Ogier a câştigat Raliul Australiei şi a devenit triplu campion mondial

de Daniel Popescu
Duminica, 13.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastien Ogier a obţinut victoria în Raliul Australiei şi şi-a asigurat matematic al treilea titlu în WRC cu trei etape înainte de finalul sezonului. Volkswagen a cucerit de asemenea al treilea titlu consecutiv la constructori.

Esential 235 de puncte a acumulat Sebastien Ogier in primele 10 etape ale sezonului
134 puncte a obtinut Jari-Matti Latvala in acelasi interval de timp
101 puncte este avansul lui Sebastien Ogier in fruntea clasamentului general
84 de puncte mai sunt disponibile in joc in ultimele trei etape ale sezonului
3 titluri mondiale consecutive a obtinut Sebastien Ogier in WRC
Sebastien Ogier a avut un început dificil în Raliul Australiei, întrucât a plecat primul pe traseul de macadam şi a curăţat drumul pentru rivali.

Acest lucru i-a permis lui Kris Meeke să preia conducerea în mod surprinzător în primele probe speciale, înainte ca pilotul Citroen să fie devansat la finalul primei zile de Jari-Matti Latvala. Finlandezul avea un avans de numai două secunde în faţa lui Meeke şi de 4.6 în faţa lui Ogier, care a dat primele semne de revenire abia în PS 8, ultima probă specială a zilei.

În cea de-a doua zi, Meeke a redevenit lider după PS 9 şi şi-a păstrat prima poziţie în clasamentul general inclusiv în PS 11. Totuşi, în ultima probă a zilei, desfăşurată după căderea întunericului, pilotul Citroen a fost învins de Ogier cu 2.7 secunde şi i-a cedat francezului poziţia de lider pentru numai 0.3 secunde.

Conform regulamentului, Ogier a plecat ultimul pe traseu în ultima zi a competiţiei, astfel că a fost capabil să câştige toate cele cinci probe speciale şi să-şi asigure victoria cu un avans de 12.3 secunde în faţa lui Latvala. Finlandezul a reuşit să profite de ritmul modest al lui Meeke, care nu a reuşit să ţină pasul cu rivalii săi şi a rezistat cu greu în faţa lui Andreas Mikkelsen (Volkswagen). Acesta a ratat şansa de a fi de asemenea pe podium după ce a primit o penalizare de 10 secunde pentru că a intrat în parcul de service cu un minut.

În urma acestor rezultate, Ogier a devenit matematic campion mondial cu trei etape înainte de finalul sezonului, întrucât şi-a îndeplinit obiectivul de a termina în faţa coechipierului său Latvala. Victoria sa a permis şi celor de la Volkswagen să-şi asigure al treilea titlu consecutiv la constructori, în dauna rivalilor de la Hyundai.

"A fost un sezon incredibil.

Cel mai bun sezon al meu, fără greşeli până acum. Am avut atâtea performanţe grozave, iar aceasta este una dintre ele. Acesta a fost cel mai dificil raliu pe care l-am început cu deschiderea drumului, pe hârtie era imposibil să-l câştig. Este o victorie semnificativă pentru mine, una frumoasă!", a declarat el la finalul raliului.

Mikkelsen a ocupat în final locul patru în faţa favoritului publicului local, neo-zeelandezul Hayden Paddon (Hyundai), în timp ce Ott Tanak (M-Sport) a terminat pe şase în faţa lui Thierry Neuville şi Dani Sordo (ambii Hyundai). Elfyn Evans (M-SDport) şi Nasser Al-Attiyah (WRC2) au completat topul primilor 10 piloţi.

Raliul Australiei - Rezultate finale:

Loc Pilot Echipa Diferenta
1 Sebastien Ogier Volkswagen 2h59m16.4s
2 Jari-Matti Latvala Volkswagen 12.3s
3 Kris Meeke Citroen 32.6s
4 Andreas Mikkelsen Volkswagen 38.5s
5 Hayden Paddon Hyundai 55.1s
6 Ott Tanak M-Sport Ford 1m38.0s
7 Thierry Neuville Hyundai 2m08.3s
8 Dani Sordo Hyundai 2m15.2s
9 Elfyn Evans M-Sport Ford 4m33.7s
10 Nasser Al-Attiyah clasa WRC2 11m46.5s

Clasament general:

Loc Pilot Puncte
1 Sebastien Ogier 235
2 Jari-Matti Latvala 134
3 Andreas Mikkelsen 111
4 Mads Ostberg 90
5 Thierry Neuville 86
6 Kris Meeke 71
7 Elfyn Evans 63
8 Ott Tanak 61
9 Hayden Paddon 56
10 Dani Sordo 56

Raliul Australiei - Rezumat:

Următoarea etapă de WRC va avea loc în Franţa în perioada 2-4 octombrie. 

Comentarii (2)

  • Ogier este la fel de bun ca Loeb, demonstrand-o si atunci cand au fost coechipieri... daca va avea o masina performanta si va fi sanatos va ajunge si el la palmaersul lui Loeb...

    PS pacat ca la F1 se scrie mult (majoritatea aberatii) iar de raliuri nu e mai nimeni interesat... o proba speciala vazuta la tv este la fel de spectaculoasa ca un tur de calificari in F1
    12 0
  • inexorabil
    WRC pare să rămână multă vreme în zodia VW (eu consider WRC competiţia supremă a FIA). De fapt, această dominaţie categorică din raliul mondial reprezintă barometrul cel mai elocvent în privinţa expansiunii imperiului VAG. De acum încolo, nimeni nu va putea să-i întreacă la bani şi putere (poate doar GM la "calitate totală", dar numai cu strădanii supraomeneşti; altfel, judecând după cum se prezintă situaţia actuală, n-ar avea nicio şansă!).

    Toyota? Toyota.

    Una peste alta, visul lui Hitler s-a împlinit, dar ne-am ales cu Reich-ul automobilistic, nu cu cel politico-militar.
    9 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru