Drivetest Toyota Yaris (2014-2017)

1.3 Benzina (VVT-i) 99CP Man6 Luna
Toyota Yaris (2014-2017) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 25.11.2014
Răbdător

Toyota vrea să atragă mai mulţi clienţi şi pentru a face acest lucru a decis să atace latura emoţională. Până nu de mult timp, modelele Toyota nu erau neapărat renumite pentru design, ci pentru calitate şi fiabilitate. Yaris nu a făcut excepţie. Deşi este un model extrem de important pe piaţa europeană, unde clasa mică este cea mai căutată de clienţii din oraşele aglomerate, Toyota pierduse trenul atracţiei emoţionale. Producea un model cu un design neutru, corect, dar care era mult în urma modelelor consacrate din acest segment, precum VW Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa sau Renault Clio. 

Toyota a decis că trebuie să schimbe ceva, iar faceliftul de la jumătatea perioadei de viaţă a actualului model este unul radical. Partea frontală a fost schimbată total, are acum un aer mult mai actual şi poate fi configurată în funcţie de dorinţele viitorului proprietar.

Automarket a pus deja la încercare noul Yaris în versiunile 1.0 de 69 CP şi Hybrid. Astăzi vorbim despre versiunea Yaris 1.33 în echipare Luna, probabil cea care va face cele mai mari volume în Europa.

Toyota Yaris (2014-2017)
1.3 Benzina (VVT-i) 99CP Man6 Luna

  • Pret de pornire 10.900 €
  • Pret model testat 14.610 €
  • Taxa auto 72 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motorul cu patru cilindri de 1.329 cmc este o constantă în gama de motorizări Toyota. Oferă 99 CP la 6.000 rpm şi un cuplu motor de 125 Nm la 4.000 rpm. Este suficient de rafinat şi cam atât. Este un cal de bătaie care nu vrea să iasă în evidenţă cu nimic, vrea doar să fie lăsat în pace să îşi facă treaba. Un motor fără prea multe pretenţii, destul de lent în prima parte a turometrului, care nu-ţi dă senzaţia, cel puţin nu pe Yaris, că are aproape 100 CP. 

Ce-i drept, nici transmisia manuală cu şase trepte nu ajută motorul foarte mult, având trepte destul de scurte care necesită destul de multe schimbări de treaptă pentru a păstra motorul în zona de cuplu maxim.

Dacă nu ne grăbim prea tare, această combinaţie dintre motorul de 1.33 litri şi cutia manuală cu şase trepte este alegerea cea mai raţională. Va fi probabil alegerea pentru cei care nu pun performanţele pe primul loc şi au nevoie de o maşină de oraş care poate la nevoie să facă fără probleme şi un drum mai lung.

Consum

Motorul pe benzină de 1.33 litri nu este un campion absolut al economiei de carburant, dar nici nu va distruge bugetul familie. Consumul mediu oficial raportat de Toyota este de 4.9 litri/100 km, în timp ce în traficul urban vorbim de 6.4 litri/100 km. 

În timpul testului nostru am parcus un traseu care a inclus şi autostradă, dar pentru majoritatea timpului cât Yaris a stat alături de noi am făcut drumuri în oraş. La drum întins, consumul se stabilizează la 5.0 litri/100 km, iar computerul de bord a raportat în oraş un consum de 7.3 litri/100 km.

Comparând cifrele oficiale cu cele ale concurenţei extrem de numeroase din acest segment, constatăm că Toyota se află în zona medie. Există modele cu motoare turbo de cilindree mică, precum Fiesta Ecoboost 1.0 sau Micra 1.2 DIG-S, ce oferă un consum mediu de 4.3 litri/100 km, dar şi modele ce oferă 100 CP dezvoltaţi de un motor 1.4 turbo, aşa cum este noul Opel Corsa. Consumul mediu anunţat pentru acest model este de 5.7 litri/100 km.

Performanţe

Aşa cum spunem la început, motorul de 1.33 litri şi 99 CP nu este dedicat celor care vor performanţe sportive. Este un propulsor cu performanţe medii, care se simte mai lent faţă de cei aproape 100 CP pe care îi are. Cifrele reflectă acest lucru: acceleraţia de la 0 la 100 km/oră se face în 11.7 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 175 km/oră. 

Cel mai rapid model din acest segment este noua Mazda2 cu motor de 1.5 litri şi 90 CP, care anunţă o acceleraţie de la 0 la 100 km/oră de 9.4 secunde. Cel mai lent model din clasă este Kia Rio 1.2 de 85 CP. model ce are nevoie de 13.1 secunde pentru a atinge 100 km/oră.

Interior

Faţă de modelul de dinainte de facelift, interiorul noii variante s-a schimbat în bine. Linia generală a fost însă păstrată, aşa că nimeni nu va fi şocat de vreo schimbare imensă. Elementul central este un display tactil de şapte inch al sistemului Touch 2 amplasat la îndemână şi care centralizează sistemul audio şi cel de navigaţie, dacă acestea există. În cazul echipării Luna interiorul nu este cel mai vesel, culorile fiind destul de sobre, dar noul Yaris permite mult mai multe variante de personalizare. 

Ambianţa este la fel de aerisită ca şi până acum, iar materialele folosite sunt acum de o calitate mai bună faţă de generaţia anterioară. Chiar şi pe bancheta din spate este suficient loc pentru doi şi, la nevoie, chiar trei pasageri. Portbagajul nu este foarte mare, având un volum de 286 litri, dar este suficient de adânc pentru a adăposti câteva bagaje. 

Nu foarte inspirat este sistemul de comandă pentru climatizarea manuală, butonul rotativ pentru ventilator fiind urât integrat în tabloul general. 

Preţ de achiziţie

Preţurile pentru noul Yaris încep de la 12.500 euro (TVA inclus), dar Toyota are activă o ofertă promoţională de lansare ce duce preţul de bază la 11.000 euro. Aceste valori sunt valabile pentru modelul Yaris Terra Start cu trei portiere şi motor de 1.0 litru şi 69 CP.

Pentru a alege un model identic cu cel din imagini, trebuie să scoatem din buzunar 14.600 euro (preţ de listă), dar cu oferta de lansare acest preţ scade la 13.100 euro. Pachetul de dotări pentru nivelul de echiparea Luna este destul de bogat, însă lipsesc jantele de aliaj şi luminile de zi LED.

Cel mai mare adversar pentru Toyota Yaris este Dacia Sandero cu motorul turbo de 0.9 litri. Preţul pentru acest model în echiparea de top Laureate este de 10.200 euro. Există însă şi modele mai scumpe faţă de Yaris. Nissan Micra 1.2 DIG-S Accenta costă 16.250 euro, iar Honda Jazz 1.4 Confort costă 15.240 euro.

Siguranţă

Toyota Yaris a obţinut cinci stele la sesiunea de crash teste din 2011 plus un scor bun de 89% pentru protecţia pasagerilor adulţi şi 81% pentru pasagerii copii. Având în vedere că platforma este identică şi pentru actuala variantă cu facelift, ne putem aştepta la un scor similar în cazul în care şi acest model va fi supus unui test de impact. Modelul japonez are un set complet de airbaguri, două frontale, două laterale, airbaguri cortină şi airbag pentru genunchi.

Ţinută de drum

Toyota a lucrat la suspensia noului model şi a reuşit să îmbunătăţească semnificativ ţinuta de drum. Direcţia este şi ea ceva mi precisă acum, în ciuda asistării electrice. Toyota a ascultat de feedback-ul primit de clienţi şi a rigidizat suplimentar caroseria noului model prin adăugarea a 36 de noi puncte de sudură. Modificările aduse suspensie fac din noul Yaris o maşină mult mai plăcută pe drumurile virajate, putând fi înscrisă mult mai precis pe trasă chiar şi în cazul unui stil mai sportiv de condus. Bine, cu motor de 1.33 nu prea poţi să conduci sportiv acest model, dar apreciem intenţia inginerilor japonezi. Rămâne însă un destul de pregnant zgomot la vânt care îşi face prezenţa în habitaclul la viteze de autostradă. 

Vizibilitate

Vizibilitatea a fost păstrată la cote bune şi pe noul Yaris facelift. Poziţia la volan permite o bună privire de ansamblu, traficul înconjurător fiind uşor de supravegheat. Ca de obicei, montantul stânga faţă poate jena uneori privirea atunci când virăm, dar nimic ieşit din comun. Pentru manevrele în spaţii înguste avem la dispoziţie o cameră pentru marşarier, dar nu şi senzori de parcare. Oricum, Yaris este uşor de parcat datorită dimensiunilor compacte şi vizibilităţii bune în spate. 

Tehnologie

Nivelul de echipare Luna este primul dintre cele cinci care oferă sistemul de infotainment Toyota Touch 2. Este cel mai important upgrade la capitolul tehnologie pentru noul Yaris facelift. Este vorba de ecranul color tactil de şapte inch ce încorporează sistemul radio şi Bluetooth. Sistemul include mufa USB, amplasată acum la vedere. Tot pe ecranul de pe consola centrală sunt afişate şi imaginile de la camera pentru marşarier.

Grafica este acum mult mai bună pentru sistem şi face utilizarea sa mult mai plăcută. Sistemul poate include şi sistem de navigaţie. 

Design

Toyota a avut probleme de personalitate cu designul actualei generaţii Yaris. Până la operarea faceliftului, exista o diferenţă semnificativă a părţii frontale între variantele cu motor clasic şi varianta cu propulsie hibridă. Acum, această problemă a fost rezolvată şi nu mai există nici o diferenţă la nivel vizual între Yaris pe benzină, diesel sau hibrid.

Partea frontală a primit cea mai importantă modificare, fiind acum integrată în noua linie de design care a debutat pe modelul Aygo. Tema principală este X-ul stilizat, dar prezent într-o formă ceva mai diluată faţă de cel pe care îl regăsim pe modelul mai mic. Personalizarea este mult mai complexă acum, viitorul proprietar putând să aleagă, în funcţie de nivelul de echipare, între trei tipuri de faruri şi două de stopuri plus o serie de inserţii cromate sau plastic negru lucios. Privită din profil, Toyota Yaris facelift este aproape identică cu modelul pe care îl înlocuieşte.

Nu ne-a placut

  • Motor 1.33 lent
  • Interior similar cu cel al generaţiei anterioare
Date tehnice - Toyota Yaris (2014-2017) 1.3 Benzina (VVT-i) 99CP Man6 Luna
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1329
Lungime mm
3950
Putere maxima CP (rpm)
99 (6000)
Latime mm
1695
Cuplu maxim Nm (rpm)
125 (4000)
Inaltime mm
1510
Viteza maxima km/h
175
Greutate kg
1030
Acceleratie 0-100 km/h s
11.7
Ampatament mm
2510
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
42
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
286
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Toyota Yaris (2014-2017)

Ultimele teste

Comentarii (10)

  • Marian
    Tot ce mi-a ramas din acest material este ca Mazda 2 are un motor ASPIRAT de 1.5 de DOAR 90 cai dar care face suta in 9.4 sec ceea ce pentru mine e WOW.
    18 4
  • imi place f mult fata in X a aygo-ului si a yaris-ului.
    superb
    13 12
  • am cumparat de curand un Yaris 1,4d 4-d pentru sotie si am doar cuvinte de lauda la adresa lui . Japonezii nu se dezmint ....
    21 5
  • Suleyman Cunoscatoru
    Daca acesta este lent, de Sandero 1.2 16v ce ziceti ?
    19 2
  • La minusuri ati pus interior similar cu al generatie anterioare. Pai, asta ii numai un facelift. Nu-i o generatie noua. Desi Toyota poate sustine asta (sau nu).
    10 5
  • mishazaitev
    @Automarket

    Din moment ce "astăzi vorbim despre versiunea Yaris 1.33 în echipare Sol", nu inteleg de ce, atat in titlul articolului, dar si cand prezentati datele tehnice, faceti referire la varianta de echipare Luna! Ati testat Sol si ati scris despre Luna? Ati testat Sol si ati fi vrut sa testati Luna? Pana la urma dortarile alea mirobolante de care vorbiti sunt pe Luna sau pe Sol??
    9 1
  • @mishazaitev Modelul testat este Yaris Luna. A fost o scăpare menționarea echipării Sol în prima parte a articolului, mulțumim pentru semnalare.
    3 1
  • o masina foarte buna cu un spatiu interior foarte aerisit ce bate multe masini chiar din clase superioare, ergonomie la fel de buna; singurii concurenti in materie de spatiu sunt jazzul si mitsubishi colt;restul sunt usor ingramadite
    8 2
  • @Suleyman
    de Sandero 1.2 16v eu zic ca are doar 75 de cai si e lejer cu 5.000 de euro mai ieftin. si tot cu vreo 3.500 de euro mai putin ai varianta tCe90, care face suta (tot pe hartie) in 11,1 secunde
    4 4
  • Singura diferenta este ca peste 10 ani Toyota asta este tot Toyota,iar Dusterul peste cativa ani nu va fi altceva decat material reciclabil care va fi dus la topit si din care se va face cel mai probabil o usa de garaj sau chestii de genul asta
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru