Feedback

DrivetestMercedes-Benz GLC Coupe

3.0 Diesel Turbo (GLC350d) 258CP 4x4 Aut9
4.3
Test drive Mercedes-Benz GLC Coupe zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 23.01.2018
Mutări de șah

Atunci când joci șah în segmentul premium trebuie să gândești bine fiecare mutare. Orice pion pierdut înseamnă un segment descoperit. Iar pe o piață auto în care concurența este la cuțite, este foarte important să acoperi orice segment, orice zonă a tablei de șah.

Mai ales dacă ești un constructor german și te bați pentru supremația globală. Mercedes a câștigat titlul de cel mai popular brand premium, detronând la mustață BMW în 2016. De atunci, ascensiunea a continuat, iar mare parte din evoluție se datorează strategiei Mercedes, care a gândit bine fiecare mutare a adversarului și a răspuns cu niște piese pe măsură.

Dacă rivalul a mutat un cal, a mutat și el. Dacă rivalul a mutat un SUV coupe, a mutat și el. Așa am ajuns ca în gama Mercedes să găsim acum SUV-uri coupe, deși ele nu existau în urmă cu trei ani. Astăzi ne ocupăm de unul dintre noii veniți, de una dintre piesele esențiale pe tabla de șah dominată de Mercedes: crossover-ul compact GLC Coupe.

Mercedes-Benz GLC Coupe
3.0 Diesel Turbo (GLC350d) 258CP 4x4 Aut9

  • Pret de pornire 48.790 €
  • Pret model testat 75.235 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

În condițiile în care toți vorbesc de downsizing, iar noi îl simțim din ce în ce mai puternic chiar și pe SUV-urile mari, zic să ne bucurăm cât încă mai putem de prezența unui V6 în gamă. Zis și făcut.

GLC Coupe a venit echipat cu un motor V6 de 3.0 litri, clasic pentru gama Mercedes, capabil să dezvolte 258 de cai putere. Vine la pachet cu un cuplu total de 620 de Nm, disponibil încă de pe la 1600 de rotații.

Chiar dacă SUV-ul compact are o greutate totală de 1.9 tone (destul de mare), generozitatea cuplului și disponibilitatea sa fac din GLC Coupe o mașină dinamică. Nu duci lipsă de resurse, mai ales atunci când selectezi modul Sport de rulare, iar pedala de accelerație devine mult mai sensibilă. Sunt resurse suficiente pentru a face o depășire fără probleme.

Spre deosebire de motorizările diesel mai modeste din gamă, V6-le oferă și o explozie pe care o cauți de obicei la mașinile premium. O explozie care îți pironește capul în tetieră. Asta se datorează în principal cuplului motor fantastic, pe care nu-l oferă nici un rival din segment.

Antifonarea motorului este excepțională, acesta fiind redus la tăcere, cu excepția situațiilor în care acul turometrului trece de 3500 rpm. Atunci obții sunetul baritonal și gâlgâitul specific unui V6 autentic. În rest, ai impresia că sub capotă se află un motor pe benzină.

Repornirile sistemului start-stop se fac și ele foarte discret și fără vibrații deranjante. Așadar, Mercedes chiar a reușit să-i ofere crossover-ului un rafinament aparte.

Motorul V6 vine oferit cu o cutie automată cu 9 rapoarte, 9G-Tronic, setată pentru a alterna discret treptele. Are o liniaritate demnă de segmentul premium și un răspuns foarte bun la retrogradare, chiar și atunci când te afli în modul Eco. Bineînțeles, tinde să schimbe cam devreme atunci când selectezi acest mod de rulare eficient. Asta face ca GLC Coupe să meargă ușor subturat, în favoarea bugetului tău.

Consum

Mercedes are avantajul unei cutii cu nouă trepte. Instalarea acesteia pe un motor V6 de 3.0 litri face ca viteza maximă pe autostradă (130 km/h) să fie atinsă cu doar 1800 de rotații în treapta a noua. Chiar și așa, după vreo 250 de kilometri parcurși pe drum național și autostradă, consumul s-a situat între 8.6 și 9 litri/100 de kilometri. Țineți cont că am rulat în modul Eco, fără a forța nota.

În oraș, consumul a fost puțin peste 12 litri/100 de kilometri, cu un start-stop extrem de zelos. Nu cred că am mai văzut un sistem atât de grăbit să-ți oprească motorul la semafor sau în trafic aglomerat.

Una peste alta, după trei zile și vreo 600 de kilometri cu GLC350d Coupe, media consumului a fost de 9.8 litri/100 de kilometri.

În fișa oficială, Mercedes promite un consum mediu de 6 litri/100 de kilometri. Este insesizabil mai mare decât cei 5.9 litri promiși de un BMW X4 comparabil. Dacă ne uităm la Volvo XC60, vedem că acesta este ușor mai economic, cu jumătate de litru, dar este și ceva mai modest în resurse.

Jaguar F-Pace și cei 300 de cai putere ai săi promit tot un consum de 6.0 litri/100 km. Fratele acestuia, Range Rover Velar, oferă un consum ușor mai mic decât GLC Coupe. Singurul rival care depășește valoarea promisă de germani este Porsche Macan, care vine cu o medie de 6.1 litri/100 de kilometri.

Performanţe

Mercedes și-a dorit ca GLC Coupe să fie expresia sportivă potrivită pentru cei care caută un SUV compact. Cu cei 258 de cai putere și 620 de Nm, crossover-ul german promite un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 6.2 secunde.

E un timp bun, bătut la mustață de Porsche Macan (6.1 secunde). Nu este însă suficient de rapid pentru a-l bate pe principalul rival BMW X4, cu cele 5.8 secunde ale sale. Doar Jaguar F-Pace reușește să se mai apropie de plutonul fruntaș, oferind un timp similar cu cel al lui GLC Coupe, dar cu un total de 300 de cai putere.

Viteza maximă cu care se laudă GLC Coupe este de 238 de km/h, mai mare decât cea a lui X4.

Interior

Chiar dacă a mai făcut unele compromisuri atunci când a venit vorba despre modelele sale care asigură intrarea în gamă, Mercedes a fost conștiincios atunci când a pus la punct GLC Coupe.

Interiorul poate fi oferit drept exemplu în segmentul premium, fiind extrem de bine lucrat și înzestrat cu materiale dintre cele mai bune. Vorbesc despre o mulțime de zone căptușite cu piele, inclusiv fețele ușilor și o parte din consola centrală, despre lemnul de frasin negru care apare pe planșa de bord și despre aluminiul oferit din abundență. Până și butoanele care acționează geamurile au un feeling care sugerează calitatea.

Interiorul este dominat de simplitate și minimalism. Ergonomia pare că nu o egalează pe cea de la BMW, dar este printre cele mai bune din segment.

Surprinzător pentru un SUV cu alură de coupe, care nu se vrea nicidecum familist, există o mulțime de spații de depozitare. În buzunarele portierelor încap chiar și sticle de doi litri, plus alte mărunțișuri. Cotiera este și ea generoasă, există un suport de pahare și spațiu pentru telefonul mobil.

Pe locurile din spate există loc decent la nivelul picioarelor și la limită la nivelul capului. Antifonarea habitaclului este foarte bună, singurele slăbiciuni fiind resimțite abia pe la 130 de km/h, pe autostradă, când urechea percepe un zgomot de vânt.

Portbagajul este la limita generozității cu cei 500 de litri ai săi. Range Rover Velar, Audi Q5 și Jaguar F-Pace depășesc cu mult valoarea lui GLC Coupe.

Hayonul acționat electric are o deschidere generoasă, însă înălțimea podelei ar putea fi incomodă atunci când transportați obiecte grele și ar trebui să le ridicați.

Preţ de achiziţie

Mercedes știe că își poate vinde scump pielea, fiind unul dintre cele mai respectate branduri premium din lume. Prin urmare, GLC Coupe nu are de gând să facă compromisuri. Are un preț destul de ridicat de pornire, adică 48.800 de euro pentru o benzină de 211 cai putere. Însă, dacă vă doriți dieselul testat de noi, pregătiți-vă să plătiți și mai mult. Socotelile încep de la 60.800 de euro pentru un GLC 350d Coupe. Mai adăugați și câteva opționale decente și ajungeți la valoarea exemplarului nostru de test: 75.500 de euro.

Principalul rival din segment este vecinul BMW X4. Acesta are un diesel de 258 de cai putere, cu 4x4 și automată, care costă 59.300 de euro. E insesizabil mai ieftin decât rivalul său din Stuttgart.

Până când vom avea un SUV coupe și în gama Audi, ne putem raporta, cel mult, la actualul Q5, și el la început de carieră. Din păcate, comparația nu este posibilă, întrucât crossover-ul german nu vine cu un diesel V6. Cel mai puternic diesel al modelului din Ingolstadt este un TDI de 190 de cai putere, care costă 50.000 de euro cu 4x4 și cutie automată.

În gama conaționalilor de la Porsche avem un Macan de 258 de cai putere, care vine cu 4x4 și automată, adică fix ce trebuie pentru a-i pune probleme lui GLC Coupe. Prețul de pornire al acestuia este însă unul extrem de piperat, ajungând la 65.200 de euro.

Am spus piperat? Păi n-ar fi corect să-l trecem cu vederea pe Range Rover Velar. Acesta plecă de la 63.300 de euro pentru versiunea diesel de 240 de cai, cu automată și 4x4.

Fratele acestuia, adică Jaguar F-Pace, primul SUV din istoria englezilor, nu vine cu un motor comparabil. Dar ar trebui să spun că versiunea diesel de 300 de cai putere pornește de la numai 59.000 de euro. Un chilipir dacă ne gândim la rivali.

Proaspăt lansatul Volvo XC60 vine cu un diesel ceva mai modest decât cel oferit de GLC Coupe. Are 235 de cai, dar vine cu 4x4, automată și echipare Momentum la un preț de 49.600 de euro, cu aproape 10.000 de euro mai ieftin decât GLC Coupe.

De dragul diversității, putem să aruncăm un ochi și în gama Jeep, unde Cherokee cu motor diesel de 2.2 litri și 200 de cai putere, tracțiune integrală și automată cu 9 trepte, costă 48.600 de euro.

Siguranţă

EuroNCAP nu a testat actualul Mercedes GLC Coupe. Dar l-a testat în 2015 pe fratele său GLC. Crossover-ul care a înlocuit vechiul GLK a reușit un punctaj de cinci stele și un comportament admirabil pentru protecția adulților: 95% de procente. Și protecția pasagerilor copii a fost cotată cu 89%.

Rezultatul surprinzător a fost notat în dreptul protecției oferite pietonilor, un capitol la care nu se iau note prea mari. Cu toate acestea, GLC a bifat aici 82 de procente. Având în vedere că GLC și GLC Coupe sunt frați, punctajul total obținut în 2015 de către GLC se poate aplica și mașinii noastre de test.

Rezultatul admirabil se datorează și prezenței unor sisteme de siguranță extrem de variate. Avem frânare automată de urgență, avem pilot automat adaptiv, ESC și o capotă activă, care se ridică în cazul impactului cu un pieton.

Ţinută de drum

Vechiul GLK avea dinamica unei bărci. Așa că eram ușor circumspect în privința mașinii de test. Mercedes a reușit să impresioneze. GLC Coupe este un SUV extrem de bine închegat, cu o suspensie ușor rigidă, dar stabilă și capabilă să estompeze senzația de ruliu. Nu complet, dar până în punctul în care te simți în siguranță să forțezi nota pe viraje.

Direcția nu transmite foarte multe informații despre suprafața de rulare, dar este suficient de precisă pentru a oferi încredere. Nu se apropie de cea a rivalilor Porsche Macan și BMW X4, dar își face treaba. De notat faptul că în oraș direcția este mult mai ușoară și manevrabilă decât cea a rivalului BMW X4.

De rulare în off-road nu prea poate fi vorba. Bineînțeles că puteți aborda câteva pante sau șleauri, puteți accesa drumuri neasfaltate, însă suspensia se va simți cam rigidă. Garda la sol nu depășește 17 centimetri, iar unghiurile de atac și degajare nu sunt demne de escapade off-road (20.8 grade și 18.6 grade).

Există sistemul de tracțiune integrală 4Matic, însă acesta își găsește o utilizare mai bună pe asfalt, acolo unde îmbunătățește siguranța în viraje și contribuie la creșterea vitezei cu care le abordați. Bineînțeles, e foarte util și pe timp de iarnă, reușind să scoată mașina din zăpadă sau de pe drumuri acoperite cu gheață. Testat de mine.

Alegerea unei suspensii pneumatice Air Body Control, care o să vă coste 1900 de euro, o să ajute GLC Coupe să ofere o rulare cu mai multe fețe. Asta pentru că există mai multe moduri între care vă puteți decide: Eco, Comfort, Sport, Sport+ și Individual. E clar ce face fiecare, însă trebuie să vă spun că diferențele dintre ele nu sunt neapărat notabile. E clar că suspensia se rigidizează în modul Sport, însă nu cu mult.

Vizibilitate

Fiind vorba de un SUV coupe, care pune accent pe designul exterior și liniile dinamice, vizibilitatea nu este excelentă. Nu vă așteptați să vedeți prea multe prin luneta extrem de zgârcită. Ultimul rând de montanți este uriaș. Tot mari sunt și montanții față, ceea ce încurcă în virajele strânse.

Nici măcar oglinzile laterale nu sunt ceva mai generoase. Sunt bine proporționate, dar nu uriașe așa cum te-ai aștepta să găsești pe un SUV.

Din fericire, GLC Coupe poate fi comandat cu un sistem de camere cu vedere la 360 de grade, extrem de bine pus la punct, cu o vedere panoramică rar întâlnită în segment.

Calitatea imaginii este și ea foarte bună. Pe timp de noapte, GLC Coupe oferă un sistem de faruri full LED, cu adaptare automată, care se descurcă excelent, dar au o oarecare întârziere în iluminarea unor zone.

Tehnologie

Pentru a juca și câștiga în segmentul premium ai nevoie și de tehnologie. Mercedes a înțeles asta, chiar dacă nu pare atunci când te joci cu sistemul multimedia. Acesta este oglindit pe deja clasica tabletă de 7 inch fixată pe lanșa de bord.

Nu discut despre cât de inspirată estetic este această soluție. Nu vorbesc nici despre meniul alambicat și necesitatea acomodării îndelungate pentru folosirea sa. O să vorbesc însă despre răspunsul întârziat al comenzilor și despre greutatea cu care se procesează anumite comenzi. Nu e un detaliu care să facă cinste brandului Mercedes. Sistemul iDrive al celor de la BMW este la ani lumină distanță în utilizare și rapiditate. La fel și cel de la Audi.

Lasând asta la o parte, computerul de bord color amplasat între cele două ceasuri analog este ușor de utilizat și are o grafică prietenoasă. Lista de opționale este una bogată în elemente premium. Mă refer aici la încălzirea scaunelor față și spate, la farurile full LED și la cele patru camere video despre care am discutat la capitolul Vizibilitate. N-am uitat nici de sistemul audio Burmester, care costă puțin peste 700 de euro, dar face toți banii. Se aude foarte bine și este finisat excepțional.

Pe mașina de test am dus lipsa unui sistem de acces și pornire fără cheie și a unei funcții de iluminare în mânerele portierelor exterioare. Asta ca să fiu extrem de cârcotaș.

Design

Recunosc că nu am fost niciodată un fan al SUV-urilor, când vine vorba de design. Cu atât mai puțin al SUV-urilor coupe. Am reușit să mă împac cu noua generație X6, dar diger foarte greu GLE Coupe și BMW X4.

Însă, în cazul lui GLC Coupe, totul pare ceva mai digerabil. Și, sincer, nu-mi explic de ce. Probabil sunt proporțiile mult mai echilibrate. Privit de afară, GLC Coupe nu pare mare. Ba chiar te miri, pentru că ești obișnuit cu fratele prea mare, GLE Coupe.

Există similitudinile clare cu celelalte modele din gama constructorului german. Mă refer aici la grila impozantă, la blocurile optice, la semnăturile LED frontale și posterioare.

De asemenea, linia posteriorului îți sugerează fără echivoc că te afli în fața unui SUV coupe, cu linii bombate, care îți atrag atenția chiar dacă nu ești un pasionat al fenomenului auto.

Cât privește mașina de test, trebuie să recunosc că pachetul AMG, cu tot cu jantele de 19 inch, a făcut ca GLC Coupe să arate foarte bine. Au mai fost și pragurile din oțel, care costă 470 de euro și care contribuie la aspectul de mașină 4x4. 

Nu ne-a placut

  • Funcționarea sistemului multimedia
  • Prețul piperat
Date tehnice - Mercedes-Benz GLC Coupe 3.0 Diesel Turbo (GLC350d) 258CP 4x4 Aut9
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2987
Lungime mm
4732
Putere maxima CP (rpm)
258 (3400)
Latime mm
1890
Cuplu maxim Nm (rpm)
620 (1600)
Inaltime mm
1602
Viteza maxima km/h
238
Greutate kg
1915
Acceleratie 0-100 km/h s
6.2
Ampatament mm
2873
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
66
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
500
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mercedes-Benz GLC Coupe

Ultimele teste

Comentarii (10)

  • Arata ca dreq si GLE si GLC. Sunt groaznice...
    17 23
  • Mai bn un benzinar Stelvio cu 280 cp si 5.7 suta...
    19 19
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • boldfrank
    Este de mult in lista de preturi Audi Q5 3.0TDi quattro 286 CP....
    5 9
  • Bine scris testul, cu descrieri sugestive ale senzațiilor la volan, dar tot nu înțeleg categoria-n care-i inclusă struțo-cămila asta cocoșată (nu c-ar fi mai breze altele...)
    Fiindcă ba e SUV - și-ncă unul *compact* (la 4,73 m și două tone?) -, ba crossover, ba SUV-coupe.

    În rest... long live the diesel monsters !!! - pînă n-or fi înlocuiți complet cu așa-zișii *green hybrids*.
    Tot monstruos de grei / scumpi / gurmanzi și ei, dar cu consumuri pe hârtie de 3-4 l/100 km, care favorizează într-un mod pervers la taxe tot p-ăia putred de bogați.
    32 5
  • Adrian C
    Cred ca la un pret de 48 de mii un C class e o alegere mult mai inteleapta si e evident ca arata mai bine ca monstruletul asta cocosat. + ca vine destul de bine dotat in banii aia. Iar la 75 de mii, poti lua un E class full si esti lord ! Altfel te vede lumea in E class ca doar de aia iti cumperi Mercedes sa arati ce ai in cont :)))
    9 4
  • am mers, suspensia e cam rigida pentru un mercedes, asta nu ar fi o problema daca ar compensa si ar fi dinamica, dar nu e nici dinamica... e un sasiu reglat din paine...pe modul merge si asa, intarim suspensia, facem o antifonare de mercedes si dam drumul la treaba.

    macanul e in alta liga, x4 neasteptat de performant, dar mult mai rigid ca mertz-ul...in concluzie cumparati-va lexus rx450h daca ati facut banii din meserii cu cap, mertz daca banii au cazut din cer, si bmw daca ati plecat de jos si aveti multe frustrari de pe drum. Macan, daca aveti un Cayenne cumparat din afaceri destepte (alo, nu Cayenne la 24 de mii din DE, de alea noi zic)...si daca aveti afaceri destepte, sigur aveti si o sotie desteapta care sa merite Macan-ul...ati prins ideea.

    bun review-ul!
    11 15
  • Daca nu e bun in off-road de ce ti-ai lua asa ceva?! Mai bine un E-Classe 4-Matic sedan sau estate si ai mai multe avantaje ca la asta?!

    PS când citesc despre SUV-uri prima data ma uit la masa. Asta surprinzator are sub 2 tone... cred ca cel mai fain aspect al masinii
    2 2
  • Adrian C
    Cred ca la un pret de 48 de mii un C class e o alegere mult mai inteleapta si e evident ca arata mai bine ca monstruletul asta cocosat. + ca vine destul de bine dotat in banii aia. Iar la 75 de mii, poti lua un E class full si esti lord ! Altfel te vede lumea in E class ca doar de aia iti cumperi Mercedes sa arati ce ai in cont :)))
    8 2
  • N-am condus strutocamila dar am stat in pe bancheta din spate. Eu nu inteleg cum dracu are masina asta cinci stele la crashtest.Stateam cu capul lipit de plafon,ba chiar il tineam intr-o parte sa incap.In caz de accident un pic baban imi rupeam din start gatul cu tot cu centura pusa.
    5 4
  • Scrooge
    nu mai comentati ca saracii.
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru