Alfa Romeo cu ochi migdalati

Ce s-ar fi intamplat cu Alfa Romeo daca Ford ajungea la o intelegere cu statul italian in 1986, atunci cand americanii au negociat preluarea marcii din Milano? Foarte probabil, Alfa ar fi ajuns pe mainile indienilor sau ale chinezilor, devenind un brand cu o istorie incredibila (sa ne aducem aminte ca prima cursa de Formula 1 din istorie a fost castigata de o Afla) condus de un producator infiintat acum cativa ani.

La momentul respectiv, guvernul italian nu a vandut Alfa Romeo catre Ford deoarece americanii anuntasera ca vor cumpara in prima faza 20% din marca, urmand ca ulterior sa aiba OPTIUNEA (nu obligatia) de a cumpara restul de 80%. Italienii s-au revoltat, sustinand ca nu isi permit sa suporte in continuare 80% din Alfa, un brand aflat atunci aproape de desfiintare.

Astazi, Alfa Romeo apartine de Fiat Group, care in 1 ianuarie 1987 a cumparat marca. Desi mutarea nu se poate numi un succes notabil, Alfa Romeo avand probleme din 1987 pana acum, cu cateva mici suisuri fara efect pe termen lung, putem sa spunem ca tot ceea ce face si a facut Alfa a ramas european (si italian, pana la urma) pana astazi.

Si totusi, Volvo, Jaguar si Land Rover nu au avut norocul (sau ghinionul, depinde cum privesti) pe care l-a avut Alfa. O fi bine, o fi rau? Timpul ne va arata daca chinezii (sau indienii, in cazul Jaguar Land Rover)se pricep la business sau daca pur si simplu au ajuns sus pentru ceilalti au cazut enorm.

Etichete: / /

4 comentarii la “Alfa Romeo cu ochi migdalati”

  1. Radcargt08 spune

    Sa vad ce o sa zica prietnul meu de la Volvo……..mai bine cumpara romani!!! si iesiam din ciza :) )

  2. Sandel spune

    Mircea ai comentat pe un articol sub numele de @gelutzul?

  3. Mircea Mester spune

    Sunt destul de mandru de numele meu incat sa nu fiu nevoit sa folosesc nick-uri false :)

  4. Cosmin spune

    Imi place tot ce mangaie sufletul, ce incanta privirea, ce bucura viata. Aici se inscriu fara discutie masinile italiene, Volvo si Saab. Ma mir de ce guvernul suedez, o tara mult mai grijulie cu cetatenii sai, nu a salvat macar una dintre cele 2 firme, nationalizandu-le pentru o scurta perioada de timp. Decat la chinezi, cred ca ar fi fost o solutie mai buna atat din punct de vedere al traditiei, cat si al managementului.
    Pana una alta, salut conducerea Fiat Group pentru ce a reusit sa realizeze mai ales in ultimii 5 ani, declarandu-ma un client fericit si multumit.