Feedback

DrivetestNissan Micra

1.5 Diesel Turbo (dCi) 90CP Man5 Start/Stop Tekna
4.2
Test drive Nissan Micra zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 12.07.2017
Nonconformism

Într-o clasă dominată de conservatorism și de linii ușor de recunoscut, așa cum este segmentul B, este destul de dificil să evadezi și să aduci pe piață un produs fresh. Și mai mult decât atât, este dificil să ai curajul necesar să investești într-un produs minimalist și plin de nonconformism. Dar Nissan nu-i la prima abatere de acest gen.

Pe Juke il știți foarte bine și il recunoașteți pe stradă rapid. Fix așa o să se întâmple și cu Micra. Subcompacta niponă s-a transformat, asemeni calului din Harap Alb după ce a mâncat jăratic, din acel model plictisitor și fără forme într-un produs cu un design ieșit din tiparele segmentului B. Iar dacă stăm să analizăm succesul "Cocoșatului", noul Micra pășește pe cărări bine bătătorite.

Nissan Micra
1.5 Diesel Turbo (dCi) 90CP Man5 Start/Stop Tekna

  • Pret de pornire 17.440 €
  • Pret model testat 18.132 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Dacă la începutul anului Mircea a mers în Croația alături de un Nissan Micra echipat cu motorizarea pe benzină de 89 CP, a venit vremea să încercăm și un propulsor diesel. Singura opțiune pe motorină este cea de 1.5 litri dCi 90. Sunt convins că sunteți familiarizați cu acest motor, întrucât el este oferit atât în gama Renault, cât și în gama Dacia. Cei 90 de cai putere sunt livrați la 4.400 rpm, iar cuplul motor maxim măsoară 220 Nm și este disponibil începând cu 2.000 rpm. Resursele agregatului diesel sunt scoase în evidență prin intermediul unei transmisii manuale cu 5 rapoarte.

Nissan Micra este un model de clasă mică, iar performanțele motor-transmisie ar trebui privite prin lupa orașului, pentru că acolo se simte el cel mai bine. Fâșneț din cale-afară, Micra se comportă admirabil în traficul din oraș, iar motorul de 90 CP începe să gâfâie baritonal după 3.000 rpm, semn că trebuie să iei atitudine și să mai schimbi o treaptă. Transmisia este etajată corect, treptele trei și patru fiind suficient de lungi pentru reprizele de accelerație uzuale. Totuși, la drum lung ar fi fost necesară și treapta a șasea. 

Consum

Atunci când vrei să-ți cumperi o mașină și te-ai oprit în dreptul segmentului subcompact, s-ar putea să ai parte de un șoc. Marea majoritate a producătoril au aici câte un reprezentant cu o istorie bogată, iar multe dintre modele ies în evidență. Și ce-i de făcut în acest caz? Oferi un motor campion într-ale consumului. Pentru că da, Nissan Micra în varianta 1.5 dCi 90 se laudă cu cel mai bun consum din segment: 3.2 litri la suta de kilometri parcurși în regim mixt.

Evident, nu trebuie să vă gândiți că adversarii vin cu valori mult mai mari. Renault Clio facelift (90 CP), Ford Fiesta facelift (95 CP) și Opel Corsa (95 CP) îi suflă în ceafă japonezului cu o medie de 3.3 litri/100 km.

Urmează Peugeot 208 (99 CP), Skoda Fabia (90 CP) și Volkswagen Polo (90 CP) cu un consum mediu mixt anunțat de producător de 3.4 litri/100 km. Dacia Sandero facelift (90 CP) promite 3.5 litri/100 km, în timp ce Hyundai i20 1.1 CRDi de 75 CP încheie acest clasament cu 3.8 litri/100 km. Și dacă vă întrebați de ce i-am uitat pe Ibiza, Jazz, Mazda2 sau Swift, vă spun că pe aceste modele nu există disponibilă o motorizare diesel.

Cât despre consumul mașinii de test, am obținut o medie de 4.8 litri/100 km în regim mixt urban și extraurban în condițiile în care m-am tot ferit să respect unele reguli de condus economic. 

Performanţe

Când privești în segmentul B și te gândești la performanțe, lucrurile sunt cât se poate de clare: te aștepți de la 10 secunde în sus pentru 0-100 km/h. Dacă ar fi să aleg cel mai fâșneț model subcompact, mi-ar plăcea să analizez puțin valorile pentru repriza 0-60 km/h. Din păcate, prea mulți producători omit să ofere aceste informații, motiv pentru care suntem nevoiți să mergem tot pe clasicul 0-100 km/h.

Nissan spune că Micra echipat cu motorul de 1.5 litri și 90 CP face 0-100 km/h în 11.9 secunde. Citroen C3 în varianta 1.6 BlueHDI de 99 CP reușește aceeași performanță în 10.6 secunde. Francezul este urmat de fratele Peugeot 208, cu 10.7 secunde, și de Volkswagen Polo, care vine cu 10.9 secunde.

În aceste condiții, Nissan Micra se poziționează în zona medie a clasamentului. Cele mai lente exemplare din segmentul B sunt Ford Fiesta, cu 12.9 secunde, și Hyundai i20, cu 16 secunde.

Viteza maximă anunțată de Nissan pentru Micra 1.5 dCi 90 este de 179 km/h. Dacia Sandero facelift, Ford Fiesta facelift și Hyundai i20 sunt celelalte modele care nu trec de 180 km/h. Restul rivalilor amintiți în cadrul capitolului Consum depășesc această valoare, iar cel mai rapid este Citroen C3, cu 188 km/h. 

Interior

La capitolul interior, Nissan Micra își arată colții în fața adversarilor. Dacă până acum eram obișnuiți cu materiale de interior corecte, Micra ridică puțin ștacheta. Japonezii oferă un plastic moale și plăcut la atingere plus o serie de inserții colorate de efect. Totuși, trebuie precizat faptul că Micra oferă un material dur care nu sună prea plăcut în zona portierelor.

Zona centrală este una specială. Ecranul a fost integrat perfect în ambianță, iar centrul de comandă pentru climatizare este extrem de ușor de operat. Sistemul de infotainment folosit de Micra are și reacții lente, iar calitatea ecranului este una de nivel mediu.

Un alt punct interesant la nivelul habitaclului îl reprezintă volanul. Este gros, teșit în partea de jos, iar calitatea plasticului utilizat la fabricația butoanelor, la fel ca cea a butoanelor în sine, de altfel, e una ridicată. Și pentru că tot am ajuns în dreptul postului de conducere, trebuie să vă mai spun că între ceasurile clasice Nissan a integrat și un display de 5 inch capabil să ofere diverse informații.

Deși avem în față o mașină de segment B, spațiul oferit în spate este generos. Totuși, nu încercați să îngrămădiți aici trei persoane. 

Cere ofertă
Vrei un Nissan Micra?

Te ajutăm să primeşti oferte speciale personalizate direct de la cei mai apropiaţi dealeri.

Preţ de achiziţie

Nu cred că mai este un secret pentru nimeni faptul că Nissan a încercat întotodeauna să se ridice peste media producătorilor de masă în ceea ce privește calitatea. Iar acest lucru a făcut ca prețul cerut de japonezi să crească și el. Noua generație Micra pornește de la 11.990 de euro cu TVA pentru varianta 1.0 benzină de 70 CP și echiparea Visia. Cel mai accesibil diesel pleacă de la 14.090 de euro, iar modelul testat de noi are un preț de 18.132 de euro (echipare Tekna de 17.440 euro + opționale).

Știm foarte bine că în acest segment joacă și Dacia Sandero, iar modelul de la Mioveni în echiparea Prestige are un preț de pornire de 12.350 de euro. Renault Clio vine cu un preț foarte competitiv, francezul fiind cotat la 13.950 euro cu TVA. Hyundai i20 face o figură frumoasă, asiaticii oferind versiunea Comfort începând cu 14.608 euro.

Practic, singurul model mai scump decât Micra este Volkswagen Polo Highline. Germanul are un preț de pornire de 17.569 de euro. Prețul celorlalte modele din segment variază în jurul a 15.000-16.000 de euro. 

Siguranţă

Noua generație Nissan Micra a fost testată de EuroNCAP în două versiuni, cu și fără sistemul de frânare de urgență cu funcție de detecție a pietonilor oferit opțional de japonezi pe noul lor model. Varianta de bază a primit 4 stele, în timp ce versiunea dotată cu acest sistem s-a calificat pentru 5 stele EuroNCAP.

Nissan Micra a obținut 91% în dreptul protecției pentru pasageri adulți, 79% în segmentul dedicat protecției copiilor și 68% în cadrul secțiunii care vizează protecție pietonilor. 

Ţinută de drum

Un alt punct forte pentru Micra este ținuta de drum. Poziția la volan joasă, direcția fermă și un feedback generos din partea ei plus un tren de rulare setat mai mult către sportivitate fac din Micra un model dinamic și foarte plăcut de condus. Asta dacă ești genul căruia îi plac mașinile mici și înfipte.

Inginerii Nissan au reușit să facă minuni și o pot spune cu mâna pe inimă că dinamica se apropie destul de mult de cea a lui Fiesta, cel mai apreciat model din segment la acest capitol.

Așa cum cred că ați și intuit, Micra are ceva probleme pe denivelările scurte, pentru că suspensiile sale sunt ferme, chestie care ar putea fi sau nu pe gustul clienților din acest segment. Dacă-ți plac mașinile cu dinamică dusă spre sportivitate, Micra e pentru tine. Dacă ești însă adeptul mașinilor ultraconfortabile de oraș, sună la altă marcă.

Vizibilitate

Uneori designul își cere tributul, iar în cazul lui Micra se aplică această regulă. Formele pe alocuri futuriste au făcut ca Micra să ofere o lunetă destul de mică. Nu te gândi că vei privi printr-o gaură de cheie, dar nu trebuie să te aștepți la un spațiu vitrat de dimensiuni mari. Oglinzile preluate de pe Clio oferă o vizibilitate bună, iar montanții A nu te încurcă atât de mult pe cât ai fi tentat s-o spui.

Tehnologie

Noua generație Nissan Micra vine cu un pachet tehnologic bogat. În primul rând, avem ecranul tactil de 7 inch și sistemul de infotainment compatibil cu Apple CarPlay. Aici mai adăugăm sistemul audio Bose Personal care integrează și difuzoare în tetiera șoferului, ecranul din zona instrumentelor de bord de 5 inch și pachetul Intelligent Around View Monitor. Acesta din urmă oferă un sistem de asistență la parcare cu vedere 360 de grade și o funcție de detecție a obiectelor în mișcare.

Pachetul de siguranță integrează funcția de frânare de urgență cu funcție de detecție a pietonilor. De asemenea, Nissan Micra monitorizează banda de rulare și unghiul mort sau citește indicatoarele rutiere. 

Design

Vechea generație Nissan Micra nu a câștigat admirația clienților din cauza designului. Acest lucru este cât se poate de clar. Dar noul Micra excelează la acest capitol.

Designul a fost gândit pentru a atrage publicul tânăr, iar acest lucru poate fi observat prin tușele agresive și liniile fluide ale caroseriei. Blocurile optice sunt masive și împreună cu grila oferă un aspect plăcut pe care merită să-l privești minute în șir. Zona posterioară vine cu influențe sportive, iar acest lucru nu ne deranjează deloc.

După cum știți, noua generație Micra a avut la bază conceptul Sway, prototip pe care l-am admirat în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2015. Iar acum doi ani, conceptul japonezilor ne-a cam lăsat cu gura căscată. Era greu pentru oricine să scoată un model neatrăgător dintr-un prototip cu atât de mult sex-appeal. Prin noul design, Micra iese din mulțime și are curaj să etaleze astfel de forme într-un segment foarte aglomerat și uneori ponosit de aceleași tușe învechite. 

Nu ne-a placut

  • Zgomotul resimțit la nivelul habitaclului
  • Plasticul dur de pe fețele ușilor
  • Rezoluția ecranului central
  • Prețul piperat
Date tehnice - Nissan Micra 1.5 Diesel Turbo (dCi) 90CP Man5 Start/Stop Tekna
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1461
Lungime mm
3999
Putere maxima CP (rpm)
90 (4400)
Latime mm
1743
Cuplu maxim Nm (rpm)
220 (2000)
Inaltime mm
1455
Viteza maxima km/h
179
Greutate kg
146
Acceleratie 0-100 km/h s
11.9
Ampatament mm
2525
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
41
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
300
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Nissan Micra

Ultimele teste

Comentarii (14)

  • N-am inteles de ce nu faceti voi un 0-60km/h si o franare de la 100-0km/h ...n'ati fi primii....dar ar fi o informatie binevenita
    18 0
  • Nissan
    Cine isi cumpara diesel pt mers in oras? In plus, Sandero are acelasi motor si platforma tehnica si este cu 25% mai ieftin. Nu va avea succes in Romania.B9D9
    18 3
  • florin: Salut ma puteti ajuta si pe mine va rog? Raspunde
  • tractoras
    Da, diesel din nou. Nici nu am mai citit restul articolului. Diesel pe masini din aceasta clasa ?!?! Suntem defecti rau.
    19 0
  • someone
    doua corectari:
    -nu cred ca puterea e dezvoltata la 4400 rpm
    -mazda 2 are motorizare diesel, doar ca nu sub 100cai
    pacat ca masinuta asta cu design aparte in clasa nu are niste motoare pe benzina cat de cat.......spun asta gandindu-ma la noua fiesta care are majoritatea gamei de motoare pe benzina de peste 100 cai
    13 0
  • Stiati ca o in varianta de echipare Tekna (de top) si la un pret de "doar" 18.000 euro masina asta nu are geamuri electrice spate? Si unii o mai compara cu Polo, Corsa sau Fiesta...
    24 1
  • O mașină reușită ca design...dar total nereușită în rest ( variante pe benzină )
    13 0
  • @vianu: Pt ca treaba asta o fac doar publicatiile serioase, care investesc in aparatura de masurat. Aici nu e cazul , ca na... e mai eftin de insirat epitete si poezii.

    Sper sa vezi raspunsul meu pana intra omul de serviciu cu cenzura sa stearga comentariul. Intotdeauna doare adevarul, stiu.
    3 0
  • Frumusica, dar cu minusuri considerabile. Maxim 90 hp la diesel cand vrei o masina dinamica, lipsa optiune geamuri electrice spate si lipsa cotiera, dotari de confort de bun simt. Tot Polo si Fiesta se vor lupta in clasa asta, alaturi de Clio. Si e pacat...
    6 0
  • cineva@StM
    Am condus o versiune mai veche, tot diesel 90CP. Nu am simtit niciodata nevoia de mai multa putere. Si nu am menajat-o chiar deloc.
    1 1
  • Toata lumea stie ca nu o sa se vanda... ca nu are geamuri electrice spate. Si o mai comparam si cu Sandero.
    Asa ziceau si de Juke, ca e ciudat, etc Si acuma se vinde chiar bine.
    2 1
  • Am vazut-o deja pe strada si arata chiar bine. Unii cred ca daca ei vor anumite dotari, toti vor si generalizeaza. Concluziile le tragem mai tarziu.
    3 0
  • kim_vl
    Eu fac parte din clientii care au comandat o Micra (0.9 benzina Tekna, neagra cu cateva elemente orange si cu tapiterie negru cu orange).
    4 2
  • Laurentiu: Am un golf 4 1,4 16V benzina , cred ca sa dus ambreiajul sau cutia. Ma... Raspunde
  • cineva
    Cum Kim, asa, fara geamuri electrice spate? :-)

    Enjoy!
    0 0
  • kim_vl
    @cineva

    La cum arata am trecut si peste impedimentul asta plus alte cateva (lipsa cutie automata, lipsa boxe si buzunare usi spate, lipsa manere sprijin spate, lipsa scaune incalzite pe tapiterie textila).
    Mai aveam ca varianta noua Fiesta, dar nu mi-a placut cum arata. Parca arata mai bine si generatia precedenta. Plus ca motoarele pe benzina de 1 litru au distributie pe curea, spre deosebire de 0.9 la Micra care este pe lant.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru