Constructorul din Ingolstadt se pregătește să extindă familia de modele cu zero emisii e-tron. Noul membru va purta denumirea Q6 e-tron și este un model foarte important, atât pentru prezentul Audi, cât și pentru viitorul acestei companii.

Așa cum am aflat din articolele trecute, dezvoltarea viitorului Audi Q6 e-tron se apropie de final. Debutul este programat până la finalul acestui an, așadar ne mai desparte puțin timp până când îl vom vedea dezvăluit complet.

Până acum, germanii au publicat o serie de imagini cu prototipul acoperit de camuflaj. Cele mai elocvente imagini au apărut, însă, în toamna acestui an. Acestea ne-au purtat prin interiorul SUV-ului electric, un interior pe care îl vom regăsi și pe alte modele viitoare Audi.

PRIMUL MODEL AUDI DEZVOLTAT PE ARHITECTURA PPE

Până să disecăm habitaclul viitorului Q6 e-tron, haide să vedem care este punctul său de pornire. Pentru asta vom trece de caroserie și vom ajunge direct în „măruntaiele” mașinii, adică la platforma pe care este dezvoltată.

Q6 e-tron este primul model Audi dezvoltat pe arhitectura electrică Premium Platform Electric, sau PPE pe scurt. Totodată, Q6 e-tron este și primul model care primește arhitectura electronică E3 pentru sistemele de bază ale mașinii.

Platforma PPE, dezvoltată în colaborare cu Porsche, are o arhitectură la 800V. Bateria lui Q6 e-tron va avea o capacitate de 100 kWh și va putea fi încărcată rapid cu până la 270 kW. Asta înseamnă că repriza 10%-80% va dura mai puțin de 30 de minute.

Modelul de bază va fi echipat cu două motoare electrice. El va oferi 375 de cai putere sau 395 CP, cu modul Boost activat. Bateria generoasă îi va permite să acopere până la 600 de kilometri cu un plin de energie. Suficient pentru a vindeca de anxietatea unei autonomii reduse.

OMUL, CENTRUL UNIVERSULUI AUDI

Pe lângă performanțe, arhitectura PPE le-a permis germanilor de la Audi să regândească de la zero habitaclul noului Q6 e-tron. De fapt, interiorul viitoarelor modele ale mărcii. Pentru că ce vom vedea în imagini este un deschizător de drumuri.

SUV-ul cu zero emisii este descris ca fiind o mașină proiectată din interior spre exterior. Prin asta, constructorul din Ingolstadt vrea să spună că avem de-a face cu un interior adaptat, mai mult ca niciodată, la nevoile utilizatorilor (pasagerilor) și a fost gândit, încă de la început, în consecință.

Pentru a înțelege mai bine, ne explică chiar Marc Lichte, directorul de design Audi: „Trăim, fără îndoială, în cea mai interesantă perioadă din istoria designului auto. Așadar, este exact momentul potrivit pentru ca mințile curajoase și creative să pună întrebări inovatoare și să părăsească calea bine trasată pentru a găsi răspunsuri inteligente în altă parte.

Una dintre aceste întrebări constituie punctul de plecare al noului nostru proces de design: Ce doresc clienții noștri să experimenteze în și cu vehiculul lor? Pentru că nevoile și dorințele lor modelează în mod unic spațiul, arhitectura și funcțiile.

Înțelegând interiorul ca fiind centrul vieții și experiențelor clienților noștri, respingem status quo-ul și proiectăm sistematic vehiculul din interior spre exterior. Cu Q6 e-tron, dăm viziunii noastre o formă concretă în prezent.”

SOFTWRAP, PIESA CENTRALĂ A NOULUI INTERIOR AUDI

Mașinile din prezent, în special cele din segmentul premium, vin echipate cu tehnologii care permit să se conducă singure, în anumite situații. Spre exemplu în trafic bară la bară sau pe autostradă.

Așadar, cel puțin în aceste momente, șoferul devine un spectator care vrea să se simtă confortabil. Este ca și atunci când mergi la cinema și urmărești filmul dintr-un fotoliu comod, care îți permite să te întinzi.

În viitor, atunci când mașinile complet autonome vor fi o normalitate, confortul pasagerilor va fi mult mai important decât felul în care arată mașina pe exterior. Cu aceste proiecții în minte, Audi începe să construiască interioarele viitorului.

Revenind la habitaclul viitorului Audi Q6 e-tron, echipa de design a mizat pe ergonomie și pe structuri clare, curate, care să accentueze sentimentul de confort. Să-ți dea impresia unui interior primitor, familiar dacă vrei.

Structura principală din interiorul viitorului Q6 e-tron a fost denumită Softwrap și se întinde de la portiere, trece prin întregul habitaclu și se oprește în consola centrală. Acest Softwrap încorporează toate componentele habitaclului, iar pasagerii au impresia că se află într-un cocon foarte confortabil.

Pentru contrast, zonele care integrează butoane fizice sunt finisate într-un negru lucios.

Cele mai importante funcții, cum ar fi reglajele oglinzilor, ale scaunelor, funcțiile portierelor și ale sistemului de iluminare, se regăsesc pe portiera șoferului, la distanță de un deget. La propriu.

INTERIOR ERGONOMIC ȘI SUSTENABIL

Vorbim despre o mașină electrică, de ultimă generație, astfel că grija pentru mediul înconjurător este primordială.

Majoritatea materialelor, pe care le vom regăsi în interiorul viitorului Audi Q6 e-tron, sunt reciclate. Elastic Melange și Argument sunt două materiale confecționate din poliester reciclat.

Le vom întâlni inclusiv pe scaunele oferite în standard și pe capitonajul plafonului.

Microfibra Dinamica sau Alcantara, cum mai este e cunoscută de publicul autohton, este deja cunoscută și nu va lipsi. Oferta va include și materiale de înaltă calitate, cum ar fi pielea Nappa cu model cu romburi.

Ornamentele vor putea fi comandate din aluminiu, lemn de mesteacăn și un material nou, textil, creat tot din poliester reciclat.

Nu în ultimul rând, preșurile sunt fabricate din Econyl, un material reciclat, printre altele, din plase de pescuit uzate.

SPAȚIUL, ULTIMA FRONTIERĂ

După ce au rezolvat problema structurilor și a materialelor, inginerii de la Audi și-au îndreptat atenția către spațiul din habitaclu.

Iar platforma PPE și-a spus din nou cuvântul. Pentru că vorbim despre o arhitectură gândită, de la bun început, pentru o mașină electrică, Q6 e-tron nu are un tunel central. Acest lucru se traduce, în primul rând, prin mai mult spațiu pentru pasagerii din spate. Bineînțeles, podeaua va fi plată, așa cum se întâmplă la majoritatea mașinilor electrice construite de la bun început pe o platformă dedicată.

Cu toate locurile în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 526 de litri. Dacă rabatezi locurile din spate, obții 1.529 de litri. Pentru că lipsește motorul termic, sub capotă vom avea un al doilea portbagaj, sau frunk dacă vrei, cu o capacitate de 64 de litri. Este apropiat de ceea ce vedem pe fratele mai mare, adică Audi Q8 e-tron.

TEST DRIVE AUDI Q8 E-TRON

În habitaclu, pasagerii vor avea la dispoziție mai multe spații de depozitare, inclusiv suporturi pentru pahare în consola centrală și o zonă de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil.

MULTE ECRANE ȘI UN HEAD-UP DISPLAY AVANSAT

Interiorul viitorului Audi Q6 e-tron este un loc unde ergonomia se combină cu tehnologia. Pentru că ce ar fi o mașină de ultimă generație, și electrică pe deasupra, fără tehnologie?

Instrumentarul de bord digital are un display cu diagonala de 11.9 inch, iar ecranul central al sistemului multimedia (bazat pe Android) are 14.5 inch. Ambele sunt integrate într-un ansamblu curbat și au tehnologie OLED.

Pasagerul din dreapta are, la rândul său, un ecran integrat în bord, cu diagonala de 10.9 inch. Display-ul are funcție privacy, astfel că acesta poate urmări conținut video fără a-l deranja pe cel de la volan.

Opțional, Audi Q6 e-tron poate fi echipat cu Head-up Display cu realitate augmentată. Acesta afișează informațiile la o distanță de 200 de metrim în fața șoferului.

Pasagerii pot interacționa cu sistemul multimedia și cu ajutorul unui asistent virtual cu inteligență artificială. Activarea se face rostind fraza „Hey Audi”, iar, cu timpul, asistentul îți va învăța comportamentul și chiar îți va putea oferi diverse sugestii.

Atunci când este activat, pe ecranul central este afișat și un avatar, o altă noutate adusă de SUV-ul cu zero emisii.

Tot aici trebuie să amintim „magazinul” virtual de unde îți vei putea cumpăra diverse aplicații, care ulterior le vei putea instala direct în sistemul mașinii. Așadar, nu vei mai avea nevoie de telefon mobil pentru a rula Waze, spre exemplu.

MAȘINĂ „VORBITOARE”?

Cu toții îl știm pe KITT, din filmul Knight Rider. Pentru cititorii noștri mai tineri, KITT era un Pontiac Firebird care putea vorbi, fiind echipat cu multă tehnologie pentru vremea aceea. Am putea spune că era transpunerea în film a unei inteligențe artificiale care abia acum începe să prindă contur. Cam asta ar fi pe scurt explicația.

Ei bine, și Audi Q6 e-tron va putea interacționa cu pasagerii săi, dar nu prin vorbire, ci prin intermediul unui sistem de iluminare ambientală, denumit Interaction Light. El îndeplinește 3 funcții principale. Spre exemplu, el animă habitaclul atunci când intri în mașină, cu un spectacol de lumini special, și îți poate arăta dacă portierele sunt închise sau deschise.

Apoi avem funcția de siguranță, prin care luminile dinamice de semnalizare sunt vizibile și în habitaclu, prin intermediul acestui sistem.

Nu în ultimul rând, Interaction Light va arăta, prin intermediul unei lumini pulsatorii, nivelul de încărcare al bateriei sau progresul încărcării.

SISTEM AUDIO 3D, SPECIAL PENTRU MELOMANI

Pentru ca experiența la bordul lui Audi Q6 e-tron să fie completă, ai nevoie de un sistem audio pe măsură. Știm deja afinitatea brandului german pentru anumiți specialiști din industrie.

Așa că era clar că germanii au optat pentru un sistem Bang & Olufsen 3D, care îi va mulțumi chiar și pe cei mai pretențioși melomani.

În montanții frontali au fost montate 2 boxe de mici dimensiuni, iar parbrizul reflectă sunetul făcut de ele. Inima acestui sistem este un amplificator care hrănește 22 de incinte cu o putere totală de 830 W.

Patru boxe sunt integrate în tetierele scaunelor din față. Boxele din portiere sunt introduse într-o carcasă separată, pentru a reduce vibrațiile componentelor din imediata vecinătate.

Rezultă un sunet mult mai clar și, de asemenea, reduce sunetul auzit în afara mașinii. Cu alte cuvinte, vei putea asculta muzica tare, fără să-i deranjezi pe cei din jur.

În concluzie, dezvoltarea unui interior auto nu este treabă ușoară. E nevoie de mult timp, de investiții de milioane de euro și de o mulțime de studii asupra clienților, pentru a înțelege cât mai bine ce își doresc atunci când se află în habitaclu.

Nu degeaba Audi descrie interiorul lui Q6 e-tron ca fiind „nucleul vieții și experiențelor clienților”.