Voteaza:
6 voturi | 14 comentarii

Americanii au inventat un nou tip de crash-test: impactul parţial cu perete fix

IIHS SUA va testa din acest an maşinile într-o "probă" nouă: impactul parţial cu perete fix. Acesta simulează un accident frontal care implică lovirea unui obiect fix cu 25% din zona de tampon a maşinii.

Comentarii (14)

  • Alex Radoi
    la 14.08.2012, 11:12
    "The Lexus IS was one of the worst performers in this test."

    Nea Mafia, unde esti taica? :)))
    +20
  • dany
    la 14.08.2012, 13:02
    Se pare ca nu ma voi razgandi, tot la un Volvo ma bag cand o sa am copii.
    +20
  • la 14.08.2012, 14:15
    E ceva sa te lauzi ca nu esti ultimul, ci penultimul. Is a protejat cel mai bine dintre cele mai proaste, dar nu conteaza asta, important este ca se observa rafinamentul si calitatea japoneza.
    +11
  • la 14.08.2012, 14:45
    De acum inainte as prefera sa nu mai vorbesti cu mine, iti expui parerea si atat, ai inteles omule?
    +6
  • gelu
    la 14.08.2012, 15:00
    - MKZ...confirma.....loooser!
    - IS....disappointed
    - Volvo...confirma....e europeana

    ca si fan japoneze sunt cu adevarat dezamagit, astept sa se miste. orezarii Dar mai era un fan(atic) de nevazut in zona.
    -4
  • zarnesteanu
    la 14.08.2012, 16:55
    Este un test cat se poate de realist.

    Era 1.00 noaptea, tocmai condusesem acasa o domnisoara si ma intorceam pe soseaua superba dintr-o comuna de langa Zarnesti. La o curba larga la stanga, o Dacie 1300 care venea din sens opus nu s-a mai incadrat in viraj si a venit frontal pe directia mea de mers. Instinctiv am facut o eschiva rapida dreapta-stanga si din fericire masinile nu s-au ciocnit cap in cap. Fiecare a fost avariata exact ca si in testul de mai sus.

    Audi in care eram a sfarstit-o cu capota indoita zdravan , si lonjeronul pe partea stanga facut praf, bineinteles. Aveam centura pusa si tot ce-am facut a fost sa dau cu nasul zdravan de volan. Pe vremea aia inca nu auzisem de air-bag :):):) Dacia pe de alta parte a avut urmatoarele, din cate imi amintesc: tipul a rupt volanul cu pieptul, parbrizul a sarit pana in sant, cu o floare cat roata carului unde a dat cu capul, plafonul era indoit in sus pe la jumatatea usii din fata, bateria in sant si toate maruntaiele masinii insirate pe partea mea de drum. Mama cand a vazut masina (Dacia) a inceput sa planga, fiind ferm convinsa ca soferul a murit. Tipul de la volan? Politist, baut, cu nevasta insarcinata in luna a 7-a. Venea de la o petrecere ... si a atipit.

    A trebuit sa angajez un expert si dupa ani de zile in tribunal, am castigat. Incetisor a platit totul pana la ultimul banut. (Un mare bravo justitiei din Brasov).

    Chiar daca la inceput pare un gimmick, testul de mai sus este cat se poate de relevant din punctul meu de vedere. As zice ca e chiar mult mai realist decat testul frontal. In viata reala rareori te lovesti de o suprafata perfect plata.

    Ca o nota aparte, pentru a n-a oara legsuse iese in coada clasamentului, si nu doar la siguranta. Aviz amatorilor de masini asiatice. Jocurile pe calculator si ecranele cat palaria cu care va iau ochii cand cumparati masina nu o sa va salveze viata intr-un accident grav. Amandoi ajungeti sanse majore sa ajungeti la cimitir. Unul la cimitirul de masini iar altul la recuperare in cazul cel mai fericit.

    Q.E.D.
    +7
  • gelu
    la 14.08.2012, 17:29
    @zarnasteanu....bine ca totul s-a terminat cu bine

    Ironie sau nu, Dacia 1300 s-a comportat mai bine decat Audi-ul tau. Dacia a disipat fortele de impact prin pierderea de masa. Daca te uiti, TOATE automobilele actuale asta fac:disipeaza socul prin preluarea acestuia de catre componentele ce se desprind din masina. Adevarat Dacia a atins acest deziderat fara "intentie" lipsindu-i printre altele si p caracteristica esentiala, celula de supravietuire. Audi-ul tau (zici ca nu air-bag-uri inca nu erau), un 80?, s-a comportat ca un tanc...Norocul tau e ca ai intalnit o masina mai usoara si mai "moale"....

    oricum patania este de retinut
    0
  • zarnesteanu
    la 14.08.2012, 18:04
    Tragi concluzii total gresite si mai ales pripite. Se vede din stilul de scris, si nu doar la comentul de mai sus. Oricum, nu e treaba mea.

    Daca vedeai masina politistului, sunt sigur ca nu mai scriai ce ai scris. Zona soferului era redusa la minimum, iar acul kilometrajului ramasese blocat la 110. Eu aveam cel putin 80 la ora in zona aia. Din fericire, pentru ca inaintea virajului la stanga fusese altul la dreapta, mult mai starans si a trebuit sa franez. Era noapte, soseaua libera si cunosteam foarte bine zona.

    Da, era un Audi 80 si a fost prima masina adevarata din familia noastra. Ceea ce pot sa-ti spun este ca daunele au fost minime, iar la interior n-a fost nimic atins. Norocul cel mare a fost ca masinile au trecut una pe langa alta, s-au rotit 90 de grade fiecare pe directia ei de mers, iar socul s-a disipat treptat. Energia cinetica nu s-a redus brusc la zero. Da, s-a comportat ca un tanc in zona pasagerilor, restul a fost absorbit exemplar de sasiu si caroserie. Spre deosebire de Dacie.
    +4
  • gelu
    la 14.08.2012, 19:04
    bineinteles ca n-ai observat ironia din comment cu toate ca o parte din el este adevarat si nici nu pari un tip care sa citeasca "tot".

    prea multa indarjire colega. Nu esti singurul ce se comporta ca unul cu un batz infipt in dos dar iti sugerez sa iei o pastila, doua and relax....
    -7
  • la 14.08.2012, 19:28
    Ce inseamna sa fii turbat...
    Nu e problema de conceptii japoneze contra conceptii europene.
    Mi-e si greata sa mai insist cu explicatii asa ca nu o fac.

    Insistenta voastra debilitanta a fost demontata de un articol postat putin dupa acesta unde se arata ca unul din cele 3 modele notate cu "bine" este un model japonez.
    -2
  • zarnesteanu
    la 14.08.2012, 20:50
    Wow ... turbat ... Ce cuvinte mari tovarase!

    Ia de aici:

    http://www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=464

    Poate o sa te calmezi putin. Si ca sa dormi bine la noapte, uita-te putin la acurca tl cum i se indoaie montantul A. Hai pa!

    Colegul tau de farfurie,
    Cafurculita.
    +1
  • AndreiRN
    la 14.08.2012, 22:37
    Testul reflecta multe situatii reale si interesant e ca o masina chinezeasca sa clasat pe primul loc.
    Au mai crescut chinezi cu 2 cm.
    -10
  • la 16.08.2012, 13:59
    Colega din Zarnesti noi sa fim sanatosi.

    Cand 2 modele au acelasi calificativ dar tu alegi sa vezi altceva este semn de turbare. Spun turbare pentru ca exact asa te manifesti: ignori complet realitatea, esti inversunat la extrem pe o idee, spumegi cu fiecare ocazie peiorative la adresa marcilor japoneze.

    In rest numai de bine. E loc sub soare si pentru tine. Repet: sanatosi sa fim ca forumul e doar forum. Nu iau atmosfera de aici acasa.
    +2
  • zarnesteanu
    la 16.08.2012, 17:28
    Vai doctore, ce diagnostic teribil :) Esti sigur ca l-ai pus cu mintea limpede?

    Dragostea mea pentru furtul de tehnologie si parazitism pe spatele celor care inoveaza este nemarginita. De aici si comentariile pentru tot ce vine din asia.

    Nu mai spun ca ma umplu de respect cand stiu ca masina japoneza vine de la un popor care se inchina intre altele lui amateratsu, zeita pe care trebuie s-o ademeneasca sa iasa din pestera ca sa le mearga bine. Frate, asta bate tot crestinismul si stiinta din antichitate si pana in ziua de azi.

    Acuma, pe o nota mai serioasa, da-mi voie sa-ti atrag atentia asupra catorva detalii "nesemnificative".
    1. Geometria masinii, structura ei si punctul de impact au un rol major in testul asta. Punctul de impact, redus foarte mult fata de testele clasice, are un rol major in sectionarea rotii soferului fata de suspensie. Daca asta se intampla, vezi Volvo si infinity, masina are cele mai mari sanse sa scape cu habitaclul intact pentru ca roata iese in afara masinii. La acura ta multiubita, roata a ramas inca agatata de suspensie dar, zic eu la noroc, a iesit de pe traiectoria spre spatiul pasagerilor. Pentru mine nu inseamna deloc ca a iesit mai bine decat Benz sau BMW.
    2. Daca unghiul de bracare al rotii este usor spre stanga in momentul impactului, eu zic ca majoritatea masinilor au sanse sa li se smulga roata din suspensie si sa puncteze maxim.
    3. Testul asta, oricat de stiintific ar fi, este un test nou pe care producatorii inca nu l-au avut in vedere. Daca devine un test oficial de omologare al autoturismelor, sunt sigur ca toti cei care vor sa vanda masini, vor reproiecta sasiul suspensiile si caroseria astfel incat sa treaca cu brio.
    4. Eu zic ca daca masinile ar fi fost lovite si mai aproape de marginea din stanga, foarte putine ar mai fi trecut. Poate nici una. Deci unde stabilim limitele la care ne oprim cu testarea si consideram un automobil ca fiind sigur? Daca te uiti la VW Jetta, deformarile nu sunt grave. De ce? Pentru ca punctul de impact este mult mai aproape de centru fata de modelele din testul nou.

    Concluzie. Punctul de impact este crucial la genul asta de teste.

    Iar pentru tine personal, doar atat. acura nu ma impresioneaza sub nici o forma cu rezultatul pe care l-a obtinut. Ma bazez pe ceea ce am spus mai sus. Ce zici, sa ma duc sa-mi fac injectiile in burta?
    +1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru