Drivetest Volvo S80 (2009-2014)

D5 AWD A6 205CP Kinetic
Volvo S80 (2009-2014) zoom
de Mircea Meșter, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 24.05.2011
Dedicat pasagerilor

Pentru a putea să înţelegi un Volvo, trebuie să scapi de orice idee preconcepută care pune maşinile germane pe primul plan, iar maşinile suedeze exclusiv pe plan familial. Cei care şi-au luat Volvo nu au făcut-o pentru a epata, pentru a ajunge de la 0 la 100 sau pentru a ajunge de la 100 la 0. Din păcate, pentru că gusturile se discută mult prea mult când este vorba de maşini, ajunge ca discuţia să atingă elementul confort. Iar atunci când ajungem să discutăm despre confort, suedezii au deja argumente solide cu care contraatacă armată dinamică care stă de pază la graniţa cu Germania. Evident, S80 nu doar că nu face excepţie, ci tinde să fie cel mai aprig susţinător al acestei idei.

Volvo S80 (2009-2014)
D5 AWD A6 205CP Kinetic

  • Pret de pornire 35.836 €
  • Pret model testat 60.662 €
  • Taxa auto 599 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Modelul testat de Automarket ne-a făcut cunoştinţă sub capotă, pentru ultima dată, cu versiunea de 205 cai putere a motorului D5 de 2400 centimetri cubi. Cuplată la o cutie automată Geartronic, unitatea diesel trimite resursele celor patru roţi şi reprezintă o alegere de compromis între versiunile de bază şi cele de top ale lui S80. Împreună cu motorul care tocmai a fost înlocuit în gamă cu o versiune îmbunătăţită, de 215 CP, modelul suedez se arată un companion plăcut, demn de imaginea confortabilă pe care o ai atunci când păşeşti în S80. Ai resurse care te fac să nu te gândeşti că e nevoie de mai mult atunci când eşti în mod cruise şi dispui de 420 Nm de la 1500 rpm dacă ai nevoie de cuplu în depăşiri. Ca idee, vorbim despre singurul motor cu cinci cilindri din această zonă de putere în segmentul mare premium, toate celelalte modele mizând fie pe V6, fie pe şase cilindri în linie.

Consum

Consumul mediu mixt afişat de unitatea de 205 CP este unul dintre motivele pentru care Volvo a hotărât că aceasta are nevoie de îmbunătăţiri. Înlocuirea acesteia cu unitatea de 215 CP a făcut ca noul motor al celor de la Volvo să nu mai consume 7.0 litri în regim mediu mixt. mai mult decât toţi adversarii săi din segment, de la Seria 5 la Jaguar XF. În rularea în regim normal, pe şosea, consumul poate scădea până către 5 litri/100 km, element echilibrat de consumul real în oraş, care se ridică la 11, 12 sau chiar 13 litri/100 km, în funcţie de cât de aglomerate sunt străzile pe care rulezi.

Performanţe

Dacă găsiţi un posesor de Volvo S80 care să vă spună că şi-a luat maşina pentru a trage liniuţe noaptea sau pentru a porni primul la semafor, aveţi în faţă o specie extrem de rară, care a migrat recent, foarte probabil, de la rivalii Volvo. Suedezii par experţi în magie şi în extrasenzorial. Spun asta deoarece, atunci când treci pragul unui Volvo, uiţi imediat de faptul că până acum ai participat la competiţiile neoficiale care se iscă la fiecare semafor din oraş. te urci la volan, îţi aşezi scaunul, muţi levierul în Drive şi pleci liniştit, fără sunete radicale. Partea proastă e că, atunci când te hotorăşti că ai nevoie de un Volvo, uiţi de competiţie şi de sângele care ţi se urcă la creier în virajee strânse. Partea bună e că familia îţi va fi pe veci recunoscătoare. Iar asta se vede în cifre: S80 D5 205 CP este cel mai slab din segment la 0-100 km/h, cu 8.5 secunde. Bineînţeles, suedezii prezintă acest lucru ca pe un avantaj. Magie, v-am spus.

Interior

Modelele Volvo pot concura fără probleme la competiţii pentru copii care trebuie să recunoască marca după formele habitaclului. Probabil că doar Volkswagen vine cu un interior la fel de individualizat şi care urlă din toţi rărunchii că aparţine mărcii. În S80, lucrurile nu se schimbă, singurele elemente care îl diferenţiază pe cel mai mare sedan al suedezilor de restul gamei fiind tuşele premium şi atmosfera vădit chillout în care eşti teleportat atunci când te afli pe şosea. Exemplarul testat beneficia de un interior în care predomina culoarea neagră şi cu ornamente din gama Dark Fineline care aduceau un plus de stil. Dacă negrul nemţesc este unul rece, puternic, dur, la Volvo vorbim de un negru moale, prietenos, cald. Dacă nemţii preferă să asorteze negrul cu ornamente din aluminiu, modelul suedez beneficia de ornamente din lemn care completau atmosfera din habitaclu. În principiu, întreg interiorul lui S80 respiră confort, iar cuvintele nu pot decât să descrie o stare de fapt care poate fi uşor verificabilă printr-un test cu maşina suedezilor.

Preţ de achiziţie

Versiunea de echipare testată de Automarket avea un preţ de pornire de 47.368 de euro cu taxe incluse, ceea ce ne arată că avem de-a face cu cel mai ieftin model din întreg segment. La acest preţ se adaugă însă pachetul Summum şi alte câteva zeci de elemente de siguranţă şi de confort care duc preţul modelului testat la 60.000 de euro. Deşi poate părea mult, o sumă adiţională de 13.000 de euro care să-ţi ofere ceea ce S80 îţi dă la aceşti bani şi în acest segment este unică la acest nivel, acolo unde ceilalţi producători îţi cer din start între 53 şi 56 de mii de euro pe versiunea de echipare echivalentă. 

Siguranţă

Volvo şi siguranţa sunt doi termeni care, pentru mulţi dintre cei pasionaţi de maşini, sunt sinonime. La fel se întâmplă şi în acest caz. Şi e de ajuns să privim lista de elemente oferite standard în pachetul Summum pentru a vedea la ce nivel a ajuns Volvo din acest punct de vedere. Avem EBD, ABS, EBA, DSTC (sistem dinamic de control al stabilităţii). Avem alte acronime inventate de Volvo, cum ar fi IDIS (sistem inteligent de gestionare a informaţiilor despre şofer), Pacos (anularea airbagului pasager) sau WHIPS (protecţia zonei cervicale la impact din spate). Modelul testat avea la dispoziţie şi ultimele descoperiri Volvo în materie de siguranţă activă (BLIS sau sistem de avertizare cu frânare automată completă). Practic, singurul sistem care lipsea de pe S80-ul testat este cel de detectare al pietonilor, care a debutat pe S60. Dar, contracost, există şi el în listă.

Ţinută de drum

Aş recomanda oricând un S80 cu suspensiile adaptive 4C pentru fanii rulării pe autostradă. Pui maşina pe cruise control, ţii volanul în mâini şi nu faci decât să ai grijă să nu depăşeşti banda de rulare. Nu contează suprafaţa de rulare, pentru că în S80 simţi ca şi cum ai rula cu avionul. Din punctul meu de vedere, singurul model din segment care se ridică la nivelul de confort prezentat de S80 este Mercedes E-Klasse. Există şi reversul medaliei: deşi ai la dispoziţie trei moduri de rulare (Comfort, Sport şi Advanced), diferenţele între acestea sunt destul de mici şi nu atacă precizia chirurgicală pe care o are Seria 5, de exemplu. 

Vizibilitate

Volvo S80 nu îţi atacă în niciun moment libertatea de a privi în faţă şi în lateral atunci când te afli la volan. Montantul parbrizului nu te deranjează, iar luneta este îndeajuns de mare pentru a nu-ţi pune mari probleme la manevrele în marşarier. Era şi culmea să fie în condiţiile în care vorbim de un segment în care - cel puţin teoretic - designerii au la dispoziţie o suprafaţă mare de lucru. În cazul nostru am fost ajutaţi şi de sistemul BLIS, care ne avertiza atunci când unghiul mort nu ne permitea să vedem dacă e liber sau nu să schimbăm banda de mers.

Tehnologie

Deşi exteriorul lui S80 - care a rămas neatins după revoluţia de design din cadrul gamei Volvo - ar putea să-ţi spună altceva, modelul suedez e burduşit de elemente tehnologice de ultimă oră. Sunt atât de multe sisteme de asistenţă, de conectivitate sau de siguranţă încât nu am avut timp efectiv să le testăm pe toate în cele două zile în care am avut la dispoziţie maşina. Pe lângă pachetele deja enumerate până acum, Volvo S80 te avertizează sonor şi vizual când te apropii prea mult de maşina din faţă (distanţa la care sistemul este activat poate fi setată de tine anterior), îţi frânează automat dacă eşti îndeajuns de ocupat încât să nu-ţi dai seama că poţi provoca un accident dacă nu apeşi frâna şi te ghidează cu ajutorul sistemului de navigaţie care poate fi consultat pe monitorul rabatabil de pe bord. Modelul testat dispunea de un sistemul autio Premium Sound Dolby Pro-Logic cu 12 difuzoare căruia nu am avut ce să-i reproşăm.

Design

Designul este zona cea mai sensibilă atunci când vine vorba de Volvo S80. Fiind unul dintre modelele gamei care au rămas încă la versiunea pre-S60, reprezentantul suedezilor în segmentul mare pare obosit şi vechi pe lângă nou-lansatele XF, E-Klasse, Seria 5 sau A6. Chiar dacă pachetul exterior cuprindea jante cromate BALIUS de 18 inch, ornamente de asemenea cromate sau ţevi de eşapament amplasate stânga-dreapta, S80 îţi dă impresia că aşteaptă în continuare un machiaj care să-l scoată din amorţeală. 

Nu ne-a placut

  • Motor depăşit
  • Performanţe slabe
  • Consum ridicat în raport cu media segmentului
  • Design învechit
Date tehnice - Volvo S80 (2009-2014) D5 AWD A6 205CP Kinetic
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2400
Lungime mm
4851
Putere maxima CP (rpm)
205 (4000)
Latime mm
1861
Cuplu maxim Nm (rpm)
420 (1500)
Inaltime mm
1493
Viteza maxima km/h
225
Greutate kg
1722
Acceleratie 0-100 km/h s
8.5
Ampatament mm
2835
Tractiune
Integrala
Volum rezervor litri
70
Cutie viteze
A6
Volum portbagaj litri
480
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volvo S80 (2009-2014)

Ultimele teste

Comentarii (13)

  • S80
    Cu testul asta, cel putin in cazul meu, ati atins un punct sensibil. :))
    20 1
  • Cruiser
    Un adevarat "cruiser"! O masina remarcabila!
    Dar totusi,la cei 60.000 Euro ceruti,e prea in urma celorlalte din clasa sa,e ca un atlet glorios care a imbatranit si nu poate sa mai tina pasul cu concurenta!
    E o necesara nevoie de un inlocuitor,si asta in viitorul apropiat!
    15 4
  • O poza cu locurile din spate?
    Pentru mine la orice masina sunt importante si locurile din spate (daca are).
    Nu inteleg de ce doar pentru mine ...
    13 0
  • chryssanderson
    JP
    ...de ce sa fie oare?, poate pt simplul fapt ca stai doar pe locurile din spate?...scaunelul de baby nu este recomandat in fata.
    3 14
  • dragos_thaci
    ...
    Serd,..."E o necesara nevoie...",...:0 "MAXIM" ai fost.

    Nu gasesc vreun motiv pentru care cineva ar cumpara aceasta masina in locul uneia din trio-ul german, fie ca vorbim de calitate, performante, design, cheltuieli, etc. .
    In plus, ma cuprinde o senzatie de tristete cand vad ceasurile de bord exrem de banale si cu senzatie de "ieftin". Totusi dai cativa banuti pe aceasta masina. Cand vad martorul pt. portiera deschisa, imi aduc aminte de jocul Tetris, asta in conditiile in care modele mult mai ietfine au trecut la ecrane 3D extrem de interesante si placute ochiului.
    5 13
  • @chryssanderson
    Spre deosebire de tine multi au si familie si le pasa daca stau sau nu confortabil.
    9 1
  • .
    pentru dragos: E un bord de mii de ori mai odihnitor fata de cel de la audi care este ROSU si iti rupe in 5 ochii. Este un bord aerisit care il ador.
    Un volvo ti-l iei daca vrei siguranta. Am intrat cu s80-ul (versiunea 2004-2005 cu facelift) in fundul unuia...i-am turtit haion, bara + "caroseria de dupa bara(care se prinde iala haionului) si eu am avut o foarte mica julitura. Nici macar vopseaua nu mi s-a luat :))). Pe mine m-a convins volvo din multe puncte de vedere. Legat de consum...un bmw 525 hidramat (2x4) consuma 14-15 in bucuresti. Nu vreau sa ma gandesc cat consuma cel 4x4. Asa ca...volvo sta bine la consum.
    Apropo de cei de la automarket : "motor depasit" de ce?! La 2,4 5 pistoane (un motor care nu face ca o rasnita, se aseaza superb) si pe deasupra are si 215 cp. Chiar vi se pare ca sta rau? Un bmw seria 5 cu motor de 3 litri diesel are 204 cp. Mai informati-va si dupaia dati verdicte gen' "motor invechit". ps: Se pare ca la noua generatie au schimbat si suportii motorului....asta ca o completare.
    16 3
  • Nu am condus masina dar cred ca sunteti evident nedrepti. Cum sa-i dai doar 3.9, e o limuzina de clasa e la fel ca seria 5 si mercedes e classe, chiar sa fi fost o honda legend tot nu cred ca-i dadeati atat si aia e si mai veche. Apoi la coolness efect sa spui ca trece neobservata e chiar nesimtire. O fi trecand pentru adolescenti sau pentru femeile care nu fac diferenta intre marcile de masini dar banuiesc ca multa lume va fi de acord ca e de un rafinament, simplitate si armonie (la design ma refer) neegalate. Vad ca postati un consum exagerat la toate modelele in regim urban, ceea ce dovedeste ca sunteti niste soferi slabi, care confunda bruscatul acceleratiei si comenzilor cu un condus sportiv. De altfel se vedea ca nu conduceti bine si in emisiunea de la antena de pe vremuri.
    Auzi competitii semioficiale de la semafor, bai romanasi voi sunteti intregi la cap sau ce naiba are natia asta?!!
    Nu e foarte clar de ce apar 5 stele la pret de vreme ce nu mentionati preturile cu toate taxele pentru modelele concurente (seria 5, e classe, xf ). E sau nu e cea mai ieftina?? In fond de i-ati dat 5 stele la pret ?
    14 1
  • nu sunt mare fan audi...
    dar un a4 de 60k il mananca pe paine pe s80 ul asta din test.
    pe verificate :)
    6 15
  • @mog
    Sunt clase total diferite! Asa iti iei un Mustang la banii:)
    7 1
  • clase diferite?
    zici tu? pai hai sa luam cifrele..
    ampatament identic..
    lungime - a4 mai mic cu 15 cm.
    latime identica...
    volum portbagaj - aprox la fel.
    mie nu mi se par clase diferite, sincer, desi teoretic, da ...ar trebui sa fie.
    1 11
  • ...
    Date tehnice Audi A4
    - Dimensiuni L x l x h: 4.703 x 1826 x 1427 mm
    - Ampatament: 2808 mm
    - Volum zonă încărcare: 480 litri
    - Capacitate rezervor (l): 65
    3 9
  • Sunt in clase diferite.
    S60 e in clasa cu A4
    Asa si Octavia ai pputea zice ca in clasa medie, dar e in clasa compacta.;)
    11 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru