Feedback

DrivetestSuzuki Swift

1.4 Benzina Turbo (Boosterjet) 140CP 4x2 Man6 Sport
4.1
Test drive Suzuki Swift zoom
de Bogdan Mirică
Marti, 24.04.2018
Esență de buzunar

Se spune că esențele tari se țin în sticluțe mici. E un clișeu. Dar e un clișeu care se potrivește excepțional unui model care a scris cartea de vizită a brandului Suzuki în Europa și nu numai.

Am fost printre primii jurnaliști europeni care au luat contact cu esența tare a noii generații Suzuki Swift Sport. De data asta, rețeta esenței japoneze a fost ușor modificată pentru a fi în ton cu notele segmentului mic, afectat de downsizing și de dorința de a avea mai mult cuplu, mai devreme.

Consumerismul ăsta ne aduce un Swift Sport cu motor turbo, cu o ținută de drum regândită și cu ceva mai multă tehnologie. Rămâne Suzuki Swift Sport aceeași mașină de esență tare, captivă într-o dimensiune de buzunar?

  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

La fel ca și versiunile mai puțin nervoase, Suzuki Swift Sport a lăsat în urmă era motoarelor atmosferice. Era și cazul, având în vedere că și rivali precum Renault Clio RS, Ford Fiesta ST și Volkswagen Polo GTI au făcut-o.

Prin urmare, noul Swift Sport se folosește acum de un motor nou, turbo, de 1.4 litri. Este deja cunoscutul motor Boosterjet de 140 de cai putere, instalat și pe Vitara sau SX4 S-Cross. Pe lângă cei patru cai putere oferiți în plus față de vechea generație, agregatul cu patru cilindri păstrează și ceva suculent pentru clienții săi: un cuplu motor generos.

Vorbim despre 230 de Nm, cu 70 mai mulți decât în cazul vechiului model, deci clar mai mult aplomb, mai multă determinare în depășiri, mai multă voioșie la plecările de pe loc. Cuplul motor se simte pe o plajă de turații cuprinsă între 2500 și 3500 de rotații.

Faptul că simți toți cei 230 de Nm la 2500 rpm și nu pe la 1500 ca în cazul rivalilor, strecoară un ușor aer nostalgic în inima celui de la volan, amintindu-i de vechiul motor aspirat, care avea nevoie de peste 3000 rpm pentru a scoate la iveală cuplul motor.

Cu o masă totală de numai 975 de kilograme, adică cu 200-300 de kilograme mai puțin decât rivalii enumerați mai sus, Suzuki Swift Sport are un pachet de resurse pe măsură. Greutatea redusă îl face să fie extrem de agil în viraje și la plecările de pe loc.

Cutia este etajată bine, destul de scurt pentru a favoriza accelerația. Timoneria este și ea scurtă și precisă. Ce-i lipsește mașinuței nebune? Un sunet ceva mai sportiv al evacuării.

Consum

Când te pregătești să alergi o mașină sportivă pe drumuri virajate din Spania, uiți de consum și de modul de exploatare normal. Cu toate acestea, am câteva date care ar putea să vă intereseze. La o rulare în regim de autostradă, cu o viteză maximă de 130 de km/h, Swift a consumat aproximativ 6.5 litri/100 de km.

Când am părăsit autostrada și am început să mă împrietenesc cu virajele și acele de păr de pe lângă Malaga, consumul a urcat până la 7.6 litri/100 de kilometri. Aceste valori nu au nici o legătură cu valoarea oficială a consumului extraurban, stabilită la 4.8 litri/100 de km. Dar nici cu condusul economic.

Valoarea medie a consumului oficial este de 5.6 litri/100 de kilometri. Pentru a vedea dacă e mult sau puțin, trebuie să mă raportez la rivali. Și avem din belșug, nu doar versiunile sportive Fiesta ST, Clio RS și Polo GTI, care oricum sunt în altă ligă datorită puterii de sub capotă. E clar că ele ar trebui să consume mai mult. Și se întâmplă asta în cazul lui Polo GTI și Clio RS. Există însă un Peugeot 208 GTI în ecuație, care consumă 5.4 litri/100 de km, deși are 208 cai putere.

Pe lista rivalilor ar mai fi un Ford Fiesta Vignale de 140 de cai putere (încă așteptăm versiunea ST-Line) cu consum de 4.5 litri și un Seat Ibiza FR de 150 de cai, care consumă doar 4.9 litri. Valoarea lui Swift Sport este mai mică doar decât cea a rivalilor Abarth 595 și Opel Corsa (are și neamțul o versiune de 150 CP).

Performanţe

Ajutat de transmisia manuală (automata este disponibilă doar în Australia), Suzuki Swift Sport poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 8.1 secunde. Pe hârtie poate părea mult, însă, în realitate, cele 8 secunde se scurg extrem de plăcut. Nu-l pot compara pe Swift Sport cu modele ca 208 GTI, Polo GTI, Fiesta ST și Clio RS la acest capitol, întrucât aceștia se află în intervalul 6-7 secunde până la 100 de km/h.

Mă raportez însă la Seat Ibiza FR care are nevoie de 7.9 secunde (are și 10 cai putere în plus) și la Abarth 595 care are nevoie de 7.8 secunde (are 5 cai putere în plus). De asemenea, Swift Sport este mai rapid decât un Opel Corsa de 150 de cai și un Ford Fiesta Vignale de 140.

Viteza maximă se oprește la 210 km/h, semn că până și racheta asta de buzunar poate ține piept unor modele prmeium care aleargă cu viteze amețitoare pe autostradă. Și tare mult mi-aș dori să văd fața celor care sunt depășiți de un Swift Sport la 200 de km/h.

Interior

O să vă mărturisesc că nu-mi place deloc culoarea roșie la interior. Ea este însă esențială pentru a sugera sportivitatea. E ca un set obligatoriu de bețișoare într-un restaurant japonez. Așadar, Swift nu putea face excepție, interiorul său fiind presărat cu tot felul de inserții roșii.

E ca un condiment neobișnuit, într-o mâncare altfel banală. Spun banală pentru că interiorul lui Swift nu este vreo dovadă de măiestrie. E cât se poate de simplu și are un aer auster. Plasticul este foarte tare și neprietenos, în orice zonă te-ai uita.

Aerul acesta este salvat de o serie de elemente din plastic de culoare roșie, apărute pe planșa de bord, pe consola centrală și pe uși. Există și cusături roșii pe volanul din piele, pe husa schimbătorului și pe scaunele sportive. Și dacă tot a venit vorba despre ele, trebuie să vă spun că oferă o susținere laterală bună. Pentru șoferii cu ceva kilograme în plus, șezutul ar putea părea ușor cam îngust din cauza acestor margini de susținere.

Volanul este și el nou și vine cu o parte inferioară turtită și plastic negru lucios. În spatele său, ceasurile de bord au primit câteva dungi roșii. Avem multe spații de depozitare generoase: în portierele față, pe consola centrală, la baza planșei de bord (pentru telefon mobil) și în torpedou.

Pe locurile din spate există loc decent la nivelul picioarelor și mai mult decât suficient la nivelul capului. Tunelul central ușor ridicat ar putea incomoda trei pasageri. În plus, bancheta aproape plată nu este una extrem de confortabilă.

Dacă aruncăm un ochi și în portbagaj vom vedea că Suzuki Swift Sport oferă o capacitate totală de 265 de litri în condiții normale. E cam puțin, în condițiile în care majoritatea rivalilor au încercat să se apropie de pragul de 300 de litri.

Am lăsat la final antifonarea, pentru că ea lasă de dorit, mai ales la viteze mari. Zgomotul de vânt este prezent în habitaclu și poate deveni deranjant la 120 de km/h.

Preţ de achiziţie

În fața rivalilor săi cu mai mulți sau mai puțini cai putere, Suzuki a avut întotdeauna avantajul prețului. Japonezii au respectat filosofia care presupune oferirea unui hot-hatch la prețuri decente. Pentru asta, Suzuki Swift Sport poate fi considerat în continuare MX-5-ul hot-hatch-urilor mici.

Vechea generație era un bilet de intrare extrem de accesibil la spectacolul hot-hatch-urilor din segmentul mic. Japonezii promit că această filosofie nu se va schimba nici în cazul noului model. Nu pot decât să-i cred pe cuvânt, întrucât prețurile pentru piața noastră nu au fost anunțate.

Modelul se va comercializa în România începând cu a doua jumătate a acestui an. Chiar dacă va exista o ușoară creștere a prețului, dată de echiparea mult mai generoasă, Suzuki Swift Sport nu ar urma să se apropie foarte tare de eticheta unor modele ca Ford Fiesta ST, Renault Clio RS, Peugeot 208 GTI sau Volkswagen Polo GTI.

Nici Ford Fiesta Vignale cu motor de 140 CP nu se anunță un chilipir. Prin urmare, singurele modele care ar urma să-i facă probleme viitorului Swift Sport în materie de preț ar fi Opel Corsa cu motorul său de 150 de cai putere (13.000 de euro) și Seat Ibiza FR, tot cu 150 de cai putere (17.400 de euro). Nu trebuie să uităm nici de Abarth 595, care costă 18.100 de euro.

Siguranţă

EuroNCAP a testat noua generație Suzuki Swift în cursul anului trecut. Regulile mai stricte de testare s-au oglindit și în punctajul modelului japonez. Acesta a obținut doar trei stele, însă, în spatele acestei note se ascunde o evoluție bună pentru protecția pasagerilor adulți. Aceasta a fost notată cu 82%. Protecția pasagerilor copii a fost ușor mai slabă cu 75%, ca și cea a pietonilor, adică 69%.

Pentru că EuroNCAP a testat versiunea care se va vinde cel mai bine în Europa, adică una fără prea multe sisteme de siguranță în standard, punctajul pentru capitolul sisteme de asistență a fost unul extrem de mic: doar 25%. Acest aspect a influențat clar evaluarea finală și acordarea celor trei stele.

Este evident că lui Suzuki Swift Sport i se atribuie acest punctaj, însă cu o mică excepție. Această versiune vine deja echipată cu o mulțime de sisteme de siguranță, care nu se găseau pe mașina testată de EuroNCAP.

Mă refer aici la asistentul insistent pentru păstrarea benzii de mers, la senzorul care detectează că mașina oscilează între benzi, la pilotul automat adaptiv și la frânarea automată de urgență.

Ţinută de drum

Chiar dacă nu se apropie de generozitatea pachetului de resurse pe care îl propun rivalii săi Ford Fiesta ST și Renault Clio RS, Suzuki Swift Sport a rămas una dintre cele mai apreciate hot-hatch-uri din segmentul mic. Și totul datorită unei ținute de drum foarte bune. Inginerii japonezi au căutat să facă din Swift Sport o mașină de zi cu zi, capabilă să alerge și pe circuit atunci când e nevoie.

În condiții normale de rulare, suspensia este destul de închegată, chiar dacă păstrează o rigiditate justificată la trecerea peste denivelări. Sub caroserie vorbim despre un nou set de amortizoare dezvoltat alături de Monroe, care permite abordarea cu ceva mai mult curaj a virajelor. Pe față avem o configurație MacPherson, iar pe spate o bară de torsiune.

Dincolo de caracterul ușor subvirator al mașinii, caracteristic modelelor sportive cu tracțiune față, Swift Sport se ține bine pe picioare în situații solicitante. Păstrează o aderență excelentă pe puntea față și îți permite să cauți noi limite.

Odată ce ai dezactivat sistemul de tracțiune, Swift Sport se transformă într-un mic descreierat, care nu se mai satură de roți scârțâite și de o joacă permanentă cu aderența în virajele strânse sau chiar pe frânare puternică. Unde mai pui că între cele două scaune față ai levierul unei clasice frâne de mână. Deci suficiente motive pentru prostii.

Direcția poate părea ușor greaie în aglomerările urbane, însă în regim sportiv ea este extrem de plăcută. Are o ușoară rezistență artificială în condiții normale de rulare, o caracteristică ușor obositoare. E ca un resort care se grăbește să revină obsesiv la poziția inițială.

Vizibilitate

Suzuki Swift Sport nu pune mari probleme de vizibilitate. Luneta, chiar dacă nu este fantastic de mare, este croită corect. Montanții au și ei dimensiuni decente, iar cel stânga față nu incomodează foarte tare în viraje. Oglinzile sunt generoase și se achită bine de vizbilitatea posterioară.

Tehnologie

Suzuki și-a propus să le ofere clienților lui Swift Sport tot confortul pe care îl găsesc într-o mașină de clasă mică. Inclusiv siguranța uneia, după cum cred că v-a demonstrat multitudinea de sisteme de siguranță amintite mai sus.

Alături de ceasurile de bord cu inserții roșii avem un computer de bord care indică acum și presiunea din turbină și temperatura uleiului. De asemenea, în centrul planșei de bord există un ecran de 7 inch, cu deja cunoscutul sistem multimedia Suzuki. L-am mai lăudat și altă dată, îl mai laud și acum. Este ușor de folosit, cu o grafică decentă și un senzor tactil destul de bun. Navigația s-a mișcat și ea destul de bine pe drumurile din Spania și a oferit indicații prețioase.

Pe lista de dotări am mai găsit scaune față încălzite, faruri automate, o cameră de marșarier cu o calitate foarte slabă a imaginii, un sistem audio cu patru boxe și două tweetere, lumini LED diurne, conexiune Bluetooth, suport AUX și USB, precum și climatizare automată

Design

Sunt câteva detalii care ne sugerează că avem în față un Suzuki Swift Sport. Și, spre deosebire de celelalte teste, o să încep cu partea posterioară. Difuzorul spate, care înglobează cele două țevi de eșapament cromate, îți dă impresia că mașina asta se umflă în pene și este extrem de bine plantată pe șosea. Ajută aici și lățimea mai mare cu 4 centimetri, față de vechea generație.

Pasajele roților sunt și ele ceva mai pronunțate, iar profilul este dominat de un set de praguri și de jantele cu o dimensiune de 17 inch și un finisaj în două tonuri de culoare.

Partea frontală vine cu o grilă de tip fagure ușor redesenată, cu un spoiler nou și cu o buză pentru acesta, dar și cu o mulțime de elemente din plastic negru, a cărui textură imita fibra de carbon. Dar, bineînțeles, nu e fibră de carbon.

Prezența celor 140 de cai putere sub capotă poate fi sugerată și de culoarea de caroserie Champion Yellow, preluată de pe mașinile de raliu și disponibilă exclusiv pe Suzuki Swift Sport. Dacă nu vă place aceasta, puteți alege între celelalte șase culori de caroserie care se găsesc și pe un Swift standard.

Nu ne-a placut

  • Plasticul regăsit la interior
  • Sunetul evacuării
Date tehnice - Suzuki Swift 1.4 Benzina Turbo (Boosterjet) 140CP 4x2 Man6 Sport
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1373
Lungime mm
3890
Putere maxima CP (rpm)
140 (5500)
Latime mm
1735
Cuplu maxim Nm (rpm)
230 (2500)
Inaltime mm
1495
Viteza maxima km/h
210
Greutate kg
970
Acceleratie 0-100 km/h s
8.1
Ampatament mm
2450
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
37
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
265
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Suzuki Swift

Ultimele teste

Comentarii (25)

  • someone
    o masina cu adevarat de clasa mica, o masina excelenta de oras, si datorita motorului, greutatii scazute si a celorlalte artificii tehnice , trebuie sa fie foaaarte distractiva.
    avand in vedere clasa si pretul , plasticul si interiorul nu trebuie un minus.
    aici trebuie apreciate doar partile pozitive.
    si acum lasam pe Kiro sa preia cuvantul ;)
    18 3
  • Super masina.
    De ce ati pus 4x2 ? Exista si swift sport 4x4 ?

    Tinand cont ca e stock e bestiala, dar ma enerveaza faptul ca mai nou toata lumea isi modifica masinile actuale care sunt turbo (diesel sau benzina) si uite asa depasesc , ca performante un swift sport cu, care trebuia sa lasi in urma pe cei cu un polo 1.9tdi, golf 1.9tdi, etc. Parca isi pierde din esenta cand vezi cate un "sleeper" ca te lasa in urma.
    8 5
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • @someone: :-) OK, uite că iau cuvîntul, deși înainte de-a da și eu o tură cu noua montură SSS 1.4 *turbată* multe chestii concrete nu prea am de spus.
    Merg totuși unele comparații ...semi-practice din partea unui (încă) posesor de Swift Sport 1.6 *aspirat* - 136 CP și tot 5 uși, btw.
    Unul f. mulțumit de altfel după +70.000 km de absența oricăror probleme mecano-electronice ori zgomote parazite (fiabilitate încurajatoare și pt viitorii posesori de 1.4 Boosterjet), deși - repet - portbagaju-i minuscul, garda la sol idem, iar talonul pneurilor pe 17 țoli mult prea jos pentru linii de tramvai, crater-n asfalt etc.

    Nici consumul mediu - valabil 100%, fiind calculat pe termen lung - nu-i deloc mare raportat la prestații, în cazul meu fiind un pic sub media de pe Spritmonitor.de (7,55 l/100 km.) deși nu-l menajez pe biban (nu rîdeți, că asta-i traducerea cuvințelului Suzuki - biban. :-))

    Să nu uit însă o hibă realmente deranjantă, fiindcă înclin să cred că va rămîne nerezolvată și la noua generație - inexistența pneurilor în versiune de iarnă (nu doar la noi ci și-n Vest), chestie care obligă la roți pe 16 timp de 5 luni din 12.

    ...Na că m-am întins prea mult și mai am alte treburi decît cârcoteala pe AM- revin însă imediat, că-i interesant subiectul - ca și testul lui Bogdan, f. la obiect scris pentru o primă luare de contact cu mașina.
    31 3
  • kim_vl
    Arata foarte bine si in realitate masina (varianta non-sport). Am vazut zilele astea una albastru-turcoaz prin oras si mi s-a lungit gatul dupa ea. Pare foarte lata in spate (nu stiu daca si ecartamentul spate e mare); iti da impresia de stabilitate.
    Nu stiu ce sa fac insa: as vrea si automata, as vrea si 4x4, as vrea si boosterjet-ul...Ce sa aleg mai intai, sau la ce sa renunt ?
    12 1
  • @kim_vl: Boosterjet-ul 1.0 (112 C P) merge comandat și cu automata Aisin la noi, dar versiunea 4x4 vine exclusiv cu aspiratul 1.25 (90 CP - f. economic și nu tocmai anemic, dar cam fără zvîc în ture joase.)

    Revenind însă la SSS-urile noastre, pot confirma că pneurile-s în același format și la ăsta nou (195/45 R 17) și implicit rămîne cum am stabilit. :-) De-ar fi fost doar un pic altfel (205/45 R17 - v. Fabia etc.), cele de iarnă n-ar fi trebuit căutate taman în Japonia - piață pe care se vinde de altfel și versiunea 1.4 automată, pe lîngă cea australiană.
    (n.b.: Pățit fiind, vă zic că și cele de vară-s f. scumpe - Conti la vreo 600 lei bucata, că Michelin nici nu le are-n ofertă - mai bine...:-P)

    Așaa... ca design, la o evaluare pur ochiometrică, noul îmi pare sub fostul. Sînt subiectiv, clar, dar nu fiindcă-l am eu zic asta - liniile-mi par mai simple / pure și intersecțiile lor mai *curate* decît ale actualului, care nu-i totuși un rateu cu fața aia de Baby-Jag și alte gonfleuri.

    Oricum, galbenul ăsta nu-l prea ajută - o fi el vesel/vizibil, dar scoate-n evidență nu chiar plăcut liniile superioare ale ușilor. Comparați cu un gri închis (sau chiar albastru) și-o să fiți de aceeași părere.

    Plusul lui notabil îmi pare spațiul interior majorat, dar și portbagajul de 265 l (cu cca 20% mai mare ca al fostului, fără ca lungimea mașinii să crească notabil - are 3,89 acum parcă.)
    Despre motorișcă-prețuri-performanțe-dezirabilitate etc - în episodul aviator.
    25 3
  • Din cauza greutatii reduse probabil ca este foarte funny intr-adevar la condus . Dar eu unul nu ma pot obisnui deloc cu noul design al Swift-ului, fie el si acest Sport. Celelalte modele de la Suzuki (auto) nu mi-au placut oricum niciodata dar Swift-ul precedent intotdeauna intorceam capul dupa el , avea/are ceva masculin si sportiv in liniile acelea totusi foarte compacte. Dar asta , nu stiu poate am eu o problema , arata a ...bomboana !? Parca e prea "indulcit " (ca daca zic "efeminizat" se supara iar unii pe mine ) ca de altfel si alte modele recente de la Suzuki. Uite , ca si comparatie , ma uit la poza din semnatura lui KIROTRACTOR , ca presupun ca acolo e tot un SSS si mai e si de aceeas culoare - intelegeti ce vreau sa spun ? Care arata mai SPORT ? Apropos @Kirotractor, tu ce spui despre design , ca esti "direct afectat" ca sa spun asa , adica inteleg ca ai versiunea precedenta ? Revenind la masina/jucarie , cu "austeritatea" din interior m-as impaca , mai ales daca vine cu un pret mai scazut decat la concurenta, fiindca oricum da bine pt. o masina sport si chiar nu arata rau acele insertii rosii (cu toate ca eu cred ca mergeau mai bine pe albastru ). P.S. : chiar asa ( cum intreba si S ) , de ce apare acel 4x2, oare o sa apara SSS 4x4 ? Stiu ca este Swift 4x4 in prezent dar parca nu este Sport.
    9 2
  • OK @ Kirotractor ,vad ca intre timp ai scris deja despre design.
    3 1
  • @pipo: Da, scrisesem deja cam pe aceeași lungime de undă... negativă, dar nu la modul absolut ci doar comparativ cu precedenta generație (btw, al meu nu-i gălbior ca versiunea specială S-Concept din avatarul de-aici, ci gri închis metalizat.)
    Și inserțiile *fake-carbon* ale noului îmi par cumva infantile (gen tuning ieftin), dar altora s-ar putea să le placă.

    Să trecem la motor însă. Nu-i o alegere rea, chiar dacă unii -
    inclusiv eu - regretă cedarea japilor la ispita trendului Turbo. Mai merită precizat că setările lui NU-s totuși identice cu ale Boosterjet-ului 1.4 similar de pe Vitara S/SX-Cross -- unde are un cuplu cu 10 Nm mai mic, dar și o *zonă roșie* pornind de la 6.000 rpm (6.250 aici.)

    Pentru cei comozi e clar preferabil cuplul mai mare și mai *de jos*, dar cred că un SSS cu CV manuală nu ar fi din start alegerea optimă pentru ei. (n.b.: *vechiul* devine realmente dinamic abia de pe la 4.000 rpm și nu 3.000, dar schimbarea rapoartelor e o plăcere.)

    Cît despre performanțe, am mai zis p-aici că Suzuki sînt cam timizi (pesimiști?) cu cifrele oficial comunicate. Și-al meu plafonează deci (efectiv și exact măsurat - nu în România, dar fără vînt și pe tronson perfect plat) la 204 km/h și nu 195, iar suta o prinde-n fix 7,82 s (și nu 8,7 s cum scrie-n prospect.)
    Cu pasager la bord și juma de rezervor, dar abia după +30K km rulați - se pare că ăsta-i de fapt rodajul necesar japonezelor. În fine, după gătarea garanției e posibil s-o mai cipuiesc o țîră. ;-)

    Revenind la noul model, ceața-i cam groasă apropo de performanțele reale, circulînd diverse zvonuri despre rapoartele mai scurte ale transmisiei versiunilor pt Australia, lansate acolo din ianuarie (unde accelerația 0-100 efectiv măsurată a fost de 7,42 s pt CV manuală și 7,01 s pt automată!)

    Din informațiile pe care le am deocamdată, se pare că nu ăsta-i motivul, ci pur si simplu raportul putere/greutate de cca 7 kg/CP, dar și tracțiunea mai bine strunită la start a variantei automatice (care - atenție - după Suzuki ar cîntări 970 kg, manuala coborînd chiar la 945 kg...)

    ...Nu prea înțeleg așadar cele 975 kg apărute aici (dar nu numai) pt *manuală*, însă voi reveni și la asta (n.b.: a mea trage 1.165 kg - tot fără șofer și pe un cîntar de fost CAP :-) dar cred că-i mai bine de aflat decît... nimicul sunînd a vid din absolut toate publicațiile/site-urile auto.)
    24 3
  • Erată: 1.065 kg e *kerb weight*-ul măsurat al vechii generații, nu 1.165.
    13 2
  • da' dimenisiunile alea la jante + caucioace sunt batute'n cuie? Tre' sa existe cateva alternative bune (ca numar) trecute in cartea tehnica. Si apoi un set de jante+ anvelope de vara si unul , separat, de iarna. Scurt, concis, rapid, schimbam si atmosfera

    zic si io

    a, da...masina. Buna daca esti singur plus ...ea.
    6 3
  • si daca te depaseste un 1.9 TDI, ce? Am depasit un SQ7 cu un Up dar nu mi-am dat singur o mendalie de aur si nici cel cu Audi nu s-a sinucis de imaginata rusine.

    Masina o iei pt tine, nu pt altii...si in nici un caz sa le arati altora cine-i bossu.
    13 3
  • kim_vl
    Din brosura de Australia:
    - la Dimensiuni avem ecartament fata = ecartament spate = 1510 mm pt. 195/45R17
    - la Roti avem: 195/50R17 (!)
    - la Masa avem: kerb weight 970 kg MT si 990 kg AT
    - la Consum avem: MT=AT= 6.1% (banuiesc ca mediu)
    10 1
  • Marius: Un a6 3.0 si nu intra turbo . Se aprinde motorasi si bujile Raspunde
  • Eu am un Swift din 2006 de 1.3 si 92 cp. Masina este foarte rapida pentru motorul ei.....iar despre noul SSS pot spune ca cele 8 secunde pana la 100 km/h.....sunt cam multe. In realitate am vazut in ceva filmulete pe youtube ca se infige mai bine; ca sa nu mai zic ca dupa 100 km/h trage bine
    Am vazut ca in Anglia o sa fie 17 000 lire.
    Sa fiu sincer, ma asteptam ca din 1.4 ala sa scoata vreo 160 cai ca sa poti lasa in urma turbo-diesel-urile de 2 litri care acum se invart pe la 180 cai si 400 NM....ca doar de aia iti iei SSS
    5 2
  • rapida si cam atat....sariti pe mine si spuneti-mi ca nu exista masina mai buna ca asta....cam asa functioneaza lucrurile pe aici, chiar daca critici o Dacie sau un Mercedes. acum cateva zile tocmai ce am aflat ca Citroen-ul in general este o masina mult mai confortabila decat un Audi sau un BMW...deci...TOTUL ESTE POSIBIL!:)))
    4 15
  • Adevarul este ca e destul de zgomotoasa (ma refer la Swiftul din 2006) si obositoare la drum lung; cred ca este ceva specific masinilor din clasa mini/mica. Totusi, la interior este spatiu mai bun decat un Clio din 2006 dar Clio e mai bine antifonat si suspensii mai confortabile....etc
    Sa nu mai batem campii....mie imi place noul SSS.....
    6 1
  • @vianu: 195/50 R16 e formatul omologat pt pneuri iarnă, deși diametrul total e mai mic decît 195/45 R17 și arată cam nașpa pe mașină - dar nu mai intru-n multe detalii că pe urmă o să-mi ziceți Bibanu :-) (jantele-prinderile 5x114,3 mm sînt diferite de ale Swift-ului *normal* pe 16 cu 4 prezoane, au și alt ET etc.)

    @kim_vl: Datele pomenite de mine sînt de pe performancedrive.au - unde-i și testul mașinii, concis dar informativ, cu multiple măsurători efective.
    Consumul mediu publicat la Antipozi (într-adevăr 6,1 l/100 km = 141 g CO2/km) nu se pupă cu ăsta UE (5,6 l = 125 g CO2) din cauza ciclului de omologare diferit d-acolo - unul mai onest oricum ca-n Europa.

    În UK costă 17.999 lire (:-P), Franța - 20.700 euro, Italia cam la fel (dar cu promoție de lansare la 18K euro). Cam mare saltu-n sus după mine, dac-ar costa la fel și la noi - că-n Vest prețul de listă al MK3-ului era oricum măricel (18-19.000 euro.) Echiparea e-n orice caz completă.

    @f: Cum zicea și @S, mașina n-o iei pt dueluri cu alții (mai ales SSS-ul, deloc *dragster* pt liniuțe dar greu de prins pe serpentine de altele mult mai forțoase.)
    În rest ai dreptate cu Swift-ul MK2 (2006) - altă rasă oricum comparativ cu MK3 și-n varianta Sport 125 CP, mai mică/săltăreață pe onduleuri dar și mai instabilă de spate-n virajele strînse.

    Concluzia mea (provizorie): nu-i rău deloc MK4 ăsta, dar rămîn la SSS-ul meu 1.6 - nu mult, vreo 10 ani cred. :-)
    22 3
  • ms Kiro

    anyway, daca tii cu tot dinadinsu, cu niste distantiere potrivite te poti juca cu orice janta si orice distante intre prezoane doresti.
    6 3
  • @vianu: Pentru puțin.

    Cît despre distanțiere, nu le mai prizez din agitatele-mi tinereți - îmbolnăvesc articulațiile, crede-mă (ale mașinii, că reumatismul meu are alte cauze, moto-conexe.)
    Unora le place însă jazz-ul / look-ul și bagă mare p-un ecartament și mai mare (ex. frate-miu, cu jante Alfa pe 18 la un Fiat Bravo 2008.) E mai frumos/stabi ce-i dreptl, dar vizitează cam des servisul.
    18 3
  • kim_vl
    @Kiro
    Cunosc foarte bine 1.2-ul pt. ca am un Ignis 2017 AllGrip si sunt foarte multumit. In oras eu scot 6-7%, dar afara merg cu 4.5% (unii au scos si 4.2%), masina full. Daca avea si cutie automata era masina perfecta pt. mine.
    9 2
  • @Kirotractor

    Mulțumesc pentru aprecieri și pentru implicare. Mă bucur că avem printre noi oameni atât de pasionați care își cunosc atât de bine mașina. Sincer, din contactul pe care l-am avut cu mașina în Spania, pot să-i reproșez doar sunetul și interiorul anost. În rest, e foarte fun și nu cred că au stricat-o. Chiar dacă designul pare puțin ciudat la început.


    Mulțumesc @kim_vl pt că ai lămurit și treaba cu kilogramele. Acelea sunt cifrele comunicate de Suzuki.
    12 0
  • @bogdanm: Plăcerea-i de partea mea să *bîrfesc* cu alți pasionați pe cel mai comentat site auto - motivat popular prin calitatea relatării testelor, chiar dacă nu-i perfect nici el.
    Iar mașinile ar trebui să ni le cunoaștem mai bine, că doar petrecem cu ele în traficul ăsta dement mai mult timp decît cu nevestele. :-)

    Ontopic, te cred că nu-i deloc un regres noul SSS și doar nostalgia *bombinetelor* clasice/aspirate mă face să fiu partizanul fostei generații. Plus rezervele apropo de inflația sistemelor de asistare-n conducere din ultima vreme, cărora eu cel puțin nu le văd rostul în segmentul ăsta.
    Aș prefera deci să existe opțiunea unei variante mai puțin hiper-echipate - și clar mai ieftine.
    19 2
  • de cand asteptam testul asta...credeam ca nu mai vine

    f. interesanta masina, dar cred ca voi alege versiunea non-sport, 1.0 Aut. in cele din urma - e suficient pt mine. SSS ma interesa doar asa, ca termen de comparatie cu Boosterjetul 1.0

    @kim_vl: da, are ecartament lat, nu e doar o impresie vizuala 153cm fata si spate gasisem eu pe auto-data.net. Ma refer la versiunile normale, nu la SSS

    @f: de ce spui ca toate masinile mini-mici sunt obositoare la drum lung? Cred ca asta era valabil prin anii 90, dar acum...??!! Mi-ar prinde bine niste lamuriri pe tema asta pt ca vreau sa trec la o masina mai mica decat compacta din prezent, dar drumuri lungi fac totusi des.

    @kiro: multumesc pt completarile tale, mereu binevenite, iar daca poti insira 2-3 cuvinte lamuritoare din experienta ta generala (nu doar cu SSS-ul) la intrebarea de mai sus, adresata lui @f, ti-as ramane recunoscator.
    6 1
  • Dany: LaCiti km se schimba distributia la pegeot partener 2l hdi Raspunde
  • @718: Pe scurt, MK3-ul *meu* nu mă deranjează, fiind zgomotos doar cînd motoru-i în sarcină (reprize / accelerații), dar și atunci nu vibrează și sună plăcut (repet, pt mine, că alții veniți de pe A8/S-Klasse ar putea strîmba din nas.)
    ...Nu trebuie uitat însă că cei 136 CP *aspirați* sînt produși la 6.900 rpm (și trage pînă la 7.500.)

    Ceva mai... pe lung, :-) ADAC (sursă de încredere) indică 73 dBA zgomot interior la 130 km/h - valoare nu tocmai grozavă, dar normală pt. segmentul mic (comparativ, actualul 1.0 Boosterjet e mai silențios - 71 dBA la aceeași viteză de autostradă.)

    Un pic tot trebuie s-o mai lungesc însă, fiindcă puțini știu că fiecare salt de numai 3 dBA înseamnă o dublare a intensității / energiei undelor sonore.

    Cu atît mai surprinzătoare apare deci valoarea de 67 dbA (!!!) măsurată de ADAC în interiorul unei Dacia Logan MCV TCe 90 LPG Start&Stop... adică la fel ca într-un Golf-7. Sau Audi A3. :-)))
    ...Asta doar așa, ca primă abordare a unei viitoare cârcoteli pe veșnica temă *premium - mangleală pe față ori calitate reală?*.
    16 2
  • Oricat ar fi de fiabila, performanta sau fasneata, masina asta e urata rau, dar rau de tot.
    0 9
  • vasilisix4
    Madal, arata-ne si o poza de-a ta!
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru