Drivetest Toyota Hilux Cabina Dubla facelift (2011-2016)

2.5 D-4D 144CP 4x4 Man Executive+
Toyota Hilux Cabina Dubla facelift (2011-2016) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 18.07.2014
Greu de ucis

Toyota Hilux este poate cel mai cunoscut pick-up din Europa. Poate şi din lume, dacă exceptăm piaţa nord-americană, unde pick-up-ul este la putere, iar oferta este mult mai diversificată faţă de bătrânul continent. Hilux este unul dintre cele mai longevive modele din acest segment. S-a născut în 1968, iar astăzi se află la a şaptea generaţie. Actualul model a fost lansat în 2005 şi se apropie de finalul carierei, dar încă se ţine bine în raport cu concurenţa. A trecut printr-un facelift major în 2011, care i-a adus o nouă parte frontală şi o serie de îmbunătăţiri, dar a rămas aceeaşi camionetă extrem de robustă şi fiabilă. Modelul japonez şi-a clădit de-a lungul timpului o reputaţie de automobil indestructibil, fiind gândit pentru muncă şi uz extensiv, şi nu pentru plimbări de plăcere. Este folosit de profesioniştii din întreaga lume în domenii extrem de diverse, este popular în Africa, unde a fost folosit chiar şi în zone de conflict, iar cu modificări de specialitate a fost folosit pentru explorări arctice.

Acum câţiva ani am avut ocazia să petrec o săptămână la volanul unui Hilux, parcurgând 3.500 km pe drumurile din România. Un Hilux fără prea multe dotări, dar care s-a dovedit a fi un excelent partener de drum şi cal de bătaie. Pe parcursul celor şapte zile în care au fost parcurse tot felul de drumuri secundare, atât asfaltate cât şi de pământ, nu a cerut decât motorină şi ocazional lichid pentru parbriz. 

Toyota a decis să-şi onoreze modelul muncitor din gamă cu un pachet de dotări numit Invincible. Astfel dotat, Hilux ne-a vizitat la redacţie în forma sa facelift, iar noi l-am pus din nou la încercare în varianta cu motor de 2.5 litri şi 144 CP. 

Toyota Hilux Cabina Dubla facelift (2011-2016)
2.5 D-4D 144CP 4x4 Man Executive+

  • Pret de pornire 30.447 €
  • Pret model testat 35.172 €
  • Taxa auto 755 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Toyota foloseşte motoare de cilindree mare pentru modelul Hilux. Sunt disponibile două opţiuni, ambele diesel. Primul este clasicul 2.5 litri D-4D de 144 CP, iar cei care au nevoie de mai multă putere pot opta pentru motorul de 3.0 litri D-4D de 171 CP. Nu sunt cele mai puternice motoare din segment, dar scopul japonezilor este să ofere fiabilitate şi cuplu la turaţii joase. Majoritatea concurenţilor folosesc motoare diesel de 2.2 litri sau chiar de 2.0 litri în cazul lui Volkswagen Amarok. 

Modelul testat de noi a venit dotat cu propulsorul de 2.494 cmc ce oferă 144 CP la 3.400 rpm. Cuplul motor este de 343 Nm şi este disponibil între 1.600 şi 2.800 rpm. Nu este un motor pentru performanţă, ci unul care să muncească zi de zi, în orice condiţii. Porneşte cu un şuierat specific electromotoarelor japoneze şi apoi ronţăie liniştit atât timp cât îl soliciţi să mute cele aproape două tone între diverse locuri. Nu este nici cel mai rafinat motor, sunetul ajungând în habitaclu, dar în doze care nu deranjează prea tare. Motorul de 2.5 litri poate fi asociat doar cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte. Acţionarea se face prin intermediul unui levier lung cu o cursă amplă, dar precis şi plăcut la utilizare. O serie de vibraţii sunt transmise prin intermediul levierului în cabină, dar nimic anormal. Toyota păstrează încă şi levierul mecanic pentru acţionarea tracţiunii integrale şi acţionarea reductorului cu două trepte. Doar diferenţialul spate poate fi blocat electric prin intermediul unui buton amplasat pe bord. 

Consum

Consumul de carburant nu este cel mai important aspect la un automobil din categoria pick-up. De fapt, mai important este să existe un rezervor mare pentru ca autonomia să fie suficientă. În cazul lui Hilux, rezervorul are 80 de litri, iar consumul mediu oficial este de 7.4 litri/100 km. În realitate, consumul este ceva mai mare şi variază în funcţie de stilul de condus şi de încărcarea maşinii. Pe parcursul celor trei zile în care am utilizat Hiluxul, consumul mediu înregistrat de computerul de bord a fost de 8.3 litri, în timp ce consumul urban a fost de 10 litri/100 km. 

Dacă privim şi la oferta concurenţei, cel mai economic model este Amarok-ul lui Volkswagen cu motor TDI de 2.0 litri de 140 CP, care afişează un consum mediu oficial de 7.2 litri/100 km.

Performanţe

Performanţele chiar nu sunt o prioritate atunci când un viitor proprietar de pick-up îşi alege maşina. Nu prea contează timpul în care accelerază până la 100 km/oră sau viteza maximă, care probabil nu va fi folosită niciodată. În cazul Hiluxului nostru cu motor de 2.5 litri, acceleraţia de la 0 la 100 km/oră se face în 13.3 secunde, iar viteza maximă este de 170 km/oră. 

Există modele concurente cu viteze de top mai mari, şi acceleraţii ceva mai viguroase, dar pentru un pick-up important este să se simtă alert la turaţii mici şi aici intervine cuplul motor. Hilux oferă suficient cuplu încă de la 1.600 rpm, iar asta îl face vioi în ciuda dimensiunilor exterioare impresionante de aproape 5.3 metri lungime.

Interior

Nu vă aşteptaţi la un interior luxos. La plastice moi sau butoane aranjate pentru design. Hilux este până la urmă un automobil utilitar, iar menirea lui este să muncească în orice situaţie. Plasticele de la interior sunt tari şi chiar urâte. Dar sunt durabile şi vor rezista la ani în şir de abuz. În faţă este suficient spaţiu pentru cel de la volan şi un pasager, iar pe bancheta din spate mai pot lua loc, la nevoie, încă trei pasageri. Problema este locul pentru bagaj. Este un paradox că ai o benă atât de mare la dispoziţie, dar să nu o poţi folosi să transporţi bagaje, mai ales dacă condiţiile meteo sunt nefavorabile. De aceea este indicat ca bena să fie închisă cu unul dintre accesoriile originale sau cu o soluţie aftermarket, dacă alegem să folosim Hilux ca maşină de familie. 

Cel de la volan se bucură de o poziţie la volan impozantă, privind de sus traficul din jur. În Hilux chiar "urci" la volan, habitaclul fiind destul de sus. Există spaţii de depozitare în cotieră şi un suport pentru băuturi în partea stângă, plus mânere pentru toată lumea pentru rularea în teren accidentat. Ceasurile de bord sunt mari şi lizibile, iar o notă modernă este dată de ecranul tactil amplasat pe consola centrală. Grafica este una medie calitativ, întâlnită pe aproape toate modelele Toyota, iar sistemul oferă toate facilităţile întâlnite şi în automobile normale: Bluetooth, navigaţie, USB şi chiar cameră pentru mersul cu spatele. Ciudat este că, în partea de sus, Toyota păstrează încă celebrul ceas digital cu o grafică ce imită fontul ceasurilor cu cristale lichide şi butoane mici şi mărunte. 

Preţ de achiziţie

Având în vedere reputaţia pe care şi-a clădit-o, Hilux nu este un automobil ieftin. Face parte din zona de camionete scumpe ale căror preţuri depăşesc 30.000 euro. În această categorie mai intră Ford Ranger Limited şi Volkswagen Amarok BiTDI de 180 CP. Preţurile pentru o Toyota Hilux Double Cab încep de la 30.447 euro (TVA inclus) şi pot ajunge până la 37.197 euro. Acestea sunt preţurile de listă fără opţionale. Modelul nostru a venit echipat şi cu pachetul Invincible. Acesta costă 555 euro şi conţine trei sigle Invincible, scut de protecţie bară faţă, contur cromat pentru fanta de admisie, ornamente cromate pentru proiectoarele de ceaţă, contur cromat pentru stopuri, capac de cotieră îmbrăcat în piele şi levier al frânei de mână îmbrăcat în piele. 

Siguranţă

Hilux nu a ajuns la testele de siguranţă organizate de către EuroNCAP, dar clasa pick-up-urilor ne-a obişnuit cu performanţe medii la crash-teste. Doar Ford Ranger a reuşit până acum în toată istoria EuroNCAP să adune cinci stele, însă asta se întâmpla acum doi ani, când regulile organizaţiei europene erau ceva mai relaxate.

Până una-alta, japonezii oferă un set complet de airbaguri doar pentru cele două nivele de echipare superioare, numite Executive+ şi Style+. Nivelul de bază, Comfort, trebuie să se mulţumească doar cu airbaguri frontale pentru şofer şi pasager. De asemenea, o serie de sisteme electronice de siguranţă ca EBD, Brake Assist şi controlul stabilităţii sunt oferite tot doar pentru nivelele superioare de echipare. Diferenţialul spate blocabil, util dacă vom folosi maşina pentru off-road, este disponibil pe echipările Comfort şi Executive+.

Ţinută de drum

Toyota Hilux este probabil cel mai prietenos pick-up din oferta europeană. Există modele care îşi oferă o experienţă la volan mai apropiată de un automobil normal, ca Amarok sau Navarra, dar Hilux are ceva special. Se simte ca o camionetă, este mare şi impozant, dar se conduce extrem de uşor. Cu o minimă adaptare la dimensiunile mari şi la suspensia gândită pentru a face faţă oricărei situaţii, oricine poate trece la comenzile unui Hilux. Poţi conduce relaxat pe şosea, unde orice denivelare sau groapă sunt traversate fără a le simţi, sau poţi urca pe un drum forestier dificil. Este un automobil polivalent, excelent pentru orice situaţie. Direcţia este precisă şi oferă suficient feedback celui de la volan, însă atenţie la raza de bracare în zonele mai înguste. Hilux este una automobil lung şi cel mai probabil va fi nevoie de întoarcere din trei mişcări. 

Vizibilitate

Datorită poziţiei înalte la volan, vizibilitatea este excelentă la bordul lui Hilux. Montantul din stânga faţă jenează unori la virajele de stânga, însă în limite normale. Dacă alegem să păstrăm bena deschisă, vizibilitatea în spate este şi ea foarte bună. Hilux are şi cameră pentru mersul cu spatele, iar asta ajută la manevrele de parcare. Şi mai util ar fi fost un set complet de senzori de parcare. Acest sistem este doar opţional şi oferă senzori spate pentru suma de 355 euro. 

Tehnologie

După aplicarea faceliftului, Hilux a primit şi o doză de tehnologie pentru a ţine pasul cu concurenţa. Exceptând nivelul de bază de echipare, care păstrează la nivel minim dotările, pick-up-ul Toyota are suficiente gadgeturi pentru a fi modern. Avem un display tactil de 6.1 inch cu o grafică nu foarte modernă, dar comună cu restul modelelor Toyota. Se poate instala opţional şi sistem de navigaţie. Mai avem Bluetooth, port USB. computer de bord, sistem audio cu şase boxe, cameră pentru marşarier, climatizare automată şi patru geamuri electrice. Există comenzi pe volan, iar indicatoarele de bord folosesc sistemul Optitron, fiind luminate permanent. Intensitatea poate fi reglată prin intermediul unui buton rotativ amplasat pe bord. Lipseşte doar sistemul de cruise control, care se regăseşte doar pe nivelul de echipare Style+.

Design

Toyota Hilux întoarce capete pe stradă chiar şi acum, la nouă ani de la lansarea actualei generaţii. Faceliftul primit în 2011 ajută la păstrarea imaginii proaspete, dar imaginea impozantă şi liniile simple şi cursive atrag majoritatea privirilor. Nu putem spune că ne plac foarte mult ornamentele cromate oferite de pachetul Invincible, dar numele este extrem de potrivit. Bineînţeles, Hilux poate fi accesorizat cu tot felul de bull-baruri, roll-baruri, scuturi, trolii, rampe de lumini şi acoperitoare de benă. Noi îl preferăm însă aşa cum apare în imaginile de mai sus. Simplu, aşa cum a ieşit pe porţile uzinei. Şi abia aşteptăm să vedem cum va arăta generaţia a opta. Până atunci, nu ne rămâne să-i urăm decât mult spor la treabă.

Nu ne-a placut

  • Plastice tari
  • Grafica display-ului central
  • Ornamente cromate
Date tehnice - Toyota Hilux Cabina Dubla facelift (2011-2016) 2.5 D-4D 144CP 4x4 Man Executive+
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2494
Lungime mm
5260
Putere maxima CP (rpm)
144 (3400)
Latime mm
1835
Cuplu maxim Nm (rpm)
343 (1600)
Inaltime mm
1850
Viteza maxima km/h
170
Greutate kg
n/a
Acceleratie 0-100 km/h s
n/a
Ampatament mm
3085
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
80
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
n/a
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Toyota Hilux Cabina Dubla facelift (2011-2016)

Ultimele teste

Comentarii (4)

  • orice copil stie ca pentru badge-ul ala cu "hilux" pe frana de mana trebuia cel putin o lansare separata ca generatie noua

    sa pui motoarele astea uriase, si puturoase pe deasupra, pe o masina de pensionari senili, sa nu folosesti o suprafata piano-black pe bord, o cusatura mai rosie pe scaun si in general sa nu dai un copy-paste la interiorul unui model mai mic din propria curte mi se pare bataie de joc. Adica banii nu asa se face....

    adica, frate, nu e mama rock-ului dar probabil e unu' din taticu' pick-up-urilor
    31 18
  • @vianu

    Iar era sa iau teapa crezand ca vorbiti serios -:::))))
    23 2
  • a aparut tocmai la timp, se anunta noi razboie prin lume.
    21 2
  • Bun titlul cu Greu de ucis!
    17 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru