Drivetest Volvo V40 Cross Country facelift

2.0 Benzina Turbo 190CP Aut6 T4
Volvo V40 Cross Country facelift zoom
de Mircea Meşter
Miercuri, 19.10.2016
LEDlift

Volvo V40 a reprezentat, în 2012, simblul renașterii mărcii suedeze după ce scandinavii au trecut de sub ocupație Ford la orânduirea Geely. Într-o perioadă în care toată industria auto spera ca destinul Volvo să nu fie asemănător cu cel al vecinilor de la Saab, marca suedeză a scos din joben V40 și a demonstrat că noii proprietari din China nu au doar gânduri serioase, ci și planuri sănătoase legate de viitorul mărcii. Iar restul e deja istorie: după o trecere rapidă prin S60, Volvo a început era nouă odată cu lansările noilor XC90, S90 și V90, modele care pun Volvo fără nicio jenă față în față cu rivalii premium din Germania. 

Ei bine, chiar dacă V40 și versiunea cu alură de SUV denumită Cross Country continuau să fie unele dintre cele mai atrăgătoare mașini din segmentul compact la nivel de design, suedezii au fost nevoiți să retușeze modelul care începuse să rămână în spate în raport cu frații săi mai mari din gamă.

Nu e vorba însă de vreo modificare majoră la nivel estetic, acolo unde V40 nu face decât să se adapteze din mers la noul stil al familiei Volvo, ci mai ales de una tehnic. Pentru că modelul compact primește o gură de aer curat, adoptând motoarele de generație nouă ale mărcii (2.0 diesel și 2.0 benzină) și noua transmisie automată Aisin cu 8 trepte (modificată la 6 trepte pe unele versiuni) pe care o vedeam până acum la treabă pe modele de vârf precum SUV-ul XC90.

În așteptarea primelor modele din noua familie 40, care va conține un SUV (XC40), un sedan (S40) și o nouă variantă a hatch-ului de astăzi (V40), ne mulțumim cu o mașină care după facelift nu se schimbă estetic decât prin adoptarea unor faruri LED. Plus câteva tușe de ambianță la interior. Chestiuni valabile și pe versiunea V40 Cross Country, adică un V40 cu scuturi care vine cu o alură mai "dură" și pare înrudit cu un SUV. Dar nu prea e.

Volvo V40 Cross Country facelift
2.0 Benzina Turbo 190CP Aut6 T4

  • Pret de pornire 26.342 €
  • Pret model testat 49.298 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Atrași de LED-urile în formă de T care fac parte acum din ADN-ul estetic al familiei Volvo, am primit cheile unei versiuni interesante a modelului suedez. T4 este numele oficial al acesteia și ascunde un motor de 2.0 litri turbo care oferă 190 de cai putere și un cuplu generos, de 300 Nm, disponibil foarte jos, la 1300 rpm. 

Nu e cea mai puternică versiune pe benzină din portofoliul lui V40 (motorul de 2.0 litri este disponibil și în variantă de 245 CP dacă sunteți interesați de o suedeză cu iz de hot hatch), dar oferă resurse mai mult decât suficiente pentru orice tânăr care vrea o compactă care să nu zbiere din toți rărunchii că-i crapă evacuarea de steroizi. O benzină cât se poate de agreabilă, care în combinație cu transmisia automată setată excelent (în sfârșit, Volvo!) te ajută să-ți vezi de drum fie că vrei să te plimbi liniștit pe șosele sau să înnozi virajele prin munți.

Nu ai padele în spatele volanului, deși nu era o idee rea ca suedezii să pună la dizpoziție așa ceva, însă ai un mod Sport în care motorul devine sensibil la fiecare atingere a pedalei de accelerație, iar cutia intră în transă și-și modifică rapoartele, care devin mult mai scurte. Dacă vrei să schimbi manual, poți să faci prin levier. 

Consum

Odată cu trecerea la era nouă a motorizărilor dezvoltate in-house de marca suedeză, Volvo scapă de o problemă majoră pe care o aveau motorizările vechi de origine Ford sau PSA: consumul, emisiile și performanțele modeste în raport cu adversarii direcți.

În cazul motorului pe benzină de 2.0 litri în versiunea sa de 190 CP, vorbim de un consum mediu mixt oficial de doar 5.5 litri/100 km pe V40 și de 5.6 litri pe varianta Cross Country, cifre egalate în segmentul compact premium la acest nivel de putere doar de BMW Seria 1 în versiunea 120i (2.0 de 184 CP). E adevărat că Mercedes-Benz oferă Clasa A în variantă A220 (184 CP) exclusiv cu tracțiune integrală, chestie care penalizează modelul german la acest capitol. La fel de adevărat e că Audi A3 Sportback nu oferă un motor pe benzină echivalent, cel mai apropiat fiind 1.4 TSI de 150 CP. 

Putem extinde însă orizontul rivalilor pe care-i are V40, pentru că modelul suedez rămâne aceeași "verigă lipsă" dintre segmentul de volum și cel premium. Dacă privim în curtea celor de la Mini și analizăm Clubman Cooper S (2.0 192 CP cu automată), dăm de un consum mediu mixt de 5.8 litri/100 km. Dacă ne uităm la Volkswagen Golf, Opel Astra și Ford Focus, avem câteva probleme: cea mai apropiată versiune Golf este GTI-ul 2.0 de 220 CP, cel mai apropiat Focus este ST-ul 2.0 de 250 CP, iar cel mai apropiat Astra are 1.6 litri, chit că la putere e pe-acolo: 200 CP. Niciunul dintre aceste modele nu poate egala la consum V40 T4.

Evident că, atunci când vorbim despre un motor benzină turbo de 2.0 litri, consumul real depinde foarte mult de ritmul în care alergi mașina. V40 Cross Country T4 ne-a demonstrat că poate consuma oriunde între 7 și 12 la drum întins, în funcție de cât de nervos apeși pedalele. Un consum extraurban mediu de 8.5 litri ar trebui să acopere o rulare normală pe șosele. Pentru oraș, adăugați doi litri la aceste calcule.

Performanţe

Obișnuiți cu o imagine mai degrabă cuminte a celor de la Volvo în general și a lui V40 în particular, rămânem surprinși să aflăm că noul motor regăsit pe versiunea T4 automată este cea mai performantă "benzină" din segment în zona de putere 180-200 de cai putere. 

Modelul suedez este singurul care reușește să coboare sub 7.0 secunde la acest capitol (6.9, mai exact), în timp ce restul compactelor premium sau cu pretenții premium rămân la 7.1 (BMW Seria 1), 7.4 (Mercedes Clasa A), 7.0 (Opel Astra 1.6 Turbo) și din nou 7.1 (Mini Clubman Cooper S). Pentru a găsi modele mai rapide trebuie să urcăm la Focus ST și Golf GTI, care ajung la 100 de kilometri pe oră în 6.5 secunde. 

În versiunea Cross Country, garda la sol mai ridicată și apendicele estetice taie 0.2 secunde din timpul 0-100 km/h, însă suedezul rămâne chiar și așa în topul segmentului, depășit doar de Astra 1.6T și la egalitate cu Seria 1. 

Pe de altă parte, viteza maximă atinsă de V40 T4 este de 210 km/h, mai redusă decât a tuturor concurenților. Din considerente legate de rapoartele transmisiei. 

Interior

Dacă știi V40 și V40 Cross Country așa cum erau ele înainte de facelift, te vei chinui să găsești modificările pe care le-a adus Volvo pe versiunile noi. Iar după câteva minute în care vei analiza fiecare centimetru al interiorului te vei da bătut, pentru că schimbările sunt atât de mici, încât nu le vezi decât dacă le cauți cu lista în brațe.

De exemplu, găsești noi cusături pe volan, care în cazul nostru era unul bicolor. De asemenea, găsești noi tapițerii, însă cum nu le știai oricum pe toate cele dinainte de facelift nu ți se va părea că asiști la ceva spectaculos. Grafica sistemului multimedia a fost ușor modificată printr-un update software și acum seamănă cu cele pe care S60 și XC60 le-au primit la facelift-urile lor, acum doi ani.

Pe de altă parte, dacă nu ai urcat până acum într-un V40, mașina ți se va părea una proaspătă și modernă, pentru că display-urile digitale rămân pe poziții, iar materialele utilizate de suedezi îți oferă impresia imediată de calitate. Dacă asta se întâmplă la patru ani de la debutul mașinii, probabil că noua generație va fi cu adevărat spectaculoasă.

Un lucru e cert: facelift-ul nu a fost făcut pentru ca posesorii lui V40 să-și cumpere noua versiune, ci pentru a atrage noi clienți nehotărâți care stau în balanță între un Golf și un Seria 1, de exemplu. 

La capitolul minusuri, rămân cele clasice: portbagajul de 324 de litri este cel mai mic din clasă, iar cele trei locuri din spate pot transporta trei persoane doar pe distanțe scurte. Distanțe în care cele trei persoane din spate vă vor împunge că le-ați obligat să poarte centurile de siguranță, deși stau destul de înghesuit. Până la urmă, siguranța rămâne reperul principal. Vorbim, totuși, de un Volvo.

Preţ de achiziţie

Volvo și-a găsit o poziționare interesantă atunci când vorba de prețuri. La o comparație egală între modele din același segment cu motoare asemănătoare, observăm că V40 stă exact între grupul modelelor premium și cel al "urmăritorilor" din zona modelelor de volum cu pretenții superioare.

Logica suedezilor e simplă și poate fi înțeleasă în doi timpi. așa cum am spus și mai sus, dacă vrei un Seria 1, un A3 sau un A-Klasse și ai bani abia de Golf, te poți întâlni la jumătate și-ți iei un V40. 

Dacă ne întrebați despre diferența de preț dintre un V40 și un V40 Cross Country, aceasta ajunge pe la 3000 de euro. Nu sunt convins că merită decât dacă vreți neapărat o compactă cu iz de SUV, pentru că cei câțiva milimetri diferență la garda la sol și trucurile estetice utilizate din ce în ce mai des de constructorii auto pot fi ignorate în favoarea unui preț mai competitiv pe un V40 "normal".

În ceea ce privește mașina testată de noi, V40 Cross Country, prețul de pornire este de 26.300 de euro pentru dieselul de 2.0 litri și 120 CP pentru care Volvo are și o ofertă interesantă la data redactării acestui text.

Dacă vrei excelentul motor de pe exemplarul din imagini, acesta costă 29.400 de euro. Adaugi automata și ajungi la 31.500. Iar dacă te împingi bine în echipări și vrei Summum, adică vârful oferit de Volvo, vei scoate din buzunar 38.500 de euro. 

Mașina testată de Automarket avea în plus dotări de alte 12.000 de euro (Pachet IntelliSafe Pro, pachet Business Connect Pro, Pachet Security, Pachet Winter, plafon din sticlă, faruri full LED și jante din aliaj de 18 inch), astfel că prețul a urcat la un nivel pe care ați vrea să-l evitați când vă configurați mașina: 49.300 de euro. Evident, considerați că vorbim o mașină-demonstrație configurată astfel încât să vă arate tot ceea ce se poate monta pe compacta suedeză.

Siguranţă

În momentul în care a fost testat de EuroNCAP, undeva prin 2012, V40 a dat peste cap standardele organizației independente și a devenit cea mai sigură mașină intrată până atunci sub lupa inginerilor specializați pe analiza sistemelor de siguranță ale mașinilor de pe piață. 

V40 a pierdut de atunci sceptrul, dar asta doar pentru că Volvo a lansat între timp XC90, model care a dus mai departe moștenirea mărcii suedeze la acest capitol. Și chiar dacă au trecut patru ani și criteriile de testare ale EuroNCAP s-au înăsprit între timp, faptul că V40 oferea încă din 2012 sisteme la care alte modele de pe piață doar visau la acea oră l-a ajutat pe suedez să treacă cu bine peste testul timpului.

V40 facelift vine în continuare în standard cu airbag pentru pietoni - o premieră mondială care a rămas încă unică în industrie chiar şi la 4 ani de la lansarea modelului suedez - şi cu sistemul City Safety, prin care maşina frânează automat în oraş dacă nu eşti atent în trafic şi nu vezi că cel din faţa ta s-a oprit. La capitolul siguranţă trebuie să subliniez şi prezenţa în standard a airbag-urilor de genunchi pentru şofer şi pasager.

Ţinută de drum

Fiind uşor mai înaltă decât V40 (diferențele dintre cele două versiuni se măsoară în milimetri), versiunea V40 Cross Country este concentrată pe ceva mai mult confort decât aceasta. Suspensiile sunt însă departe de a fi unele moi, iar senzație e că suedezii au echilibrat pe cât posibil nevoile tuturor tipurilor de clienţi pe care îi pot atinge cu această maşină. V40 nu are suspensii reglabile în gamă, deci ce testezi în showroom e ceea ce vei primi ulterior pe mașina comandată. Asta dacă nu optezi pentru pachetul opțional Polestar, care rigidizează amortizoarele și îți aduce și un plus de putere cu ocazia asta. 

Per total, dacă nu te simţi pilot pe serpentine, dacă nu ataci gropile cu 100 de km/h doar pentru că ai impresia că o maşină făcută de suedezi trebuie să fie durabilă şi dacă nu vrei să treci şinele de cale ferată cu elan de tractor, nu vei avea probleme în a descoperi o maşină de familie plăcută. În toate celelalte cazuri, vei simţi ruliu, tangaj şi alte fenomene care denotă faptul că nu avem de-a face cu o sportivă creată pentru a fi testată pe circuit.

Vizibilitate

Designerii Volvo nu s-au chinutit să modifice nici măcar forma sticlei blocurilor optice, mărginindu-se să integreze tehnologia LED în aceeași "carcasă". E deci, de la sine înțeles că V40 nu a suferit modficări structurale care să schimbe orizontul vizual pe care-l are șoferul de pe scaunul său. 

Altfel spus, chiar dacă în general zonele vitrate frontale și laterale sunt îndeajuns de largi încât să nu-ţi facă probleme reale, luneta rămâne un semn de întrebare pentru că plăteşte tribut spatelui sculptat de la exterior şi este uşor cam mică şi înclinată. Dar te obişnuieşti, iar senzorii de parcare sunt acolo pentru a te ajuta dacă nu te descurci în prima fază.

 

Tehnologie

Cei care așteptau pe gama compactă a celor de la Volvo display-ul fabulos oferit de Volvo pe XC90 și S90 vor fi nevoiți să aștepte până la următoarea generație a modelului suedez. Deocamdată, facelift-ul nu aduce în plus la nivel tehnologic față de versiunea anterioară decât un ecosistem grafic schimbat foarte puțin față de varianta dinaintea modificărilor estetice sumare. Plus farurile LED, evident, care reprezintă un plus clar pe timp de noapte.

Ceea ce nu înseamnă însă că V40 este vreo mașină de arhivă cu miros de hârtie veche. Ba din contra. Așa cum suedezii și-au dotat mașina cu sisteme de siguranță lansate și montate în standard înaintea timpului lor, inginerii au dublat aceast strategie și la nivel tehnologic. 

Chiar dacă display-ul TFT care ține loc de planșă de bord a rămas în urmă la nivel grafic în comparație cu ceea ce oferă Audi A3, de exemplu, model trecut la excepționalul Virtual Cockpit odată cu facelift-ul primit anul trecut, abordarea digitală și posibilitatea personalizării în funcție de nevoi rămân un avantaj pentru V40 în raport cu alți concurenți din segment. 

Telefonul mobil poate fi conectat rapid şi imediat poţi să asculţi muzica de pe el la o calitate excelentă prin streaming Bluetooth. Totul poate fi configurat dintr-un simplu meniu afişat pe ecranul central. Exact ca pe un telefon mobil, dar fără touchscreen și fără prea multe submeniuri şi întortocheri.

Pilotul automat adaptiv ce reglează automat viteza în funcţie de cel din faţa ta şi chiar îşi indică cu ce viteză rulează acesta duce asistarea celui de la volan la un nou nivel.

În oraş, sistemul Pedestrian Detection este atent la pietonii bezmetici şi poate opri prin intemediul funcției Full Autobrake maşina dacă cel de la volan este distrat. Mai avem şi asistenţă la parcare, ce permite acţionarea automată a volanului şi identificarea locului de parcare.

Mai există o adăugire interesantă, însă ea nu este disponbilă deocamdată pe piața din România: un update al aplicației de smartphone On Call, care oferă informații și acces direct al mașinii de la distanță cu ajutorul telefonului mobil. Când sistemul va fi lansat și la noi, clienții Volvo vor avea acces non stop chiar și la un operator care îi va putea ajuta live când au nevoie de indicații sau de ajutor tehnic.

Design

Schimbările estetice aduse de designerii Volvo sunt mai degrabă obligatorii decât voite. Pentru că ele includ modificarea grilei frontale și a siglei pentru ca mașina să se integreze în linia estetică a familiei, dar și apariția "ciocanului lui Thor", așa cum și-a poreclit Volvo luminile LED pe care le regăsești în interiorul blocurilor optice frontale. 

În rest, V40 rămâne aceeași mașină pe care o știam din versiunea pre-facelift și care oferă un spate atipic și interesant și un profil plonjat care nu au cum să te lase indiferent. 

Nu ne-a placut

  • Modificări estetice minore față de pre-facelift
  • Spațiu limitat pe locurile din spate
  • Cel mai mic portbagaj din segment
  • Direcție perfectibilă
Date tehnice - Volvo V40 Cross Country facelift 2.0 Benzina Turbo 190CP Aut6 T4
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1969
Lungime mm
4370
Putere maxima CP (rpm)
190 (4700)
Latime mm
1857
Cuplu maxim Nm (rpm)
300 (1300)
Inaltime mm
1458
Viteza maxima km/h
210
Greutate kg
1569
Acceleratie 0-100 km/h s
7.1
Ampatament mm
2647
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
62
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
324
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volvo V40 Cross Country facelift

Ultimele teste

Comentarii (23)

  • Performantele (acceleratii, consum) sint intr-adevar incredibile pentru o masa proprie de aproape 1,6 tone - chestie care-mi pare singurul minus notabil la V40 Cross Country.
    ...Care-i din pacate si prea scumpa pentru "normalos" ca mine si multi altii, oricit de mult ne-ar placea o masina realmente reusita si tehnic, si stilistic.
    32 2
  • Tot respectul pt. Volvo dar nu arata a masina de 50 de mii. Si asa pretul de 26 de mii e cam mare, la 35 de mii cred ca ar trebuii sa te opresti cu ea sa nu te tepuiesti singur. La 50 de mii intram pe alte teritorii...A4 Allroad etc.
    20 16
  • Tc1900
    masina asta e tot pe platforma lui ford focus de acu 12 ani?
    11 17
  • @ Scorpionul.negru: Corect... oarecum, fiindca in sensul ca versiunea asta 4x2 de "doar" 190 CP si echipata cu destule briz-briz-uri inutile (parerea mea) NU POATE ce pot alte masini de 50K - unele chiar din clasa medie, cum bine l-ai pomenit pe A4 Allroad.
    Varianta 4x4 de 245 CP pare deci preferabila la 43.000 euro - pentru cei care-i au, clar.

    Look-ul V40-ului (decisivul pentru vanzari "cum arata?") ramine-n schimb discutabil, chiar daca mie de ex. imi pare cea mai reusita compacta europeana actuala pe felia design.
    ...Conteaza insa parerea mea? - nici vorba, mai ales pentru dealeru' Volvo (da, ala cu tarife astronomice la manopera), care ma miroase de la intrarea-n showroom ca n-am decit ceva malai in camara. :-)
    25 1
  • JoeAdrian
    Ne-a placut: "Siguranta de 5 stele" ?!?!?!? L-ati pocnit intr-un picior de pod la 100km/h si s-au deschis toate usile fara probleme?
    5 17
  • In text, imediat dupa titlu, al saptelea cuvant.
    3 1
  • Ok, ok, 50000 EURO????
    Lumea sarea in sus cand ati testat Golf 7 R care are tractiune integrala si 300 cp si ajunge sub 5 secunde la 100 ca e absurd sa platesti 48000 EURO pe un Golf. Nu mai vorbesc de interior, oricat de elegant e design-ul scandinav, Golf e cu mult peste. Aici de ce nu zice nimeni "50000 pentru o compacta, a innebunit lumea?"
    15 14
  • arogantul
    daca tot vreti sa aberam la ce putem sa cumparam cu 50000 , pai asa hai sa spunem ca putem sa luam si un S90, in versiune de baza, este clar la lumina cerului ca modelul testat aici are foarte multe optiuni
    cine stie ii ia, cine nu isi ia masina de 5 metri cheala
    14 3
  • "Nu mai vorbesc de interior, oricat de elegant e design-ul scandinav, Golf e cu mult peste."
    Poftim??
    19 8
  • Scump, nescump, brandul e cumparat tot de pasionati, in primul rand. Restul stau si cauta chilipiruri prin targ.
    12 5
  • iar au intrat tot fratii lui mafia de la showroom volvo pe forum sa voteze
    2 11
  • iar au intrat tot fratii lui mafia de la showroom volvo pe forum sa voteze
    2 11
  • arogantul
    @AM paletele sunt optionale
    iar in versiune CC motorul T4 vine cu AWD, pe V40 non CC ai AWD pe T5

    @fanboi
    acum, sa le mai raspund inca odata fanboilor VW, care se plang ca este prea scumpa masina, nici nu vreau sa intru in discutii inutile de genul ca cei care posteaza astfel de comentarii nici nu au bani de gel de par ci folosesc clasicul scuipinol.

    tocmai am configurat un V40 CC si un Golf Alltrack, am ajuns cu ambele la acelasi pret 48300 euroi
    deci o masina a boborului si un Volvo, la acelasi pret, inutil de spus ca tot volvo avea mai multe echipamente, motor mai puternic si cutie de viteza cu mai multe trepte. Iar Interiorul Volvo e din alta liga, e nava spatiala prin comparatie cu golful care aduce mai mult a camion.
    Daca e sa vb despre siguranta povestea devine chiar trista pt masina boborului.

    liber la manutze rosii
    13 4
  • Ce ciudat cum fanii de masini suedeze (asociate cu bunul gust si eleganta) si cei ai japonezelor (asociate cu fiabilitatea si alegerea inteleapta) sunt primii care jignesc. Nu ca taranoii aia cu masini germane :-)
    5 13
  • arogantul
    @DanG ,
    termina cu ipocrizia, vrei sa numaram cate injuraturi si cate atacuri gratuite au fost la adresa volvo sau la adresa fanilor volvo in ultimii ani in comentariile de pe AM? majoritatea din partea fanilor VAG, dar si h-audi-sti, mercerati, si bemvisti.
    acum cand va platim cu aceeasi moneda nu va convine.
    9 4
  • mi se pare prea mult 50.000 de euro pentru o mașină din această clasă indiferent de opțiuni și marcă.

    O mașină cu un facelift care se rezumă la faruri și îmbunătățirea motoarelor (cred că se aștepta ceva mai mult de la acest facelift)
    2 5
  • arogantul
    @bughy
    daca VW isi permite sa ceara 50K pt un golf mai scapatat, de ce sa nu isi permita un brand premium sa ceara 50 K ?
    farurile nu au fost schimbate de dragul lor sau ca alea vechi erau proaste ci doar ca sa alinieze modelul asta la noua tendinta de design a brandului auto
    cat despre motoare nu vorbim de o imbunatatire, ci despre inlocuirea motoarelor de origina ford cu unele inhouse, iar asta este semnificativ

    gandestete ca uneori o generatie noua de golf are mai putine chestii noi de la o generatie la alta decat are un facelift volvo, nu vb aici de trecerea de la golf 4 la golf 5 care chiar a fost masiva.
    6 1
  • penibil
    cotetu asta 50 de mii ? suntem la camera ascunsa ? nici golf r , ford edge sau insignia opc 4x4 cu 325 cp nu ating cifra asta nesimtita !...penibil
    4 4
  • Masina pentru pensionari, cu platforma de Ford si motoare PSA. Sa ceri 50k euro pentru o masina chinezeasca ce se vrea premium mi se pare strigator la cer!
    6 10
  • arogantul
    @VOL
    ce inseamna sa fii prost
    tu nici macar nu ai citit articolul inainte sa comentezi. sau poate esti doar un troll penibil.
    4 4
  • @arogantul
    Vorbesti de tine, asa-i? Cand nu ai argumente treci la invective, ca asa sunteti voi educati, nu?
    0 3
  • @arogantul
    Am specificat că 50k euro este mult pentru o mașină din această clasă indiferent de opțiuni și marcă. Nu sunt fan Golf și nu voi fi niciodată din „n” motive.

    Am fost la drivetest cu volvo v40 (simplu), fiind în căutarea unei mașini în 25K euro (dealerul fiind nașul meu de cununie). Am fost ușor dezamăgit, parcă mazda 3 îți oferă un alt feeling.... Volvo s60 parcă a rămas cu mult în urma competitorilor.
    1 1
  • Andrei
    "V40 facelift vine în continuare în standard cu airbag pentru pietoni - o premieră mondială care a rămas încă unică în industrie chiar şi la 4 ani de la lansarea modelului suedez"

    Airbag pentru pietoni are si Land Rover Discovery Sport, deci nu mai e chiar unica in industrie :) Altfel, o masina foarte interesanta ca alternativa la premiumul german.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru