Drivetest Suzuki Ignis

1.2 SHVS 90CP 4x2 Man
Suzuki Ignis zoom
de Bogdan Mirică
Marti, 06.12.2016
SUV de buzunar

Atunci când au lansat Juke, cei de la Nissan au fost văzuți ca promotorii unui nou segment, cel al SUV-urilor mici, devenit extrem de popular în ultimii ani. Chiar dacă a fost sau nu primul în segment, Nissan Juke a devenit modelul de referință, toți rivalii săi raportându-se la el în momentul lansării.

A fost al doilea constructor japonez care se erijează într-un deschizător de drumuri, după ce Toyota a devenit pionierul tehnologiei hibride pe o mașină de serie.

Odată cu relansarea numelui Ignis, Suzuki ar putea deveni al treilea mare producător japonez care înaintează prin gheața unui segment atipic: cel al SUV-urilor mini. E drept că tot pe aici a trecut și Fiat Panda, cu sau fără 4x4, deci poteca poate fi considerată ușor bătătorită.

Suzuki Ignis
1.2 SHVS 90CP 4x2 Man

  • Pret de pornire n/a €
  • Pret model testat n/a €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noul Ignis vine echipat cu un singur motor pe benzină, cu patru cilindri și o capacitate de 1.2 litri. Singura diferență o poate face sistemul SHVS (abrevierea de la Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), o soluție de hibridizare de bază ieftină, dar benefică pentru un propulsor aspirat.

Mai exact, pe lângă propulsorul convențional, sistemul presupune generator integrat și o baterie Litiu-Ion. Această arhitectură ajută motorul în momentele de accelerare și ajută la reducerea consumului prin recuperarea energiei risipite la frânare. Tocmai această soluție face ca motorul aspirat să fie ceva mai vioi decât de obicei.

Cuplul motor nu este impresionant, pentru că vorbim despre numai 120 de Nm, însă dacă luăm în calcul faptul că mașina cântărește doar 870 de kilograme, valoarea este una suficientă.

Chiar dacă nu fac parte din același segment, să ne gândim doar că noul motor de un litru instalat pe Dacia Sandero sau Logan are un cuplu de numai 97 Nm, iar mașina românească este cu câteva sute de kilograme mai grea decât Ignis.

Prin urmare, mini SUV-ul japonez primește fix cât îi trebuie ca să se miște decent, chiar și pe drumuri de munte. Noi l-am testat pe dealurile din jurul Romei și motorul a livrat suficient pentru a putea ”escalada” pantele accentuate. 

Au fost numeroase situații în care indicatorul computerului de bord anunța exploatarea curentului din mica baterie litiu-ion. Au fost însă și episoade numeroase când, la vale sau la decelerare, energia a încărcat bateria.

Ansamblul de propulsie este ajutat de o transmisie cu cinci rapoarte, etajate destul de scurt, pentru a facilita accelerația. Ultima este însă ușor mai lungă. Timoneria nu este una foarte precisă și există unele momente în care cutia agață. Oferă-ți timp de adaptare și cauza va fi rezolvată.

Consum

Hibridizarea gândită de Suzuki ajută la reducerea consumului de carburant. Mai ales că sistemul Start-Stop oferit ajută mult la obținerea unor valori mici în mediul urban. Oprirea și repornirea se fac destul de discret, fără vibrații și zgomote deranjante.

Pe porțiunile de drum puse la dispoziție de Suzuki am reușit să ne fixăm la o valoare medie de 5 litri/100 de kilometri, însă e drept că nu am dat piept cu aglomerația Romei, iar majoritatea traseului (adică 90%) s-a desfășurat în extraurban.

Media anunțată în fișa oficială este de 4.3 litri/100 de kilometri. Pentru că Panda Trekking vine disponibil doar cu un motor diesel, ne vom raporta la versiunea standard a modelului italian, echipată cu un motor 0.9 TwinAir, care consumă doar 4.2 litri/100 de km.

Performanţe

Suzuki a vrut să le asigure celor de la volan și performanțe decente. Reușita e relativă având în vedere că micul Ignis accelerează de la 0 la 100 de km/h în 11.8 secunde. Nu este un timp cu care Ignis să emită pretenții sportive, dar este decent pentru orice deplasare cotidiană având în vedere că orașul este scena pe care se exprimă mașina dezvoltată de japonezi.

Fiat Panda 0.9 TwinAir accelerează de la 0 la 100 de km/h în 11.2 secunde, însă e drept că are mai mulți cai putere și un cuplu ușor mai generos.

Interior

Joc și joacă. Aceasta pare a fi ideea după care a fost construit interiorul noului Ignis. Peste tot domnește un spirit ludic, de la forma neconvențională a comenzilor pentru climatizare până la culorile în care îți poți personaliza planșa de bord și fețele de uși (consola centrală și mânerul ușii pot avea nuanța caroseriei).

Dincolo de seducția culorilor se ascunde o antifonare nu tocmai strălucită a habitaclului și materiale ușor austere, destul de tari, care nu fac din Ignis un spațiu atât de primitor ca la prima vedere. Finisajele sunt însă reușite pentru o mașină din acest segment.

Ceea ce îi va surprinde cu siguranță pe toți cei care vor merge să vadă mașina în showroom va fi spațiul interior. Este impresionant cât loc poți avea într-o mașină care măsoară doar 3.7 metri. Pe locurile din spate se stă foarte bine, pentru că există loc suficient la nivelul picioarelor.

În plus, glisarea banchetei spate oferă posibilitatea de a elibera și mai mult loc în portbagaj, deși acesta, și în condiții normale, are o valoare extrem de generoasă pentru acest segment: 267 de litri. Rivalul Panda oferă doar 225 de litri.

Preţ de achiziţie

Suzuki nu a publicat prețurile noului Ignis pentru piața din România, însă oficialii brandului japonez au promis că vor face tot posibilul pentru ca mini SUV-ul să fie mai accesibil decât actualul Baleno. Asta înseamnă un preț de pornire mai mic de 11.000 de euro.

Dacă promisiunile se adeveresc, Suzuki Ignis ar urma să fie mai ieftin decât Fiat Panda, care pleacă de la 11.700 de euro în versiunea comparabilă TwinAir. Rivalul direct, Panda Trekking, este și mai scump. 

Siguranţă

Suzuki și-a dorit mult să impresioneze la testele de siguranță EuroNCAP, dar a reușit doar parțial cu Ignis. Modelul japonez a obținut doar trei stele în versiunea echipată standard. Chiar dacă protecția pentru pasagerii adulți a fost evaluată la 79%, la fel ca cea a pasagerilor copii, Ignis a fost depunctat serios la capitolul sisteme de siguranță, unde a primit doar 25%.

Testat de EuroNCAP și într-o versiune ceva mai bogată în tehnologii de prevenire a accidentelor, Ignis a primit cinci stele.

Asta înseamnă că, pentru a beneficia de punctajul maxim, clienții trebuie să aleagă opționale precum frânarea automată de urgență, detectarea pietonilor, de asemenea cu funcție automată de frânare, și avertizare la depășirea benzii de mers. 

Având în vedere cele două note complet diferite la testele EuroNCAP, Ignis va fi notat în testul nostru cu o medie între cele două, adică patru stele. Nu uitați însă că gradul de siguranță oferit de Ignis depinde însă de configurarea opționalelor în momentul achiziției mașinii.

Ţinută de drum

Versiunea testată de noi nu a fost echipată cu un sistem de tracțiune integrală. Da, Suzuki Ignis, chiar dacă este un SUV de buzunar, poate fi comandat și cu 4x4. Este un detaliu important în segment, dar aproape irelevant pentru publicul din România, care nu pune prea mare preț pe versiunile 4x4, indiferent de marcă sau clasă. Pentru "excentrici", însă, e bine de știut că mașina aceasta vine și cu un 4x4 capabil semnat de Suzuki care poate să detecteze pierderea aderenței și să trimită din resurse către celelalte roți.

În cazul versiunii 4x2, testată de noi, există un oarecare ruliu în viraje, suspensia este destul de rigidă și zgomotoasă, iar direcția nu este nici pe departe intuitivă.

Ignis are însă un atribut esențial pentru o mașină atât de mică, ce se vrea a fi folosită în mediul urban: are o rază de bracaj de 4.7 metri. Sinonimă cu o mașină foarte manevrabilă.

Cei care se gândesc și la câteva porțiuni de drum accidentat nu vor fi dezamăgiți. Suzuki nu uită de pedigree-ul său și oferă Ignis cu o gardă la sol de 18 centimetri, dublată de un unghi de abordare de 22 de grade și de unul de degajare de 38.8 grade. Așa, pentru orice eventualitate.

Prin urmare, cei care și-l mai amintesc pe Samurai vor avea o ușoară tresărire. Foarte ușoară, ce-i drept.

Vizibilitate

Suzuki Ignis este o mașină mică și destul de aerisită. Suprafețele vitrate sunt bine proporționate, iar vizibilitatea posterioară nu pune probleme. Luneta este destul de bine încadrată de cei doi montanți spate.

Primul rând de stâlpi ar putea pune unele probleme la viraje strânse. Oglinzile laterale sunt și ele destul de bine proporționate. La toate acestea se adaugă o gardă la sol de 18 cm și, implicit, o poziție înaltă la volan.

Tehnologie

Suzuki a echipat Ignis cu o mulțime de tehnologii noi, reunite în spatele unui sistem multimedia importat de pe Vitara și S-Cross și pe care l-am aclamat ori de câte ori am avut ocazia. Este un sistem care funcționează bine, răspunde decent la comenzi și este ușor de folosit. Acesta oferă conexiune Apple CarPlay, Android Auto și o mulțime de alte servicii. Navigația este prietenoasă, cu informații utile și un răspuns bun în timp real.

La toate acestea se pot adăuga un sistem de acces fără cheie, oglinzi și geamuri electrice, lumini de zi LED, asistent la pornirea din pantă și suita de sisteme de siguranță despre care aminteam mai devreme la capitolul dedicat. O colecție de elemente tehnologice foarte bogată pentru clasa în care este plantat Ignis.

Design

Noul Suzuki Ignis se produce în Japonia, dar a fost desenat în Italia, la centrul de creație al constructorului japonez. Prin urmare, liniile sale ar trebui să fie pe placul publicului european. Ba mai mult, pentru ca mașina să primească o felie cât mai mare din spiritul italian, aflați că acoperișul și jantele pot fi comandate în culori contrastante cu cele ale caroseriei.

Privit din față, Suzuki Ignis este o apariție plăcută, la fel de ludică precum liniile interiorului. Partea posterioară pare însă desprinsă dintr-o altă direcție de design. Cu alte cuvinte, nu există o sinonimie clară între partea frontală și cea posterioară.

Chiar și așa, Ignis va fi o apariție interesantă pe străzile din România, ajutată de luminile LED oferite opțional, de multitudinea de culori vii pentru caroserie și de numele familiar publicului autohton.

Nu ne-a placut

  • Direcția
  • Antifonarea
  • Plasticul tare
Date tehnice - Suzuki Ignis 1.2 SHVS 90CP 4x2 Man
Motor electric
Putere CP
0
Cuplu Nm
0
Motor termic
Putere CP (rpm)
90 (6000)
Cuplu maxim Nm (rpm)
120 (4400)
Tip motor
Linie
Cilindree cmc
1242
General
Combustibil
Benzina + electric
Lungime mm
3700
Viteza maxima km/h
170
Latime mm
1690
Acceleratie 0-100 km/h s
11.8
Inaltime mm
1595
Tractiune
fata
Greutate kg
870
Cutie viteze tip / trepte
M
Ampatament mm
2435
Nr. usi
5
Volum rezervor litri
32
Nr. locuri
5
Volum portbagaj litri
267
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Suzuki Ignis

Ultimele teste

Comentarii (47)

  • Vai, urata mai e! Japonezii astia parca sunt alieni. Intrati pe Suzuki Japan sau cautati pe net Suzuki Hustler, Lapin, Alto sau Wagon-R.
    Horror !
    28 48
  • Cum spune francezu' - "Beauty is in the eye of the beholder"... :-)))

    Mi se pare chiar simpatica!
    49 10
  • Este numai si numai impresia mea. Suzuki s-a uitat bine la Duster si au refăcut Vitara, (cu multe opțiuni in plus)
    La Ignis s-au uitat la STEPWAY si au făcut acelaşi lucru, doar ca au greșit generația (design exterior)
    DAR nu pot spune ca este urata.
    13 31
  • Pe cat e de simpatica fata si interiorul, pe atat e de aiurea spatele; parca a fost literalmente lovit de tren ;(
    12 27
  • Pot pune pariu ca sprintul de la 0-100 e absolvit de Ignis in cca. 10 s si nu in cele 11,8 s comunicate oficial, luind in calcul cei 90 CP si masa proprie extrem de mica (810 kg sau 885 cu sofer). Repet deci, Suzuki e f. "conservator" si prefera sa nu comunice cifre umflate, ca altii.
    ...Iar apropo de putere, e oricum mai marisoara decit a TwinAir-ului Panda (85 CP) - atentie mai mare deci la unele afirmatii, AM !!!

    In rest, masinuta-i simpatica - mie-mi place si spatele - si incredibil de incapatoare, dupa toti testerii vestici. Care au remarcat si ei antifonarea perfectibila si suspensia spate cam dura - da, Panda-i mai confortabila -, dar s-au declarat multumiti de cursa/precizia schimbatorului de viteze.

    Merita punctat si faptul ca sistemul Mildhybrid SVHS nu-i disponibil pt versiunile 4x4, dotate cu visco-cuplaj (sistem "clasic" mecanic cu lamele si nu electronic, implicit mai simplu si robust.) Oricum, suprapretul (cca 800 euro) pt SHVS nu se poate amortiza cu cei 0,3 l/100 km economie la benzina decit in cca. 200K km, asa ca doar micul plus de dinamica e singurul avantaj.

    Cit despre comparatiile vizand consumul REAL, TwinAir-ul Fiat iese din ecuatie din start, cunoscut fiind demult faptul ca-i gurmand de-a binelea in viatza reala. Nu si Ignis-ul insa...

    Concluzie: noul micro-SUV Suzuki, desi nu prea are concurenti directi, nu cred ca se va vinde grozav la noi (ca si vechiul model din 2003-2010, bun si el dar la fel de subevaluat) - fiindca Sandero Stepway zic eu ca va ramine optiunea preferata, chiar daca fara 4x4.
    De ce? Simplu - Pseudo-SUV-ul Dacia e mai mare si mai complet echipat, la acelasi pret cu cel prezumtiv al Ignis-ului "de baza" 2WD.

    Personal, daca mi-as permite si-a doua masina (adica al doilea Suzuki :-)) as lua cu ochii inchisi un Ignis 4x4 - si nu doar fiindca-i produs in Japonia...
    56 3
  • @Kirotractor
    De unde stii tu ca ia suta in 10 sec; Ai testat tu pe suzukiul tau?
    De unde stii ca sunt conservatori cu cifrele "umflate" si nu cunva sunt "optimisti" cu kilometrajul, care poate are abatere si arata 100km/h cand poate ai 90km/h.
    Erau reviste mai demult care aratau si abaterea kilometrajului.

    Si nu te poti lua doar dupa raport CP/kg ca sa ghicesti acceleratia.
    Sunt masini care au mai multi cai decat altele si au acceleratii mai slabe
    5 34
  • funny, ma rog in maniera japoneza, problema e sa nu se intersecteze cu unul care vaneaza pokemoni, totusi sa nu uitam ca suzuki ar fi in stare sa puna si pe motociclete 4x4, si asta nu de azi de ieri, asa ca pentru un tanar caruia ii place aventura e o optiune care nu poate fi ignorata.
    29 1
  • simpatic foc. parca e lego :)
    30 2
  • @Kirotractor: se poate si SHVS cu Allgrip - http://www.greaterfool.tv/new-suzuki-ignis-shvs-allgrip-hybrid-2017-first-test-drive/
    18 0
  • Sunt posesor de Ignis II 4x4 (1490 cc, 99 c.p., 133 Nm, 11.00 s, 165 km/h 3770 x 1605 x 1565 mm , 1015 kg).
    Mașina are aproape 12 ani și a fost luată de nouă. Chiar eram curios ce Ignis nou o să scoată. Sunt dezamăgit de "înlocuitor". Nu că Ignisul pe care-l dețin ar fi cine știe ce mașină, dar înlocuitorul este mai mic, cu motor mai puțin puternic și pare chiar mai cheap și mai rudimentar.

    Mi-ar fi plăcut să fie mai mult o continuitate. Dacă ar fi păstrat dimensiunile mașinii vechi și ar fi modernizat-o un pic și i-ar fi pus un motor cel puțin la fel de potent, de generație actuală, care să consume mai puțin, ar fi fost o alegere interesantă.

    Modelul vechi este destul de fiabil, deși calitatea e medie. În 12 ani de utilizare mi s-a rupt urechea de fixare a cablului de ambreiaj de două ori (!), în rest nici o problemă de funcționare (nu pun la socoteală piesele ce cad la uzură - bucșe, discuri, tamburi frână, amortizoare, flanșe) și am circulat cu ea vară-iarnă.

    Cel mai mult mă nemulțumește consumul: 11,5-12,5 l/100 urban în București în condiții de trafic intens (drum serviciu dimineața și seara, inclusiv prin centru) și 7,4 - 7,8 extraurban (crește dacă rulează pe autostradă cu 130 km/h).

    Fără 4x4 Ignisul nou nu are nici un sens. Aș prefera Dacia Sandero Stepway de departe.
    Încă nu apărut o mașină de 100 cp, 5 locuri, cu 4x4 care să coste 14000 EUR cu toate taxele (incluzând aer condiționat, jante aliaj, vopsea metalizată, încălzire scaune, faruri ceață).

    Așa că încă țin de Ignisul meu vechi, chiar dacă are autonomie de mașină electrică :).
    30 4
  • Materiale risipite degeaba.....pe un rebut de design probabil si tehnic !
    10 39
  • @ignis: acum 6 ani mi-am luat SX4-ul cu putin sub 12,000Euro (cu Rabla) in nivelul de echipare maxim de la acel moment (GS) - 1.6 120cp, 4x4, 5 locuri, ESP, AC automat, incalzire scaune...

    @Scorpionul.negru: banuiesc ca vorbesti din experienta... nu?!
    Sa-nteleg ca nu mai merge treaba cu recomandarea masinilor premium germane la preturi de cateva mii de euro?! :-)))
    32 3
  • @...@Kiro: ...De ce si de unde stiu, baiete? Fiindca, dac-ai stapani si tu mai mult decit lb. romana (agramata oricum) pe care-o stii, ai stii :-) ca absolut toate testele germane/franceze/ialiene etc (putine ce-i drept) care inca probeaza efectiv acceleratiile masinilor obtin valori mai bune pentru Suzuki decit cifrele oficial comunicate.

    Dac-ai stii deci macar germana de balta :-) ai afla ca, de ex., Swift-ul de 94 CP scoate 10,8-11,2 s de la 0 la 100 km/h (si nu cele 12,5 s "oficiale") iar Vmax e de 176-180 km/h si nu doar cei 165 km/h din cartea tehnica (cifrele difera in functie de conditiile testarii de catre diferiti jurnalisti, dar toate-s mai bune decit "oficialele".)

    Sau macar ai putea sa citesti ce se mai scrie p-acilea - de ex:
    "Acceleratia reala de la 0-100 km/h a lui Baleno 1.0 Turbo 112 CP a fost masurata recent de nemti ("auto motor und sport") la 10,1 secunde - si nu 11,4 s cit comunica Suzuki, desi masina testata abia terminase rodajul.
    O noua dovada ca producatorul japonez e foarte "prudent" cind vine vorba de performantele scrise-n cartea tehnica - remarca valabila mai mult ca sigur si-n cazul Vitarei S."

    ...Ori poate ai nevoie de alte dioptrii?! - ca un creier de schimb e mai greu de montat. :-)

    P.S. @mircea1380: Posibil sa fie disponibil Mildhybrid-ul si pe toate versiunile, in functie de piatza - nici Boosterjet-ul de 112 CP nu-i de ex. prevazut pentru Europa, dar pe alte meridiane - da.
    Un responsabil Suzuki n-a exclus insa introducerea lui si p-aici - perspectiva-n care o varianta si mai vioaie ca asta de 90 CP ar fi mult mai interesanta pentru unii.
    36 0
  • @mircea1380
    Da, așa este, a fost la un moment dat și o promoție pentru SX4, chiar m-am interesat de un buy back, dar până la urmă m-am gândit că nu are rost, Ignisul își făcea treaba și nu merita să dau diferența de bani pentru SX4 (era peste Ignis, clar). Nu mi-a plăcut designul exterior al lui SX4, interiorul era OK. Chestie de gusturi.
    18 0
  • @ignis: Ciudat (sau nu prea?) ca si la Ignis-ul cumnata-mii din 2005 s-a rupt tot cablul de ambreiaj la "urechi" - si tot de doua ori !!
    In orice caz, nici ea n-a avut alte probleme majore pina acum (ce-i drept are "doar" 140.000 km rulati in 15 ani, dintre care eu am facut vreo 20.000 pina si-a luat in fine permisul :-)), da-i ceva mai economica decit a ta - explicabil insa, fiind versiunea 2WD de 1,3 l.

    Desi bine zici ca-i o masina "medie" ca finisare, antifonare etc. (nici SX-4-ul nu-i "nec plus ultra", desi-i superior la unele capitole), fiabilitatea Suzuki isi face toti banii.
    Asta a fost si criteriul principal care m-a decis sa optez pentru actualul meu Swift Sport 1.6, pe linga nostalgia motoarelor clasic-aspirate, pe cale de disparitie din pacate si la japi (exceptie - Mazda, dar cine stie cit timp inca...)
    28 0
  • Erata: 140K km in 11 ani si nu 15, evident.
    ...Si, daca tot am reintrat p-aici, re-punctez convingerea ca producatorii de motociclete f. bune nu pot face nici masini proaste (v. Honda / Suzuki, dar si Yamaha, activa fie si doar la capitolul proiectarii a numeroase motoare... auto, inclusiv pentru marci celebre.)

    Silogism la fel de valabil si pentru BMW, clar.
    26 1
  • Daca nu esti sensibil la finisari/calitatea materialelor, Suzuki-urile sunt masini de cursa lunga... Pe langa SX4, am un Swift 1.3 din 2007 pentru sotie - merge fara probleme...
    18 1
  • Tot n-ai raspuns la intrebare.
    De unde stii ca nu are abatere kilometrajul???
    Lasa vrajeala cu agramatismul samd.
    Daca eu sunt bolovan, tu care esti destept ar trebui sa poti intelege o intrebare simpla.
    0 27
  • "Apropos"

    https://diacritica.wordpress.com/tag/sa-stii-sau-sa-sti/
    0 24
  • Si daca tot ai dat citat din "auto motor und sport", site nemtesc pe care-l frecventez zilnic si CARE FACE MASURATORI, NU IA CIFRELE OFICIALE DE BUNE... pe site-ul lor inca nu a aparut test cu noul ignis.
    Nici pe AutoBild.de.
    Asa ca jigneste-ma cum vrei, dar hai cu MASURATORI, nu cu PRESUPUNERI SUBIECTIVE DE FAN
    0 21
  • @mircea1380
    Ce experienta iti trebuie sa vezi ca ceva nu e in regula cu design-ul ? Masini premium ? Ce treaba au in ceea ce am scris eu ?
    Inteleg ca te-am atins la coarda sensibila....ai Suzu si esti fan probabil. Dar acum serios....tu ai cumpara mizeria asta ?
    3 27
  • Daca macar la juk au pastrat o doza de bun simt, au asezonat frumos liniile si masina arata chiar calumea si o sa arate calumea si peste 20 de ani,

    ignis asta e doar un ghiveci oribil, un amestec foarte ciudat de vechi cu si mai vechi, si probabil ca o sa fie hulit la maxim peste zece ani de vreun tanar ghinionist ajuns la posesia unui ignis din asta, dupa ce parintii au cumparat-o la un pret de nimic sh.
    In fine, daca in rest totul e in regula la masina asta, nu-i bai.
    2 31
  • Design-ul e intr-adevar discutabil. Spatele e marele minus (ma trimite cu gandul la Ssangyong-urile de acum 10 ani). Personal cred ca totusi arata mai bine ca Panda per total. Plus ca e mai nou si are mai multe dotari.

    Pacat de timoniere...Faptul ca agata si nu intra calumea in viteze m-ar face din start sa ma indrept spre alt model daca as cauta ceva in clasa respectiva. E de baza sa schimbi ok vitezele. Suzuki stie insa sa faca motociclete. La masini mai are de invatat...mai ales ca mai mereu au luat diverse piese si componente de la altii.
    4 19
  • pt Bogdan Mirica intrebare ; ce parere ai, sistemul SHVS ajuta practic dinamica masinii, sau e gadget mai mult pt consum ? se simte in reprize, in depasire ?
    intreb, pt chiar am nevoie de acest gen de auto pt job.
    designul spatelui ma intereseaza putin, spre deloc. ;))
    17 0
  • Catalin
    Poate ca partea din spate nu este prea reusita la masinuta asta, insa asa cum spune @mircea1380, frumusetea este in ochiul privitorului. Personal imi plac formele patratoase la o masina.

    Ar trebui sa realizati ca nu le puteti avea pe toate... la o masina. Si nu in segmentul asta si in categoria aceasta de pret. Este nevoie si de anumite compromisuri. De exemplu am constatat recent urmatoarele aspecte. Noul Sandero Stepway si Ford Fiesta au portbagaje mai spatioase dacat al meu Chevrolet Spark model 2014. Insa daca la aceste 3 masini fixez scaunul soferului in pozitia cea mai din spate (eu avand aproape 1,88 metri inaltime), in Fiesta si Stepway ramane mai putin spatiu pentru picioarele celui/celei din spatele soferului, decat in Spark. Probabil asa este gandit si noul Ignis, sa fie mai mult loc pentru picioarele ocupantilor banchetei spate. Chiar daca portbagajul este mai mic, culisarea spre inainte a scaunelor spate este o optiune de luat in seama, practica si eficienta ce fac din noul Ignis un automobil versatil. Stiu ca aceasta posibilitate exista si pe generatia anterioara SX4, pe Renault Twingo, ceea ce este foarte ok din punctul meu de vedere.

    Constat ca singura motorizare disponibila pe noul Ignis este (deocamdata) de aceeasi cilindree, adica 1242 cmc, precum cea de pe Swift. Este un motor fiabil, economic, ce are distributie pe lant. Doar ca in cazul noului Ignis motorul este setat un pic diferit, sa ofere mai putina putere (cu 4 CP) si un pic mai mult cuplu (cu 2 Nm) decat pe Swift. In fine, asa cum mi-au spus piloti de raliu, 100 CP sunt suficienti pentru conditiile de la noi din tara. Iar noul Ignis nu cantareste foarte mult, asa ca 90 CP ar trebui sa fie de ajuns.

    Despre finisari si plastice tari putem sa vorbim mult si bine. Ce am constatat la masini japoneze, desi plasticele sunt mai tari, imbinarile acestora sunt corecte si atent realizate. Revin cu precizarea ca in cazul noului Ignis discutam de o anumita categorie de pret.

    Asadar, daca noul Ignis o sa fie oferit la pret atractiv, il iau in calcul pentru o posibila achizitie pentru anul viitor. Prin pret atractiv ma refer undeva pana in 10000 euro cu tichet remat si masina echipata cu aer conditionat, oglinzi reglabile electric si incalzite, geamuri electrice fata, radiocd cu mp3, intrare auxiliara usb si acea bancheta spate fractionabila si culisabila, eventual (nu neaparat) si bluetooth. Sper ca Suzuki sa nu procedeze la fel ca si cu actualul Swift, care in varianta de baza nu are nici macar turometru, nici oglinzi electrice si incalzite, nici radiocd si nici bancheta spate rabatabila fractionat. Sunt dotari pe care le consider minime pentru orice model al anului 2016, fie el si de pornire in gama.

    Probabil ca noul model nu o sa se vanda prea bine la noi, unde multi/multe nu stiu de fiabilitatea foarte buna a modelelor Suzuki si se uita mai mult la masini germane, dar cred ca noul Ignis se va vinde bine in alte tari, printre care desigur Japonia. Apreciez garda buna la sol, utila in conditiile de trafic de la noi din tara. O pozitie inalta de conducere asigura o mai buna vizibilitate. Astept cu interes lansarea noului Ignis si la noi. Consider ca ofera destul, mai raman de vazut preturile si desigur tinuta de drum a noului model.
    21 4
  • @@Kiro
    Inteligentule, abatere de kilometraj au toate MASINILE nu doar Suzuki.Nu are nici o legatura abaterea cu timpul 0-100. Hai sa-ti dau un exemplu oarecare, nu neaparat la Suzuki.

    Exemplu de calcul viteza :
    - anvelope 185/60/r14 => diametru = 22.74inci
    - 5th Gear Ratio 0.886 : 1
    - Final Drive Ratio 3.722 : 1

    Treapta 5, 6300rpm: v= (6300 * 22.74 ) / (209 * 3.722 * 0.886) = 207.86km/h

    http://www.gmclub.ro/forum/uploads/monthly_11_2012/post-7636-0-16442000-1352797274.jpg

    In ambele variante reiese ca am 208 km/h real..iar abatere de 7km la viteza aia e mai mult decat rezonabil.

    De astfel scrie clar si in tabel : ''Cand vitezometrul indica 215km/h, viteza cu care rulati este de fapt 208,34km/h .

    ''Cand vitezometrul, indica 90km/h, viteza cu care rulati este de fapt 87,21km/h'' adica abatere de 2,79 km/h , daca la 90 abaterea este atat de mica, daca mai adaug inca 10 km/h la viteza de 90 km/h abaterea nu are cu sa fie mai mare de 3,5km/h .

    On Topic: Ciudat este ca am vazut masina asta chiar ieri prin Bucuresti urcata pe platforma, in ciuda in care pe website-ul oficial Suzuki nu apare inca la vanzari, desi in RO deja o vezi pe platforme de transport auto noi. Mi se pare o alternativa interesanta la Jimny , avand in vedere ca ofera 4 usi in loc de doua dar si 4x4 . Daca pretul va fii unul mic, atunci acest model va fii un best buy in randul amatorilor de escapade montane. Iar unghiurile de atac si garda la sol sunt mult mai bune decat la un SUV de clasa superioara . Revenind la anumite aberatii spuse mai sus de useri mai putin cunoscatori ai fenomenului auto, mi s-a parut culmea smintelii sa spui ca masina asta e plina de plastic cand plastic gasesti si-n Tiguan de 20 mii euro si-n Mercedes GLA de 40 mii, care cam scartaie la conditii climatice. Evident, cine cumpara aceasta masina nu-l intereseaza aspecte ale finisajelor interioare.
    6 23
  • @Catalin
    ''Probabil ca noul model nu o sa se vanda prea bine la noi, unde multi/multe nu stiu de fiabilitatea foarte buna a modelelor Suzuki si se uita mai mult la masini germane''

    De unde stii ca nu se va vinde bine la noi ? Vis a vis de care concurenta germana te referi cand zici ca Ignis nu va avea succes ? In afara de Fiat Panda 1.3 Mjet 95CP 4x4 nu mai stiu nici un alt competitor. Care germani ?

    In alta ordine de idei, nici aici n-ai fost prea precis

    ''Despre finisari si plastice tari putem sa vorbim mult si bine. Ce am constatat la masini japoneze, desi plasticele sunt mai tari, imbinarile acestora sunt corecte si atent realizate. ''

    Din nou te intreb. Fata de care concurenta te referi cand faci rezumtie la plasticele ''mai tari'' ? Si care ''masini japoneze'' ca-i una singura Ignis care nu are concurent nici de la insusi japonezi ?
    6 21
  • @Catalin
    ''cu actualul Swift, care in varianta de baza nu are nici macar turometru, nici oglinzi electrice si incalzite, nici radiocd si nici bancheta spate rabatabila fractionat. Sunt dotari pe care le consider minime pentru orice model al anului 2016, fie el si de pornire in gama.''

    Noua Fabia nu vine nici cu A/C si computer de bord, un motor de scooter , si alte minusuri pt anul 2016, iar tu zici de Suift care ofera un motor de 94CP , A/C si altele ?
    5 28
  • Hai lasati-o in colo de treaba. Eu detin Passat mk6 care l-am luat la 5.500 euro la mana a doua si are plastic la interior de ma plictisesc daca incep sa vorbesc despre el. Plastic care deja isi arata varsta, iar la conditii de rulare neadecvate ca-n Romania, incep sa scartaie. Deci vorbim de Passat care probabil de nou a costat vreo 30 mii . Suzuki Ignis este un mini SUV, adica un fel de masina de clasa MINI mai inaltat si care are 4x4 in anumite echipari. De unde pana unde va asteptati voi ca la o masina de clasa mini sa gasesti lemn de esenta naturala si piele de cea mai buna calitate ?
    35 1
  • Suzuki
    Urata mai este...Cum sa cumperi asa ceva in 2017? Suzuki isi bate joc de consumatorul romana, astea sunt masini facute pentru indieni si alte tari din lumea a treia...
    1 29
  • @@...@Kiro: Hai sa-mi mai pierd 3 minute din viata ca sa te luminez un pic (scriu rapid - deformatie profesionala.)
    ...Cum poti sa-ti imaginezi deci ca testerii seriosi folosesc indicatiile vitezometrului in masuratori, cind oricine dispune-n prezent de GPS si numeroase aplicatii c-un simplu smartphone?! Inclusiv pentru relevarea limitei acceleratiei laterale de ex. (studiaza capabilitatile unui iPhone recent si-o sa te convingi - unii le folosesc cu succes ca "instrumente de bord" si-n aviatia ultrausoara.)
    In plus, n-am sustinut ca acceleratiile reale ar fi fost deja masurate la Ignis, ci doar am facut o extrapolare pe siruri statistic probate.

    In rest, subscriu la opiniile realiste ale lui @ignis, @mircea1380, @Catalin sau @Adi - pe f. scurt, standardele aprecierii unei masini trebuie sa "rimeze" cu pretul ei, care-n cazul noului Ignis e unul rezonabil pentru ceea ce ofera, cu minusurile incluse.

    P.S. Ca ex-tester / redactor auto-moto... dar cu accent pe moto, ma mira relativa imprecizie a schimbatorului de viteze constatata de B. Mirica la Ignis - nici vorba ca nu l-as crede apropo de "agatzari", dar a nimerit probabil un exemplar cu timoneria prost reglata, spre deosebire de alti jurnalisti vestici. O bila... gri macar, daca nu neagra pentru Suzuki in orice caz.

    Ma mir oricum nu doar fiindca motocicletele Suzuki au de departe cele mai "slick" cutii de viteze din industrie (capitol la care Yamaha e ultima, iar Honda/Kawasaki se plaseaza undeva intre ele), ci si fiindca n-am condus inca vreo... masina Suzuki care sa "agatze" la schimbarea vitezelor.
    28 2
  • Ce ma amuza e ca multi s-au luat de design-ul/aspectul exterior la acest nou model - ceea ce consider un aspect foarte subiectiv: iti place sau nu.
    Asta inseamna doua chestii - ori nu prea sunt cunoscute modelele Suzuki (si implicit posibilele probleme pe care acestea le au), ori pur-si-simplu aceste masini nu prea au probleme (sau acestea nu sunt insurmontabile). Inclin sa cred a doua varianta. Da, nu sunt niste masini perfecte, dar sunt niste masini corecte; plasticele mai scartaie, vopseaua se zgarie usor, la modelul meu de SX4 au fost cazuri in care amortizoarele - chiar daca nu-si pierdeau din eficienta - curgeau inca din perioada de garantie (eu le-am schimbat pe toate dupa ce masina iesise deja din garantie, dar n-au fost o avere). Cu mici exceptii, Suzuki inca se pastreaza in aria masinilor clasice - benzinare aspirate, cutii manuale, frana de mana pe cablu - solutii ce, ne place sau nu, si-au dovedit fiabilitatea in timp.

    @Scorpionul.negru - nu ma declar un fan infocat al marcii, apreciez in general japonezele pentru ca s-au pastrat la solutiile clasice, cazurile in care fac experimente pe banii clientilor (ca alte marci), fiind destul de izolate. Apreciez si modele de la alte marci, indiferent de nationalitate (am avut si VW - Passat B5 -printre ultimele modele de VW facute cu simt de raspundere, consider eu), cautand sa le privesc cu obiectivitate pentru ce reprezinta si cum sunt construite. In ceea ce te priveste, m-a deranjat nu atat faptul ca te-ai aruncat cu afirmatii la adresa aspectului (repet, o apreciere subiectiva), ci si asupra partii tehnice (ceea ce in general nu prea reprezinta surprize ne-placute la o masina japoneza).

    La o adica, mi se pare mai grav ca la una din marcile pe care am vazut ca le tot recomanzi ca sfaturi de achizitie au fost probleme grave pe seriile lor recente de motoare de 2.0L atat benzina, cat si diesel, masinile avand preturi de cateva ori mai mari decat niste japoneze...
    20 1
  • @Kirotractor: exista posibilitatea - macar in perioada de rodaj - ca [,] cutia sa agate sau sa nu intre intotdeauna in marsarier; de chestia asta m-am lovit si la SX4 si mai sunt oameni de pe forumul Suzuki care au constatat acelasi comportament la diferite modele Suzuki. Problema poate dispare sau nu in timp (eu ma apropii de 100k km cu SX-ul si inca o mai am cateodata, la Swift nu am intalnit-o). Dupa cum spuneam, nu sunt masini perfecte... :-)
    15 0
  • ''Aifonul'' nu-i un instrument profesional de masura. Du-te la culcare .
    4 22
  • IMi place foarte mult ignisu' asta atat la interior cat si la exterior cu o singura exceptie :tableta din bord
    In rest asa cum au spus si ceilalti useri , este o masina tipic japoneza caracterizata de simplitate si fiabilitate peste medie la un pret destul de corect .Problemele cu agatatul, vopseaua sensibila , plasticele din interior etc le am si eu la yarisul meu dar sincer sa fiu pe mine nu ma deranjeaza aproape deloc. Atata timp cat in 9 ani de zile principalele probleme au fost inlocuitul unui semering de la cutia de viteze si degripatul cu un spray a incuietorii de la hayon pot spune ca sunt pe deplin multumit de masina. Daca v-as mai spune ca la cei 140.000 de km efectuati am discurile, placutele, becurile, cureaua de accesorii , bucsaraia etc intacte asa cum a venit din fabrica ce ati zice???!!:))
    17 0
  • Catalin
    Pentru @Catalin care nu esti in stare sa-ti scrii macar prenumele

    Ai scos numai parti din context si te lamuresc, acesta fiind si ultimul comentariu la acest articol.

    Conform DEX, ''probabil = care se poate produce, intampla;;, iar acel poate nu reprezinta o afirmatie 100%. Este la fel ca si cu vremea probabila.

    Plastice tari se regasesc si pe generatia anterioara Mazda 2, pe Swift si nu ma refeream la competitori directi pentru noul Ignis, ai inteles din nou gresit. Anumite masini japoneze, nu toate si nu am scris de competitori directi.

    Apreciez masinile Suzuki si pot sa spun ca ma atrage noul Ignis, nu am declarat raspicat ca nu se va vinde, ci am vazut cat succes a avut la noi modelul anterior Ignis. Nu am facut afirmatii clare, chiar tu ai scris ca nu am fost ''prea precis'' si sper ca te-ai lamurit. Sunt anumite prejudecati peste care populatia inca nu trece, apropo de fiabilitatea diferitelor marci.
    Din partea mea. le doresc vanzari cat mai bune cu noul Ignis!

    Cat despre Swift, are 94 CP insa mai documenteaza-te, in varianta DE BAZA NU are ce am scris anterior. Din nou, ai inteles gresit si cum iti convine tie.

    Chiar mi se pare ok noul Ignis si poate (sau probabil, nu inseamna ca asa va fi 100%) ca-l voi cumpara anul viitor, sau poate ca ma voi orienta spre alta masina. Astept sa vad masina si sa o testez, asa cum am scris anterior.

    Stiu insa clar ca nu mai pierd timpul sa dau explicatii unora care nu sunt atenti cand citesc ce am scris, scot fraze din context si citesc pe sarite. Fix nu-mi pasa ce se mai comenteaza la acest articol.

    Bafta si sanatate !
    15 3
  • @Catalin: Bine faci ca nu-ti mai pierzi vremea cu toti oligofrenii - pfui, si eu care, taman cind credeam ca l-am lamurit pe Mascarescu-reloaded asta, vine si-o trinteste cu:
    "'Aifonul'' nu-i un instrument profesional de masura. Du-te la culcare ."

    ...De parca as fi sugerat vreodata ca nemtii de la auto-motor-und-sport ar folosi iPhone-uri pentru masuratori (by the way, exact la revistele Motorpresse Stuttgart am lucrat +10 ani si nu vorbesc doar ca sa vantur aeru'... :-))

    P.S. ceva mai ontopic: Nevesti-mii ii place Ignis-ul asta nou asa mult (mai mult ca mie-n orice caz), ca are de gind sa se indatoreze pentru el la anu'.
    Q.E.D. - masinuta-i realmente simpatica si designerii Suzuki au ghicit bine targetul... secundar pentru versiunile 2WD - femeile!
    21 4
  • @Kirotractor: poate reusesti sa-i directionezi interesul sotiei catre 4WD... ;-))) Te mai bucuri si tu din cand in cand de o iesire pe ceva forestiere...
    14 0
  • @Catalin
    Ce treaba are bai ''inteligentule'' Mazda 2 si Swift in contextul in care aici e vorba de SUV-uri de clasa MINI ?

    ''nu am declarat raspicat ca nu se va vinde, ci am vazut cat succes a avut la noi modelul anterior Ignis'' . De unde stii care a fost succesul lui Ignis anterior ? In prezent, noile Vitara si S Cross au cam inceput sa impanzeasca strazile Bucurestiului. Aici vorbind de niste modele cu pret net mai mare fata de Ignis.


    @kirotractor

    Esti atat de naiv incat este mult prea greu pentru tine sa-ti dai seama, ca n-am nici o legatura cu ceea ce ai zis tu. Eu i-am raspuns utilizatorului anonim care s-a erijat cu aberatii la ceea ce ai zis tu. De astfel ti-am dat dreptate mai sus, dar acum m-am lamurit si cu tine: nu-i nici o diferenta de inteligenta intre tine si ala care zice de ''abaterea km ca ar fii posibila numai la Suzuki'' , si caruia i-am dat mai sus niste calcule clare.

    Mai repet odata pentru el, dar si pentru tine, fiindca vad ca stai cam prost cu intelectul, abaterea se calculeaza in mod stiintific dupa niste factori, nu dupa ''aifon'' ( ca sa citez si plevusca de mai sus )

    Exemplu de calcul viteza :
    - anvelope 185/60/r14 => diametru = 22.74inci
    - 5th Gear Ratio 0.886 : 1
    - Final Drive Ratio 3.722 : 1

    Treapta 5, 6300rpm: v= (6300 * 22.74 ) / (209 * 3.722 * 0.886) = 207.86km/h

    http://www.gmclub.ro/forum/uploads/monthly_11_2012/post-7636-0-16442000-1352797274.jpg

    In ambele variante reiese ca am 208 km/h real..iar abatere de 7km la viteza aia e mai mult decat rezonabil.

    De astfel scrie clar si in tabel : ''Cand vitezometrul indica 215km/h, viteza cu care rulati este de fapt 208,34km/h .

    ''Cand vitezometrul, indica 90km/h, viteza cu care rulati este de fapt 87,21km/h'' adica abatere de 2,79 km/h , daca la 90 abaterea este atat de mica, daca mai adaug inca 10 km/h la viteza de 90 km/h abaterea nu are cu sa fie mai mare de 3,5km/h .
    3 20
  • Ha,ha,ha! De mult nu am mai vazut atata polemica pe un subiect!!! Dincolo de razboaiele nostre, nu stiu cum fac cei de la Suzuki, dar ei chiar nu o zbarcesc cu consumul. Da, au plastice mai nasoale, la design se mai balbaie cateodata dar la motoareeeee, nota zece. Cel mai bun exemplu este acel Suzuki Alto cunoscut la noi ca Daewoo Tico.Jos palaria pt. ce a reprezentat, LA TIMPUL SAU, sa ne intelegem. A fost cel mai bun produs Daewoo Automobile, in mod oficial!!!!! Am avut doua candva si .....numai eu stiu cum am traverst Insula Mare a Brailei cu unul, in 2005. Suuuuper, masina! Buburuza asta noua sigur va lovi puternic Panda si , daca o fac in Ungaria , ca sa fie mai ieftina, va fi des intalnita pe strada. Varianta 4x4 este chiar interesanta, dar sa nu fie aproape de Duster, la pret, ca pierde! Bravo Suzuki!
    19 0
  • Catalin
    Asa cum am promis si scris anterior, nu mai adaug comentariu la subiectul noul Ignis.

    Tin insa sa le multumesc lui @mircea1380 si @Kirotractor pentru explicatiile pertinente si comentariile de folos. Conteaza sa vad ca mai exista oameni ce isi consuma timp din viata sa ofere in mod gratuit informatii utile si care stiu sa scrie comentarii interesante.

    In rest, acela/aceia care nu stiu sa se comporte, nici nu conteaza. Nu le citesc comentariile pentru ca ar insemna pierdere inutila de timp. Si reusesc sa aflu din capul locului ce comentarii merita citite si care nu merita citite, intrucat aceia care nu stiu sa se comporte civilizat si sa vina cu argumente solide o zbarcesc imediat, de la primele cuvinte aiurea pe care le scriu.

    @Kirotractor, am citit ceva elocvent in acest sens: sa nu ne suparam cand cineva ne vorbeste de rau, pentru ca de fapt acel cineva spune totul despre el. Daca cineva crede ca le stie pe toate si ca este fara de greseala, atunci este intr-o grava eroare si este chiar problema lui. De aceea, nici nu citesc comentariile unor astfel de indivizi si dupa cum se vede, nu (mai) pierd timpul sa le raspund. Si in orice caz, caut si ma straduiesc sa nu raspund la rau cu rau, atat in viata de zi cu zi cat si in discutiile de pe acest forum.

    Care discutii sunt scapate de sub control de multi ani, iar prin acest fapt site-ul @Automarket a pierdut multi utilizatori seriosi, de calitate, poate chiar cateva zeci de astfel de comentatori educati si cu bun simt. Ce a rezultat se vede, sunt multi needucati si necivilizati ''comentatori'' pe acest site. Este o libertate de expresie gresit inteleasa si gresit aplicata din partea acestor ''comentatori''. Dar e problema lor, cum spuneam.

    Multumesc din nou @mircea1380 si @Kirotractor pentru comentariile de folos!
    Si mai sunt cativa ce au comentarii interesante, sa nu se supere daca nu-i amintesc acum.
    Numai bine !
    10 1
  • @Catalin
    Kirotractor e "f civilizat si educat"
    Eu l-am intrebat far misto si fara injuraturi de unde stie ca nu are eroare kilometrajul la suzuki, si m-a facut agramat si in toate felurile, fiind ingamfat, cum ca isi pierde minute din viata sa-mi explice "cum sta treaba", de parca imi pasa de explicatiile lui subiective si pe langa subiect.
    Cine vorbeste de rau, nu el?
    Sau esti un fan suzuki si ii iubesti pe ceilalti fani chiar daca se comporta ca niste marlani frustrati.
    LOOL
    0 21
  • @Catalin
    Vad ca inca un "civilizat" in loc sa dea explicatii, da minus; e mai simplu; nu trebuie sa-ti bati capul sa dai minus :DDDD
    1 21
  • @Catalin
    HAHAHA
    :DDDD
    Hai ca ma distrez de minune !!!
    1 21
  • Un segment nou de SUV care în foarte scurt timp va fi abordat și de alți constructori auto, poate mai rigurosi și mai pretențioși decât Suzuki. În rest destul de interesantă dar cu multe lipsuri centre care cele două amintite în articol - direcția și antifonare - sunt foarte importante în 2017. Astfel bravo lor pentru abordare și probabil vor exista clienți și pentru astfel de auto.
    14 1
  • @Catalin
    "Civilizatia" sta in a da minusuri pana dispare mesajul care nu te ridica in slavi... HAHAH... poate civilizatie de pe vremea romanilor
    "Civilizatia" impunerii cu pumnul a voii proprii impotriva altora care intreaba nevinovat daca suzuki are abatere la kilometraj
    1 21
  • Grigore
    Ca de obicei,pe multi ii intereseaza,atunci cand cumpara o masina,aspectul in primul rand ! Faptul ca ar putea avea o masina cu care sa faca in ciuda 'tovarasilor" din cartier,pentru ca e in trend scula,le ia din claritatea judecatii ! Chit ca sta cu ea in fata blocului,ca nu are bani sa o repare in caz de se strica si el tot nu ar cumpara ,in cazul nostru Ignis ! Se uita cu ciuda si invidie cand un Ignis 4x4 trece prin zapada de jumatate de metru si el tocmai spusese ca e urata ca porcu' si nu se poate misca cu masina lui la moda, in zapada de 15 cm ! Fiabilitatea este departe de a fi principalul criteriu de cumparare la majoritatea romanilor ! Ei,tocmai asta e principalul criteriu de cumparare la un japonez ! Ei merg in oras cu masini stil Wagon R+ ,cu motoare de 500-600,800 cmc ! La noi te faci de ras cu asa ceva,ca deh,capra raioasa tine coada sus !
    11 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru