Drivetest Volvo V40 Cross Country (2013-2016)

2.5 T5AWD 254 Summum auto
Volvo V40 Cross Country (2013-2016) zoom
de Bogdan Mirică
Miercuri, 06.02.2013
Adiere arctică

Urâm iarna, nu-i aşa? Când vine primul ger ne zgribulim, ne aruncăm sub pături şi nu mai ieşim din casă până la primul dezgheţ. Suntem speriaţi de primii fulgi de nea şi preferăm căldura focului în schimbul frigului tăios. Anotimpul rece ne amorţeşte.

Sunt însă şi locuri unde albul este viu, unde gheaţa este primită cu bucurie, iar ninsorile se cern zile în şir din nori pe care parcă ai putea să-i atingi cu mâna. Sunt locuri unde pădurile se întind cât vezi cu ochii, abia atinse de şosele şi maşini.

Şi în aceste locuri există oameni. Oameni care s-au adaptat condiţiilor şi se bucură de cele 9 luni de zăpadă din fiecare an. Nordicii se lasă fericiţi de lucruri mărunte pe care le croiesc după bunul plac. De la pieile de ren călduroase la potecile de snowmobile pe care străpung desişul pădurilor de brad.

Tot ei croiesc şi maşini capabile să îndure vitregia din termometre şi numărul infinit de ninsori. M-au convins de asta. A fost nevoie doar de un Volvo. Un Volvo gândit pentru a se bate cu BMW X1: V40 Cross Country.

Volvo V40 Cross Country (2013-2016)
2.5 T5AWD 254 Summum auto

  • Pret de pornire 24.150 €
  • Pret model testat 39.650 €
  • Taxa auto 684 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Se numeşte V40 Cross Country şi l-am văzut pentru prima dată pe pista aeroportului din Ostersund. Aici, la -14 grade am strâns volanul noului partener de drum, şi am pornit către departe, aproape de buza Cercului Polar.

Am căzut sub influenţa cifrei cinci: cinci cilindri sub capotă, motor de 2.5 litri şi indicativ T5. Un ”benzinar” pe care îl vezi rar, dar de a cărui întâlnire te bucuri de fiecare dată. O gură de aer tare după ce visezi la dieseluri economice.

Aerul tare, în cazul lui V40 Cross Country, au fost cei 254 de cai şi cuplul motor săţios, de 360 Nm. Mai săţios decât carnea de ren şi întins pe o plajă de turaţii lungă (1800-4200 rpm). Meniul nordic se simte bine, e uşor digerabil de orice pasionat al maşinilor rapide şi servit prompt de o cutie automată cu şase rapoarte, înşirate liniar.

Porţiile de putere sunt dozate bine şi au rolul de a te da pe spate, la propriu, de fiecare dată când le guşti cu poftă. Totul se desfăşoară în linişte, antifonarea exemplară fiind brăzdată doar de câte un zăngănit metalic placut al celor cinci cilindri în zona roşie a turometrului.

Consum

Puţine lucruri îţi vor ţine de cald în ţinuturile nordice. Unul dintre ele este benzina. Volvo-ul nostru s-a încălzit repede însă a şi cerut combustibil.

Pe drumurile suedezilor, acoperite mereu de un strat de gheaţă sau zăpadă, V40 a înghiţit aproximativ 9.4 litri/100 de kilometri. În condiţiile ideale însă, Volvo promite 6.4 litri/100 km în afara oraşului şi 11.6 litri în mediul urban.

Ne-am îndeletnicit cu măsurarea consumului şi pe circuitul de gheaţă pregătit de organizatori, însă, complet irelevant probabil, trebuie să ştiţi că V40 T5 s-a mulţumit cu o medie de 12.4 litri/100 de kilometri.

Comparat cu BMW X1 xDrive 28i şi Audi Q3 2.0 TFSI, V40 consumă ceva mai mult, însă trebuie să ţinem cont şi de puterea mai mare.

Performanţe

Plăcute senzaţii îţi poate garanta un Volvo. Mai ales atunci când iei cei 254 de cai şi îi aşterni pe o întindere lucie de gheaţă şi zăpadă. Nu am atins 100 de km/h în 6.4 secunde, aşa cum scrie în cartea tehnică, dar timpul scurs până la această viteză a meritat fiecare picătură de adrenalină. Pe asfalt, V40 Cross Country se simte probabil şi mai rapid.

În orice caz, pe hârtie el este mai iute decât un Audi Q3 şi uşor mai lent decât un BMW X1. La capitolul viteză maximă Volvo anunţă 235 km/h. Îi credem pe cuvânt, pentru că sania noastră nu s-a încumetat să alunece până acolo.

Interior

În interiorul lui Volvo V40 Cross Country nu am găsit piei de ren. Deşi ne-am fi dorit. În loc blănii pufoase, suedezii au aşternut o piele fină şi au bătut inserţii din crom cam peste tot, pentru a spori impresia de calitate. Lemnul lipseşte, însă plasticul este moale şi plăcut la atingere. În partea inferioară este ceva mai tare şi dă impresia de ieftin.

Finisajele dovedesc că grija pentru perfecţiune creşte proporţional cu latitudinea nordică.

Câte zile cu zăpadă pe an, atâtea butoane pe consola centrală. O aglomerare alambicată pe care o desluşeşti doar după o acomodare prealabilă.

Ceva mai multă claritate când priveşti prin volan la instrumentarul de bord şi ceasurile sale digitale. Afişajul este clar şi mângâie retina cu nuanţe plăcute şi odihnitoare pe fundalul alb care înconjoară habitaclul.

Spaţiile de recreere din pustiul alb sunt la fel de multe ca cele de depozitare ale noului V40 Cross Country. Cireaşa de pe tort va fi însă buzunarul portierei şoferului, care ascunde o racletă creată special de Volvo. Suedezii i-au creat un suport acolo şi chiar au găurit buzunarul uşii pentru a permite zăpezii topite să se scurgă.

Ideea s-a născut dintr-o nevoie cotidiană, pe care probabil a avut-o fiecare dintre noi în această iarnă.

Portbagajul rămâne destul de modest, amintindu-ne că avem totuşi în faţă o variantă mai înălţată a lui V40. Capacitatea sa de 335 de litri este mult mai mică decât a rivalilor X1 şi Q3.

Preţ de achiziţie

În Suedia, nivelul de trai este unul ridicat. Este oarecum nomal ca şi preţurile să fie ceva mai piperate decât în alte părţi ale Europei. Cu toate acestea, Ikea ne-a dovedit că produsele care vin din Suedia pot avea şi un preţ abordabil.

Aşa se întâmplă şi în cazul lui V40 Cross Country, care vine să dărâme orice ofertă din segmentul SUV-urilor compacte premium, poziţionându-se cu mult sub rivalii X1 şi Q3. Socotelile încep de la 24.150 de euro pentru versiunea diesel de 1.6 litri şi 115 cai putere. Un X1 sDrive16d este cu aproape 4000 de euro mai scump, ajungând să coste 28.334 de euro. Nu mai vorbim despre Audi Q3 2.0 TDI de 140 cai putere, care pleacă de la 30.340 de euro.

Dacă trecem însă la versiunea testată de noi, singura disponibilă cu tracţiune integrală, preţul începe să capete accente suedeze, urcând până la 39.650 de euro. dacă îl calculezi şi în coroane suedeze rezultatul va genera dureri de cap. Echiparea Summum, după cum o sugerează şi numele, e ”cu de toate”.

Chiar şi aşa, Volvo V40 Cross Country rămâne mai ieftin decât un BMW X3 xDrive28i Sport Line. Audi Q3 şi al său 2.0 TFSI este ceva mai ieftin, adică 38.340 de euro, însă vorbim de un handicap de 40 de cai putere.

Siguranţă

Aşa cum am precizat şi în cazul lui V40, modelul din care este derivat Cross Country, este aproape redundant să vorbim despre siguranţă pentru orice produs Volvo. Suedezii au fost mereu pe primul loc la acest capitol şi au făcut din siguranţă un atu de marketing susţinut de tehnologii concrete.

Noul V40 vine cu o inovaţie extrem de importantă în domeniu: airbagul pentru pietoni, despre care am vorbit pe larg la momentul lansării. Practic, un airbag stă ascuns sub capota automobilului, iar în cazul unui impact cu un pieton se umflă într-o fracţiune de secundă în forma unui U în zona parbrizului pentru a atenua impactul pietonului.

Aşa cum era normal, Volvo V40 a obţinut cinci stele în cadrul sesiunii de teste EuroNCAP, fiind modelul care a primit cele mai multe puncte per total în toată istoria organizaţiei europene.

Modelul suedez a primit punctajul maxim la Safety Assist, 100% din puncte, 98% la protecţia pasagerilor adulţi, 88% la protecţia pietonilor - o premieră EuroNCAP - şi 75% la protecţia copiilor.

Ţinută de drum

Primul contact cu V40 Cross Country s-a făcut pe o serie de şosele cu o singură bandă, vopsite în alb de perdeaua de nori care-şi cernea fulgii non-stop. Am păşit uşor, ca pescarul pe lacul îngheţat. Treptat însă am câştigat încredere în sistemul de tracţiune integrală şi am continuat să căutăm noi limite.

Suspensia, destul de rigidă, ne-a ţinut ceva mai lipiţi de asfalt, deşi garda la sol a noului Cross Country este mai înaltă cu 40 de mm.

Despre capacităţile sistemului de tracţiune integrală am încercat să mă dumiresc în cadrul unui circuit creat special pe unul din lacurile regiunii Are. În cele trei ore de exerciţii am încercat diferite setări ale sistemului DSTC de control al stabilităţii şi tracţiunii.

Printre drifturi, nori de zăpadă şi troiene spulberate m-am simţit ca Evgeni Plushenko sau Alexei Yagudin pe gheaţa lacului. Intervenţia DSTC-ului, care vine şi cu o funcţie Sport este optimă şi te salvează din situaţii fără ieşire. Abia acum înveţi să-l preţuieşti. DSTC-ul nu se decuplează însă complet.

Cât priveşte escapadele în teren accidentat, garda la sol nu permite acte de curaj. Poate doar funcţia Hill Descent Control să vă ajute să coborâţi vreo pantă ceva mai abruptă. Dacă aveţi în plan ceva extrem, rezumaţi-vă la un drum forestier.

Direcţia poate fi şi ea setată pe trei niveluri: Soft, Medium şi Hard. E lesne de înţeles că ultimul este şi cel mai precis.

Vizibilitate

V40 Cross Country este o maşină aerisită. Mi-a plăcut. Pare că te afli în comuniune cu natura de fiecare dată când străbaţi o pădure, iar prin acoperişul panoramic te zgâieşti la cetina încărcată cu zăpadă.

În ciuda designului impresionant, noul V40 nu are mari probleme la capitolul vizibilitate. Parbrizul este suficient de amplu, iar montaţii pot ridica câteva probleme la virajele mai strânse, dar fără a te jena excesiv.

Luneta pare mică la prima vedere, dar odată instalat la volan constaţi că îţi oferă suficientă vizibilitate. Ajută probabil şi oglinda retrovizoare generoasă, fără ramă, extrem de plăcută vizual. Cât despre oglinzile laterale, ele sunt exact ce trebuie.

Tehnologie

Trebuie să vorbesc despre tehnologie şi mă gândesc din nou la mâncare. Mă trezesc în faţa unui platou cu specialităţi din carne de ren, elan şi alte animale nordice şi nu ştiu de unde să încep.

Cam aşa şi cu noul V40 Cross Country. Sunt atât de multe de spus. O să încep cu sistemele de siguranţă, multe, încât nu ne-ar ajunge timpul până mâine să vorbesc despre ele.

Ce e de notat? Sistemul BLIS, care te avertizează de prezenţa unui vehicul în unghiul mort, a licărit de mai multe ori în timp ce alunecam pe zăpada de pe lac. Şi despre City Safety trebuie să spunem că e bun. Te menţine mereu alert în condiţii de carosabil alunecos.

Camera pentru marşarier nu oferă o imagine de foarte bună calitate, dar îşi face treaba. Iar când ai şi sistemul de asistenţă la parcare, responsabil cu manevre de care tu nu eşti în stare, poţi să spui că ai uitat de cameră.

Şi pentru că tot am avut parte de un test la -14 grade, trebuie să vorbim şi despre funcţia de pre-încălzire. Din meniul maşinii poţi seta ora la care încălzirea să pornească. Dacă eşti prins la birou şi nu ştii când pleci, te poţi folosi de aplicaţia Volvo şi de un smartphone pentru a porni încălzirea. Şi mai sunt şi scaunele încălzite, dar cine mai are nevoie de ele în situaţia asta.

Navigaţia este lizibilă, informaţii sunt oferite prompt şi, în Suedia cel puţin, doar drumurile pentru snowmobile nu au fost recunoscute. Avantajul terenului propriu.

Design

De cele mai multe ori, atunci când încerci să faci un 4x4 pe baza unui model deja existent ai toate şansele să îţi iasă o struţo-cămilă. Şi urâtă pe deasupra. Sincer, eram destul de circumspect în privinţa lui V40 Cross Country. Asta pentru că mi se pare nefiresc să îi aplici câteva elemente de caroserie noi şi să îl promoveze ca pe un alt model.

Când am făcut însă cunoştinţă cu noul crossover compact am şi uitat că înaintea lui a existat V40. Mi s-a părut natural, bine închegat şi cu un design care depăşeşte uşor acte de laşitate creativă ca Audi Q3 şi BMW X1.

Chiar şi protecţiile caroseriei mi s-au părut potrivite. Nici garda la sol nu a picat ca o nucă în perete, cum se mai întâmplă în cazul altora. Se pare că reţeta le-a ieşit bine suedezilor şi ar putea fi pe placul pieţei din România, unde designul auto e ridicat la rang de artă.

Nu ne-a placut

  • Consum
  • Aglomerarea butoanelor pe consolă
Date tehnice - Volvo V40 Cross Country (2013-2016) 2.5 T5AWD 254 Summum auto
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2497
Lungime mm
4370
Putere maxima CP (rpm)
254 (5400)
Latime mm
1783
Cuplu maxim Nm (rpm)
360 (1800)
Inaltime mm
1458
Viteza maxima km/h
235
Greutate kg
1639
Acceleratie 0-100 km/h s
6.4
Ampatament mm
2646
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
57
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
335
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volvo V40 Cross Country (2013-2016)

Ultimele teste

Comentarii (43)

  • aliosha
    asta da masina
    44 5
  • NeaNelu
    Foarte frumos.Acum mai trebuie sa schimbam mentalitatea romanului....
    51 11
  • Lasa mentalitatea asa cum e. Faptul ca nu prea se vede pe strazi masina asta, in detrimentul celor nemtesti, este inca un motiv pentru care e deosebita.
    In rest... nu stiu, marca asta are ceva care ma face sa zambesc mereu cand merg intr-un Volvo sau cand citesc un drive test. Daca esti pasionat de masini marca asta impune un oarecare respect doar prin prezenta, chiar daca nu esti neaparat fan Volvo .:)
    65 5
  • amoreiras
    Ai perfecta dreptate,cand vezi o masina Volvo indiferent de model,iti inspira ceva greu de explicat.Locuiesc in Belgia,iar aici Volvo este foarte cumparat,mai ales modelul XC60.Din pacate romanului e foarte greu sa ii scoti din cap masina nemteasca...
    38 10
  • "În interiorul lui Volvo V40 Cross Country nu am găsit piei de ren. Deşi ne-am fi dorit".....daca ati fi gasit piele de redactor auto cum ar fi fost ? Cred ca la fel de misto nu ? Nu sunt vegetarian :) dar cred ca omul a evoluat sufiecient ca sa protejeze anumite specii, in special cele care nu sunt de volum.
    43 5
  • o prostie sa scoti masini pe banda rulanta si nici una buna. Volvo va da faliment
    4 57
  • @AM: as vrea un raspuns la urmatoarea intrebare: de ce majoritatea testelor se fac pe echipari de top? Si un raspuns de genul "pentru ca asta ni se ofera" nu este suficient. As dori mai degraba justificarea acestei decizii de a nu oferi la test decat modele de top.
    Efectul este urmatorul (sau cel putin asa il vad eu): aceste echipari sunt puse in lumina reflectoarelor, mai degraba accentuandu-se latura emotionala (feeling oferit, placere tactila, etc...) decat pe cea practica, functionala. Evident, majoritatea oamenilor, citind astfel de teste, isi vor dori gadget-urile prezentate, desi probabil vin la un pret pe care nu si-l pot permite, si nici nu au neaparata nevoie de ele. Aici intervin bancile, care ofera generos imprumuturi pentru a satisface astfel decapricii. Rezultatul: banca a castigat, volvo a castigat, AM a castigat, si bietul fraier are de platit 10 ani rate. Si daca nu se indura, va ramane cu frustrarea.
    Nu zic, progresul este bun, dar poate lucrurile ar trebui prezentate un pic altfel totusi. Accentul sa fie pus pe raportul functionalitate/pret. macar sa nu mai murim noi cititorii de rand de ciuda ca nu ne vom putea permite niciodata o masina mai scumpa decat o garsoniera :P. Dar presupun ca AM ar cam falimenta cu o astfel de atitudine civica :).
    Spre exemplu, ce producator ar vrea sa se faca o comparatie intre sistemul lui de monitorizat presiunea in cauciucuri (cateva sute de euro) cu alternativa gratuita de a iti face presiunea odata pe luna sau chiar mai des la orice benzinarie?
    29 9
  • ca renul in zapada
    @Adm.....renul in Suedia este cam ca oile la noi. Este crescut pentru tot: piei, carne, lapte. Iar daca toate volvo-urile ar avea piei de ren la interior, probabil ca ar apela doar la un singur "sameby" care, bucuros, si-ar vinde pieile de ren pentru ceva coroane in plus.
    8 5
  • lasa renul in zapada
    @ca renul in zapada.....renul in Suedia e cam ca cerbul la noi, folosit pe post de cal si consumat de unii ca si bovina. El a fost vanat din cele mai vechi timpuri si a asigurat supravietuirea populatiilor nordice. Se foloseste totul de la el, de acord cu tine, e si conditie de supravietuire, iar mai nou economica. Din ce stiu eu are regim special de consum impus de UE. Dar ca sa ti-l doresti ca piele pe masinile Volvo cred ca e prea mult.
    12 1
  • @jorje
    Mi se pare normal ca la marcile premium sa fie pus accent pe dotari bogate, motorizari puternice, daca te uti doar la raportul calitate-pret poate ca ar trebui sa cauti in alta parte, plus ca "bietul fraier" care plateste rate 10 ani nu este obligat de absolut nimeni sa faca asta, daca totusi o face e treaba lui, asta e parerea mea.
    14 7
  • Pentru cine da aproape 40k euro pe o masina, credeti-ma ca dpdv al consumului sta bine tinand cont ca e benzinara totusi, are 4x4 si cutie automata. Mi-ar placea sa vad mai multe pe strazi la noi insa probabil ca raman doar cu dorinta.
    Portbagajul mai mic decat al unei compacte mi se pare cel mai mare minus care nu o face prea practica insa pe de alta parte cine are masina de 40k euro mai are sigur cel putin o masina in garaj.
    Bravo Volvo!
    12 3
  • Nu stiu de ce ,de cate ori il privesc din spate ma gandesc la asta:

    http://www.automarket.ro/tv/prezentari/cel-mai-rapid-dric-din-lume-ams-madness-prezentat-n-toat-splendoarea-sa-3259.html
    5 26
  • Referitor la consum: daca ati ales si voi cel mai gurmand motor al lor - cati se inghesuie la T5?
    Cat despre masina: o alternativa serioasa la bmw, audi. Mercedes e cu o treapta mai sus ca cele anetrioare, dar si pretul asemenea.
    6 1
  • AndreiRN
    O chinezoaica reusita dar la un pret de nemtoaica profesionista.
    7 32
  • Tu esti ala care a lucrat la proiectul telescopului Hubble, nu? =)))
    13 1
  • antonny
    Automarket modelul asta nu lati mai ridicat la peste 44000 euro cum ati facut cu modelul testat anterior
    0 0
  • Frumos model si frumoasa descriere.
    Scumpa ? Deloc daca e sa o comparam cu masinile germane, la ce face le da lectii in orice conditii, ca sa nu mai vorbim de iarna. Evident nu poti compara cultura nordicilor cu cea a germanilor si a romanilor. De ce au ei un nivel de trai mult mai inalt decat noi ? Pentru ca merita :) Ei stiu ce e aia educatie. Si la salariile lor isi permit un Volvo nou nout decat o germanca "profesionista" sh, rupta-n doua si sudata si revopsita cum isi iau meseriasii in Romania care se pricep la masini si dupa 10.000 km e varza.
    @AndreiRN: du-te in Suedia si zi-le ca Volvo e facut in China sa vezi ce vor zice despre romani: prosti gramada, ca astia ca tine ne fac de ras in lume. Astia meseriasi care habar nu au despre ce vorbesc, dar scriu si ei pe forumuri. Auzi tu la el, germanca profesionista =)) Germanii, francezii, italienii, olandezii astia cu Audi-uri si BMW-uri, care la prima ninsoare de 2 cm blocheaza toate autostrazile. Vezi ca nu tot ce zboara se mananca si nu tot ce citesti tu, poti sa si proiectezi asa cum visezi tu noaptea.
    @EfficientDynamics: nu-l mai privi nici din fata nici din spate. Creierul tau nu poate concepe ca exista si altceva in afara de BMW pe lumea asta si Volvo clar nu e pentru tine.
    @ztele: nu, AndreiRN e ala care proiecteaza nave spatiale, isi face singur combustibil si a inventat masina. Mai mult de atat, el traduce Made in Belgium prin Fabricat in China, ca asa l-au invatat pe el americanii limba engleza. Si Volvo e Made in China pentru el de vreo 5 ani, numai ca la fiabilitate si teste de siguranta e Made in Sweden, peste super masinile germane pe care le tot lauda. De ce oare ?
    21 5
  • AndreiRN
    Nuuuuu, eu nu am lucrat la Hubble.
    Doar am inspectat si aprobat munca altora.
    Asamblat in Blegium este departe de a fi Made in Belgium.
    2 20
  • Ca tot ati fost acolo, eram curios daca i-ati intrebat pe suedezi cat la suta din masina e reciclabil? Nota data e foarte mare,sper sa merite.Bine, oricand la A.M., va putea fi egalata de un Renault, dar asta e alta discutie...
    3 2
  • arogantul
    E a doua sau a treia oara cand va intreb.
    E asa de greu sa prezentati si un volvo echipat cu cutie automata POWERSHIFT si motor mic, gen D2, D3, T3 sau T4? chair credeti ca in conditiile de penalizare fiscala la care sunt supuse motoarele mari de genul T5 sunt multi oameni care pot fi interesati de un review al unui astfel de motor? adica oameni care ar vrea sa si cumpere un volvo nu doar sa se minuneze pe net.
    Consider ca aceste reviewuri ar trebui facute unor masini echipate cu motoarele care vor face grosul vanzarilor, ca altfel ce utilitate au? doar sa ne laudam ca uite ce smecherie de motor am testat noi?
    9 1
  • @AndreiRN
    Domnu' inspector, sa inspectati cand aveti timp si un Volvo si sa ne spuneti si noua exact care sunt componentele Made in China descoperite pe modele din 2012-2013 daca se poate. Sau cer prea mult ? Faci si tu o lista si scrii frumos ce ai gasit exact pe Volvo. Dar nu vii iar cu prostii de pe site-uri cu alibaba. Concret pe ce piese ai gasit tu ca scrie Made in China. Ca daca ne luam dupa facaturi si site-uri dubioase, gasesti si elici de avioane pe site-urile alea si Mercedes facut in totalitate in China. Parca a si o copie fidela dupa Maybach chinezii.
    Chiar mai mult : http://www.autoblog.com/2010/03/29/rumormill-byd-interested-in-buying-maybach-from-mercedes/#comments
    http://www.puterea.ro/articol/incuietori_chinezesti_pentru_maybach
    Deci, Volvo nu sunt singurii cumparati de chinezi, insa din cate am vazut cu ochii mei, componentele sunt produse prin Europa. Desigur asta se va schimba in viitor, dar nu e deocamdata. Si avand in vedere ca super companiile de IT si telefonie produc in China intr-o veselie (vezi ce scrie pe I-phone, I-pad, laptopurile Sony, HP, Dell), nu vad care ar fi problema cu Made in China.
    15 1
  • @AndreiRN
    Nemtii au un parteneriat cu BAIC (Beijing Automotive Corporation) care prevede producerea unor modele Mercedes precum C-Klasse, E-Klasse si GLK in China. Aceasta intelegere mai prevede si ca BAIC obtine drepturile de productie pentru vechea generatie B-Klasse, deci astfel s-a ajuns la clona BAW C301.
    Ca sa vezi mai Andrei ... chiar si cei mai indragiti de tine pproduc in China. Stiai asta ? http://www.orasulauto.ro/2012/02/07/chinezii-au-copiat-b-klasse-de-data-aceasta-cu-acordul-mercedes/
    13 0
  • @Mihai
    Suedezii isi cumpara un Volvo nou, de acord, nu o germana sh, dar nemtii nu prefera tot un Volvo nou pt ca au marcile lor, e asa de greu de inteles pt tine? Vorbesc de o majoritate, nu ca nu se gaseste Volvo prin Germania, si daca tot vorbesc de majoritate, faci parte din acea majoritate care vrea sa fie "exclusivista" dar care tot timpul face referire la romani si la sh-urile lor, intr-adevar are foarte mare relevanta cu ce se intampla in restul lumii:). Dar ca sa simplific, marcile de lux germane sunt raspandite bine si-n Europa si-n SUA, in Japonia mai putin dar e normal, in schimb Volvo este raspandit in tarile nordice mai mult iar in SUA este departe de cele germane ca popularitate, este atat de simplu, sh-urile romanilor pe unde sunt in aceasta ecuatie? Nicaieri, dar este la moda sa constituie un "argument"
    5 3
  • AndreiRN
    Fahhhh, dar ce au sarit shacali in sus.
    Eu nu am spus ca nu e calitate facuta in China si din proprie experienta pot spune ca am gustat o fetitza superba si se nascuse in China.
    Dar sinceritatea e mai presus de toate.
    Oricum romanilor le curg ochii dupa produse chinezesti.
    2 16
  • koss-tell
    Una din foarte putinele masini pentru care as plati 30-40000 de euro.
    7 1
  • cred ca sunteti de acord cu mine volvo v40 cross a facut knock out bmwx1(din aceasi clasa) din toate punctele de vedere. ma astept sa-mi sara in cap cocalarii,dar asta e mentalitatea in romania :))
    13 4
  • un hatchback mai inaltat nu se va putea bate niciodata cu un SUV ca X1 sau Q3. Iar la spatiul interior SUV-urile sunt net mai spatioase. acest crosscountry este un model facut la economie. Volvo nu avea bani sa dezvolte un XC60 mai mic si a facut surogatul asta.
    3 11
  • X1 si Q3 sunt compacte 4x4, un pic ridicate si nu SUV-uri ca X3, Q5. Garda la sol e minuscula fata de a unui Duster chiar si la X3 si Q5, nu mai zic de primele doua. Sunt jucarii pentru oamenii cu bani care oricum nu parasesc asfaltul niciodata si singurul mod in care isi testeaza sistemul 4x4 e iarna pe zapada.
    8 1
  • koss-tell
    @mihai, ideea e ca cine vrea sa-si cumpere un Volvo, il va cumpara chiar daca BMW-ul este cu 10 cm mai lung. Sunt categorii de clienti total diferite; un posesor de BMW va tine cheile masinii si smartphone-ul in mana, cel cu Volvo le va tine in buzunar.
    18 7
  • @koss-tell
    Asa se intampla mereu, un posesor de Bmw isi va tine si cheile de rezerva legate de gat, pe cand cel de Volvo nici macar nu le mai cara dupa el, le lasa acasa si lasa masina descuiata fara sa-i fie teama de hoti pentru ca hotii prefera Bmw-urile oricum.
    7 5
  • Mircea
    Dragut si V40-ul cross country. Personal la banii astia as merge pe XC60 Momentum care cu pachetul WinterABL ajunge tot la banii astia si e mai spatios si mai confortabil.
    @AndreiRN: Tu tot mai joci NFS si traiesti cu impresia ca poti sa-ti dai cu parerea despre masini ?
    @@Koss-tell: Ai perfecta dreptate hotii, cocalarii, manelistii, cei cu 2-3 clase se orienteaza la BMW pentru ca nu stiu ce inseamna si altceva. Ei nu au condus in viata lor alta masina si e normal sa nu poata face comparatie. Sunt foarte mandru ca nu se poate spune la fel despre cei ce conduc un Volvo. Ar face firma de ras. Iti dai seama ce fel m-as simti sa zica lumea: si-a luat si fraierul asta Volvo, asa cum zice despre majoritatea BMW-istilor.
    10 2
  • @Mircea
    Bag de seama ca fanii Volvo nu sunt chiar asa inteligenti, nu sunt cocalari e drept, dar la comentariul pt @koss eram absolut ironic, pe bune ca tu crezi ca majoritatea posesorilor de Bmw isi tin si cheile de rezerva la gat?:)). Exagerarile si extremele nu sunt bune, iar cei care spun despre altii ca si-au luat Bmw "uite fraieru cu Bmw" nu sunt decat niste frustrati, adica pur si simplu sa-i spui unuia ca e fraier doar ca are Bmw...oook, e tare, ce sa zic. Iar pt cei care prefera doar Bmw si nimic altceva...pai Bmw si cu Volvo au filozofii total opuse, unul sportivitatea, altul spre confort, deci nu stiu cum cineva orientat catre sport poate sa prefere si confortul in acelasi timp, in sensul general, ca ambele pot avea si modele sportive sau confortabile, un fan Mercedes se poate orienta catre Volvo, unul de Lexus( cu toate ca Lexus este peste Volvo, poate mai putin la siguranta, in rest nu se compara) si asa mai departe....Ai inteles cum stau lucrurile? Desigur la modul teoretic, la modul practic poti sa compari un sh nemtesc cu-n Volvo nou, ca doar au acelasi pret si este o regula la noi sa compari mere cu pere, dar nu mai bine sa compari Volvo nou cu nemtesti noi si sa vezi cum e cu aceasta optiune pe cele mai importante piete ale lumii? Eu zic ca este mai corect asa.
    2 5
  • BRAILA
    CINEVA A ACUMPARAT UN VOLVO NOU , NU SPUN SERIA SI ....... DUPA 3 LUNI TACANEA SI ZGOMOTE SI...... E CHINEZARIE , A SCHIMBAT-O APOI CU UN BMW SERIA 5 , O FI BUN DAR PT SUEDIA LA NOI..................
    4 17
  • Mircea
    Eu am facut referire la majoritatea BMW-istilor, daca vei reciti vei intelege.
    Majoritatea inseamna 50%+1. Este adevarat ca in Romania posesorii mai isteti de BMW reprezinta probabil doar 5%.
    Frustrat eu inteleg printr-o persoana care nu-si permite ceva, adica ai doar bani de Logan si zici de unul cu BMW ca-i fraier. Cand iei Volvo nou si puteai lua mai ieftin un BMW nou din aceeasi clasa, atunci nu mai faci parte din categorie. Personal am comparat si condus Volvo nou cu BMW si Audi noi. Si este foarte adevarat ca germanii pun accent pe sportivitate, de asta investesc foarte mult in motoare si de asta au si probleme - a se vedea studiul facut in marea britanie unde Audi si BMW sunt cam la coada.
    Daca e sa ne uitam pe importantele piete ale lumii, ele sunt dominate de japonezi. Germanii sunt inca foarte departe si vor mai fi.
    Din punctul meu de vedere Volvo "sufera" pentru ca nu i se face reclama. Pe cand la acest capitol Audi si BMW stau foarte bine. A se intelege prin reclama, chiar si o stire in care un Audi sau BMW s-a oprit intr-un sant sau cap de pod pentru ca nu a mai putut fi controlat. E reclama negativa, dar e tot reclama si lumea aude si vede un nume de marca. Daca te duci intr-un service si-l vezi plin de Audi si BMW, atunci tot reclama este, pentru ca asta vezi si crezi ca nu mai exista si altceva.
    A compara Volvo cu BMW sau Audi e greu. E ca si cum compari nord europenii cu vest europenii. Unii sinceri si realisti, ceilalti cu abureala si visatori. Pe hartie si forum e una, la condus e altceva.
    Pricepi si tu cam cum stau lucrurile acum ?
    4 4
  • @Braila
    Este un comportament normal pentru un Volvo. Ma mir ca a rezistat saraca masina si 3 luni. Pun pariu ca nici CD-ul cu manele nu-l putea rula in schimb in Bemweu e alta viata :)
    Volvo e masina cu personalitate, daca nu-i convine soferul il arunca si afara din masina sau nu porneste motorul. Stii tu bancul ala cu GPS-ul ? Cand esti varza la condus dupa 1 km incepe GPS-ul sa zica Tatal Nostru, nu-ti mai zice instructiuni pe unde sa o iei ca oricum esti gramada.
    Cam asa e si cu masinile. La Volvo daca vrei sa accelerezi intr-o curba mai periculoasa, nu te lasa, pentru ca e mai istet. La BMW bagi talpa pana ajungi prin pomi si pe campii.
    Deci prietenul tau a facut o alegere foarte buna. Si-a luat o masina care-l reprezinta.
    12 4
  • inexorabil
    Nu va mai ciondaniti, la ce bun? Eu am incercat sa privesc altfel "suedezele", la recomandarea lui Cuantic, dar nu inteleg un aspect si o sa fac referire chiar la masina cercetata aici: bordurile lui Volvo si Saab mi se par intotdeauna austere, ca sa nu spun realizate fara imaginatie, de parca n-ar intra in preocuparile responsabililor celor doua firme......Dar sa nu fiu nedrept: panoul de comanda al acestui V40 este dragut, iar acel cadru de butoane aranjat ca o tastatura de telefon il consider chiar sarmant. Totusi, la o privire de ansamblu, predomina sobrietatea, de parca s-ar adresa oamenilor de aceasta factura. N-am condus niciodata Volvo, de aceea aprecierile mele ar putea fi catalogate ca pur teoretice, dar nu cred ca mi-ar corespunde ca personalitate, deoarece eu vreau masini "nebune", care sfideaza convenientele, asa cum le concepeau odinioara americanii......In concluzie, regret, Cuantic, dar scurta mea perioada de flirt cu "suedezele" trebuie sa se incheie aici. OK, primatul sigurantei este admirabil in viziune suedeza, dar si ai mei GM-isti se straduiesc destul de mult si au pus la punct un sistem standard de management al sigurantei, semn ca nu le sta gandul numai la profit.
    In alta ordine de idei, ceea ce indruga AndreiRN (desi, in general, il apreciez), in speta chinezo-fixatiile, fabulatiile cu NASA si biodieselul si pasiunile lui erotice, ma fac sa cred ca ne cam ia la pret de matineu. De ce nu vrei sa fii si serios, omule?
    4 2
  • @Mircea
    Daca vorbim de premium, cum sa fie pietele importante ale lumii dominate de japonezi daca pe primele 3 locuri sunt nemtii? Premium, nu toyote si nissan-uri pick-up de prin SUA sau Asia. Cat despre fiabilitate, un top din UK nu este totuna cu topul mondial, depinde de piete, de motorizari, oricum in acel top Mercedes era deasupra Volvo de ex, plus ca are si Volvo 3 motorizari si este fiabil, o fi, eu iti spun ca XC 90 in primii ani de fabricatie a avut probleme destul de mari de tot felul, si la motoare si la electronica. Asa este, pe forum este una, in realitate este altceva, vest-europenii sunt cu abureala?:) .Ok, daca suedezii erau atat de buni nu ajungeau pe mana chinezilor, daca o cumparau doar suedezii normal ca dadeau faliment, la istoria lor trebuiau sa fie independenti, nu sa treaca si pe la Ford, apoi sa fie "aruncati" la chinezi, deci asta este realitatea, nu ceea ce-ti imaginezi tu, pricepi aceasta realitate? "Bijuteria" Suediei a ajuns pe mana chinezilor, deci nordicii sunt realisti? Asta dupa ce s-a dus si Saab...pare ca visatorii si nerealistii sunt chiar nordicii, nu vest-europenii.
    6 4
  • @inexorabil: explicatia e simpla: Si Volvo si Saab sunt fabricate cu borduri cu care se poate interactiona si daca ai manusi (ca-i frig al dracu in Nord). De-asta insista ei cu butoane si mai putin cu roti.
    5 2
  • WAW ce de ""meseriasi p acilea....-domnilor cand mi am luat volvo in 2008 in oraselul meu eram singurul si fff mandru ...acum sunt destule.Va rog daca sunteti draguti luati va ce vreti dar lasati ne pe noi fraierii cu volvo sa fim cati ma putini.Imi plac audi,bmw sau mert...dar iubesc volvo....e simplu.
    ps:Lumea rade de mine ca sunt ciudat...Eu rad de lume ca sunt UNICAT....
    10 1
  • arogantul
    @ sorin

    tot respectul maestre

    dar sunt curios, ce model ai? echipare, motor, transmisie, optionale?
    1 0
  • volverin
    SUPERBA MASINA.
    VOLVO nu este pentru toata lumea.Volvo are personalitate,este conservatoare si exclusivista.Asa a fost si mercedesul dar romanii au MANELIZAT o.
    -In SUA majoritatea familiilor au un volvo.(masina sigura de familie)
    Romanul este lipsit de EDUCATIE si se pricepe la tot si nimic.
    6 3
  • @volverin
    Tu ai idee cate familii sunt in SUA care-si permiit o masina premium? Sunt milioane bune, zici tu ca majoritatea si-au cumparat un Volvo? Ce chestie, inseamna ca-n ultimii 10 ani sa zicem, Volvo a vandut in SUA aproape tot cateva milioane bune, ce chestie...nu mai exagerati fratilor ca nu este chiar asa, sunt masini bune si sigure ok, dar in SUA este si dupa nemti si dupa japonezi la vanzari, adica si dupa Lexus si Infiniti, nu mai dezinformati ca va crede lumea. Sa mai spun ca daca nu era Geely se duceau dupa Saab? Dc? Pt ca vindeau din ce in ce mai prost, deci unde au fost "majoritatea " familiilor din SUA? Au fost langa nationalistii suedezi si cei din toata Europa de Nord care au cumparat Saab la greu de a dat faliment? Ca era cineva pe aici care spunea ca "nordicii cumpara Volvo la greu ca ei sunt altfel decat vesticii"...sunt pe naiba, chiar daca in SUA sunt si dupa Cadillac la vanzari, cel putin jumatate tot acolo vand, daca se bazau doar pe nordici erau si ei in faliment, dar ai dreptate intr-o privinta, romanul se pricepe la tot si la nimic, ii place sa vorbeasca si crede ca stie ce se intampla in restul lumii.
    5 1
  • ia priviti aci .... ca va tot hiriiti ...

    aveti ciferele exacte la vinzari in sua ... la finalul anului 2012 pe marci de autovehicule ... asa va puteti face o imagine mai corecta a ceea ce vinde volvo sau alte marci ...

    http://www.goodcarbadcar.net/2013/01/2012-usa-auto-sales-brand-rankings.html

    drumuri bune tuturor !
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru