Drivetest Volkswagen Touareg (2010-2014)

3.0 V6 TDI 245CP Bluemotion Edition X
Volkswagen Touareg (2010-2014) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 12.08.2013
Covorul fermecat

În urmă cu trei ani, eram primii din România care testau pe atunci proaspătul Volkswagen Touareg, maşina de test având mai puţin de 200 de kilometri la bord. Ţin minte că am luat maşina într-o zi de miercuri şi am fugit spre ședința foto, iar de atunci totul este istorie. Revenind în prezent, istoria s-a repetat, dar într-o vineri. De data aceasta, aveam un ingredient suplimentar - căldura de la prânz, care mă făcea să mă sufoc în drumul meu spre reprezentanţa Volkswagen, de această dată dealerul Midocar Vitan. Semnez de două ori şi primesc un o cheie la fel de frumoasă precum cea pe care o ţineam în mână cu trei ani în urmă.

Mă urc la volan şi demarez spre Ciprian, fotograful nostru, pentru o şedință foto cu Touareg Edition X. Reglez temperatura la un nivel confortabil şi mă instalez de parcă nu s-ar fi schimbat nimic în trei ani. Edition X este o ediţie specială a lui Touareg, care aniversează un deceniu de existenţă, care aduce o selecţie de dotări şi opţiuni. Faţă de modelul standard, avem jante din aliaj "Moab", stopuri roşu închis cu LED-uri, faruri Bi-Xenon adaptive, pachet Chrome&Style inclus în standard, piele Nappa cu model în relief, geamuri spate şi lunetă fumurii şi alte elemente de confort.

Pe măsură ce ne îndreptam spre locul pe care l-am ales pentru ședinţa foto, observ ceva ciudat. Conducătorii auto care erau în faţa mea se dădeau la o parte, deşi circulam regulamentar şi nu făceam nimic neobişnuit.  Avansam relaxat şi ţineam distanţă faţă de ceilalţi special ca să nu murdăresc maşina proaspăt spălată. Şi totuşi, am retrăit senzația asta pe fiecare kilometru de autostradă parcurs la bordul lui Touareg, ca apoi să o resimt pe drumurile naționale şi chiar prin oraș. Nu-mi explic exact fenomenul, pur şi simplu se întâmplă. În tot acest timp, tu stai relaxat la bord şi îţi urmezi drumul, de parcă ai pluti pe un covor fermecat din povești.

Volkswagen Touareg (2010-2014)
3.0 V6 TDI 245CP Bluemotion Edition X

  • Pret de pornire 41.521 €
  • Pret model testat 61.189 €
  • Taxa auto 735 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

De la lansarea lui Touareg până în prezent, modelul a primit mai multe motorizări, dar noi ne-am întâlnit cu evoluția propulsorului testat în urmă cu trei ani, acesta fiind, de altfel, cel mai popular propulsor din gamă. Vorbim despre un V6 TDI de 3.0 litri care livrează 245 CP şi 550 Nm. Propulsorul face casă bună cu o transmisie cu opt trepte, aceasta dovedindu-se cu adevărat potrivită pentru resursele de putere ale SUV-ului din Wolfsburg.

Cuplul maxim este disponibil încă de la 1.750 rpm, iar puterea maximă este oferită la 4.000 rpm. Pe langă un diferenţial central blocabil, transmisia are trei moduri de funcţionare - Drive, Sport şi Manual. Mai mult decât atât, modelul beneficiază şi de un sistem Start-Stop care îi oferă modelului german șansa de a afişa o economie de carburant aproape incredibilă pentru un SUV mare.

Reprizele oferite de cuplul motor/transmisie sunt la fel de impresionante ca acum trei ani, deşi mi-au trecut prin mână multe modele între timp. Acceleraţia pe plajele de viteză "utile" în România este una de top, "uzina" V6 de sub capotă accelerând fără niciun fel de emoție.

Schimbări faţă de testul anterior? Motorul se dovedeşte a fi mai silenţios decât la prima noastră întâlnire, iar sunetul oferit de acesta este chiar placut in unele momente. În general, motorul abia se face auzit in habitaclu, ventilatorul aerotermei fiind mai "zgomotos" la putere maximă decat motorul la rularea cu viteze moderate.

Exceptând SUV-urile de performanţă, Touareg oferă un pachet cu adevărat deosebit atunci când vine vorba de motor şi transmisie, fiind echipat cu o "pereche" de top, deşi pe hârtie nu se vede acest lucru la prima vedere. Dacă mai aveaţi nevoie de o dovadă că Touareg a crescut mult cu noua generaţie, modelul se bate cot la cot cu BMW X5 3.0d, o motorizare echivalentă recunoscută pentru valoarea sa.

Consum

Că tot vorbeam despre emoţii mai sus, consumul lui Touareg V6 TDI nu-ţi provoacă teamă, deşi un motor de trei litri, fie el şi diesel, ar putea să-ţi dea senzaţii neplăcute pe şira spinării. Însă te sperii degeaba: modelul anunţă un consum mixt oficial de 7.2 litri la sută. Pentru mediul urban sunt anunţaţi 8.4 litri la sută, pe când mediul extraurban are în dreptul său o valoare de 6.5 litri la sută.

În raport cu rivalii din segment, Touareg este depăşit la acest capitol doar de versiunile comparabile ale lui Mercedes-Benz ML şi BMW X5. Competitorii de la Jeep, Nissan şi chiar Audi nu sunt mai economici decât Touareg la nivel declarativ. Oricum, la fel ca în cazul multor automobile care trec de pragul de 50.000 de euro, dacă te interesează atât de mult diferența de consum, s-ar putea să nu-ţi permiți maşina respectivă.

Realitatea ne-a arătat că Touareg consumă între 10 şi 12 litri de carburant în mediul urban. La rularea pe autostradă, modelul afişează un consum de 9.2 litri la sută în condiţiile in care rulaţi constant cu 120 km/h. Rularea în mediul extraurban se face cu un consum de 7.5 litri la sută în condiţiile unui stil de condus adaptat traficului din țara noastră. Dacă sunteți blânzi cu pedala de accelerație, motorul TDI va fi şi el prietenos cu leii tăi.

Performanţe

După cum ştiți deja cu toţii, Touareg nu este un SUV de performanţă, dar oferă o prestaţie foarte bună la acest capitol pentru capacităţile sale anunţate oficial. Secretul constă mai ales în cura de slăbire pe care Volkswagen a anunțat că a gândit-o special pentru cel mai mare model al sau.

Touareg V6 TDI accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 7.6 secunde, obținând locul al treilea într-un clasament al modelelor cu motorizări de putere comparabilă, după BMW X5 3.0d, care realizează această sarcină în 6.9 secunde. Mercedes-Benz ML îl întrece şi el pe Touareg până la sută, în timp ce Q7 facelift, Grand Cherokee facelift şi Pathfinder ocupă poziţiile următoare.

Pentru cei care vor mai mult de atât, există şi un diesel V8 în echiparea lui Touareg, acesta stând la loc de cinste în topul motoarelor de performanţă pe motorină, dar el are un rival fascinant în gama X5, motorizarea diesel tri-turbo denumită M50d.

Interior

Interiorul lui Touareg pare să facă parte din categoria premianţilor, nu din cea a unuia care acoperă gama unui producător de masă. Finisajele şi atenţia la detalii prezentată de inginerii Volkswagen sunt remarcabile, toate elementele de la interior părând că au fost desenate pentru un model de segment superior.

Ampatamentul lui Touareg este generos, oferind spațiu din belșug şi pe locurile din spate. Poziţia la volan este înaltă, iar elementele cu care interacționează șoferul sunt ergonomice şi finisate plăcut. Portbagajul are 580 litri, fiind mai mic decât cel pe care îl oferă X5, ML, Q7 și Grand Cherokee, cel din urmă fiind liderul segmentului, cu 782 litri.

E greu însă să-i acordăm lui Touareg nota maximă. Vorbim de adversari de calibru care respiră calitate, iar diferența dintre el şi aceștia există, cu toate că poate fi imperceptibilă în unele situații. Spre exemplu, avem covorașele din material textil. Care n-ar fi avut nicio problemă dacă existau într-un Phaeton, dar care se vor murdări rapid pe timp de iarnă sau chiar și vara (praful de pe toate drumurile românești va ajunge de pe pantofii tăi direct în fibrele textile ale covorașelor), iar aspectul rezultat nu este plăcut ochiului. Există, evident, covorașe din cauciuc în oferta VW Touareg, deși am fi dorit ca acestea să fie integrate într-o ediţie specială. Mai avem şi unele ornamente din lemn sau care imită lemnul care nu sunt deosebit de atractive sau apreciate de orice ochi.

Preţ de achiziţie

Volkswagen Touareg pleacă de la 41.521 de euro cu TVA inclus. Pentru această sumă primiţi transmisia Tiptronic cu opt trepte, o sumedenie de airbag-uri şi echipamente în standard şi alte elemente de confort. Un Touareg Edition X pleacă de la 52.040 euro cu TVA inclus. Apoi, vin o serie de ornamente cromate, aer condiţionat cu reglare pe patru zone, suspensia pneumatică reglabilă electric (3.184 euro), sistem Park Pilot cu senzori faţă spate şi sistem de camere video. 

Pentru a avea toate elementele cu care era echipat exemplarul testat, trebuie însă să "scoateţi" ceva mai mulţi bani din buzunar, mai exact 61.189 euro cu TVA inclus. 

Într-un fel, suntem tentaţi să spunem că Touareg este chiar "ieftin", mai ales dacă îl comparăm cu versiunile de bază echivalente ale lui X5, Q7 sau Mercedes-Benz ML. Însă mai există game precum Toyota Land Cruiser, Jeep Grand Cherokee și Nissan Pathfinder. Dacă vi se pare ciudată comparaţia cu modele premium şi non-premium deopotrivă, nu vă grăbiți către secțiunea de comentarii, căci mai există o situație similară - Volkswagen Phaeton.

Explicația este simplă: profilul mărcii, al gamei Volkswagen şi al modelului Touareg ne permit în mod excepţional comparaţia cu toate SUV-urile din acest segment, indiferent de poziţionarea lor pe piaţă.

Versiunea Edition X a lui Touareg este cu puţin peste o mie de euro mai ieftină decât un Toyota Land Cruiser LC150, dar cu o motorizare mai puţin performantă, de 190 CP.

Siguranţă

De la apariţia pe piață şi până la momentul redactării acestui text, EuroNCAP nu a pus încă la treabă a doua generație a lui Volkswagen Touareg. Însă ne vom încrede în rezultatele bune obținute de marcă în ultima perioadă şi îi vom da calificativul maxim, sperând ca organismul independent să ne confirme "bănuiala".

Bănuială acoperită însă de realitatea percepută. Lista de dotări standard nu prezintă niciun element lipsă în materie de siguranță, iar Touareg este genul de maşină care se vinde cu peste 50.000 de euro fără ca vreun client să se teamă pe partea de siguranţă. Generația precedentă a obținut patru stele de siguranță, dar ne aşteptăm la punctaj maxim din partea lui Touareg.

Ţinută de drum

În standard, Touareg are o suspensie pneumatică adaptivă pe înalțime şi care vine cu capacitatea de autoselectare a nivelului de duritate şi a răspunsului. Amortizoarele au trei setări în acest sens - Comfort, Normal şi Sport - suspensia pneumatică pregătind modelul pentru terenul accidentat sau pentru şosea în doar câteva secunde. Indiferent ce alegi, Touareg îţi dă senzația unui covoraş fermecat, cu care colinzi drumurile patriei fără să te uiți prea atent la gropi.

Testul nostru ne-a confirmat experiența anterioară, în care vă spuneam că modul de funcţionare adaptat pentru şosea oferă un confort foarte bun la rulare alături de un ruliu scăzut. Echilibrul dintre aceste moduri este regăsit în modul "Normal" de funcţionare al amortizoarelor, cu toate că puteţi rula mai sportiv fără nicio grijă în modul confort cât timp nu uitați că aveţi în mâini un vehicul de peste două tone, şi nu o berlină mai mare.

Adaptarea suspensiei la modul off-road aduce de la sine o garda la sol mult mai ridicată, care ajută la depăşirea zonei dificile pe care intenţionaţi să o abordaţi. Modul confort al amortizoarelor, combinat cu suspensia adaptată pentru off-road, estompează gropile de pe un drum de ţară care s-ar fi lăsat cu o "bătaie" la rinichi, iar urcarea sau coborârea de pe diverse obstacole este realizată fară ca şoferul sau pasagerii sa simtă prea multe. Principala limitare în off-road vine la nivelul anvelopelor, cele din echiparea standard fiind dedicate șoselei, după cum era şi normal. Însă, cu un set de "gume" potrivite pentru asemenea activități, Touareg îmi lasă senzația că pot intra în noroi sau zăpadă şi să ies fără griji, cât timp nu mă joc cu normele bunului simț şi cu limitele fizicii în off-road.

Vizibilitate

Touareg nu-ţi lasă impresia că eşti într-o maşină atât de masivă. Deşi este mai mare ca dimensiuni decât precedenta generaţie, modelul Volkswagen îţi oferă, cu ajutorul scaunelor reglabile în 14 direcţii, o poziţie din care nu ai probleme de vizibilitate.

Oglinzile sunt potrivite pentru mărimea modelului, iar camerele video şi senzorii care înconjoară maşina de jur-împrejur te ajută să te orientezi în spatiu în momentele în care încerci să te obişnuiești cu dimensiunile modelului.

Poziţia la condus este una înaltă, demnă de statura impozantă a lui Touareg, ceea ce îţi oferă un sentiment de siguranţă în trafic. Per total, capitolul vizibilitate este la un nivel excelent, chiar dacă - inevitabil pentru un SUV - unele zone rămân şi vor rămâne puncte moarte pentru un şofer care nu este asistat de sisteme dezvoltate special pentru a face faţă provocărilor de acest tip.

Tehnologie

Exemplarul testat de Automarket beneficia de toate elementele la care te poţi gândi atunci când formulezi lista de opţionale la reprezentanţă şi faci primele plimbări cu maşina proaspăt achiziţionată. Vestea bună este că noi am testat o versiune aproape standard a lui Edition X, deci nu aveți prea multe de făcut când vreți să configuraţi tehnologic acest model, cu excepţia cazului în care aveţi gusturi foarte pretenţioase în materie de instalaţii audio, de exemplu.

Intuitivitatea comenzilor şi a amplasării meniurilor de navigare prin opţionale te ajută să iţi vezi de drum în câteva secunde. Apoi, te obişnuiești treptat cu toate facilitățile disponibile la bord, singurele elemente lipsă pe care le-ar mai fi putut adăuga cei de la Volkswagen fiind scaunele ventilate, coloana de direcţie reglabilă electric şi eventual o serie de accesorii multimedia pentru pasagerii din spate.

Busola detaliată şi sistemul de navigaţie color cu grafică atractivă fac deliciul oricărui pasionat de drumeţii, în timp ce ecranul touchscreen te ajută să operezi cu uşurinţă comenzile mai mult sau mai puţin complexe ale vehiculului.

Design

Edition X îi aduce lui Touareg o serie de ornamente cromate, un set de jante din aliaj şi o selecţie de opţionale. Cele mai interesante mi se par cele de pe portiere şi de la capetele ţevilor de evacuare, alături de stopurile cu LED. A trecut pe lângă mine un Touareg standard şi atunci am văzut, parcă subliniate, toate detaliile pe care vi le menţionez acum. Deși recunoaștem că schimbările sunt subtile, acestea îi vin "mănușă" unui model care este subtil prin design-ul exterior şi sobru la interior.

La trei ani de la debutul pe piaţă, Touareg nu arată îmbătrânit, semn că designerii au ştiut ce făceau când au desenat a doua generație a modelului.

Nu ne-a placut

  • Anvelopele sunt singura limitare în off-road
  • Covorașele standard sunt din textil și se murdăresc prea ușor
  • Ornamentele care imită lemnul
Date tehnice - Volkswagen Touareg (2010-2014) 3.0 V6 TDI 245CP Bluemotion Edition X
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2967
Lungime mm
4795
Putere maxima CP (rpm)
245 (4000)
Latime mm
1940
Cuplu maxim Nm (rpm)
550 (1750)
Inaltime mm
1709
Viteza maxima km/h
220
Greutate kg
2153
Acceleratie 0-100 km/h s
7.6
Ampatament mm
2893
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
85
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
580
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Touareg (2010-2014)

Ultimele teste

Comentarii (15)

  • a aparut ,totusi noul model pathfinder....deci...e ca si cum ai compara vechiul tuareg cu noul pathfinder...
    10 36
  • @H&M
    Noul Pathfinder nu este încă disponibil pe piaţa din România, de unde şi comparaţia cu modelul existent.
    28 4
  • De ce tot timpul trebuie sa apara prima data un comentariu tampit si total aiurea.

    Am vazut un comparativ cu JEEP la americani si chiar si ei abia , abia cu greu si parca nici ei nu credeau ca minciuni oridinare au scos JEEP invingator dar la 0.5 puncte din 100 .

    Oricum cine are banii de asa ceva nu va regreta nici un cent. Masina este extraordinara.
    29 14
  • Prefer Grand Cherokee facelift.Jeep-ul arata mai bine si este mai potent in off-road. Pace!
    25 26
  • Vasilica
    De cand au venit macaronarii s-a dus originalitatea grand cherokee, nu mai arata a pur sange american.
    Oricand tuareg indiferent ce ar zice un nimeni!!
    21 17
  • Cred că Touareg reprezintă cea mai bună ofertă din segment. E destul de premium, arată foarte bine, motor potent, capabil în off-road mai ales dotat cu sistemul de tracţiune opţional 4XMotion, preţ decent, chiat mic raportat la concurenţă.
    28 12
  • @slVW_83
    Baii, dupa calculul tau ar fi ca si Skoda reprezinta cea mai buna oferta din segmentul ''low-end'' si ca sa vezi e chiar mai scumpa ca dacia.

    Eu as zice altfel :Toyota LC150 reprezintă cea mai bună ofertă din segment. E mai mult decat premium cu acel volan imbracat in lemn ( pe care Touaregul nu il are ), arată foarte bine, motor potent, capabil în off-road mai ales dotat cu sistemul de tracţiune revolutionar ( + o fiabilitate asa cum ne-a obisnuit Toyota ), preţ decent, chiat mic raportat la acest Touareg.

    Toyota Land Cruiser
    3.0 D-4D Luxury = 60.502 €
    9 19
  • 1. de ce nu vb nimic de ungiul de atac, unghiul de degajare, raza longitudinala de trecere (unhiul ventral), raza transversala de trecere si garda la sol? (este totusi o masina de teren... chiar daca soft si nu hard)
    2. de ce nu vb nimic despre cutia de transfer sau reductor? are? nu are? este pe lista de optionale? daca e optional cu cat creste masa masinii si centrul de greutate? etc.
    19 2
  • continuare:
    3. ati afirmat ca doar pneurile o limiteaza in off-road! pai atunci dati detalii: ce anvelope se pot monta pt off? ce fel de jante si ce talon maixim suporta? (avand in vedere ca la suv-uri dimensiunea mare a discurilor de frana impiedica montarea unor anvelope specifice off-road cu talon de dimensiuni mari)
    PS puteti face chiar educatie in sensul unei expertize adresate potentialilor clienti: cine da pe asta 60k cred ca isi mai permite 5-6k pe o pereche de jante cu pneuri specifice terenurilor grele (poate nu toti posesorii se plimba doar pe asfalt... unii merg la pescuit, altii pe drumuri de munte, altii la o stana, altii chiar fac off-road la nivel de amator...)
    13 1
  • @@slVW_83
    Mai @mafia, orice nick ai avea se vede de la o posta fanatismul Toyota, nici macar nu este concurent direct LC cu Touareg.
    14 3
  • @dany

    Tu vrei ceva de unde nu-i. -:::))). Iti recomand sa incerci un site dedicat masinilor 4x4. Acolo vei avea parte de informatii de la oameni care vorbesc aceeasi limba.

    Nu are reductor. Nu stiu daca are dif. blocabil... Insa vechiul model se descurca destul de onorabil in off road datorita garzii mari la sol si motorului puternic. Cred ca si asta e la fel.
    2 1
  • @dany

    Touareg poate in off-road cu conditia de a fi echipat cu pachetul optional Terrain Tech. ce contine:

    - diferential central blocabil, dotare standard de altfel
    - diferential spate blocabil
    - vadul maxim e de 0,5 m
    - garda la sol reglabila, ajungand pana la app. 30 cm

    Azi am tinut loc de redactor.....
    10 5
  • masina are sistemul de tractiune integral permanent (dif torsen - ca la audi)..nu e 4motion tip haldex
    nu ai nevoie de reductor, e masina diesel, are cuplul maxim foarte jos plus o cutie automata cu 8 trepte care stie si mod off road...
    ce mi se pare minunat sunt suspensiile reglabile, cu asa ceva nu ai nici cea mai mica grija cand te aventurezi prin diverse hartoape...
    e un de compromis, nu e infiniti fx55, cayenne sau chiar x5..care au doar imaginea de suv...
    si mie mi se pare pathfinder sau land cruiserul singurii rivali pe masura, insa personal as alege tuareg..
    daca nu ma insel, e construit pe platforma comuna cu noul cayenne...asta spune multe
    7 4
  • @slVW_83

    Bravo! Daca-i zici si ce cauciucuri merg puse pe ea, te angajeaza AM -:::)))
    7 1
  • E Volkswagen , dati-i foc !
    16 11

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru