Drivetest Volkswagen Polo (2009-2014)

1.6 TDI CR 90CP Highline
Volkswagen Polo (2009-2014) zoom
de Mircea Meșter
Duminica, 13.09.2009
Hagi Tudose
Arhetipul zgarcitului din literatura romaneasca poate fi un alter ego perfect al lui VW Polo 1.6 TDI de 75 CP. Daca personajul lui Delavrancea este aruncat in penibil de autor, inginerii Volkswagen reusesc sa puna umarul la o reusita tehnica interesanta. Desi are un rezervor de 45 de litri, modelul german ne-a dat lectii de consum, facandu-ne sa uitam de benzinarii si de eterna problema a realimentarii. In plus, versiunea de echipare Highline ofera destule argumente pentru ca modelul testat sa devina unul dintre fruntasii segmentului. Reversul medaliei: pretul ceva mai piperat decat cel al concurentei directe.

Motor / Transmisie

Motorul TDI de 1.6 litri cu filtru de particule si cuplat unei transmisii manuale cu cinci trepte nu este o noutate, astfel ca nu vom insista prea mult pe marginea comportamentului acestuia. Vorbim de un motor construit pentru a-i multumi pe clientii care vor un model cu consum foarte scazut, cei 75 de cai putere atinsi la 4000 de rotatii pe minut fiind dublati de cuplul interesant, de 195 Nm, al carui varf este atins la doar 1500 rpm. Polo 1.6 TDI a dovedit ca se descurca onorabil atat in oras cat si pe sosea, acolo unde s-a desfasurat 90% din testul efectuat de Automarket. Cutia de viteze dezvoltata de Volkswagen are treptele relativ lungi, insa foarte precise, orientarea spre consum fiind estompata de un comportament corect al modelului german. In toata aceasta mare de cifre si valori, cea mai relevanta este cea a cuplului, care transforma o masina al carei principal avantaj este consumul intr-una care poate sa se treaca peste media nivelului dinamic al clasei. Altfel spus, daca ai nevoie de zvac, esti invitat sa ajungi la 2300-2700 rpm, acolo unde cuplul si puterea fac echipa buna pentru a te scoate din incurcatura. Atat in oras, in trafic aglomerat, cat si pe sosea, in cazuri de nevoie extrema. Evident, pentru cei care isi doresc ceva mai mult, Volkswagen ofera o versiunea de 90 de cai putere a aceleiasi unitati de 1.6 litri TDI, aceasta dezvoltand cu 15 CP si 35 Nm mai mult

Consum

Am avut la dispozitie trei masini intr-una singura. Am lasat in spate orasul aglomerat, testul cu Polo efectuandu-se pe un traseu Bucuresti-Pitesti-Curtea de Arges-Transfagarasan-Brasov-Ploiesti-Bucuresti, adica pe un traseu extrem de complex, ale carui caracteristici includ atat rute de viteza inalta, cum este autostrada, cat si urcusuri dificile sau sosele senzationale ca suprafata de rulare si peisaj, cum este cea care face legatura dintre Sibiu si Brasov. Am inceput pe autostrada, acolo unde, la o viteza constanta de 140 de kilometri pe ora, Polo a consumat 5.9 litri/100 km. A fost primul contact cu modelul german, iar ceea ce urma avea sa ne arate ca avem de-a face cu o masina 100% de consum. Transfagarasanul (urcare si coborare) a luat 4.1 litri/100 km, in conditiile in care nu am facut rabat de la depasirile inerente in turatie ridicata de pe un astfel de traseu si in conditiile in care consumul la urcare a ajuns la 6.6 litri/100 km. In sfarsit, pe soseaua Sibiu-Brasov, am realizat un experiment. Avand in vedere ca am gasit o sosea cvasi-libera, am parcurs 80 de kilometri intr-un regim de rulare super-economic. Am rulat constant cu 70 de kilometri pe ora, in treapta a cincea, acolo unde turometrul statea agatat de 1150 rpm. Rezultatul final al "operatiunii": un incredibil 2.8 litri, cu farurile, sistemul audio si aerul conditionat pornit si cu doua persoane si bagajele aferente la bord. In sfarsit, reintoarcerea la Bucuresti pe un DN1 cu trafic mediu ne-a indicat 3.8 litri/100 km. Per total, consumul extraurban mixt al lui Polo ne-a aratat 4.1 litri, cu o idee mai putin decat ceea ce Volkswagen prezinta in cartea tehnica a modelului (4.2 litri/100 km).

Performanţe

14 secunde pentru 0-100 km/h si o viteza maxima de 170 km/h ar trebui sa fie valori suficiente pentru un model care isi propune sa consume extrem de putin. Evident, pentru a atinge aceste valori trebuie sacrificat consumul, insa diferentele intre cifrele oficiale si cele reale nu vor fi radicale.

Interior

Versiunea testata de Automarket, Highline, este cea mai bogata dintre cele oferite de Volkswagen, astfel ca elementele interioare care completeaza peisajul interior al modelului se ridica la un nivel ridicat in comparatie cu media segmentului. Este la fel de adevarat ca Automarket a testat anterior versiunea Comfortline a lui Polo, aceasta din urma fiind mai mult decat modesta la capitolul dotari. Pe de alta parte, Polo se claseaza peste concurentii sai din segment la capitolul calitate a materialelor, imbinari si egonomie. Plansa de bord este curata, in clasicul stil german, acest lucru traducandu-se intr-un nivel ergonomic ridicat la nivelul comenzilor. Pozitia la volan a fost studiata intens de germani, soferul fiind usor de multumit, indiferent de gabaritul sau de inaltimea acestuia. Exista si cateva elemente ceva mai problematice la nivelul habitaclului. Una dintre acestea este reprezentata de comenzile electrice ale oglinzilor laterale. Mini-joystick-ul care regleaza oglinzile are o logica inversa modului normal de functionare, miscarea sa verticala antrenand in mod ciudat reglarea spre stanga a oglinzii. In sfarsit, un element relativ este spatiul destinat pasagerilor din fata. Inginerii si designerii Volkswagen au ales solutia unui tunel al consolei centrale destul de ridicat, aceasta transformand locurile frontale in doua "celule" bine definite. In cazul in care pasagerii sunt ceva mai mari in gabarit, spatiul ar putea sa devina problematic. In sfarsit, volumul portbagajului, un alt element notat la acest capitol, se afla in media clasei, cu plus/minus 10-15 litri in comparatie cu principalii concurenti de pe piata.

Preţ de achiziţie

Polo este una dintre cele mai scumpe alegeri din segmentul mic, iar cei de la Volkswagen stiu foarte bine acest lucru. In aceste conditii, germanii au incarcat sa echilibreze in masura in care s-a putut balanta prin includerea in pachet a unor materiale de top si printr-un nivel ridicat al finisarilor. Practic, in Polo te simti in multe momente ca intr-un Golf, iar aceasta afirmatie nu este deloc una hazardata. Versiunea testata de Automarket are un pret de pornire de 14.818 euro cu TVA inclus, cele cateva elemente optionale de la bordul exemplarului de test (Climatronic, alarma, radio CD cu MP3, culoare metalizata orange) ducand pretul masinii la 16.034 de euro cu TVA inclus. Trecand peste faptul ca la acest pret poti sa iti cumperi un Highline in versiunea de motorizare de 1.6 litri si 90 de cai putere, pretul este mai ridicat decat cel al modelelor concurente. Pentru exemplificare, aflati ca un Clio 1.5 dCi 85 CP in versiune superioara Exception costa doar 12700 de euro, iar un Ford Fiesta 1.6 TDCi 90 CP in versiune de echipare Titanium costa cu putin sub 15.000 de euro.

Siguranţă

Volkswagen a implementat sistemul ESP in serie pe toate versiunile gamei Polo odata cu lansarea noii generatii a modelului sau de segment mic. Pe langa ESP cu asistenta la pornirea din panta si ABS, Polo vine in serie cu sistemele EDS (electronic limited-slip differential), ASR (anti-slip regulation), MSR (engine braking control) si cu sase airbag-uri. In ultima repriza de teste EuroNCAP, Polo a reusit sa primeasca cinci stele la siguranta, cu 90% din punctajul maxim pentru siguranta pasageriulor adulti si cu o valoare excelenta, 86%, la capitolul "Protectia pasagerilor copii". La aceasta ultima categorie, Polo a realizat cel mai bun punctaj dintre modelele testate in aceeasi sesiune, indiferent ca ele au fost SUV-uri (Kia Sorento, Skoda Yeti) sau adversari in acelasi segment (Citroen C3).

Ţinută de drum

Noul Polo mosteneste o tinuta de drum buna de la generatia anterioara, comportamentul rutier inducand senzatia de siguranta. Suspensiile sunt definite in principal pentru rularea in conditii urbane, insa provocarile din virajele traseului de test nu au scos la iveala probleme de niciun fel la nivelul stabilitatii, in conditiile in care ruliul este limitat de dimensiunile reduse ale masinii. Suspensiile se comporta bine pe sosele perfecte, insa ramane de vazut care este raspunsul acestora in "razboaiele" din orasele romanesti. Directia este destul de exacta, insa timpul de raspuns ar fi putut fi mai bun pentru ca manevrele pe suprafetele mici in oras sa nu implice probleme.

Vizibilitate

Oglinzile laterale au o suprafata destul de mica, platind tribut designului exterior al capacelor acestora, Totusi, dupa o perioada de timp de acomodare, aceasta problema este uitata. Asta pentru ca suprafetele vitrate ale modelului sunt completate de pozitia la volan foarte buna pentru o vizibilitate buna. Alte mici probleme se regasesc la nivelul montantilor lunetei, care sunt destul de grosi pentru un model din acest segment.

Tehnologie

Versiunea testata de Automarket pune la dispozitia clientilor o serie de elemente tehnologice care sustin pozitia modelului in segmentul sub-compact. Asa cum ati aflat la capitolul "siguranta", noul Polo se prezinta la apel cu pachetul ESP in standard, prezenta acestuia si a celorlalte elemente de siguranta activa disponibile pe Polo (EBD si ASR) fiind una dintre explicatiile pentru pretul relativ ridicat al modelului german. La capitolul confort, Polo Highline vine cu un pachet audio cu CD Player RCD 210 care nu recunoaste formatul MP3, insa modelul testat avea un pachet RCD 510 care a rezolvat aceasta problema. Display-ul touchscreen central reuseste sa completeze inteligent atat designul, cat si caracteristicile tehnice ale modelului, acesta adunand in acelasi loc accesibil toate elementele absolut necesare la bord.

Design

Asa cum am spus-o si in ocaziile anterioare (Automarket a testat pana acum alte doua versiunide motorizare ale lui Polo), modelul german reuseste sa concentreze in linii elegenate si simple intreaga filosofie de design a Grupului Volkswagen. Daca atunci cand Golf a abordat aceeasi linie au existat voci care acuzat conservatorismul de care dau dovada designerii companiei germane, noile linii ale lui Polo aduc o diferenta imensa fata de generatia anterioara. Schimbarile sunt insa, in corpore, unele pozitive.
Date tehnice - Volkswagen Polo (2009-2014) 1.6 TDI CR 90CP Highline
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
3970
Putere maxima CP (rpm)
90 (4200)
Latime mm
1682
Cuplu maxim Nm (rpm)
230 (1500)
Inaltime mm
1462
Viteza maxima km/h
180
Greutate kg
1157
Acceleratie 0-100 km/h s
11.5
Ampatament mm
2470
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
45
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
280
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Polo (2009-2014)

Ultimele teste

Comentarii (55)

  • Marius_New
    Despre consumuri "nesimtit de mici"
    1.Buna masinuta, bun motor. Totusi, cred ca si viitorul 1.2TDI (75cai) va reprezenta o optiune destul de interesanta.

    2.Pentru Automarket - cum calculati voi consumul la masinile testate? De exemplu la acest VW Polo 1.6TDI. Sa nu-mi spuneti de computerul de bord, ca nici nu vreau sa aud. Clar are eroare, intr-o mica sau mare masura, orice computer. Plinul dupa plin, la benzinarie, este sfant.

    3.Apropo de consumul masinilor, sa precizez ceva. Dupa ce se schimba uleiul si filtrele, cateva luni motorul e ok. Data fiind situatia "particulara" din Romania, am observat ca dupa o perioada, filtrele sunt negre precum taciunele, iar uleiul foarte uzat (aici depinde si de calitatea uleiului). In consecinta, mi-a consumat mai mult fata de obicei, si ma tot intrebam ce are motorul, masina fiind noua si in garantie. Cum am facut revizia de 1 an, si-a revenit miraculos iar liniutele scad mai greu.
    Asadar, daca vreti sa aveti consumuri superbune....schimbati uleiul si filtrele la 10 000km.....motorul sa fie fff bine reglat, deci aprinderea sa fie buna....benzina sau motorina de calitatate.....evitati drumurile scurte, pt ca va consuma mult de tot cu motorul rece......prin oras mergeti "suplu si gratios"........iar la drum lung, vorba lui Gerhard Plattner - "masina trebuie sa curga, in ultima treapta", evident la o viteza decenta, pt consum.

    Toate bune!
    25 14
  • Polo e un mare bluf !
    Mare vrajala la consum ! Clio 1.5 85cp consuma fix 4% extraurban si 5.2%-5.5% in oras, iar acceleratia 0-100km/h e in 12.7 secunde,
    nu 14 cat are Polo ! Se justifica o diferenta suplimentara de pret peste 3000 euro fata de un Clio Exception full-option ?? Nu cred !
    51 31
  • Line-in
    OMG !!!
    Din ce vad Highline nu are nici pilot automat in standard... ar trebui ! pentru un varf de gama... ma mai interesa o conexiune bluetooth pentru telefon dar costa 409 euro !!!
    32 6
  • Plug&Music
    se stie !
    saracuta in dotari standard, dar cu optiuni multe si scumpe !
    37 7
  • e scump ca e nou
    Pai cand are o concurenta mult mai ieftina, cel mai probabil ca vor scadea preturile in viitorul apropiat. Mai ales ca momentan Polo se apropie ca si pret de Golf ( care are si motoare mai atractive ). O sa fie interesant cand o sa aduca majoritatea firmelor si in Romania motoare Otto de cilindree mica cu turbo ( pe clasa mica )
    7 2
  • @Odin
    Ca sa iti raspund direct fara a mai folosi multe cuvinte clio e un kkt comparativ cu polo.Ia clio si compara-l cu aveo,c3,207 fasuri dastea dar si acolo pierde.Batalia se da in clasa asta intre Fiesta-Corsa si Polo.De fapt vezi vanzarile si nu mai trancani aiurea.Mai sunt si copii idioti care citesc mesajele scrise airea si cred despre loganu sau clio lu tacsu ca e mega masina.
    20 36
  • Andrei.P
    Clio e un kkt? E adevarat ca are niste plastice la bax si o forma cam nasoala dar motorizarile diesel sunt muuult peste cele de la polo, la ani lumina, motorul de 1.6 si 75 cai mi se pare preistoric oricat de putin ar consuma el iar pretul nu se justifica. Tot vorbea Jiji de concurenta, Corsa actuala are niste motoare diesel geniale (mai ales 1.7 CDTI ) 1.3 cdti de 75/90 cai este iar un motor foarte reusit. 1.6 TDCI de la Fiesta se dovedeste a fi cam cel mai bun motor diesel de cilindree mica din acest segment(cam in toate reviews s-a vorbit despre asta) Si grande punto este un concurent pe masura, mai ales cel nou cu FL care primeste noile motoare multiair de 1.4L turbo si noul 1.6 jtdm si care in nici una din versiunile de pe piata nu are 14 secunde 0-100 =)))
    11 13
  • easybreak
    Polo nu isi merita banii
    Calitatea asamblarii si materialele folosite sunt foarte bune la Clio. Cei care spun altfel sigur n-au urcat intr-un Clio Exception. Legat de elementul de noutate la care se refera "nenea", trebuie sa stie nici concurenta nu e veche: Fiesta e model nou, iar Clio(2006) e reimprospatat cu un facelift. Parerea mea e ca Polo nu isi merita banii
    32 12
  • Cosmin
    Mini Me
    din ciclul xerox la 75% sau Mini Me
    inceput de Q7 XEROXAT IN Q5 si continuat cu golf xeroxat in polo...
    au murit designerii VAG
    14 4
  • ce mah ? va spun eu, nu e decat...
    o masina de pseudo-fite, pentru prostii imbogatiti peste noapte !
    27 6
  • prea tare!!! =))))))))
    "Polo e o masina de pseudo-fite, pentru prostii imbogatiti peste noapte !" True, my friend !
    16 4
  • castravetele
    ...
    pe cuvantul meu, tot prostul a ajuns sa-si dea cu parerea aici. Daca voi sunteti multumiti de Clio nu inseamna ca masina e buna, ci ca nu aveti voi standarde! Ma terminati, pe cuvant de onoare. Mai era un inteligent aici cu "motorizarile renault mult peste cele vag". Si inca o treaba... daca ati ajuns sa generalizati cum ca toti posesorii de VW sunt niste snobi sau manelisti... v-ati tampit de cap! Imi pare rau, dar nu mai rezist... ati condus 2 masini si va dati cu paririle de speudo-ingineri. Stai macar modesti in banca voastra...
    11 27
  • inca ceva
    al meu era comentul... macar aveti bun simt si creati-va cont daca tot frecventati site-ul... sa stie lumea ce si cum
    1 8
  • Burtica
    pentru jiji
    Mai Jiji decand compari tu Clio cu fasuri precum c3 si 207? zici sa ne uitam la vanzari? Pai daca e sa o luam asa 207 a fost anul trecut cea mai vanduta masina din Germania si cea mai vanduta din Europa, si ca motorizari face P I P I pe polo-ul vostru de 2 lei....motorizari pe benzima made with bmw, si dieseluri de exceptie nu ca inapoiatii de la vag care descopera si ei dupa 180 de ani motorizarile diesel 1.6. Clio sa il compari cu Polo si Corsa (amandoua au niste rasnite de motorizari diesel, cei care au mers stiu asta) 207-ele sa il compari cu fiesta care are motorizari de peugeot nu cu pseudo-masinile tale nemtesti. Sanatate
    24 9
  • Burtica
    Bravo Burtica...in sfarsit vad si eu comment realist.
    13 5
  • Drayfass
    nu mai aberati
    burtica vezi ca VW avea si in trecut diesel de 1.6 ;) ( vezi Golf 1 )
    6 7
  • sa fim realisti
    Pentru Odin si alti ca el:sa compari gramada aia de plasticuri(clio) cu un polo,este ca si cum ai spune ca un rrom plin de ghiuluri si lantisoare de aur arata a ministru! Poti sa-l impopotonezi cat vrei cu leduri si ledulete ca tot pute a plastic in el si tot a masina de duzina (3 buc. la 10000)este.Nu exista termen de comparatie intre calitatea,seriozitatea germana si xerox-urile frantuzesti!Sa va mai dau un ex. clar:costul intretinerii face diferenta si mai mare intre ele.
    10 21
  • vai de capetele voastre
    nu vad care e problema cu motoarele VAG... daca in '96 prima generatie TDI realiza un consum extern de 4.2 - valabil si dupa 12 ani de functionare - multi producatori de chinuie si acuma sa echivaleze performanta; iar desi 1.6 este din nou mult meste concurenta.... tot apar infideli. Mentalitate de turma.
    9 17
  • copilu'
    bai castravete...
    lasa vrajala ca VW a stat 20 de ani cu acelasi motor ! Au tras mata de coada ani la rand, tocmai de zgarciti ce sunt... sa nu faca investitii prea mari... in 1989 a aparut primul TD (copie a unui motor naval redus la scara pt a incapea sub capota), iar in 2006 au facut o interventie dar nu pt a pune ceva, ci pt a scoate! asta a fost intercooler-ul . Acum dupa mai bine de 10 ani s-au gandit si ei sa puna commonrail si dupa ce ca fac ceva la nu stiu cat timp, fac si prost !
    15 7
  • ei ei...
    ei bine ca stii tu... mai nimic. Domnu' critic de automobile. Fiecare cu ce are. Dar.... 1.9 TDI era motor. La fel cum erau motoare cele de pe vechile mercedes-uri. Motor de 1 milion de kilometrii. Nu se mai fac asemenea motoare. Nici 2.0 TDI nu e motor. Dar sa dam Cezarului ce-i al Cezarului. Degeaba incerci sa compari cu Renaul, pentru ca nu se poate. Ca nu aveti voi habar de masini.... aia e alta treaba. Dar comentul tau este o dovada de prejudecata si.... prostie.
    6 16
  • Andrei.P
    1.9 TD avea si fiat regata prin 1986, 90 cp, am avut un astfel de exemplar prin 99 si mergea excelent motorul, dupa 10 ani inca mai atingea 190 fara probleme si inca mai consuma sub 5 afara. 1.6 tdi peste concurenta? FRATE ARE 14 secunde pana in suta!!!!!!!!!!!!!! normal ca o sa consume mai putin decat un 1.6 jtdm de 120 cai (care are 9.8 pana in suta) totusi diferenta de consum este FOARTE mica, mai degraba imi consuma cu 0.5 mai mult % si stiu ca am o rezerva de putere decat sa ma rog la Dumnezeu in fiecare depasire
    15 2
  • ce troaca
    Opel-Fiat scot 75 cp sau 90 CP din 1.3 cilindree. Carutza vw scoate 75 cp din 1.6. Ii dureau neuronii sa scoata 90 cp??
    4 9
  • taranii au tdiuri fumegatoare
    rasnita tdi contra-ataca
    eu zic ca nu are rost sa mai discutati despre cele mai proaste motorizari diesel din lume (1.9 TDI). Daca vreti sa vorbiti de vag intrati pe vwforum ca e plin de tarani ca voi si va veti simtii in largul vostru, daca vreti sa vorbiti de masini si nu plasticaraie gen clio, corsa comentati aici. Multumesc.
    3 14
  • anonim
    Copilarii
    Majoritatea celor de aici nu inteleg nimic din ceea ce inseamna o masina. Pentru unii numai CP sau acceleratia 0-100kmh inseamna ceva. Asa se intampla cand ai intre 14 si 20 ani sau esti cu mintea tot pe-acolo. Aceasta este o motorizare de BAZA, masina este proaspat lansata si vor urma si alte motoare. Vechiul Polo avea un diesel de 130 CP cu 6 trepte - cel mai puternic diesel pus pe o masina mica, de ala ce mai ziceti? Credeti ca un alt Diesel de pe piata sufla in fata lui?
    Polo din pacate este prea scump si prea aproape de Golf si nu merita achizitionat. Dar in rest este cea mai inchegata masina din clasa.
    9 14
  • vw, masina scumpa
    daca motorizarea este de baza, de ce pretul este de varf?
    17 2
  • @anonim
    Nu mai ridicati in slavi tractoarele 1.9 TDI pentru ca la capacitatea de 1900 cmc nu sunt nici performante, nici economice! Troncane ca toti dracii, le cad turbinele la greu si consuma ulei cu nesat !
    Ca sa nu mai vbim ca vechiul Polo(clasa mica) cu motor 1.9tdi la 130cp consuma 7% in oras, adica acelasi consum cu o Laguna 2 (clasa medie) 1.9dci 130cp... wtf ?!
    S-a calculat ca 1.6 TDI este cu 620 de euro mai scump decat arhaicul 1.9 TDI. Credeti ca se merita, luand in calcul ca au puteri comparabile? Sa ma taxeze suplimentar cu 620 euro pentru o chestie de bun simt, cum e confortul acustic, cand Renault ofera asta in pretul marcii de cand hăul..?

    Taxezi suplimentar intrarea in normalitate ! Numai VW se poate asa ceva!
    18 5
  • cs
    du-te mah. . cu renault-ul tau cu tot... bine ca nu zici ca e mercedes sau bentley azi maine. Diferenta de pret e datorata CALITATII. Lucru de care "marii" soferi de aici nu au habar. auzi acolo... nici performante, nici economice, cad turbine. ... daca esti prost si nu stii conduce o masina... macar taci!
    4 21
  • vw, masina scumpa
    Io cand am vrut sa-mi iau un polo (acum vreo 5 ani) si l-am intrebat pe un mosulica de acolo de ce pretul din oferta tiparita la imprimanta este mai mare decat pretul din brosura tiparita la tipografie (mai vechi banuiesc), mi-a raspuns ca "volkswagen e masina scumpa"

    luati voi masini scumpe, io vreau o masina buna...

    parerea mea
    16 4
  • un castravete iesit din partea dorsala
    Scrii de calitate? Atunci de ce polo are nota 6 la calitate /pret ?
    Eu prefer calitatea si rafinamentul unui Clio, fabricat in Franta (12.700 euro full) decat sa fiu tras pe sfoara de parsivii astia de la vw
    16 5
  • vw - masina poporului/taranulu
    taranii au passat/golf/jetta confortline
    bai frate e adevarat ca polo e sub fiesta, 207, colt insa nici nu poti spune ca renault clio e peste polo....acum cat de mult m-ar enerva rasnitele alea de motorizari diesel de la vag si cat de tarani ar fii posesorii de vw nu trebuie sa ne mintim....polo ca si calitate e peste clio, e mai legata....la motorizari diesel posibil sa fie clio peste insa in rest......sa fim realisti.
    7 8
  • lasati fraierii
    Sa isi ia coaje de vw la preturi de masini premium. Prostia costa. Nu incercati sa le mai deschideti ochii:))
    14 3
  • cate prejudecati in bucuresti
    mda... sunt sigur ca sunteti de parere ca renaul face masini mai bune. Ca doar ei ce produc? Dacia si.... Renault. Pe cand VW? Audi, Bugatii, Seat, Skoda, Lambourghini, (Scania :P). Tind sa ma incred mai mult in masinile lor si in motoarele lor decat in cele dezvoltate de o firma micuta.
    6 20
  • Andrei
    ai luat-o pe aratura bine de tot
    ma iei cu bugatti, lamborghini... minte de copil :)) spune-mi si mie ce inseamna reteaua vw pe langa reteaua Renault in Romania
    10 3
  • polo....mai bine ibiza
    Eu zic ca cine nu vrea sa dea o groaza de bani pe Polo, poate sa incerce noua Ibiza. Are foarte multe dotari si mari reduceri de preturi. Calitatea fabricatiei probabil nu se ridica probabil la nivelul lui Polo, dar per total, ca tehnica, este aceeasi masina, si cu un design aparte.
    1 4
  • @andrei
    bun atunci ce inseamna reteaua vw pe langa cea renaul in europa?
    2 14
  • Adrian
    Vw POLO
    Acum 3 zile fix am mi-a venit masina comandata acum 2 luni de zile si anume Vw POLO HIGHLINE 1.6 TDI 105cp! Ca sa incep cu "inceputul" tin sa va anunt ca masina a fost 15.800 cu toate taxele si cateva optiuni si anume: jante pe 17 inchi, geamuri fumuri, climatronic, RCD 510 cu touchscreen, senzori parcare spate, alarma, tempomat, si volan multifunctional din piele. Tin sa va aduc la cunostinta faptul ca sunt extrem de multumit de masina, de motor, de consum, de calitatea materialelor de absoult orice sincer... Mentionez faptul ca am fost utilizator de Clio 1 an de zile si pot spune ca nu se pot compara sub absolut nici un aspect, mai exact CLIO ESTE SUB VW POLO !!! Motorul la polo in habitaclu nu se aude absolut deloc, are reprize de invidiat, viteza maxima atinsa de mine chiar din prima zi a fost de 200 km/h si zic eu ca mai lua inca 10-15km/h. Masina este foarte bine antifonata, destul de rigida amortizand in schimb cu succes toate denivelarile din carosabil fara pic de zgomot. Sunt super multumit de ea si crede-ma ca pentru mine este peste Fiesta care la randul ei este CLAR peste CLIO ( Clio la care am schimbat alternatorul la nici 3000 de km ). Sa nu mai zic de consum ca la o viteza de 130 de km/h pe autostrada cu tempomatul activat imi arata consum instant 4.4l/100km. Si in final pot sa va spun faptul ca la data aparitiei modelului pretul imi parea si mie oarecum ridicat dar aceasta senzatie sa stins in momentul in care analizezi masina din absolut toate punctele de vedere si nu ai cum decat atunci cand o detii si incepi sa o exploatezi. Va doresc tuturor calatorie placuta in orice autovehicul ati fi dar ganditiva ca totusi traim in lumea cea care momentan pretul face diferenta!!!
    10 17
  • @adrian
    nu credeam ca e cineva capabil sa dea 16000E pentru un polo =))
    Dar cum ziceam mai sus, prostia costa!!!
    13 6
  • pentru adrian
    hadriane, haules baules ce ne mai vrajesti tu pe noi ! :)) da' calci in strachini rau de tat ! :)) un polo highline 1.6tdi e 15.800 euro FARA nicio alta optiune. Climatronicul (aer conditionat automat) este 1214 euro ( omg!!! ), jantele de 17'' sunt 619 euro, geamurile fumurii (cu 2 de "i") 195 euro, RCD 510 costa 376 euro, alarma 184 euro, tempomat si 4 nasturi in bara spate 288 euro, volan+ 3 butoane 113 euro. Daca facem un total cumulat ajungem la aproape 3000 de euro !!! Astea nu ti le da nimeni de la vw moca... polo 15.800+3.000(optiuni)= 18.800 euro!
    Prin comparatie la Clio o climatizare automata e 180 euro, care oricum e standard la Exception(full-option). Tot standard sunt si geamurile fumurii,volanul multifunctional, tempomatul si sistemul audio de hi-fi...in plus are card "maini libere" (sistem keyless), dotare care n-o gasim la polo. La polo se da tapiterie textila, la Clio in combinatie cu piele + faruri adaptive de viraj, s.a.m.d. Totul la 12.700 euro.
    Oricum toata lumea stie ca vw are cele mai zgomotoase motoare pe benzina, iar cu cele diesel, tot ce au facut a fost sa intre in normalitate. Clio are motoare diesel silentioase de pe vremea cand vw se juca cu aia in praf si impartea combine agricole...
    Viteza maxima la polo 1.6tdi 105cp e 190 km/h, deci e imposibil sa atingi 200 cu motorul "strans", chiar cu eroarea maxima de 8 km/h. Asa cum minti ca ti-ai cumparat polo, inventezi si de Clio.
    Sunt vulpoi batran, miros un impostor de la distanta...
    18 5
  • @adrian
    In primul rand trebuie sa fii nebun sa bagi atatia bani intr-o masina de clasa mica(Vasi27 s-a documentat si ti-a demonstrat ca masina costa chiar mai mult decat ai mentionat). In al doilea rand inseamna sa fii bolnav la cap sa-i dai 200km/h din prima zi(chiar daca nu prinde real atat). Dupa cateva mii de kilometrii o sa ai probleme la motor...
    12 3
  • @vasi27
    Vai de tine
    Te-ai uitat pe un excel cu preturile si nu ai inteles nimic. La highline climatronicul costa 333 euro tantalaule:).
    Cine da 16.000 euro pe un Polo are bani suficienti si va fi amuzat de comentariile idioate de pe un forum.
    De ce oare se vinde Mini, care e mai mic decat Polo si costa dublu oare? Pentru ca unii oameni nu sunt multumiti de masinile de 10.000 euro isi doresc mai mult si isi permit mai mult. Asta e, capra lor e mai grasa si mai frumoasa decat a voastra.
    O masina de 15.000 euro e mult mai misto decat una de 10.000 euro. Oriunde, oricand primesti ceea ce platesti. Clio nu are nicio treaba cu Polo. Doar pentru cineva care nu isi permite Polo, Clio e mai bun.
    5 15
  • pt @vasi27
    Vai de gandirea de tdi-ist care o ai. cine da 16000E pe un polo clar n-are ce face cu banii. Doar sa vada vecinul ce rahat de vw si-a luat. Apropo, polo e masina de 10 mii E vanduta la pret premium. Asta e, capra vw nu e decat o capra raioasa cumparata in ro in amintirea vremurilor cand majoritatea aveau dacii iar cand vedeau cate un passat credeau ca e limuzina. Daca mai era si tdi deja orgasmul era total.
    La vw platesti mult mai mult decat face masina respectiva fara a primi nimic special in schimb. Eventual fum, service de kk si tehnica din deceniul trecut(vezi motoareale de 1.2 si 60 cp, 1.4 si 85 de pe polo).
    Mai deschide ochii tataie.
    Prostia costa in continuare
    11 4
  • Un cunoscator
    Pentru @vasi27
    La mine nu-i problema ca nu mi-as permite un Polo de 20.000 de euro, dar la volanul ei m-as simti in permanenta ca unul luat de fraier si nu-mi place sentimentul asta. Eu ma consider un bun om de afaceri, iar masina asta mi-ar dauna imaginii, pentru ca nu este o afacere buna deloc.

    Din declaratiile consilierilor de vanzari vw, climatronicul chiar atat costa: 1200 euro ! Stiu... e mult, dar nu e absolut nicio greseala!
    11 4
  • Marmota vesela
    Das taran auto
    pai orice vw ti-ai cumpara te vei simtii luat de fraier la un moment dat, daca iti cumperi touareg dupa 5 ani apari pe automarket si incepi sa spui ca a aparut rugina (intrati la sectiunea "raspunsuri" si cautati pe acolo) daca iti cumperi passat esti abonat la service din 1000 in 1000 de km pentru ca sunt mai proaste decat un logan la fiabilitate (chiar daca va revolta asta e adevarul), daca iti cumperi polo il platesti de 2 ori, daca iti cumperi passat cc e un passat normal cu alta caroserie si vandut mai scump, daca iti cumperi scirocco e un golf v gti cu alta caroserie...deci tehnologie veche (sasiu, motor, interior) daca iti cumperi golf esti cocalarul suprem si de fapt dai banii pe un golf v. In concluzie tre´ sa fi foarte "priceput" sa dai banii pe un vw nou. In fine, fiecare alege ce isi doreste, gusturile nu se discuta.
    9 3
  • andrei
    consuma mai mult decat un clio3 din 2007
    Nu inteleg de ce trebuie sa faceti un caz din consum. Este un diesel de generatie noua si era de asteptat sa aiba un consum chiar mai scazut si o cilindree mai mica pentru aceiasi putere. Si da, Clio 3 are un motor mai bun. Am un unul de 2 ani, 1.5l 85cp si are un consum mai mic chiar pe traseul pe care v-ati testat preascumpul Polo. Reviewul nu mi se pare corect, cred ca este partinitor, umflat si neprofesionist. Cred ca niste banuti bine plasati v-au ajutat zdravan sa il condimentati cu putin pitoresc gen Hagi Tudose. Sun fan Volkswagen dar nu inghit reviewuri partinitoare. Pace voua automarket si la mai multe buzunare lovite de criza.
    5 2
  • CONTEAZA PE DACIA!
    conteaza pe logan!
    ce nu imi plac mie astia care au renault si sunt fani vw....
    4 7
  • mai pui in jur de 2000 euro si iti iei honda accord...parerea mea este ca pretul "premium" este dat de marketing nu neaparat de ceea ce este aceasta masina...sa fii (poate) un pic mai bun decat clio nu inseamna neaparat ca esti si premium (ca masina)...insa e clar ca vw reuseste sa convinga multi clienti ca fac o afacere buna cu acest polo si asta este de laudat.
    2 4
  • Andrei.P
    La 18 mii iti iei un Mito 1.4 TB 150/1.6 jtdm 120 hp(care are 9.8 pana in suta nu 14) Cu o gramada de optiuni pe el printre care si sistemul DNA care face toti banii. Si mito ala chiar e premium nu are doare pretentii de premium. 18000 pentru un polo e penibil.. masina aia nu exprima nimic mai ales echipat cu tractorasul de 1.6.
    2 8
  • mda
    atunci un Yaris TS cu motor de 1.8 benzina 133 CP la pretul de 17000E(tav inclus) si are ceva dotari o fi spray te pomenesti pe langa polo-ul asta.asta ii miezu bag de seama...phoaa..ce diferente mari intre un Yaris TS si un Polo(aici ma refer la comportamentul rutier)..si au acelasi pret
    0 3
  • consum si fiabilitate
    Sunt posesor de Clio 1,5 dci 86 Cp. Intamplarea face ca am si un job unde pot sa testez frecvent modelele noi aparute pe piata, si pentru mai mult de 100 de km. Am ajuns sa imi pot forma o parere cred avizata. Nu contest confortul si plusul de grija pe care VW il aduce in modele sale dar am ajuns recent la concluzia ca la echipari similare nu se mai justifica diferenta de pret intre Passat si Octavia 2 facelift.
    In privinta Clio, nu cred ca exista 2 modele care sa poate reusi consumuri la fel de bune. gen 3,4 - 3,9 la 130 km/h. Poate noul Polo si 207. In plus Clioul meu la, 70 km, nu a avut inca nicio problema de piese importante care sa cedeze, cum am mai observat la Fiesta sau Corsa. Poate e un caz singular, dar la pretul sau va asigur ca ofera un randament pret/exploatare/satisfactie mai mare decat concurenta.
    1 0
  • @CONTEAZA PE DACIA! esti un mare fraier daca tu crezi ca cineva care poseda un Renault poate fi vreodata fan volkVagOn.
    Inseamna ca poti fi pacalit foarte usor. Ai grija ca pe strazi sunt multi pedofili cu dulciuri in mana.
    0 2
  • clio
    recunosc suprematia lui polo la: ergonomie, habitabilitate, imagine de marca. in rest, nimic. ambreiajul e mai fain la vw (cele cu dublu, care se strica).

    motoarele reno sunt mult mai evoluate, nu se pot compara si nu s-au comparat niciodata cu vw, la fel ca si cutiile. daca exista vreun posesor de reno cu probleme de motor si cutie, sa ridice mana sus. cei cu vw care va simtiti cu musca pe caciula, ciocu mic.
    have fun
    1 2
  • Daniel
    VW e OK
    Cei care spun ca VW e o marca de 2 lei iar Renault este Mercedes, imi pare rau sa o spun, cu mana pe inima...sa-mi fie iertata expresia dar sunteti echivalentul unor copii fara cei 7 ani de-acasa cum se zice pe romaneste. Sau daca vreti intr-un mod mai frumos, sunteti acei elevi fara cultura generala minima si care nu au citit o macar o carte de genul "Aventurile lui Huckleberry Finn" in viata lor...
    Acum ca am lamurit problema, sa trecem la ce ne doare pe toti. Tin sa va anunt din start ca vorbesc din experienta, o experienta ce provine nu din "auzite" sau de la "prieteni" ci din curtea mea proprie.
    Cand eu aveam 10 ani, tatal meu avusese deja, fara sa exagerez vreo 10 masini si anume : Dacia, Talbot, Lada si altele de care numai imi aduc aminte. La toate a schimbat cate ceva, mai mult sau mai putin. Cand am implinit 19 ani, mi-aduc aminte cand tatal meu a cumparat un VW Vento 1.8 benzina care avea gaz din fabrica, linie audio pioneer cu 12 boxe etc. Masina era din 98 sau 99 fabricata iar asta se intampla in 2001. Mi-aduc aminte ca ma simteam, desii stateam in spate ca intr-o limuzina. Pana acum nimic senzational in povestirea mea dar...masina de 3-4 ani si tatal meu era al 5-lea proprietar iar masina avea 130.000 de km pe bord desii reali avea cam 300.000 de km, am aflat asta mai tarziu.
    Intre timp, din 2001 anii au trecut, eu in 2005 am fost in DE si mi-am cumparat un VW LUPO iar in 2006 tatal meu avea cam 550.000 de km facuti cu Vento . In 2006 am mers 4 persoane cu Lupo, fratele mama si tatal in DE si ei si-au achizitionat un Audi 1.9 TDI - 131 CP, 6 viteze, pe care mi-aduc aminte si acum, tatal meu spunea ca probabil se conduce ca Talbotul lui pe motorina ( el vorbea de un SDI dar nu stia ce vorbeste ) asta pana a iesit pe Autobahn cu el. Acel Audi era fabricat si inmatriculat in 2004 deci avea 2 ani si fix 145.000 de km reali. Acum in 2010, are 600.000 de km si ai mei fac zilnic 250 de km pe zi cu el si probabil o sa mai duca pana o sa ii pice motorul. Eu cu VW Lupo am aproximativ 200.000 de km facuti in 5 ani.
    Hai sa nu mai vorbesc de tara, sa vorbesc de mine. Am 200.000 de km in 5 ani. Ce am schimbat ? Ulei si toate filtrele la fix 10.000 de km. Benzina cifra octanica 100 la fiecare plin, am avut momente cand am alimentat si cu 56.000/litru la pompa. Ce am schimbat ? Distributia la fiecare 60.000 de KM., Cureaua de alternator la fiecare 100.000 de km ( am o manie cu aceasta curea la orice autoturism indiferent de marca ) placute de frana la 50.000 de km, discuri la 100.000 de km. Am schimbat amortizoarele de 2 ori la fiecare 100.000 de km, rulmenti cei de pe fata de 2 ori la fiecare 100.000 de km si cei de pe spate acum 2 saptamani...incepusera sa scoata zgomot. Mentionez ca sunt maniac in a feri pe cat posibil gropile si poate si de-asta nu am schimbat bucsele pana acum, nu bate, nu troncane, nici un zgomot in habitaclu....
    De cate ori am ramas in drum cu Vento, Audi sau Lupo ? Niciodata
    Am bagat bani in consumabile si in piese ? Bineinteles, tatal meu la 400.000 de km a schimbat la Audi turbina si acum o luna alternatorul. Cum a mers el cu Audi-ul ? Pai sa va spun eu : nu conteaza vara, iarna. Intra in el la 3 dimineata si ii da cheie din prima, nu asteapta nimic, pleaca cu masina. Vine de la un drum de 1000 de km, opreste masina. Cand schimba uleiul ? Are Longlife dar el schimba cand isi aduce el aminte, degeaba ii arata in bord SERVICE OIL. Gropile din tara noastra ? Nu stiu daca a ratat vreuna, le ia pe toate.
    Concluzia: eu inca nu imi permit un Audi, desi am mers si eu cu el sa zic vreo 10.000 de km. Nici macar un Golf nu stiu daca mi-as permite sa il intretin la standardele din Germania, desii un Lupo eu zic ca mi-l permit, foarte greu cu banii, cam la limita dar mi-l permit.
    Nu o sa vin cu argumente de genul, ati intrat pe Wikipedia la pagina dedicata Volkswagen sau Audi ? Ati urmarit vreo emisiune pe Discovery care relateaza istoria acestor marci ?
    Acuma va intreb si eu pe dumneavoastra, cei care sustineti ca un Logan e mai fiabil decat un Passat. Ati mers vreodata cu un Audi cateva mii de km ? Ma refer sa il conduceti personal. V-ati urcat vreodata intr-un Passat CC, sa stati in dreapta, nu sa il conduceti voi. Ei bine, eu am mers in mai multe Renault-uri si cu ele si in dreapta lor, cu Clio am mers, cu Laguna am mers, cu Peugeot 207, cu Citroen C5, C1, si lista poate continua.
    Cum puteti voi sa faceti asemenea afirmatii ? Sa comparati VW cu Renault ? La ce ? Toate au 4 roti, un volan si alte chestii asemanatoare insa ceva le diferentiaza. La fel ca noi oamenii, cu totii suntem construiti la fel dar aratam diferit si oricat mi-as dorii nu arat ca Brad Pit si nu am creierul lui Einsten si nici banii lui Bill Gates.
    Asa si cu masinile si cu oamenii pe care le conduc. Nu o sa rad de tine pentru ca ti-ai cumparat un Renault Laguna iar tu sa nu razi de mine ca merg intr-un VW Lupo pentru ca masina asta merita respect, nu pentru literele VW ci pentru ceea ce este, istoria ei de cand a iesit pe poarta fabricii si pana in clipa in care va muri.
    Daca a costat mai mult un VW decat un Renault pana in ziua de azi, nu este numai din cauza emblemei si a numelui. Poate maine o sa ii cumpere chinezii pe VW si pe Renault cei de la Mercedes si atunci VW va deveni un basm, insa pana atunci hai sa ne mai cultivam un pic, sa invatam sa scriem corect pe Internet, sa ne documentam si sa ne lasam amprenta prin prisma experientei dobandite, nu din auzite si nu din povesti vanatoresti. Daca nu va place ce am scris, va spun decat atat ca poate asa o sa intelegeti: Sa traiti bine !!!
    28 2
  • ratonul
    vw
    Of, cand o sa conduceti 10 ani vw iar inainte ati avut renault, peugeot si multe altele, atunci o sa intelegeti ce inseamna vw.
    Masina personala este vw, iar la serviciu am 2 ford focus pe care le conduc uneori. Pot sa va spun ca vw imi lasa mult mai multe senzatii placute decat ford-ul. Incercati sa faceti comparatii cu masini pe care le-ati condus voi mai mult timp, nu auzind comentarii pe la prietenii de la coltul strazii.
    9 1
  • mircea
    polo HL
    To''n''ti fanii R, C sau alte "masinute" de astea sa se mai documenteze un pic.
    La servici am avut de la Dacie, Hunday Tucson 2.0 CRDI, Peugeot 206 1.4, Skoda Octavia 1.9TDI, Opel Astra 1.7CDTI, Opel Vectra 1.9CDTI dar cand ajungeam acasa si dadeam o tura cu Audi A3 1.9 TDi si ulterior cu Golf V 2.0TDi (putere, cuplu, comfort, directie, cum nici una dintre masinile de mai sus nu le avea) imi dadeam seama ce inseamna masina.
    Acum ne-am comandat un POLO 1.2TSI DSG HL si asta fara nici macar un drive test, si va spun ca nu o sa regret alegerea.
    Daca omul vrea sa dea banii pe o masina ce aveti voi de-l injurati, nu-s banii vostri.
    Si pentru cei care nu au habar ce inseamna TDI v-as sugera sa vedeti cine tot castiga cu astfel de motoare la Le Mans in ultimii ani.
    Nu mai bine
    9 0
  • robert
    Toata stima ptr. DANIEL, RATONUL, MIRCEA. Este asa cum ati spus.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru