Drivetest Volkswagen Touareg facelift (2014-2018)

3.0 Diesel Turbo (TDI) 262CP 4x4 Aut8 Supreme Plus
Volkswagen Touareg facelift (2014-2018) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 07.08.2015
La graniță

Volkswagen Touareg a primit un facelift anul trecut, iar noi l-am testat la vremea respectivă în varianta 3.0 TDI. Vara lui 2015 ne-a găsit tot într-un Touareg facelift, tot cu motorizarea 3.0 V6 TDI, dar în versiunea de echipare Supreme și împodobit cu multe accesorii din gama R-Line.

Rezultatul este un model care provine dintr-o marcă de volum, dar care prezintă dotări și materiale demne de segmentul premium. Prețul acestuia este pe măsură, exemplarul testat costând suficient de mult încât să treacă de pragul de intrare în gamele Audi Q7, BMW X5 și Mercedes-Benz GLE (fost ML).

În aceste condiții, am plecat la drum cu întrebarea rostului echipării unui Touareg cu atât de multe dotări încât să-i urce prețul la nivelul unui model premium în raport cu achiziția unei propuneri direct din acel segment. La sfârșitul zilei, Touareg ne-a oferit un răspuns parțial: face tot ce fac și modelele premium și vine cu aproape aceleași dotări și îți permite să faci mai multe pe teren accidentat, dar nu iese în evidență la fel de puternic. Partea bună e că Volkswagen ar putea folosi acest ultim aparent dezavantaj în favoarea sa într-o epocă în care nimeni nu mai vrea să iasă în evidență epatând.

Volkswagen Touareg facelift (2014-2018)
3.0 Diesel Turbo (TDI) 262CP 4x4 Aut8 Supreme Plus

  • Pret de pornire 42.129 €
  • Pret model testat 71.720 €
  • Taxa auto O €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Dacă îți cumperi un Volkswagen Touareg și nu ești interesat de varianta hibridă, înseamnă că vei cumpăra unul cu un V6 TDI. Din moment ce tot îți cumperi o mașină nouă, noi îți recomandăm să alegi varianta de 262 CP și 580 Nm, cea testată de noi.

Cutia automată cu opt trepte este standard, la fel și tracțiunea integrală, deci e imposibil să greșești când îți configurezi mașina. Rezultatul este un tren de propulsie care merge la fel de bine ca unul din segmentul premium. Explicația nu este greu de intuit, pentru că Touareg are componente comune (motor și transmisie) cu prietenii de concern de la Audi. Transmisia este comună și cu cea folosită de BMW X5 și Jeep Grand Cherokee, iar când patru mărci de acest tip folosesc o transmisie automată de la același furnizori, poți să fii sigur că alegerea e una inspirată.

Motorul V6 TDI este bine antifonat și se aude plăcut atunci când acul turometrului merge înspre zona roșie a scării gradate. Chiar dacă Touareg nu câștigă bătălia cifrelor, SUV-ul Volkswagen duce o luptă pe cinste, detronând la diferite capitole BMW X5 xDrive30d, Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Jeep Grand Cherokee, Mercedes-Benz GLE 350d și toate modelele de volum cu care este comparabil.

Lider în materie de cifre este noul Audi Q7 3.0 TDI, cu 272 CP și 600 Nm, dar și acesta este surclasat la cuplu maxim de competitorul direct de la Mercedes-Benz, care se mândrește cu cel mai mare moment motor din segment.

În ciuda faptului că nu are cele mai bune cifre la capitolele cai putere și cuplu maxim, Touareg vine cu un tren de propulsie demn de segmentul premium și care merită punctajul maxim la acest capitol.

Consum

Volkswagen anunță un consum mixt de 6.6 litri la sută pentru varianta V6 TDI 3.0 de 262 CP a lui Touareg. Valoarea este bună pentru un model de asemenea gabarit, dar nu este cea mai mică din segment.

Membrii tripletei premium din Germania, adică Audi Q7 3.0 TDI, BMW X5 xDrive30d și Mercedes-Benz GLE 350d, stau ceva mai bine la acest capitol. Pe lângă aceștia, dar cu ceva mai puțini cai putere sub capotă, se strecoară și Volvo XC90, care anunță un consum mixt de 5.8 litri la sută într-o variantă de motorizare comparabilă.

Între timp, competitorii mai accesibili ai lui Touareg, anume Jeep Grand Cherokee și Hyundai Grand Santa Fe, vin cu valori de peste șapte litri la sută atunci când vine vorba de consum mixt.

În cadrul testului nostru, Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI a obținut un consum urban de 12.5 litri la sută, realizat într-un ritm obișnuit în traficul Capitalei. Cu orașul gol, consumul scade la 8.6 litri la sută. În regim extraurban, consumul înregistrat a fost situat între 7.7 și 8.5 litri la sută, în funcție de tempo-ul abordat. Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a opta, turometrul afișează 2.000 rpm și consumul s-a stabilizat la 9.2 litri lVolka sută.

Rezervorul mare din dotare, de 85 de litri, asigură o autonomie mare, care poate să treacă de 1.000 de kilometri dacă rulați în regim economic în mediul extraurban. Dacă circulați în ritmul traficului, autonomia totală afișată este tot ridicată, de peste 800 de kilometri.

Performanţe

Touareg V6 TDI face sprintul de la 0 la 100 de km/h în 7.3 secunde, fiind mult mai rapid decât orice rival din segmentul de volum și egalând timpii variantei echivalente din gama Porsche Cayenne. În raport cu modelele din segmentul premium, Touareg nu mai este la fel de rapid, fiind depășit de tripleta Q7, X5 și GLE, în ordinea în care au fost enumerate.

Chiar dacă nu este cel mai rapid la plecarea de pe loc, Touareg impresionează în materie de reprize, cutia automată cu opt trepte fiind produsă de același furnizor folosit de Audi și BMW, nemții de la ZF. De remarcat faptul că Touareg V6 TDI are un cuplu maxim și o putere mai mare decât X5-ul echivalent și că îl depășește și pe GLE 3.0 diesel la capitolul putere. Nu mai vorbim la rivalii săi din segmentul de volum, aflați mult mai jos la acest capitol.

Interior

Clasic și sobru. Două cuvinte care pot descrie lejer interiorul acestui model. Chiar și după facelift, Touareg rămâne un model care nu face excese la interior. Touareg rămâne o mașină cu un interior simplu până și dacă alegi o configurație cu două tipuri de piele și montezi ornamente din gama R-Line.

La sfârșitul zilei, este un upgrade ușor de digerat de la un Passat sau de la oricare alt model Volkswagen, dar încă este departe de ceea ce găsim la bordul unui X5, Q7 sau GLE. Asta și pentru că Touareg are un preț de pornire semnificativ mai mic în varianta de bază în comparație cu variantele entry în gamele respective.

Există părți foarte bună când vine vorba de simplitate. Interiorul lui Touareg aduce punctaj maxim în materie de ergonomie, toate comenzile fiind unde te aștepți să fie, iar utilizarea lor este intuitivă. Ceasurile de bord sunt clare, ușor de citit și nu îți obosesc ochii, iar ecranul multimedia este amplasat corect și ușor lizibil. Fără artificii, fără spectacole.

Interiorul lui Touareg este și spațios, având loc la bord pentru cinci pasageri și bagaje din plin. Portbagajul are 580 de litri, ceva mai puțin decât au ceilalți rivali din segment, dar măcar zona de încărcare este mare și joasă, deci nu trebuie să te chinui să-ți ridici cumpărăturile prea sus. Dacă ai ceva mare de cărat, rabatarea scaunelor din spate este electrică și te scutește de un efort, la fel cum este și operarea hayonului, un lucru deja obișnuit în acest segment.

Scaunele lui Touareg sunt confortabile și au o multitudine de reglaje electrice, care te ajută să îți găsești rapid o poziție bună la volan. Confortul pasagerilor este și el ridicat, bancheta spate fiind confortabilă la rândul său. Tot ce îi lipsește lui Touareg ca să se lupte cu ”băieții mari” ai segmentului sunt câteva minusuri la departamentul materiale și finisaje, plus un strop de design. Altfel spus, un mic efort în această direcție i-ar face pe cei de la Volkswagen să le dea emoții serioase celor trei mărci premium din Germania.

Preţ de achiziţie

Intrarea în gama Volkswagen Touareg se face cu minim 42.100 de euro. Motorizarea testată de noi, pe care v-o și recomandăm, pleacă de la 49.100 de euro cu TVA inclus. Echiparea Supreme, de la care s-a pornit în configurarea exemplarului testat de noi, pornește de la 60.000 de euro. La această valoare depășim prețul de listă al unui Toyota Land Cruiser cu motor diesel de trei litri și cutie automată, și același lucru se întâmplă și în cazul unui Jeep Grand Cherokee echivalent. În mod interesant, varianta 3.0 diesel de 262 CP a lui Touareg este mai ieftină decât un Hyundai Grand Santa Fe în singura echipare disponibilă la noi în țară.

Exemplarul testat de noi a avut un preț de vânzare de 71.700 de euro cu toate taxele incluse, în urma configurării cu opționale de aproximativ 11.000 de euro. Acest preț îl aduce pe Touareg la o sumă cu care îți poți cumpăra liniștit un Audi Q7, BMW X5 sau Mercedes-Benz GLE cu motorizarea comparabilă, adică un diesel de 3.0 litri și cu transmisie automată în fiecare caz. În situația asta, clientul trebuie să se întrebe dacă își dorește un model premium cu o listă de opționale scurtă față de standard sau un model de volum cu motorizare comparabilă și cu multe dotări. În cazul în care îți place să faci și puțin off-road, că doar de-aia ai suspensie pneumatică și unele dintre cele mai bune unghiuri de atac și de degajare dintre modelele de peste 200 CP din segment, răspunsul este destul de clar în favoarea lui Touareg. 

Dacă te interesează mai mult sigla purtată de mașina ta, nu vrei să ieși decât din când în când în off-road, vrei ceva mai multă sportivitate de la un SUV sau dorești să ieși în evidență pe șosea sau să fii excentric, Volkswage Touareg nu este pentru tine.

P.S. Gama Volkswagen Touareg încă oferă o motorizare diesel V8, lucru regăsit doar în oferta Porsche Cayenne, iar prețul unui Touareg 4.2 TDI de 340 CP este de 59.975 de euro

Siguranţă

Vokswagen Toureg nu a mai fost testat de EuroNCAP din 2004, când era la prima generație. A obținut cinci stele de siguranță atunci, dar regulile organizației au devenit mai stricte între timp. Chiar și așa, noul model ar trebui să obțină cinci stele, pentru că reprezintă o investiție prea mare pentru ca Volkswagen să nu-l fi făcut sigur în caz de impact. E, până la urmă, alături de Phaeton, vârful tehnologiei mărcii-simbol a Grupului cu același nume.

Pe lângă suita deja așteptată de airbaguri, care include, opțional, chiar și airbaguri laterale și cortină pentru pasagerii din spate, Touareg vine cu multe sisteme de siguranță pasivă: pilot automat adaptiv, asistență la frânarea de urgență cu funcție de evitare a accidentelor urbane, avertizare la părăsirea benzii și senzor de supraveghere a unghiului mort. Lucruri oferite și de omologii premium ai lui Touareg.

Ţinută de drum

Volkswagen Touareg a fost, încă înainte de facelift, o mașină confortabilă. Lucrurile nu s-au schimbat la restilizare, modelul plusând cu ceva rafinament la absorbirea gropilor. Suspensia pneumatică face toată treaba, dar modelul german se bucură și de o gardă la sol generoasă și de unghiuri de atac și de degajare suficient de mari încât să-l facă abil de off-road.

Singura limitare a lui Touareg pe off-road ar fi anvelopele, care în versiunea testată de noi erau concepută pentru asfalt. Acestea permit rularea la viteze mari pe autostradă, un consum scăzut și aderență bună, dar te trădează dacă te prinde ploaia când ești pe munte și solul se transformă în noroi. 

Pe modurile de rulare Normal și Comfort, Touareg are un ușor ruliu în viraje, după cum este de așteptat de la o mașină atât de mare și de înaltă. La cuplarea modului Sport, direcția devine mai fermă și suspensia la fel. Chiar și atunci, direcția nu excelează prin feedback, fiind doar ceva mai "tare", în timp ce suspensia nu se apropie de cea a unui X5, de exemplu, dar face o treabă onorabilă pe virajele abordate într-un tempo ridicat. Vestea bună cu direcția este că este ușor de manevrat la viteze mici, având o asistență puternică, ceea ce îl face pe Touareg plăcut prin oraș și prin locuri unde este necesară manevrarea desă a volanului la viteze reduse.

Vizibilitate

La fel ca orice model din acest segment, Volkswagen Touareg este o mașină mare și înaltă. Pentru că nu trădează niciun element funcțional pe altarul design-ului și nu are vreo ambiție de "siluetă de coupe" sau ceva de acest gen, Touareg are o suprafață vitrată mare și generoasă. Până și montanții spate masivi sunt bine proporționați, la fel cum este cazul oglinzilor laterale. Parbrizul nu este foarte înclinat, iar luneta are dimensiuni rezonaible. În plus, ai senzori de parcare și cameră video de marșarier.

Ca de obicei, montantul parbrizului de pe partea șoferului este gros și te încurcă ocazional la virajele strânse la stânga. Fără camera video de marșarier și senzorii de parcare, modelul ar fi o provocare de parcat, pentru că nu-ți dai seama exact unde se termină caroseria.

Tehnologie

Touareg are tot ce-ți trebuie într-un SUV la capitolul tehnologie. De la faruri adaptive, până la hayonul acționat electric și deschiderea fără cheie a ușilor, mașina are dotări pe măsura prețului său.

În funcție de echipare, Touareg poate fi comandat cu o funcție care programează încălzirea și ventilația de la distanță. Pe lista dotărilor mai trecem și sistemul multimedia cu design clasic, dar cu o mulțime de conexiuni, proiectat pe un ecran tactil de 8 inch, care are o grafică de acum 10-15 ani, dar își face treaba ca la carte.

Apreciem în mod special sistemul de camere video care simulează vederea mașinii de sus, pentru o vizibilitate la 360 de grade. Pe viitor, așteptăm o nouă  grafică a unității multimedia a lui Touareg, ceasurile de bord digitale preluate de la frații de concern de la Audi și poate noi artificii tehnologice.

Design

Volkswagen Touareg a fost, încă de la prima generație, o mașină impozantă. La cât de mare este (mai lungă și mai lată decât un Land Cruiser, de exemplu), Volkswagen avea nevoie de niște magicieni pe post de designeri ca să facă această mașină să pară mică. Nu s-a ocupat nimeni de acest aspect, dar faptul că este mai scundă decât Land Cruiser o face, totuși, să nu pară o monstruozitate a șoselelor.

Odată cu facelift-ul, Touareg a primit mai multe modificări stilistice, printre care și adăugarea unei opțiuni LED în blocurile optice frontale. Chiar și așa, mașina poate să se ascundă foarte ușor într-o parcare între mai multe SUV-uri din segment, în special dacă nu alegeți o culoare excentrică. Altfel spus, pentru anonimat, un Touareg negru sau gri este rețeta perfectă. Dacă vrei să ieși în evidență, dar nu prea mult, îți configurezi un Touareg cu accesoriile exterioare din gama R-Line, îl comanzi pe albastru și îți montezi și jantele de 19 inch model "Salvador". Problemă rezolvată.

Nu ne-a placut

  • Design prea clasic în varianta standard
  • Feedback direcție în mod Sport
  • Ruliu în mod Comfort
  • Preț variantă echipare și versiune testată
Date tehnice - Volkswagen Touareg facelift (2014-2018) 3.0 Diesel Turbo (TDI) 262CP 4x4 Aut8 Supreme Plus
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2967
Lungime mm
4801
Putere maxima CP (rpm)
262 (3800)
Latime mm
1940
Cuplu maxim Nm (rpm)
580 (1750)
Inaltime mm
1709
Viteza maxima km/h
225
Greutate kg
2185
Acceleratie 0-100 km/h s
7.3
Ampatament mm
2893
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
85
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
580
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Touareg facelift (2014-2018)

Ultimele teste

Comentarii (13)

  • De ce faceti acelasi test, cu aceeasi masina, cu aceeasi motorizare , doar ca are un pachet R-line ? Oare niste linii pe la spoilere transforma touaregul si era nevoie de un nou test ?
    25 13
  • mircea
    @S
    Dacă am putea face teste cu toate motorizările și cu toate echipările unui model, am face-o. Cu cât mai complet tabloul unui model pentru cei care vor să-și cumpere mașina respectivă, cu atât mai bine. Din păcate, însă, în România e complicat să găsești în unele cazuri chiar și o versiune a unei mașini noi, darămite mai multe motorizări.
    19 7
  • O masina ok, dar pretul mi se pare ca intra un pic cam mult in zona premium. Cine are sa dea 72.000E pe un Touareg cred ca isi poate permite si un X5. Un X5 cu motorizarea de 3.0d cu destul de multe optiuni este undeva in jurul a 82.000E. Ma gadesc ca persoanele care isi permit aproximativ 75.000E pe o masina totusi cauta un feeling premium, iar Touareg-ul nu cred ca poate concura cu tripleta germana la acest capitol.
    18 7
  • Stefan
    la banii astia iti cumperi un Mercedes GLE care e silentios si plin de rafinament, adica un fel de clasa S in zona SUV-urilor!
    11 15
  • Scorpionul_negru
    Se merita sa dai 50 de mii pe un Touareg. E o masina buna. Dar nu 70 si ceva de mii. La 70 de mii poti alege un Q7 de ex. Sau un X5, Range Rover Sport. Masini mult mai bune. Deci nu merita configurat la o asemenea suma.
    14 5
  • Tuareg mereu a fost o masina destul de scumpa. Daca pe merit sau nu, e alta discutie. Pe de alta parte, la 70000 de euro nu cred ca gasesti un GLE (care in off road este mai slab), Cayenne sau X5 dotate asemenator si cu motoare cam la fel de puternice. Toate sunt cu cel putin 10000 de euro mai scumpe. Si da, conteaza. Pentru ca pretul e cu peste 15-20% mai mic fata de concurentii spusi de userii de mai sus. Stiti cum se spune, ca bogatii sunt cam zgarciti. Deci 10000 de euro chiar ii vad a fi uneori bani aruncati inutil. Mai mult, la asemenea masini discounturile sunt si ceva mai consistente. Acum un an imi amintesc ca se ofereau 5000 de euro discount la Audi A6. Deci dadeau 50000 pe masina - 5000... -500,600 de euro negociere cu dealerul. Era altceva. Deci eu cred ca este posibil sa-l "scoti" pe la 65000 de euro. Ceea ce mi se pare ok pentru asa ceva. Bine, nu este o masina pentru mine. Iar cine isi permite asa ceva, bravo lui!
    15 7
  • Daca ai banii respectivi,faci maxim un test drive cu ea ...dupa care te duci si iti cumperi frumos,elegant cat de cat ....un XC 90 ;)
    14 16
  • octav71
    "consumul s-a stabilizat la 9.2 litri lVolka sută." Va rog eu, se poate sa fie vodka! Si intrebarea a doua: motorina mai consuma, ca parca nu e hybrid?
    1 1
  • Dacă stai la cabana Dochia pe Ceahlău îți iei G-Klasse. Regele.

    Dacă ești iubitor de lux si confort îți iei GLE sau mai bine un S-Klasse.
    Dacă vrei sport și reprize îți iei un X5,6 sau mai bine un M550d.
    Dacă vrei opulență și spațiu îți iei Q7 sau mai bine A6 Allroad.
    Dacă ești nehotărât și pragmatic îți iei Touareg deci mai bine Touareg.
    6 8
  • dar care din romanica isi propune sa-si ia trg nou?
    3 1
  • Acum un an am fost pasager intr-un Touareg nu ca asta, propietarul spunea ca este echipat (din fabrica) pt off-road!! (nu cunosc detalii, baiatul spunea ca are 3 reductoare!!!??).
    Designul exterior nu te da pe spate, dar in interior te simti foarte bine (nu neaparat ca este vreo frumusete), comenzile sunt intuitiv amplasate, iar off-road mult peste Dusterul meu, chiar daca mai lovea cu scutul de bolovani. (traseul de pe valea raului Doamnei in Arges 20km mai sus de Nucsoara, catre barajul Vidraru)
    Daca iti permiti eu spun ca merita sa-ti cumperi
    3 1
  • nu are 3 reductoare...nu exista asa ceva. are in pachetul offroad diferential central blocabil si intradevar, "reductor". plus niste scuturi de protectie pe dedesubt si o suspensi pneumatica ajustabila manual. posibil sa mai fie alte mici detalii pe care nu le cunosc acum.
    eu l`am trecut pe lista, nu nou, evident, ca nu lucrez la stat sau cu el si nici nu fac politica.
    5 0
  • Revin cu o rugaminte mai veche: daca vorbim de un model la care ne-au placut "capacitati off-road datorita suspensiei" hai sa spunem macar: cat e garda la sol si unghiurile de atac + degajare, daca are scuturi metalice pe dedesubt, daca trece testul rolelor, cum e cu diferentialele si cu reductorul etc
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru