E opinia ta si ai dreptul la ea. Parerea mea e ca "singura optiune" trebuie sa si-o gaseasca fiecare, dupa o analiza proprie si destul de complexa, in functie de ce asteptari are de la suv-ul respectiv in materie de acceleratie, rafinament etc, de ce nevoi are si cum il va folosi, de ce consum e dispus sa tolereze, de ce pret e dispus sa plateasca samd. Pentru unii poate fi motorina, pentru altii benzina ori hibride, whatever. Tot ce spuneam era ca, pe cat posibil, ar trebui sa se vina in intampinarea tuturor gusturilor iar oamenii sa isi faca deja o prima impresie de la niste testeri avizati cu privire la toate posibilitatile. Dupa aceea, un test drive propriu e indispensabil. Si jurnalistii auto si producatorii + dealerii au un rol in educarea publicului, dar de', ce sa faci daca dealerii trebuie sa vanda mai mult diesel ca sa scape de stocuri...
    13 7
  • Scrooge
    @tc 1900.....il bate daca tragi remorca sau rulota dupa tine sau daca intri in off-road "adevarat cu el. Dar cati dintre cumparatori fac cele enumerate ? Cred ca sub 5%. Pentru ceilalti 95 care folosesc SUV urile in oras si pe autostrada benzina e o varianta de luat serios in seama. In cazul nostru, la Sportage, 1.6 t-ghi de 177 de cai bate dieselul de-l ascula cu urechea. Masina e mult mai dinamica si accelereaza mult mai bine. Si spun asta pt ca am condus ambele variante.
    16 4
  • nu-mi place partea frontala de nici o culoare
    7 7
  • S P Chirila: Am un jaguar xf motor 2.2 si am o problema. Ma puteti ajuta? Raspunde
  • tc1900
    pana una alta cifrele vb de la sine,

    pt suvuri compacte peste 75% din cumparatori aleg diesel.

    eu cred ca ei stiu cel mai bine ce sa faca cu banii lor

    - sunt unul dintre ei, altfel nu ma bagam in discutie
    14 14
  • Mda, cam prea multe dizăle :-) testate-n defavoarea benzinarelor (că tot veni vorba, meștere Mircea, chiar dacă testu-i f. plastic și la obiect scris, corect ar fi ...pentru a alege GT Line în DEfavoarea echipării Style.)
    ...Puțină lume știe totuși că NU redactorii aleg mașinile programate pentru teste, iar lipsa comparativelor se explică deseori prin dorința managerilor de-a nu supăra cumva pe vreunul dintre producători - că-i greu de dat verdicte tip meci nul. :p

    În fine, Sportage-ul (care și mie-mi pare preferabil în versiunea 1.6 turbo de 177 CP) o avea cîteva puncte mai slăbuțe și nu-i chiar un chilipir, da-n orice caz e campioana absolută (!!!) a testelor de anduranță ale unei reviste germane serioase, fiind singura mașină care a terminat 100.000 km fără nici cea mai mică defecțiune / coroziune / zgomot parazit etc.
    19 5
  • Degeaba se lamenteaza lumea cu " iar diesel la test", atata timp cat exista in oferta, mai ales la SUV-uri, acesta va fi in continuare preferat de majoritatea cumparatorilor.
    17 10
  • Scrooge
    @tc 1900....cel putin in Romania multi nu prea stiu ce sa faca cu banii lor...isi cumpara SUV Diesel pe care-l folosesc mergand prin oras...."in afara" o sa le vezi cumva departate de centrele oraselor, pe autostrazi, eventual si cu o rulota in spate, ceea ce justifica achizitia de Diesel. La noi isi cumpara romanii SUV Diesel speriati ca un SUV benzina le va da peste cap bugetul consumand cu 2-3 litri mai mult la suta, asta dupa ce au dat peste 25.000 de euro pe el si in plus macar 2000 pe motorul Diesel. La Sportage diferenta de pret intre 2.0 diesel de 180 cai si 1.6 benzina 177 cai aceeasi echipare e cam de 3000 de euro. Din pacate benzina turbo o vand in variantele de top.

    Ca o paranteza :), am un prieten care avea un job aici cu o masina premium diesel de serviciu. S-a mutat cu jobul in UK la aceeasi companie si acolo a primit aceeasi masina dar benzina. Reactia lui dupa a fost: cum doamne am mers atatia ani pe diesel ?
    16 1
  • Anonim
    O masina interesanta care ofera o garantie uriasa , materiale de buna calitate bine asamblate la un pret decent . Minusuri suspensia prea rigida si consumul care este cam mare in rest o masina ok .
    6 6
  • leonte
    Masina e f frumoasa, dar neplacuta la condus, volanul ba ii prea moale, ba prea rigid, ba are lag.
    6 3
  • Cineva
    Pt. cei de mai sus. Da ma da ! Iar diesel pt. ca asta e cel mai dorit si cautat in Romania .
    6 5
  • 32000???
    pret pornire 17000 - pret testat 32000 - wtf! :))) Dublu apoape, practic inca o masina, ce prosteala..
    9 2
  • Ia uite ce de pasiuni trezeste Sportage ! Bravo celor de la Kia. Uite ca nu chinezii ne-au cotropit pana la urma ci coreenii. Cine dracu credea acu vreo 15 ani ca v-om discuta numai de telefoane, televizoare, masini ,etc coreene ! Masina asta este foarte corecta pt. pretul ei, asta este clar. Am condus modelul anterior si este mai mult decat ok pt. banii pe care i-i dai. Vad ca si la modelul nou problemele sunt cam aceleasi : intr-adevar directia este moale si necomunicativa si cutia automata are un lag destul de pronuntat ceea ce este cel mai suparator.Dar te obisnuiesti . In rest nu ai prea multe sa-i reprosezi. Vad ca deodata s-au trezit toti asa zisi "benzinari" cum ca nu se mai poate trai cu dieselu-rile astea dom-le. Nu am nimic impotriva benzinei doar ca nu are ce cauta pe un SUV si mai ales 4x4. Ma refer aici la "motorasele" in 4 cilindri propuse de europeni de gen 1,4 sau 1,6. Cine spune altceva nu a condus prea multe 4x4 sau nu a condus deloc .Nu va mai luati dupa toate prostiile aparute in presa sau pe langa. Poti sa-i pui tu mama turbinei , acel motor nu v-a face fata unui 4x4 de peste 1600 kg. Poate in primii cativa zeci de mii de km , dar apoi si motorul si turbina v-or muri incet dar sigur. Chiar credeti ca americanii degeaba folosesc numai de la 3 L / V 6 in sus pt. asemenea masini ? Nu mai vorbesc de consum , cifrele pe care le credeti voi din astfel de prezentari de variante pe benzina sunt aberante. Va asigur ca un 1,6 turbo pe aceasta masina v-a lua lejer 15 L in oras si nu ve-ti avea sansa sa treceti de 100.000 km cu ea. Deocamdata discutia Diesel vs Benzina chiar nu trebuie dusa la aceasta clasa. Un Hibrid ar fi altceva, alta discutie.
    3 0
  • @pipo Americanii au numai motorizari turbo cand vine vorba de benzina in cazul suv-urilor compacte gen Sportage. Vezi noul Chevy Equinox cu 1.5 170 cp si 2.0 252 cp. Ceea ce zici tu era valabil acum 20 de ani. Sau in prezent, insa de la SUV-uri medii in sus, insa si acolo au aparut motorizari turbo.
    3 1
  • MARINCAS NICOLAE: La ce pret ar fi Volkswagen Touran 2011, TDI 1.6? Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru