de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 31.07.2009
-
-
Trimite pe:
Automarket a testat Volkswagen Polo pe soselele din Romania, pentru a observa ce ne ofera cea mai ieftina versiune de echipare a lui Polo alaturi de un motor de 1.4 litri si 85 CP. Desi modelul are un aspect deosebit, performantele motorului il fac pe acesta sa scada in ochii celorlalti participanti la trafic, intimidati la prima vedere de agresivitatea emanata de sub-compacta de la Volkswagen.
-
Pret de pornire
11.202 €
-
Pret model testat
13.527 €
-
Taxa auto
147 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Dupa cum va puteti imagina, motorul nu este punctul forte al acestui model, desi exemplarul testat nu era echipat cu cel mai slab propulsor din gama Polo. In incercarea de a micsora costurile de achizitie ale acestui model, Volkswagen ofera Polo chiar si cu un motor de 1.2 litri si 60 CP. Spre deosebire de acesta, versiunea testata de Automarket dezvolta 85 CP si este echipata cu o transmisie manuala cu cinci trepte. Propulsorul testat nu este deloc nou in gama Volkswagen, iar transmisia cuplata acestuia nu aduce nici ea o premiera in cadrul marcii din Wolfsburg. Spre deosebire de propulsorul TSI de 1.2 litri testat de Automarket in luna mai, unitatea MPI de 1.390 centimetri cubi nu ofera reprize si performante impresionante. Reprizele oferite de cuplul motor/transmisie prezent pe modelul testat de Automarket se situeaza la un nivel mediu, reusind sa satisfaca nevoile consumatorului tipic. Propulsorul se prezinta a fi vioi intre 3.000 si 5.000 rotatii pe minut, iar treptele 1 si 2 au o etajare scurta, care ii permit lui Polo 1.4 sa accelereze rapid la viteza maxima legala permisa in localitati. Cea de-a treia treapta are o configuratie mai lunga, pe cand treapta a cincea ofera o etajare foarte lunga, utila pentru obtinerea unui consum scazut de carburant. Treapta 4 este un echilibru intre treptele 3 si 5, si este necesara la orice depasire pe care o abordezi cu Polo in afara orasului. Cutia de viteze este croita pentru a profita la maximum de cei 85 CP ai acestui motor, dar acest lucru nu ne lasa fara senzatia ca masina nu ofera suficient de multa putere pentru a asigura efectuarea comfortabila a depasirilor. Sunetul motorului este placut, iar elasticitatea sa este rezonabila pentru un motor aspirat de cilindreea sa.
Consum
Volkswagen Polo are in fata o lupta serioasa pe care trebuie sa o poarte cu rivalii sai din segmentul sub-compact. Unitatea de 1.4 litri ofera un oarecare compromis intre putere si consum scazut de carburant, deoarece este cea mai puternica (pentru moment) din oferta Polo pentru Romania si este comercializata la un pret accesibil in segment. Spre deosebire de unitatile de 1.2 litri, motorul MPI de 1.4 litri nu se lauda cu un consum extrem de scazut, dar compenseaza diferenta la capitolul performante. Astfel, traficul aglomerat al orasului ne aduce un consum de 10 litri la 100 kilometri, pe cand rularea in mediul extraurban ne "cere" 5.5 litri de carburant la fiecare 100 km parcursi.
Interior
Volkswagen a reusit sa ofere materiale de calitate la interiorul lui Polo, desi nivelul de echipare al modelului testat nu era tocmai aproape de varful gamei. Calitatea materialelor si a finisajelor, alaturi de simplitatea design-ului, sunt doua dintre calitatile lui Polo si poate cele mai relevante cuvinte in descrierea interiorului. Toate elementele de la interior au un design simplu, dar eficient, care ofera o ergonomie de laudat. Astfel, comenzile lui Polo sunt mereu la indemana, iar scaunele sunt confortabile si te ajuta sa iti gasesti o pozitie potrivita imediat dupa te asezi pe unul din ele. Din pacate pentru fanii briz-brizurilor, Polo dispune de prea multe elemente clasice, interiorul putand sa para anost pentru unii clienti ai segmentului sub-compact. Mai ales daca aruncam o privire in curtea competitiei. Spatiul oferit la interior compenseaza acest aspect, pasagerii lui Polo fiind "rasfatati" cu un nivel ridicat de spatiu pentru picioare si pentru cap. In comparatie cu fratele sau mai mare, Golf, antifonarea este la un nivel inferior, dar diferentele sunt extrem de subtile si pot fi observate abia la o viteza ridicata, potrivita doar pe autostrazi. Portbagajul lui Volkswagen Polo ofera un spatiu de 280 de litri, cu 80 de litri mai putin decat cel al lui Golf, iar acesta poate sa urce pana la 950 de litri, in cazul in care bancheta din spate este rabatata.
Preţ de achiziţie
Exemplarul testat de Automarket are un pret de pornire cu toate taxele incluse de 13.083 euro. Costul de achizitie al acestui model este destul de ridicat, fiind la un nivel superior fata de toti rivalii sai cu o putere comparabila, cu exceptia lui Ford Fiesta, care are un pret de pornire situat la acelasi nivel. Cu toate acestea, Ford-ul Fiesta despre care vorbim are un nivel de echipare mai bogat, care ofera o gama generoasa de dotari standard. Este de mentionat faptul inedit ca modelul testat nu era echipat cu un computer de bord, dar beneficia de un sistem ESP in standard. Avantajul lui Polo in comparatie cu rivalii sai consta in materialele de calitate folosite si in dotarile interesante oferite, dar nu pe versiunea testata. Exemplarul testat de Automarket se limita la materiale de calitate, nivelul de dotari oferit fiind foarte slab.
Siguranţă
Odata cu lansarea noului Polo, Volkswagen anunta implementarea sistemului ESP in serie pe toate modelele gamei. Tinta declarata a inginerilor Volkswagen este atingerea unui rating de cinci stele la EuroNCAP, coloana de directie si sistemul de franare fiind complet regandite si reconstruite pentru a cincea generatie Polo. Tocmai de aceea, inginerii Volkswagen au dotat acest model cu sase airbag-uri, iar modelul german a obtinut punctajul maxim la crash-testele EuroNCAP.
Ţinută de drum
Noul Polo mosteneste o tinuta de drum buna de la generatia anterioara, comportamentul rutier inducand senzatia de siguranta. Suspensiile sunt create in principal pentru rularea in conditii urbane, insa provocarile intalnite in afara orasului nu ii creeaza niciun fel de problema modelului german. Polo rezista fara probleme la vant lateral, chiar si la viteze mari, si se dovedeste a fi extrem de stabil pentru un model din clasa sub-compacta. Directia este precisa, iar franele ofera performante foarte bune in comparatie cu puterea oferita de unitatea MPI de 1.4 litri cu care este echipat VW Polo.
Vizibilitate
Polo ofera o vizibilitate relativ buna, singurul element deranjant la acest capitol fiind oglinzile laterale, care au o dimensiune destul de mica. Oglinzile au aceasta dimensiune strict din ratiuni de design, care i-au obligat pe cei de la Volkswagen sa utilizeze aceasta forma si dimensiunile aferente. Montantii A si B nu sunt deranjanti in timpul conducerii, iar montantul C prezinta mici probleme in momentul gararii cu spatele. Luneta ofera o vizibilitate buna, iar suprafetele vitrate ale modelului sunt suficient de mari pentru a multumi orice sofer.
Tehnologie
In materie de tehnologie, exemplarul testat de Automarket prezinta numeroase lacune. Daca ar fi sa trecem peste faptul ca Volkswagen Polo nu este echipat nici macar cu un computer de bord, singurele elemente pe care le are acest model in portofoliu sunt oglinzile electrice incalzite, geamurile electrice, sistemul audiosi pachetul ESP. Bineinteles, Volkswagen nu a echipat modelele Polo din gama Comfortline cu un sistem audio complex, cum ar fi RCD 310, dar unitatea standard isi facea datoria fara nazuri in cazul citirii CD-urilor si receptiei de posturi radio. Calitatea sistemului audio este rezonabila, dar nu impresioneaza cu nimic, mai ales daca ar fi sa o comparam cu elementele de varf ale gamei Polo. Echipamentele oferite in mod optional pentru acest model sunt deosebit de atractive, dar exemplarul testat nu oferea niciun asemenea element tehnologic.
Design
Asemanarea dintre noul Volkswagen Polo si cea de-a sasea generatie a lui Golf este mai mult decat evidenta, dar aspectul acestui model are un rol bine definit in filozofia de marca a celor de la Volkswagen. Mai exact, germanii doresc sa obtina o identitate de marca extrem de ferma, realizata printr-un design curat si usor, care nu iese in evidenta prin artificii fara rost, ci prin simplitate. Design-ul noului Polo ne arata faptul ca modelul german este mai orientat catre tineri ca niciodata, iar dinamismul adus gamei Polo prin aspectul acestui model este de necontestat.
Ne-a placut
- Design deosebit
- Calitatea materialelor de la interior
- Stabilitatea in viraje
Nu ne-a placut
- Performantele slabe ale motorului
- Nivel de echipare inferior
- Pretul piperat fata de rivali
Date tehnice - Volkswagen Polo (2009-2014) 1.4 MPI 85CP M5 Comfortline |
Combustibil
Benzina |
Nr. usi
5 |
Motor tip / cilindri
Linie |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
1390 |
Lungime mm
3970 |
Putere maxima CP (rpm)
85 (5000) |
Latime mm
1682 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
132 (3800) |
Inaltime mm
1462 |
Viteza maxima km/h
177 |
Greutate kg
1067 |
Acceleratie 0-100 km/h s
12.1 |
Ampatament mm
2470 |
Tractiune
fata |
Volum rezervor litri
45 |
Cutie viteze
M |
Volum portbagaj litri
270 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre Volkswagen Polo (2009-2014)
cred ca dincolo era mai ieftin
Poate de aceea si pretul e un pic mai piperat. Da cred ca vor scadea in curand ! Ca doar nu o sa treaca lumea de la Passat diret la Pollo :)
si mai dotat !!!!!!!!!!
oare isi gasesc fraieri ????
DSG e alta prostie in oferta... oricat e lin si eficient ar schimba e prea scumpa , creste consumul, iar acceleratia nu te baga in scaun... tot cutia manuala e cea pe care te poti baza...
@Admin: faceti-va rost de un alt fotograf...parerea mea
2.Daca iti cumperi Renault ;Renault ai.Adica nu ridici capul din rahat
nu stiu de ce scrieti voi ca e stabila, ca am testat-o si la curbe destul stanse luate la 80-90 km/h are un ruliu pronuntat... masina se inclina spre exteriorul curbei si asta NU-MI PLACE DELOC !
nu esti tu "Gogu generatia IT " de care mi-am mai batut joc odata la articolul legat de Nissan GTR ? Nu esti tu pustiu' ala care se dadea mare inginer? =))))))
Si poate dintr-un singur motiv....poate pentru ca toata treaba e o chestie psihologica....adica spui VW, marca germana, pretentii mai mari, posibil o calitate si fiabilitate mai mare. Daca un Renault sau Ford are masini la preturi mai mici, si poate chiar si cu dotari mai bogate....e decizia firmei....politici de marketing....nu are rost sa dezbatem ca unii sunt mai scumpi sau altii mai ieftini.
Fiecare constructor isi are politica lui, si prin preturile pe care le impune urmareste un anumit target de cumparatori.
Normal ca cineva care sta mai prost financiar, va vedea modelele VW mai scumpe, si se va reorienta spre modele mai ieftine, si poate mai bogate in dotari, iar altii carora problema financiara nu este una acuta, isi vor permite un model VW, la aceleasi dotari ca ale altor constructori, insa la alti bani.
Pana la urma fiecare dupa posibilitati....pentru ca intotdeuna sunt persoane care pot fi multumite sau nu ajung sa fie multumite din partea unui constructor auto.
Restul gen "marca germana", "pretentii" sunt science-fiction in cazul vw... daca aruncam o privire versiunilor de intrare in gama veti vedea ca dpdv calitativ sunt inferiori concurentei. Vw "fura" in felul asta, sute de euro, mii de euro in functie de masina, pentru a-si ingrasa consiliul de administratie, pentru a-si satisface capriciile de marketing si mofturi cum ar fi preluarea Porsche
Concluzia e ca astia de la vw sunt NESIMTITI LA PRET !
Citeste mai cu atentie data viitoare, si nu mai posta comment-uri doar sa te afli in treaba...."Fiecare constructor isi are politica lui, si prin preturile pe care le impune urmareste un anumit target de cumparatori." Asta am zis eu mai sus...se pare ca nu ai stiut citi suficient de bine, si ai tinut tu mortis sa trancanesti acelasi lucru, fara niciun motiv.
Pe mine m-a bufnit plansu-rasu - o caruta de bani pentru CE? O caruta cu perne de aer, ha ha ha. Ce de prosti o sa fraiereasca dealerii vw. Ca-i de firma alea alea
Unde-i fiabilitatea vw? vw, Culcat
Nu sunt de acord cu tine asupra unor formulari:
"Niciodata un Renault sau un Ford nu va indrazni sa aiba un pret de plecare mai mare decat VW. "
Ai balalait-o dintr-o parte in alta, mai ceva ca un ospatar beat ! N-ai avut o pozitie ferma.Trebuia sa fii mai incisiv, mai elocvent !
Oricum... "practice makes better" cum spun americanii
In aceeasi ordine de idei, cite airbag-uri avea modelul testat de voi? Configuratorul VW Romania imi indica doar 4 airbag-uri in serie la pretul indicat de tine, cele cortina venind la modica suma de 631EUR (fara TVA).
Presupunind ca imi vei indica sursa punctajului maxim la noul Polo si ca acesta este atins cu numai 4 airbag-uri (dotarea de serie a modelului in Romania), de ce ai acordat numai 8/10 la siguranta?
Multumesc pentru clarificari.
Oare tu ce bicicleta ai? vw, e multa reclama si info confuze.
Hai pa. Drive safely
Informatia privind punctajul maxim la EuroNCAP al lui Polo am obtinut-o de la oficialii Volkswagen din Romania, la lansarea acestui model pe piata interna.
Mai exact, la testele de impact frontal si impact lateral, modelul a obtinut 5 stele.
Rezultatele testului de la impactul cu pietonii nu le cunosc. Oricum, cele mai importante rezultate sunt cele ale testelor de impact frontal si impact lateral.
Cat despre nota pe care a primit-o MODELUL TESTAT, te rog sa verifici si nota pe care a primit-o Polo-ul testat de colegul meu Mircea Mester ( e vorba de testul din Santander). Modelul respectiv beneficia de un sistem ESP mai avansat, precum si de un diferential XDS. Cele doua elemente ofera mai multa tractiune, si deci mai multa siguranta pe sosea.
O seara buna!
Nu-ti mai da tu presupusul, ca-ti dai gresit. Asa o sa presupun si eu ca ai o macheta Renault, frumoasa si stalucitoare , la care ii deschizi capota in fiecare seara si ramai nemultumit ... Nu trebuie sa fii dezamagit... vei creste si taticul tau cu siguranta iti va cumpara Lamborghini-ul mult visat
"Hai ca m-am distrat cu voi!!"
Citesc si raman uimit...
1. La siguranta primeste 8/10. Este primul model de clasa mica la care ESP-ul si 6 airbaguri sunt standard si tot primul care primeste 5 stele euroncap conform noii grile de punctare!! In clasa asta numai Fabia mai are 4, restul inclusiv Fiesta au 2! Ce trebuia sa faca sa ia 9 sau 10 la Siguranta?
Fiesta care are 2 airbaguri si nu are ESP standard a primit tot 8/10!!! La Ford airbagurile laterale si cel de genunchi pentru sofer sunt standard incepand cu linia de echipare GHIA. Ford vinde 90% Ambient si Trend!!!
Intreba cineva de airbaguri, contra cost sunt cele cortina spate.
2. Cineva zicea ca mai bine merge Solenza lui...
3. Autorul articolului se plange ca motorul este prea slab si dotarile prea putine. Intrebare: care este referinta?. In aceasta clasa se vand modele cu motorizari cu 70-90CP si cel mai ieftin nivel de echipare. Cum poate aduce in discutie TSI-ul de 1.4 care are 122 de cai?
Daca este primit as vrea sa dau un sfat. Va rog nu mai comparati si sa comentati modele superdotate care nu se vand niciodata. Vreau sa vad un comparativ sau o critica adusa unei masini echipate asa cum o cumpara majoritatea clientilor.(La testul cu Fiesta era laudat sistemul de keyless entry si butonul Power care este disponibil incepand cu echiparea Ghia si costa 400 de EUR). Vreau sa vad un comparativ care ma poate ajuta la cumpararea masinii, nu sa ma uit ca la guma cu surprize si sa sa ma uimesc de "cat baga" si ce SF-uri pot sa pun pe ea. Pentru asta ma uit la Top Gear, ca o fac mai bine.
1. Trebuia sa aiba papusi gonflabile in loc de airbaguri.
2. Slz macar isi face banii
3. PENIBIL sa oferi un "motor "de 1.2 si 60 cp si chel la 10 mii E! Nenea de la PB, la 13 mii E cat costa carutza VW testata ai masini din clasa compacta cu motoare de 1.6 si dotari garla!
n-ai cercetat piata prea bine... exista o oferta si mai tare:
Clio 3 Exception 1.4 16v 100cp, full-option fabricat in Franta cu ambianta interioara partial piele, proiectoare adaptive de viraj, senzori de lumina si ploaie, radio CD MP3 cu afisaj separat si satelit de comanda, bluetooth - kit maini libere si audio-connection box, etc .. la acceleratie e mai rapid cu o secunda decat fordul tau
- motorul de 85 cp este DECENT( atunci cand testezi numai masini cu sute de cai normal ca un motor de 85 cp ti se pare slab)
- daca ne uitam strict la bani, perioada de garantie , servicii postvanzare sunt de parere ca oricare varianta este mai buna decat vw
-cine spune ca sandero este jeg trebuie sa argumenteze; sa nu uitam ca unii oameni chiar muncesc din greu pentru o astfel de masina nu ca altii care FURAAA si apoi se dau mari cu masini de zeci de mii de Euro ( nu sunt posesor de sandero si nici de logan)