Drivetest Toyota Corolla (2013-2016)

1.6 Valvematic 132CP Aut Sol
Toyota Corolla (2013-2016) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 16.01.2014
Legea puterii

Este relativ dificilt să cauţi o carte recomandată de un prieten într-o librărie cu mii de volume. Chiar şi acum, când cărţile sunt împărţite conştiincios pe genuri, autori sau naţionalitate. Totul devine mult mai simplu atunci când vorbim despre un bestseller. Reputaţia precede titlul, iar aşezarea sa la raft este una vizibilă, uşor accesibilă oricui. De cele mai multe ori, reţeta prescrisă de succesul comercial poate fi o lectură extrem de savuroasă şi pentru tine. Alteori, nu.

În cazul lui Corolla, cei peste 40 de milioane de oameni care au ales maşina de-a lungul celor 11 generaţii nu se puteau înşela. Probabil. Vom vedea împreună cât de bun este bestseller-ul japonez

Toyota Corolla (2013-2016)
1.6 Valvematic 132CP Aut Sol

  • Pret de pornire 16.204 €
  • Pret model testat 22.883 €
  • Taxa auto 120 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

După ce am răsucit pe toate părţile chibzuiala unui Corolla diesel de 1.4 litri, cei de la Toyota s-au gândit că mă voi descurca şi cu versiunea pe benzină a familistului.

Aşa se face că într-o dimineaţă destul de răcoroasă am apăsat butonul de start al versiunii de 1.6 litri Valvematic. Un motor aspirat normal, silenţios la pornire, fără pretenţii de sportivitate, cu resurse ce par suficiente pe hârtie.

Unitatea cu patru cilindri, deşi de modă veche, reuşeşte să ofere 132 de cai putere la 6400 de rotaţii. Cuplul motor nu este însă foarte generos, fiind estimat la 160 de Nm. Ceea ce contează însă şi mai mult este că el apare abia la 4400 de rotaţii. Performanţe deloc străine de un motor aspirat, care nu a căzut victimă downsizing-ului şi turbinelor.

E drept că momentul motor poate părea insuficient în multe cazuri, însă el mişcă binişor maşina în mediul urban. În afara oraşului însă, dacă aţi ocupat şi toate locurile scrise în talon, şi capacitatea maximă a portbagajului, cei patru cilindri s-ar putea să gâfâie.

Unitatea pe benzină este asistată de o transmisie CVT. O transmisie pe care o apreciez, dar care îmi displace dintr-un singur considerent: zgomotul. Dincolo de volan se porneşte întreaga uzină Faur dacă apeşi butonul sport, iar acul turometrului sare de 3000 de rotaţii.

E un zgomot sinonim cu haosul. Aş putea fi ispitit să spun că „e mult zgomot pentru nimic”, deşi, în modul Sport, cutia este excesiv de sârguincioasă.

Consum

Aşa cum spuneam, Toyota se încăpţânează să creadă în eficienţa motoarelor sale aspirate, chiar dacă toţi rivalii săi aleg soluţii turbo. Şi se încăpăţânează justificat, dacă stăm să ne gândim că media de consum anunţată de japonezi este de numai 5.6 litri/100 de kilometri.

Şi nu este o valoare rea. Este similară celei oferite de rivalul Mazda3 Sedan, şi mult mai bună decât a unor nume grele ca Opel Astra sedan, Renault Fluence, Honda Civic sedan, Chevrolet Cruze, Volkswagen Jetta şi Ford Focus sedan.

În condiţii normale de trafic lucrurile stau puţin diferit. Un trafic urban destul de aglomerat a împins computerul de bord până la 9.6 litri/100 de kilometri.

Performanţe

Ajungem şi la performanţe, unde un sedan familist nu îţi promite „marea cu sarea”. Este şi cazul lui Corolla, care îşi măsoară sprintul de la 0 la 100 de km/h în decenţă. Mai exact, este vorba despre o decenţă de 11.1 secunde.

Raportat la rivalii săi, Corolla este mai rapidă decât Ford Focus Sedan, Hyundai Elantra, Chevrolet Cruze, Renault Fluence şi Opel Astra sedan. Există însă şi maşini care se descurcă mai bine decât japoneza testată: Volkswagen Jetta, Mazda3 Sedan şi Honda Civic Sedan.

Când vine vorba despre viteză maximă, Corolla promite 190 de km/h, adică suficient pentru un şofer care nu îşi doreşte decât o deplasare în siguranţă cu familia. Din păcate este cea mai mică, raportată la toţi ceilalţi rivali enumeraţi mai sus.

Interior

Aşa cum am spus şi în cazul testului cu versiunea diesel a noului Corolla, este o diferenţă de la cer la pământ între vechea şi actuala generaţie. S-au făcut progrese mari, atât din punct de vedere al designului, cât şi al materialelor. Chiar dacă plasticul moale nu este atât de frecvent pe cât ţi-ai dori într-o maşină de familie.

De asemenea, deşi ştiu că o să mă repet, pe măsură ce petrec mai mult timp într-o Toyota încep să înţeleg ideea de simplitate şi spaţiu a planşei de bord. Nu inspiră prea multă emoţie, dar este practică. Practică şi ergonomică, pentru că sistemul de climatizare şi comenzile de pe volan păstrează definiţia simplităţii, în vreme ce sistemul multimedia se dovedeşte a fi practic şi intuitiv, chiar dacă unele butoane necesită acomodare.

Spaţiul interior trebuia să fie generos. Şi este. Pe bancheta din spate pot călători fără probleme trei pasageri adulţi, spaţiul pentru cap, dar mai ales pentru genunchi, fiind extrem de mare.

Portbagajul este de 452 de litri, mai mic decât în cazul lui Astra sedan, Hyundai Elantra şi Volkswagen Jetta, dar mai mare decât al lui Ford Focus sedan, Honda Civic Sedan, Chevrolet Cruze şi Mazda3 Sedan

Preţ de achiziţie

Preţul unui Toyota Corolla 1.6 litri Valvematic de 132 de cai putere pleacă de la 16.953 de euro, însă versiunea testată de noi a fost ceva mai scumpă. Cutia CVT şi nivelul de echipare Sol i-au urcat preţul de achiziţie până la aproape 23.000 de euro.

Un Opel Astra sedan, în versiunea de 1.6 litri şi 115 cai putere, cu transmisie automată şi nivel de echipare Cosmo, ajunge să coste ceva mai puţin, adică 21.000 de euro. Este însă şi ceva mai puţin performantă.

Fără îndoială una dintre afacerile segmentului este Renault Fluence 1.6 16V în echipare Dinamique. Maşina francezilor costă cu mult mai puţin decât rivalul japonez, adică 18.500 de euro. Şi acest rival oferă mai puţină putere.

Unul dintre cei mai puternici rivali ali lui Corolla pe piaţa autohtonă, Volkswagen Jetta, aduce în luptă versiunea 1.4 TSI de 122 de cai putere. Pentru un nivel de echipare Highline şi o cutie DSG, clientul trebuie să plătească 21.500 de cai putere, deci tot mai puţin decât pe un Corolla.

Am găsit însă şi o alternativă mai scumpă: Mazda3 Sedan, cu motor de 2.0 litri şi 120 de cai putere, cu transmisie automată şi echipare Revolution Top. Preţul niponei a fost de 25.000 de euro.

Ne întoarcem la chilipiruri şi vedem că un Chvrolet Cruze cu motorul 1.8 de 141 de cai putere, cutie automată şi echipare LTZ se apropie de 19.000 de euro.

Honda este şi ea prezentă în segmentul cu Civic sedan şi al său motor de patru cilindri şi 1.8 litri, capabil să ofere 120 de cai şi să ceară pentru asta aproape 21.500 de euro.

În segment mai există şi Hyundai Elantra, cu al său motor 1.6 MPI, de fix 132 de cai putere şi un preţ de 21.000 de euro.

Să nu uităm nici de Ford Focus sedan 1.6 Ti-VCT de 125 CP cu transmisie Powershift şi echipare Titanium. Preţul său este de aproape 20.000 de euro.

Siguranţă

Toyota Corolla a fost supus testelor EuroNCAP chiar în acest an. Organismul belgian a notat cu cinci stele evoluţia modelului japonez. 

Sedanul a obţinut un punctaj foarte bun pentru protecţia pasagerilor adulţi (94%) şi copii (82%), reuşind totodată să depăşească şi pragul psihologic de 50 de procente pentru protecţia pietonilor.

Sistemele de asistenţă au primit însă un calificativ mai mic, chiar dacă noua Corolla vine în standard cu airbaguri frontale laterale şi cortină, ABS şi ESP.

Ţinută de drum

Nu există diferenţe notabile între versiunea pe benzină şi cea diesel la capitolul ţinută de drum. Corolla rămâne la fel de confotabilă, preocupată foarte mult de liniştea pe care o transmite în habitaclu.

Suspensia a fost creată pentru a absorbi cât mai bine gropile şi denivelările. Este o trăsătură esenţială pentru un model de familie. Dar, cum se întâmplă deseori în cazul acestor modele, suspensia relaxată poate fi sinonimă cu o ţinută de drum nesigură pe porţiuni de drum virajat. 

Nu este şi cazul noului Corolla. Deşi manifestă un ruliu pronunţat pe porţiunile de drum cu multe curbe, aderenţa se păstrează impecabil. Este o trăsătură care a fost preluată de la Auris şi pare a fi adaptată cu succes şi pe berlină. Oricât de mult ai trage de volan, maşina pare că se încăpăţânează să păstreze un contact bun cu asfaltul.

Direcţia nu putem spune că ajută foarte mult în condiţii de rulare mai susţinută, fiind extrem de asistată, fără feedback. Ea este însă uşor manevrabilă în oraş.

Vizibilitate

Vizibilitatea lui Corolla este sinonimă cu generozitatea suprafeţei vitrate. Geamurile laterale sunt suficient de mari, însă e drept că oglinzile laterale plătesc tribut designului şi nu dispun de o dimensiune prea mare. Cu toate acestea, sunt utile şi asigură un câmp vizual bun dacă sunt ajustate corespunzător.

Luneta este şi ea destul de mare, chiar dacă este încadrată de doi montanţi cu dimensiuni nu tocmai discrete.

Tehnologie

Simplitate şi eficienţă. Aşa se poate caracteriza şi pachetul tehnologic cu care noua Corolla promite să îşi tenteze clienţii.

Sistemul multimedia este uşor de accesat şi poate fi extrem de prietenos. Conexiunea prin Bluetooth cu un smartphone se realizează uşor şi, în plus, ai acces la o mulţime de date din propriul telefon. De asemenea, preluarea pieselor muzicale de pe un suport extern este şi ea facilă.

O să laud din nou calitatea imaginilor oferite de camera pentru marşarier, una dintre cele mai bune oferite de Toyota pe modelele sale. Şi tot la capitolul laude intră şi sistemul de acces fără cheie, unul dintre cele mai rapide pe care le-am testat vreodată pe o maşină. Cheia din buzunarul tău este detectată chiar înainte ca tu să îţi îndrepţi mâna către portieră.

Un gadget care îi va ajuta însă pe toată lumea este, fără îndoială, sistemul IPA. Ce face el? Te scapă de chinul parcărilor laterale. Şi trebuie să spun că o face cu brio, pentru că reuşeşte să strecoare sedanul în locuri imposibile, şi nu se lasă până când maşina nu este aliniată perfect cu trotuarul. Un mare „Bravo”.

Design

Designul rămâne o chestiune de gust, însă în cazul lui Corolla nu pot fi contestate prea multe. Modelul japonez îndeplineşte normele estetice contemporane din orice unghi ai privi.

Filosofia de design Toyota s-a aplicat cu succes şi pe berlină. Personal, cred că deisgnul frontal este într-o sinonimie deplină cu cel posterior, fără a da impresia că vorbim despre un Auris căruia i s-a alăturat un portbagaj.

Detalii estetice cum ar fi cele trei bare cromate ale grilei frontale, prelungite până în interiorul farurilor, şi marginea uşor rotunjită a portbagajului vor contribui la conturarea personalităţii modelului.

Nu ne-a placut

  • zgomotul motorului la turaţii înalte
  • Preţul piperat
  • Calitatea plasticului
Date tehnice - Toyota Corolla (2013-2016) 1.6 Valvematic 132CP Aut Sol
Combustibil
Benzina
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4620
Putere maxima CP (rpm)
132 (6400)
Latime mm
1775
Cuplu maxim Nm (rpm)
160 (4400)
Inaltime mm
1465
Viteza maxima km/h
190
Greutate kg
1300
Acceleratie 0-100 km/h s
11.1
Ampatament mm
2700
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
51
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
452
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Toyota Corolla (2013-2016)

Ultimele teste

Comentarii (26)

  • La motorizarea asta si pretul cerut nu pot spune decat un lucru: a innebunit lupu'!
    42 12
  • @ Gabi
    Ai dreptate ! Automarket.ro a avut dreptate sa treaca la defecte pretul piperat tinand cont ca aceasta masina este produsa in Africa de Sud acolo unde salariile sunt ridicol de mici . Insa miliardele de $ in profit pentru Toyota trebuie sa vina de undeva .
    27 9
  • Japonezii astia nu's normali! Vand toate vechiturile la ultra preturi...
    POt sa zica orice fanii lor...dar masinile astea sunt depasite moral
    Iar faza cufiabilitatea nu mai sta demult in picioare.
    Ca sunt un pic mai de incredere decat restul e si normal...pana la urma vand acelasi lucru de 20 de ani!! Ar fi si culmea sa le iasa prost dupa atat timp :)
    43 15
  • alt doilea drive test cu o corolla....vor innebuni "prietenii" Tarii Apusului de Soare :)
    nu stiu ce ati gasit ergonomic la bordul ala, poate ca v-ati pus niste extensii la degete pentru ca eu trebuie sa ma intind dupa butoanele dispuse in partea dreapta a volanului.

    Preturile...daca cineva chiar ar fi interesat de achizitie si nu ar fi comentator de dragul barbologiei ar vedea ca preturile incep cam de la acelasi nivel. Corolla nu e nici mai scumpa nici mai ieftina decat altele....E greu de acceptat, stiu.

    @eu....nu sunt singurii care vand acelasi lucru de 20 de ani. Stii, nu? Dar mai stii ca sunt printre cei mai exigenti cand este vorba de respectarea conditiilor legate de fiabiliate/calitate/etc dintrun caiet de sarcini, mai exigenti decat orice concurent pomenit in articol? Este adevarat ca (virgula) calitatea a scazut, dar aceelasi lucru se poate spune despre toata industria auto. Important este in ce proportie a facut-o fiecare dintre constructori. Si mie teama pentru unii ca "japii" au taiat cel mai putin din capitolul asta.

    Una peste alta cel mai vandut model din lume este cel mai prost. Romania.....

    PS. @@gabi toyota nu e singura companie ce produce ieftin si vinde scump....dar tu nu stiai asta.
    21 20
  • @ vianu
    Nu contesta nimeni pozitia pe plan global a celor de la Toyota ( in 2013 diferentele intre primii 3 producatori mondiali au fost minime ) dar in Europa performanta sau bine spus esecul comercial al celor de la Toyota este notabil . Avand pe hartie cea mai buna imagine de marca, uzine in Marea Britanie, Franta, Cehia ( tari din UE ), Turcia ti se pare normal sa vanda in Europa la fel de mult ca Skoda ( care practica preturi comparabile cu Toyota dar nu are o gama la fel de mare si pe hartie nu beneficiaza de o imagine la fel de buna ) ? Japonezii au o mare problema in Europa si privind datele statistice furnizate azi de ACEA ( http://www.acea.be/images/uploads/files/20140116_PRPC-FINAL-1312_CORRECTION.pdf ) vom vedea ca exceptand Toyota si Nissan, ceilalti producatori japonezi au o cota de piata care nu mai justifica prezenta lor pe piata europeana . La Detroit a fost lansat conceptul Acura TLX ( va aparea pe piata in SUA in 2015, fiind produsa in SUA ) care in mod normal ar fi trebuit sa fie varianta europeana a Hondei Accord insa la sfarsitul anului trecut au aparut stiri care anuntau ca Honda Accord nu va mai avea urmas pentru ca vanzarile minuscule pe piata europeana nu mai justifica productia modelului in Anglia, iar de la Detroit stirile anunta ca Acura TLX nu va fi importata in Europa .....
    13 5
  • @ @ vianu
    Tu chiar crezi ca pe japonezi ii mai intereseaza Europa? Daca ai fi manager la Toyota si ai vedea ca pt a-ti face loc pe o piata ca Europa trebuie sa cheltui o caruta de bani, in conditiile in care nationalismul cumparatorilor de aici nu va permite niciodata un loc pe podimulul vanzarilor a vreunei marci din afara Europei? Dupa ce ca producatorii locali au clar intaietate in optiunile clientilor, au mai venit si coreenii puternic sustinuti de guvernul lor care au dat de pamant cu toate japonezele la vz.
    Corolla, ca de altfel si multe alte modele japoneze, e un produs global. El trebuie sa fie perfect functional in toate conditiile si sa poate fi produs la o calitate buna in toate uzinele din lume. Trebuie, de asemenea, sa indeplineasca cat mai multe astepari ale clientilor de pretutindeni, fiecare zona avand clienti cu alte prioritati. De aici si simplitatea produsului.
    E al dracului de greu sa concepi un produs global care sa fie pe placul tuturor. Sa ne uitam la Tiguan, spre ex. Un produs foarte cautat in Europa, dar cu niste cifre de vz penibile in State. In aceeasi clasa, RAV4 sta complet invers. Si mai e si aspectul fiabilitatii, oricat de mult ar vrea unii, subiectiv, sa-l transforme in mit. Daca te uiti pe forumurile americane, cand ii intrebi de ce nu aleg VW, parca toti iti raspund la unison: reliability issues. Poate ca VW le-a rezolvat, dar de indata ce lumea te-a perceput cu probleme pe la ei, esti mancat. In Europa, in schimb, conteaza mult imaginea: ce sigla are, ce plastic moale are, ce cusaturi pe volan are, cat de premium se simte masina. Fiecare continent cu prioritatile lui.

    In alta ordine de idei, macar redactorii auto sa incerce sa scoata din "sistem" ideea ca sedan-urile sunt masini de familie. N-au aproape nici o utilitate pt familie, nici una.
    34 5
  • @@vianu...dan ti-a dat deja explicatiile. E clar ca pietele sunt impartite pe zone geografice si fiecare este tare in patratica lui. Patriotismul local...De aia se vinde bine toyota in Asia (si sua - sic!), truck-urile in SUA si WV in Europa. Si merci pentru link...thumb-up!

    Dar @dan ce ai tu impotriva sedanurilor? Nu pricep. Utiliatea chiar daca nu crezi e relativa si influentata de N factori. Unul dintre ei este...pretul. Si mie mi-ar fi placut un break dar banii in plus nu mi-am permis. Un hatch? E prea mic. Adevarat e mai usor de condus in oras dar stilul de viata imi cere ca (odata pe saptamana, macar) sa fiu nevoit sa imi incarc portbagajul. Si atunci? Doua masini? Deja intru in sfera imposibilului. Deci un sedan e un COMPROMIS intre dimensiuni si pret. Ca iti place sau nu pentru unii compromisul asta e cel mai util. Dupa tine ce masina e "de familie"? Break-ul?...in acest caz sunt complet de acord
    4 4
  • vianu, sa stii ca remarca ta este geniala:''cel mai bine vandul este cel mai prost""
    Pe de alta parte iti pot spune ca si toyota a devenit o loterie;nu-ti mai garanteaza nimeni ca o toyota e fiabila,lucru confirmat in scandalul din Sua unde insusi presedintele toyota a recunosit cu juma de gura ca s-au dezvoltat foarte repede in detrimentul calitatii;
    Eu inca mai sper ca o sa-si revina ptr ca filosofia lor de viata este imbatabila;cred ca a ramas singurul constructor auto din lume care stie ca fiabilitatea inseamna simplitate
    11 3
  • Tot croncaniti aici despre Toyota si tot bagati de vina aiurea in targ, cati dintre voi au condus o Toyota? O Corolla de 10 spalata arata aproape nou in schimb masina calicului nazist folcsvagin arata ca un tirbuson puterzit lasat in ploaie 25 de ani, nu este una care sa nu aiaba n evoie de banda adeziva sa stea inchegata! Troacele naziste nu se ridica nici macar pana la nivelul prafului de pe toba unei Toyota!
    18 28
  • Dacia Plant
    Cam toate masinile in afara de low-costuri au pret exagerat de mare, ori ni se pare noua acest lucru fiindca nu avem bani.
    Motorul este bun si are cuplul cu vreo 450rpm mai jos decat cel de pe Elantra si are si 2nm in plus (nesemificativi). Doar ca este mai grea.
    Designul este placut, adica arata mult mai bine decat modelul anterior.
    7 3
  • Sunt piete importante in Europa care in teorie VW nu ar trebui sa aibe un avantaj notabil fata de Toyota si totusi o surclaseaza categoric la vanzari . Ma refer la Marea Britanie ( Toyota are o uzina acolo ) , Franta ( in Franta produce Yaris ) si Italia ( Golf este liderul clasei compacte in Italia ) . Inteleg ca in tari ca Germania, Austria, Elvetia marca VW sa nu aibe rivali dar in tari ca cele 3 mentionate mai sus Toyota ar fi trebuit sa fi stat pe piata mult mai bine .
    11 2
  • @anonimul care scrie mai sus la 15:02 si care de obicei se semneaza cu @+spatiu: esti un comentator valoros, se vede din raspunsurile documentate pe care le dai pe la diverse articole. Eu te-as ruga sa-ti faci cont si sa fii vizibil cu un username, ce zici?
    8 1
  • @ mntsn
    Am cont pe automarket.ro dar l-am folosit foarte rar din cauza celor care posteaza neinregistrati dar cu nick-uri identice sau asemanatoare cu ale altor utilizatori automarket . Daca in viitor se va putea scrie comentarii pe automarket.ro doar inregistrat, o voi face .
    8 2
  • inexorabil
    Şi eu am remarcat (plăcut surprins), de aproape doi ani încoace, tendinţa fostului monument de ternitate de altădată - Toyota, desigur - de a imprima linii avangardiste carcaselor sale...Paradoxal însă, deşi, d.p.d.v. artistic, Honda (Accord) şi Mazda (seria 6) n-au cunoscut o evoluţie atât de bruscă şi un salt atât de spectaculos, amândouă parcă exprimă ceva în plus faţă de Toyota (nu şi în materie de "luxoase", unde Lexus mi se pare clar mai atractiv decât Acura - la care mă intrigă grila aceea de Opel - dar nu la fel de armonios precum...Mazda6, care, nota bene, nu cochetează oficialmente cu categoria lux), ceva pe care nu-l pot defini în termeni expliciţi, dar cert este că aşa simt...De fapt, mă tot domină impresia că Toyota şi-a "forţat" puţin imaginaţia picturală, genul de aspect frontal pe care l-a ales ducându-mă involuntar cu gândul la...Renault Mégane gen. 2 ! Cât despre echivalenţele avansate pe aici (motor aspirat/ergonomie/fiabilitate = simplitate = calitate), nu mă pronunţ în favoarea lor! Indolenţa de a te înhăma la nişte eforturi creative nu poate însemna simplitate "benefică", ci simplism limitat...
    6 4
  • @ inexorabil
    De accord cu tine . Acum sa va spun un secret. Eu sunt dan_grc , am scris sub anonimat datorita faptului precizat mai sus.
    2 11
  • aha si eu sunt tinker bell
    8 0
  • @ @inexorabil
    Nice try ! Ultima oara cand am postat inregistrat era cred prin 2011 .
    12 1
  • Da, din ce in ce mai multe Toyota Corolla sunt pe strazi .Poate chiar prea multe :)))
    3 7
  • preturi de baza mari, dar pana la urma nu sunt preturile reale. Eu mi-am luat in 2013 o masina care pe hartie cu toate dotarile costa aproape 21 mii euro cu tot cu extra-garantie (- 2200E discount oficial). De la "abia castigam si noi niste bani la acest model cat sa platim utilitati" am ajuns dupa negocieri la pret de 14500 fara Rabla. Si e vorba de un model de volum (Focus), pe comanda. Deci 12,5k pt mine ca pret final (tichetul valora 2k). Si din greseala pe mailul meu a ajuns si o factura privind pretul de achizitie/comanda al dealerului - castigase 1100E la aceasta masina. Dar macar a fost inteligent si si-a dat seamana ca 1,1k sunt mai buni decat nimic.

    Deci domnilor, dealerul incerca sa vanda cu aproape 19 mii de euro (21 - 2,2) o masina pe care o achizitiona cu mai putin de 12 mii. In ziua in care mi-a venit masina si am ridicat-o, mai era cineva in showroom care se plangea ca si-a dat toti banii pe masina: una identica cu a mea ca motorizare si ca dotari. Difereau doar 2 lucruri: culoarea si pretul, omul daduse cu 2800E mai mult ca mine pe ea.

    Ok, ok cu siguranta pretul initial de 21k era puternic supraevaluat dar la ce brand nu este? De obicei dealerii incearca sa castige in jur de ~25-30% fata de pretul platit de ei pe masina. Deci loc de discount este, ar trebui sa se invete sa castige mai putin/bucata dar sa vanda mai mult. Ca mai multe masini noi inseamna automat si mai multa activitate in service-urile lor oficiale.

    Concluzia: preturile afisate sunt doar pentru cei care dau: daca din 10 cumparatori, 2-3 pica in plasa agentilor de vanzari si nu negociaza la sange. Ca idee (ca se aduce mult grupul VAG in discutie si mai ales pt ca ei nu negociaza, dupa cum spune gura lumii). La Skoda am folosit o tactica relativ cunoscuta a negocierii si dupa doar cateva discutii de-a lungul a 2 zile la un dealer din capitala (altul decat Porsche) obtinusem 1900E discount din pretul de lista la noua Octavia, model ce aparuse de doar vreo 2 saptamani la acea vreme. Sunt absolut sigur ca puteam obtine 3000, dar nu toata suma in bani, macar prin alte beneficii (anvelope noi, revizii etc).

    Drept urmare, nu va plangeti de preturile piperate, la noi sunt afisate doar pt a verifica acea zicala cu cel care da si cel care cere. Negociati la sange ca este loc de discount.
    9 9
  • Crystyann
    Domnule Syl, nu as fi dorit sa va contrazic dar nu am cum sa o fac. Daca veti avea ocazia vreodata sa lucrati la un dealer veti vedea ca marjele de profit nu sunt sub nicio forma atat de mari cum credeti . Nu contest ca vanzarea de masini este un business si trebuie sa aduca profit, dar sa exagerati ca un dealer castige 30% din pretul masinii nu mi se pare normal. Este ca si cum ati spune ca dealer-ul x din Romania castiga mai mult decat fabrica :)).
    Probabil la Ford ati prins vreo promotie de fabrica - cu toate ca mi se pare ciudat faptul ca "intamplator" ati primit factura de achizitia a masinii . Ce pot sa va garantez este ca la Skoda marjele de profit sunt mult mai mici - nu am cums a va demonstrez sau sa va trimit facturi pe mail, trebuie doar sa ma credeti pe cuvant ( daca vreti )
    Ce trebuie sa mai constientizati este ca vanzarea de masini se face intr-un spatiu numit showroom si care a fost construit cu niste investitii ( de cele mai multe ori credite ). terenul acela a fost cumparat si el cu niste bani. Ati observat ca in showroom era curat, era cald si aprinse niste lumini? daca da, va anunt ca acelea sunt utilitati si costa? Ati vazut si un nene care s-a dat peste cap sa va vanda masina ( vanzator, consilier, cum vreti sa il numiti ) - acel nene trebuie platit si , pe langa asta mai genereeaza si alte cheltuieli ; un laptop / calculator, un telefon de munca. Ati facut un test drive cu masina? Eiii, si acea masina a costat la achizitie si genereaza costuri precum asigurari, impozite, intretinere etc.
    Si ma opresc aici cu detalierea- as mai putea discuta de transportul masinii dumneavoastra pana la dealer, de faptul ca unii oameni o pregatesc si o spala etc. Dar nu are rost ca sunt sigur ca le intelegeti pe toate.
    Deci chiar daca vedeti un pret de achizitie pe o factura externa ( care mai mult ca sigur era fara TVA si la care se adauga si impozite si taxe - ca fapt divers ) nu sariti ca dealer-ul de masini este un hot. Este un negustor care incearca sa isi vanda marfa cat mai bine. Sunt sigur ca 80% din produsele pe care le cumparati zilnic au un adaos comercial mai mare decat adaosul din piata auto. Insa in piata auto, preturile fiind mult mai mari, se observa mult mai usor.
    Cu scuzele de rigoare pentru comentariul poate mult prea lung, ii urez domnului Syl sa isi faca el un dealer auto non-profit si sa vanda masinile cu adaos zero sau chiar si pe minus pentru a nu "fura" clientii.
    Weekend excelent.
    17 3
  • Scrooge@Dan
    Nu mi se pare deloc rau ca "producatorii locali au clar intaietate in optiunile clientilor". E chiar o chestie excelenta cu efecte pozitive in economie. Daca tu cumperi masina din zona ta indirect platesti salariile celor de acolo, iar acei muncitori cu banii obtinuti vor cumpara produsele facute de tine, apa plata de exemplu, poate tu lucrezi la imbutelierea apei plate :).
    Si sa spui ca sedanurile nu au valente de familie mi se pare noaptea mintii, ok nu poti cara mobila si mai mult de 3 copii :), dar restul le cam poti face. Stiu persoane care au avut Dacia 1100 sau Skoda 100 toata viata si s-au descurcat f bine.
    4 0
  • Crystiann, apreciez detaliile furnizate, cu toate ca tonul este cu totul neadecvat. Ar fi trebuit sa te invete asta ca agent de vanzari. Stiu foarte bine care sunt marjele de profit la grupul VAG, dar sa nu intram in detalii inutile. Daca toti dealerii (unde de altfel si lucrati) sunt atat de corect pe cat lasati sa inteleaga, cum va explicati ca preturile variaza atat de mult intre dealeri? La aceeasi configuratie la Skoda, pretul era diferit cu 1300 euro. Iar agentul de la dealerul cu pretul mai mare "se jura" (la propriu, cu toate ca este foarte putin profesionist) ca este marja maxima ce se poate da, ca altfel intra sub pretul de achizitie. Scopul meu nu este sa ma duc sa pierd vremea sa negociez cu un dealer sa primesc un pret corect ci sa mi se ofere un pret corect din start. Dar adevarul este ca toti dealerii cauta intai sa "agatae vreun fraier" (cum se spune pe romaneste) care sa dea pretul cat mai mare.

    Haideti sa lasam povestile pt adormit copii pt alte persoane, am achizitionat 10 masini in ultimii ani in familie si am interactionat cu numerosi dealeri. Preturile sunt umflate pt a putea si scazute prin discount-uri fictive, pt ca psihologic vorbind omul este atras de discount. De acord cu dvs ca exista angajati si utilitati de platit, dar oare cati dealeri se gandesc si la volum? Daca esti corect si vinzi un brand de volum, se presupune ca nu iti platesti totul din vanzarea unei singure masini. Si cati dealeri se gandesc si la serviciile post-vanzare? Sau de reparatie. Mai multe masini noi cumparate, mai mari sansele ca diverse servicii (de reparatie-tinichigerie + revizii) se vor efectua in reprezentanta. Pe mine nu ma intereseaza cine este lacom pe tot parcursul de la constructia masinii pana la intrarea in posesia cumparatorului...important este ca cineva poate lasa profitul mai jos, axandu-se pe volum. daca nu dealerul, atunci importatorul. Cum se face ca o masina cumparata de noua este mai ieftina in alte tari din Vest, cu mai multe dotari si/sau motorizare mai buna ? Va pot da si exemple concrete, dar cred ca foarte multi sunteti familiarizati deja cu ele.

    Spor la vanzare va doresc.
    9 1
  • Ingerul Negru
    @Syl: Perfect de acord cu dumneavoastra. Incercati cu dealerii din reteaua Tiriac, sa vedeti acolo. Preturile de lista sunt in general venite de la importator cu tot cu marje, atat pentru importator cat si pentru dealer. Cu diferente date de numarul de masini vandute, numar de ore service, valoare piese de schimb etc. Acestia sunt factori calitativi care contribuie si ei la redeventa dealerului. Unele firme insa mai pluseaza, doar doar reusesc sa vanda mai scump pentru a genera profit suplimentar. Daca insa stii sa negociezi, da, obtii discounturi serioase. Incercati la Hyundai, sa vedeti acolo diferente si discounturi. Vorba unui prieten, ploua, discount 5%, se raceste afara, inca 4% samd.
    3 1
  • Crystyann
    @Syl - De acord cu dumneavoastra ca trebuie sa existe la orice ( nu numai in piata auto ) un pret corect pentru produsele / serviciile cumparate. Totodata trebuie sa stiti ca in industria farmeceutica marjele de profit depasesc orice inchipuire ( ca si exemplu de piata in care castigurile se bazeaza pe necazurile si pe naivitatea oamenilor ).
    Referitor la after sales, intr-adevar profitul real de acolo vine - service-ul sustine vanzarea de masini noi . Insa a te baza pe niste bani care pot intra in contul tau peste 2 ani la prima revizie este o naivitate financiara. In acesti 2 ani trebuie sa supravietuiesti pentru a oferi serviciile ( si standardul de calitate ).
    Apropo de preturi, 90% din marci sunt mai scumpe in VEST si asta se poate verifica foarte usor intrand pe site-urile din acele tari.
    Dar este o discutie mult prea lunga si nu isi are rostul.
    o zi excelenta in continuare
    1 1
  • @Mecanicu'
    Pe mine nu ma va convinge nimeni, niciodata,ca Toyota este un automobil demn de luat in calcul pentru achizitie....Iar vrajeala cu fiabilitatea sa tina la americani nu la mine...Sunt doar 3 motive pentru fiabilitatea unei masini:
    - calitatea de executie foarte buna - vezi Porsche, Audi in clasamentele de fiabilitate
    - imbunatatirea componenteleor pe baza raportarilor de Service din toata lumea in anii ce preced lansarea unui model - vezi masinile din grupul VW
    - utilizarea unor tehnologii invechite - vezi Toyota

    Degeaba o fi Toyota fiabila daca nu sta cum trebuie pe strada, are tehnologie din 1900 toamna, si materiale de tot rasul.

    Urmariti orice model Toyota in comparativele Auto Bild sau Automotor si sport si veti vedea ca are ultimul sau penultimul loc in permanenta rezervat...ce e mai tragic Hyundai si Kia ii cam iau fata...
    11 10
  • @@mecanicu
    tu esti cam capos din fire;normal ca nu te convinge nimeni sa-ti iei toyota;de fapt la valoarea ta numai de la porsche in sus te uiti;si nici basina nu-ti pute!!
    13 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru