Voteaza:
10 voturi | 33 comentarii

Comparativ premium-accesibile: A3 şi Seria 1 versus Mazda3

britanicii de la Auto Express au pus faţă în faţă în acelaşi test două compacte premium şi una de volum. Concluziile lor sunt foarte interesante.

Comentarii (33)

  • LUCCI
    la 18.12.2014, 16:40
    Daca nu e cumva o gluma la faza cu acceleratia, atunci...chiar au o problema, Audi si ....BMW!!!!!!!
    +3
  • vianu
    la 18.12.2014, 16:55
    Japonezii de la Mazda incep sa-si faca din ce in ce mai bine temele. Iar lui Mat Watson masina i-a mers la suflet :)
    +9
  • Razvan
    la 18.12.2014, 17:38
    Compara mere cu pere. Motorul diesel Mazda este 2.2 litri 150 CP. Nu il compari cu 1.6 BMW si Audi. E adevarat ca de aceeasi bani iti vei lua o clasa populara mai bine echipata sau o clasa premium mai slaba, dar nu au descoperit America...
    +2
  • test...apropo
    la 18.12.2014, 18:04
    dati manute verzi cati ati cumpara un diesel minim 2,2L, dati manute rosii cati ati cumpara un diesel de 1,6L!nu ma refer neaparat la masinile din stire.
    +12
  • ...apropo...pardon
    la 18.12.2014, 18:05
    ...scuze minim 2L.
    +8
  • la 18.12.2014, 18:22
    Da, Mazda isi face temele din ce in ce mai bine, nimic de obiectat in privinta Mazdei 3, dar nu vrea Mat Watson sa faca o liniuta cu Mazda 3 2.2 vs seria1 120d cu motor de 2litri, sau Audi 2.0 TDI? Cel putin la acest capitol, asa era corect.
    +7
  • vianu
    la 18.12.2014, 19:09
    deci:

    Mazda 2,2L - 150CP
    BMW 116d in versiunea de 2L -116CP. "Ne uitam" si la ce spune, nu?
    Audi 1,6L - 110CP

    Comparativul "inegal" o fi o meteahna preluata de la colegii de la AutoBild.
    +1
  • la 18.12.2014, 19:17
    Da @vianu, versiunea de 2 litri si 116 cai, dar daca ti se pare egal sa compari cea mai " gafaita" versiune de 2 litri, cand stii ca exista si de 143 si 163 cai, nu vorbesc de cea mai puternica de 184 de cai, dc n-au facut asta? Pt ca nu avea nici o sansa la liniuta, desigur ca aceasta versiune este mai scumpa si comparativul era fortat ca si pret, dar oricum este fortat, deci trebuia pana la capat.
    +5
  • la 18.12.2014, 19:17
    Da @vianu, versiunea de 2 litri si 116 cai, dar daca ti se pare egal sa compari cea mai " gafaita" versiune de 2 litri, cand stii ca exista si de 143 si 163 cai, nu vorbesc de cea mai puternica de 184 de cai, dc n-au facut asta? Pt ca nu avea nici o sansa la liniuta, desigur ca aceasta versiune este mai scumpa si comparativul era fortat ca si pret, dar oricum este fortat, deci trebuia pana la capat.
    +5
  • Amigo
    la 18.12.2014, 19:28
    Era imposibil sa nu apara vre un ''expert'' pe aici, era chiar ft imposibil. Cand simt miros de ''experti'' de '' Bhemve'' incep sa fac alergie la piele si sa-mi creasca bubite, atat de iritanta este boala pe care ei o ''emana'' , se numeste ''cocalareala acuta'' boala Bmwistilor . AutoExpres a comparat 3 modele diferite entry-level , deci total corecta comparatia . Mazda 3 nu dispune de un diesel entry-level mai mic de 150 cp ceea ce face din acest model sa fie o alegere mult mai iscusita decat sa dai 4j de mii pe un kk de 2.0 116 cp de la BMW cu motorizare depasita si invechica , si cu raport de compresie slab . Au uitat sa puncteze si antifonarea mult mai ''premium'' a Mazdei 3 fata de cele doua modele . Motorul diesel de pe Mazda 3 este cel mai silentios motor existet vreodata , asta pt cunoscatori.
    +3
  • vianu
    la 18.12.2014, 19:33
    Conditia comparativului era pretul iar concluzia e ca poti achizitiona o masina buna (din multe puncte de vedere) cu bani mai putini.

    Ca e un comparativ fortat...e o parere subiectiva. Nu, nu e fortat te educa in sensul in care versiunile de baza ale celor mai titrati nu sunt cea mai alegere, existand alternative mai bune.

    Daca tii sa ai un badge "da firma" poti sari la versiuni mai puternice apoi mai pui si optionalele. Vorba ceea: obrazu' subtire cu cheltuiala se tine. Tipic romanesc, nu?
    +17
  • vianu
    la 18.12.2014, 19:35
    erata:

    versiunile de baza ale celor mai titrati nu sunt cea mai rationala alegere
    +9
  • Amigo
    la 18.12.2014, 19:35
    Inca o obiectie . Se pare ca BMW si Audi au cam deraiat de la notiunea de ''premium'' . Ca sa fii premium trebuie sa arati ca in variante entry-level oferi functionalite si performante ''premium'' peste variante full ale producatorilor de volum. Dar tu cand vii cu 116 cp din entry-level deja nu te mai poti ''mandri'' ca esti premium. Si Dacia Lodgy are 115CP si e 100% low cost.
    -1
  • la 18.12.2014, 19:37
    La fel de imposibil, mult mai mult chiar, era sa nu apara un frustrat anti Bmw care emana prin toti porii " argumente" de cat de non premium si depasit este Bmw. La fel pt cunoscatori, entry-level la seria 1 este 114d de 90 de cai, macar asa era o treaba, ce treaba are bai nene ca nu exista motorizare mai slaba la mazda 3, corect era o varianta de putere apropiata, pt ca AVEAU de unde, asta tot pt cunoscatori.
    +7
  • la 18.12.2014, 19:42
    Amigo, stii macar care este ponderea motorizarilor diesel la seria 1, asta la vanzari ma refer? Aceste motorizari sunt pt flote, sunt mai ieftine la achizitie, ca masina personala 90% dintre posesorii de seria 1 diesel au varianta de 184 de cai si sunt dotate, iar ca dinamica sunt impecabile, bineinteles tot pt cunoscatori.
    +4
  • Amigo
    la 18.12.2014, 19:44
    Plagiatul este tare la moda in ziua de azi. In loc sa imi imiti expresiile ca un papagal, ar fi fost mult mai ''inteligent'' sa dezbati cu cap articolul, iar dupa aceea sa lasi comment.

    Vezi tu, in comparatii de fiecaredata se compara de la egal la egal. In cazul de fata ei au ales niste versiuni de baza in detrimetul in care le-au expus calitatile fiecaruia . Nu au pus varianta de 90 de cai normal, fiindca ar fi fost si mai depasita decat cea de 116 cp , in plus cea de 9j de cai nici geamuri electrice nu are pe spate, nici jante, nici comenzi volan, si nici climatizare, deci BMW seria 1 este o jignire la adresa modelelor compacte de volum . Nici Hyundai care este non-premium nu vine cu 90 de cai. Acum basculeaza niste cultura auto , nu mai freca duda pe net baiatu'. Esti din alt film, si nu-i un film reusit crede-ma.
    -2
  • Amigo
    la 18.12.2014, 19:45
    Varianta de 184 cai trece de 40k euro , ceea ce este umflat cu pompa. Pricepi ?
    -4
  • Amigo
    la 18.12.2014, 19:50
    In plus performantele diesel-ului de 184 cp de la BMW sunt aceleasi cu Mazda3 si asta datorita faptului ca Mazda dispune de un diesel revolutionar cu cel mai ridicat raport de compresie. In plus 184 mi se pare cam dopat odata ce mazda din 150 scoate tot 380 Nm cuplul, iar pretul este la jumate, iar dotarile sunt premium ca si Seria 1. Asta pt CUNOSCATORI evident, nu pt NEPRICEPUTI.
    +3
  • la 18.12.2014, 23:11
    Nu stiu de ce am impresia c-a inviat @mafia, deci varianta de 184 de cai trece de 40 k si este umflata cu pompa? Pai la pretul ala are tractiune integrala, suspensie reglabila electronic, care conteaza, doar aceste doua optiuni, inseamna peste 5000 de euro, poate le are Mazda gratis,iar variantele de 90 de cai sunt doar pt firme, sa spuna cineva ca a vazut pe strada nu stiu cate 114 d, greu sa le gasesti, cred ca tu ai gasit cel putin cateva.

    Acest test da apa la moara celor ca tine, care de abia asteapta sa mai " bage" ceva de Bemwee, din atatea variante de putere, s-a ales penultima varianta de putere, foarte convenabil, du-te si mai imparte pe net niste obiectivitate, eu spre deosebire de tine n-am criticat Mazda, ci doar varianta aleasa in test, si vezi ca seria 1 de 184 cai 4x2 accelereaza in 7.2 sec, Mazda 3 2.2 150 cai in 8.1, iar varianta cea mai puternica, am uitat de ea, este 125 d, de 2.0 de 218 cai, este doar o racheta, intelegi ce motorizari are seria 1? Stiu, preturi umflate cu pompa, dar pt cei ca tine poate sa fie si 15 mii ca tot scump e.
    +7
  • 2-10
    la 18.12.2014, 23:29
    @Amigo
    dieselul de la Mazda are cel mai scazut raport de compresie, nu cel mai ridicat. E pe undeva pe la 13-14 fata de 18-19 cat au marea majoritare a dieselurilor contemporane.
    La motoarele benzinare au tot pe la 13-14, adica cel mai ridicat raport de compresie de pe piata (pt motoare otto)
    +11
  • la 19.12.2014, 09:29
    Clar ca i-a placut Mazda. Omul priveste testul prin analiza unui singur factor: pretul.
    Indiferent cat de premium sunt cele 2 masini, Mazda 3 are 2 turbine si raportul de compresie cel mai scazut, avantaje care nu pot fi trecute cu vederea, la nivelul acesta de pret. Daca se adauga si optionale, clasamentul nu va mai fi acelasi. Si nici pretul!
    E bine de stiut ca sunt alternative in acest segment.
    Fiecare masina are identitatea ei. Mazda a preferat sa ofere putine variante, BMW si Audi au preferat sa ofere mai multe. Ca marketing si vanzari, variantele alese de BMW si Audi sunt net castigatoare, acopera un segment de piata mai mare.
    +11
  • @ Amigo
    la 19.12.2014, 11:13
    Clasament TOP 10 modele in Europa in luna Noiembrie 2014 :
    VW Golf 43.733
    VW Polo 24.832
    Renault Clio 21.248
    Ford Fiesta 20.808
    Opel/Vauxhall Corsa 17.634
    Skoda Octavia 16.250
    Nissan Qahsqai 15.281
    Audi A3 15.030
    Peugeot 308 14.996
    Peugeot 208 14.753
    +11
  • gigi_frana
    la 19.12.2014, 11:21
    e "nedrept" sa alergi cu 116,respectiv 105 CP dupa 150CP, dar pana la urma ,, nici versiunile de ~150CP ale celor doi "premianti" nu ar fi avut castig de cauza.

    iar entry-level la Audi/BMW - jante tabla si faruri halogen cu sticla clara,cam asta e premiumul :) ex. Audi A3 Attraction 2.0 TDI la "doar" 32.000
    -3
  • Amigo
    la 19.12.2014, 11:37
    Da, buna gandire ''geniule'' Dan_grc. Si pt 0,9 sec in minus pana la primii 100 km/h ai fii dispus sa mai adaugi inca 20k euro ca sa te crezi macho cand pleci de la semafor si sa ai sigla ''Bavareza'' pe bot. Bravo ma, esti ft ''priceput''. Pai sa te invat un lucru si mai ''iscusit'' cu 5k Euro imi pot ''prepara'' o astfel de Mazda sa scoata nu 0,9 sec in minus, ci 3,9 sec intelegi ? Acum spune-mi care-i motivul pt care ai da inca 20k euro doar ca sa fii mai rapid cu 0,9 sec ? Tractiune spate zici ? Pai scuza-ma dar daca zici sa comparam ''nedeplasat'' pai hai sa fie de la egal la egal totusi, tractiunea integrala aici nu-si are legatura aici , daca vrei un termen de comparatie corect fa-o cu un WRX STI de 305 cp , care cu siguranta parleste ''fabulosul'' 125d pe orice tip de drum . Alte opinii ? Bineinteles ca ma astept la ''exceptii'' din partea ta , doar pt asta esti pus sa comentezi.


    @@Amigo. Topurile tine-le pt ''maria'' ta , aici vorbeam despre altceva. Sa traiesti, sa-n floresti si la anul sa-n verzesti !

    @2-10 Eu iti cer sa te mai documentezi. Nu intru in polemica cu amatorii. Numai bine !
    -8
  • @amigo
    la 19.12.2014, 14:08
    Cred ca exagerezi, ideea era ca la modelele premium exista și tractiune integrală la 40k, versiunile normale dotate mediu sunt cam 30 k, diferența cam mare față dc ai zis tu, iar WRX aici nu-și are rostul, îți place sau nu Bmw și Audi au succes cam peste tot, nu degeaba, ca spui tu că sunt penibile e doar părerea ta.
    +10
  • la 19.12.2014, 14:41
    Ce mi-a placut intotdeauna la Mat Watson este ca isi exprima natural punctul de vedere si tine la opiniile sale dincolo de "greutatea" masinilor testate. Acest test a avut ca punct de plecare pretul si ce iti poti lua de 20k lire. Si fiecare dintre cei trei producatori asta au avut de oferit la banii aia, iar la final fiecare trage linie si alege ce ii place. Discutiile referioare la faptul ca Mazda nu are un motor mai mic, ca daca dublezi suma s-ar putea ca Audi sau BMW sa fie mai rapide in linie dreapta sunt inutile. Deci raportat la datele "problemei" eu sunt total de acord cu concluzia jurnalistului. Daca vrei multa masina la bani putini, faci rabat de la calitate (o Mazda nu va fi asamblata si nici nu va avea aceleasi materiale la interior ca un Audi). Daca vrei si multa masina si calitate nu iti cumperi un entry level de la un "nume premium". Este foarte simplu.

    P.S. (concluzii personale): Mazda 3 este superba, deci ma doare undeva de calitatea Audi. Seria 1 (la fel ca prima generatie) este un dezastru de masina (neincapatoare, urata, nu exceleaza la capitolul calitate etc) si trebuie sa fi ori prea fan BMW, ori cu creierii prajiti rau ca sa-ti cumperi asa ceva. Cat despre eventualitatea alegerii dintre o masina premium vs una non-premium (discutam despre masini noi), eu o consider similara cu comparatia dintre hartiile igienice. Utilizatori de Zewa printre noi?! Cu Aqua Tube daca se poate! :D
    -3
  • Amigo
    la 19.12.2014, 14:41
    ''anonimule'' , voturile ''negative'' la comentariul ''mariei tale'' vorbesc de la sine. Nu mai este nevoie sa-ti dau eu un raspuns. Bafta !
    -16
  • 2-10
    la 19.12.2014, 14:54
    @C-G-C
    hehe, Zewa chiar are cel mai bun raport calitate/pret :))
    +6
  • Amigo
    la 19.12.2014, 15:14
    @C-G-C, iti respect parerea si sunt 100% de acord cu tine la celelalte criterii enumerate . Insa la faza cu ''calitatea asamblarii '' Mazdei vs Audi , scuza-ma . Compara Mazda 2 cea noua vs Audi A1 ( ca sunt din aceeasi clasa , numai ca unul este denumit de la natura premium ) , vei vedea ca la A1 ( care este denumit a fi premium )bantuie plasticele pe bord , pe cand noua Mazda 2 are plansa de bord, fete usi finisate cu piele cusuta, inclusiv dotari precum HUD care la A1 sunt inexistente ( dar nu despre dotari era vb , am dat un exemplu ) . Stima !
    -8
  • Ivanoff
    la 19.12.2014, 15:29
    Mare-i gradina lui D-zeu !

    Bai Dan Grecu. Tu ai condus vreodata un Auris 1.4 90 cp diesel ? Eu da , si am condus si BMW 1.6 de 95 cp , pe langa faptul ca la un motor de aceeasi putere platesti impozit mai mic ( in favoarea Aurisului ), niponul iti ofera o experienta de condus mult mai placuta fata de seria 1 de 95 de cai. Feelingul pe care ti-l ofera Auris spre deosebire de BMW 114d ( premium in teorie ) este de neimaginat. Tinuta de drum este peste 114d , stilul rafinat de raspuns, stabilitatea pe viraje este peste 114d . Acum baga mare si fa un test . Cat despre Mazda 3 , BMW este la ani lumina in urma Mazdei 3. Daca a ajuns un model de la un producator de volum sa se kk pe un brand premium ( de prestigiu ca BMW ) este clara de pe acum treaba . 90 de cai avea bunicu la un Cielo 1.5 ( deci iata impozit mai mic ) . Sa dai peste 20 de mii pe un 114d de 95 de cai si sa te umileasca un Logan sau un Cielo la semafor, este de prisos .
    -13
  • @amigo
    la 19.12.2014, 18:21
    Vanzarile pe noiembrie iti arata doar ca " cerul activ" este putin intunecat in Europa, atata tot, oricum esti prea agresiv, limbajul se potriveste pe la can-can sau alte balarii de genul asta. Vezi cum e cu compresia, daca e ridicata sau scazuta.
    +8
  • cristi
    la 20.12.2014, 19:19
    mazda cea mai tare ? hai ma sa fim seriosi in plus sa mai vorbim si de auris. Ma baieti tot B.M.W AUDI si MERCEDES sunt cei mai tari si o sa fie si peste 100 de ani.
    -3
  • Lache
    la 22.12.2014, 20:24
    Ivanoff,masina aia extraordinar de tinereasca si performanta, Auris(parca) am sa o achizitionez cand o sa ias la pensie.Nu de alta,dar o sa le dau lectii la mucosi,cand plec de la semafor.O sa fiu singurul care pleaca pe culoarea verde,pentru ca cei din spatele meu nu vor mai apuca.Se va face culoarea rosia,iar eu cand o sa vad ca nu am pe nimeni in spate,o sa zic,o sa zic " Mama ce masina tare am luat!" Si asta multumita lui @ivanoff sau mai bine zis..........
    +2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru