Feedback
Voteaza:
1 vot | 3 comentarii

Evoluția lui Dodge Viper: 25 de ani alături de vedeta americanilor

Dodge lansa primul Viper în 1992. În cei 25 ani de activitate, modelul producătorului de peste Ocean a reușit să câștige o mulțime de fani. Un clip video de 6 minute ne arată toate transformările importante prin care a trecut Viper.

Comentarii (3)

  • Nicolae
    la 11.04.2018, 16:49
    din 1992 pana in 2018 sunt 26 de ani ... pararea mea. Chiar si pana in 2017 sunt 25 ;) Merci.
    +2
  • pipo
    la 11.04.2018, 17:56
    Imi amintesc primul salon auto din Romania , prin 95 parca , cum stateam minute in sir cu gura cascata la modelul original Viper , cu imensitatea aia de motor . Ai nostri nici nu le dadusera stand in interior la americani, il tineau afara laolalta cu standuri de accesorii. Era ceva cu adevarat spectaculos pe-atunci acest model. La noi masina sport insemna Renault FUEGO !!!
    +4
  • la 11.04.2018, 22:09
    Sunt sigur că realizați ce ȋnseamnă pentru mine Chevrolet pur și adevărat: C & C. Desfășurat: Corvette și Camaro!
    Totuși, deși nu excelează la “plajă” și nici la “viteză maximă”, nimic nu pare să poată bate pe circuit un Dodge Viper. Nici măcar Porsche 918 Spyder și McLaren P1, cu ai lor monstruoși 887 CP, respectiv 904 CP, nu s-au dovedit mai agile decât vipera americană (de exemplu, analizând timpii scoși de cei trei concurenți, a ȋnvins Dodge Viper ACR 2016, pe circuitul Mazda Raceway Laguna Seca, pilotul fiind același ȋn toate cele trei cazuri: Randy Pobst), dar și Corvette Z06 a avut mult de furcă…Ignoranții care au râs de “doar 645 CP din 8,4 litri V10” și-au ȋnghițit limba. Noroc pentru toată lumea că FCA tocmai a “concediat” iconicul model; evident că, de acum ȋncolo, multe mașini care au făcut istorie se vor transforma ȋn…istorie, că altfel le-ar spulbera taifunul trendului “electro-autonom”.

    M-am pronunțat ȋntr-un mod maximum obiectiv. Și nu m-am simțit deloc confortabil urmărind acel episod din “Motor Trend – Head 2 head” ȋn care Corvette Z06 a fost practic umilit: Viper ACR a trecut linia de sosire cu un avans de cca. trei secunde! Așa că degeaba te numești Porsche, Audi, Mercedes-Benz, McLaren, Ferrari sau Chevrolet, produci supercaruri și ridici biserici somptuoase ȋnchinate idolilor neȋncoronați “0-100” și “max. speed”, căci vine “rudimentarul” Viper și te dovedește exact acolo unde trebuie să-ți arăți abilitatea și valoarea: pe circuit. Tu ai oroare de date “exagerate” ȋn conturarea criteriilor de performanță, dar Dodge obține stabilitate excepțională tocmai datorită lor.

    Ȋn concluzie, o fi Marchionne tontălău din fire, dar a nimerit-o la faza cu Chrysler: a cumpărat inteligență…Nu s-a lăsat dezarmat de eșecul usturător al Alianței DaimlerChrysler din cauza a ceea ce mass-media descria drept “clash of distinct corporate cultures”. A ȋnțeles la timp că zona germană nu poate pretinde aceeași prestanță estetică precum cea americană, pe aceasta din urmă dorind sincer s-o pună ȋn evidență pentru optica greu flexibilă a clientului european standard, numai că soluția aleasă (Chrysler 300 rebadged as Lancia Thema) s-a dovedit din start o eroare catastrofală de gândire strategică. Ȋn definitiv, problema cu Fiat este de altă natură: tentativa ineptă de a “ȋngloba genomul” italo-european ȋn “cromozomii” Grupului Chrysler. Chiar dacă Marchionne n-ar fi vinovat de inițierea acestui sacrilegiu, cu siguranță este vinovat de faptul că n-a făcut nimic ca să-l ȋmpiedice…

    Vorbeam mai devreme despre Viper ACR. Concurând la Nürburgring, a reușit să obțină unul dintre cei mai buni timpi din istoria circuitului (desigur, nu putem face abstracție de aptitudinile & abilitățile piloților atunci când vrem să profilăm statuia performanței), iar dacă ne raportăm la supercaruri, observăm că doar Porsche și Lamborghini sunt plasate mai sus (cât despre porcăria chinezească “full electrică” NIO EP9, nu știu cum de s-a pripășit pe locuri fruntașe). Ȋntre noi fie spus, ar fi de așteptat minuni sfidătoare și de la noul…Corvette ZR1, dar rămâne de văzut cât de receptiv la ideea de a ținti piscuri pitorești și de a contribui la coloritul vieții se va dovedi RenCen, mai ales că asemenea scopuri “sentimentale” nu se repercutează asupra “ratei profitului”.

    Totuși, cred că este “politically correct” ca Viper să dispară. A zăbovit mult prea mult pe minunata planetă Terra. Ȋn comparație, lui Buick Regal Grand National/GNX i s-a luat piuitul ȋn mod prompt, adică atunci când de abia ieșise din găoace. Corporatiștii au nesocotit ȋnsă o forță teribilă, tradusă astfel: devotamentul și fidelitatea pasionaților adevărați.
    +1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru