Drivetest Volkswagen Tiguan facelift (2011-2016)

2.0 TDI 140CP CityScape 4M DSG
Volkswagen Tiguan facelift (2011-2016) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 13.11.2014
Încrucişarea speciilor

Volkswagen Tiguan are şapte ani de la apariţia pe piaţă şi trei ani de când a primit un facelift. La începutul acestui an, producătorul german a împrospătat gama Tiguan cu noi versiuni, printre care se numără şi CityScape. În raport cu un Tiguan facelift obişnuit, versiunea CityScape are jante de 18 inch în standard, tapiţerie din Alcantara şi piele la interior, plus un pachet estetic dedicat într-un nivel de echipare superior.

La momentul lansării, Tiguan era văzut ca un "pui de Touareg", model care a primit între timp o nouă generaţie. De fapt, Tiguan încă are rădăcini tehnice comune cu vechea platformă de Golf 6, fiind înrudit cu acesta, nu cu Touareg. Platforma de Golf 6 este încrucişată cu o caroserie de SUV, rezultatul fiind prima generaţie a lui Tiguan, al cărei facelift face subiectul acestui test. Probabil că înlocuitorul lui Tiguan va trece şi el la platforma MQB la debutul pe piaţă. Până atunci, să-l cunoaştem mai bine pe modelul al cărui nume provine din încrucişarea cuvintelor "tigru" şi "iguană", unul dintre puţinele denumiri de model din nomenclatura Volkswagen care se distanţează de obiceiul nemţilor, care implică folosirea de nume de curenţi meteorologici pentru modelele lor.

Pachetul estetic Cityscape îi conferă un aspect plăcut lui Tiguan, care reuşeşte să arate bine şi la trei ani de la lansarea facelift-ului. Jantele de 18 inch completează foarte bine maşina şi sunt responsabile pentru o bună parte din partea estetică a acesteia.

În ceea ce priveşte dotările, cei de la Volkswagen par să fi făcut o selecţie a celor mai populare opţionale, pe care le-au integrat în standard pe versiunea CityScape. Rezultatul este un model care reuşeşte să mai rămână competitiv într-unul dintre cele mai disputate segmente ale pieţei din Europa.

Volkswagen Tiguan facelift (2011-2016)
2.0 TDI 140CP CityScape 4M DSG

  • Pret de pornire 23.646 €
  • Pret model testat 33.767 €
  • Taxa auto 421 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Tiguan CityScape este oferit în compania a trei motorizări TDI şi a patru motorizări TSI. Exemplarul testat de noi beneficia de motorizare 2.0 TDI de 140 CP, cuplată unei transmisii DSG cu şapte trepte. Motorizarea 2.0 TDI Euro 5 din gama Volkswagen a ajuns de mult la maturitate și are deja înlocuitor, fiind oferită în gama Passat într-o formulă complet nouă, un Clean Diesel Euro 6 care asigură o plajă de putere net superioară propulsorului care îl precedă. Așadar, acestui motor îi vine greu să ajungă între premianții segmentului, dar oferă în continuare un nivel de putere suficient pentru utilizatorul obișnuit, 140 CP și 320 Nm fiind rezonabili pentru un SUV compact, mai ales când vorbim despre dimensiunile lui Tiguan, ceva mai mici decât ale rivalilor.

Transmisia DSG își face treaba cu desăvârșire. Schimbările de treaptă sunt, la fel ca la orice DSG întâlnit până acum, foarte line, iar transmisia operează într-un regim de condus economic în modul D. Trecerea pe S permite rularea la o turație superioară şi asigură un comportament mai sportiv fără să fie necesară accesarea modului manual, care funcționează de asemenea conform așteptărilor, cât timp nu soliciți vreo treaptă inferioară când te apropii de partea superioară a plajei de turații.

Reprizele asigurate sunt corecte pentru nivelul de putere din dotare în compania unei transmisii automate, cu toate că au fost momente când am fi dorit 150 CP sau chiar și ceva mai mult. Răspunsul la kickdown este prompt și eficient, dar e o limită la cât poți face când ai un SUV, fie el și compact, cu 140 CP în dotare. Vestea bună este că oferta include și un diesel mai puternic, de 170 CP, care ar trebui să satisfacă și exigențele celor mai dornici de dinamism. Aşteptările sunt justificate în cazul lui Tiguan CityScape, din moment ce mașina vine în standard cu suspensie sport și jante din aliaj de 18 inch.

În materie de rafinament și silențiozitate, vibrațiile motorizării sunt estompate bine în aproape toate momentele rulării, inclusiv atunci când motorul este oprit și pornit la loc. Unitatea se face auzită subtil în habitaclu după ce trecem de 3.000-3.500 de rotații pe minut, dar nu vorbim despre ceva îngrijorător, ci de un fapt normal.

Consum

În ceea ce privește consumul de carburant, unitatea de 140 CP anunță valori competitive, dar îndepărtate de podiumul segmentului. Este preţul pe care modelul german îl plăteşte pentru că a debutat în această formulă de motorizare și transmisie în urmă cu trei ani.

Consumul mixt anunțat este de 6.2 litri la sută, puțin mai mult decât o compactă din 2010 echipată cu un motor și o transmisie comparabilă. Valoarea se traduce printr-un consum urban de 7.9 litri la sută și un extraurban de 5.5 litri la sută.

Cel mai economic SUV compact de pe piaţă oferit cu motor diesel şi transmisie automată este Nissan Qashqai, dar acesta vine cu un propulsor de 130 CP, tracţiune faţă şi transmisie CVT X-Tronic. Consumul modelului nipon este de 4.6 litri la sută în regim mixt.

Dintre SUV-urile compacte cu tracţiune integrală şi transmisie automată comparabile cu Tiguan, Mazda CX-5 are cel mai bun consum, de 5.2 litri la sută în regim mixt, urmat apoi de Ford Kuga cu 5.4 litri la sută. Pe locul trei vine Mitsubishi Outlander, cu 5.8 litri la sută în regim mixt. Urmează Tiguan-ul testat de noi, cu 6.2 litri la sută. Pe următoarea poziţie se clasează Honda CR-V 2.2 i-DTEC 4WD Auto, cu 6.8 litri la sută.

În cadrul testului nostru, am obținut un consum urban cuprins între 7.4 și 9.4 litri la sută. Valoarea a variat în funcție de cât de aglomerată a fost Capitala și de cât de economic am reușit să conducem. La părăsirea orașului, consumul extraurban afișat a variat între 5.2 litri la sută într-un regim economic și 6.9 litri la sută într-un regim mai alert. Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a șaptea, turația afișată este de 2.250 rpm, iar conumul este de 8.1 litri la sută. Toate valorile de mai sus sunt obținute cu instalația de climatizare în funcțiune, precum și cu alți consumatori, precum scaune încălzite și sistem audio.

Performanţe

Versiunea 4Motion 2.0 TDI 140 CP DSG a lui Tiguan CityScape vine cu o viteză maximă de 188 km/h și un timp 0-100 km/h de 10.2 secunde. Valorile nu sunt nici aici cele mai bune din segment în această categorie de putere, dar Tiguan intră pe podium cu performanțele asigurate.

În faţa lui Tiguan la capitolul performanţe stau Toyota RAV4 şi Mazda CX-5, ambele în versiuni echipate cu motor diesel de 150 CP, tracţiune integrală şi transmisie automată. Mazda CX-5 este campionul comparaţiei la viteză maximă, cu 197 km/h, urmat de Outlander, Kuga şi CR-V cu 190 km/h. După acestea vine şi Tiguan 2.0 TDI 140 CP DSG 4Motion, cu 188 km/h.

În unele situații care implicau un regim dinamic de conducere, am fi dorit ca mașina să fi avut 10-20 de cai în plus. Pentru un regim temperat de condus, cei 140 CP din dotare sunt mai mult decât suficienți pentru șoferul care nu are nimic de tractat și se plimbă cu familia la bord și bagajele în portbagaj. Probabil că succesorul lui Tiguan va sosi pe piață cu o platformă MQB care îi va aduce performanțe sporite atât prin prisma masei mai reduse, cât și prin intermediul motorizărilor mai eficiente.

Interior

Habitaclul lui Tiguan amintește destul de mult de cel al lui Golf 6. Nici nu avea cum să nu se întâmple asta, având în vedere înrudirea puternică dintre Tiguan și hatchback-ul compact din aceeași gamă. Spre deosebire de Golf, Tiguan are însă o poziție la volan mai înaltă și un bord modificat semnificativ. 

Interiorul lui Tiguan este sobru și simplu, cu toate comenzile amplasate ergonomic. Nu are niciun element care să sară în ochi sau să-ți fure privirea, e pur și simplu forma decisă de funcție și finisată ca să respecte un anumit standard. Apropo de finisaje, acestea par să fie atente, iar materialul plastic folosit pentru elementele de la bord este de calitate pentru segmentul din care face parte Tiguan.

Versiunea CityScape vine cu elemente suplimentare, precum plafon și montanți îmbrăcați în negru, tapițerie cusută cu fir albastru și îmbrăcată în piele întoarsă și cu mici ornamente adiţionale. Volanul sport este îmbrăcat în piele perforată cusută tot cu fir albastru și are o formă inspirată din motorsport. Chiar dacă forma este inutilă pentru un SUV compact, volanul se simte ca un produs de calitate atunci când îl ții în mână.

În ceea ce privește spațiul de la bord, pasagerii din față sunt răsfățați, iar în spate pot sta confortabil doi adulți de constituţie medie. Al cincilea adult de la bord va sta deja ceva mai înghesuit, dar va putea suporta călătoria pe câteva sute de kilometri fără să aibă nevoie de intervenția unui kinetoterapeut.

Portbagajul pare mic atunci când îl privești, din cauza fundului dublu, dar are un volum de 470 de litri. Este mai mare decât cele ale lui Qashqai şi Kuga, dar mai mic decât al lui Mazda CX-5, CR-V şi RAV4, de exemplu, modele care au peste 100 de litri în plus la acest capitol.

Preţ de achiziţie

Tiguan CityScape reprezintă o versiune de echipare destul de bogată a modelului german. Adică vine în standard cu numeroase accesorii și dotări și aduce în plus jante de aliaj de 18 inch și suspensie sport. Nu este o mașină pentru amatorii de off-road și nici de soft-road, deoarece anvelopele şi jantele de 18 inch au un preț piperat și excursiile - voluntare sau nu - ar fi costisitoare pentru proprietar.

Versiunea CityScape a lui Tiguan 2.0 TDI 140 CP 4Motion DSG are un preţ de listă de 32.800 de euro. Exemplarul testat de noi a beneficiat de câteva dotări suplimentare care i-au ridicat puțin prețul de achiziție la 33.800 de euro cu TVA inclus. Trebuie să menţionăm că exemplarul în cauză a fost vândut la un preţ promoţional, de 31.800 de euro în baza unei promoţii derulate la momentul achiziţiei.

În orice caz, prețul lui Tiguan CityScape în versiunea cu motor diesel de 2.0 litri și 140 CP nu este mai piperat decât al multor rivali oferiți cu motorizări și transmisii comparabile în compania echipării medii sau de top. 

Nu este însă, cu singuranță, nici cel mai ieftin model oferit în această configurație din segment, existând variante de SUV-uri compacte cu motor diesel și cu transmisie automată la mai puțin de 30.000 de euro, cu toate că echipările acestora nu asigură întotdeauna tot ce oferă versiunea CityScape în cazul lui Tiguan. Spre exemplu, există versiunea 2.0 diesel a lui Hyundai ix35 în echiparea Style la mai puţin de 30.000 de euro, dar aceasta nu a fost inclusă în comparaţie deoarece are un motor cu aproape 50 CP mai puternic.

Siguranţă

Volkswagen Tiguan nu a mai ajuns pe mâinile EuroNCAP din 2009, când a fost testat prima şi singura dată de organismul european independent. La testarea respectivă, Tiguan a obţinut cinci stele de siguranţă.

Echiparea CityScape a lui Tiguan include în standard detectorul de oboseală al şoferului, care completează lista de dotări de siguranţă a modelului. Aceasta mai include şi airbag-uri frontale pasager şi şofer, airbag-uri laterale şi airbag-uri cortină faţă şi spate. Sistemele de siguranţă activă sunt formate din ABS, EDS, EDTS (sistem care previne blocarea roţilor la frâna de motor pe suprafeţe alunecoase), controlul tracţiunii, ESP şi de asistenţă la urcarea în rampă.

Ţinută de drum

Un SUV compact cu o echipare care îi aduce în standard suspensie sport și jante de 18 inch nu va ieși niciodată în offroad. Anvelopele care îl echipează nu sunt nici ele optime pentru teren accidentat, fiind suficiente pentru puțin praf, pietriș, nisip, sau amestec dintre cele trei, dar limitate imediat în momentul în care se ajunge la noroi.

În schimb, tracțiunea integrală îi oferă șoferului, mai degrabă, liniștea că va putea ieși din zăpadă iarna dacă are anvelope de sezon, că mașina se va redresa mai ușor dacă pierde aderența și că are un plus de încredere în anumite situații.

Garda la sol nu este nici ea impresionantă, iar unghiurile de atac și degajare au fost reduse de pachetul estetic. Să nu uităm că Tiguan este unul dintre cele mai joase SUV-uri compacte de pe piață.

Direcția oferă un nivel de feeling rezonabil pentru un SUV compact. Este ușor de manevrat și îți furnizează un nivel potrivit de informații cu privire la ce se întâmplă cu roțile, fără să intre de fiecare dată în detalii. Pe macadam și suprafețe denivelate, ar fi dezirabilă o suspensie mai moale, o direcție care să nu ne spună chiar tot sau măcar niște jante mai mici.

Mașina face față cu stoicism la un regim de conducere dinamic, dar nu impresionează prin vreo abilitate ieșită din comun pe serpentine în afară de a-și face treabă după cum îi dictează șoferul. Uneori, doar asta este suficient. În cazul denivelărilor mici, jantele de 18 inch pedepsesc orice șofer care a avut curajul să cumpere așa ceva în România și să nu fie atent la fiecare groapă sau denivelare de pe mirabolantele șosele ale patriei. Amatorilor de confort li se recomandă evitarea jantelor de 18 inch și poate chiar și a suspensiei sport în cazul de față.

Vizibilitate

Tiguan nu impune probleme majore de vizibilitate, dar nu este nici campion în segment. Modelul are un set de oglinzi laterale care par subdimensionate la prima vedere, iar montanții C sunt deranjanți la unele manevre cu spatele. Din fericire, există cameră de marșarier și parcare automată, așa că trebuie doar să vă reglați cu atenție oglinzile și să le și urmăriți și nu veți întâlni neplăceri.

Tehnologie

Lucrurile avansează rapid în lumea gadget-urilor, iar un facelift nu are cum să obțină un punctaj foarte bun într-un segment competitiv dacă au trecut trei ani de când a sosit pe piață. Cu excepția cazului în care a fost lider de piață la momentul lansării și a mai primit ”jucării” noi la bord la momentul restilizării. 

Sigur, nivelul de echipare este corect pentru versiunea standard și chiar generos în cazul echipării CityScape. Dar asta nu-l face pe Tiguan premiant într-o clasă în care au mai apărut mai multe modele complet noi sau generații noi ale unor modele deja existente care au ridicat și ele ștacheta pe piață la momentul debutului.

Pe scurt, gama de dotări asigură necesarul pentru viața de zi cu zi a unui șofer obișnuit care nu este înnebunit de gadget-uri sau de modalități de a-și consuma timpul la bord folosind sistemul de infotainment sau micile jucării integrate de constructor pe ici, pe colo.

Design

Modelul german punctează prin sobrietate și eleganță, cu o tușă subtilă de stil. E ca Angela Merkel la costum, într-o întrunire oficială. Nu te atrage ținuta ei, nu te respinge, dar o respecți nu doar pentru funcție, ci și pentru atitudinea afișată.

Jantele de 18 inch, deși inconfortabile pe denivelări, scot mașina în evidență destul de puternic. Pachetul estetic discret îl prinde bine pe Tiguan și-l face pe CityScape să fie al doilea cel mai arătos nivel de echipare din gamă, după R-Line, de la care împrumută un kit dedicat. Vorbim despre bare de protecţie speciale, praguri laterale cu inserţii cromate, pedale din oţel inoxidabil, plafon negru, eleron şi despre jantele "Mallory" de 18 inch.

Nu ne-a placut

  • Platforma folosită a fost înlocuită la modelul de origine, Golf
  • Confort scăzut din cauza jantelor mari şi a suspensiei
  • Habitaclul este mai mic decât la alte SUV-uri compacte
  • Abilităţile off-road sunt reduse din cauza pachetului estetic şi a jantelor mari echipate cu anvelope de stradă
  • Interiorul este destul de sobru în raport cu ceea ce mai găsim în segment
Date tehnice - Volkswagen Tiguan facelift (2011-2016) 2.0 TDI 140CP CityScape 4M DSG
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1968
Lungime mm
4433
Putere maxima CP (rpm)
140 (4200)
Latime mm
1809
Cuplu maxim Nm (rpm)
320 (1750)
Inaltime mm
1703
Viteza maxima km/h
188
Greutate kg
1675
Acceleratie 0-100 km/h s
10.2
Ampatament mm
2604
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
64
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
470
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Tiguan facelift (2011-2016)

Ultimele teste

Comentarii (17)

  • Frumoasa cabana...unde este situata?
    11 4
  • rotila
    @ autom. err.
    noul kuga 2.0 D 150 hp 4x4 promite un consum mediu de 5.4 l. manual si 5,2 automata. Tiguan este cel mai pagubos
    10 10
  • Nu v-a placut: "Modelul urmează să primească un înlocuitor cu o platformă MQB, care va avea specificaţii superioare".
    De altfel, cred ca e singurul model al unui constructor care va primi inlocuitor cu specificatii superioare. Credeam ca numai eu cred ca asta este rau. Am urat intotdeauna masinile, caruta bunicii cu "inima" dintr-o teava groasa si roti de lemn era preferata mea. Cand am aflat ca pune roti cu cauciucuri am trecut-o pe lista cu manute rosii in jos.
    Sau... trebuia sa scrieti ceva ca sa fie egala coloana cu cea din stanga?
    8 2
  • @MNB
    Cabana este în zona Cheile Grădiştei.
    @rotila
    Corect. Datele noastre nu erau actualizate în cazul versiunii respective a lui Kuga, dar situaţia a fost remediată.

    Mulţumim pentru sesizare.
    @Sak
    Faptul că vine o nouă generaţie pentru Tiguan este un lucru negativ când testezi maşina la trei ani de la lansarea facelift-ului. Înseamnă că mai există un an sau doi de comercializare a versiunii actuale, după care vine un înlocuitor îmbunătăţit semnificativ.
    Nu este un dezavantaj major, dar când ştii că vine peste un an sau doi pe piaţă o versiune complet nouă, ori o aştepţi, ori cumperi altceva.
    15 3
  • Modificati repede ca o luati pe aratura, ce argument negativ e asta???
    "Modelul urmează să primească un înlocuitor cu o platformă MQB, care va avea specificaţii superioare"
    6 8
  • Ceva cifre comparative cu Kia Sportage 2014 2.0 CRDI AWD 184CP?
    Am vazut ca nu s-a facut un drive test pe el si eram curios daca aveti date.
    6 2
  • Lasati-ma sa vad daca am inteles:
    Hyundai ix35 are un motor cu 50 de cai mai puternic, are mai multe dotari, la un pret mai mic ... si nu il includem in comparatie? Adica nu il depunctam pe Tiguan ca e slab motorizat, are dotari putine pentru pretul lui, ci nu includem un rival direct pentru ca e prea puternic? Nu inteleg logica voastra, sincer, eu exact asta estept de la o publicatie auto, sa imi spuna ce se merita si ce nu se merita intr-un segment de piata.
    Adica daca eu vreau sa cumpar un suv de asta mic, sa ma uit la review-uri si sa vad: uite omule, la 30 000 de euro trebuie sa fii nebun sa iei un tiguan, ia un ix35 ca primesti 50 de cp in plus si iesi cu 3000 de euro mai ieftin! Macar la pret sa comparati daca nu aveti un test drive cu modelul respectiv.
    14 7
  • @eee
    Versiunea de 184 CP a lui Hyundai ix35 se luptă cu versiunea de 177 CP a lui Tiguan, cum este cea din link: http://www.automarket.ro/masini-noi/volkswagen/tiguan-facelift-2011-prezent-20-tdi-177cp-sport-style-bmt-dsg-4mot-108298/specificatii.html .

    Comparaţia cu ix35 este prezentă la capitolul ”Preţ”, cu link pe modelul de la Hyundai, unde este precizat fix acest aspect.

    @zbungee
    Versiunea lui Sportage despre care ne întrebi nu există în oferta Kia România, cel puţin nu pe portalul lor oficial. ( http://awesomescreenshot.com/0953uf8d7a )
    8 2
  • Suleyman Cunoscatoru
    Mi se pare atat de plictisitor acest model, chiar urat. Ciudat, daca stau si ma gandesc ca la lansare, imi placea enorm versiunea Track&Field 2.0TDI 170CP si 2.0TSI.
    Astept noul model.
    10 6
  • Sebastian, cum sa nu existe Sportage 2.0 diesel 184 cp si transmisie automata. Verificati informatiile va rog. Am fost la test drive cu el.
    5 5
  • @mog
    Versiunea despre care ne întrebi nu este regăsită cu date tehnice complete pe portalul de presă internaţional al mărcii Kia şi nici pe site-ul Kia România. Figurează doar în configuratorul lor drept opţiune motorizarea de 184 CP, dar datele tehnice afişate sunt în continuare cele ale motorului de 136 CP. În lipsa acestor informaţii, nu avem cum să le comparăm.
    7 0
  • Nici ce ati inlocuit nu e calumea. Serios, nu mai stiti ca argument negativ sa dati???
    5 3
  • mie mi-ar place...

    mi-ar place sa nu dau banii pe ea.
    9 8
  • motorul de 184 si cutia automata, sunt optionale, intradevar la Sportage. dar au avut pe o perioada limitata de cateva luni, asta vara, o echipare speciala care a avut si cele 2 optiuni, standard.
    3 2
  • @vianu
    mai bine "ti-ar place" limba romana.
    4 1
  • @no-name......iar mie mi-ar placea sa fii on-topic

    off-topic...la un articol mai vechi unul dintre colegi vorbea de "ming(i)ea". Am avut bunul simt sa inteleg ca e un "defect" de vorbire, de regionalism,etc...

    Tu, @no-name, ce parere ai despre...Tiguan?
    3 2
  • @vianu
    Imi place foarte mult Tiguan, mi se pare echilibrat ca design, cutia DSG e fenomenala, insa nu am buget de 34.000 de coco sa dau pe o masina. Bugetul meu e de 15-20.000. Visez la un Kuga "de showroom" cu Powershift si 2-3 ani vechime la un pret de 23.000.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru