Feedback

DrivetestPeugeot 308 facelift

1.6 Diesel Turbo (BlueHDI) 120CP Man6 Allure
4.2
Test drive Peugeot 308 facelift zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 16.10.2017
308,5

În 2013, Peugeot lansa actuala generație 308. Modelul era dezvăluit cu mare fast în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Câteva luni mai târziu, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, francezul avea să primească râvnitul premiu Mașina Anului 2014 în Europa. Timpul s-a scurs, iar 308 s-a văzut nevoit să înfrunte adversari din ce în ce mai bine dotați, motiv pentru care Peugeot a decis că este momentul unui facelift.

Mici modificări la nivel exterior exterior, ceva îmbunătățiri la interior, un plus în dreptul tehnologiilor oferite și o gamă de motorizări cunoscută de fani.

Peugeot 308 facelift
1.6 Diesel Turbo (BlueHDI) 120CP Man6 Allure

  • Pret de pornire 17.876 €
  • Pret model testat 22.162 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Din 2018, Peugeot va introduce pe 308 facelift un nou motor diesel de 130 de cai putere. Dar, până atunci, cei care au în plan achiziționarea unui astfel de model au de ales între motorul de 1.6 litri BlueHDI disponibil în versiunile de 99 CP sau 120 de cai putere și cel de 2.0 litri BlueHDI de 150 de cai. Francezii pun la dispoziție și un 1.2 PureTech în versiuni de 82 sau 110 cai putere.

Versiunea testată dispunea de motorul de 1.6 litri diesel și 120 de cai putere, valoare disponibilă la 3.500 rpm. Cuplul motor promis ajunge la 300 Nm și își face simțită prezența începând cu 1.750 rpm. Unitatea oferită de francezi este una vioaie, dar ușor zgomotoasă după ce treci de 3.000 rpm.

Motorul în cauză este cuplat la o cutie manuală cu șase rapoarte. Timoneria este una precisă, în ciuda faptului că schimbarea treptelor generează un sunet nu foarte delicat și plăcut timpanelor. Transmisia dozează corect resursele și este optimizată pentru un consum redus de carburant.

Consum

În fișa tehnică, în dreptul consumului, Peugeot a notat 3.3 litri/100 de kilometri. În mediul urban, 308 facelift echipat cu unitatea diesel de 120 de cai are un consum de 3.6 litri/100 de kilometri, în timp ce în regim extraurban francezul se laudă cu 3.2 litri/100 km.

În cadrul testului, mașina a fost utilizată exclusiv în mediul urban. Am parcurs peste 200 de kilometri cu un consum de 5.5 litri/100 de kilometri în condiții de trafic intens, fără climatizare (vremea răcoroasă ne-a permis să închidem instalația de aer condiționat) și alături de un model tocmai scos pe stradă și al cărui odometru arăta 14 kilometri atunci când am părăsit parcarea importatorului.

Dacă analizăm și concurenții din segment, vedem cum 308 facelift poate fi încoronat drept cel mai economic hatchback diesel de clasă compactă la acest nivel de putere. Există însă rivali în apropiere: Opel Astra echipat cu motorul diesel de 1.6 litri și 110 CP promite un consum mediu mixt de 3.4 litri/100 de kilometri, Nissan Pulsar cu al său 1.5 dCi de 110 cai consumă 3.6 litri/100 de km, iar Renault Megane cu același dCi de 110 CP spune că "înghite" 3.7 litri/100 de km.

Performanţe

Deși pare atipic pentru un "campion" al consumului, Peugeot 308 facelift rămâne lider și atunci când aducem în discuție sprintul de la 0 la 100 km/h. Pe fișă, francezii au trecut 9.6 secunde. Doar Seat Leon facelift echipat cu motorul diesel de 1.6 litri și 115 cai rămâne sub valoarea de 10 secunde, ibericul afișând 9.8 secunde pentru 0-100 km/h.

Viteza maximă anunțată de producător în cazul lui 308 facelift este de 196 km/h. Hyundai i30 echipat cu unitatea diesel de 1.6 litri și 136 de cai poate rula cu maximum 200 km/h, în timp ce Golf 7 facelift dotat cu un motor de 1.6 litri de 115 cai putere poate ajunge până la 198 km/h. Seat Leon (1.6, 115 CP) și Kia Cee'd (1.6, 136 CP) ajung la o viteză maximă de 197 km/h.

 

Interior

Peugeot 308 facelift oferă un interior cunoscut fanilor și care a trecut prin modificări minore după facelift. Postul de conducere iese în evidență prin poziționarea ceasurilor de bord deasupra volanului, asemenea unui Head-Up Display uriaș. Din păcate, această soluție atipică a așezării habitaclului necesită foarte multe modificări atunci când vrei să-ți găsești poziția ideală de condus. Iar în cazul meu am fost nevoit să fac o serie de compromisuri pentru a mă putea bucura de serviciile lui 308 facelift.

Pe de altă parte, volanul are dimensiuni mici și o formă sportivă, iar acest lucru oferă o senzație plăcută. Din punctul meu de vedere, poziția la volan este prea înaltă pentru un hatchback de clasă compactă, însă probabil că vor exista mulți clienți care vor aprecia acest aspect. Doar nu degeaba migrează toată lumea spre SUV-uri în ultima perioadă.

Pentru a înțelege pe deplin sistemul de infotainment pus la dispoziție de Peugeot ai nevoie de ceva timp. Noroc cu conexiunea Mirror Link care te ajută atunci când vrei să vezi lucruri familiare pe ecranul consolei centrale.

Materialele folosite de Peugeot sunt de calitate bună, însă elementele din plastic din zona inferioară păstrează un zgomot deranjant la atingere. Deși suntem "legați" de telefonul mobil, Peugeot încă nu a găsit un loc special pentru depozitarea acestuia. Spațiul de sub consola centrală putea îndeplini cu brio această funcție, însă el ascunde priza de 12V. În același timp, în zona de acces a acestuia sunt poziționate butoanele pentru încălzirea din scaune. Și tot în această serie trebuie amintit și singurul spațiu pentru pahare sau sticle. Este poziționat pe tunelul median și capacul acestuia poate fi culisat pentru a obține un spațiu ceva mai generos. În schimb, portierele și torpedoul pod găzdui o mulțime de lucruri.

Cere ofertă
Vrei un Peugeot 308 facelift?

Te ajutăm să primeşti oferte speciale personalizate direct de la cei mai apropiaţi dealeri.

Preţ de achiziţie

Peugeot 308 facelift are un preț de pornire de 14.300 de euro cu TVA pentru motorul pe benzină de 82 de cai putere. Cel mai accesibil diesel este cel de 99 de cai, iar prețul de pornire al acestuia este de 17.700 de euro. Varianta de 120 de cai a aceluiași motor pleacă de la 18.200 de euro. Versiunea Allure, cea testată de noi are un preț de pornire de 21.300 de euro, iar valoarea mașinii testate a urcat după adăugarea unor elemente opționale la 22.200 de euro cu TVA.

Dacă analizăm versiunile de top ale concurenților diesel, cel mai accesibil hatchback este Renault Megane (1.5 dCi, 110 CP). Prețul de pornire comunicat de francezi este de 19.400 de euro. Un alt model cu preț apropiat este Seat Leon facelift (1.6 TDI, 115 CP), cu 19.600 euro. Totodată, Volkswagen Golf (1.6 TDI, 115 CP) și Ford Focus (1.6 TDCi, 120 CP) vin cu prețuri care variază în jurul a 20.600 de euro. Doar Opel Astra (1.6 CDTi, 110 CP) și Hyundai i30 (1.6 CRDi, 136 CP) reușesc să aibă un preț mai piperat decât cel al lui 308 facelift.

Siguranţă

Peugeot 308 a fost testat de EuroNCAP în 2013, iar rezultatul obținut atunci o să fie preluat și de versiunea cu facelift. Hatchback-ul francez a primit 92% în dreptul protecției pasagerilor adulți și 79% în dreptul protecției copiilor. Capitolul "Protecția pietonilor" a fost punctat de EuroNCAP cu 62%, iar sistemele de siguranță l-au ajutat pe 308 să primească 92%. Per total, modelul francez a reușit cinci stele în carul testelor EuroNCAP. 

Ţinută de drum

Imediat ce ocupi postul de conducere și ajungi să pipăi acel volan sportiv te aștepți ca 308 facelift să stea pe asfalt precum tramvaiul pe șine. Nu este cazul, pentru că inginerii francezi s-au concentrat mai mult pe confortul ocupanților.

Suspensia este capabilă să "înghită" ușor denivelările asfaltului și nu produce nici zgomote neplăcute la interior. Așa cum era normal, denivelările scurte nu reprezintă punctul forte al suspensiei. De altfel, există puține modele care au un comportament exemplar pe astfel de suprafețe.

Și pentru că 308 facelift este croit pentru confort, nici direcția nu este cea mai precisă din lume. Întotdeauna vei avea senzația că este mult prea asistată.

 

Vizibilitate

Peugeot 308 facelift este unul dintre hatchback-urile de clasă compactă cu cele mai generoase oglinzi laterale. Nici montanții față nu te încură prea mult. Cu toate acestea, luneta este cea care a avut de suferit. Aceasta este încadradă de doi stâlpi generoși care fac ca vizibilitatea să nu fie una bună în spate.

Pentru cei care cred că vor avea probleme în a manevra 308 facelift în locuri înguste, francezii oferă o serie de accesorii tehnologice menite să te ajute (senzori de parcare, cameră pentru mersul cu spatele, asistent la parcare).

 

Tehnologie

Așa cum spuneam și mai sus, ai nevoie de ceva timp pentru a înțelege complet cum funcționează sistemul de infotainment oferit de Peugeot. Iar acest lucru i-ar putea deranja pe cei care sunt în căutarea unui sistem multimedia ușor de operat. 

Peugeot 308 facelift este oferit și cu o serie de sisteme de siguranță și asistare moderne. Francezii pun la dispoziția clienților un sistem pentru detectarea unghiului mort, un sistem de parcare semi-automat și faruri full-LED.

De asemenea, francezii spun că poți comanda pe 308 facelift un regulator de viteză inteligent, un sistem de alertă coliziune și un sistem care frânează automat capabil să reducă viteza cu maximum 20 km/h față de valoarea inițială. Acesta nu trebuie confundat cu un sistem de oprire automat sau cu un cruise control adaptiv.

Cei care petrec mult timp la volan pot comanda pachetul Drive Assist I. Acesta include un sistem care detectează gradul de oboseală, o tehnologie pentru identificarea limitelor de viteză și un sistem de alertă pentru menținerea benzii de circulație.

Design

Spre deosebire de varianta anterioară, 308 facelift nu aduce modificări exterioare majore. Grila are o formă schimbată, bara de proecție a fost și ea revizuită, iar luminile de zi vin și ele cu ceva îmbunătățiri.

Peugeot 308 este unul dintre modelele care nu întoarce foarte multe priviri pe stradă. Are o formă plăcută, linii atent creionate, însă îi lipsește acel "je ne sais quoi" care să te facă să învârți capul după el. Așa cum se întâmplă, de exemplu, în cazul fratelui mai mare 3008.

 

Nu ne-a placut

  • Anumite materiale plastice folosite la interior
  • Spațiul mic pentru pasagerii din spate
  • Lipsa locurilor de depozitare
  • Sistemul de infotainment
Date tehnice - Peugeot 308 facelift 1.6 Diesel Turbo (BlueHDI) 120CP Man6 Allure
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1560
Lungime mm
4253
Putere maxima CP (rpm)
120 (3500)
Latime mm
1804
Cuplu maxim Nm (rpm)
300 (1750)
Inaltime mm
1457
Viteza maxima km/h
196
Greutate kg
1280-1580
Acceleratie 0-100 km/h s
9.6
Ampatament mm
2620
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
n/a
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
470
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Peugeot 308 facelift

Ultimele teste

Comentarii (20)

  • someone
    nu ma asteptam ca cei 120 cai sa duca masina in sub 10 sec pana la 100 km/h . e o surpriza placuta, precum si pachetul general pe care il ofera aceasta masina.
    stie cineva ceva date despre motorul de 130 de cai ce va aparea anul viitor? merci
    15 6
  • naicul
    Iarasi diesel ... Chiar nu inteleg de ce nu poate fi testat motorul pe benzina de 1.2, ...totusi este motorul anului 3 ani la rand in categoria sa.
    32 4
  • rozalia: De unde as putea cumpara o caseta de directie pt ford transit din 1990? Raspunde
  • Mda, consum cu 40% la mai mare decat cel declarat de producator. Si cica PSA declara consumurile reale...
    13 8
  • Mi se pare de departe cel mai practic hatch, alaturi de noul Civic (pe care din alte puncte de vedere l-am criticat).

    Un refresh meritat, insa cu siguranta ca urmatoare generatie va reprezenta o revoluti asa cum s-a intamplat si in cazul 3008/5008.
    12 4
  • @naicul
    Nu alegem noi motorizările mașinilor care sunt prezentate în secțiunea de test drive de pe Automarket. E în funcție de disponibilitatea parcului de presă al importatorului. Dacă acolo nu există benzină, nu există nici test cu benzina. Din păcate.
    16 4
  • Adrian
    Vrem, nu vrem, Peugeot au introdus si au avut apoi multe de spus in materie de motoare diesel pe masini de masa, comerciale . (Nu s specialist si nici fan al marcilor franceze, desi am o vorba cum ca dieselurile franceze, in special cele de la peugeot, sunt super ok; ma rog, acu toti fac dieseluri f bune, mai rafinate, mai economice, a.s.o. : personal am avut doua germane si o japoneza pana acum).
    Aici mai multe: https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_diesel_car
    9 0
  • @mircea

    Inteleg perfect ca nu voi alegeti, in schimb aveti destula influenta in a le putea atrage atentia asupra acestui fapt. Daca nu le zice nimeni, ce sens sa schimbe ceva?
    8 3
  • @Dudu

    si daca le vor atrage atentia? Replica va fi: pai se cere Diesel, Diesel va dam!

    dar mai cred ca aceasta promovare a Dieselului si inertie in schimbare mai are un motiv...cel mai probabil sa castiga mai bine la vanzare si postvanzare cu diesel.
    7 4
  • @vianu

    Ai dreptate din pacate. Dar sigur diesel se cere? Care e raportul de masini diesel/benzina NOI vandute in 2016 de exemplu? As fi tare curios.
    In 2015 era ceva de genul 53% diesel si 47% benzina. De atunci a fost si dieselgate, m-as mira sa nu fie chiar un 50-50. Caz in care afirmatia nu mai are sens.
    Legat de profitul scos la vanzare nu ma pronunt ca habarn-am.
    6 1
  • sdgdrf
    4 11
  • @Dudu http://unimedia.info/stiri/premiera-dupa-8-ani-vanzarile-de-masini-cu-motoare-pe-benzina-au-depasit-vanzarile-de-vehicule-diesel-in-europa-140156.html

    Scaderile vs 2015 sunt spectaculoase in cazul diesel.
    2 1
  • Zici ca este un Golf facut de Peugeot :))

    dar este FRUMOS !!

    Motoarele diesel de la Peugeot sunt motoare bune, acum ca nu sunt eco... in general cele diesel si celelalte termice stim...

    dar eu as vrea sa vad un hibrid real, un hibrid serial gen Nissan e-power sau macar mixt precum Chevrolet Volt cuplat cu un motor diesel cu AdBlue !!!

    ar fi (inafara de masina full-electrica) masina perfecta pentru ca va avea CEL mai mic consum in oras si CEL mai mic consum inafara orasului !
    4 2
  • Marian: Cum inmatriculez o remorca de 700kg fara acte? Raspunde
  • @Edikkk N-au avut pe 508 break asa ceva? Parca era hibrid diesel, disponibil si pe DS5.
    5 1
  • Mr. aha
    @sdgdrf ... exterior plictisitor !? :)))))
    Esti comic ! Daca si francezii fac masini cu exterior plictisitor ... E mai interesant bemeveul tau din '96, asa-i ? Si, oricum, strugurii-s acri !
    7 3
  • 3 9
  • @Mr. aha
    4 10
  • daca fac un clasament al preferințelor mele in aceasta clasa ar fi pe locul 3 după Megane 4/I30, nu-mi place designul exterior si locul extrem de mic pentru locurile din spate (ok au făcut un port-bagaj mare)
    2 2
  • normal ca am primit voturi rosii. majoritatea aveti masini vechi, demne de dus la rabla. si mai si comentati pe forumuri. tare as vrea sa bage impozite f mari pentru masinile mai vechi de 10 ani.
    3 6
  • Celor care jelesc p'aici ca nu sunt masini pe benzina la test drive: sfatul meu e sa va puneti prooblema invers. Nu sunt masini pe benzina la testare pt ca Diesel-ul se cere. Deocamdata ceea ce ofera dealerii la test drive sunt masinile cele mai cerute de public. Nu va temeti, si pe-afara e la fel. Tot Dieselul e cerut si cumparat. ;)
    2 0
  • Nelu Pantofaru'
    @Sandu, te contrazic. Diferenta dintre masinile noi pe benzina si motorina nu mai este asa mare cum era in trecut. Spre exemplu, daca testau motorul de 1.2 probabil diferenta in aceleasi conditii nu era mai mare de 1-1.5 l/100 km. Eu spre exemplu am un opel corsa 2016 1.4 90 CP aspirat. Consum in Bucuresti bara la bara 8.5l/100 km. Media pe ultimii 20000 KM este 7l/100km. Acum am trecut pe gpl si este mai economa decat multe alte hibride chiar. Asa ca, informeaza-te putin inainte sa vorbesti.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru