Drivetest Nissan 370Z Roadster (2009)

Nissan 370Z Roadster (2009) zoom
de Mircea Meșter, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 06.10.2010
Zalele-i zuruie crunte
Japonezii sunt cunoscuţi mai degrabă pentru modul lor de a face ca lucrurile să meargă bine, şi nu neapărat pentru pasiunea cu care fac asta. Ei bine, atunci când le scapă câte puţin suflet peste ceea ce ei fac de obicei, rezultatul este surprinzător. Am luat în test noul 370Z Roadster şi am plecat hai-hui pe şoselele pustii ale Dobrogei pentru a înţelege mai bine ce caută "intruşii" gamei Z în linia de modele Nissan. Am "uitat" dinadins acoperişul din pânză deschis şi am mers prin vânt într-unul dintre puţinele teste care m-au pus faţă în faţă cu un peisaj liniştitor. Ca nicăieri în România.

Nissan 370Z Roadster (2009)

  • Pret de pornire 48.131 €
  • Pret model testat 48.131 €
  • Taxa auto 1.481 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Versiunea roadster a lui 370Z are sub capotă acelaşi motor V6 de 3.7 litri pe care îl regăsim şi pe Coupe. Ceea ce este un lucru foarte bun, mai ales în condiţiile în care în roadster nu te simţi de parcă ai sta într-un coupe decupat, ci într-un model creat natural astfel. La fel ca în vechiul 350Z, de altfel. Din fericire pentru senzaţiile trăite prin Dobrogea, cutia cuplată la motorul V6 a fost o manuală cu şase trepte care mi-a permis să mă apropii de potenţialul adevărat al unităţii de sub capotă. În principiu, motorul lui 370Z se aude înfundat şi răguşit, aşa cum e normal, de la turaţii joase până când pedala ajunge la metal. Depăşirile devin, astfel, o adevărată plăcere sonoră. Şi fizică, evident, cu ajutorul cutiei scurte şi pline de nerv.

Consum

Irelevant, dar important în condiţiile actuale. Aşa s-ar putea caracteriza capitolul consum, unul la care unitatea V6 a lui Nissan stă absolut normal dacă o privim comparativ cu adversarii săi direcţi. Avem 8.3 litri/100 km în regim extraurban şi 16.3 litri/100 km în oraş. În realitate, alegerea inginerilor japonezi, care au pus un motor aspirat normal cu cilindree mare într-un segment în care principalii competitori (Z4 Roadster şi SLK) dispun de unităţi turbo şi de capacităţi cilindrice mici, îl pune pe 370Z într-o poziţie ingrată din punctul de vedere al consumului. E adevărat, însă, că trebuie să fii puţin nebun să alegi ce roadster de pe piaţă vei conduce în funcţie de consum. De la V6 în sus, acesta e un subiect evitat elegant de toată lumea.

Performanţe

Dacă luam în considerare strict cifrele pe care le afişează Nissan 370Z Roadster, ajungem la concluzia că avem de-a face cu cel mai slab model din segment la acest capitol. E adevărat, cele 5.5 secunde de care are nevoie modelul Nissan pentru 0-100 km/h stau la aspiraţie în spatele lui SLK 350 (5.4 secunde) şi al lui Porsche Boxster S (5.3 secunde), astfel că nu ştii dacă cei de la Nissan trebuie blamaţi pentru că sunt imediat dedesubt sau lăudaţi pentru că Porsche a avut nevoie de un S pe Boxster pentru a depăşi performanţele lui 370Z stock. BMW Z4 Roadster e din altă ligă, coborând până la 4.8 secunde pentru 0-100. La viteza maximă, roadsterele segmentului stau pe acelaşi nivel (în unele cazuri impus), 250 km/h. Evident, excepţia este Porsche Boxster S, care ajunge la 274 km/h.

Interior

370Z este un roadster în adevăratul sens al cuvântului, deci cele două locuri pe care le regăsiţi când deschideţi portierele vă vor da un sentiment intim pe care îl imprimă orice sportivă cu pedigree. Scaunele structurate sportive şi designul bordului preluat în mare parte de la fraţii premium de la Infiniti nu au cum să dea greş. Există însă şi părţi mai puţin reuşite. Una ar fi spaţiul din portbagaj, care este redus la 140 de litri. Deşi cei de la Nissan susţin că înauntru încape un sac de golf cu accesoriile necesare, aceştia au fost nevoiţi să explice ilustrativ cum poţi introduce respectivul sac cu crose într-un desen aplicat pe interiorul capacului portbagajului. Pentru că altfel ai rămâne cu el pe afară.

Preţ de achiziţie

Nissan 370Z Roadster este cel mai ieftin model din acest segment. Fără îndoială. La 48.131 de euro (preţul de listă cu toate taxele incluse), cel mai apropiat model ca preţ este SLK, care are însă câţiva ani buni de carieră în spate. pentru celelalte modele care concurează direct cu versiunea testată de noi trebuie să coborâm până la aproape 60.000 de euro.

Siguranţă

Deşi un roadster nu dispune de o zonă laterală superioară care să faciliteze montajul unor airbag-uri de tip cortină, inginerii Nissan au reuşit să înghesuie în 370Z Roadster întreaga armată de airbag-uri şi sisteme active disponibile pe coupe. Vorbim de airbag-uri faţă, laterale şi cortină, de tetiere active, de ABS, ESP, TCS şi EBD. Evident, ca toate modelele de acest tip care se respectă, o eventuală răsturnare este contracarată de cele două bare verticale din spatele scaunelor.

Ţinută de drum

Nissan a reuşit o performanţă odată cu lansarea lui 370Z Roadster. Dacă într-un cabriolet care derivă dintr-un coupe clasic simţi de obicei că spatele şi faţa nu se coordonează dacă dai de neregularităţi în şosea, modelul japonez beneficiază din plin de plusul de fermitate pe care inginerii Nissan l-au imprimat şasiului odată cu renunţarea la acoperişul dur. Maşina pare bine închegată, stă minunat pe viraje şi, în decorul fantastic al Dobrogei - care pare un ţinut încremenit în timp - am avut parte de momente în care nu am ascultat decât sunetul motorului şi feelingul sigur pe care mi l-a oferit maşina pe S-urile şoselei. 370Z este un compromis foarte bun între caracteristicile unice ale unui model sportiv şi sentimentul de relaxare deplină pe care ţi-l dă un cabriolet pe şosea. Şi le poţi avea pe ambele, în funcţie de starea ta de spirit. Una peste alta, 370Z este o maşină făcută pentru a fi condusă şi care te încurajează cu adevărat să o conduci. Nu vorbim de acelaşi sentiment fin de pe Z4 sau de aceeaşi agilitate fermă de pe Boxster, însă în mod sigur avem în faţă un pretendent cu şanse la capitolul dinamic în segmentul sportivelor de acest calibru.

Vizibilitate

Nota pe care Nissan 370Z o primeşte la capitolul vizibilitate ţine foarte mult de aşteptările pe care le ai atunci când testezi un roadster de acest tip. Cert este că liniile laterale ale maşinii te ajută să parchezi cu spatele fără probleme, dar pseudoluneta pe care o ai la dispoziţie atunci când plafonul este sus mai are de mâncat o pâine bună până la a fi un ajutor real la capitolul vizibilitate. Când plafonul coboară, problemele dispar.

Tehnologie

Fiind rudă de gradul întâi cu modelele Infiniti, 370Z şi-a permis luxul de a apela fără restricţii la sistemele avansate care reuşesc să stoarcă banii fanilor acestei mărci. În modelul Nissan, însă, preţul nu este o problemă, aşa cum am văzut şi mai sus. Veţi beneficia, astfel, de acelaşi sistem de navigaţie, de acelaşi display, de acelaşi pachet de senzori cu cameră posterioară, de acelaşi sistem Bluetooth şi, în general, de tot ceea ce oferă mai bun Grupul Renault-Nissan la acest capitol. Modelul testat a avut la dispoziţie pachetul Premium, care le oferă celor din maşină un sistem audio Bose, MP3 cu magazie pentru 6 CD-uri, sistemul Nissan Connect Premium (navigaţie cu HDD de 40 de GB), conexiune iPod/USB, cruise control şi limitator de viteză. Plafonul se pliază automat şi are nevoie de 20 de secunde pentru a-şi desfăşura complet recitalul.

Design

Un subiect sensibil. Am văzut mulţi trecători care şi-au arătat vădit interesul pentru formele lui 370Z, astfel că pot să vă asigur de faptul că maşina nu va trece neobservată. Vorbim de un design agresiv, de linii şi unghiuri drepte care se observă indiferent de cât de indiferent eşti şi - pe modelul testat - de o vopsea Black Rose perlată care ascunde un vişiniu-violet în peisajul negru care se întrevede iniţial. 370Z este frumos din lateral când soft top-ul este coborât, liniile sale trădând atenţia designerilor pentru o versiune plăcută ochiului. Per total, designul este atrăgător, coerent, plăcut şi destul de agresiv încât să te facă să accepţi faptul că ai de-a face cu o sportivă pur sânge.

Nu ne-a placut

  • Performanţe mai slabe decît ale concurenţei
  • Consum ridicat

Ultimele teste

Comentarii (22)

  • 370z merita mai mult respect!
    Am citit pana la jumate si mi-a ajuns! Nici nu citesc mai mult ca ma enervez. E o gluma testul asta! Ati scris multe neadevaruri. Sfatul meu e ca data viitoare sa nu mai urcati cu atatea prejudecati intr-o masina japoneza.
    32 2
  • ChapterII
    Pozne
    Cat de misto ar fi iesit unele poze cu exteriorul daca era masina clara. Ca la multe alte teste facute cu Ciprian Mihai, nu am vazut nicaieri un sharf pus corect pe masina - in fiecare poza masina este putin neclara daca te uiti atent. Fara a fi malitios, dar fotograful ori are un pic probleme cu vederea ori foloseste un obiectiv cam dus, altfel nu-mi explic.
    15 3
  • ....nu stia sa zica rau, ratusca, ramurica
    1,2,3,....100....48.131.....60.000 euro cred ca asta insemna ca urcam nu coboram. No?
    10 0
  • Masina este clar net inferioara concurentei!Orice test de bun simt a aratat asta.
    Dar nu si pretul
    2 23
  • Faina masina...
    ...dar chiar era nevoie ca poza 8 sa aiba 3888 x 2592 pixeli?
    6 1
  • Decat un Z 370 mai bine un Z4.
    3 15
  • 370 - o masina pentru barbati, nu de "fetite"
    Ce ma deranjeaza e faptul ca Automarket se ghideaza la cap. "Performante" numai dupa niste cifre seci ale acceleratiei 0-100 km si vitezei maxime. Ei bine baieti, comparatiile astea le putem face si noi. Mi-ar fi placut sa aveti un circuit unde sa le puteti testa. Dar deh, suntem in Romania. Faptul ca Z4 sta mai bine la accelaratia 0-100 pe hartie nu inseamna ca pe circuit ar fi mai performant decat 370Z.

    Aici avem teste unde se evidentiaza performantele superioare ale unui 370Z in fata BMW-ului. Nu ma intelegeti gresit, sunt fan BMW, dar trebuie sa dam Cezarului ce-i al Cezarului. Bravo Nissan!

    http://www.youtube.com/watch?v=9gm1TB3t0N4
    http://www.youtube.com/watch?v=dHUvDUYBRXg
    http://www.youtube.com/watch?v=3J5yo6jrKXs
    14 1
  • kumite
    janeleeeeee!
    Tu nu ai bani nici de un trabant roadster,si esti expert in z-uri de la japonezi,si z-uri de la big money waster?Asa-i ca esti un pic gresit?Ai sange in bilutele de rulment ca sa recunosti ca esti perfecrt paralel cu nissan si bmw?
    9 1
  • ....
    Cele mai reusite poze dintr-un test-drive.
    1 4
  • mda
    intr-o tara unde predomina gibonii si copii saraci care mananca seminte la scara si dorm noapte cu brelocul marcii lor favorite sub perna nu are ce cauta un asemea test,cu o asemenea masina!!!

    ON: masina este una de exceptie,fratele mai mic al lui GTR...
    13 0
  • Horsie
    Iubesc al meu BatMobil
    Sunt fericitul posesor al unei astfel de bijuterii, cu cutie automata.

    Ba chiar m-am dat cu masina testata de voi fix in ziua in care ati primit-o.

    Ce sa va zic... pretul nu are concurenta, iar masina e incantatoare.
    Ca pret, sa fii tampit sa o iei din Romania, cand in Germania cu 0-1000 Km la bord e cu 15 000 euro mai ieftina...

    Aud pe strada cand merg: "Uite ba ce Porsche misto!" (cu toate ca scrie mare in fata si in spate Nissan).

    Consum in Bucuresti este pt mine catre 18l/100 Km, iar pe afara (Germania-Romania) 11.9l/100 Km, dar credeti-ma ca am atins 260 Km/h pe autobahn.

    E o masina pt placerea soferului si... stresul pasagerului.
    15 1
  • Carlos
    @Automarket
    Lasati-ma sa inteleg: voi ati luat o stea la "Interior" unei sportive pt ca n-are portbagaj suficient de mare cat sa bagi un sac cu crose de golf?! - un sport care, apropo, atata popularitate in Romania cat am eu acoperire nationala la statia emisie-receptie... Adaptati-va si voi concluziile testului la realitatile din Romania.

    ps: la "Performante" si "Interior" ar fi meritat 4 stele pline, nu ciuntite.
    15 1
  • Ciprian Mihai
    ...
    @ChapterII, obiectivul care l-am folosit pentru acest test drive nu are o profunzime de camp foarte buna,Iar majoritatea pozelor au focusul corect. pentru mai multe detalii si explicatii astept oricand mail pe office@ciprianmihai.com

    o zi buna
    0 6
  • Lucian
    Smooth!
    Am incercat acum ceva timp 350z si m-a impresionat. Sunt sigur ca nici 370-ul nu ma va dezamagi :D
    3 1
  • poze
    pozele prea mari, baieti. as dori poze mai mici (1600x1200 ar fi suficient) si un pic mai clare. cred ca multi sunt de acord cu mine in privinta asta. nu are rost sa se incarce poza atat de mare ca sa o redimensionez oricum in browser ca sa o vad toata, moment in care isi si pierde calitatea
    1 0
  • @ Kuminte
    Nu am BMW si nici Nisan, am un Sciroco, hai sa ne intalnim sa vedem tu ce ai ?
    0 13
  • pt manelistul de mai sus: se scrie "Nissan" si "scirocco"
    12 1
  • redbull
    @ciprian mihai
    Mai bine taceai... e o mare ciorba in pozele tale, fara suparare. Am vazut poze mult mai bune la tine! Aici ai si poze mici si poze mari, si alb-negru si color si "artistice" si normale... de fapt lipsesc cele de DRIVE TEST!!!

    PS: Profunzimea de camp nu se masoara in buna/proasta ci in mare/mica
    7 0
  • poze
    pacat ca nu ati pus poze si cu motorul...
    0 0
  • kumite
    Nissan
    Masinuta este tare misto.Spre surprinderea multora nu are nimic din Renault.In portbagaj intree doi saci de golf,si nu unul.Masina e de 2 locuri.Cel mai intersant este premiera care este pe masina asta:la modelul cu cutie de viteze manuala,ECU-ul modifica turatiile motorului pt ca schimbul treptei de viteze sa fie perfect.Motorul este un VQ(celebrul v6 de la nissan).Practic nu are moarte motorul asta,dar unii destepti de pe aici pot sa-l omoare in doi timpi si trei miscari.
    1 0
  • Praf
    Cu riscul ca voi fi cenzurat si "tarat" intr-o noua discutie aprinsa cu Mircea, marturisesc ca acesta este unul dintre cele mai slabe teste pe care le-am citit pana acum despre Nissan 370Z Roadster. Rectific: este unul dintre cele mai slabe texte pe care le-am citit despre orice fel de masina sport, punct. Si asta din nenumarate motive, pe care-mi este lehamite sa le-nsir. Pacat. De masina, evident.

    PS: Mircea, nu te supara, dar cand scrii despre hatch-uri si alte familiale, iti iese mult mai bine. Prietenii stiu de ce...
    3 0
  • silmarilion
    caca maka
    saracul Mircea se crede ca e cel Batran si intelept , dar cam bate campi cu comentariile lui de MARE cunoscator in ale masinilor!!!!!!
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru