Drivetest Volkswagen Golf 7 facelift

2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Aut7 Highline
Volkswagen Golf 7 facelift zoom
de Mircea Meşter, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 11.08.2017
Remake

Puțin fotbal înainte de un test n-a omorât pe nimeni. 

Real Madrid a câștigat UEFA Champions League în ultimele două sezoane și a devenit prima echipă din era modernă care reușește această performanță în cea mai mare competiție intercluburi din Europa. Practic, de doi încoace, spaniolii au reușit să dovedească că sunt cei mai buni de pe continent, în ciuda "amenințărilor" venite dinspre celelalte echipe rivale care-și promit la începutul fiecărui sezon că se vor ridica la nivelul provocării.

Paralela e perfectă pentru a înțelege situația de pe "terenul" industriei auto. Doar că, în acest caz, germanii au sceptrul: Volkswagen Golf a fost cea mai vândută mașină din Europa în fiecare dintre ultimii 8 ani, în ciuda faptului că în fiecare an apar noi amenințări, în special dinspre zona SUV-urilor sau a modelelor de segment subcompact, clasa inferioară. E atât de normal faptul că Golf îi bate pe toți, încât dacă se întâmplă ca în vreo lună să avem un alt model campion la vânzări pe Europa, evenimentul face turul presei de specialitate din întreaga lume. 

Practic, e ca atunci când Real Madrid pierde strâns câte un meci, fără ca asta să-i pună probleme la calificarea mai departe.

Paranteză închisă.

Golf se vinde atât de bine la nivel european, încât designerii și inginerii germani nu au absolut niciun motiv să schimbe radical mașina asta. Nici măcar unul. De fapt, singurul challenge vine din zona scandalului Dieselgate, care a făcut ca motoarele TDI să fie crucificate la nivel mondial. Cu toate astea, Golf 7 a revenit în versiune facelift cu atât de mult elan, încât TDI-urile rămân fără probleme în gamă, chit că inginerii germanilor s-au pus pe treabă și le-au scăzut ușor emisiile.

Așa că iată noul 2.0 TDI pe Golf facelift. Într-o nouă prezentare.

Volkswagen Golf 7 facelift
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Aut7 Highline

  • Pret de pornire 15.844 €
  • Pret model testat 24.383 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Acronimul TDI face parte din cultura industriei auto, iar pentru mulți a devenit echivalent cu motorizările diesel indiferent de marcă. Nu de alta, dar când auzi "Kia Cee'd TDI diesel" îți dai seama că tehnologia germanilor a ajuns să fie utilizată ca substantiv comun, după modelul Adidas sau Xerox. 

Tot tehnologia TDI a fost însă și la baza celui mai mare scandal din ultimele decenii ale industriei auto, povestea Dieselgate fiind binecunoscută de toți cei care mănâncă mașini pe pâine. 

În aceste condiții, ce-ai mai putea adăuga peste tot ceea ce se știe și s-a spus despre un motor precum 2.0 TDI în versiunea de 150 CP? E ca și cum ai încerca să-i explici unui conațional ce gust au sarmalele. 

Și totuși, avem câteva noutăți interesante de notat odată cu faceliftul lui Golf 7. În primul rând, cuplul maxim al motorului a crescut de la 320 la 340 Nm, dar creșterea de 5% a momentului motor la 1750 rpm nu se va simți atunci când te afli la volan. Apoi, o altă modificare e venită dinspre zona de emisii, unde cele 117 grame CO2/km s-au din versiunea pre-facelift s-au transformat în 114 grame CO2/km. Din nou, nu vorbim de o modificare pe care o vei resimți la volan, însă în mod cert inginerii germani au lucrat intens la acest subiect. Motivul nu e greu de dedus.

Cea mai mare noutate este, însă, în aceste condiții, apariția unei cutii automate DSG cu 7 trepte care înlocuiește vechea transmisie cu 6 rapoarte. Teoretic, asta ar fi trebuie să aibă un efect direct asupra consumului, însă germanii oferă aceleași cifre în regim mediu mixt: 4.4 litri/100 km. Asta deși consumul urban și cel extraurban au coborât, fiecare, cu câte 0.1 litri/100 km.

La nivel dinamic, nu vei simți modificări față de versiunea dinaintea facelift-ului. Asta nu înseamnă însă neapărat un lucru rău, pentru că 2.0 TDI-ul celor de la Volkswagen reușea să se achite oricum cu brio de cele mai multe provocări pe care le poate avea un șofer normal pe șosele. La fel ca defuncta cutie cu 6 trepte, noul DSG 7 oferă un mod Sport care trezește la viață transmisia și motorul crescând cu 500 rpm turația la care TDI-ul își găsește ralanti-ul. 

În rest, rămâne cum am stabilit: transmisia DSG rămâne una dintre cele mai reușite la nivel de răspuns în întreaga zona non-premium a industriei auto, iar motorul 2.0 TDI are resurse ridicate care se resimt încă de la 1500 rpm și se păstrează până aproape de zona roșie.

Consum

Deși clasa compactă este una dintre cel mai bogate la nivelul ofertei, nu există foarte multe opțiuni când vine vorba de a alege un motor diesel a cărui putere să se învârtă în jurul valorii de 150 CP și care să aducă și o cutie automată în peisaj.

Cu toate astea, mașinile rămase pe shotlist-ul unui client care dorește așa ceva sunt nume mari: pe lângă Golf, avem, în ordinea alfabetică a mărcilor, Focus, Cee'd, Astra, 308, Megane, Leon și Octavia. Luptă grea, deci, pentru că fiecare dintre aceste modele au câte o armată de fani gata să sară la beregata celorlalți explicându-le de ce avantajele oferit de mașina X sunt mai importante decât dezavantajele mașinii Y.

La capitolul consum, Golf 2.0 TDI cu automată DSG cu 7 trepte oferă, așa cum vă spuneam mai sus, o medie de 4.4 litri/100 km în regim mediu mixt. O valoare medie într-un segment în care campion absolut este Peugeot 308 2.0 HDI de 150 CP (4.0 litri/100 km), iar cel mai mare consum este de doar 4.6 litri în cazul lui Megane 2.0 dCi de 165 CP, model care are, totuși, 15 cai în plus. Tot atât consumă și Octavia 2.0 TDI și Opel Astra 1.6 CDTI.

Altfel spus, constructorii nu au multă masă de manevră în segment la capitolul consum, pentru că orice "ieșire în decor" ar transforma respectivul model în repetentul clasei din acest punct de vedere. 

În testul nostru, Golf a afișat un consum extraurban de 5.5-6.0 litri, în funcție de cât am apăsat pedala, iar orașul a crescut aceste cifre cu 1.5 litri/100 km. Valori normale pentru un diesel de 150 CP, care nu ies în evidență nici pe plus, nici pe minus.

Performanţe

150 de cai putere sunt mulți pentru o compactă. Poate că zona Hot Hatch-urilor care trec de acum constant de 300 de cai a făcut ca o mașină cu formă asemănătoare care dezvoltă "doar" 150 CP să nu mai fie privită ca o variantă în care performanța primează. Însă adevărul este că vei folosi foarte rar cei 150 de cai pe care îi oferă o astfel de mașină, iar dacă vei folosi mașina în 90% din timp în oraș vei ajunge probabil să nu atingi 150 CP decât când îi faci ITP-ul și când pleci în vacanță.

Acestea fiind spuse, ne aruncăm privirea pe lista de mașini comparabile și vedem lucruri interesante. Cum ar fi faptul că Golf 2.0 TDI cu DSG7 accelerează de la 0 la 100 km/h în 8.6 secunde, o valoare pe care reușește să o depășească doar doi concurenți. "Concurenți" între ghilimele, de fapt, pentru că Seat Leon 2.0 TDI (8.4 secunde) și Skoda Octavia 2.0 TDI (8.5 secunde) sunt construite pe aceeași platformă și folosesc în mare aceleași subansamble. Nu ne întrebați cum s-a ajuns la momentul în care Octavia și Leon sunt mai bune pe accelerație decât Golf. Nu am avea un răspuns clar.

În rest, Peugeot 308 se ridică la aceleași valori camodelul german, iar Renault Megane GT diesel nu reușește să profite de cei 15 CP în plus și întârzie cu 0.2 secunde la sprintul 0-100 km/h. Ford Focus, Opel Astra și Kia Cee'd închid plutonul în aceasă ordine.

 

Interior

Interiorul lui Golf facelift va fi motivul pentru care mașina va fi aleasă de mulți dintre clienții care-și vor căuta o mașină din acest segment. Pentru că modelul construit de Volkswagen reușește - cel puțin în versiunea Highline testată de noi - să fie o mașină solidă, închegată, căreia nu prea ai ce să-i reproșezi la nivelul materialelor, al calității sau al atenției la detalii și al îmbinărilor.

E la fel de adevărat că nu există nici motive spectaculoase când vine vorba de designul interior sau de creativitate în interiorul lui Golf. E cumva inutil să mai spunem că nu bați la ușa corectă dacă ești tipul de client care caută culoare și artificii în interiorul mașinii. 

Dar de această dată există o diferență în abordarea celor de la Volkswagen. Dacă până acum păreau că evită orice risc și joacă o carte care se potrivește pe toate continentele când vine vorba de design, odată cu facelift-ul Golf mizează pe tehnologie pentru a-și anima habitaclul. Așa au apărut cele două display-uri imense care găzduiesc funcțiile mașinii.

Cel care ia locul ceasurilor de bord are diagonala de 12.3 inch și te va face să te simți ca teleportat prin istorie când urci ulterior într-o mașină cu cadrane analog. Cel central de pe mașina de test, cea mai avansată dintre cele trei variante pe care le ai la dispoziție pe Golf, are 9.2 inch și folosește o grafică reușită și o rezoluție ridicată plus senzori de proximitate care-ți reconosc degetele pentru a te face să-i mulțumești zeului tehnologiei și la faptul că accelerarea inovațiilor din domeniu a făcut ca lucrurile astea să ajungă să fie accesibile pe un model de clasă compactă.

Mi-a plăcut mult modul în care acest ultim display este încadrat în bord: fin, subtil, fără "in-your-face"-uri și zorzoane care de obicei nu fac decât să coboare nivelul calității percepute. Dacă e însă să le găsesc un defect acestor ecrane, acela este modul în care a fost integrat controlul volumului sistemului audio: două zona tactile "+ și -" așezate în marginea display-ului central. O soluție care nu va avea niciodată eficiența unui buton rotativ clasic și care te va enerva îndeajuns de mult încât să nu o folosești niciodată. Până la urmă, ai pe volan comenzi dedicate.

La nivelul materialelor, mi-au plăcut mult scaunele și amestecul Alcantara-textil cu care erau tapițate. Germanii nu fac rabat de calitate când e vorba de modul în care pun împreună materialele, iar asta se vede cu ochiul liber și se transformă în avantaje evidente.

Portbagajul lui Golf oferă 380 de litri, aceeași valoare pe care o regăseam și în versiunea ante-facelift. Una medie într-un segment în care vârful absolut este Octavia, care profită de caroseria "fals sedan" cu hayon în loc de capac la nivelul portbagajului pentru a aduna 570 de litri.

Preţ de achiziţie

Volkswagen Golf nu și-a propus niciodată în ultimele 3 generații să fie cea mai accesibilă mașină din segment. Cu o abordare conservatoare la nivel estetic, dar cu o ofertă tehnologică de top în segment, Golf a mizat pe imaginea excelentă a modelului pentru a plusa în fața clienților când vine vorba de buget.

În cazul noii versiuni facelift a lui Golf 7, lucrurile stau în continuare cum le-am lăsat. Golf se poziționează la nivel de preț între concurenții săi din zona non-premium și cei premium, încercând să pescuiască clienți dinspre ambele grupuri.

Să luăm ca exemplu echiparea de top Highline pe motorizarea testată de noi: 2.0 TDI de 150 CP cu DSG7. Prețul acestei mașini este de 24.400 de euro, la care se adaugă o serie de opționale care urcă prețul final la puțin peste 30.000 de euro. După cum puteți bănui, ceilalți concurenți se poziționează mai jos, chiar sub 20.000 de euro dacă vine vorba despre Kia Cee'd 1.6 Turbo de 136 CP în echipare City și cu transmisie automată.

Cel mai apropiat concurent este Renault Megane GT diesel, care își oferă cei 165 de cai într-o echipare foarte generoasă pentru o sumă cu 300 de euro mai mică decât cea a lui Golf.

Există însă și "ciudățenii". De exemplu, o mașină care depășește cu mult nivelul de preț cerut de Volkswagen. Suprinzător sau nu, este vorba de versiunea specială Laurin & Klement a lui Octavia 2.0 TDI, care oferă o echipare ultracompletă la un preț mai mare chiar și decât a lui Octavia RS: 29.000 de euro. 

Siguranţă

Volkswagen Golf 7 a fost testat de EuroNCAP în 2012 imediat după lansarea noului model. La testul de atunci, Golf a obţinut scorul maxim general de cinci stele şi un grad de protecţie de 94% pentru pasagerii adulţi, 89% pentru pasagerii copii şi 65% pentru protecţia pietonilor.

Şapte airbaguri sunt oferite în dotarea de serie, inclusiv airbag pentru genunchi, plus sistemele electronice de asistare dintre care nu lipsesc ABS-ul şi sistemul de control al tracţiunii ESC.

Opțional, clienții pot plăti pentru airbaguri laterale spate, pentru monitorizarea unghiului mort, pentru un sistem proactiv de protecție care identifică situațiile potențial periculoase și strânge centurile de siguranță ale șoferului și pasagerului din fața și închide automat geamurile și trapa.

Faceliftul aduce și un sistem de monitorizare a pietonilor cu posibilitate de activare a frânei automate de urgență. Această funcție ar urma să diminueze consecințele unui accident în care sunt implicați pietoni.

Funcția Emergency Assist, introdusă și ea tot cu ocazia faceliftului, detectează situația în care șoferul are o problemă de sănătate și nu mai poate reacționa. Dacă acesta nu răspunde alertelor mașinii, Golf 7 facelift poate să se oprească singur într-o zonă sigură și să activeze luminile de avarie.

Pentru cei care iubesc un concediu cu rulota, Golf 7 facelift primește sistemul Trailer Assist, instalat și pe Tiguan. 

Ţinută de drum

La fel ca în cazul oricărei mașini care beneficiază de suspensii adaptive, comportamentul dinamic al lui Golf se schimbă radical între cele două extreme ale "segmentului" pe care-l oferă modurile Eco, Comfort, Normal și Sport. Plus Individual, care te lasă să amesteci între setările celorlalte patru dacă vrei chestii atipice, precum o direcție sport, dar o suspensie ultraconfortabilă. Sau invers. 

Modurile de rulare sunt disponibile dacă comenzi șasiul adaptiv, adică pachetul acronimizat DCC, și te ajută să ai la dispoziție trei mașini într-una singură. Nu e vreo premieră în zona compactelor, nu e nici vreo inovație majoră în anul de grație 2017, însă suspensiile adaptive te ajută mult într-o țară ca România, în care un drum lung prin țară îți poate servi surprize peste surprize zi după zi. Așa că e bine să ai în "cămară" și o suspensie confortabilă pe lângă cea sportivă pe care tocmai o folosești pe serpentine.

Direcția este echilibrată și foarte plăcută la utilizare, fără a exagera cu "greutatea" când vine vorba de o abordare sportivă a problemei. 

Vizibilitate

Cu un design exterior conservator, este de la sine înțeles că suprafețele vitrate nu se schimbă la un update de mijloc de generație, așa cum este acesta. Asta înseamnă că faceliftul îți oferă la fel de multă "aerisire" precum varianta dinainte de modificarea estetică minoră.

Golf este suficient de mare și de lat pentru a ajuta manevrele efectuate în marșarier, iar ultimul rând de montanți nu incomodează.

Oglinzile laterale sunt și ele bine proporționate și, în ciuda formei ascuțite pot garanta un câmp vizual posterior destul de bun. Pentru ajutor tehnologic din partea camerelor, bifați pachetele dedicate din lista de opțiuni. Vom vorbi despre ele mai jos.

Tehnologie

Dacă e să alegem o categorie pe care Volkswagen a pus toți banii odată cu acest facelift, acela este cea dedicată tehnologiei de la bord. Golf 7 facelift primește atât de multe sisteme noi, încât asistăm la un contrast evident între abordarea progresistă accentuată de la acest capitol și liniaritatea estetică de la interior și exterior.

Nici nu știi cu ce să începi: cu enumerarea sistemelor de siguranță activă deja discutate la capitolul Siguranță sau cu display-urile hi-res despre care am vorbit la Interior? Să ne ocupăm de ultimele, pentru că ecranul central superior de 9.2 inch (Discovery Pro) aduce în clasa compactă un artificiu tehnic care până acum a mai fost văzut în lumea auto doar pe BMW Seria 7 și Seria 5: controlul prin gesturi al sistemului multimedia. L-ați văzut probabil deja promovat de Volkswagen pe reclamele din orașe și pe la televizor. E o ocazie ca germanii să se mândrească cu un plus absolut.

Și totuși, veți putea trăi și fără gesturi care controlează volumul sau schimbă postul de radio. Ba chiar vă veți descurca mai bine fără ele. Pentru că, spre deosebire de sistemul oferit de BMW, cel de la Volkswagen are momente de perplexitate în care nu reacționează la nicio comandă. Și tot la butoanele clasice ajungi. Iar pentru a evita orice discuție aprinsă involuntară cu părinții și sărbătorile legale ale mașinii, e mai bine să nu încercați așa ceva acasă. 

Acestea fiind spuse, nu uităm să anunțăm apariția farurilor LED care înlocuiesc vechiul Bi-Xenon sau Car Net, pachetul prin care mașina se transformă în router WiFi pentru ca pasagerii să acceseze internetul fără limite oriunde s-ar afla.

Traffic Jam Assist este primul pas pe care Golf îl face înspre o lume în care mașinile vor fi autonome. Funcționează până la 60 de km/h și păstrează automat distanța față de mașina din față la plecările și opririle de la semafor, controlând accelerația, frâna și direcția. Am testat sistemul și funcționează, iar activarea sa se face ușor.

Evident, din peisaj nu pot să lipsească serviciile de mirroring Apple CarPlay sau Android Auto, care te vor face să te simți în mașină ca-n fața propriului telefon. Fără să fii nevoit să îl ridici din locul său în timpul mersului.

Ce-i lipsește lui Golf? Un Head-up Display (germanii spun că implementarea display-ului digital face inutilă folosirea unuia, dar personal nu cred că cele două se exclud reciproc) și un sistem avansat de camere pentru captarea unor imagini avansate ale mașinii care ar piutea ajuta la manevrele de parcare. 

Design

Dacă ai probleme în căutarea diferențelor dintre vechiul Golf și noul Golf, nu-ți face griji: problema nu e la tine. Deși, așa cum am explicat la începutul acestui text, sursa acestei abordări conservatoare nu prea poate fi numită tocmai o problemă, ba din contra.

Te ajut eu: Formele LED din faruri sunt modificate, bara față și grila au fost ușor remodelate, logo-ul mărcii se transformă în radar "sub acoperire", iar stopurile câștigă lumini LED. În plus, pe echiparea superioară există un spoiler spate redesenat care integrează elegant terminațiile sistemului de evacuare. Vedeți în fotografiile alăturate despre ce e vorba.

Asta e tot. Pentru că Golf rămâne același băiat devreme acasă care nu e nici sportivul clasei, nici tocilarul liceului, nici tipul ăla care întârzia în fiecare zi și trecea cel puțin de două ori pe an pe la biroul directorului. E prezent la Olimpiade, va avea o familie fericită și va ocupa funcția de contabil într-o multinațională.

Pentru alte tipologii, sunați în Franța sau Japonia. 

Nu ne-a placut

  • Design conservator
  • Interior cu design fad
  • Controlul prin gesturi
  • Preț ridicat în segment
Date tehnice - Volkswagen Golf 7 facelift 2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Aut7 Highline
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1968
Lungime mm
4258
Putere maxima CP (rpm)
150 (3500)
Latime mm
1790
Cuplu maxim Nm (rpm)
340 (1750)
Inaltime mm
1492
Viteza maxima km/h
216
Greutate kg
1391
Acceleratie 0-100 km/h s
8.6
Ampatament mm
2620
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
380
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Golf 7 facelift

Ultimele teste

Comentarii (23)

  • Stiti gifurile alea cu John Travolta care circula pe net?! Se uita in stanga-dreapt si ridica din mana mirat. Fix asa sunt si eu cand vad un Golf. Nu stiu daca e nou sau vechi.
    46 14
  • De menționat faptul că Real a câștigat și campionatul după o pauză de 4 ani. Deci Golf este mai constant pe termen lung :).
    18 11
  • Octavian
    Masina o stiu si imi place (multa lume o stie), e foarte ok asamblata, parca ar fi turnata dintr-o singura piesa; nimic nu scartaie, e capitonata inclusiv in buzunarele usilor si in torpedou etc...
    As fi vrut sa vad insa un test cu 1.5 TSI DSG, nu vesnicul 2.0 TDI DSG. Este totusi o masina mai degraba de oras, nu mi-as lua 2.0 TDI.
    56 5
  • doncarlo
    Ultimele 6 teste cu golf toate au fost facute cu 2.0 tdi. Nu ne referim la golf r sau gti
    25 1
  • Un TDI cu functie eco... paradox, frate! :))
    33 7
  • octav71
    @Mircea: poti sa imi detaliezi afirmatia asta?
    "... însă germanii oferă aceleași cifre în regim mediu mixt: 4.4 litri/100 km. Asta deși consumul urban și cel extraurban au coborât, fiecare, cu câte 0.1 litri/100 km."
    Daca aduni "ceva" cu "altceva" iti da 4,4. Daca aduni "mai putin de ceva" cu "mai putin de altceva", consider ca rezultatul va fi mai mic de 4,4!
    In rest, good job! E foarte greu sa faci o analiza a unui VW Golf si sa il mai si citeasca cineva.
    14 1
  • mircea
    @octav71

    Nu știu motivul. Cred că inginerii ar trebui să răspundă la întrebarea asta. Probabil e o chestiune de zecimi sau sutimi la urban si extraurban, iar calculul iese tot pe-acolo. Nu c-ar conta prea tare ce face testul NEDC, stim toti cata relevanta au pe sosea.

    Din pacate, pentru noi ramane singurul reper direct comparabil intre modele.
    7 8
  • Asteptam cu interes injuraturile la adresa VW si mai ales Golf, daca tot e cea mai buna masina din segment. :)

    Si inca ceva, ca sa moara de ciuda indragostitii de japoneze, in toate testele de pe iutub, Golful asta, model de 5 ani, bate Honda Civic aia noua si ciudata. :D
    27 21
  • @Octavian
    Asa e! Nimic nu scartaie dar papa ulei...aaa si mai scoate si fum :))
    19 17
  • mircea
    @Octavian, @doncarlo

    Sper că nu vă imaginați că avem o listă din care alegem versiunile pe care le testăm. Nu e o țară tocmai fabuloasă pentru jurnalismul auto, ca să fiu elegant :) Deci facem tot ce se poate.
    25 3
  • Hai sa radem

    Testul elanului
    Honda Civic, 84km/h, Mentine traiectoria ireprosabil.
    https://www.youtube.com/watch?v=T69yPK2CbV8

    Golf 7 Gti 76km/h ,danseaza, supravireaza si in final derapeaza spatele
    https://www.youtube.com/watch?v=gnaWZaQ7QqM&t=55s
    Golf 7 facelift 76km/h subvirare
    https://www.youtube.com/watch?v=xSgfvwqXpm8

    Seat Leon ST 79km/h supravireaza
    https://www.youtube.com/watch?v=Qyxq9-J_NAw

    Skoda nu am gasit, dar tind sa cred ca e mai slaba ca toate.
    33 15
  • Tare rau asta:
    Ne-a placut - Istoria modelului
    Despre hartia folosita la manualul de utilizare nu aveti nimic de spus?
    23 6
  • EuroNcap: Golf-5 stele, Civic- 4 stele.
    21 11
  • 1. puntea spate e multilink sau rigida? (vad ca va legati doar de cat de moale sau tare e)
    2. interiorul ala ”fad” mie imi place foarte tare (deci... gusturi si gusturi)
    3. prin toate comparativele Golful iese in frunte (desi vad ca pt cititorii Automarket e cea mai nasparlie masina)
    4. sunt posesor de Logan II... am comparat masina cu un Golf IV pe care l-am condus recent si spun ca diferenta e uriasa... mai ales la directie care comunica aproape organic cu soferul (in favoarea Golfului desigur)
    5. dicolo de dieselgate, de distributii rupte la nu stiu cati km etc. masinile VW, in cazul de fata Golfurile sunt masini reusite... si au ceva ce masinilor din grupul Renault le cam lipseste - placerea de a conduce!
    26 15
  • Apropo de "proba" la ITP cu emisiile.Am fost in Elvetia cu un TDI euro 3,,si nu mi-au ambalat motorul sa iasa pistoanele prin capota,cum se petrece in Romania,,si asta pe semnatura ta daca iti crapa..
    15 1
  • @dany

    loganul este facut pentru alt tip de utilizator! hai sa comparam spre exemplu, spatiul interior!?

    iar legat e placerea de a conduce un vw... hahahahahhaaha

    in multe tari spre exemplu nu trebuie omologat gpl-ul, la noi este obligatoriu si nu.ti ofera nici un avantaj ca nu poluezi, asa ca rar.ul si cine au facut legile sunt niscaiva CIOFLENGARI!
    13 6
  • Imi place ca cei de la VW o tin cu cauciucuri de iarna in toiul verii. Bravo baieti!
    10 1
  • Mioveni
    Prin alte parti am citit ca DSG-urile de la grupul VW sunt foarte proaste si se recomanda achizitia modelelor cu transmisie manuala. Cele cat de cat acceptabile sunt cele ''wet clutch'' pe care le gasim doar la motorele mari, probabil si la acest 2.0 tdi.
    Eu daca as dori o transmisie automata as evita cutiile dual clutch.
    6 4
  • andrei
    e plin de legende cu dsg-ul; realitatea e ca la cate milioane sunt vandute e imposibil sa nu fie probleme. din ce am vazut eu citind ici-colo nu sunt nici pe departe o majoritate, ci niste exceptii cele cu probleme, si multe sunt din cele luate cu multi km si neingrijite adica...de asteptat.

    dual clutch sunt toate. iar wet clutch nu sunt neaparat la alea mari. la mine urmatoarea masina orice o fi, dar cutie automata clar. confortul e total.
    7 3
  • Primesti destule bindoane de ulei cand cumperi masina incat sa iti ajunga pana la urmatoarea revizie ? sau trebuie sa mai scoti bani din buzunar =)))
    multumim pentru gunoaiele astea de motoare volkswagen :)))
    8 11
  • Civic_rupe_Golful
    @ @gkd

    Ai pus si tu botu la faza cu 4 stele. Acolo era o treaba de airbag, te asigur ca o repara imediat. Cu totii stim ca EuroNCAP nu se compara cu IIHS-ul american, in special cu testul Small Overlap Front, unde anumite masini germane "premium" noi au ramas corijenti mai rau decat o masina chineza
    (dau link daca nu credeti)
    1 0
  • Civic_rupe_Golful
    @ @gkd
    de fapt au si reparat faza cu 4 stele: https://www.euroncap.com/en/results/honda/civic/29192
    1 0
  • Andrei
    Voiam sa vad un test pe Automarket cu un Golf 7 pe benzina. Dar mare mi a fost mirarea, ultimele 5 (5!!!) drive teste cu Golf 7 sunt cu aceeasi motorizare, 2.0 tdi. Serios? Numai asta se cumpara? Care e rostul sa ai publicate 5 teste cu acelasi motor, 3 cu variante pre facelift si 2 cu cea facelift? Dezamagitor.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru